Husk meg
Brukernavn
Passord

Plankehaugens boikott av VIF-FFK Mandag 31.10

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 11 okt 11, 22:40

Fikk følgene mail av PH i kveld:

Opprinnelig postet av Mail fra Plankehaugen

Som de fleste sikkert har fått med seger kampen mot Vålerenga lagt til Mandag 31. Oktober. Det vil ikkebli noen organisert tur og dermed heller ingen organisert stemningdenne dagen. Beslutningen er tatt på bakgrunn av stor misnøye overat vi blir tildelt vår syvende mandagskamp i år (Vår niende totaltmed de som var fastsatt til 25. April og 16. Mai før sesongen.)Vålerenga på Ullevål er en kamp som alltid trekker mange folk fraFredrikstad, og Plankehaugen hadde planlagt et arrangement førkampen. Planene ble naturligvis skrinlagt da kampen ble flyttet.Mandagskamper begrenser sterkt folks muligheter til å følge lagetsitt på bortebane, og til å lage den atmosfæren vi ønsker rundthjemmekamper. Vi har også sett oss lei på den ujevne fordelingen,Fredrikstad har som nevnt ovenfor fått syv mandagskamper i år.Strømsgodset har til sammenlikning ikke fått én eneste en. Vi har forståelse for at TV2, somhar lagt svært mye penger inn i norsk fotball, benytter seg avmulighetene de har fått i! medieavtalen. Det foreligger tydeligvisingen retningslinjer på hvor mange kamper et lag kan få flyttet.Retningslinjene, kanskje snarere en mangel på dem, viser at NFF hartenkt for lite på de som følger norsk fotball fra tribunene iforhandlingene til nåværende avtale. Forhåpentligvis endrer detteseg med den nye avtalen som trer i kraft i 2013.

Vi oppfordrer alle våre medlemmer tilå holde seg hjemme denne dagen, til de som reiser ber vi om at deresammen med Klanen holder «hold-kjeft» markering de 10. førsteminuttene av kampen.

Støtt «Fotball skal spilles ihelgen»!

Mvh. Styret i Plankehaugen

 

For noe forbanna tull. Ja mandagskamper er noe dritt og vi har sikkert fått for mange men ta opp dette ETTER sesongen og ikke la det gå ut over klubben. Vi ligger fortsatt utsatt til og trenger alle poenge vi kan få.

Er selvfølgelig klar over at ingen nektes å dra men enda fler vil holde seg hjemme etter en slik oppfording.

Hva tenker dere andre om dette?

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 11 okt 11, 23:06

Synes det er riktig å vise sin misnøynne. Helt latterlig hvordan TV2 pisser på supporterne.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 okt 11, 23:19
Endret: 11 okt 11, 23:21
Endret av: Arte et labore

Opprinnelig postet av rasle
For noe forbanna tull. Ja mandagskamper er noe dritt og vi har sikkert fått for mange men ta opp dette ETTER sesongen og ikke la det gå ut over klubben. Vi ligger fortsatt utsatt til og trenger alle poenge vi kan få.

Er selvfølgelig klar over at ingen nektes å dra men enda fler vil holde seg hjemme etter en slik oppfording.

Hva tenker dere andre om dette?

Om FFK trenger poeng i denne kampen, så vil jeg nok ikke boikotte kampen. Laget går foran supporternes ønsker, og det håper jeg alle andre også mener. Om laget trenger støtten på Ullevaal, så får man møte opp og støtte laget. For, ingen er større en klubben, ei heller supporterne.

På en annen side er det håpløst at Fredrikstad har fått syv mandagskamper, mens Strømsgodset ikke har fått en eneste én.

Off topic: Er det bare meg, eller kunne Plankehaugen sett igjennom mailene de sender ut en ekstra gang? Har ofte inntrykk av at mailene er hastverkarbeid. Nå er det ikke veldig viktig at det er null skrivefeil i en mail fra en supporterklubb, men det virker litt hastverk når det flere steder mangler mellomrom og ikke minst avsnitt!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 okt 11, 23:52

Jeg driter langt i hva plankehaugen skriver i denne mailen.. Jeg vil støtte gutta på banen

---------------------------

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk


ST

Juniorspiller

Ble medlem: 24 apr 06
Innlegg: 122

Lagt til: 11 okt 11, 23:59

Håper alle boikotter denne kampen! NFF og tv-kanalene må ikke få ta fra oss gleden ved å dra på stadion, og all stemningen rundt kampene som det er i helgene. I dette tilfellet er det verdt å droppe én kamp, i bytte mot at vi kanskje slipper 7 mandagskamper i en fremtidig sesong. Selv hadde jeg planer om å dra på både denne kampen og kampen mot Sarp 08 borte, (og måtte ta meg fri i 2 dager for hjemmekampen mot Sarp) da det er umulig å komme seg frem og tilbake fra tr.heim midt i uka. Bra jobba PH!

---------------------------

Semper Fi - Evig Troskap

FFK - Norgesmestere 06!


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 12 okt 11, 20:12

Opprinnelig postet av ST

Håper alle boikotter denne kampen! NFF og tv-kanalene må ikke få ta fra oss gleden ved å dra på stadion, og all stemningen rundt kampene som det er i helgene. I dette tilfellet er det verdt å droppe én kamp, i bytte mot at vi kanskje slipper 7 mandagskamper i en fremtidig sesong. Selv hadde jeg planer om å dra på både denne kampen og kampen mot Sarp 08 borte, (og måtte ta meg fri i 2 dager for hjemmekampen mot Sarp) da det er umulig å komme seg frem og tilbake fra tr.heim midt i uka. Bra jobba PH!

Altså, vi skal ikke dra på kampen men heller sitte hjemme og se den på TV2 Zebra... Da er jo ihvertfall TV2 fornøyd når seertallet øker!

Nei, dra på kampen den som kan og boikott TV2 Tongue out.

Støtter forøvrig 10 minutter stillhets-aksjonen, enig i at mandagskamper er noe herk.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 12 okt 11, 20:31


Jeg vil aldri i verden støttet en boikott av noe slag når det gjelder det temaet man snakker om her.

Da ville jeg føle at jeg straffet meg selv og ikke NFF.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 12 okt 11, 20:59
Endret: 12 okt 11, 21:06
Endret av: A.Hegerfors

Gratulerer så mye til Plankehaugen for fantastisk tankegang:

Det er jo greit å være misfornøyd med TV2 som flytter kampene til FFK. Men hva gjør vi? Joda, vi straffer FFK (mindre støtte), vi straffer VIF (mindre penger), og så blir vi hjemme og ser kampen på TV2 istedet! 

 

Nok en gang, gratulerer!

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 12 okt 11, 21:57

Opprinnelig postet av A.Hegerfors

Gratulerer så mye til Plankehaugen for fantastisk tankegang:

Det er jo greit å være misfornøyd med TV2 som flytter kampene til FFK. Men hva gjør vi? Joda, vi straffer FFK (mindre støtte), vi straffer VIF (mindre penger), og så blir vi hjemme og ser kampen på TV2 istedet! 

 

Nok en gang, gratulerer!

Du glemte å nevne at vi slår et slag for alle som følger norsk fotball fra tribunene.

Det hele kan egentlig sammenlignes med den linja klubben har lagt seg på i å hente unge spillere. Det går ikke så jævla bra sportslig nå, men i framtiden kan vi nyte godt av de unge gutta som er up and coming.

Norske klubber får ikke like mye støtte om dagen, de lider under protester og boikotter, men i framtiden slipper vi forhåpentligvis lignende aksjoner pga protestene vi nå gjennomfører.

I framtiden blir de som følger norsk fotball fra tribunene forhåpentligvis bedre verdsatt enn det de er i dag. Det er ting som tyder på at vi er på vei dit, og det hadde kanskje ikke vært mulig uten "Fotball skal spilles i helgen"

Måtte Norge aldri bli et nytt Italia.

---------------------------

Supras Fredrikstad

-Millions are paid for pair of feet
Football became the Wall Street
Mot den moderne fotballen!


TimmyT

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 okt 11
Innlegg: 2

Lagt til: 12 okt 11, 22:18
Endret: 12 okt 11, 22:20
Endret av: TimmyT

 

Vi er alle enig i at fotball skal spilles i helgen og vi supportere må stå samlet for å påvirke det.

Jeg mener dog at en markering kunne blitt gjort på en mye bedre måte hvis PH og Klanen hadde samarbeidet.

En 10 minutters stillhet - deretter skikkelig støy og sang :-)

Det som kommer til å skje nå er at hjemmepublikumet kommer til å støtte et medaljejagende Vålerenga.

500 bortesupportere kommer til å være tilstede på kampen(folk som bor i Oslo og andre som uansett vil se og støtte eget lag) og media og NFF vil ikke merke noe.

Så : Tenk om-Tenk rett.

Hvis dere gidder å kjøre buss 1 time da :-)


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 12 okt 11, 22:30

Så du mener at dette er god timing? Du støtter et lag som står i fare for å rykke ned. Du er villig til å ofre støtten til ditt nedrykkstruede favorittlag, for å redde norske tilskuere for mandagskamper i fremtiden. Nobelt gjort. Elendig timing. Og for min egen mening, totalt feil virkemidler. 

Når hensiktene er så edle, tar jeg det som en selvfølge at ingen av dere som velger å boikotte ser denne kampen på TV.


PS! Vedrørende sammenligning med "ungdomslinja" og at det ikke går så jævla bra sportslig akkurat nå: Vi kunne jo hentet eldre. Med vår økonomi er det rutinerte spillere på nivå med Risholt, Ramberg, Ophaug, Gilmak og Pachajyan som er aktuelle. Hadde disse prestert bedre enn våre unggutter? Og for ikke å snakke om prestasjonene til langt dyrere "navn" som Mattias Anderson, Barsom ogTegan. 
Gratulerer nok en gang - med god sammenligning! 

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 13 okt 11, 01:09

Kanskje vi burde boikotte plankehaugen og i stedet støtte laget.

Her har prinsipp blitt viktigere enn mål og hensikt.

Klanen er så vidt jeg vet også imot mandagskamper - skal de også boikotte denne kampen?

Hadde det vært tomt på tribunene - hadde denne boikotten hatt noe for seg - slik det blir nå er det bare dumt.

Dette virker til å være et resultat av en "lys" ide på et styremøte i PH og/eller en prinsipprytter som endelig fant en "god" sak.

Ingen skam å snu - det blir tåpelig å kjøre denne linja helt ut

 

 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 13 okt 11, 08:34

Av alle dumme ting tar dette kaka. Forbundet har solgt TV rettigheter på vegne av klubbene. Alle har tatt i mot pengene med glede. Og Når TV selskapene skal ta i bruk det de har kjøpt, så skal man protestere?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 13 okt 11, 08:46

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Av alle dumme ting tar dette kaka. Forbundet har solgt TV rettigheter på vegne av klubbene. Alle har tatt i mot pengene med glede. Og Når TV selskapene skal ta i bruk det de har kjøpt, så skal man protestere?

Supporterne får ingen penger for dette, og det er de som protesterer.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 13 okt 11, 09:02

Opprinnelig postet av JipJap

 

Supporterne får ingen penger for dette, og det er de som protesterer.

Men hvem er det de ønsker å ramme med boikotten, og hvorfor? Er det FFK man vil straffe, som til syvende og sist har tatt imot pengene? Er det god supporter ånd?

Ved å dele opp kampene på flere ukedager vises nå ca 5 kamper på TV pr runde, i mer eller mindre beste sendetid. Det gjør tippeligaen mer tilgjengelig for folk flest. En ting er TV avtalen,  men det blir også mer attraktivt for sponsorer og støtte klubbene økonomisk. Eksponeringen av draktreklame osv blir langt større.

Skal man selge ett produkt til høyest mulig pris må man "pynte brura". Dvs i denne sammenhengen, gjøre det synlig. Her er det tydelig at alle ser på bortesupportere som den minst verdifulle "kundegruppen"(noe jeg kan være enig i), og tar derfor ikke hensyn til disse på generelt grunnlag. At disse blir støtt av dette er jo forståelig. Men igjen, hvem vil de ramme, og hvorfor?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 okt 11, 14:15

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Ved å dele opp kampene på flere ukedager vises nå ca 5 kamper på TV pr runde, i mer eller mindre beste sendetid. Det gjør tippeligaen mer tilgjengelig for folk flest. En ting er TV avtalen,  men det blir også mer attraktivt for sponsorer og støtte klubbene økonomisk. Eksponeringen av draktreklame osv blir langt større.

 

 

Ok at man får mer eksponering men hvorfor ikke for eksempel ha fast kampder til Lørdag 14-16-18 og søndag 14-16-18. Da trenger man kun dobbelt kamp på to av tidspunktene og man får nøyaktig samme tv eksponering hvis ikke ennå bedre da man faktisk kan se 6 av 8 kamper uten å måtte ta opp. Det er fult mulig å avvikle en full runde på lørdag og søndag uten å måtte ta i bruk mandagen.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 13 okt 11, 14:49

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Ved å dele opp kampene på flere ukedager vises nå ca 5 kamper på TV pr runde, i mer eller mindre beste sendetid. Det gjør tippeligaen mer tilgjengelig for folk flest. En ting er TV avtalen,  men det blir også mer attraktivt for sponsorer og støtte klubbene økonomisk. Eksponeringen av draktreklame osv blir langt større.

 

 

Ok at man får mer eksponering men hvorfor ikke for eksempel ha fast kampder til Lørdag 14-16-18 og søndag 14-16-18. Da trenger man kun dobbelt kamp på to av tidspunktene og man får nøyaktig samme tv eksponering hvis ikke ennå bedre da man faktisk kan se 6 av 8 kamper uten å måtte ta opp. Det er fult mulig å avvikle en full runde på lørdag og søndag uten å måtte ta i bruk mandagen.

Her kan jeg egentlig bare svare for egen del. 

Veldig fint å ikke bruke hele helgen for å se en fotballkamp. Lørdags kamper kommer nå kun unntaksvis. Søndagskamper begynner tidligst 18.00. Det er altså mulig å bruke helgen til noe annet, som f.eks å reise bort. Kan jo strengt tatt reise etter fredags kamp også. Klokken 14.00 lørdag og søndag er ikke definert som beste sendetid

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 okt 11, 15:11

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Ved å dele opp kampene på flere ukedager vises nå ca 5 kamper på TV pr runde, i mer eller mindre beste sendetid. Det gjør tippeligaen mer tilgjengelig for folk flest. En ting er TV avtalen,  men det blir også mer attraktivt for sponsorer og støtte klubbene økonomisk. Eksponeringen av draktreklame osv blir langt større.

 

 

Ok at man får mer eksponering men hvorfor ikke for eksempel ha fast kampder til Lørdag 14-16-18 og søndag 14-16-18. Da trenger man kun dobbelt kamp på to av tidspunktene og man får nøyaktig samme tv eksponering hvis ikke ennå bedre da man faktisk kan se 6 av 8 kamper uten å måtte ta opp. Det er fult mulig å avvikle en full runde på lørdag og søndag uten å måtte ta i bruk mandagen.

Her kan jeg egentlig bare svare for egen del. 

Veldig fint å ikke bruke hele helgen for å se en fotballkamp. Lørdags kamper kommer nå kun unntaksvis. Søndagskamper begynner tidligst 18.00. Det er altså mulig å bruke helgen til noe annet, som f.eks å reise bort. Kan jo strengt tatt reise etter fredags kamp også. Klokken 14.00 lørdag og søndag er ikke definert som beste sendetid

Greit nok det, men noe av pakka her som selges er supporterner. Sponsorer vil gjerne være på lag med de som trekker mye tilskuere, media vil gjerne sende kamper med bra trøkk både på banen og tribunen. Blir det for mange kamper i ukedagene så vil folk på tribunen forsvinne og da vil media interessen forsvinne så vil sponsorer forsvinne. Så sann sett er sendetid i helger beste sendetid. Seff klokkeslett i helgene kan diskuteres, var bare ett forslag som viser at det er ganske lett å få til hvis man bare vil

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 13 okt 11, 15:15

Opprinnelig postet av mysthical

 

Greit nok det, men noe av pakka her som selges er supporterner. Sponsorer vil gjerne være på lag med de som trekker mye tilskuere, media vil gjerne sende kamper med bra trøkk både på banen og tribunen. Blir det for mange kamper i ukedagene så vil folk på tribunen forsvinne og da vil media interessen forsvinne så vil sponsorer forsvinne. Så sann sett er sendetid i helger beste sendetid. Seff klokkeslett i helgene kan diskuteres, var bare ett forslag som viser at det er ganske lett å få til hvis man bare vil

Man prioriterer hvem man skal tekkes i følgende rekkefølge:

1.TV Seere

2. Hjemmepublikum

3. Bortepublikum

Ser man på antallet disse tre grupperingene representerer er dette lett å forstå

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 13 okt 11, 16:38

syns egentlig ikke mandagskamper er så ille. men alle lagene burde få like mange mandagskamper, evn en kamp mer eller mindre hvis det ikke lar seg gjøre.

har selv gått glipp av bortekamp for at den har blitt flytta til mandag, det er sykt irriterende når du har bestemt deg for å dra et sted, kanskje også bestilt fly eller buss med ph. syns de bør sette opp en komplett liste over alle kampdager når terminlista blir lagt ut.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f