Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Egersunds IK, søndag 7. juli 1700

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 02 jul 19, 21:54
Endret: 02 jul 19, 21:54
Endret av: Tøfflus

Vår siste hjemmekamp før ferien er mot et lag som vi så vidt jeg kan se ikke har møtt i seriespill i nyere tid. De befant seg stort sett i 3. divisjon gjennom perioden 1993-2011 og i fjor, da vi for første gang siden 1993 var på samme nivå, var vi altså i ulike avdelinger.

Egersund var med i opprykksstriden helt til siste slutt i fjor og mistet kvalikplassen da de tapte mot KFUM i siste serierunde. Prestasjonene så langt i år har ikke stått i stil til ambisjonene, men i juni har de levert godkjent med to seire og tre uavgjort. De føler nok likevel at kampen mot oss er siste sjanse for å henge seg på i opprykksstriden.

For vår del begynner det å se bra ut nå, men jeg frykter denne kampen litt. Toppnivået til Egersund er tydeligvis bra, og vi må være på fra første spark på ballen - ellers kan vi bli straffet.

Håper det er såpass fint vær at det kommer bra med folk (dvs ikke så bra at flesteparten drar på sjøen).

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 02 jul 19, 22:37

Nå møter vi et mye bedre lag og jeg er veldig spent på hvordan det vil gå. Egersund må egentlig vinne kampen for å holde liv i drømmen om opprykk.

Husker dere Jocke skrev i vinter vedr PostNord-lag som nå kan låne spillere fra Tippeligaen og hvilke konsekvenser det kan få? Jeg tenker på Stjørdals Bilnk som kanskje har vært det beste laget hittil pga lånte spillere. Hvis de vinner vil de jo få en del problemer i Obos uten disse spillerne og jeg synes dette er regler som slettes ikke er bra for serien.


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 652

Lagt til: 03 jul 19, 00:06

Hvis blink rykker opp og ranheim rykker ned vil det bli en pussig situasjon :-)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 03 jul 19, 16:18

Etter at avdelingene ble satt opp, har man bare snakket om kampene mot oss i Egersund. Dette er det første av sesongens 2 høydepunkt for laget og byen. De kommer ikke til å ta lett på dette.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 03 jul 19, 19:50

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Etter at avdelingene ble satt opp, har man bare snakket om kampene mot oss i Egersund. Dette er det første av sesongens 2 høydepunkt for laget og byen. De kommer ikke til å ta lett på dette.

Hvis dette stemmer så kan vel det være noe av forklaringen på at de ligger på femteplass ... vi er ikke det eneste gode laget i denne avdelingen Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 07 jul 19, 16:46

Nok en gang samme lag som sist. Ille spent i dag. Er den kampen så langt som jeg er mest spent på

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 652

Lagt til: 07 jul 19, 18:05

FFK med en litt heldig 1-0 ledelse til pause. Spillerne ser litt nervøse og puslete ut. Håper de manner seg opp litt i pausen og kjører over eik i 2.omgang.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 jul 19, 18:57

Egersund har faktisk vært det laget som har imponert meg mest til i år på stadion. Teknisk og fysisk godt lag.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 07 jul 19, 19:36

første 25 var vi det beste laget. etter det så var det ganske mørkt utenom et heldig mål på et ganske så svakt men velplassert skudd. 2 omgang så det ikke ut som om vi ville jobbe eller spille fotball i det hele tatt. For stor avstand mellom lagdelene og for stor avstand når Egersund spillerne mottar ball. Vi var som regel aldri nærmere enn 5 meter ifra når de mottok ball, og istedenfor å ta et par steg mot motspiller så begynner vi å rygge. 

De tok imot ballen, kunne snu seg og gå med ballen i bena mens vi rygget. De fikk så mye tid med ball i bena i 2 omgang at det var helt latterlig. Det vi derimot burde gjort er å ikke gi de plass. heise opp forsvaret slik at vi ikke får de store avstandene i laget. Kunne også vurdert å senke spissene litt, men da hadde de nok bare spilt ballen frem og tilbake i forsvar for å få oss lenger frem, så jeg trur ikke det hadde fungert så godt. Kunne fungert før de utlignet, for da måtte de frem.

Når vi får ball i 2 omgang så ser det ikke ut til at vi har lyst til å spille fotball i det hele tatt. ingen bevelgelse, ingen som gjør initiativ til å få ball fremover i banen.Noe som gjør at vi blir presset til å spille bakover. Vi bør være glad for at Jenssen hadde en god dag på jobb idag, hvis ikke så hadde vi tapt med 2-3 mål idag.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 07 jul 19, 21:56

Er enig når det gjelder det defensive. Vi er bare i korte perioder gode i det kollektive presset. Ganske ofte ble det for store avstander mellom våre lagdeler, og dermed endte vi som du sier ofte med å rygge. Så skal det sies at Egersund også hadde et høyere balltempo når de først angrep, enn de fleste andre bortelag jeg har sett på stadion i år. Hvis dette er representativt for deres nivå skjønner jeg ikke hvordan de har klart å rote seg ned på femteplass. Synes helt ærlig de var bedre enn Blink også.

Når det gjelder vårt offensive spill: JEg vil også her berømme motstanderen for at de i perioder hadde et godt og aggressivt press som tvang oss til å spille på tvers og bakover. Føler dog vi kunne utnyttet mulighetene bedre når vi vant ballen mens de sto høyt, dersom vi hadde vært mer bevisst på å slå i bakrom. Ved et par anledninger var ikke forsvaret til Egersund skjerpet, men berget seg på at oppspillene mot Nilsen/Hagen havnet litt langt ut mot siden slik at de rakk hjem akkurat i tide.

Så var det veldig tynt, det vi leverte på offensiv dødball.

Summa summarum, ett poeng mot en god motstander, jeg tror ikke vi får se noen sterkere motstand på stadion i år. Ett poeng bak Blink ...hver kamp resten av sesongen blir en cupfinale.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 07 jul 19, 22:24

Da har vi ett poeng mer enn på tilsvarende tidspunkt forrige sesong. Vi har igjen bortekamper mot Arendal, Glimt og Egersund. Dette skal bli alt annet enn enkelt. Dagens kamp synes jeg var skuffende og uten Håvar Jenssen ville vi tapt noe som ikke er bra på hjemmebane for et lag med ambisjoner om å rykke opp. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 07 jul 19, 22:32

I den grad vi trenger/fortjener trøst så kan vi finne den i at Stjørdals-Blink stort sett har de samme vriene bortekampene igjen som vi har (Bryne, Egersund, Hødd) i tillegg til at de skal til Halden.

Og jeg håper da vi slipper å reise til Bodø for å møte Glimt i år ...Wink

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 07 jul 19, 22:45

Jeg tror Arendal også kommer til å være med. Hvis vi trekker fra de 4 første kampene er de jo ligaens beste lag. 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 652

Lagt til: 08 jul 19, 19:58

Litt skuffende at vi ikke fikk til mere. Det blir gjort så mange rare valg på banen,og enkelte brukere så lang tid med ballen at de lager problemer for seg selv. Hva tror vi om en eventuell 2. plass i avdelingen ? Da blir det jo kvallik. Burde være overkommelig det også  ;-)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 08 jul 19, 21:30

Det eneste positive med en eventuell 2. plass er at det er bedre enn 3. plass.

Kvalik prøvde vi i fjor, det gikk i dass. Jeg håper vi spiller hver kamp framover som om det er en cupfinale. Ender vi på andreplass fordi Blink gjør en enda bedre sesong enn Raufoss gjorde i fjor så er det bare å bøye seg i hatten, men ender vi på andreplass fordi det sniker seg inn en følelse av at det er greit nok - da kommer jeg til å gremmes lenge.

Men det er halvspilt sesong, og jeg synes absolutt vi har framstått sterkere og mer solide enn i fjor. På denne tiden i fjor var vi tre poeng bak Raufoss, og jeg minnes at vi hadde flere kamper hvor vi følte vi hadde fått godt betalt ut fra sjanser. I år har de fleste seirene framstått som trygge.

Jeg ser ikke for meg en skrekkrekke á la fjorårets rekke med 1-1 mot Fram og deretter bank av både Raufoss og Elverum. Det kan selvsagt skje, men det vil framstå totalt utypisk for årets lag, der hvor det framsto som typisk i fjor.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340