Husk meg
Brukernavn
Passord

Bli en Aristokrat!

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

KAH

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 feb 04
Innlegg: 11

Lagt til: 29 feb 04, 15:40
Hva med å bytte navn på supporter klubben til ARISTOKRATENE. Det hadde vært bra med et navne bytte nå når vi skal ut å spille mot de store lagene.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 feb 04, 15:44
Hva er så bra med et navnebytte bare fordi vi skal ut og spille mot "de store lagene"? Og hva er så galt med Plankehaugen?

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Rebekka

Knøttespiller

Ble medlem: 17 apr 03
Innlegg: 42

Lagt til: 29 feb 04, 15:54
Jeg synes Plankehaugen er et artig navn, jeg. Er vel ikke nødvendig å bytte?

Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 29 feb 04, 15:57
Ser heller ingen poeng i å bytte navn. Plankehaugen er et vel så bra navn som Aristokratene. Dessuten er det innarbeidet.

---------------------------

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 29 feb 04, 17:05
Ser alldeles ingen grunn til å bytte navn nei, synes Plankehaugen er et fint navn jeg.

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 29 feb 04, 20:39
Aristokratene er et mye bedre navn på supporterene. Aristokrat er en som er adelig. Og utenfor Fredrikstad er FFK kjent som Aristokraten.

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 29 feb 04, 20:58
Mener å huske at dette ble foreslått i en tidligere tråd også. Argumentet var at man skulle samle Plankehaugen, Red Beavers og andre syngende supportere i en gruppe, og gi denne gruppen et nytt navn. Skjønner egentlig ikke hvorfor. FFK har jo allerede en supporterklubb, og den heter Plankehaugen. Det er fritt for alle som ønsker det, og som klarer å følge de ikke alt for vanskelige levereglene, å melde seg inn der.

KAH

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 feb 04
Innlegg: 11

Lagt til: 01 mar 04, 00:54
Det var den gang, Pelle. Det jeg mener er jo at vi har en supporter butikk som heter Aristokraten, og som selger klær hvor det står "Ekte Aristokrat". Hvorfor ikke kalle oss Aristokratene da, og leve opp til skriften som er på mange av plaggene.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 01 mar 04, 01:21
å skifte navn på noe som er så innarbeidet blir bare dumt...

vi bør ikke ha med aristokrat-navnet i alt som har med ffk å gjøre...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 01 mar 04, 01:35
Endret: 01 mar 04, 01:42
Sannsynligvis er det like mange meninger om nettopp dette som det er tilhengere av FFK...

Jeg må dessverre her gi min fulle støtte til KAH og si at navnet "Plankehaugen", for meg personlig, er og blir en total misforståelse...

Navnet "Aristokratene" er ev. et godt alternativ,
...selv om andre forslag selvfølgelig også kan diskuteres.

Jeg kommer nok aldri helt til å klare å identifisere meg med det nåværende navnet,
...et navn, som ifølge meg, fullstendig mangler den emosjonelle ladningen som er nødvendig i en slik sammenheng.

Beklager...

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 01 mar 04, 08:24
"Aristokratene" krever aristokratisk oppførsel. Plankehaugen er mer betegnende...

---------------------------

Stadion på FMV!


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 01 mar 04, 11:49
Opprinnelig postet av Radoslaw

Jeg kommer nok aldri helt til å klare å identifisere meg med det nåværende navnet,
...et navn, som ifølge meg, fullstendig mangler den emosjonelle ladningen som er nødvendig i en slik sammenheng.
Beklager...


Så enig så enig.....

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


ACE

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 81

Lagt til: 01 mar 04, 11:54
Så denne diskusjonen , og ble nødt til å "slenge" meg med i debatten ! Mener også at det er på tide å løfte både antall medlemmer + navn på supporter gruppa i by`n ! Ett navn som Aristokratene vil virke positivt inn , både på ennå ikke medlemmer , og utover i det ganske land !!! Og det finnes jo ikke bedre tidspunkt å gjøre dette på , enn nå hvor vi står på terskelen til det "store galleriet" : Tippeliga`n !:ffk:

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 mar 04, 13:51
Nå er vel ikke Plankehaugen SÅ sinnssykt innarbeidet som noen skal ha det til. Det er ikke så lenge siden Plankehaugen ble nystartet.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 01 mar 04, 14:48
Fem år siden oppstarten denne vinteren/våren.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 01 mar 04, 15:10
aristo|kra´t m1 (av aristokrati, se -krat)
1 adelsmann; person av overklassen en engelsk a- / overf: elgen er skogens a-
2 forfinet, fornemt menneske




I planke m1 (norr planka f, fra lat.) langt trestykke som er tykkere enn et bord og tynnere enn en bjelke golvet var laget av solide p-r / få p- treffe satsplanken i lengdehopp el. tresteg / overf: den andre oppgaven var p-n redningsplanken, den letteste oppgaven å løse .
II planke v1 kopiere, overføre (uten at en bidrar med noe originalt i tillegg

haug m1 (norr haugr)
1 (rundaktig) forhøyning i terrenget et landskap med mange h-er og daler / være over alle h-er langt borte / være gammel som alle h-ene utgammel
2 hop, dynge lekene lå i en h- på golvet / kjøre sammen en h- med jord / det var h-(en) på bærspannet så mye at det nesten rant utover / ta i h-en velge på måfå i mengden / slenge noe i h- slenge fra seg / dra i h- dra sammen / stor mengde, masse kjøpe en h- med bøker / en (hel) h- med folk .




Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 01 mar 04, 15:12
Aristokratene er et positivt ladet ord. Det virker mer naturlig. Jeg er sikker på at alle Fredrikstadsuportere kan identifisere seg med. Gammel og ung.

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 01 mar 04, 15:58
Jeg er også enig i at plankehaugen er et noe platt navn, som det ikke er noe "punsj" i! Forbinder lissom fortsatt det med de ungguttene som satt og slo på blikkplater i klokkesvingen. Men ære være dere:ffk:

Aristokratene derimot er et navn som alle Fredrikstad-supportere kan kjenne seg igjen i og være tilfreds og stolte av. Jeg syns med andre ord at et navnebytte er på sin plass.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 01 mar 04, 17:01
Endret: 01 mar 04, 17:06
Hiver meg på diskusjonen og støtter opp om forslaget til navnebytte.

Her har vi naturlig tilgang til et av de beste supporternavn i fotballnorge, "Aristokratene"..... vi kan rett slett ikke la det ligge ubrukt. La oss kalle oss noe annet enn en haug med Planker.
Argumentet om at det er innarbeidet er vel overdrevet. Plankehaugen har bestått i snart 5 år. 4 av disse åra har vært i 2.divisjon, med mellom 50-300 medlemmer, gjort en god jobb altså, men blir ikke veldig kjent i fotballnorge av den grunn.

Hilsen en Evig Aristokrat!!

---------------------------

Macka fra start!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 01 mar 04, 17:08
Er enig i at Plankehaugen ikke er noe godt navn, og virker som de fleste jeg snakker med er av samme oppfatning. På en annen side kan jeg forstå at det kanskje ikke er noen enkel sak å skifte navn. Det viktigste er ikke hva man heter, men hva man gjør.

Det har vel vært en diskusjon på dette før, men kanskje bør man gå en evt. ny runde internt mpt navneskifte?

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


ACE

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 81

Lagt til: 01 mar 04, 17:12
Godt å se at flere og flere hiver seg på lasset her, og støtter forslaget Aristokratene !!! Og helt enig med det djpete sier her, at det er blitt gjort en god jobb og innsats fra supportergruppa så langt, men nå er det på HØY tid med litt forandringer . Tross alt tippeliga`n vi snakker om her... Da nøttær det ikke å komme med ett flagg og sangen om Flora , lenger .... Nei, få inn så mange sang-glade Aristokrater som overhodet mulig , og fort som mulig , og tråkk te med høye, samstemte toner, svææære bannere og masse rødt/hvitt !!!!

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 01 mar 04, 17:29
Henger meg på her jeg også, Aristokratene er et hav bedre enn Plankehaugen.

Er dette noe som diskuteres i hævven?

ACE

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 81

Lagt til: 01 mar 04, 17:34
Vet ikke helt hva som tas positivt imot i "hævven", som du skriver....Men dette er jo så absolutt noe som PH bør ta til seg, og ta en diskusjon internt på !!!:eek:

thomas

Juniorspiller
Ble medlem: 01 des 03
Innlegg: 172

Lagt til: 01 mar 04, 17:49
Aristokraten er navnet

Maradona

Knøttespiller
Ble medlem: 22 apr 03
Innlegg: 49

Lagt til: 01 mar 04, 18:38
Aristokrat betyr rett og slett: den beste.
Parson som tilhører adelen eller er i en økonomisk, sosial eller politisk overklasse.
Man er et forfinet vesen som hever seg over massen.
Dette synes jeg IKKE Plankehaugen gjør.
Det var LAGET andre i Norge tidligere kalte Aristokratene. Det at vi i 30-40 år var hevet over de andre lagene og skilte oss ut som et gentlemanslag er grunnlaget for navnet.
En morsom, full og støyende gjeng med mannfolk er ikke aristokrater!!
Derfor synes jeg Plankehaugen, Apeberget, Oksene og slike navn passer bedre på en supporterklubb.

---------------------------

Mvh

Diego


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 01 mar 04, 19:05
Synes i alle fall vi bør la Plankehaugen få prøve seg i eliteserien før vi forkaster det. Jeg, personlig, synes navnet er ganske originalt. I alle fall bedre enn "red army" som faktisk var det opprinnelige navnet, helt til Arne Morten "Arnie" Johannesen tok affære, og kom opp med navnet Plankehaugen.
Bevares, Aristokratene er ikke noe dårlig alternativ, men jeg ser ingen grunn til å bytte navn nå....

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


pink_floyd

Juniorspiller
Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 75

Lagt til: 01 mar 04, 19:23
hva med en avstemning om vilke navn supporterklubben skal hete.

feks disse kan være alternativene.

1:plankehaugen.

2:aristokratene.

3:red beavers.

4:annet.

---------------------------

i hundre mot toppen


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 01 mar 04, 19:35
går for nr 4 :p

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 01 mar 04, 19:40
Endret: 01 mar 04, 19:41
Et forslag om navnebytte tas ikke nødvendigvis negativt opp i Plankehaugen, men det er strengt tatt opp til medlemmene å bestemme både om man vil ta det ille opp og om man vil bytte navn. Årsmøtet er det rette forumet for en slik sak. Endelig årsmøtedato er ikke satt ennå, men det kommer, det kommer:-) Trolig sent i denne måneden. Akkurat nå er det mye styr før åpningen av FFK-huset, så avgjørelsen om årsmøtedato blir nok ikke tatt før over helgen.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 01 mar 04, 19:46
"aristokratene" får min støtte!:ffk:

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 01 mar 04, 19:51
Endret: 01 mar 04, 19:52
Mener det enkleste og mest høvelige hadde vært en avstemning blant supporterklubbens medlemer.

Raskest mulig...

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


pink_floyd

Juniorspiller
Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 75

Lagt til: 01 mar 04, 20:11
er selfølgelig enig om at et eventuelt navnbytte må bestemmes av medlemmene .
men det kan vel ikke skade å ha en uofesiel avstemning.
feks på forsiden til ffksupporter.net

---------------------------

i hundre mot toppen


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 01 mar 04, 20:22
To spørsmål.
1. Noen som tror at suporterklubben får flere medlemer ved et navnebytte fra Plankehaugen til Aristokratene?

2. Kan et navnebytte komme på et ekstraordinært årsmøte i Plankehaugen. Og om et navnebytte ikke kommer, er det da mulig noen kommer til å starte en ny suporterklubb?

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


KAH

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 feb 04
Innlegg: 11

Lagt til: 01 mar 04, 20:35
Jeg personlig tror vi vil få flere medlemmer ved et navnebytte. Tror det er mange som har lyst til å melde seg inn, men som føler at Plankehaugen er en gjeng som bare er ute etter å feste. Trodde selv det før jeg ble bedre kjent med supporter klubben. Kanskje et nytt navn vil få flere til å ta steget til å melde seg inn.

Kommer nok aldri til å bli en ny supporter klubb en den vi allerede har. Hvis det ikke blir et navne bytte, så får vi bare prøve hardere å bevise at Plankehaugen er for alle.

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 01 mar 04, 21:28
Jeg er enig med Maradona, synes at vi bør bevise litt mer at vi er "verdige" til å ta navnet Aristokratene.

Nå har klubben blitt beskyldt opp gjennom de siste 20 år for å være pokalbeskuende og kun se på hva som har skjedd i fortiden. Klubben fortjente benevnelsen Aristokraten på sin storhetstid, og det har ikke vi supporterne gjort. Den dagen vi har vært med noen år i Tippeligaen og møter opp med 3.000 mann på hver eneste bortekamp, da kan vi begynne å diskutere et slikt navnbytte.

Tror ikke at det kommer til å strømme til så mange flere medlemmer bare fordi vi bytter navn helle for den saks skyld.

Misforstå ikke, jeg også synes vel at Aristokratene er et mye mer velklingende navn, med historisk sus, enn Plankehaugen.

Å starte en ny klubb bare for å bruke Aristokrat-navnet synes jeg i alle fall ikke noe om, trenger ikke flere som prøver å utkonkurere hverandre. Vi står en for alle, og alle for en !!

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 01 mar 04, 21:39
Endret: 01 mar 04, 21:43
Ekstraordinært årsmøte? Hva er vitsen? Det ordinære årsmøtet er snart uansett. Og Plankehaugen bare for å feste? Vi har vel snarere blitt beskyldt for det motsatte... Hvis noen skulle finne på å starte en ny supporterklubb hvis Plankehaugen ikke bytter navn til Aristokratene, vel, det ville bare være for dumt. La oss for all del ikke bli et nytt Stabæk Support/Berget Det Blå osv.. De som kjenner litt til historien der, skjønner hva jeg mener. Blir bare for dumt med hundretusen forskjellige supportergrupper rundt FFK. Det tror jeg alle gruppene vil tape på.

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi en for alle og alle for en i EN supporterklubb.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 01 mar 04, 22:10
Endret: 01 mar 04, 22:13
Opprinnelig postet av Anduril
...synes at vi bør bevise litt mer at vi er "verdige" til å ta navnet Aristokratene.

Bevise... :confused:

Da kan man like gjerne stille følgende spørsmål;

Hva galt har vi gjort for å fortjene et slikt meningsløst og negativt ladet navn på vår egen supportergruppe...

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 01 mar 04, 22:36
Endret: 01 mar 04, 22:39
Etter min mening har denne diskusjonen kommet opp nå, fordi det er nå eller aldri. Etter et år i tippeligaen blir det veldig tungt å bytte navn.
Navnet må, dersom det skal byttes, byttes før debuten.
Noe bevis for at vi er verdige trenger man vel ikke, vi er verdige som ingen andre, vi er fra Fredrikstad for rakker´n:D
Vi vet at Fredrikstadfolk kommer til å stille mannsterke på de fleste bortekampene.
Det stiller garantert 1850 Aristokrater på Adidastribunen på Åråsen. Det naturlige navnet på denne gjengen med supportere, uansett medlemmer eller ikke, er etter min mening:
Aristokratene:ffk:

Uansett helt enig med Lars i at dersom det ikke skjer noe navnebytte, må det ikke bli dannet en ekstra gruppe bare for å få brukt navnet.
En for alle, alle for en, uansett navn!!

Født Aristokrat!!
Evig Aristokrat!!

---------------------------

Macka fra start!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 01 mar 04, 23:10
Endret: 01 mar 04, 23:11
Fotball handler om identitet, tilhørighet og følelser,
...ergo er det snakk om enorme emosjoner i primitiv utfoldelse.

Derfor er det så utrolig viktig at vi i det minste kan identifisere oss med navnet på egen supportergruppe.

Tviler egentlig sterkt på om det nåværende navnet kan forsvares i lys av det ovenfornevnte...

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 01 mar 04, 23:21
Det blir for komisk når noen snakker om å starte en ny supportergruppe på grunn av et NAVN! Den som tror at det gagner fredrikstads supporterkultur tar feil. Ganske enkelt. Ikke misforstå, for min del er det ikke så nøye hva vi heter, jeg har ikke noe spesielt forhold til Plankehaugen-navnet. Men at det er så ille som enkelte her skal ha det til - det kan jeg virkelig ikke skjønne.

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 mar 04, 00:19
synes de som ikke er medlemmer av plankehaugen (de som ikke tør og synge og gape) bare skal holde kjeft og ikke blande seg borti noe de ikke har noe med!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 mar 04, 00:22
Skal de som ikke er med på laget til FFK ikke få lov å diskutere Eggens disposisjoner heller?

Alle skal få si akkurat hva de vil her, såfremt det handler om FFK og er noenlunde saklig.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 02 mar 04, 00:26
Endret: 02 mar 04, 00:39
Opprinnelig postet av ajg
synes de som ikke er medlemmer av plankehaugen (de som ikke tør og synge og gape) bare skal holde kjeft og ikke blande seg borti noe de ikke har noe med!

Er det ditt markedsfremstøt for å verve nye medlemer til vår supporterklubb...:confused:

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 mar 04, 00:37
jeg blir provosert når "bedrevitere" som ikke engang er medlemmer av plankehaugen kommer og forlanger at vi skal bytte navn.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 mar 04, 00:39
Opprinnelig postet av ajg
jeg blir provosert når "bedrevitere" som ikke engang er medlemmer av plankehaugen kommer og forlanger at vi skal bytte navn.

Hva vet du om de er medlemmer eller ikke?

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 02 mar 04, 00:40
Skulle akkurat stille det samme spørsmålet...

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 mar 04, 00:42
1 av 30 fredrikstadsupportere er medlem av plankehaugen, og jeg kan dermed garantere at mange av dem som har skrevet i denne tråden ikke er medlemmer...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 mar 04, 00:45
Garantere kan du vel ikke...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 mar 04, 00:46
er f.eks. du medlemda costanza?

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 mar 04, 00:51
Jeg er medlem ja. Holters er det samme. Men ser fortsatt ikke hva det har med saken å gjøre.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 02 mar 04, 00:52
Opprinnelig postet av ajg
synes de som ikke er medlemmer av plankehaugen (de som ikke tør og synge og gape) bare skal holde kjeft og ikke blande seg borti noe de ikke har noe med!


Så det holder ikke bare å være medlem, man må synge og gape også ?

Er det noe mer du krever før man kan uttale seg ?

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 mar 04, 00:57
fint, hvis du og holters er medlemmer må det være 58 andre her som ikke er medlemmer...;)
men du er jo ikke aktivt medlem da, du er jo ikke med og synger...

de som ikke er medlemmer: hvorfor er de ikke det? fordi de ikke har noen interesse av å stå og være syngende supportere.
alle som følger med på ffk kan få være med og diskutere eggens disposisjoner, fordi de er interessert i FFK. men de som ikke er interessert i ffk eller fotball, har ikke noe de skulle sagt. De har ikke noe grunnlag for å uttale seg. Akkurat det samme gjelder for plankehaugen.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 02 mar 04, 01:11
Det har vel ikke noe med saken å gjøre om man er medlem eller ikke.
Alle har vel lov til å ha en mening vedr. navnevalg på klubbens supporterklubb. Dersom supporterklubben ønsker å bytte navn, da er det selvfølgelig bare de som er medlemmer som kan være med å påvirke valg av navn ved å gi sin stemme over evt. nye forslag.
:ffk:Personlig ønsker jeg et navnevalg til Aristokratene og jeg har nettopp blitt medlem.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 02 mar 04, 01:28
Endret: 02 mar 04, 01:55
Hvis informasjon angående medlemskap på en eller annen måte kan være med på å dempe noe av frustrasjonsnivået ditt, ajg,
...så er også jeg medlem.;)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 mar 04, 01:36
helt greit! så lenge folk som er medlemmer i plankehaugen synes vi bør bytte navn, er det ok. men folk som ikke er medlemmer får ikke være med å stemme likevel...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 02 mar 04, 01:39
Endret: 02 mar 04, 01:44
Ser ikke helt problemet med at folk som ikke er medlemmer uttaler seg om hva de synes er et passende navn på FFKs supporterklubb. Selvom man ikke hopper, synger og står sammen med Plankehaugen på kamper, så kan man like fullt ha fornuftige meninger om Plankehaugen. En Klansmann kan også ha fornuftige meninger om hvordan Plankehaugen drives selvom han ikke er medlem av Plankehaugen. Og det er ikke 100% sikkert at vi ikke bør høre på vedkommende. Synes vi bør ha en åpen og konstruktiv navnedebatt for så å ta en avgjørelse som alle slutter lojalt opp om når avgjørelsen er tatt.

Plankehaugen har et godt navn i Fredrikstad siden vi har jobbet veldig seriøst, særlig det siste året. Den store fordelen her er at navnet begynner å bli godt innarbeidet. Aristokratene vil også være et godt navn på supporterklubben vår med litt historisk sus over. Jeg mener vi har to gode alternativer. Må tenke litt mer på hva jeg selv synes, siden jeg er leder for Plankehaugen og nok bør tenke meg om både to og tre ganger først, noe egentlig alle bør. Vi kommer hvertfall til å ta en debatt om dette i styret til helgen. Det blir opp til hver enkelt å avgjøre hva han/hun vil trives best med. Vil gjerne ha innspill på hvordan folket vil at denne saken skal avgjøres på årsmøtet. Vedtektene til Plankehaugen er svært mangelfulle, for å si det mildt. Det skal vi også gjøre noe med på årsmøtet. Derfor vil vi også gjerne ha innspill på hvordan akkurat denne saken bør behandles, siden vi ikke har noe regelverk som dekker denne typen saker i øyeblikket. Vi i styret har nok noen idèer til løsning, men vil likevel gjerne ha innspill slik at vi får avgjort en såpass viktig sak på en så god måte som mulig. Som dere sikkert skjønner, vil dette bli en sak på årsmøtet da Dag Jørund allerede har fremmet forslag om navnebytte.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 mar 04, 01:50
alle fremmøtte som er medlemmer (hadde vært fint og fått medlemskorta først da) stemmer over enten plankehaugen eller aristokratene. styret bør komme med sin anbefalling, og pos/neg sider ved de to forslagene før avstemningen. selve avstemmingen bør skje skriftlig, hvor alle får en lapp hver og en står og leser opp stemmene samtidig som en står og merker av antallet på en tavle. vanligvis skal det vel være 2/3 flertall for en så radikal endring, men vi bør kanskje la flertallet bestemme, dvs. det forslaget som får flest stemmer, vinner.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 02 mar 04, 02:09
Endret: 02 mar 04, 14:10
Er ikke sikkert alle har mulighet til å være tilstede.

Mer fornuftig med utsendelse av stemmesedler med eventuelle forslag til navnebytte, sammen med medlemskortene.

Slik kan hvert enkelt medlem stemme per brevs form.

Praktisk og rettferdig løsning.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 02 mar 04, 09:24
Må si meg enig med veldig mange andre her:

Opprinnelig postet av djpete

Aristokratene

og
Opprinnelig postet av djpete

Født Aristokrat!!
Evig Aristokrat!!


klinger myyye bedre enn Plankehaugen.

Det virker faktisk som om det er et mindretall her som mener at navnet Plankehaugen er det beste alternativet?
De fleste mener at man bør bytte nå, eller "vente og se" til etter sesongen?
Det er jo uansett Plankehaugen sjøl som må bestemme det på medlemsmøte eller årsmøte ellerno...

Uansett: Min stemme ville gått til Aristokratene.

Men: Idiotidé å starte ny supportergjeng for å kunne bruke navnet.

Hilsen mygg
og ja: medlem av Plankehaugen.

---------------------------

www.carlberner.no


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 02 mar 04, 11:12
Det bør i det minste bli et godt besøkt årsmøte i år.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 02 mar 04, 11:43
Hvor mange medlemmer er det i Plankehaugen nå ?

Og for at ajg ikke skal bli krakilsk : Ja, også medlem :D

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 02 mar 04, 12:39
Jeg er medlem og 32 år og synes "Aristokratene" er ett navn jeg lettere kan identifisere meg med enn "hævven".

Tror det blir en bredere oppslutning ved navneskifte. Nytt navn og bruke Ulf Berg som agn, vil helt klart "trekke" på "eldre" supportere.

---------------------------

Stadion på FMV!


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 02 mar 04, 13:09
Jeg mener også at et navnbytte er ideelt. Arsistokrstene er et forslag som jeg gir min fulle støtte til.
Kommer på generalforsamlingen hvis det passer.

---------------------------

Gøran Karlsen


ACE

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 81

Lagt til: 02 mar 04, 13:40
Registrerer at det er mange som er positive til Aristokratene som nytt navn, og at de lettere vil kunne identifisere seg med dette ! Tror også at , som Svein sier her, Aristokratene vil bli ett mye bedre "merkenavn" å promotere for, hos både distriktets beboere og i det lokale næringslivet !?! Så møt opp så mange medlemmer som mulig på det første , mulige medlemsmøtet og si din mening !!! Ja, syng den gjerne også , hvis det er noen der ute som stiller med forslag til nye sanger for "Aristokratene" !?? Og ja, også medlem ...:cool::ffk:

Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 02 mar 04, 14:19
Jeg er ikke medlem, så jeg toer mine hender:D Hyggelig at det for en gangs skyld blir litt interesse for et Plankehaugen-møte. Dere får hygge dere med avstemmning når den tiden kommer.

Jon, som holder med FFK, også kjent som aristokatene i norsk fotball. Supporterklubben heter snart også aristokratene, og de har et medlemsblad som heter Evig Aristokrat og kan kjøpes på Aristokraten...overkill, anyone?

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 02 mar 04, 14:23
Jon: Peker "Evig Aristokrat" til spillerne eller supporterne?

---------------------------

Stadion på FMV!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 02 mar 04, 14:36
Endret: 02 mar 04, 14:38
Bare å videreføre Netcoms reklamefilosofi, Jon.

Like navn...,
...ingen vits i å gjøre forskjell. ;)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 02 mar 04, 14:55
Bare alle medlemene slipper å bytte fornavn til Ari, så.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 02 mar 04, 15:07
Endret: 02 mar 04, 15:25
Opprinnelig postet av Jon Syversen
Bare alle medlemene slipper å bytte fornavn til Ari, så.

Er det Aristokraten Behn du sikter til ?

Han måtte dessverre forkorte fornavnet,
...grunnet sin bostedsadresse.

Derfor burde vel strengt tatt hans neste bok være en selvbiografi under tittelen "Falsk som faen"... ;)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 02 mar 04, 18:00
..for guds skyld..i Fredrikstad har vi to godt innarbeidet stooore merkenavn som ikke er særlig godt ivaretatt de senere åra...-
Nr.1 Hankø..navnet er kvalitet.
og mer relevant for oss...
Nr.2 Aristokraten..oser av storhet!!!!
Alle FFK suportere er "Aristokrater".
Så hvorfor kalle oss noe annet. Det er bare forvirrende for utenbysfolk.





---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 02 mar 04, 21:20
Opprinnelig postet av Lars Thoresen
Det bør i det minste bli et godt besøkt årsmøte i år.
Når blir datoen for årsmøtet fastsatt ?

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 02 mar 04, 21:56
Endret: 02 mar 04, 21:58
Vi skal ha et styremøte til helgen, så da bestemmer vi nok det. Jeg vil gjette på siste uken i mars. Vi rekker nok ikke få ferdig alle forberedelsene før det. Det er en ganske stor jobb med forberedelse av saker, blant annet når det gjelder vedtekter for Plankehaugen. Nå blir det jo også en navnesak på generalforsamlingen som kommer til å kreve både en del forberedelser i forkant og trolig mye tid på møtet. Dere må nok dessverre belage der på at papirene vedrørende generalforsamlingen blir tilgjengelige først ganske kort tid før selve møtet, dessverre.

Det skjer ganske mye nå med åpningen av FFK-huset til helgen, og jeg jobber på spreng med å få ferdig medlemsbladet som snart skal sendes ut. Derfor er dette også et varsel om at absolutt siste frist for å levere stoff til årets første nummer av Evig Aristokrat er i løpet av de neste par dagene.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 02 mar 04, 22:38
aristokratene høres ut som en gjeng sosser spør du meg...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 mar 04, 22:42
Du har rett i det, ajg. Men FFK er jo tradisjonelt sett en klubb for "overklassen" og supporternavnet "Aristokratene" vil nok igjen bygge opp under den oppfatningen og vil sikkert bli brukt mot oss ganske ofte.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 02 mar 04, 22:55
Opprinnelig postet av ajg
aristokratene høres ut som en gjeng sosser spør du meg...


Høres ut som supportergjengen til FFK spør du meg,mendet gjør´u vel ikke:ffk:

---------------------------

Macka fra start!


KAH

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 feb 04
Innlegg: 11

Lagt til: 02 mar 04, 23:11
Må nok si meg enig med djpete der. Uansett så gleder jeg meg som en unge til seriestart. :ffk:

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 03 mar 04, 00:26
Med et navn som Aristokratene så blir vi vel kanskje fine nok til at sossene også melder seg inn, hi, hi;-)

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 03 mar 04, 13:32
Endret: 03 mar 04, 13:32
Til AJG:
Hvis det er noen som ikke bør være verdig til å uttalse seg så er det sånne som deg som kategorisk avfeier alle meninger som ikke stammer fra syngende medl. av Plankehaugen. Uten å vite noe om de meningene stammer fra personer som har støttet klubben i tykt og tynt i mange år(uavhengig av medlemskap eller ikke). Du sier du blir provosert av "bedreviter", i så tilfelle så lider du kanskje av daglige raseriutbrudd i kjølvannet av din egen stemme?!!

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 03 mar 04, 13:54
Vi kan rett og slett ikke kalle oss aristokratene, blir bare flaut!

Kan noen fortelle meg når en supportergruppe plutselig besto av gjeng som identifiserte seg mest med overklassen??
Greit nok at klubben har navnet aristokrat-navnet fra gammelt av pga av ditt og datt!! Man kan ikke komme med dette pjattet EN MÅNED før seriestart. Andre lags suppoerte vet kanskje ikke for mye om oss, men det VET ihvertfall at vi heter plankehaugen, vi har et godt rykte blant folk flest og næringsliv.
Så folkens: HVA er vitsen egentlig??

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 03 mar 04, 14:06
Endret: 03 mar 04, 14:09
Opprinnelig postet av Kristian B
Kan noen fortelle meg når en supportergruppe plutselig besto av gjeng som identifiserte seg mest med overklassen??

Det er jo ikke dette diskusjonen dreier seg om. Vi diskuterer selve navnevalget på supporterklubben og ikke noe annet.

Det at noen blander kortene,
...er dessverre en helt annen sak.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 03 mar 04, 14:40
Opprinnelig postet av Radoslaw

Det er jo ikke dette diskusjonen dreier seg om. Vi diskuterer selve navnevalget på supporterklubben og ikke noe annet.

Det at noen blander kortene,
...er dessverre en helt annen sak.


Hva mener du med dette ?

Du snakker som om dette er et tilfeldig navn noen har funnet på som ikke har noen betydning.

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 03 mar 04, 14:52
Radoslaw: Det er jo det ALT handler om.. Tro heller det er du som blander kortene eller rett og slett misforstår hele suppa.
Folk vil jo bruke navnet pga historien og at klubben vår er forbundet med ordet og det`s betydning. Ikke fordi det er et fett ord:cool:
Håper jeg da!

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 03 mar 04, 14:54
Tror ikke sponsorene våre kaster oss på dør om vi bytter navn. De klarer nok å forholde seg til det. Tror heller ikke de kaster oss på dør om de skulle tenne på idèen om å bytte navn til Aristokratene og vi ikke bytter navn. Håper vi kan bli enige om et navn og et eventuelt logobytte nå og bli ferdige med det for evig tid eller noe slikt. Det blir feil om vi bruker for mye tid på en slik sak. Vi er her for å støtte FFK, ikke for å ha det til enhver tid beste navnet. Kanskje jeg skal foreslå navnebytte til Plankeadelen om et år eller to...

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 03 mar 04, 15:45
Lars daaa... Er fullstendig klar over det. Men jeg skjønner ikke poenget med å bytte navn nå som plankehaugen endelig har fått litt status. Hadde vært et navn som hadde vært uheldig for supporterklubben så hadde jeg skjønt, men plankehaugen er fra plankebyen og det er bare glimrende som det er:cool:
hadde det vært et navn som saftkrokadn så hadde jeg skjønt det, men plankehaugen er bra nok som det er, bruk tida på noe annet synes nå jeg da!:cool:

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 03 mar 04, 16:36
Til Knutsen og Kristian B.

Ok, jeg skal nå prøve å ordlegge meg klart, kort og tydelig.

Jeg synes navnet på nåværende supporterklubb er, mildt sagt, lite fengende.

Navnet, Aristokratene, kan være et eventuelt alternativ,
...men andre forslag kan selvfølgelig også diskuteres.

Dere har rett i at navnet, Aristokratene, er forbundet med klubbens historie, og at folk dermed ev. ønsker å identifisere seg med dette navnet,
...men vi må da for guds skyld ikke begynne å sette navnets betydning opp i mot helt andre, tidvis nokså urelevante, aspekter.

Det at supporterklubben ev. får navnet Aristokraten, betyr selvfølgelig ikke at vi skal oppføre oss som aristokrater,
...langt der i fra !

Blander foreløpig ikke kortene,
...befinner meg ei heller i feil suppe. ;)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 03 mar 04, 17:25
Hvis navnebytte har vært et hett tema i PLankehaugens styre, synes jeg kanskje dette burde vært tatt opp litt tidligere, slik at det nye navnet hadde fått tid til å bli innarbeidet i by og land. (Men egentlig er jeg bare fornærmet fordi den fine skriften min på nåværende logo blir fjernet:D:ffk: )

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 03 mar 04, 20:08
Vi har ikke hatt noen stor navnedebatt i styret. Det er først nå det har blitt veldig relevant i og med at det har kommet et forslag om å bytte navn til Aristokratene på den nært forestående generalforsamlingen. Dermed må man ta stilling til dette enten man vil eller ei. Jeg kan ikke her og nå uttale meg om hva hver og èn i styret mener om denne saken. Det kommer nok frem på årmøtet. Og styrets stemmer teller ikke mer enn menige medlemmers stemmer på en generalforsamling.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 04 mar 04, 01:14
Endret: 04 mar 04, 01:22
Forslaget om navnebytte er forelagt styret på følgende grunnlag:

1. Navnet i seg selv, Aristokratene, er et helt rått merkenavn som vi ikke kan la ligge ubrukt. Navnet skal selges til sponsorer og ikke minst potensielle medlemmer.

2. Plankehaugen er IKKE viden kjent enda, og etter min mening vil et navn som "Aristokratene" bli mottatt med større respekt og ydmykhet "ute", enn en haug med Planker!

3. Plankehaugen har pr i dag, ca 3-400 medlemmer, potensialet er etter min mening 1500-2000. For å øke medlemsmassen er det viktig å danne en gruppe som folk vil kunne identifisere seg med.
De aller fleste Fredrikstadsupportere vil like å la seg identifisere som Aristokrater, det er noe stolt og ærverdig over det, en felles fane å samles under.

Opprinnelig postet av ajg
synes de som ikke tør og synge og gape bare skal holde kjeft og ikke blande seg borti noe de ikke har noe med!

Er det mulig å mene noe så idiotisk??

4. Veldig mange tror at Plankehaugen bare består av en gjeng med overivrige supportere som står og gauler og skriker gjennom hele kampen, synge skal vi fortsette å gjøre, men mange ser ikke seg selv i den kategorien, og velger dermed å stå utenfor.
ALLE, enten man skriker, eller sitter stille å nyter en kamp er potensielle medlemmer, og dermed også "inntektskilder”. Navnet Aristokratene, gir dem ”alibi” for å melde seg inn, uten å synge aktivt. Supportergruppa blir dermed ikke lenger bare et sted for spesielt interesserte, men for ALLE supportere.

6. ”Aristokratene” vil gjøre seg utrolig godt på effekter; f.eks på skjorter, jakker etc. i mange

7. Født Aristokrat

8. Evig Aristokrat

Og dette var bare noen av grunnene :cool:

:ffk::ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Macka fra start!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 04 mar 04, 02:05
Sehr gut, Herr djpete !

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Jon

Juniorspiller

Ble medlem: 26 jun 03
Innlegg: 142

Lagt til: 04 mar 04, 08:37
Kanskje lurt å undersøke hvordan navnet vil bli oppfattet utenfor fredrikstad også? :confused:

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 04 mar 04, 09:35
Når medlemsblekka heter "Evig aristokrat" er vel heller ikke veien spesielt lang for et navneskifte?

La oss gå egne veier, og gjøre noe nytt. Medlemmene vil strømme på OG engasjementet vil skyte i været. Gamlefar på 70 på hovedtribunen vil melde seg inn og slutte å rope "skjærp dere guttær" når det butter imot ute på banen. Det er nå mulighetene er her! :ffk:

Et råd til styret er å lytte når Djpete snakker. Se hva han fikk til i fjor!

---------------------------

Stadion på FMV!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 04 mar 04, 11:25
I så fall foreslår jeg at Kanari-fansen bytter navn til Humbug-fansen, for medlemsblekka deres heter Humbug & Kanari, så da skulle vel ikke veien være særlig lang for et navneskifte;-) Eller hva med Kråkevingens som må bytte til Best uten ball...

Når det gjelder styret og å lytte til Djpete, så prater undertegnede og de fleste andre i styret ofte med ham. Men nå er det nå en gang slik at hver og en må gjøre seg opp en mening om hva han/hun mener er det beste navnet på supporterklubben vår. Om styret er enig med Djpete og alle andre mener noe annet enn oss, så hjelper ikke det så mye. Det er ikke styret alene og heller ikke Djpete som bestemmer hva barnet skal hete. Styremedlemmenes stemmer teller som allerede nevnt ikke mer enn andre medlemmers stemmer.

At Djpete fikk til et schwært banner i fjor vet alle godt, men det er også ganske mange andre som gjorde veldig mye ifjor, og mange som har gjort mye i år. Så det er ikke bare Djpete man bør høre på. Men at man i de fleste tilfeller godt kan høre på ham, er jeg dog veldig enig i:-) Jeg vet ellers meget godt hva jeg selv mener om navnesaken, men jeg vil ikke buse ut med noe før vi har tatt en nøye gjennomgang av det i styret, forhåpentligvis til helgen. Jeg har gode muligheter til å fremme mitt eget syn på saken både i medlemsbladet og på nettsidene, men det vil nok ikke være særlig klokt.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03
Innlegg: 145

Lagt til: 04 mar 04, 11:57
ser ikke helt hva som holder gamlefar unna, nå. et navneskifte kan man godt diskutere, men det er noe som bør planlegges i god tid ( iforhold til bestillinger av effekter etc). tror uansett at det ikke har veldig innvirkning på tilstrøminingen av nye medlemmer.
hadde navnet vært "fredrikstad falcons" (all respekt til gutta som supportergjengen i gang, men navnet var tåpelig) , eller ett eller annet annet håpløst "vi er så tøffe og kule og i amerika er de ennå tøffere derfor må vi hete ett eller annet red socks devils foxtrotters fancylad" aktig, tror jeg saken hadde stilt seg annerledes. Dette ble en særdeles lang og usammenhengende setning.
men...
plankehaugen er et helt ok navn. upretansiøst og med substans.
så, la oss heller ta diskusjonen og hvis den fører frem til ett nytt navn, la det bli gjeldende fra neste år.

---------------------------

på vinger over europa


Stinger

Knøttespiller

Ble medlem: 04 mar 04
Innlegg: 67

Lagt til: 04 mar 04, 12:07
Endret: 04 mar 04, 12:14
:ffk::ffk:Jeg støtter fullt ut forslaget til djpete. "Aristokratene" er helt klart et bedre merkenavn enn Plankehaugen.
Og hva er det stooore problemet ved en slik navneendring? Dette skjer daglig i næringslivet og de fleste opplever
en meget god effekt ved slike endringer. Her ligger helt klart en mulighet for mye gratis PR i pressen også, så dette
forslaget bør gjennomføres til vår store fordel. Og ærlig talt: Aristokratene klinger jo mye bedre enn Plankehaugen.. Og timingen kunne jo ikke vært bedre! Vi står ovenfor en ny hverdag, vi er Aristokrater i godt selskap nå.
La oss vise hvem vi er, la oss alle stå sammen og synge høyt, til melodien "Jeg er en liten undulat":

"Jeg er en stolt Aristokrat,
en rød og hvit kamerat,
som elsker laget,
som er tilbake,
vårt kjære Fre-eedrikstad"

---------------------------

Stinger

-Supporter i alle vindretninger


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 04 mar 04, 12:58
Genialt! Støtter forslaget Aristokratene fullt ut...

Til info så er domenet www.aristokratene.no fortsatt ledig, så løp og kjøp!! :D

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 04 mar 04, 14:34
Endret: 04 mar 04, 14:37
Opprinnelig postet av Lars Thoresen

Når det gjelder styret og å lytte til Djpete, så prater undertegnede og de fleste andre i styret ofte med ham....


All honnør til Plankehaugen og styret. Dere gjør og har gjort en fenomenal jobb, ikke minst med tanke på organiseringen av reisene til bortekampene. Kjempeflott! Og jeg skjønner at dette må bearbeides og stemmes over på årsmøtet.
Allikevel blir jeg entusiastisk med tanke på hvilke ringeffekter ett slikt navnebytte vil gi... Derfor bedriver jeg litt lobbyvirksomhet her i denne lenken... Lykke til iallefall! :ffk:

Og når det gjelder å være aristokrater eller ikke så synes jeg iallefall ffksupporterne viser enorm sans for saklighet og "moral" på dette forumet. Bare sammenlign med andre supporterforumer...

---------------------------

Stadion på FMV!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 mar 04, 14:56
Opprinnelig postet av Svein
Og når det gjelder å være aristokrater eller ikke så synes jeg iallefall ffksupporterne viser enorm sans for saklighet og "moral" på dette forumet. Bare sammenlign med andre supporterforumer...

Og dette er noe vi her i FFKSupporter.net har jobbet hardt for å få til. Vi har hele veien hatt en visjon om at dette skulle bli et seriøst og godt diskusjonsforum, og foreløpig ser det ut som vi har lykkes!

Når det gjelder navnvalget, så støtter i alle fall jeg "Aristokratene" 100%.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 04 mar 04, 15:18
djpete:
Jeg trodde meningen med en supporterklubb er at folk skal synge og lage liv. beklager hvis jeg tar feil. Men du kan jo spørre andre store supporterklubber om hva de synes om at medlemmene deres skal sitte på hovedtribuna og nyte kampen...
Det er tydelig at det ikke er noen supporterkultur i Fredrikstad...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 04 mar 04, 18:10
Off.. Nå begynner jeg snart å lure på om JEG er helt bak mål!!
Men skjønner dere ikke at aristokratene rett og slett ikke funker??hehe..

Plankehaugen er og blir navnet, helt til det kommer et ordentlig utfordrernavn på banen da!!:ffk:

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 mar 04, 18:30
ajg:
Klanen er LANGT IFRA 9000 syngende medlemmer hver eneste kamp... Nærmere tja... 2000? Da er det ikke supporterkultur i Oslo heller da?

Du har et håpløst syn på hvordan ting skal være, og med slike holdninger kommer Plankehaugen aldri til å nå langt. Riktignok har folket i styret en sunnere holdning!

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 04 mar 04, 18:41
Endret: 04 mar 04, 18:43
Kjære Kristian B.

Du er aldeles ikke bak mål. Vi er bare uenige,
...rett og slett.

Slik jeg nevnte i mitt første innlegg i denne tråden, så er det sikkert like mange synspunkter på akkurat dette med navnevalg, som det er tilhengere av FFK.

Argumentene vil også følgelig være preget av hvert enkelts syn på saken,
slik er vi som mennesker,
...og slik vil det nok også alltid forbli.

Respekterer dog synet ditt fullt ut,
...selv om jeg selvfølgelig er av en helt annen oppfatning. ;)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 mar 04, 18:46
Og Radoslaw
...har en artig måte å skrive innlegg på.

Dette er ingen kritikk av deg, da jeg ofte nyter å lese dine oversaklige innlegg
...men morsomt er det jo.

Du har som regel et realistisk syn på FFK, og som realist selv liker jeg det jeg leser
... bare så du vet det.

Holters, som støtter "Aristokratene" fullt ut
... men aksepterer at andre har andre meninger :D

Til slutt vil jeg bare si
... dette var jo litt moro!

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 04 mar 04, 19:02
Endret: 04 mar 04, 19:36
Takk, Holters,
...føler meg særdeles beæret.

Dessverre glemte du å sette kommaer,
...foran nettopp "...". ;)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 04 mar 04, 20:13
Radoslaw: Respekterer dine meninger og da... Selv om de er helt bak mål, som 95% av de andre meningene på denne tråden!! Hehe!

Årnær sæ nok skal du se!
12. april står vi der alle mann allikavæl!! Egentlig det eneste jeg bryr meg om!

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 04 mar 04, 20:27
Endret: 04 mar 04, 20:32
Ser ut som om det er en overvekt av de som er for å bytte navn ja. Jeg er ikke udelt positiv til det, og har det like bra i Plankehaugen som jeg vil få det i Aristokratene.

Og selvfølgelig så er jeg like tolerant som alle andre her inne ovenfor flertallets meninger.

Så over til en liten litterær konkuranse, så får vi testet det intellektuelle nivået her inne også. Hvilke kjent person sa følgende :

Jeg er uenig i Deres meninger, men jeg vil inntil døden forsvare Deres rett til å hevde dem.

Kom plutselig på det utsagnet der, så får vi se hvem som først greier å finne opphavsmannen. Rimelig kjent ordtak, så det burde gå greit. Premie ? Tja .... Gleden av å vinne en konkuranse kanskje :D

Anduril, full av unyttig og merkelig kunnskap, glemmer derimot mye han burde huske ....

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 04 mar 04, 20:41
Er svaret muligens, ajg ? :D

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 04 mar 04, 20:46
He he ... nesten Rado ... Svært så nære !!

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 04 mar 04, 21:20
Endret: 04 mar 04, 21:24
Riktig svar er, Francois de Voltaire.

Ang. premien, så ønsker jeg meg ev. to habile backer,
...men det får jeg vel vente med til den magiske datoen, 31.mars. ;)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 04 mar 04, 23:48
på dette forumet er det tydeligvis flertall for aristokratene ja, men det er heldigvis ikke her navnevalget skal avgjøres! vet om mange som er i mot dette navneskifte, og flere i styret er også negative!!

og til deg holters: nå må du ikke gå til personangrep mot meg igjen.. jeg er FFK-supporter som alle dere andre, og ønsker bare klubben det beste! jeg er en veldig ivrig syngende supporter, og det mener jeg at mange flere burde være... se nedover i andre land som f.eks tyrkia hvor hele stadion er en stor syngende supportergjeng.... hvorfor er ikke det mulig her i norge? er det så farlig og slippe seg litt løs???

og når fikk forresten klanen 9000 medlemmer?? etter det jeg vet så har de 5000-6000, og hele nedre del av langsiden på ullevaal er som regel full av syngende supportere, dvs 4000-5000...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 mar 04, 01:47
ajg:
Jeg skrev feil tall tidligere, men klanen har over 7000 medlemer, og det er LANGT IFRA 4000-5000 medlemmer i snitt som møter opp hver _eneste_ kamp og synger, spesielt de kampene VIF har hatt motgang. Du henviser til utlandet og hvordan det er, men du må huske at dette er klubber i land med enormt store byer. Et lag som Barcelona har 100.000 medlemmer. Det sier seg selv at vi aldri kan få til noe slikt i Norge.

Slutt med dette personangreptullet ditt. Du har aldri blitt personangrepet eller trakassert på dette forumet, men det må gå an å uttrykke sine meninger noe mer diplomatisk enn det du gjør. Det er ikke tilfeldig at du stadig blir parodiert av diverse brukere her inne, og saklig kritikk bør mottas med takk. ;)

Det finnes - som Radoslaw sier - like mange meninger som medlemmer i alle saker, og det gjør at vi må akseptere andres meninger. Bare i denne tråden har du gjentatte ganger kommet med bastante uttalelser, antagelser og påstander uten grunnlag. En vinner aldri en diskusjon ved å si "sånn er det!". Da har man allerede tapt diskusjonen.

Sokrates var en smart mann, og ved hjelp av sin berømte ironi fikk han debattantene til å tenke selv og til slutte innrømme at de gjerne ikke visste svaret. Det er faktisk ikke så dumt å tenke over til tider. :)

Det finnes intet fasitsvar i alle saker, og godt er det. Tenk så kjedelig livet hadde vært om vi alle var enige. :)

Og hvorfor ser du så enormt ned på supportere som ikke står sammen med Plankehaugen og synger? Er du en bedre supporter enn meg fordi du synger på alle kamper, mens jeg ofte har vært på presseplass og utført intervjuer for supporternes sin del - din del.

Vi mennesker er alle forskjellige, og det er faktisk ikke alle som liker å skrike og hoie under kamp. Sånn er det bare. Personlig har jeg vært på flere bortekamper med haugen, faktisk ALLE kampene i fjor frem til jeg måtte flytte til Trondheim pga studier. Jeg var til og med i Ulsteinvik... Det var litt av en busstur. :)

Men for all del! Fotball er moro! Fotball er opplevelser, nytelser, kjærlighet, svette og tårer, men vi må alle aksepterer at denne fantastiske følelsen nytes på forskjellige måter.

Fotball vil alltid være en stor del av livet til uttallige personer. Av alle de uviktige tingene her i livet er fotball den viktigste - også for de sittende supporterne.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 208

Lagt til: 05 mar 04, 02:32
For det første:
Det er kjempepositivt om mange av de som ikke synger til vanlig er medlemmer i Plankehaugen. Det betyr kroner i kassa, og det er aldri negativt!

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor folk her tilsynelatende tror et navnebytte nærmest vil revolusjonere supporterkulturen i Fredrikstad. Faren min er ikke medlem av Plankehaugen, og jeg tviler strengt tatt på om han melder seg inn hvis navnet byttes ut. Jeg er slett ikke negativ til navnebytte(som jeg har sagt til det kjedsommelige) , men personlig synes jeg vi bør vente til neste sesong. Her virker det som om det er en forbrytelse mot fotballen (for ikke å si menneskeheten) å fortsette med navnet Plankehaugen. Slik er det ikke. Jeg synes det er for kort tid med bare en måned frem til seriestart. Så får det heller være at enkelte tror "medlemmene kommer til å strømme på." Det tror ikke jeg. Men intet ville glede meg mer.

Skjønner forøvrig ikke hvorfor Holters her sammenlikner det å være realist med det å tenke realistisk. For meg er i alle fall ikke de matteoppgavene særlig realistiske!
:ffk:

---------------------------

Opprinnelig postet av trigz


Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 05 mar 04, 07:48
Det hele koker vel ned til hva som er plankehaugen sin målsetning. Enten som ajg forfekter; EKTE supportere er de som synger. DE er Plankehaugen. Eller en folkebevegelse med interaktivitet i mellom tribunene. Ved flere medlemmer er det jo også enklere å påvirke supporterne til god supporterånd. osv.

Men inntrykket mitt av lederen i haugen er udelt positiv og langt ifra innsnevret. Stå på! :ffk:

---------------------------

Stadion på FMV!


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 05 mar 04, 08:08
Opprinnelig postet av Radoslaw
Riktig svar er, Francois de Voltaire.

Ang. premien, så ønsker jeg meg ev. to habile backer,
...men det får jeg vel vente med til den magiske datoen, 31.mars. ;)


Bra Rado !!
Håper ille at premieønsket ditt går i oppfyllelse.

Nå begynner jammen Holters å sitere Sokrates her inne også, kanskje vi skulle omdøpe Plankehaguen til Fredrikstads litterære lese- og fotballtitterforening ? Da ville vi i alle fall skille oss ut :D

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 05 mar 04, 15:36
Holters:
"Du har et håpløst syn på hvordan ting skal være, og med slike holdninger kommer Plankehaugen aldri til å nå langt. Riktignok har folket i styret en sunnere holdning!"

dette skrev du til meg i et innlegg tidligere i denne tråden. dette er langt på vei et personangrep. Også sier du etterpå at jeg har bastante meninger og sier "sånn er det!" mulig jeg har en tendens til det, men det har jammen du også. hvis du leser gjennom sitatet ditt øverst i dette innlegget en gang til så skjønner du det også. det er et såkalt bedreviter-innlegg, eller "Sånn er det!"-innlegg...

ellers så skjønner jeg ikke helt sammenlikningen din med at større byer eller større klubber har en større del syngende supportere... her snakker vi om hvor stor andel av tilskuerne som synger, ikke hvor mange det er...

Ajg, som ønsker og håper at Plankehaugen en dag har mange tusen syngende supportere. forøvrig så er dette mitt siste innlegg i denne tråden. vi har alle forskjellige meninger, og det respekterer jeg. skal ikke kverulere mer om dette nå.

forøvrig vet jeg at du gjør en kjempejobb med disse sidene holters, og at du også er en ivrig supporter, så det var ikke spesielt mynta på deg det med at vi burde ha flere syngende supportere...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 mar 04, 16:20
Det er så godt når mennesker klarer å være enige om å være uenige. :) Men for all del, ajg; Jeg har over hodet ingenting personlig imot deg.

Gleder meg til sesongen startet nå, men får jo med meg noen gode kamper her i England også. :)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Maradona

Knøttespiller
Ble medlem: 22 apr 03
Innlegg: 49

Lagt til: 05 mar 04, 16:40
Jeg må si meg enig med Jon Syversen og noen andre her inne.
Om supporterklubben skal hete Aristokratene, da blir det vel mye aristokrati i denne byen og klubben.
Som jeg før har skrevet, så var det klubben og laget som i sin tid fikk navnet Aristokratene av landets befolkning.
Om man ser på sportsendingene på tv hvor det snakkes om FFk, så sier de nesten bestandig Aristokratene fra Fredrikstad, eller rødbuksene, eller laget fra Plankebyen.
Det er altså laget som er aristokrater, og så må supporterklubben ha et navn som representerer byen og byens almue. Se på de andre navnene på supporterklubber i Norge! De har ofte navn som gjenspeiler noe som kjennetegner stedet eller befolkningen eller næringen.
Fredrikstads almue er IKKE aristokrater, og vi skal være stolte over at resten av landet kaller laget vårt for det.

---------------------------

Mvh

Diego


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 05 mar 04, 20:45
En annen planke: For første gang tror jeg faktisk at jeg er HELT enig i det siste innlegget ditt!!

Jeg bare sier i fra: Den som tror at det vil skje noe drastisk med supporterkulturen i fr.stad ved et navnebytte til aristokratene tar GRUNDIG feil.

Jon Syversen sier det så klokt at vi kan ikke overdrive bruken av aristokratene.

Greit nok at vi er ARISTOKRATER, men vi er da for fææn plankær ævv! Må IKKE glemme det!!

God Jul!:ffk:

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 06 mar 04, 14:41
..ikke overdrive bruken av Aristokratene? Vi er ikke på "lufta" hele tia da vettu. Dessuten...- vi må banke A R I S T O K R A T E N inn i skallen på alle!!!
Men kanskje vi skal være litt forsiktige..
ikke være til bry liksom...

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f