Husk meg
Brukernavn
Passord

Amin Askar er solgt til Brann

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 20 feb 12, 18:41
Endret: 20 feb 12, 18:55
Endret av: ffkmufc

Skjønner ikke sutringa her. 1 mill for en høyst ordinær spiller med under 1 år igjen av kontrakta. Skal være fornøyd med det.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 20 feb 12, 18:56

Lønnsramme på 1,3mill for Askar i følge TV2 Sporten. Er det rart norsk fotball går til helvette?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 20 feb 12, 19:08

En kan vel ikke klandre Askar for at han velger å dra ... lønnsøkning type solid, i stedet for lønnskutt. Mulig medaljekamp i stedet for kamp for å unngå nedrykk. Når da FFK heller ikke er moderklubben hans, er det ingenting å bære nag til Askar for.

Ønsker ham lykke til i Brann. Når Brann kommer til Fredrikstad, vil jeg klappe når navnet hans leses opp før kampen. Men om han ramler lett i en duell, skal han få like mye pepper som en hvilken som helst annen Brann-spiller ville fått Cool

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 20 feb 12, 19:14

Det er nok ingen som klandrer Amin for at han velger bedre betingelser hos Brann. Alle ville vel gjort akkurat det samme vil jeg tro. Jeg ville ihvertfall gjort det.

Men styre og stell de siste årene skal få så mye pepper at det ikke er morsomt engang.

Dette salget er rett og slett fremprovosert pga udugelighet.

Jeg applauderer ikke motspillere. Det kunne aldri falle meg inn. Bue på dem kan jeg gjøre, men ikke med Amin. Han får ingen applaus, men heller ingen buing mot seg. Men som du sier Tøfflus - hvis han detter lett, klager til dommeren og sutrer, ja da skal han få høre det. Altså akkurat det samme som andre spillere får.

Men jeg blir litt skremt når spillere i Norge på Askar-nivå skal få lønn på 1,3 millioner NOK i 2012.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 20 feb 12, 19:18

Jeg synes det er en fin ting å applaudere tidligere FFK-spillere - før kampen - i hvert fall så lenge det ikke var noen kontroverser rundt overgangen.  Når kampen starter er de som hvem som helst andre som spiller på motstanderlaget, og får tyn om de gjør noe jeg ikke liker.

Når det gjelder lønna Brann etter sigende tilbyr, er jeg enig. Askar er en helt grei Tippeligaspiller, og når slike fortsatt har millionlønn tyder det på at en del klubber fortsatt har et lite edruelig forhold til penger.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 20 feb 12, 19:29

Opprinnelig postet av Plankekæll

Men jeg blir litt skremt når spillere i Norge på Askar-nivå skal få lønn på 1,3 millioner NOK i 2012.

Det er rett og slett forkastelig! På tide at styre og stell rundt om i norske klubber våkner opp, ellers går det som med FFK.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 feb 12, 19:18
Endret: 20 feb 12, 19:20
Endret av: Willy René


Unnskyld at jeg banner i kjærka, men jeg begynner å angre på at jeg fornyet mine 3 sesonkort på Nye Fredrikstad Stadion.

Ikke for pengenes skyld, de har ingen betydning, men for engasjementet, lysten, spenningen og entusiasmens skyld.

Jeg kjenner mer og mer at likegyldighetsfrøet spirer, følelsen går hen mot at forholdet til FFK blir stadig mer distansert, oppgittheten har gått over til å nærme seg en tilstand av likegyldighet. "Gidder ikke mer" sier den djevelen som trekker i tankegodset.

Nye Fredrikstad Stadion, hvor supporternes stolthet skulle utsondre røde og hvite skyer over tribunene er byttet ut med et grått og trist slør av uvisshet om hva som skjer og hva som har foregått i disse ærverdige lokalene, stormannsgalskap, økonomisk kriminalitet og profesjonelle næringslivsledere som til fulle har bevist sin utilstrekkelighet og udugelighet.

Hvem blir nestemann ut? Tarik? Thomassen? Når man må selge en av sine mest lovende spillere som Askar, for noe i nærheten av en million, da kan man begynne å lure på om man forsøker å gi den døende kua den siste gresstusten. Hvis 1   - EN - million betyr noe i det sluket udugeligheten har skapt, da forstår ikke vi supportere så mye av det.

Det virker som om saneringen er godt i gang.

Nå legger jeg vekk FFK-tankene for en stund, så får vi se hva som skjer.

Det går mot vår og likegyldighetsfrøet spirer seg stadig sterkere.

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 20 feb 12, 19:30

Opprinnelig postet av Willy René


Unnskyld at jeg banner i kjærka, men jeg begynner å angre på at jeg fornyet mine 3 sesonkort på Nye Fredrikstad Stadion.

Kjøpte ikke i fjor og kjøper ikke i år. Vil jeg se klovner går jeg på sirkus.


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 20 feb 12, 19:41

Opprinnelig postet av Willy René

Hvem blir nestemann ut? Tarik? Thomassen? Når man må selge en av sine mest lovende spillere som Askar, for noe i nærheten av en million, da kan man begynne å lure på om man forsøker å gi den døende kua den siste gresstusten. Hvis 1   - EN - million betyr noe i det sluket udugeligheten har skapt, da forstår ikke vi supportere så mye av det.

Jeg har respekt for folk som synes nok er nok, Willy. Jeg skjønner ikke helt logikken, og det ligger ikke for meg å reagere slik når klubben i mitt hjerte trenger meg, men jeg respekterer det.

Men litt edrulighet får vi ha - "mest lovende spillere"? Amin er en grei (på gode dager bra) tippeligaspiller, men er vel litt opp i årene til å kalles lovende.

Jeg vil heller vinkle dette positivt når situasjonen først er blitt som den er blitt (pga udugelighet - DER er jeg HELT enig med deg!) og tenke at nå får lovende unggutter som Rafn og Standerholen sjansen på norsk toppnivå. Det kan de bare bli bedre av!

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 feb 12, 19:46

Opprinnelig postet av bjervell

Opprinnelig postet av Willy René

Jeg vil heller vinkle dette positivt når situasjonen først er blitt som den er blitt (pga udugelighet - DER er jeg HELT enig med deg!) og tenke at nå får lovende unggutter som Rafn og Standerholen sjansen på norsk toppnivå. Det kan de bare bli bedre av!

Greit det, vi får se om tippeligaplassen består når bærebjelkene blir solgt......

Hvis laget skal bestå kun av unge, lovende spillere så går det mye mulig som det gikk med S08........

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 20 feb 12, 19:49

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av bjervell

Jeg vil heller vinkle dette positivt når situasjonen først er blitt som den er blitt (pga udugelighet - DER er jeg HELT enig med deg!) og tenke at nå får lovende unggutter som Rafn og Standerholen sjansen på norsk toppnivå. Det kan de bare bli bedre av!

Greit det, vi får se om tippeligaplassen består når bærebjelkene blir solgt......

Hvis laget skal bestå kun av unge, lovende spillere så går det mye mulig som det gikk med S08........

Joa, men hvis (når?) alternativet er at hele klubben går dukken har vi ikke noe valg.

Jeg liker ikke å se Amin dra - han er i utgangspunktet nyttigere for oss en 1M NOK. Men må man ha inn og spare penger, så må man det.

Jeg har ikke mer lyst på nedrykk enn en hvilken som helst annen supporter, men hvis klubbens mangeårige udugelighet fører til det i år, er det faktisk ikke mer enn vi fortjener. FFK har ingen gudegitt rett til tippeligaspill. Det er noe vi må gjøre oss fortjent til.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 feb 12, 20:27

Opprinnelig postet av bjervell

Opprinnelig postet av Willy René

Opprinnelig postet av bjervell

 FFK har ingen gudegitt rett til tippeligaspill. Det er noe vi må gjøre oss fortjent til.

Vi supportere har gjort oss fortjent til å være supportere av et tippeligalag. Det er de som har tatt fra oss denne fortjenesten som bør gå i skammekroken.

Det er ikke bare hos meg og andre supportere som likegyldighetsfrøet spirer. Selv hos Terje Høili så gjør det det. Når han sier: "At Værste gidder...", ja, da spirer likegyldigheten. Misforstå meg ikke, jeg synes ikke Høili skal gi almisser til FFK. Jeg er og har alltid vært av den mening at FFK bør kunne makte å drifte seg sjøl.

Men det har vist seg umulig grunnet udugelig ledelse gjennom mange år, tydeligvis.

Er det noen som virkelig har stått på for FFK så er det supporterne. Ledelsen har ikke fremstått som annet enn et skikkelig supperåd med lomma full av lånte penger og munnen full av store ord mens de har gått i land som den fulle sjømann.

---------------------------

Tro = Overtro
Vitenskap = Sannhet


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 20 feb 12, 20:38


Er det ikke mulig å drive en fotballklubb med et snitt på over 9000 tilskuere med overskudd?

En annen ting er jo at dem ikke greier å tjene penger på supporter utstyr heller. Har jo tapt millioner på det også.Blir helt oppgitt av det surret til dem som har styrt og stelt.

Dem fleste spillerene som hadde sky høye lønninger er borte.Solgte Gamboa for en god slump med penger.....Ser ikke ut til å hjelpe uansett.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 20 feb 12, 20:47

Opprinnelig postet av Haarek

En annen ting er jo at dem ikke greier å tjene penger på supporter utstyr heller. Har jo tapt millioner på det også.Blir helt oppgitt av det surret til dem som har styrt og stelt.

Ikke veldig rart. Supporterbutikken til FFK er jo så latterlig at det er helt flaut. Elendig utvalg, små lokaler osv.

Dette har FFK tapt ufattelig mye penger på, men det driter de i virker det som.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 21 feb 12, 08:13

Opprinnelig postet av Plankekæll

Supporterbutikken til FFK er jo så latterlig at det er helt flaut. Elendig utvalg, små lokaler osv.

Dette har FFK tapt ufattelig mye penger på, men det driter de i virker det som.

Dette her virker som ikke er på agendaen i det hele tatt, eller har vært det. Og den har vært bedriten dårlig i flere år. Se på 08 sin butikk - faktisk bedre og ser mer profesjonell ut enn dette Frontpage-makket av en butikk som ligger på hjemmesidene til FFK. I tillegg tar jeg heller telt med bra utvalg av supporterutstyr, enn en liten hjørnebutikk på 5m² med dårlig utvalg.

Det må vel være penger å tjene på supporterutstyr? Ingenting er jo bedre enn å gå på kamp i en bra "rustning". Forstår ikke..

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 20 feb 12, 20:47

Opprinnelig postet av Haarek

Er det ikke mulig å drive en fotballklubb med et snitt på over 9000 tilskuere med overskudd?

En annen ting er jo at dem ikke greier å tjene penger på supporter utstyr heller. Har jo tapt millioner på det også.Blir helt oppgitt av det surret til dem som har styrt og stelt.

Dem fleste spillerene som hadde sky høye lønninger er borte.Solgte Gamboa for en god slump med penger.....Ser ikke ut til å hjelpe uansett.

Vi dreier oss litt bort fra trådemnet her nå, men samme kan det være...

Disse poengene er det som kanskje opprører meg mest også. Hvordan er det mulig? Er regnskapet til et AS offentlig? Hadde vært interessant å grave i det for å forsøke og se hvor pengene tar veien. For med 9000 folk på stadion så må det jo for pokker komme endel penger inn!!??!

Dessverre er vår venn fra sarp, Foyn, inne på noe i en tråd her: Har man ikke nåla i veggen må man spise tørre brødskiver med svett brunost. Dessverre har styre og stell her i klubben trukket kredittkortet og bragt hauger av loff og kaviar på bordet. Da går det til slutt som det må gå...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 feb 12, 21:02

Lurer på om Jon Knudsen føler seg litt dum ?  har forlot en klubb i krise og kom til en ny med like ille krise..

tror klubben ikke har sagt sannheten til Jon Knudsen slik at han skrev under og regna med at her er jeg trygg...

jeg sa en stund: med Jon Knudsen i mål er vi topp 6, men det er vi ikke nå lenger p.g.a. økonomi...

vi er en av dem der nede: 16,15,14,13 eller 12

---------------------------

Håpet er en risiko man må ta.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 20 feb 12, 21:07

Det er faktisk ikke Jon Knudsen som bør føle seg dum.

Det er folka i FFK som lurte både Knudsen og Holm til å skrive under for et konkursbo.

Det er helt fantastisk at vi måtte gi slipp på Askar for at Knudsen og Holm skal få lønn. Men men, sånn har det blitt. Håper at alt årnær sæ.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 20 feb 12, 21:40


Å miste Askar er ingen katastrofe, men leit for bredden i troppen. Vi har en 11'er god nok til å beholde plassen.( tipper 9-12 plass idag dersom ingen fler forsvinner.)

Knudsen

Landgren -Dure- Horn- Thommassen

Valencia - Hussain - Jabbie - Hansen

Tarik - Ruud Tveter

 

Ramberg- Holm- Martinsen - Momo - Rafn- Standerholen - Masalin- Strømsborg

 

Uten skader/karantener og forutsatt at økonomien fikses kan det bli en grei sesong.

Vi MÅ prøve å være positive tross alt...!!!

---------------------------

Tippeligaen 2012!! Go FFK!!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 21 feb 12, 08:58

Opprinnelig postet av Stoni


Å miste Askar er ingen katastrofe, men leit for bredden i troppen. Vi har en 11'er god nok til å beholde plassen.( tipper 9-12 plass idag dersom ingen fler forsvinner.)

Knudsen

Landgren -Dure- Horn- Thommassen

Valencia - Hussain - Jabbie - Hansen

Tarik - Ruud Tveter

 

Ramberg- Holm- Martinsen - Momo - Rafn- Standerholen - Masalin- Strømsborg

 

Uten skader/karantener og forutsatt at økonomien fikses kan det bli en grei sesong.

Vi MÅ prøve å være positive tross alt...!!!

Oppdatering av troppen Foot in mouth

Knudsen

Landgren -Dure- Horn- Holm (Martinsen)

Valencia - Hussain - Jabbie - Hansen

Tarik - Ruud Tveter

 

Ramberg - Martinsen - Momo - Rafn- Standerholen - Masalin- Strømsborg

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340