Husk meg
Brukernavn
Passord

Forventet 11er i Adecco.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 28 jul 12, 10:08

Hvorfor kvitter FFK seg med gode unge spillere som Shabani og Dardan for å ta to eksempler? De henter jo inn dyrere og dårligere alternativer. Selv om det er stutt med penger bør de fleste som er involvert i FFK skjønne at å hente spillere som Dahl Hagen, Hansen, Tveter med fler ikke har noe for seg i TL. Jeg tør ikke en gang å tenke på hvor solid stopperpar FFK hadde hatt om de to overnevnte stopperene hadde blitt satsa på.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 28 jul 12, 10:38

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hvorfor kvitter FFK seg med gode unge spillere som Shabani og Dardan for å ta to eksempler? De henter jo inn dyrere og dårligere alternativer. Selv om det er stutt med penger bør de fleste som er involvert i FFK skjønne at å hente spillere som Dahl Hagen, Hansen, Tveter med fler ikke har noe for seg i TL. Jeg tør ikke en gang å tenke på hvor solid stopperpar FFK hadde hatt om de to overnevnte stopperene hadde blitt satsa på.

Dahl Hagen hentet vi fordi vi ikke hadde en eneste venstreback i klubben etter å ha solgt Joachim Thomassen. Vi hadde ikke råd til å kjøpe en, og måtte ta til takke med en som var tilgjengelig på lån. Tveter hadde storspilt i Follo i den sesongen vi befant oss i samme divisjon som dem - inklusive i kamp mot oss. At han ikke har slått til i TL er skuffende, men heller ikke før 2011-sesongen hadde vi penger til å hente spillere som vi visste ville forsterke laget.

De spillerne du nevner har skuffet, men andre - som vi også har hentet billig - har slått til og vært gode (for eksempel Hussain, men også Duré, Landgren og til en viss grad Jabbie). Det er ikke alle nysigneringer som slår til. Og om de ikke slår til, hva er alternativet? Sende dem på dør, og hente nye som kanskje slår til, kanskje ikke? Eller la trenerteamet prøve å sveise sammen et fungerende kollektiv av de vi har?

Vi kan ikke sammenligne hver enkelt spiller vi har med den beste vi har hatt i deres posisjon de siste ti årene. Da faller samtlige unntatt Tarik brutalt igjennom. Kasey Wehrman var enorm i store deler av 2008-sesongen, men han hadde vel en like stor årslønn som hele midtbanen vi stilte mot Godset i går. Raio på sitt beste? Flerfoldige ganger bedre enn Vidar MArtinsen. Selvfølgelig. Men han kostet også skjorta (og, når det i ettertid kom fram hvordan vi hadde råd til lønna hans, klubbens gode navn og rykte). Selvsagt var også både Shaaban, Myhre og Örlund bedre enn dagens inkarnasjon av Jon Knudsen.

Men å slakte hver og en av dagens spillere for at de ikke er like gode som disse, det vil jeg ikke være med på. De som skal ha kjeft er de som har styrt klubben ut i uføret.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 28 jul 12, 10:43

Opprinnelig postet av Tøfflus

Men å slakte hver og en av dagens spillere for at de ikke er like gode som disse, det vil jeg ikke være med på. De som skal ha kjeft er de som har styrt klubben ut i uføret.

Pluss de som er i ferd med å kjøre de enda lenger ned.

Det jeg sier er at vi ikke kan forvente mye av denne spillerstallen. Det virker som mange (deg inkludert) tror at FFK underpresterer. Det er det som er så irriterende, at folk ikke skjønner hvor dårlig spillerstallen til FFK er. Dette sa jeg lenge før Aune tok sin hatt og gikk. Det er en umulig oppgave å trene FFK anno 2012. Mange av spillerne holder ikke adecconivå.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4684

Lagt til: 28 jul 12, 10:48

Opprinnelig postet av ffkmufc

Pluss de som er i ferd med å kjøre de enda lenger ned.

Det jeg sier er at vi ikke kan forvente mye av denne spillerstallen. Det virker som mange (deg inkludert) tror at FFK underpresterer. Det er det som er så irriterende, at folk ikke skjønner hvor dårlig spillerstallen til FFK er. Dette sa jeg lenge før Aune tok sin hatt og gikk. Det er en umulig oppgave å trene FFK anno 2012. Mange av spillerne holder ikke adecconivå.

Til det i fet skrift: Nei. Jeg vil si vi har underprestert i noen kamper, men sesongen hittil sett under ett er det omtrent dette vi kan forvente.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 31 jul 12, 15:40

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hvorfor kvitter FFK seg med gode unge spillere som Shabani og Dardan for å ta to eksempler? De henter jo inn dyrere og dårligere alternativer. Selv om det er stutt med penger bør de fleste som er involvert i FFK skjønne at å hente spillere som Dahl Hagen, Hansen, Tveter med fler ikke har noe for seg i TL. Jeg tør ikke en gang å tenke på hvor solid stopperpar FFK hadde hatt om de to overnevnte stopperene hadde blitt satsa på.

Klubben ga slipp på Dardan og Agim fordi man dengang var godt bestatt med bedre spillere. Det samme gjelder Halvorsen som konkurrerte med Wallace og Thommasen. Dahl Hagen, Hansen og Tveter ble ikke hentet for å forsterke en første 11'er, og det har de vel heller ikke gjort. Men man må ha mer enn 11 spillere i en stall.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 31 jul 12, 15:52

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Tøfflus

Men å slakte hver og en av dagens spillere for at de ikke er like gode som disse, det vil jeg ikke være med på. De som skal ha kjeft er de som har styrt klubben ut i uføret.

Pluss de som er i ferd med å kjøre de enda lenger ned.

Det jeg sier er at vi ikke kan forvente mye av denne spillerstallen. Det virker som mange (deg inkludert) tror at FFK underpresterer. Det er det som er så irriterende, at folk ikke skjønner hvor dårlig spillerstallen til FFK er. Dette sa jeg lenge før Aune tok sin hatt og gikk. Det er en umulig oppgave å trene FFK anno 2012. Mange av spillerne holder ikke adecconivå.

hvor er liker knappen? bra skrevet :)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340