Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd FFK - Stabæk 2 - 14.10.2018

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 14 okt 18, 14:18

Ny dag, og mulighet for nye tre poeng. Vi møter Stabæk 2 som ligger nest sist på tabellen, og jeg tror jeg ikke tenner opp en stor brannfakkel når jeg sier at de fleste sannsynligvis forventer tre poeng i kveld.

Etter en usedvanlig opphenting av Odd 2 i går, greide Raufoss til slutt å avgjøre kampen til sin fordel, med noe både nød og neppe. En seier i kveld er dermed nødvendig for at ikke drømmen om direkte opprykk skal gå helt i oppløsning. Moss greide imidlertid å holde Grorud til et sterkt uavgjortresultat, og med seier i kveld ser det ut til at sjansen er svært stor for at det er vi som ender opp med 2. plassen dersom vi ikke skulle klare å gå forbi Raufoss.

Vi har en nokså svak hjemmestatistikk sammenlignet med de andre topplagene, og står med 6 seiere, 3 uavgjort og 2 tap på Stadion. Faktisk har vi ikke vunnet på egen plastikk siden starten av september, så det er definitivt på tide med en ny hjemmeseier. Sjansene for det bør være nokså gode i kveld, i møte med et Stabæk 2 som har tatt 6 poeng på de til sammen 11 kampene de har spilt borte så langt i sesongen.

 Rapporter fra f-b sier at Høgmo drillet denne startelleveren på trening:

                Jenssen

Westgaard, Nielsen, Leko, Åsheim

Farah, Mæland, Rekdal, Aalbu

             Veteli, Nilsen.

En startoppstilling som ikke høres helt usannsynlig ut, spesielt mtp at Veteli så veldig kvikk ut i denne posisjonen forrige kamp. Tanker om kveldens kamp? Ønsker om endringer på laguttaket? Sellin rapporteres tilbake. Bør han starte for en Tim Nilsen som ikke har vært helt i scoringsform den siste tiden?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 14 okt 18, 14:29

Det er vel greit det med tanke på hvilke spillere vi har tilgjengelig. Kanskje Chaib inn for Farah, men er ikke så mye annet å plukke på, spesielt når grepet med Veteli på topp og Aalbu på kant funket så bra sist.

Stabæk skal uansett slås. Ingenting annet er akseptabelt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 14 okt 18, 14:56

Hva slags lag kommer Stabæk med, nå som det er landskamp pause? 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 14 okt 18, 16:56

Startoppstillingen til FFK er klar. Nøyaktig som antatt, med en mulig endring i at Aalbu er satt opp som spiss og Veteli på midten. Blir spenennde å se rollefordelingen der.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 14 okt 18, 16:59

Og der er Stabæk sin 11 ute. Ingen navn som er godt kjent hos meg; 

Kjellevold, Vogt, Evensen, Cheng, Hurleen, Aga, Johansen, Olsen, Zhou, Bohinen, Valencic.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 14 okt 18, 17:31

Bohemen er forsåvidt kjent. Veldig god sist vi møtte Stabæk 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 14 okt 18, 18:37

'30 spilt og 2-0 etter mål av Tim og Farah. Vi ser veldig spreke ut første 10-15, gir fra oss litt initiativ og legger oss kompakt bak, noe som egentlig er helt fint- Stabæk skaper ikke noe særlig, og det åpnes opp kontringsrom som vi klarer å utnytte når Farah får sette 2-0. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 14 okt 18, 19:00

Burde forsåvidt vært 2-0 etter fem minutter men skal si meg greit fornøyd likevel. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 okt 18, 20:16

Vanvittig effektivitet i dag. Fikk ikke sett hele kampen, men hadde FFK overhodet en avslutning de ikke scoret på? 

Frisparket til Joona Veteli var en klassiker. Fantastisk vakkert. 

Ikke alt så overbevisende ut, Stabæk hadde ballen veldig mye. Men de kom ikke til så mange store muligheter, og når FFK en sjelden gang fikk låne ballen var de aldri mange sekunder om å score. Solid!  

 

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 14 okt 18, 20:34
Endret: 14 okt 18, 20:37
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Vanvittig effektivitet i dag. Fikk ikke sett hele kampen, men hadde FFK overhodet en avslutning de ikke scoret på? 

Veteli var alene med keeper bare et par minutter etter første mål. Den skal sitte. Ellers hadde vi nok sjanser til å score et par til

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Ikke alt så overbevisende ut, Stabæk hadde ballen veldig mye. Men de kom ikke til så mange store muligheter, og når FFK en sjelden gang fikk låne ballen var de aldri mange sekunder om å score. Solid!  

Stabæk er et veldig ballsikkert lag. Gode spillere, men juniorspillere, så da går det som det gikk i dag. Jeg er langtfra fornøyd med andreomgangen. Der syns jeg vi var alt for lite aggressive. Men det eneste Stabæk skaper er det Nielsen forærer dem, så da skal man vel ikke klage så altfor høylytt

Ellers en svak kamp av Aalbu og fortjent at han gikk av i pausen. Dessverre synes jeg ikke Chaib grep muligheten, selv om han scoret på slutten. De første 40 minuttene han spilte var han nesten usynlig

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 14 okt 18, 21:43
Endret: 14 okt 18, 21:52
Endret av: Tøfflus

Synes Stabæk 2 var et lag med mye potensiale, men uten den kaldheten som krevdes i en del situasjoner. De hadde en del fine kombinasjoner, men så fort vi presset dem aggressivt ble de stresset til å spille for ambisiøst. De vil åpenbart prøve å spille seg ut av de fleste situasjoner i stedet for å klarere.

Derfor irriterte det meg at vi lot dem trille ball i lange perioder. Men man har kanskje ikke lov å klage når det blir 5-0 ...

Ellers hyggelig at Alta slo Asker og at Elverum gikk på en smell mot Hønefoss, for det betyr at i realiteten er det nå bare Grorud som kan snyte oss for andreplassen. (Alta er seks poeng bak, men de har bare +11 i målforskjell og vi har +25).

Det ser altså lyst ut for å klare minst kvalik. Men jeg nekter å gi opp håpet om at vi tar seks poeng til og Raufoss bare tre ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 15 okt 18, 11:14
Endret: 15 okt 18, 11:24
Endret av: ey1984

Fikk ikke sett andreomgangen selv, men ut ifra det jeg så i første synes jeg det var helt forsvarlig å legge seg lavere og la Stabæk trille litt, all den tid de egentlig ikke klarte å skape noe. Man sparer krefter og utgjør dessuten stor kontringstrussel, noe som blant annet utgjorde det tredje målet. Er for min del veldig fornøyd med 5-0 selv om vi ikke har et ballinnehav på 70%. Hadde det vært omvendt, 70-30 i ballinnehav og 0-0 tror jeg både den ene og den andre hadde etterlyst effektivitet og kynisme. 

Edit: så oppsummering fra andreomgang nå, og forstår noe av kritikken. Vi slipper til litt i overkant mange sjanser mot, og hadde Stabæk klart å omsette bare en av sjansene hadde det fort blitt skummelt. 

Joona er for øvrig en klassespiller, og godt å se at Chaib også klarer å omsette iveren. Håper han kan vokse på det.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5414

Lagt til: 15 okt 18, 21:29

Opprinnelig postet av ey1984

Edit: så oppsummering fra andreomgang nå, og forstår noe av kritikken. Vi slipper til litt i overkant mange sjanser mot, og hadde Stabæk klart å omsette bare en av sjansene hadde det fort blitt skummelt. 

Og det så jo heldigvis også Høgmo og la om til 4-4-2 igjen etter at vi hadde spilt 4-5-1 i en stor del av omgangen. Han sa vel etter kampen at det var perioder vi slettes ikke var bra. Mot et bedre lag hadde det ikke gått så bra som det gjorde.

Virket ikke som spillerne var skrudd på i det hele tatt i en relativt lang periode i omgangen. Spesielt tydelig på Nielsen som hadde to stygge glipp bakover som fort kunne ført til mål i mot. Begge de to situasjonene virket som ren konsentrasjonssvikt.

Så selv om vi skal være fornøyd med resultatet er det greit å se etter ting å forbedre. Samtidig som det er greit å se etter det positive når det ikke går fullt så bra

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 16 okt 18, 09:44

Vi la om til 4-5-1 i 1.omg fordi Stabæk eide midtbanen. Men, utover i 2.omg ble vi for passive i det lave presset, og fikk flyttet spillet opp i banen med Sellin inn i 4-4-2.

Stabæk er i en egen klasse når det gjelder å rekruttere spillere til aldersbestemte landslag. Vi møtte et lag med bedre spillere, men med manglende samhandling og uferdig fysikk. Fikk de rom, så spilte de ball-i-hatt med oss, men ble for veike innenfor hver 16 meter.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 okt 18, 19:27

Opprinnelig postet av Rey

Veteli var alene med keeper bare et par minutter etter første mål. Den skal sitte. Ellers hadde vi nok sjanser til å score et par til

 

Notert. Men vi snakker vel fortsatt om en usedvanlig uttellingsprosent, i alle fall for FFK å være. 

Er ellers enig i at annen omgang ikke var solid nok til å ha stått i mot et bedre lag. Men i denne spesifikke kamp var motstander, med sine styrker og svakheter, som de var, og jeg synes FFK løste oppgaven for dagen nærmest optimalt. 

Vi kan bare håpe at FFK fortsetter med det, også mot andre motstandere. 

Selv om Chaib brukte tid på få komme inn i kampen, synes jeg han brukte muligheten godt med en flott scoring. Håper ikke Høgmo mener Chaib spilte seg ut laget. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 17 okt 18, 10:47

Jeg vil først si jeg er veldig fornøyd med kanpen. Når det kommer til uttlelling fikk vi jo en helt utrolig start på kampen med 1-0 raskt. Etter dette skapte vi flere store sjangser og jeg tenkte at vi ikke kom til å få flere mål og at de kom til å score på første skudd. Når Anas la på til 2-0 ble jeg veldig rolig og etter dette målet er jeg helt enig i at vi hadde god uttelling og at Stabæk hadde det motsatte.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 17 okt 18, 10:47

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Vi la om til 4-5-1 i 1.omg fordi Stabæk eide midtbanen. Men, utover i 2.omg ble vi for passive i det lave presset, og fikk flyttet spillet opp i banen med Sellin inn i 4-4-2.

Stabæk er i en egen klasse når det gjelder å rekruttere spillere til aldersbestemte landslag. Vi møtte et lag med bedre spillere, men med manglende samhandling og uferdig fysikk. Fikk de rom, så spilte de ball-i-hatt med oss, men ble for veike innenfor hver 16 meter.

Jeg følte aldri at Stabæk eide midtbanen av noen annen grunn enn at vi med vilje rygget for mye og ga dem rom. Men ja, på det tekniske er STabæks unge spillere på et høyt nivå. Taktisk vet jeg ikke helt, men jeg fikk inntrykk av at de har et høyt ambisjonsnivå for hvordan de ønsker å spille, rett og slett for at spillerne som tar steget til førstelaget skal være vant til måten de spiller på. Risikoen er selvsagt at hvis det ambisiøse pasningsspillet ikke støttes opp av en bra defensiv struktur, blir det farlig hver gang motstanderen vinner ballen. Noe det ble på søndag.

Jeg synes dog det var sjelden vi ble direkte utspilt, annet enn at Stabæk 2 ofte fikk mye plass på sin høyreside. Noe jeg underveis tenkte skyldtes at vi spilte med en venstreback som ikke er back, og en venstrekant som ikke er kant. Håvard Åsheim har ikke bare spilt lite som back, men i de siste kampene har han også måttet forholde seg til nye partnere på venstresiden. Ikke helt i henhold til godfot-teorien!

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340