Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK på La Manga 2012

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 05 mar 12, 22:17


Målene fra dagens kamp mot Hønefoss ble vist på tv2 sporten 21:25 for dere som ikke så det.

Finnes dermed sikkert ett sted på nettet. Ikke at jeg har finni det men....

---------------------------

Tippeligaen 2012!! Go FFK!!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 mar 12, 23:04

Når er det Aune skal forstå at FFK spiller bedre med 4-5-1/4-3-3 en 4-4-2? Kunne fint ha spilt det samme idag som de gjorde mot gøteborg! Alex kunne ha tatt Husain sin plass idag og Standerholen kunne ha spilt høyre ving ifra start!

Det funker ikke med 4-4-2. Det så vi i hele sesongen ifjor også!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 mar 12, 23:20

Ta det piano mann.

Man skal prøve ut litt forskjellig frem til seriestart. Det har funket bedre med 4-3-3 enn 4-4-2 til nå, og det ser også trenerne. Men er det ikke greit å øve på litt forskjellige formasjoner da? Dette er en treningskamp. Ingen poeng har blitt delt ut såvidt jeg vet. Og flere unggutter fikk prøve seg i dag også. Strålende!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 mar 12, 23:28

Opprinnelig postet av Plankekæll

Ta det piano mann.

Man skal prøve ut litt forskjellig frem til seriestart. Det har funket bedre med 4-3-3 enn 4-4-2 til nå, og det ser også trenerne. Men er det ikke greit å øve på litt forskjellige formasjoner da? Dette er en treningskamp. Ingen poeng har blitt delt ut såvidt jeg vet. Og flere unggutter fikk prøve seg i dag også. Strålende!

Jeg er strålende fornøyd med at ungutta får prøve seg! Men tilbake til taktikken, Er det ikke bedre å få spilt inn en formasjon til serie start? Sorry men jeg er ikke noe fan av å prøve ut forskjellige taktikker når vi kan trene på en som fungerte utmerket for oss mot Gøteborg! Og hvorfor gå tilbake til 4-4-2 når det ikke fungerte ifjor? Og prøver en kamp med 4-3-3 med et meget bra resultat for å så gå tilbake til 4-4-2?

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 mar 12, 23:40

Nå er det ingen garanti for at 4-3-3 hadde funket i dag heller. Jeg tror rett og slett det var en dårlig dag på jobb for hele laget, og da tror jeg ikke formasjonen har noe å si. Men nå prøvde vi faktisk ut en "ny" formasjon mot IFK Göteborg.

Innstilling og engasjement må opp flere hakk til neste kamp på La Manga.

Jocke Jonsson var meget irritert over den elendige kampen i dag, og jeg tror det blir bedring neste kamp samme hvilken formasjon vi skal bruke.

Det som bekymrer meg mer er alle skadene. (Rafn, Hussain, Elyounoussi og Horn). Snart blir også Valencia skada igjen.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 06 mar 12, 09:27


Prøve ut alle formasjonene? Vi har jo ikke prøvd annet enn 4-4-2 nå i 2 år. De få gangen vi har spilt 4-3-3 derimot har det vært glitrene! Mannskapet vårt er jo lagd for 4-3-3, jeg skjønner ikke at ikke trenerene våre ser det. For å oppsumere: Vo har 2 typiske def mid, vi har 2 typer vinger som er laget i større grad for 4-3-3 i Tarik og Valencia. Vi har 4 gode sentrale midtbanespillere. Dessuten har vi en Hussain som er mye bedre i en midtbane hvor han får mindre deffensive bidrag. I tillegg er Ruud Tveter en spiller som har alle forutsetninger for å bli god som enslig spiss. Han er sterk og god til å holde på ball, med et tungt skudd.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 06 mar 12, 11:03

Opprinnelig postet av Bedreviteren

 Er det en umotivert Staw som stiller på trening synes jeg det er riktig å ikke la ham bli med. Er det en motivert Staw som stiller på trening og som vil bevise at han er en toppkeeper og yter topp innsats er det her intet annet enn mobbing av Staw... Hva som er riktig vet jeg ikke.

Med mindre Lasse Staw har lagt karrieren på hylla, så er han selvsagt motivert for å spille fotball, utvikle seg videre og vise seg best mulig fram ved enhver anledning. Han vet selvsagt utmerket godt at han ikke kan vinne noe for sin egen del ved å daffe rundt og forfalle i et halvt år, det kan jeg ikke forestille meg at han gjør heller.

Fra klubbens side er det i mine øyne en åpenbar feil å være så opphengt i at kontrakten er "utgående". Hva klubben gjør da er å ta ut dagens lag ut i fra hvordan troppen vil se ut neste år. Altså å leve i fremtiden. Men det er også en feil FFK har gjort i alt for lang tid nå. Greit nok at man vil tenke langsiktig og strategisk, men man må også være tilstede i nåtiden. Status p.t. er at Lasse Staw har kontrakt med klubben, og da skal det være rene sportslige vurderinger som skal ligge til grunn for uttak av lag og tropp. Med mindre det finnes en sportslig begrunnelse for å utelate Staw fra troppen så er det pr. definisjon feil å utelate ham. Slike markeringer fra klubbens side slår bare tilbake på klubben selv. Man kan si det er menneskelig og til en viss grad forståelig, men det er og blir dønn uprofesjonelt, og det er det FFK, ikke Staw, som vil betale prisen for.

 

Alt det til side, intet er bedre enn at FFK taper treningskamper under en måned før sesongstart. Det bidrar bare til å skjerpe fokus og stramme opp holdningene i laget. Skulle FFK starte sesongen med en urealistisk høy selvtillitt går det garantert dårlig. Vet de at de må kjempe som om de har kniven på strupen fra første kamp så vil de klare seg bra. Så takk til Hønefoss for at de slår FFK på La Manga.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 mar 12, 18:05

FFK stiller med følgende lag i morgen mot Sandefjord (4-5-1): Jon Knudsen–Vidar Martinsen, Kevin Dure, Ole Strømsborg, Mads Hansen–Tarik Elyounoussi, Etzaz Hussain, Khalifa Jabbie, Thomas Holm, Alex Valencia–Alexander Ruud Tveter.

http://www.f-b.no/sport/forventer-bedring-mot-sandefjord-1.7075060

 

Takk Aune for at du går tilbake til taktikken mot GøteborgSmile

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 07 mar 12, 18:57

Blir kampen overført noen steder ??


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 mar 12, 17:35

3-0 og alle mål signert Etzaz Hussein. Veldig bra at han fortsetter utviklingen, var litt redd for at han skulle falle tilbake etter den lovende førstesesongen som jo mange gjør.

Fikk litt sjokk da jeg var innom siste.no. De hadde ført opp alle målene to ganger, så det stod 6-0 og seks mål av Etzaz da jeg skummet fort igjennom.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 08 mar 12, 17:38

Masalin som spiss idag?

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 mar 12, 18:29
Endret: 09 mar 12, 10:19
Endret av: keiko99


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f