Husk meg
Brukernavn
Passord

Adecco-saker

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 02 nov 13, 10:21

Siste runde i morgen. Etter det bedritne tapet sist er det null og niks annet enn æren og et mulig avansement til 8. plass å spille for. Taper vi med fire så detter vi ned på 11. plass på dårligere målforskjell enn Strømmen.

Men om siste runde er betydningsløs for FFK er det mer enn nok av kamper som betyr noe for andre.

Bryne-Vard Haugesund: Bryne ligger for øyeblikket på den siste kvalikplassen, men kan miste den til Mjøndalen dersom de taper. (De kan også miste den til Sandefjord, dersom de taper mye eller Sandefjord scorer mange mot Follo). Vard Haugesund ligger likt med Ull/Kisa på poeng, men har dårligere målforskjell. Dermed rykker de ned dersom de og Ull/Kisa tar like mange poeng i morgen. Mitt tips: H

Follo-Sandefjord: Hjemmelaget rykker ned, punktum finale. Sandefjord har fortsatt et mikroskopisk kvalik-håp. Vinner de stort samtidig som Bryne taper og Mjøndalen avgir poeng, tar de sjetteplassen. Men sannsynligvis blir denne kampen betydningsløs. Mitt tips: B

FFK-Strømmen: Som nevnt, ingen av lagene har noe av betydning å spille for. Håper det betyr lave skuldre og underholdende fotball i sesongens siste kamp. Mitt tips: H

Ham-Kam - Ranheim: Denne er viktig. Med Ham-Kam-seier kan det faktisk skje både at hjemmelaget rykker opp og at Ranheim mister kvalikplassen. Dette forutsetter dog at både Stabæk og Hødd taper sine kamper. Dersom Ranheim vinner, går de forbi Ham-Kam og tar fjerdeplassen, og får dermed hjemmekamp mot netttopp Ham-Kam i første runde av kvaliken. Mitt tips: U

Kongsvinger-Elverum: Et Glommaderby en del mil lenger oppe i elva, hvor hjemmelaget må vinne for å ha håp om å berge plassen - noe de uansett ikke klarer dersom enten Ull/Kisa eller Vard tar poeng. De gjorde det veldig vanskelig for seg selv da de ikke klarte å slå Vard hjemme, og fikk målforskjell og selvtillit maltraktert på Aspmyra sist. Elverum er for lengst klare for 2. divisjon, men kanskje det kan gi dem litt ekstra motivasjon å vite at de kan ta naboen med seg ned? Forventer målkalas dersom Kongsvinger tar ledelsen tidlig og resultatene i de andre kampene går deres vei. Mitt tips: H

Kristiansund - Ullensaker/Kisa: Bortelaget har plassen i 1. divisjon å spille for, hjemmelaget kan i beste fall bli nr. 7. Dersom Ull/Kisa vinner, er de trygge siden de har mye bedre målforskjell enn Vard. Mitt tips: U

Mjøndalen - Hødd: Hvem skulle trodd før sesongen at Hødd skulle være opprykkskandidat helt til siste runde? De berget såvidt plassen i divisjonen i fjor. Dersom de vinner denne mens Stabæk avgir poeng, er Hødd tilbake i Tippeligaen for første gang siden 1995. Dersom Mjøndalen vinner, har de mulighet til å snyte Ranheim eller Bryne for kvalikplassen. Mitt tips: B

Stabæk - Bodø/Glimt: Dersom det blir hjemmeseier eller Hødd og Hamkam avgir poeng, blir dette de to lagene som rykker opp. Men Stabæks form i det siste har vært grusom - de har kastet bort flere muligheter til å avgjøre dette, mest sved nok uavgjortkampen mot Elverum hvor Stabæk ledet flere ganger. Glimt har dog variert veldig i prestasjonene etter at opprykket ble klart. Først to kjappe tap, før to seire med tilsammen 10-0. Tror viljen avgjør denne og tipper H.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 03 nov 13, 14:57
Endret: 03 nov 13, 15:02
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Tøfflus

Kamptips

Greit nok at Adeccoligaen er bingo, men én av åtte markeringer rett må jeg bare gratulere med. Cool

Da endte det med opprykk til Stabæk, mens Hødd, Raheim, Kamma og Mjøndalen får kvalikkamper.

Bryne surrer bort sin kvalifiseringssjanse, med tap mot det som faktisk er høstens formlag - Vard Haugesund. Vard tar den siste nedrykksplassen, og det på målforskjell. Fra runde 20 og ut sesongen har faktisk Vard hele 23 poeng, det er best av samtlige lag i Adeccoligaen. Det sier det meste om hvor håpløse de var til ut på sensommeren.

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 03 nov 13, 22:58

Opprinnelig postet av Knuty

Greit nok at Adeccoligaen er bingo, men én av åtte markeringer rett må jeg bare gratulere med. Cool

Hælle måne, for en tullerunde. Oppsummerer denne divisjonen perfekt.

Kongsvinger går altså fra tippeliga i 2010 til 2. divisjon i 2014. FFK - dette er ikke ment å være et eksempel til etterfølgelse.

Hødd får vel finne seg i et lite favorittstempel i kvaliken, selv om det altså blir en ny kamp mot laget som slo dem i dag. Faktisk blir første runde av kvaliken rene returoppgjør etter siste serierunde - Hødd hjemme mot Mjøndalen og Ranheim hjemme mot Ham-Kam. Blir spennende å se om det av disse fire som vinner, har noe å stille opp mot tippeligaens kandidat (som meget mulig blir S08).

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 6 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f