Husk meg
Brukernavn
Passord

Diverse tanker (stadionavtalen mm)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 08 mai 12, 11:26

Opprinnelig postet av Sarpingen

Man betaler vel ikke på gjeld før i 2014?

Nå vet ikke jeg hvilken gjeld du sikter til, men kortsiktig gjeld for Sport AS ved års slutt 2010 var på ca 38 mill

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 08 mai 12, 12:59

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Sarpingen

Man betaler vel ikke på gjeld før i 2014?

Nå vet ikke jeg hvilken gjeld du sikter til, men kortsiktig gjeld for Sport AS ved års slutt 2010 var på ca 38 mill

NFF har kommet med ny mal for avtale mellom klubb og AS. Ny avtale som følger malen skulle vært inngått for lenge siden. Når denne avtalen skal inngås gjelder det å følge med i timen, og jeg forventer at dette blir en helt åpen prosess hvor medlemmene ikke bare blir informert, men også faktisk får gitt sine synspunkter på sentrale samarbeidspunkt. Men jeg tror dette kommer til å finne sted bak svært lukkede dører. 

Jeg mener helt seriøst at dagens klubb/AS-samarbeid ikke kan fortsette. Avtalen om stadion-nedbetaling MÅ reforhandles: FFK har aldri hatt betalingsevne til å betjene den avtalte årlige summen, og det viser jo de 38 millene som ASet er i minus... Med en "normal" stadion-leie etter norsk standard ville vi sannsynligvis ikke ha skyldt ei krone. Jeg tror, uten å ha sett tallene, at FFK har desidert høyest "husleie" i Norge.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 08 mai 12, 13:34

Opprinnelig postet av Asgeir

 

NFF har kommet med ny mal for avtale mellom klubb og AS. Ny avtale som følger malen skulle vært inngått for lenge siden. Når denne avtalen skal inngås gjelder det å følge med i timen, og jeg forventer at dette blir en helt åpen prosess hvor medlemmene ikke bare blir informert, men også faktisk får gitt sine synspunkter på sentrale samarbeidspunkt. Men jeg tror dette kommer til å finne sted bak svært lukkede dører. 

Jeg mener helt seriøst at dagens klubb/AS-samarbeid ikke kan fortsette. Avtalen om stadion-nedbetaling MÅ reforhandles: FFK har aldri hatt betalingsevne til å betjene den avtalte årlige summen, og det viser jo de 38 millene som ASet er i minus... Med en "normal" stadion-leie etter norsk standard ville vi sannsynligvis ikke ha skyldt ei krone. Jeg tror, uten å ha sett tallene, at FFK har desidert høyest "husleie" i Norge.

Det siste først. Fredrikstad Stadion AS eier stadion, altså banen, tribuner og garderober (tror muligens klubbrommet også er med). Det er dette selskapet som betaler ned på "byggelånet". Fredrikstad Fotballklubb eier 0,74 % av dette selskapet, men når lånet er nedbetalt skal alle aksjene overføres til klubben. Hvordan nedbetalingen foregår (overføres fra Sport AS) vet jeg ikke. Heller ikke om en nedbetalingsplan er fulgt(tvilsomt). Fredrikstad Fotballklubb har bygd ny stadion, og da må man jo betale for denne. Så vidt jeg vet har Værste AS garantert for byggelånet.

I tillegg betaler Sport AS leie av kontorer og restaurant avdeling samt losjer. Dette koster mye, men skal jo være inntektsbringende. Hvis det ikke er det kan det jo være en ide å si opp leieavtalen, og la andre ta denne driften.

Nå foreligger det jo en avtale mellom klubb og AS, og det vil forundre meg om forbundet har mandat til å kjenne denne ugyldig fordi man kommer med ny mal for denne typen avtaler. Hvis så er tilfelle er det jo spennende.

Det jeg skulle likt å kjenne til er:

Samarbeidsavtalen mellom klubb og AS

Vedtektene for AS'et

Aksjonæravtalen for AS'et

Synes det er oppsiktsvekkende om klubben har anledning til å holde dette hemmelig for medlemmene(men kjenner ikke regelverket).

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 mai 12, 11:48

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det siste først. Fredrikstad Stadion AS eier stadion, altså banen, tribuner og garderober (tror muligens klubbrommet også er med). Det er dette selskapet som betaler ned på "byggelånet". Fredrikstad Fotballklubb eier 0,74 % av dette selskapet, men når lånet er nedbetalt skal alle aksjene overføres til klubben. Hvordan nedbetalingen foregår (overføres fra Sport AS) vet jeg ikke. Heller ikke om en nedbetalingsplan er fulgt(tvilsomt). Fredrikstad Fotballklubb har bygd ny stadion, og da må man jo betale for denne. Så vidt jeg vet har Værste AS garantert for byggelånet.

Dette illustrerer avhengighetsforholdet mellom klubb og selskaper. Men i verste fall må klubben se på refinansiering av byggelånet med en mer levelig nedbetalingsplan. Alt. er at klubben dratter ned gjennom divisjonssystemet. Men dette er det ikke penger i for noen. Ikke engang en meeeeget nøktern nedbetalingsplan vil kunne ta høyde for adecco eller 2. divisjon. 

Klart vi skal samarbeide med selskapene for å få dette til, men vi må bare ha klart for oss at dette ikke skal true klubbens virksomhet, for da blir det  brått stopp med samarbeidet. Vi må vite nøyaktig hvor grensa går, og vi er i ferd med å nærme oss den, fra mitt ståsted.

Opprinnelig postet av kanogvetalt

I tillegg betaler Sport AS leie av kontorer og restaurant avdeling samt losjer. Dette koster mye, men skal jo være inntektsbringende. Hvis det ikke er det kan det jo være en ide å si opp leieavtalen, og la andre ta denne driften.

Nå foreligger det jo en avtale mellom klubb og AS, og det vil forundre meg om forbundet har mandat til å kjenne denne ugyldig fordi man kommer med ny mal for denne typen avtaler. Hvis så er tilfelle er det jo spennende.

Det jeg skulle likt å kjenne til er:

Samarbeidsavtalen mellom klubb og AS

Vedtektene for AS'et

Aksjonæravtalen for AS'et

Synes det er oppsiktsvekkende om klubben har anledning til å holde dette hemmelig for medlemmene(men kjenner ikke regelverket).

Jeg regner med at klubben har stålkontroll med at resturant-drifta går i pluss. Det er plass til ansatte i klubblokalene (som vi vel ikke betaler noe for), om ikke annet for en begrensa periode. Jeg tror i det hele tatt man har kontroll på denne biten av "leieforholdet".

N.d.g avtalen mellom klubb og selskap er jeg sikker i min sak: Lisensen avhenger av at det foreligger en forbundsgodkjent avtale mellom klubb og selskap. Man kan få disp. (noe jeg tror man har nå) til å utsette inngåelse av ny, forbundsgodkjent avtale, men dette skal på plass. Styret har jo også bekrefta at en ny avtale skal på plass.

At medlemmene bør få se avtalene som er inngått er vi dønn enige om: Disse avtalene må være tilgjengelige for medlemmer, og alle andre interesserte også. Hvis avtalen ikke tåler dagens lys er det etter min mening et av de fremste tegnene på at avtalen må sies opp så fort som råd er! 

Jeg foreslår at f-b gjør en innsynsbegjæring overfor klubben, så kan vi få prøvd dette skikkelig.

 

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 11 mai 12, 14:25
Endret: 11 mai 12, 15:56
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Asgeir

Jeg regner med at klubben har stålkontroll med at resturant-drifta går i pluss. Det er plass til ansatte i klubblokalene (som vi vel ikke betaler noe for), om ikke annet for en begrensa periode. Jeg tror i det hele tatt man har kontroll på denne biten av "leieforholdet".

?

FFK betaler leie for restaurantlokalet, "klubblokalet", vip-losjer, og så videre. Absolutt alt av næringsareal betaler man leie for. Selv betongplassen bak Plankehaugentribunen betaler FFK 600.000,- årlig for! Totalt er leien på ca. 4 millioner årlig. I tillegg måtte FFK selv betale for montering av kjøkkenet, vedlikehold, og så videre. Lokalene var jo bare et skall da FFK tok over.

På toppen går 25% av alle inntekter (billetter, stadionreklame, osv) til Fredrikstad Stadion AS for å betjene gjeld. Dette er ca. 8 millioner. Altså rundt 12 millioner årlig uten vedlikeholdskostnader med mer. Det årlige beløpet bare for å være på stadion er i et styrenotat fra 2007 stipulert til ca. 18 millioner kroner.

Alle som ønsker det kan laste ned stadionavtalen her. Avtalen var vedlegg til en PFU-klage og PFU-klager er offentlig.

Dette er kostnadsrammen for Fredrikstad stadion hentet direkte fra stadionavtalen inngått mellom Værste AS og Fredrikstad Fotballklub:

Budsjetterte kostnader/kjøpsum
20m - Andel tomt og eksisterende bygninger
4m - Verdi av løsøre, belysning, seter og lignende som kan gjenbrukes
78m - Byggekostnad inkl mva
-----
102m Sum Kostnader Inkludert mva

FINANSIERING AV KJØPESUMMEN
20m - Andel tomt og eksisterende bygninger (Værste)

4m - Verdi av løsøre, belysning, seter og lignende
15m - Verdi Holmenanlegge netto, eventuelt tilsvarende kontanttilskudd
4m - Tippemidler
10m - Reklame, herunder salg tribunenavn
8m - Refusjon mva

41m - Lån inntil
---
102m - Sum finansiering

I utgangspunktet var det bare et byggelån på 41 millioner som skulle nedbetales over 40 år. I regnskapene står det opprinnelig oppført et lån på 45 millioner kroner - ikke 41. Det er tatt opp ytterligere uspesifisert gjeld på 12 millioner utover disse 45. Jeg lurer ekstremt på hva dette er. Det fremgår ikke av notene hvilket av disse lånene det senere er nedbetalt på, men en god slump langsiktig gjeld har blitt nedbetalt,

Folkelig fortalt kan man påstå at det betales 8 millioner årlig for et byggelån som i utgangspunktet skulle være på 41 millioner med 40 års nedbetalingstid (!).

Husk også at den dagen gjelda er nedbetalt, eier FFK fortsatt ingenting. Kun matta, tribuner og kioskene. Alt annet av næringsareal eier Værste. Det er Værste som får inntektene fra å leie ut lokaler til Rema 1000, osv.

På toppen av det hele sitter man og er så frekke at man på den ene pressekonferansen etter den andre fremhever hvor stort skille det er mellom klubb og AS. Dette til tross for at i 2010, da FFK Sport AS ikke klarte sine forpliktelser overfor Fredrikstad Stadion AS, så var det klubben som indirekte tok støyten.

Dette året (2010) ettergav Fredrikstad Stadion AS en kortsiktig fordring på FFK Sport AS med 7,9 mill. Det ingen har fortalt noe om, var at Fredrikstad Fotballklubb i samme vending nedskrev et tilsvarende beløp av det langsiktige lånet de har gitt til Fredrikstad Stadion AS. Dette langsiktige lånet er alt av verdier og løsøre fra Holmen (se finansieringen over). Ergo forsvant 1/3 av alt arvesølvet fra Holmen med dette pennestrøket (fra 22 til 15 millioner).

Dette for et stadion "som ikke skulle koste klubben ei krone" og var en "totaløkonomisk gavepakke".

Ingen skal fortelle meg noe annet enn at denne avtalen over hodet ikke er bærekraftig.

Faktum er at i stedet for et gjeldsfritt stadion på Holmen ble FFK lurt trill rundt.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 11 mai 12, 15:00

Opprinnelig postet av Holters

 

Faktum er at i stedet for et gjeldsfritt stadion på Holmen ble FFK lurt trill rundt.

Først og fremst bra jobba. Du har gravd frem ting både jeg og andre har lurt på, men ikke giddet å ta jobben:-).

 

Men om Værste AS har lurt noen, hvem er det de har lurt? De sitter jo som største eier i Sport AS, og har jo da først og fremst lurt seg selv? Andre taper også, men de taper klart mest.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 11 mai 12, 15:18

Værste sitter som største eier i AS'et som en konsekvens av at avtaleverket ikke er bærekraftig og at as'et ikke har greid å gjøre opp for seg. Dermed er gjeld fra as'et og til Værste etterhvert konvertert til aksjekapital.

Ble det forresten ikke sagt på "den store refinansieringspressekonferansen" ar det nå var klubb som var største eier i as'et?

"Lurt trill rundt" er vel også sånn nogenlunde den overskrift Finansavisen brukte når de skulle beskrive Stadionavtalen - og som jeg mener å huske de ble frikjent for i PFU.

Jeg føler meg heller ikke sikker på at det er bevisst fra Værste sin side å "lure trill rundt"- men konsekvensen er nå den samme likevel.

Og jeg kan på sett og vis forstå at iveren tok overhånd hos Værste-aktørene : Den "kick-starten" Stadion ga for eiendomsutviklingen på værste-området er nesten uvurderlig, og verdt det mangedobbelte av de beløpene som er i spill mellom klubb/as og Værste nå.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 11 mai 12, 15:41

Opprinnelig postet av Satch

Og jeg kan på sett og vis forstå at iveren tok overhånd hos Værste-aktørene : Den "kick-starten" Stadion ga for eiendomsutviklingen på værste-området er nesten uvurderlig, og verdt det mangedobbelte av de beløpene som er i spill mellom klubb/as og Værste nå.

Det tror jeg er 110 % korrekt.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 11 mai 12, 18:48


Jeg har lest innlegget til Holters og vil takke han for arbeidet med å få fakta på bordet. Videre vil jeg si jeg er skremt over hvor galt dette er og at det tydeligvis kun var Høili som så galskapen i denne avtalen på et tidlig tidspunkt. Jeg tror klubben går konkurs hvis ikke rammebetingelsene forbedres vesentlig.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 11 mai 12, 20:29

Men er ikke disse pengemennene mest tjent med at FFK går bra og at den ikke går konk? Det er noe jeg ikke forstår her...


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 mai 12, 21:38

Opprinnelig postet av niggle

Men er ikke disse pengemennene mest tjent med at FFK går bra og at den ikke går konk? Det er noe jeg ikke forstår her...

Nå er etableringen ute på Værste-området så godt i gang, og mye av eiendomsmassen er solgt videre for at Værste skal ha midler til å videreutvikle området med nye prosjekter, bl.a. Helsehuset.

Ikke usannsynlig var stadionutbyggingen lokomotivet som satte det hele i gang, det spørs vel om Værste er like avhengig av FFK nå. Videre tyder det på, i alle fall når man leser bl.a. Holters innlegg over, at Værste tenker sine egne interesser før FFK`s sine.

Det mange av oss trodde når den nye stadion stod ferdig, at dette var en lykke for FFK, ser heller ut nå til å bidra til klubbens undergang.

Klubben sitter med forpliktelser den ikke har muligheter til å innfri, og hensyntatt de årlige utbetalingene vedr. stadion og sviktende inntekter så sitter de kanskje igjen med et av tippeligaens laveste budsjett-tall når det gjelder sportslig satsing.

Var ikke budsjettet på rundt 60 mill? Så svikter inntektene med 15 mill, og så går 18 mill til Værste?

Dette lover ikke godt for å si det sånn.........

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 11 mai 12, 22:18

Skulle laget et domonstrasjon tog uten for værste kontoret. Fåt inn alle i PH og kansje Høili ville ha vært med som en frontfigur Cool fått i gang et god gammel dags Fredrikstad Fakkeltog igjen, mot Værste. 

Eller det noe man skal gjøre på et årsmøte for FFK?


klausGUMP

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 21

Lagt til: 12 mai 12, 12:48

Opprinnelig postet av Albin

Skulle laget et domonstrasjon tog uten for værste kontoret. Fåt inn alle i PH og kansje Høili ville ha vært med som en frontfigur Cool fått i gang et god gammel dags Fredrikstad Fakkeltog igjen, mot Værste. 

Eller det noe man skal gjøre på et årsmøte for FFK?

Har du vært i TIFO gjengen til PH?

---------------------------

Before you embark on a journey of revenge, dig two graves.
- Confucius


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 12 mai 12, 17:01

Opprinnelig postet av klausGUMP

Opprinnelig postet av Albin

Skulle laget et domonstrasjon tog uten for værste kontoret. Fåt inn alle i PH og kansje Høili ville ha vært med som en frontfigur Cool fått i gang et god gammel dags Fredrikstad Fakkeltog igjen, mot Værste. 

Eller det noe man skal gjøre på et årsmøte for FFK?

Har du vært i TIFO gjengen til PH?

??????


Larifari

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 08
Innlegg: 74

Lagt til: 12 mai 12, 13:31
Endret: 12 mai 12, 13:32
Endret av: Larifari

[/quote]

Folkelig fortalt kan man påstå at det betales 8 millioner årlig for et byggelån som i utgangspunktet skulle være på 41 millioner med 40 års nedbetalingstid (!).

[/quote]

Det du sier her kan jo ikke stemme, et lån på 45 mill kan vel ikke bli nedbetalt med 8 mill i året over 40 år? Betaler du 8 mill å året på et lån på 45 mill bør nedbetalingstiden være på nærmere 5 år. Her er det jo åpenbart noe som ikke stemmer? Kan det være at du ikke har forstått alt inneholdet i avtalen Holters?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 12 mai 12, 13:47
Endret: 12 mai 12, 14:34
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Larifari

Det du sier her kan jo ikke stemme, et lån på 45 mill kan vel ikke bli nedbetalt med 8 mill i året over 40 år? Betaler du 8 mill å året på et lån på 45 mill bør nedbetalingstiden være på nærmere 5 år. Her er det jo åpenbart noe som ikke stemmer? Kan det være at du ikke har forstått alt inneholdet i avtalen Holters?

41 millioner skulle tas opp. Utad har man alltid snakket om 40 års nedbetalingstid. Det var dette som ble formidlet.

Faktum er altså noe helt annet.

Legg også merke til at tomten aldri ble gitt som gave, men solgt med oppgjør i aksjer. "Tomten", som for øvrig ikke er noen tomt, men dekket som svever seks meter over bakken, ble verdsatt til 20 millioner kroner. De reelle verdiene fra Holmen ble derimot oppført som et langsiktig lån. Én tredjedel av dette har altså gått tapt.

Den eneste bedriftsøkonomiske forklaringen på denne finurlige konstruksjonen er at Værste ønsket å kunne konsolidere inn tallene i sine regnskaper. Det er tross alt snakk om relativt store summer, og på denne tiden var ikke balansen til Værste særlig god. Værste solgte blant annet flere bygg. Strategisk finnes det selvsagt mange andre forklaringer.

Tom Kristoffersen (s. 40): "Vi har forsøkt å finne en løsning på dette i lang tid nå uten å lykkes. Vi reagerer på at det som er kommunisert ut til medlemmer og publikum ikke stemmer overrens med det vi ser i de avtalene som er inngått".

Merk også at Tom Kristoffersen har uttalt at Jon Brynildsen nektet å skrive under en avtale om at B-aksjene skulle overføres når lånet var nedbetalt (s. 30 i PFU-vedlegget).

Juridisk sett har Brynildsen sitt på det tørre, men intensjonen var jo at FFK skulle eie stadion når gjelden var nedbetalt. Dette er dog ikke spesifisert i den opprinnelige avtalen. Da avtalen ble gjennomgått, ble FFK ved Tom Kristoffersen & Co tvunget til å gå ut i media og be om unnskyldning for at Værste ett år senere skulle gå ut i media og gi klubben dette.

Merk videre dette:

"Noen vil hevde at det er galt å si at noe er en gave hvis man får 25% eierandel i et stadion. For værste var ikke dette nok. Værste ga fra seg en tomt verdt 20 millioner kroner og mener det er fair at selskapet skal eie 99,3% av hele stadionanlegget til over 100 millioner som i stor grad er finansiert av FFK-penger.

Av prislappen på 101 millioner kroner har FFK bidratt med 23 millioner i form av gammelt stadion. I tillegg har de fått tribunesponsorer for 13,5 millioner og statlig støtte for 3,5 millioner pluss lån i bank på 41 millioner

Værstes bidrag er den såkalte gaven til en verdi av 20 millioner som det er gjort et stort nummer ut av er stilt gratis til rådighet, men som få i Fredrikstad visste ville gi Værste 99,3% eierandel i anlegget. I tillegg vil selskapet og Brynildsen at hele Fredrikstad skal vite at byen er gitt en slik flott gave.

Finansavisen har skrevet at Fredrikstad Fotballklubb er lurt. Det er en ganske presis beskrivelse av saken når forutsetningen for det nye stadionet var at FFK skulle eie 75 prosent, men endte opp med å eie 0,7 prosent."

Værste har også sendt ut en pressemelding (s. 34) der de sier de har gitt tomten til FFK.

Regnestykket er som følger:

  • 50.000,- fra Værste
  • 150.000,- fra FFK

Dette gir 75% A-aksjer til FFK og 25% A-aksjer til Værste.

Tomten ble spyttet inn til B-aksjene, slik at Værste eide (20m + 0,5m)/20,15m = 99,3%

Eierskapet er det uansett så som så med. Dersom Værste ønsket å kunne konsolidere inn disse tallene, så får de være ærlige om det. Konstruksjonen med A- og B-aksjer trenger ikke å være noen stor skandale isolert sett, selv om det er feil i henhold til hva som ble kommunisert.

At Værste derimot sitter igjen med alt av næringsareal, det klubber tross alt tjener penger på når man bygger et nytt stadion, er hårreisende. At FFK i tillegg betaler leie for de næringsarealer klubben benytter, er ikke mindre håreisende. På toppen må klubben altså sende 25 % av inntektene til Fredrikstad Stadion AS hvert år.

Det hele stinker, rett og slett.

Og det har irritert meg grenseløst over lang tid at Fredriksstad Blad ikke har fronten denne saken.

Kanskje hadde Morgan Andersen rett den gang han påstod det var for tette bånd mellom Værste og Fredriksstad Blad?

For enten hadde Morgan Andersen rett, eller så besitter ikke avisa kompetansen, og jeg vet ikke hva som er verst...

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 12 mai 12, 18:30

Det Holters skrev skulle nesten vært sendt inn til tv2, vg og dagbladet. Har på følelsen at FFK er leketøyet til Værste..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 12 mai 12, 18:38


send det inn holters ..... la oss få lyset på det egentlige problemet i klubben

---------------------------

gazzkammer unt testikkelknauzer


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 12 mai 12, 19:06

Opprinnelig postet av lordofwhat

send det inn holters ..... la oss få lyset på det egentlige problemet i klubben

Helt enig! Her må alt på bordet. En kjempecase for en gravende journalist!

Jeg må bare innrømme at jeg irriterte meg over Høili da han langet ut mot stadionavtalen. Tallene som Holters bringer til torgs tyder vel på at Høili var inne på noe...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 12 mai 12, 19:09

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Det Holters skrev skulle nesten vært sendt inn til tv2, vg og dagbladet. Har på følelsen at FFK er leketøyet til Værste..

Er bare å sende inn det :) Ta med demokraten også siden de ikke er leketøyet til værste slik fb er

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 7 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340