Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK trues av konkurs

Flat Trådet Nøstet
Side 16 av 16 16

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 31 mar 12, 11:02

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

Hvis du virkelig er så naiv at du trodde Piroija spilte for ca 600' så går du klar av det som følger her. Mulig økonomisk kriminalitet skjer ikke nå, men for noen år siden. De som nå styrer klubben hadde lite eller ingenting med dette å gjøre. Ei heller de som nå er i det sportslige apparatet. Du jublet for Piroija og Cupgull(?), uten å stille spørsmål. 

Også vil du straffe de som er i klubben idag? Du hører vel at dette ikke henger på greip?

Så du visste det hele og fulle omfanget for fem - seks år siden du da? Selv ledelsen og de styrende organer hadde tydeligvis ikke peiling en gang, sjokkene har jo åpenbart seg for dem like mye som oss gjennom de siste åra. Hvem er egentlig Kanogvetalt som kunne og visste alt dette for flere år siden?

Unnskyld, men etter mitt syn så farer du med en del sprøyt, jeg sier etter mitt syn.

Jeg jublet for Piroja og cupgull, jeg stilte ikke spørsmål, hvorfor skulle jeg det, man så jo kun en fallen storhet på vei opp mot nye høyder. Men du visste selvfølgelig, så du stilte altså spørsmålene den gang.

Jeg straffer ingen, jeg har stor tiltro til dagens ledelse. Jeg støtter klubben via mine 3 sesongkort. Men jeg er ikke med på noen aksjon og gir penger, penger som kan gå til å dekke en eventuell foretaksstraff klubben kan få grunnet mulig økonomis kriminalitet.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 31 mar 12, 11:04

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er vel i beste fall et definisjonsspørsmål? Frode Kværneng var nylig styreleder, og han satt som styreleder i perioden Piiroja ble hentet. Per Kristian Olsen satt som styreleder i den 2. perioden med Piirojakontrakt, og han satt nå i valgkomiteen til AS-et. I tillegg har man jo Værste (og de tre på vegne av klubben) som presenterte stadion som en ren gavepakke, mens den i realitet tar knekken på klubben. Selv etter å ha nedbetalt alt lån eier FFK ingenting: Kun matta og stolene. Alt annet av næringsareal eier Værste.

Og slik kan man fortsette. Det hele er og forblir en katastrofe.

Ja, helt klart.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 31 mar 12, 12:58

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Kai Roger

Vell 22 milioner i sponsor inntekter er etter min mening alllltfor lavt. Hvem er det som sitter i markedsavdelingen og seger produktet FFK på billigsalg?

FFK er et merkevare på lik linje med SAS,NSB...osv,osv. Jeg mener at dette produktet-altså FFK-er solgt altfor billig,og at det må komme nye koster inn,som kan se på marked/salg på en annen måte enn idag.

Helt helt enig i at det er lavt, men må også stikke fingeren i jorden. Det har vært ekstremt mye bråk, rot og elednig ledelse av klubben over lang tid nå. Dessverre er det nok få sponsorer som er villig til å betale dyrt for å markedsføre seg gjennom en klubb som for tiden er synonymt med kaos og bråk.

 

Begynn å jobb imot de virkelig store aktørene. Norvegian,DNB osv osv......få til et møte.....skape bekjentskaper.....hvem veit...kanskje om 3 år får vi noen av de virkelig store aktørene på kroken. Og en hovedsponsor som kan gi oss det vi fortjener. Vi må tenke lenger ut enn kun Fredtikstad -kjernen----vi må skaffe oss bekjentskaper på nasjonale-internasjonale bedrifter. Se hva Vålernengen har fått ut av Hafslund avtalen. Se hva Brann har fått ut av Sparebanken Vest avtaen.

Etter min mening er ikke FFK noe dårligere 'merkevare' enn disse to klubbene.

Lag en Gull klubb-slv klubb og bronse klubb---det det er deffinert hva som forventes av summer,og hva som gies tilbake-(fra klubben) Bygge relasjoner med de riktige-store bedriftene er alfa og omega,slik fotbalen idag har utvikla seg. 

Ja...vi MÅ ha eks antall tilskuere på kampa,men vi MÅ også heve sponsorinntektene med minst 100% spør du meg.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 31 mar 12, 13:03

Jeg vet at LSK og Strømsgodset jobber hardt med sin sponsorpool.
De møtes veldig ofte hele gjengen, utveksler info, gir hverandre kunder etc. Veldig fruktbare møter såvidt meg fortalt.

Enig med deg, man ser jo veldig lokalt på det her, men samtidig så er det jo ganske store konsern som er inne å støtter her.
Hvor mye har hver plass egentlig kostet? Som her f.eks: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/sport_nrk_rogaland/1.8040827

Per nå, så er det vel faktisk ingen i markedsapparatet i FFK? Det er jo klubbens viktigste post akkurat nå! 

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 31 mar 12, 13:12

Opprinnelig postet av endre

Per nå, så er det vel faktisk ingen i markedsapparatet i FFK? Det er jo klubbens viktigste post akkurat nå! 

Er vel to fast ansatt (Robert Nilsson og Jon Petter Andersen) pluss Ingunn Løvhaug?

I tillegg søkte man jo hovedsaklig etter noen med salg- og markedsføringsbakgrunn da Lars-Thomas Stene ble ansatt.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 31 mar 12, 13:12

Opprinnelig postet av endre

Per nå, så er det vel faktisk ingen i markedsapparatet i FFK? Det er jo klubbens viktigste post akkurat nå! 

Det er de samme folka i markedapparatet som var der når vi var i 2. divisjon, Robert Nilsson og Jon Petter Andersen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 31 mar 12, 17:09

Opprinnelig postet av Willy René

 

Unnskyld, men etter mitt syn så farer du med en del sprøyt, jeg sier etter mitt syn.

Jeg jublet for Piroja og cupgull, jeg stilte ikke spørsmål, hvorfor skulle jeg det, man så jo kun en fallen storhet på vei opp mot nye høyder. Men du visste selvfølgelig, så du stilte altså spørsmålene den gang.

 

Ja, jeg visste ikke nøyaktig hvordan dette var håndtert, men påpekte at jeg ikke trodde Piroija spilte for knapper og glansbilder for lenge siden

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 31 mar 12, 17:19

Surprised

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

 

Unnskyld, men etter mitt syn så farer du med en del sprøyt, jeg sier etter mitt syn.

Jeg jublet for Piroja og cupgull, jeg stilte ikke spørsmål, hvorfor skulle jeg det, man så jo kun en fallen storhet på vei opp mot nye høyder. Men du visste selvfølgelig, så du stilte altså spørsmålene den gang.

 

Ja, jeg visste ikke nøyaktig hvordan dette var håndtert, men påpekte at jeg ikke trodde Piroija spilte for knapper og glansbilder for lenge siden

Hmm..., det var da svært, nesten inside info det joSurprised

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 31 mar 12, 18:06

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Willy René

 

Unnskyld, men etter mitt syn så farer du med en del sprøyt, jeg sier etter mitt syn.

Jeg jublet for Piroja og cupgull, jeg stilte ikke spørsmål, hvorfor skulle jeg det, man så jo kun en fallen storhet på vei opp mot nye høyder. Men du visste selvfølgelig, så du stilte altså spørsmålene den gang.

 

Ja, jeg visste ikke nøyaktig hvordan dette var håndtert, men påpekte at jeg ikke trodde Piroija spilte for knapper og glansbilder for lenge siden

Det du sier der er jo bare hva enkelte har stusset over i en viss periode, og slettes ikke vært mistenkeliggjort siden 2006. I tillegg er det en ganske lang vei mellom det å hevde at Piiroja har tjent lite i forhold til andre profiler og det å trekke mistanker eller konklusjoner om at ulovligheter har inntruffet. Jeg vil gjerne se den som med hånda på hjertet kan påstå at de kjente til diverse lumskheter flere år tilbake. Men,  dersom man kan og vet alt så gjør man vel det daTongue out


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 31 mar 12, 18:12

Piroijas "lave lønn" + estisk agentavtale = god grunn til å mistenke at det har vært ulumskheter. Ikke akkurat rocket science heller. Det er lenge siden det var snakk om dette her på forumet første gangen, og enda lenger siden man hørte om det første gangen.

 

Selvfølgelig kan man stikke hodet i sanden, for så å føle seg forurettet når saken kommer for en dag. Det er bare ikke veldig troverdig. Uansett om man er fotball leder eller fotball supporter. Supporterne skal bare stå til ansvar for sin personlige integritet. De som har kalt seg supportere, og nå snur ryggen til klubben, sliter med det.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 31 mar 12, 19:37

Det jeg sliter med, det er den etterpåklokskap som råder blant enkelte. Ja, det har vært snakk om Piiroja sin lave lønn en stund, men kom ikke her å gi inntrykk av at du visste så mye mer enn alle andre. Kom ikke her å si at dette var ute i dagslys i 2006. Det er korrekt at Piiroja-saken har vært gjenstand for mediatrykk noe lenger enn 6 mnd, men det var da kanogvetalt som trakk frem supporteres naivitet i 2006 og 2008. Dét som mange har vært vel vitende om i lengre tid, er det overforbruket og den overoptimistiske budsjetteringen som har vært gjort av nesten samtlige klubber i Norge, ja faktisk i de fleste fotballklubber i svært mange land. Igjen, så er det svært langt mellom vanskjøtting av økonomi og det å drive med ulovligheter. Jeg har til gode å se at Kanogvetalt var så veeeeldig kritisk så altfor tidlig også, eller at du hevdet at ulovligheter var gjort før dette ble spekulert i gjennom media. At det ene liket etter det andre har falt ut av skapet er da vitterlig ikke så rart skuffer supportere. Spesielt når det trolig snakkes om skattesnyteri og svindel.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 31 mar 12, 19:42
Endret: 31 mar 12, 19:43
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Piroijas "lave lønn" + estisk agentavtale = god grunn til å mistenke at det har vært ulumskheter. Ikke akkurat rocket science heller. Det er lenge siden det var snakk om dette her på forumet første gangen, og enda lenger siden man hørte om det første gangen.

 

Selvfølgelig kan man stikke hodet i sanden, for så å føle seg forurettet når saken kommer for en dag. Det er bare ikke veldig troverdig. Uansett om man er fotball leder eller fotball supporter. Supporterne skal bare stå til ansvar for sin personlige integritet. De som har kalt seg supportere, og nå snur ryggen til klubben, sliter med det.

At du i det hele tatt kan holde på med å klandre supportere som mister entusiasmen på det 0-grunnlaget du har av argumenter sier mer om din retorikk enn din kunnskap som man skulle tro du hadde nok av ettersom du kaller deg "kanogvetalt".

Det er ikke ofte jeg kaller argumentasjonsmotstandere som insolvente på fornuftige argumenter, men der er du nå faktisk, etter min oppfatning.

At du i hele tatt kan moralisere ovenfor de supportere som har fått nok av svindel og løgner og udugelighet, det gjør din argumentasjon ikketilstedsværende i DENNE sammenheng.

Hvis du visste så mye den gang, hvorfor foretok du ingen aktive handlinger?

Jeg forsvarer kun mine egne synspunkt, og det er at jeg føler det helt naturlig at supportere mister entusiasme etter at klubbledere har vist udugelighet og etikkfraværenhet.

---------------------------

"Visst" vi ikke får inn flere spillere så er det ikke "possetivt", da blir det ikke bedre enn i "fjord"! "Uproffersjonelt"!



Flat Trådet Nøstet
Side 16 av 16 16

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f