Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2012-sesongen

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 21 5

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 18 mai 12, 17:47
Endret: 18 mai 12, 17:47
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av Knuty

Røkkes Aker ut av Molde, etter sesongen -  melder Dagbladet.

Blir interessant å se utviklingen her. Forsvinner pengestøtten fra Røkke helt, eller er det kun kanaliseringen gjennom Aker-systemet som fjernes? Spennende tider for Molde-supporterne.

Og Solskjær muligens til Aston Villa ?? Synd for Molde dette....


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 18 mai 12, 17:56

- Jeg kan bekrefte at jeg har snakket med Aston Villa. Det var ikke forhandlinger, men en uformell første prat. De har også andre kandidater de vil snakke med, sier Solskjær til Romsdals Budstikke.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 18 mai 12, 19:17
Endret: 18 mai 12, 21:27
Endret av: Knuty

Aker er også ute med en pressemelding, og de er forbanna:

Voldsom reaksjon, som definitivt rammer Molde minst like mye som Solskjær selv.

Opprinnelig postet av Akers pressemelding

Aker trekker seg ut av Molde FK etter sesongen
Aker og Kjell Inge Røkke har de siste 20 årene bidratt til å gi Molde FK stabile
rammebetingelser og økonomisk forutsigbarhet. Dette er en investering i fellesskapet og
et sterkt engasjement i Molde by og omegn.


Det er lagt et godt grunnlag for sportslig satsing i Molde FK. I fjor ble det kronet med
seriemesterskap. Det er oppnådd et lokalt og regionalt engasjement som går langt
utenfor fotballbanen. Dette er Aker stolt av å ha vært en bidragsyter til.
Ole Gunnar Solskjær har ikke lagt skjul på at han en dag kunne tenke seg tilbake til
England. Likevel opplever Aker det overraskende at han droppet fredagens trening, og
satte kursen til England i offentlighet for uformelle samtaler med Aston Villa før tre
viktige seriekamper på en drøy uke.


Solskjær fikk 17. mai tre spørsmål fra Aker via klubbens daglige leder. 1) Vurderer du å
slutte i inneværende tippeligasesong? 2) Vil du ta med deg deler av støtteapparatet? 3)
Vil du ta med deg noe av MFKs spillerstall over tid? Disse spørsmålene ble ikke besvart
av Solskjær før han reiste til England.


- Dette oppleves som uforenlig med MFK-fellesskapet som vi begge er en del av, sier
Kjell Inge Røkke, Akers ASAs styreleder og hovedeier.


Aker har besluttet å tilby aksjene i sitt heleide datterselskap, Molde Fotball AS, til Molde
FK for til sammen 1 krone. Molde Fotball AS står for driften av Molde FK. Aker vil i så
fall ta et regnskapsmessig tap på 25 millioner kroner på nedskrivningen av aksjene i
Molde Fotball. Klubben vil være gjeldfri på overtakelsestidspunktet, og ha 25 millioner
kroner i egenkapital. Molde FK vil i tillegg få retten til å leie Aker Stadion av stiftelser for
1 krone per år etter at klubben har dekket vedlikeholdskostnader.


-Aker vil fullføre årets sesong på en skikkelig måte og bidra med økonomiske midler i
henhold til budsjett, sier Kjell Inge Røkke.


Aker og Røkke har gjennom 20 år investert i et fellesskap. Dette er ikke gjort av
økonomiske egeninteresser, men for å være en av mange bidragsytere til klubben.


-For meg har det vært viktig å være en del av «fellesskapet Molde FK», hvor ingen
enkeltindivider går foran klubben. Jeg vil takke sponsorer, spillere, støtteapparat,
supportere, frivillige og økonomiske bidragsytere for et godt samarbeid. Bjørn Rune
Gjelsten stilte opp med ekstra penger til kjøp av spillere på langsiktige kontrakter da
Solskjær ble ansatt som manager, sier Røkke og fortsetter:

-Personlig har det vært mange sportslige høydepunkter og nedturer, men det aller
største er å være en del av fellesskapet. Med et moderne stadion og ryddig økonomi,
ligger det godt til rette for at Molde FK tilføres nye krefter og impulser, sier Røkke.



Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 20 mai 12, 19:55
Endret: 20 mai 12, 19:59
Endret av: Knuty

Denne runden hadde vi vel litt mer flyt med de andre resultatene, i det minste.

Lillestrøm slår Sogndal. Det synes jeg er fint, selv om avstanden til kvalik på helt kort sikt øker. Det er Sogndal jeg tror vi må kjempe med utover høsten, ikke LSK. Sogndal har nå fire strake tap.

Sandnes-Ulf taper mot Molde. Fint for oss.

Stabæk taper som vanlig - helt i orden det.

Ålesund slår Brann hjemme. Greit nok det - Brann har skuffet, men blir svært overrasket hvis de skulle slite i nedrykkskampen i november. .

Tromsø slår Viking. Helt greit.

I går vant Hønefoss nok en kamp. Kan ikke si jeg er overrasket. Bra lag de har stablet sammen - vil nok holde seg godt klar av nedrykksstriden i år.

 

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 20 mai 12, 19:59

Dette betyr at det er to lag i motgang vi har igjen før EM-pausen. Håper bare vi kan utnytte det til å skaffe oss kontakt med lagene foran ...

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 mai 12, 17:19
Endret: 28 mai 12, 17:46
Endret av: Tøfflus

Pinserunden er amputert fordi flere lag har spillere på tur med U19-landslaget. Runden denne uken består av følgende kamper, i tillegg til vår hjemmekamp mot Viking i morgen:

Hønefoss-Molde. Bortelaget er i dytten og spilte en veldig god andreomgang mot Tromsø nå sist. Hønefoss krangler med seg poeng her og der, senest 1-1 i Haugesund. Håper selvsagt på Molde-seier her.

Sandnes-Ulf - Haugesund: Nytt Rogalandsderby. Kommer Høiland til å skaffe Ulf nye straffer i dag? Vil det i så fall være nok? Her må vi bare krysse fingre og tær for borteseier.

Stabæk - Lillestrøm: Med den nylige formstigningen til LSK i minne, lukter vel dette borteseier. Stabæk er såpass dårlige at de får oss til å se ut som et anstendig fotballag. Men for vår del vil det kanskje være en fordel om de flakser til seg poeng? LSK har foreløpig ikke klart å klatre ut av nedrykksstriden, og jeg er ikke like kategorisk nå som jeg var i starten av sesongen på at de vil klatre mye.

Tromsø - Brann: For vår del uinteressant da Brann allerede har klatret ut av nedrykksstriden. Tromsø må vinne for å fortsatt henge med i toppen.

PS: Korreksjon: Høiland spiller ikke for Sulf. Hvem skal da konstruere straffespark for dem??

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 mai 12, 18:20

Fra å score på ingenting omtrent, til å score på ALT for Stabæk. Scoret tre mål på 10 kamper, nå fire mot LSK etter tjue minutter.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 mai 12, 18:51

Dette må tenne FFK....

er så¨stolt av stabæk akkurat nå.. håper dem klarer og gjøre dette... fy faen også LSK hæ ?  kjøpt det laget haha

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 mai 12, 19:06


Tja sikkert en fortjent opptur for Stabæk, men for oss er dette ikke gode nyheter.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 28 mai 12, 19:23

Ser på kampen Stabekk- LSK. Enten så spiller LSK bånn fotball eller så har Stabekk heva seg mange hakk..... de gikk jo bare på et ett måls tap forige kamp mot Viking.....


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 28 mai 12, 20:24

Hønefoss fikk med seg et noe heldig poeng mot Molde, mens Sulf fikk stryk på hjemmebane. Sogndals kamp i denne runden er borte mot Aalesund. Om vi vinner i morgen har vi nok noe som ligner på kontakt når TL tar fatt igjen etter EM-pausen, og første kamp er borte mot ... Sogndal.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 28 mai 12, 20:29

Spennende type denne Ondrasek Tromsø har på lån. Gjort sine saker svært godt i de TIL-kampene jeg har sett i år. Syv scoringer så langt.

Så vidt jeg husker har de en opsjon på kjøp etter kontrakten går ut i august. Det synes vel åpenbart at de benytter seg av denne, hvis spilleren selv vil - og pengene er der.


KidDynamo

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 12
Innlegg: 9

Lagt til: 29 mai 12, 09:35

Opprinnelig postet av Erikk


Tja sikkert en fortjent opptur for Stabæk, men for oss er dette ikke gode nyheter.

Jo, er jo bra at Stabæk tar poeng fra LSK. Hadde LSK vunnet den kampen, så hadde nok luken for FFK sin del blitt for stor. Jeg tviler på at Stabæk holder seg, så ikke kampen, men tipper at Stabæk hadde en bra dag og LSK hadde en dårlig dag.

---------------------------

http://www.twitter.com/matiashs


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 mai 12, 09:49


Problemet er at Lillestrøm er for gode til å være en del av nedrykkstriden, regner med at de kommer ca midt på tabellen til slutt. Stabæk spilte godt mot VIking i kampen før de knuste Lillestrøm. Jeg er glad det er "ferie" etter kampen i dag.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 29 mai 12, 12:37

Opprinnelig postet av Erikk

Problemet er at Lillestrøm er for gode til å være en del av nedrykkstriden. 

Hvorfor i allverden er Lillestrøm for gode til det? Fordi de har hentet inn masse søppel fra her og der, og at de mest sannsynlig mister en av Tippeligaens aller beste spillere i Bjørn Bergmann Sigurdarson til sommeren. De har jo ikke noe bedre lag enn i fjor. De har "forsterket" med bla. Nystuen (Sandefjord), Westerberg (Häcken?) (TLs dårligste back sammen med Dahl Hagen?), Rafn Palmason, Rodgers, Stoor. 

Jeg blir ikke skremt av dette, snarere tvert i mot.

Er Lillestrøm for gode til å rykke ned akkurat som vi var altfor gode for å rykke ned i 2009? For det var nemlig det alle gikk og sa hele tiden for 3 år siden. 

Det begynner å brenne på dass den dagen folk snakker om at dårlige lag er "for gode" for å rykke ned. Da er det virkelig krise.

Det kommer til å stå mellom Stabæk, FFK, Lillestrøm, Sogndal og Sandnes Ulf om de 5 nederste plassene. Det er jeg ganske overbevist om.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 29 mai 12, 12:40

Opprinnelig postet av KidDynamo

Jo, er jo bra at Stabæk tar poeng fra LSK. Hadde LSK vunnet den kampen, så hadde nok luken for FFK sin del blitt for stor. Jeg tviler på at Stabæk holder seg, så ikke kampen, men tipper at Stabæk hadde en bra dag og LSK hadde en dårlig dag.

Jeg så høydepunktene i går kveld, og begge Brustads mål skyldtes i hvert fall håpløst forsvarsspill av LSK. Gutten hadde så mye plass at det var rent komisk. Gode avslutninger, for all del, men måten han kom til dem på handler om håpløst plasserte LSK-forsvarere. Stabæk har ikke plutselig blitt forvandlet til et topplag.

Men frisparkmålet til Hedenstad var absolutt en bra prestasjon.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 29 mai 12, 13:27

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av KidDynamo

Jo, er jo bra at Stabæk tar poeng fra LSK. Hadde LSK vunnet den kampen, så hadde nok luken for FFK sin del blitt for stor. Jeg tviler på at Stabæk holder seg, så ikke kampen, men tipper at Stabæk hadde en bra dag og LSK hadde en dårlig dag.

Jeg så høydepunktene i går kveld, og begge Brustads mål skyldtes i hvert fall håpløst forsvarsspill av LSK. Gutten hadde så mye plass at det var rent komisk. Gode avslutninger, for all del, men måten han kom til dem på handler om håpløst plasserte LSK-forsvarere. Stabæk har ikke plutselig blitt forvandlet til et topplag.

Men frisparkmålet til Hedenstad var absolutt en bra prestasjon.

Så første omgang av kampen. LSK var møkk ræva og Stabæk spilte med hjerte uten på drakta. De stressa LSK hele tiden. Så jo tidvis noen tabber og rart spill fra Stabæk men de vant fortjent. De jobbet knallhardt som ett lag. Fortsetter de å spille som i går i resten av kampene kan de ta noen poeng her og der og da gå forbi FFK før vi aner det

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 jun 12, 12:07

mere LSK problemer

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 jun 12, 12:59

Da ble vår ydmykende seier over Viking dråpen, og Åge Hareide må finne seg en ny jobb.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 jun 12, 15:06
Endret: 09 jun 12, 15:38
Endret av: keiko99

Han er så dårlig.. hareide klarer ingen ting... godt ut på dato.. søppel

 

Kjell Jonevret kan bli ny Viking-trener.

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 21 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3