Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Bodø/Glimt - Fredrikstad, søndag 7. juli 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 jul 13, 19:50

følge med da vet du Smile

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 jul 13, 19:53

Opprinnelig postet av Tøfflus

Fælt så opptatt kommentatoren er av at Glimt kanskje, muligens, ble snytt for straffe fordi det var kontakt i situasjonen hvor Glimt-spilleren fikk gult kort. Hvor har de fått det fra at kontakt = straffe og i hvert fall ikke filming? Kontakt er lov i fotball, for helsike.

Det var ikke antydning til protester fra Glimt-spilleren som fikk gult heller, så jeg vil tippe at dommeren gjorde riktig.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 jul 13, 19:55

Opprinnelig postet av bjervell

Huff. Denne kampen er det bare å glemme fortest mulig Frown

Mjæ. Jeg synes det er ting å lære av den.

  1. Ikke dytt motspillere. En dytt som i utgangspunktet er bagatellmessig kan bli tolket som noe verre, særlig dersom motspilleren hjelper til. Da kan man bli straffet med rødt kort, som i dag, og det hjelper ikke at det er strengt/feil.
  2. Det straffer seg å bli for defensive, særlig når man ikke er spesielt gode til å ligge bakpå og la motstanderen styre spillet. FFK er ikke Italia. Når vi prøver oss med lavt og tett forsvar får vi like fullt en del sjanser imot.
  3. Er man usikker på hva man skal gjøre, velg enkle løsninger! Mange ganger ble våre spillere satt under press fordi de brukte tid på å se etter "smarte" løsninger (som de ikke fant).

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 jul 13, 20:26

I følge VG satt disse spillerne på benken for FFK i dag:

Keeper: Jenssen

Forsvar:

Midtbane: Jabbie og Standerholen

Angrep: Momo og Solberg

Hvis dette stemmer velger vi altså å la to forsvarsspillere (Lønn og Duré) bli hjemme i Fredrikstad istedet for å fylle opp benken med sju spillere. Nok en "genial" måte å spare penger på. Vi må da sette Simen Rafn som back når Grorud må i dusjen. Det er håpløst.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 07 jul 13, 21:22
Endret: 07 jul 13, 21:24
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Costanza

Hvis han mener at han gir rødt kort for sparket, så er jo det samtidig en innrømmelse av at han ikke syntes dytten fra Vidar Martinsen var verdt et gult kort engang. Da blir feilen om mulig enda større. 

Fra Fredrikstadfk.no

Opprinnelig postet av Fredrikstadfk.no

- Det vi har fått høre nå etter kamp, er at Grorud ble tildelt rødt for å sparke en Glimt spiller i hodet, men han lå jo nede, så dette virker veldig rart. Vanskelig for meg å si akkurat hva som skjedde, men linjedommeren mener å ha sett det, og det fikk naturligvis betydning for utfallet, svarer Wibe Lund.

Da blir det nok brått tre kamper som Grorud må stå over. Det positive da er at Dure sikkert er klar til å spille fra start.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 jul 13, 21:29

 

Opprinnelig postet av Fredrikstadfk.no

- Det vi har fått høre nå etter kamp, er at Grorud ble tildelt rødt for å sparke en Glimt spiller i hodet, men han lå jo nede, så dette virker veldig rart.

HÆ? Hvordan kan Grorud ha sparket noen i hodet i den situasjonen? Gikk linjemannen på fleinsopp?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 jul 13, 21:33

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Fredrikstadfk.no

- Det vi har fått høre nå etter kamp, er at Grorud ble tildelt rødt for å sparke en Glimt spiller i hodet, men han lå jo nede, så dette virker veldig rart.

HÆ? Hvordan kan Grorud ha sparket noen i hodet i den situasjonen? Gikk linjemannen på fleinsopp?

Sannheten er at Grorud lå nede og sparker etter Glimt-spilleren. Han treffer ikke spilleren i hodet, men det spiller ingen rolle. Det er rødt kort og 2-3 kampers karantene uansett. Hvis linjemannen mener at han treffer hodet er han jo helt blind. Men som sagt, det er korrekt med utvisning.

At ikke Martinsen får gult eller rødt kort for dytten sin er jo helt utrolig.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 07 jul 13, 22:14

Hvis Grorud faktisk sparket etter en Glimt-spiller, så skal han jo etter reglene ha rødt kort, ja. Jeg så ikke dette sparket, så jeg skal gå stille i dørene. Men da burde strengt tatt også Martinsen hatt gult kort for å ha dyttet Braaten også.

Jeg mener imidlertid at den dytten aldri kvalifiserte til rødt, og det var derfor jeg ble forbanna da jeg trodde det var dette som faktisk var grunnen til det røde kortet.

Det som er helt utvilsomt, er i hvert fall at dommerteamet hadde lite kontroll på det meste i perioder. I 2. omgang var det vel noen i rødt og hvitt som var dårligere enn dommerne ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 jul 13, 12:27

TV2 håper at NFF stryker kortet. Dem sier at dette er en stor feil

---------------------------

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 08 jul 13, 12:37

Opprinnelig postet av keiko99

TV2 håper at NFF stryker kortet. Dem sier at dette er en stor feil

Så lenge dommeren gir rødt kort for sparket kan egentlig TV2 bare klappe igjen.

Det er IKKE dytten som Grorud blir utvist for.

Her kommer vi ingen vei hvis ikke dommeren forandrer helt mening igjen da.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 08 jul 13, 12:58

Sett situasjonen i reprise et par ganger og syns ikke det ser ut som et spark heller jeg da. Heller at han henger fast i glimtspilleren/benet blir holdt av glimtspilleren.

Men rart at Tv2 ikke har fått med seg at det ikke er dytten han ble utvist for. De pleier jo å snoke rundt på F-B også.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 jul 13, 13:15
Endret: 08 jul 13, 13:25
Endret av: Tøfflus

Hvis dette hadde vært i England burde vi vel passet oss for å få en kamp ekstra karantene på Grorud for usaklige protester, samt karantene på Martinsen tildelt i etterkant for dyttingen ...

Men når jeg selv ser situasjonen på nytt, kan jeg ikke se at Grorud gjør noe galt. Det han gjør er definitivt ikke et spark i noen voldelig forstand (slik som regelen for rødt kort for voldelig opptreden faktisk fordrer). Så konklusjonen er at jeg er uenig i absolutt alt dommeren gjør i denne situasjonen, unntatt å gi FFK frispark for den første duellen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 jul 13, 14:28

Situasjonen har vel også med en spiller som aktivt vile filme til seg frispark mm (han fikk jo også gult kort for filming). En Bodøs svar på Suarez..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 08 jul 13, 16:04

Opprinnelig postet av Erikk

Situasjonen har vel også med en spiller som aktivt vile filme til seg frispark mm (han fikk jo også gult kort for filming). En Bodøs svar på Suarez..

Hm? Jeg trodde han fikk gult kort for albuebruk i duellen som førte til frisparket.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 09 jul 13, 10:51

Forøvrig denne dommeren som gav rødt til en Sandefjord spilleren sist gang,men omgjorde dette til Gult...da han trodde spilleren hadde gult ifra før. Tipper han får en del høstkamper i 2.div ifra nå av.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 21 jul 13, 17:45

Grorud fikk en kamps karantene for denne hendelsen

Slapp i hvertfall unna tre som egentlig burde vært riktig ut i fra hva han ble utvist for.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f