Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sesongen 2019

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 11 feb 19, 14:35

1-1 mot Sogdiana på lørdag, startet med dette mannskapet: 

                          Karstensen

        Åsheim, Nielsen, Stray Molde, Begby

                   L. Borgersen - Veteli,

                  Solberg - Nieves - Love

                               Nilsen

Det ble satt opp som en 451 på hjemmesiden til klubben, og virker som en ganske naturlig 4-2-3-1 med Veteli muligens i en playmakerrolle? Synes dette for øvrig virker som en sannsynlig start11er også når sesongen starter, med unntak av Jenssen for Karstensen og kanskje Hagen/Mæland inn for Borgersen når de er tilbake fra start. For en konkurranse det blir om de to sentrale midtbaneplassene i år, hvem kan egentlig benkes av Hagen, Mæland eller Veteli. Håper Veteli kan få en de Bruyne-lignende rolle lavt på midtbanen som playmaker. Kan gå fint sammen med et arbeidsjern, a la Hagen på midten. Da blir det imidlertid stor kamp om plassen for Mæland.. Spennende tider vi går i møte. 
 
Jenssen for øvrig skrevet ny kontrakt ut 2022. Deilig å få det på plass, han kan bli viktig i jakten på opprykk, både nå og forhåpentligvis et nytt opprykk de neste 3-4 årene. 

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 11 feb 19, 19:31

Nå har vi jo faktisk 2 X Hagen også... Det blir et rotterace om de sentrale midtbaneplassene. Nesten sånn at man hadde forventet at Veteli eller Mæland var på vei ut.

Fint med lengre kontrakt til Jenssen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 feb 19, 17:55

Chaib og Westgaard til Kvik. Må si jeg ikke ønsket det.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 21 feb 19, 19:20

Opprinnelig postet av Erikk

Chaib og Westgaard til Kvik. Må si jeg ikke ønsket det.

Når Filip ønsket seg bort trodde jeg han hadde forhåpninger om 1. divisjon ... at han i stedet tar steget ned til et nyopprykket lag i samme divisjon som FFK overrasker meg. Chaib spilte jo ikke fast i fjor, så med ham er det mer forståelig - i Kvik vil han få mer spilletid.

 

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 22 feb 19, 10:30

Ønsket mitt var at disse to skulle spille i Obos eller den andre avdelingen (eller kanskje i utlandet)

Jeg er stygt redd for hva som vil skje i kampene mot Kvik. Hvis vår målsetting er opprykk må vi vinne kamp etter kamp og vi kan rett og slett ikke rote bort poeng mot lag som Kvik


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 20 mar 19, 17:55

Liker mindre og mindre at Westgaard forsvant. Åsheim var vel også i fjor litt småskadet i oppkjøringen og kom ikke ordentlig i gang før etter sommeren. Ser han også er skadet nå uten at jeg vet hva det går i annet enn at han er meldt snart tilbake. Når jeg i tillegg er usikker på hvordan han vil klare jobben på høyreback er det jo ganske fornuftig med Ahmed El-Amrani på prøvespill, men personlig hadde jeg nok foretrukket Westgaard.

Så er det jo den evige sagaen om Farah... Fra prøvespill i Italia og Belgia, via prøvespill i Florø(!) til kamp for FFK2 for ikke mange dagene sidene og tilbake på trening med A-laget i dag, uten at man er noe nærere en avklaring på hvor han skal spille denne sesongen. Merker jeg begynner å bli litt lei...

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 mar 19, 20:51

Vi er sårbare bakover og samtidig er det et ønske om at Begby og Aasheim får spille mye. Jeg ser for meg at El-Armani kommer til å spille ving istden hvis han får kontrakt, og således blir brukt isteden for vår svenske venn. (som jeg synes har vært vår beste i treningskampene). Jeg heller litt mot å si at det kan være bedre at en av midtbanespillerne får prøve seg som back hvis det blir krise, eller Getz som sletts ikke er dårlig. 

En annen sak er kampen mot Strømmen hvor det ble sagt gang etter gang at de er i Obos og vi er i dass. De er kanskje det aller svakeste laget i Obos og skal få hendene fulle med å unngå nedrykk. Vi har en klubbledelse som snakkere om opprykk og i tillegg hjemmebane. Ut fra dette mener jeg at vi var favoritter før kampen og at det var helt pinlig å slippe inn 4 mål og tape kampen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 21 mar 19, 10:33

Nå har jeg ikke sett noen av treningskampene, men sitter med en følelse av at dete r på midtstopperplass vi er svakest. Ikke bare i førtse elveren, men også stallen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 mar 19, 11:46

De har jo sagt de har stor tro på Stray-Molde og Nielsen med Lopez i backup. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 22 mar 19, 14:19

Jeg er tilbøylig til å være litt enig. Jeg følte meg mye mer sikker på forsvaret i fjor enn det jeg gjør etter treningskampene så langt. Vi var tross alt det laget som slapp inn færrest mål i fjor.

Syns det har lugget litt bakover så langt selv om vi ikke har sluppet inn så mange mål mot før mot S08 og nå sist mot Strømmen. Men er egentlig mer bekymret for forsvaret som helhet enn stopperplassene spesielt. Ingen reell backup på høyreback for en som spilte på midtbanen fram til i vi avslutta forrige sesong.

På stopperplass har vi på papiret et godt stopperpar, hvis kjemien stemmer. Kan ikke forvente at vi skal ha så mange stoppere i backup bak de og Borgersen var slettes ikke gæli i fjor.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 22 mar 19, 18:02

Personlig har jeg tro på at det er rett avgjørelse å drille inn en 4er bak og få de mest mulig samsplite. Ved skader og suspensasjoner er vi tynne, men Lopez er ikke dårlig. Det er også viktig at midtbanespillerne bidrar i forsvar. I PostNord kan man egentlig utvide dette til å si at man kan komme langt med en første-ellever hvis man er heldige og unngår de verste skadene. Vi har gjort det motsatte framover på banen og det betyr at det er flere spillere som ser for seg mye mer spilletid enn de vil få. Egentlig kunne jeg tenkt meg at de hadde brukt ressursene på en måte at vi fikk en best mulig førsteellever selv om det vil gå ut over konkuransen om plassene og gjøre oss mer utsatte ved skader. Imildertid er det ikke enkelt å lokke de beste spillerne noe jeg forstår.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 25 mar 19, 11:32

om Anas skulle komme tilbake, kunne det vært en tanke å brukt han som høyre back. Han har jo mange av egenskapene til en moderne back, driblesterk, passe bra tempo men seff svak i forsvar men det kan jo utvikles.

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 25 mar 19, 20:43

...og utrulig veik. Hvis han ikke har bygd veldig mye muskler i vinter er det jo bare et lett puff så er han halvveis oppe på tribunen.

Tror nok ikke Anas vil komme hvis han får beskjed om at han blir satset på som back heller :-)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 26 mar 19, 20:14

Trenger vi egentlig Anas nå siden vi har mange offensive spillere?


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 27 mar 19, 00:35

Opprinnelig postet av Erikk

Trenger vi egentlig Anas nå siden vi har mange offensive spillere?

Svaret er NEI - for det første er det vel ikke den offensive delen vi bør forsterke. For det andre bør ikke FFK være en nødløsning for en spiller som egentlig vil være et annet sted. 
For det tredje er det viktigere å fortsette arbeidet med å samhandlet de som allerede er på plass i steden for å tape tid ved å jobbe med en ny spiller som vi ikke trenger og som sansynligvis ikke er motivert.

Ønsker de å ta han med må han få beskjed om at det er en lang vei å gå for å spille seg inn på laget

 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 27 mar 19, 08:59

Han ga klar beskjed om at han ikke ville være med videre og klubben hentet nye spillere som ikke ville blitt hentet hvis han hadde signert i høst. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 27 mar 19, 18:58

Der gikk det troll i ord

 

https://www.f-b.no/ffk/fotball/anas-farah/anas-signerte-toarskontrakt-med-ffk/s/5-59-1438331

 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 28 mar 19, 13:49

Opprinnelig postet av Erikk

Der gikk det troll i ord

 

https://www.f-b.no/ffk/fotball/anas-farah/anas-signerte-toarskontrakt-med-ffk/s/5-59-1438331

 

 

Og Drage i tillegg frem til sommeren!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 28 mar 19, 14:21

Ja, det skal ikke stå på backupen på de offensive plassene ihvertfall!


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 28 mar 19, 17:37

Både Farah og Drage inn er jo svært overraskende. 

Farah: virker som om det er en langsiktig signering med tanke på at klubben allerede i pressemeldingen snakker om muligheten for utlån nå med en gang. Høres ikke dumt ut med tanke på spillerkjøp og hvordan laget nå er bygget opp for denne sesongen. Når ting er som det er er jeg likevel veldig glad for at de får Farah på toårskontrakt- det gir muligheten for han kan bidra de neste to årene (muligens etter et lite låneopphold), og dessuten er det mulig at han vil ta steg slik at klubben kanskje kan tjene litt penger. Alt i alt en god løsning. 

Drage: dette bruker nok klubben lite penger på, samtidig som man får inn en forholdsvis rutinert spiller fra et høyt nivå. Veldig høyt potensiale både ferdighetsmessig og i garderoben. Hvis det slår til så er det gull, hvis ikke har man heller ikke tapt så veldig mye. Kontrakten varer kun frem til sommeren, så får man ta en ny vurdering på det da. 

Flere enn meg som har litt troen nå?



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f