Husk meg
Brukernavn
Passord

15. serierunde: FFK - Tromsø, mandag 4. juli kl. 19:00

Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 27 jun 11, 15:58
Endret: 08 jul 11, 12:02
Endret av: Rey

Rushfeldt ute med skade.  Høgli og Reginiussen forlater klubben.  Så det er et svekket lag som kommer.  http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article204124.ece


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 29 jun 11, 13:22

I tillegg er Miika Koppinen (midtstopper) ute med strekkskade i 3-4 uker fremover. 

Da blir det vel muligens Kara som midtstopper sammen med Björk, og en annen kar inn på sentral midtbane sammen med Yttergård Jensen. TIL er uansett veldig svekket.

For å oppsummere:

TIL mangler Høgli, Reginiussen, Koppinen og Rushfeldt. Fire solide Tippeligaspillere.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 29 jun 11, 13:34

3 poeng i dag og på mandag hadde vært glimrende. Tror vi må godt opp på 30 tallet ved sesongslutt for å være sikre, og å ikke ha en høst med neglebiting

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 29 jun 11, 21:09

Selvom det er 14 dager hvile etter denne kampen føler jeg et par spillere virket litt for tunge idag. Tenker spesielt på Hansen utover i kampen, og Celso stort sett i hele 2 omgang. De to kan snu matchbildet fra benken framfor å spille med 80-90% helse.Hansi spilte 90min og kan godt starte på benken, vil uansett se Hussain aka Xavi fra start! :o)

Staw

Gamboa   Martinsen   Horn   Thomassen

Askar   Jabbie   Hussain    Rafn

Ruud Tveter   Tarik

Benk: Masalin, Ophaug, Elvestad, Ramberg, Hansen, Borges.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 29 jun 11, 22:14
Endret: 29 jun 11, 22:18
Endret av: djpete

Opprinnelig postet av bateman

Staw

Gamboa   Martinsen   Horn   Thomassen

Askar   Jabbie   Hussain    Rafn

Ruud Tveter   Tarik

Benk: Masalin, Ophaug, Elvestad, Ramberg, Hansen, Borges.

Rafn fra start begrunner du med? Synes helt ærlig at han ikke tar det siste steget.Savner punch, og blikk. Han mister altfor ofte ballen, og evner sjelden å komme rundt på kanten.  Hvorvidt det er manglende tro på - eller rett og slett mangel på  ferdigheter vet jeg ikke, men han har iallefall ikke spilt seg inn i start-11´ern!

Hva med å gi Standerholen flere sjanser, og mer spilletid? Er hans ferdigheter langt fra å være gode nok?

 

Staw

Gamboa     Martinsen     Horn      Thomassen

Askar    Jabbie    Hussein   Standerholen/Valencia

  Borges     Tarik

 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 29 jun 11, 22:52

Vi skal starte med det beste laget, dermed basta!! Denne kampen skal vinnes. Å skaffe seg 23 poeng etter halvspilt serie vil være strålende.

Foreslår dette laget:

Lasse Staw

Cristian Gamboa - Jørgen Horn - Vidar Martinsen - Joachim Thomassen

Amin Askar - Etzaz Hussain - Khalifa Jabbie - Alexander Ruud Tveter

Tarik Elyounoussi - Celso Borges


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 29 jun 11, 23:07
Opprinnelig postet av bateman

Selvom det er 14 dager hvile etter denne kampen føler jeg et par spillere virket litt for tunge idag. Tenker spesielt på Hansen utover i kampen, og Celso stort sett i hele 2 omgang. De to kan snu matchbildet fra benken framfor å spille med 80-90% helse.Hansi spilte 90min og kan godt starte på benken, vil uansett se Hussain aka Xavi fra start! :o)

Staw

Gamboa   Martinsen   Horn   Thomassen

Askar   Jabbie   Hussain    Rafn

Ruud Tveter   Tarik

Benk: Masalin, Ophaug, Elvestad, Ramberg, Hansen, Borges.

Seriøst? Du har fått med deg resultatene med og uten kapteinen våres den siste mnd? Ja, Borges er ikke helt på topp, men det handler om forventniger. At han er superviktig er det ingen tvil, både mentalt og sportslig...

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 29 jun 11, 23:33

jeg ble litt overasket når jeg så at Tromsø faktisk ikke har vunnet en eneste bortekamp i år? Det er derimot et stort antall hjemmekamper (8 hjemme- og 4 bortekamper), og gode resultater på kunstgresset der som er grunnlaget for den sterke seriestarten.

http://fotball.aftenposten.no/stat/index.jsp?stats=center&type=seasontable&seasonId=7750&groupId=all

De har rett og slett et bortekompleks, og plutselig fikk jeg større tro på seier Mandag!

---------------------------

Svaberget for alltid!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 30 jun 11, 00:56

Har god tro på seier mot Tromsø! Heia FFK!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 30 jun 11, 02:14

Glem heller ikke at vi har slått Tromsø i alle gangene vi har møtt dem hjemme etter opprykket i 2003

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 30 jun 11, 04:41

Opprinnelig postet av kratos

Glem heller ikke at vi har slått Tromsø i alle gangene vi har møtt dem hjemme etter opprykket i 2003

Glem heller ikke at dette er sesongen der rekorder blir slått. Er jeg optimistisk så tror jeg på uavgjort i denne kampen.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 jun 11, 08:01

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Tror vi må godt opp på 30 tallet ved sesongslutt for å være sikre, og å ikke ha en høst med neglebiting

Tipper tretti poeng holder jeg, og da har vi sanket 66% av poengene vi trenger og vi har ikke spilt halvparten av kampene en gang.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 30 jun 11, 08:57
Vi ligger på en god 5. plass, men er tett om poengene altså. Få inn noen poeng til nå så blir dette her bedre og bedre.. Synes en endelig tabellplassering fra midtsjiktet og opp er en god prestasjon for et ungt og nyopprykket FFK-lag.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 30 jun 11, 10:04

Tromsø spiller forøvrig bortekamp i Europa Leagues første kvalifiseringsrunde i dag, mot latviske FC Daugava.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 30 jun 11, 14:36

En liten skadeoppdatering i f-b.no

Raio er helt uaktuell til Tromsø-kampen, og kan være ute i fire uker.

Ellers sliter Horn litt med noe bakpå låret, men er nok klar.

Forøvrig er Valencia tilbake i full trening, og kan være klar til RBK-kampen 24. juli.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 30 jun 11, 18:40

Opprinnelig postet av Welhaven
Vi ligger på en god 5. plass, men er tett om poengene altså. Få inn noen poeng til nå så blir dette her bedre og bedre.. Synes en endelig tabellplassering fra midtsjiktet og opp er en god prestasjon for et ungt og nyopprykket FFK-lag.

Før sesongen ville jeg sagt at alt over 10. plass er meget bra og 11.-14. plass godkjent, som nyopprykket lag burde vi være fornøyde med å berge plassen. Men slik sesongen har utviklet seg ser jeg ingen grunn til at FFK ikke skal kunne fullføre sesongen på øvre halvdel. Det måtte i så fall være om Celso forsvinner tidlig i juli og vi ikke finner noen dugandes erstatter, eller om flere spillere begynner å lukte på Valencias skadefrekvens. Da vil vi slite, for avstanden mellom topp og bunn er som vanlig liten.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 30 jun 11, 22:03
Opprinnelig postet av Knuty

p>Forøvrig er Valencia tilbake i full trening, og kan være klar til RBK-kampen 24. juli.

Tvilsomt om Valencia er tilbake mot RBK. Hvis han er i full trening er det altfor mange dager på å få en ny skade før den tid....

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 jun 11, 23:50

Dommer     Tom Harald Hagen, Kongsvinger
Assistentdommer 1     Erik Ræstad, MIDSUND
Assistentdommer 2     Hans Christian Stormoen, STRAUMSGREND
4. dommer     Bjørn Hansen, OSLO
Dommerveileder     Tore Hollung, Gamle Fredrikstad
Kampdelegat     Jan Leif Braathen, OSLO

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 01 jul 11, 09:41

Tromsøs kamp borte i det tidligere Sovjetunionen var tydeligvis av det lette slaget, de vant 5-0, men vi kan kanskje håpe at reisen sitter i? De er vel først hjemme i Tromsø i dag.

Spent på erstatterne for Høgli og Reginiussen, dessuten er vel Rushfeldt skadet? Da er det lillebror Abdellaoue som er hovedvåpenet, og da er det neppe noe stort tap for oss at Raio er ute. Vi har mer bruk for farten til Vidar enn duellstyrken til Raio mot Mos.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 01 jul 11, 10:10

Rush er skadet ja. Har troen på en god opplevelse på mandag, håper flest mulig tar turen til stadion! Guttane har bevist at mot de beste lagene, og med trøkk fra tribunen, så henter de som oftest 3 poeng.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)


michael collins

Knøttespiller

Ble medlem: 29 jun 06
Innlegg: 45

Lagt til: 01 jul 11, 13:21
Endret: 02 jul 11, 12:00
Endret av: michael collins
TIL slo Daugava (Latvia) 5-0 borte i 1. kvalifiseringsrunde til Europaligaen i går. TIL startet med dette laget (4-5-1, eller egentlig 4-3-3, ettersom vi dominerte kampen): Marcus Sahlman; Hans Norbye - Fredrik Björck - Saliou Ciss - Hans Åge Yndestad; Remi Johansen - Magnus Andersen - Ruben Yttergård Jenssen - Kara - Thomas Drage; Mos. Høydepunkter fra kampen: http://nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.7697240

---------------------------

Tromsø IL: Nord-Norges stolthet


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 jul 11, 17:47

Jeg har trua på seier i dag Laughing


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 jul 11, 18:01

Staw

Gamboa - Horn - Martinsen - Thomassen

Askar - Jabbie - Hussain - Ruud Tveter

Elyounoussi - Borges

 

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 jul 11, 18:04

Liker start oppstillingen Cool


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 04 jul 11, 18:05
Endret: 04 jul 11, 18:07
Endret av: Knuty

Laget som forventet, ser bra ut det.

Tromsø stiller forøvrig uendret fra kampen mot Daugava:

Marcus Sahlman - Hans J E Norbye, Saliou Ciss, Fredrik Björck, Hans-Åge Yndestad - Remi Johansen, Ruben Yttergård Jenssen, Kara Mbodji, Magnus Andersen, Thomas Drage - Mos.

Tromsø klart svekket, men tror de skal slå godt fra seg i dag likevel. Dårlig magefølelse før denne kampen.


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 jul 11, 18:11
Endret: 04 jul 11, 18:12
Endret av: General Gardener

Jeg har en god magefølelse.

Som du nevner, er Tromsø veldig svekket. I tillegg har de ikke vunnet mot oss i Fredrikstad etter opprykket i 2003. Ramberg har også puttet på de to siste hjemmemøtene mot tromsøværingene, så vi får satse på ham som joker i dag.

Kanskje aller viktigst er det at vi er i en slags flytsone om dagen, og har vunnet de tre siste kampene. Nei, dette drar vi i land, og tar alle tre poengene!

EDIT: Ramberg er ikke engang på benken, så da blir han vel ikke noen joker, dessverre.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 jul 11, 18:19

Og Trosø har ike vært det aller beste laget på borte bane heller. de har stort sett greid å kare til seg uavgjort og ingen seier.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 04 jul 11, 18:22
Endret: 04 jul 11, 18:22
Endret av: Knuty

Jepp, jeg er klar over at lagoppstillinger og tidligere møter tilsier en grei hjemmeseier her. Helt enig i det.

Mye det samme tenkte folk før Viking og Odd hjemme. Jeg har en stygg følelse av at vi roter det til i dag igjen.

Får bare håpe magefølelsen ikke slår til. Smile


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 jul 11, 18:22

Opprinnelig postet av Knuty

Jepp, jeg er klar over at lagoppstillinger og tidligere møter tilsier en grei hjemmeseier her. Helt enig i det.

Nøyaktig det samme tenkte folk før Viking og Odd hjemme. Jeg har en stygg følelse av at vi roter det til i dag igjen.

Får bare håpe magefølelsen ikke slår til. Smile

Vi får satse hardt på det Laughing


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 jul 11, 19:33

Ikke for å disse Ramberg altfor mye, men det er rett og slett herlig å se en spiller (Hussain) som løfter blikket fremover på banen hver gang har får ballen for å se etter offensive alternativer. Fremfor å nesten alltid velge det sikre og spiller støttepasninger uten engang å ha sjekket hva som beveger seg lengre fremme.

 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 04 jul 11, 19:36

Synd med 0-1 målet....keeper tabbe de'lux...desverre...håper vi klarer å komme igjen:)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 04 jul 11, 19:36

Og der var TIL i ledelsen ja. Forferdelig forsvarsspill, helt forferdelig.


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 04 jul 11, 19:36

Hvem har lært bort å stoppe og spille før dommeren blåser?!?

Utilgivelig dårlig forsvarsspill i tillegg!

---------------------------

If I want your opinion I'll remove the duct tape!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 04 jul 11, 19:45
Endret: 04 jul 11, 19:45
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av General Gardener

EDIT: Ramberg er ikke engang på benken, så da blir han vel ikke noen joker, dessverre.

Hvor har du det fra? Han var da i oppvarming mot slutten av omgangen.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 jul 11, 19:47

Dårlig og stoppe før dommer har blåst. Men jeg syns ballen var ute.

Dårlig av forsvaret og lasse burde vel ha tatt den. Rett og slett et møkka mål.


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 jul 11, 19:49

Opprinnelig postet av Knuty

Opprinnelig postet av General Gardener

EDIT: Ramberg er ikke engang på benken, så da blir han vel ikke noen joker, dessverre.

Hvor har du det fra? Han var da i oppvarming mot slutten av omgangen.

Hørte de sa det på TV2, ja. Leste bare benken på twitter, og da sto han ikke oppført. Regnet med at han var ute på grunn av skade eller noe, men da er han sikkert på benken!

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 jul 11, 19:55

Opprinnelig postet av Plankehue

Dårlig og stoppe før dommer har blåst. Men jeg syns ballen var ute.

Dårlig av forsvaret og lasse burde vel ha tatt den. Rett og slett et møkka mål.

så helt tydelig fra ph tribuna at ballen var ute ja. linjedommeren må ha vært blind eller bestukket hvis han mente den var inne...

så helt tydelig fra ph tri

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 04 jul 11, 19:58

Selv Tromsø's trener innrømmet at ballen var ute...men uansett,slett forsvars spill...håper vi kan øke tempoet til 2.omgangen.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 04 jul 11, 19:58
Endret: 04 jul 11, 19:59
Endret av: Knuty

Viktig å unngå unødvendige gule kort her. Flere spillere må stå over neste kamp med gult kort: Jabbie (6 gule), Tarik (4 gule), Thomassen og Askar (2 gule).


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 04 jul 11, 20:03
Endret: 04 jul 11, 20:47
Endret av: stampede

"Fort" Fredrikstad Stadion har falt... Cry

---------------------------

If I want your opinion I'll remove the duct tape!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 04 jul 11, 20:50
Endret: 04 jul 11, 20:53
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Knuty

Tromsø klart svekket, men tror de skal slå godt fra seg i dag likevel. Dårlig magefølelse før denne kampen.

Som sagt.. Typisk. Mye svake prestasjoner, i en kamp hvor ingenting fungerer skikkelig. Tromsø er også som vanlig veldig, veldig flinke til å spille på resultat.

Hussain dagens lyspunkt, flere gode involveringer. Tror det vil vise seg som et kupp å få han på free transfer slik vi gjorde.


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 04 jul 11, 20:51
Rett og slett ræva! Ikke mange som får over 3 på børsen i dag.

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 04 jul 11, 20:59
Endret: 04 jul 11, 20:59
Endret av: aavdst

Feriefotball. Uheldig med den første scoringen i mot som jo alltid preger kamper. Vi hadde jo våre muligheter i annen omgang, men klarer ikke å utnytte dem. Positivt innhopp av Hansen i dag. Virker som han gjør det bedre når han kommer inn i annen omgang og kan bruke farten sin mot slitne motspillere enn når han starter kampene.  Hussain var stor i dag. Blir bare bedre og bedre...


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 04 jul 11, 21:05
Endret: 04 jul 11, 21:08
Endret av: Kråkerøygutt1

Etzaz Hussain, dagens FFKer. Vil si han definitivt bør ha spilt seg til en fast plass i førsteelleveren etter dagens prestasjoner.

Lasse var god, bortsett fra på scoringa til Mos. Men i forkant av scoringa var jo forsåvidt hele laget paralyserte, og særdeles uprofesjonelle. Spill til dommern blåser. Uansett!

Gamboa var god. Jabbie var svak. Tarik var bortimot usynlig. Askar må trene på innlegg. Stopperparet vårt gjorde en ok jobb. Hansi og Mads satte litt fart i laget da de kom inn, men hele kampen bar preg av at det aldri skulle komme noen scoring vår vei.

Fortjent tap. Surt som eff, men fortjent... Nok en barriere brutt i årets bingoliga.

---------------------------

FFK for alltid!
Cupgull 2006
TL-sølv 2008


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 04 jul 11, 21:08

Jeg synes at dette var en kamp,hvor 'Drillo-fotballen' fikk seire-Tromsø lå med 9-10 mann,på 20 meter. Når det er sagt,mangler vi en 'target-man' a'la Ojo,vi blir for lette.

 

For fremtiden derimot,er dette god læring...vi startet med en gjennomsnitts aldre på 22 år og 310 dager.....så bare vi klarer å holde oss i TL,vil dette bli bedre neste år.

 

Drepende for fotballen den måten Trømsø spiller på,men det er vel ok,da poengene teller mest...

Vår beste mann,uten tvil Hussain...knall bra spiller.

Håper ikke dette var siste kampen til Borges-tror vel heller ikke han imponerte noen idag,slik at vi beholder han i høst sesongen.


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 jul 11, 21:18

Hvor mange sjanser må egentlig dette laget produsere for å score, og når pokker ble taktikken "sende ballen ut på venstrekanten til Ruud-Tveter som kan holde på den til TIL har fått forsvaret sitt ordentlig på plass, sånn at guttæne kan jogge sakte inn i boksen"?

Jeg savner fart, jeg savner effektivitet! Vi er da for faen ikke Barcelona, men man skulle tro det er det vi streber etter så mye tråkling som den gjengen fikk til på banen i dag, noe som forsåvidt hadde vært greit med litt større presisjon i pasningene. Presisjon var det imidlertid bare Hussain som viste fram i dag. 

Frustrert.

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Pavlov

Juniorspiller

Ble medlem: 04 mai 08
Innlegg: 77

Lagt til: 04 jul 11, 21:28

Etzaz var meget god. Gamboa var bra. Jabbie svak. Resten under middels.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 04 jul 11, 21:31

Får bare se fremover. Med et så ungt mannskap så vil laget garantert svinge voldsomt, se bare på Strømsgodset. Spiller ræva av enkelte lag, blir utspilt av de neste, men tar stadig større skritt mot et stabilt godt lag. På den veien er FFK også.

Vi legger grunnlaget for flere år med god sportslig opptur ved å ta noen slike sesonger hvor det svinger bra. Man blir vel aldri fornøyd, men før sesongen hadde vel de fleste vært godt fornøyd med denne plasseringen til ferien.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 04 jul 11, 21:58

Også må vi huske : VI LIGGER MIDT PÅ TABBELEN Laughing

Det er over det jeg har forventet for åretCool

Syns vi skal være fornøyde med det ihverfall, selv om vi ikke spilte bra i dag.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 04 jul 11, 22:34

Én positiv ting er i det minste at vi synes å få litt kontroll på de gule korta. Ingen gule i dag. Men uten poeng er det ikke mye trøst..


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 04 jul 11, 23:12

Sitter og glaner litt på kampen nå.

Har studert 1-0 målet nå, og ballen er nødt til å være ute i forkant av målet. Jeg har sett det flere ganger nå, og den ballen er ute. Når det er sagt er det håpløst av Gamboa, Askar, Borges & co å bare stoppe opp. Det er faktisk dommeren som dømmer kampen, ikke spillerne. Talentløst av hele gjengen!! 

Vi kan jo fortsette med selve målet da. Martinsen er sløv i forkant, og bør vinne sin duell med Mos. Mos er dermed igjennom alene med Staw, og vinner deretter kampen om ballen med en passiv Staw. Alt i alt mange dårlige prestasjoner fra hele gjengen, ikke bare Lasse Staw.

Kommer tilbake med mer amatørmessig analyse. Smile


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 jul 11, 23:20

Veldig enig med Plankekæll (foruten at jeg ikke vet om ballen var ute eller ei). Det kommer nok ingen analyse fra ffksupporter.net etter denne kampen, men legg merke til mellomrommet som er før scoringen. Det er rett og slett horribelt stort.

Horn og Martinsen ligger helt feil, for høyt og for langt unna hverandre. Når det kommer til Staw, hadde jeg faktisk ønsket at han avventet situasjonen litt der, og ikke gikk inn i duellen. Men jeg føler ikke han kan klandres.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 04 jul 11, 23:20
Endret: 04 jul 11, 23:35
Endret av: Plankekæll

Å herre min hatt. I starten av andre omgang kombinerer Jabbie og Ruud Tveter glimrende seg imellom, og Jabbie kommer tilslutt alene med keeper. Han setter ballen på uforståelig vis over. Da hadde man spilt i 16 sekunder bare. Med scoring der hadde FFK fått med seg poeng, det er jeg ganske så sikker på.

Større sjanse kan man ikke få i fotball.

Herlig spill, håpløs avslutning.


Etter 60 minutter kommer (etter min mening) banens beste spiller Thomas Drage seg fri på venstrekanten og finner Steffen Nystrøm i feltet. Han hamrer ballen i tverrliggeren, deretter redder Staw returen mesterlig. To sekunder senere smeller det igjen, og Staw redder igjen glimrende.

På den påfølgende corneren er det nok en stor sjanse til TIL.

Nå er vi heldige som ikke ligger under 2-0.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 04 jul 11, 23:49

Greit man kan ikke forvente å vinne hver kamp.sånn er fotball verden! Men det som er så kjipt er at vi taper for mye poeng på hjemme baneFrown

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 04 jul 11, 23:59

Jeg kommer aldri til og tilgi Ramerg på den ene muligheten han hadde der det kunne stått 1-1

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 jul 11, 00:05

Vi fortsetter litt til for de spesielt interesserte.

Etter 63 minutter blir Mads Hansen holdt igjen i feltet, og hele Fredrikstad roper på straffe. Umulig å konkludere med noe som helst etter å ha sett tv-bildene.

Etter 68 minutter blir Hansen spilt nydelig igjennom av Borges, men avslutter svakt rett på keeper. Herlig løp, herlig pasning.

Etter 71 minutter roper hele stadion på straffe da Horn banker ballen opp i hånda på Ciss fra 1 meters hold. Hånda søker ikke ballen, og hånda er heller ikke i noen unaturlig stilling. Dette er IKKE straffe.

Etter 73 minutter er Thomassen heldig som slipper unna gult kort etter å ha hindret vesle Mo som var på vei fremover. Dette er forøvrig andre gang Thomassen burde hatt gult i kampen. I første omgang på fellingen av Magnus Andersen rett utenfor FFKs 16-meter. Og med gult kort i dag skulle Thomassen stått over mot Brann.

Etter 92 minutter får TIL et straffespark. Soleklart dessverre. Men var ikke dette en klar målsjanse som Martinsen hindret? Skulle han ikke hatt et kort med en ganske varm farge på? Jeg bare spør.


Vi taper vel helt fortjent. Det er vel ganske likt i sjansestatistikken. 3-3 eller noe sånt? TIL er effektive, vi er så absolutt ikke effektive (som vanlig).

Hvor blir det av skuddene fra distanse? Har hele laget skuddvegring? Vi har jo gode skyttere i både Tarik, Celso og ikke minst unge herr Ruud Tveter. Etzaz Hussain har jo også en god skuddfot. Dette skuffer meg stort. Man kan ikke tråkle seg helt inn i mål hver bidige gang, det går bare ikke.

Tromsø er nok det beste laget vi har møtt på Fredrikstad Stadion så langt i år. Et tvers igjennom solid lag, selv uten 4 av sine beste spillere (inkl. Høgli og Reginiussen som ikke er i klubben lenger). Kara og Drage meget gode, de andre var også gode. Vi taper for et godt lag, men vi er jaggu et godt lag vi også hvis vi bare avslutter angrepene våre oftere med skudd! Skyt for helvete!!

Min helt personlige børs:

Staw 5 - Gamboa 5, Horn 5, Martinsen 5, Thomassen 5 - Askar 5, Hussain 6, Jabbie 4 (Ramberg 5), Ruud Tveter 5 - Elyounoussi 4, Borges 5. 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 jul 11, 00:07

Opprinnelig postet av keiko99

Jeg kommer aldri til og tilgi Ramerg på den ene muligheten han hadde der det kunne stått 1-1

Det er 4-5 Tromsø-spillere imellom han og målet, og de presser han såpass at han ikke får skutt. Greit nok at Ramberg ikke er noen favoritt hos mange, men den sjansen var ikke enkel.

Se den på nytt på tv, så får du se det greit.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 05 jul 11, 00:14

Synes Ramberg var god når han kom inn i dag. Bare jeg som ikke skjønner hvordan Ruud Tveter fikk 90min på banen i dag? Synes han var fryktelig svak. Ikke det at Askar var så jævla god heller, men var sjokka når det var han som ble bytta ut etter en times spill.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 jul 11, 00:17

Opprinnelig postet av Plankekæll

Vi fortsetter litt til for de spesielt interesserte.

Etter 63 minutter blir Mads Hansen holdt igjen i feltet, og hele Fredrikstad roper på straffe. Umulig å konkludere med noe som helst etter å ha sett tv-bildene.

Etter 68 minutter blir Hansen spilt nydelig igjennom av Borges, men avslutter svakt rett på keeper. Herlig løp, herlig pasning.

Etter 71 minutter roper hele stadion på straffe da Horn banker ballen opp i hånda på Ciss fra 1 meters hold. Hånda søker ikke ballen, og hånda er heller ikke i noen unaturlig stilling. Dette er IKKE straffe.

Etter 73 minutter er Thomassen heldig som slipper unna gult kort etter å ha hindret vesle Mo som var på vei fremover. Dette er forøvrig andre gang Thomassen burde hatt gult i kampen. I første omgang på fellingen av Magnus Andersen rett utenfor FFKs 16-meter. Og med gult kort i dag skulle Thomassen stått over mot Brann.

Etter 92 minutter får TIL et straffespark. Soleklart dessverre. Men var ikke dette en klar målsjanse som Martinsen hindret? Skulle han ikke hatt et kort med en ganske varm farge på? Jeg bare spør.


Vi taper vel helt fortjent. Det er vel ganske likt i sjansestatistikken. 3-3 eller noe sånt? TIL er effektive, vi er så absolutt ikke effektive (som vanlig).

Hvor blir det av skuddene fra distanse? Har hele laget skuddvegring? Vi har jo gode skyttere i både Tarik, Celso og ikke minst unge herr Ruud Tveter. Etzaz Hussain har jo også en god skuddfot. Dette skuffer meg stort. Man kan ikke tråkle seg helt inn i mål hver bidige gang, det går bare ikke.

Tromsø er nok det beste laget vi har møtt på Fredrikstad Stadion så langt i år. Et tvers igjennom solid lag, selv uten 4 av sine beste spillere (inkl. Høgli og Reginiussen som ikke er i klubben lenger). Kara og Drage meget gode, de andre var også gode. Vi taper for et godt lag, men vi er jaggu et godt lag vi også hvis vi bare avslutter angrepene våre oftere med skudd! Skyt for helvete!!

Min helt personlige børs:

Staw 5 - Gamboa 5, Horn 5, Martinsen 5, Thomassen 5 - Askar 5, Hussain 6, Jabbie 4 (Ramberg 5), Ruud Tveter 5 - Elyounoussi 4, Borges 5. 

Det er ikke akr etter hver kamp du og jeg er enige.Hehe. Men dette her er jeg helt enig med det du skriverSmile plus at par ganger som gutta kunne ha satt fart oppover når tromsø ligger høyt på vår bane andel så tar hel midtbanen våres å jogger rolig oppover.Når de jogger rolig så lar de Tromsø komme seg fint hjem i forsvar igjen! Er du enig i detta?

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 jul 11, 00:21

Opprinnelig postet av solano2

Synes Ramberg var god når han kom inn i dag. Bare jeg som ikke skjønner hvordan Ruud Tveter fikk 90min på banen i dag? Synes han var fryktelig svak. Ikke det at Askar var så jævla god heller, men var sjokka når det var han som ble bytta ut etter en times spill.

Enig i at Ramberg var god i dag, men jeg synes også at Ruud Tveter var bra i dag. En herlig spiller med et helt nydelig venstreben. 


thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 05 jul 11, 00:22

Jeg er uenig med spillerbørsen angående innhoppet til Ramberg. Synes han gjorde et meget bra innhopp.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 jul 11, 00:25

Opprinnelig postet av thejester

Jeg er uenig med spillerbørsen angående innhoppet til Ramberg. Synes han gjorde et meget bra innhopp.

Jeg er helt enig med deg. Det virker dessverre som at han må spille outstanding ++ for å få en 5'er på børsen her inne. Med Borges er det motsatt. Selv når han spiller godt (som i dag) får han stort sett lave karakterer.

Ellers er vel børsen grei. At Jabbie får en 3'er er jeg ikke enig i. Greit nok at han slår en del rare pasninger, men han gjør da en helt ok kamp, og rydder godt opp i sin defensive midtbanerolle.

Men men, samma kan det værra!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 05 jul 11, 00:38

Spilte Borges bra i dag? Da må vi ha sett to forskjellige kamper.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 jul 11, 01:07

Opprinnelig postet av solano2

Spilte Borges bra i dag? Da må vi ha sett to forskjellige kamper.

Han kan selvsagt så meget bedre, men han var absolutt ikke dårlig. Tarik var mye svakere for eksempel.

Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Tarik og Borges er en dårlig miks på topp. Begge er møtende spisser som løper i de samme rommene. Vi har ikke en eneste bakromsspiss som duger. Odi er dessverre altfor dårlig.


oleoleole

Juniorspiller

Ble medlem: 25 jun 09
Innlegg: 212

Lagt til: 05 jul 11, 01:57

Kommer sikkert ikke som noe sjokk på dere, men å si at Ramberg spilte bra i dag er teit. At han får til 3 stk. gode pasninger i løpet av tiden sin på banen betyr ikke at han gjorde det bra ellers. Han var stort sett en statue, og da han endelig fikk sjangsen, så klønet han det til.. igjen. Dog skal jeg ikke si at han var noe verre enn de andre spillerne i dag, bortsett fra Hussain og egentlig Staw (vil ikke klandre han direkte for det første målet).


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 05 jul 11, 08:28

Hva er egentlig poenget med å diskutere Rambergs innsats spesielt? Han utmerket seg hverken negativt eller positivt. Personlig synes jeg faktisk ikke det var en eneste mann på laget som utmerket seg negativt. Hele laget virket seigt, og med få unntak skortet det rett og slett på kollektivt tempo.

Vi skal ikke glemme at vi spilte mot et lag som er meget solid defensivt. Etter gårsdagens kamp står Tromsø med nøyaktig étt baklengsmål i snitt per kamp. Det er best av samtlige i Tippeligaen. Dersom man fulgte med på hele kampen i går (og ikke bare satt og ventet på at Ramberg skulle komme inn, for så å sitte og syte over ham den halvtimen han spilte)  kunne man lett skjønne hvorfor. Strukturen de har defensivt er god, og de har kanskje ligaens beste defensive midtbanespiller for tiden (Kara). Han gjorde det vanskelig for Tarik og Celso å få til noe når de fikk ballen feilvendt.  De gangene vi kom til sjanser var det stort sett når vi fikk spilt fri en av vingene - utenfor Karas rekkevidde. Mister Tromsø ham kommer de til å falle som en stein på tabellen.

Det er i grunnen bare to ting som irriterer meg, og det er at laget sviktet kollektivt i situasjonen hvor Tromsø tok ledelsen, samt at vi alt for ofte trenger et tosifret antall sjanser for å score mål. Kampen sett under ett skapte vi like mange sjanser som TIL, om ikke flere.

Denne kampen var en mye bedre prestasjon enn tapene mot Start og Odd. Holder vi dette nivået i resten av sesongen, kommer ikke mange lag til å ta poeng i Fredrikstad.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 05 jul 11, 09:00

Dette var en litt rar kamp. Så ut som vi skulle kontrollere/føre kampen inntil Hagen tok grep og snudde kampbildet. 0-1 scoringen kom som et resultat av dette. Føler dette blir feil å diskutere laget og enkeltspilleres innsats med resultatet som bakteppet, selv om det er en uomtvistelig realitet.

Uavhengig av resultatet synes jeg kampen viser:

At vi har en av tippeligaens beste keepere, tross sin unge alder.

Forsvarsspillere som er gode enkeltvis, og sammen

Flere gode alternativer på kantene

Meget god sentral midtbane med to 18 åringer

De to beste spillerne hadde hverken dagen eller gode arbeidsvilkår i går.

 

Enig med Tøfflus i at om vi spiller på denne måten fremover så lover det godt

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 05 jul 11, 09:08

Forferdelig kamp, rett og slett!

Når det er sagt: Jeg synes Fredrikstad opptrer som forventet hvis man ser sesongen under et. Vi liker oss best borte hvor vi kan ligge lavt og satse på kontringer/overganger. Hjemme, derimot, synes jeg vi stanger forferdelig. Vi har vel strengt tatt bare spilt halvannen bra hjemmekamp i år. Rosenborg hjemme og til dels Enga hjemme. Deler av sarpekampen var heller ikke så aller verst, selv om vi som vanlig slet voldsomt mot de små blå.

Problemet, slik jeg ser det, er at vi ikke klarer å være kreative nok når vi skal styre kampene. Det går for mye i stampe. I går skulle alt tidvis presses gjennom midten. Mot Haugesund var det langt bedre, i hvert fall i oppspillsfasen. Da klarte vi i langt større grad å få fart på kula og rulle opp på siden. Hussain gjorde mye bra, banens beste i går, mens Jabbie slet voldsomt. Men det er naturlig når vi tar med i betraktningen at gutten såvidt har fylt 18.

Mads Hansens innhopp var vel det mest positive i går. Endelig fikk vi litt fart på siden, og vi klarte i større grad å utnytte rommene bak Tromsøs venstreback. Noen av innleggene ble også svært farlig. Godkjent innhopp også av Ramberg, synes jeg. Bortsett fra at mannen ikke evner å skyte.

Tarik, Borges og Vidar var banens dårligste i går. Synd med Vidar i og med at han har hatt en svært positiv kurve når han har fått sjansen i år. Staw var også merkelig passiv på målet. Der må han være mye tøffere i duellen med Mos.

FFK har slitt hjemme helt siden sølvsesongen. Det virker som om spillerne knyter seg når de skal spille foran eget publikum. Borte slipper man seg mer fri, antakelig siden laget ikke skal styre kamepene. Hurtigheten i laget gjør at vi utmerket kan ligge kompakt bakover uten å måtte ha ballen mest hele kampen gjennom.

Når det er sagt. 7. plass halvveis er absolutt godkjent. Får vi lov til å bygge på dette laget fremover, i tillegg til at vi sper på med lovende unggutter og enkelte etablerte "stjerner", kan dette bli svært bra i fremtiden.

Kudos også til hjemmepublikummet som møtte opp i går. Over 9000 en mandag i sommerferien er bra.

Vi reiser oss igjen!

---------------------------

Kråkerøy


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 05 jul 11, 09:18

Opprinnelig postet av Robbie

Mye fornuftig

 

Men allikevel.....

Hva er forventningene til denne sesongen? Med et ungt lag og en anstrengt økonomi må det å overleve i tippeligaen som nyopprykket være å innfri.

Nå har vi 20 poeng etter halvspilt. 15 poeng til vil holde til å nå det målet. Er ikke det å være foran skjema?

TIL er kanskje det laget i TL som er best på å ligge bakpå å forsvare seg. Likevel kom vi til store sjanser. Synes det absolutt var en godkjent kamp av våre gutter, både de som startet og av innbytter Hansen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


General Gardener

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 05 jul 11, 09:22

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av thejester

Jeg er uenig med spillerbørsen angående innhoppet til Ramberg. Synes han gjorde et meget bra innhopp.

Jeg er helt enig med deg. Det virker dessverre som at han må spille outstanding ++ for å få en 5'er på børsen her inne. Med Borges er det motsatt. Selv når han spiller godt (som i dag) får han stort sett lave karakterer.

Ellers er vel børsen grei. At Jabbie får en 3'er er jeg ikke enig i. Greit nok at han slår en del rare pasninger, men han gjør da en helt ok kamp, og rydder godt opp i sin defensive midtbanerolle.

Men men, samma kan det værra!

Tja, på børsen vår har jo faktisk Ramberg et bedre snitt enn hva Borges har. Og Ramberg har spilt flere av de kampene der vi ikke har fått poeng enn Borges.

---------------------------

http://www.twitter.com/banksy8


Robbie

Juniorspiller
Ble medlem: 15 feb 11
Innlegg: 105

Lagt til: 05 jul 11, 10:23

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Robbie

Mye fornuftig

 TIL er kanskje det laget i TL som er best på å ligge bakpå å forsvare seg. Likevel kom vi til store sjanser. Synes det absolutt var en godkjent kamp av våre gutter, både de som startet og av innbytter Hansen.

Ja, det du sier der er et viktig poeng. Årets målsetning er selvsagt å beholde plassen. Men laget har vist at dersom vi har dagen, så kan vi hamle opp med de fleste, ja faktisk absolutt alle lagene i Tippeligaen. Det gjør nok også at forventningene i plankebyen blir kunstig høy innimellom. Fredrikstad er gode mot lag som tør å angripe oss på stadion, men vi sliter veldig mot lag som kommer for å forsvare seg, eller satse på overganger og kontringer. TIL er nok et av de vanskeligste lagene å møte, men kampen i går synes jeg allikevel var preget av altfor mange feilpasninger og dårlige valg.

Men med et par ukers hvile, tror jeg FFK kommer til å knuse Brann. Det laget er ikke i nærheten av like godt organisert som Tromsø. De er mye mer avhengig av at enkeltspillere leverer. Og de som har sett bortekampene til bergenslaget i år, ser at laget til tider etterlater seg enorme rom bakover på banen. Det tror jeg vil passe våre hurtige spillere utmerket.

---------------------------

Kråkerøy


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 jul 11, 12:33

Vi alle ønsker at fredrikstad skal klare seg i tippeligaen!Jeg forventer ikke topp 5 plassering for ffk men at de kan begynne å vise andre lag at fredrikstad stadion er deres fort og ikke bortelagene sine! Det jeg ønsker er at laget skal spille bedre på hjemme bane en det de har gjordt idet siste.Ja ffk bør klare fint å spille bedre fotball en det gjør nå for på skikkelig bra dager så kan FFK slå hvem som helst i norge! Håper det snur etter ferien. Det positive i år er at FFK har blitt mye bedre på å spille på bortebane! Jeg har sett reprise av sist kamp og ja Staw kunne nok fint ha reddet første målet hvis han hadde stormet ut med engang.Men jeg er veldig imponert over staw sitt spill i år.Han har blitt mye bedre.Fortsetter han med den fine fremgangen så har han faktisk det som skal til for å bli norges beste keeper i fremtiden! Vi har et veldig spennede lag i år!

Men vi ser nå som Valencia har vært skadet nå hvor viktig han faktisk er for FFK! Savner hans spill på banen men desverre er han mere skadet en han får spilt! Jeg har trua på Aune og Guttæne men ta dere et tak i deres egen nakkeskin og tenk på åssen dere egentlig vil spille på hjemme bane!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 05 jul 11, 12:58

Opprinnelig postet av kjell-H

Vi alle ønsker at fredrikstad skal klare seg i tippeligaen!Jeg forventer ikke topp 5 plassering for ffk men at de kan begynne å vise andre lag at fredrikstad stadion er deres fort og ikke bortelagene sine! Det jeg ønsker er at laget skal spille bedre på hjemme bane en det de har gjordt idet siste.Ja ffk bør klare fint å spille bedre fotball en det gjør nå for på skikkelig bra dager så kan FFK slå hvem som helst i norge! Håper det snur etter ferien. Det positive i år er at FFK har blitt mye bedre på å spille på bortebane! Jeg har sett reprise av sist kamp og ja Staw kunne nok fint ha reddet første målet hvis han hadde stormet ut med engang.Men jeg er veldig imponert over staw sitt spill i år.Han har blitt mye bedre.Fortsetter han med den fine fremgangen så har han faktisk det som skal til for å bli norges beste keeper i fremtiden! Vi har et veldig spennede lag i år!

Men vi ser nå som Valencia har vært skadet nå hvor viktig han faktisk er for FFK! Savner hans spill på banen men desverre er han mere skadet en han får spilt! Jeg har trua på Aune og Guttæne men ta dere et tak i deres egen nakkeskin og tenk på åssen dere egentlig vil spille på hjemme bane!

Fredrikstad Stadion er et fort. Derfor er motstanderne veldig forsiktige, og ligger bakpå med liten avstand mellom lagdelene. Tromsø er vel kanskje best på akkurat det. Jeg tør påstå at ingen lag i TL hadde spilt ut Tromsø slik de spilte i går. De hadde flaks, vi hadde ikke flyt ved sjansene våre. Dommertrions oppførsel io forkant av 0-1 har ikke noe med Tromsø's dyktighet eller FFK's udyktighet å gjøre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 05 jul 11, 13:35

Veldig enig i mye som er skrevet her. I slike kamper der vi ligger å stanger,er det ikke lett å bryte igjennom et 9 manns forsvar,med spillere på nesten 2 meter. Med andre ord,veldig dumt å slå ballen i høyden til Tarik,med 30 cm høyere Bjørk som oppasser:)

 

Når det er sagt,gjør gutta så godt de kan,men Tromsø er vel det best organiserte laget vi har møtt iår,ihvertfall defensift.

Håpet er at disse gutta får dette året på seg i TL,og vil ha enda bedre erfaringer neste år.

 

Savner dog en 'target-man' på topp,a'la Ojo hos Brann. Men...ikke lett å finne slike spillere med hensyn til økonomi osv.

Jeg følger ekstra nøye på resultatene ifra lagene bak oss på tabellen,og så lenge lag som Odd,Sarp,Sogndal,Start og Viking,avgir poeng,eller spiller uavgjort mot hverandre,så er dette posetivt for oss. Fordi målet er å holde seg i TL.

Jeg har også sagt at jeg synes den første scoringen er en keepertabbe,jeg mener at Staw skulle kastet seg ut for å averge situasjonen. Når det er sagt,reddet han oss i 2 omg med et par knallbra redninger. 

Vi må leve med et par slike 'blemmer',men til neste år,er jeg sikker på at Staw tar steget,og blir den keeperen vi håper på,og en god keeper betyr ofte 6-10 poeng iløpet av en sesong.

 

God ferie alle sammen,så skal vi slå Brann neste gangLaughing


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 05 jul 11, 13:37

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dommertrions oppførsel io forkant av 0-1 har ikke noe med Tromsø's dyktighet eller FFK's udyktighet å gjøre.

Dette er forsåvidt riktig, men måten vi slipper Tromsø til der, det er udyktighet. Rettere sagt, det er alvorlig slurv. Flere i rødhvitt nøler fordi de venter at linjedommer skal vinke for innkast. Men at Martinsen og Horn lar seg affisere, der de står førti meter unna, det er svakt. De er ikke fokusert på å stenge rommet for Mos, og dermed får han plass til å stikke mellom dem og komme alene med Staw. Ser man på resten av kampen, var de dyktige på dette, så det virker som det var innkast-situasjonen som stjal oppmerksomheten.

Det er tilgivelig at den nærmeste spilleren lar seg affisere - men ingen andre. Er ballen i spill, skal man konsentrere seg om spillet. Minuspoeng til stopperparet, som utenom dette spilte en god kamp.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 05 jul 11, 15:11
Endret: 05 jul 11, 15:13
Endret av: foyn
Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dommertrions oppførsel io forkant av 0-1 har ikke noe med Tromsø's dyktighet eller FFK's udyktighet å gjøre.

Dette er forsåvidt riktig, men måten vi slipper Tromsø til der, det er udyktighet. Rettere sagt, det er alvorlig slurv. Flere i rødhvitt nøler fordi de venter at linjedommer skal vinke for innkast. Men at Martinsen og Horn lar seg affisere, der de står førti meter unna, det er svakt. De er ikke fokusert på å stenge rommet for Mos, og dermed får han plass til å stikke mellom dem og komme alene med Staw. Ser man på resten av kampen, var de dyktige på dette, så det virker som det var innkast-situasjonen som stjal oppmerksomheten.

Det er tilgivelig at den nærmeste spilleren lar seg affisere - men ingen andre. Er ballen i spill, skal man konsentrere seg om spillet. Minuspoeng til stopperparet, som utenom dette spilte en god kamp.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 jul 11, 20:53
Endret: 05 jul 11, 21:11
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av oleoleole

Kommer sikkert ikke som noe sjokk på dere, men å si at Ramberg spilte bra i dag er teit. At han får til 3 stk. gode pasninger i løpet av tiden sin på banen betyr ikke at han gjorde det bra ellers. Han var stort sett en statue, og da han endelig fikk sjangsen, så klønet han det til.. igjen. 

Zzzzzzz.....Foot in mouth


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 05 jul 11, 20:54

Opprinnelig postet av General Gardener

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av thejester

Jeg er uenig med spillerbørsen angående innhoppet til Ramberg. Synes han gjorde et meget bra innhopp.

Jeg er helt enig med deg. Det virker dessverre som at han må spille outstanding ++ for å få en 5'er på børsen her inne. Med Borges er det motsatt. Selv når han spiller godt (som i dag) får han stort sett lave karakterer.

Ellers er vel børsen grei. At Jabbie får en 3'er er jeg ikke enig i. Greit nok at han slår en del rare pasninger, men han gjør da en helt ok kamp, og rydder godt opp i sin defensive midtbanerolle.

Men men, samma kan det værra!

Tja, på børsen vår har jo faktisk Ramberg et bedre snitt enn hva Borges har. Og Ramberg har spilt flere av de kampene der vi ikke har fått poeng enn Borges.

Ja, og det bekrefter vel bare at Borges får rævva karakterer hver gang han ikke holder verdensklassenivå.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 05 jul 11, 21:49
Om dere mener at ramberg hadde et godt innhopp må dere ha sett en annen kamp en meg. Han er en gående skandale. Jogger hjem, feilpassninger florerer. Redd for og avslutte. Rett og slett ræva. Borges hevet seg i 2.omg. Men hadde heller ingen stor kamp. Men og sammenligne de to blir for dumt.

---------------------------

Heia FFK


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 05 jul 11, 21:51

Opprinnelig postet av Lex
Om dere mener at ramberg hadde et godt innhopp må dere ha sett en annen kamp en meg. Han er en gående skandale. Jogger hjem, feilpassninger florerer. Redd for og avslutte. Rett og slett ræva. Borges hevet seg i 2.omg. Men hadde heller ingen stor kamp. Men og sammenligne de to blir for dumt.

Hør HøR ....

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 jul 11, 09:19

Opprinnelig postet av Lex
Om dere mener at ramberg hadde et godt innhopp må dere ha sett en annen kamp en meg. Han er en gående skandale. Jogger hjem, feilpassninger florerer. Redd for og avslutte. Rett og slett ræva. Borges hevet seg i 2.omg. Men hadde heller ingen stor kamp. Men og sammenligne de to blir for dumt.

ZZZZZZZZZZZ... Er da umulig å se noe slikt etter Rambergs innhopp igår som var helt godkjent. Men det er sånn det er, er så utrolig mange som ser det de vil se uansett hvordan den passer med virkeligheten, 

---------------------------

samhold


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 06 jul 11, 10:03

Problemet er ikke at noen mener Ramberg spiller dårlig. Problemet er at dersom han spiller dårlig, blir han syndebukk selv om andre har spilt dårligere. Det er greit nok at folk skriver slikt her inne, jeg tviler på at spillerne leser hva vi skriver, men når folk på stadion buer på Ramberg for en feilpasning, men ikke for andre spillere, da er grensen nådd.

Jeg oppfordrer alle faste stadiongjengere til å be sidemannen skjerpe seg når slikt skjer.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 06 jul 11, 10:39

Opprinnelig postet av Tøfflus

Problemet er ikke at noen mener Ramberg spiller dårlig. Problemet er at dersom han spiller dårlig, blir han syndebukk selv om andre har spilt dårligere. Det er greit nok at folk skriver slikt her inne, jeg tviler på at spillerne leser hva vi skriver, men når folk på stadion buer på Ramberg for en feilpasning, men ikke for andre spillere, da er grensen nådd.

Jeg oppfordrer alle faste stadiongjengere til å be sidemannen skjerpe seg når slikt skjer.

 

Allerede bedt flere folk pelle seg over til bortetribunen slik de snakker om egne spillere. Synes det også er skammelig at folk roper ut "jævla alkis, har du vært på brygga nå." Når Horn gjør en liten feil. Blir noen ganger flau over å være FFK supporter pga enkelt individer på tribunen :S

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4682

Lagt til: 06 jul 11, 10:45

Bra. Fortsett slik. Dersom man kan få innarbeidet den holdningen hos flere, at klage kan man gjøre etter kampen, men på stadion støtter man laget, da tror jeg det vil gå lenger mellom de dårlige hjemmekampene også.

Et forventningspress skal det være, men forventningspress har spillerne på seg uten at publikummere slenger dritt til dem under kampen. Slenge dritt kan man gjøre til bortesupportere, bortelaget og dommertrioen Cool

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 jul 11, 10:46
Endret: 06 jul 11, 10:48
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg oppfordrer alle faste stadiongjengere til å be sidemannen skjerpe seg når slikt skjer.

Det kommer aldri til å skje. Noen gjør det, mens mange synes det er gøy å sitte og slenge dritt til egne spillere.

Når man ser åssen enkelte/flere her inne holder på, så er det ikke rart at andre fjøsnisser på stadion buer og piper på Ramberg. Det har gått sport i å mobbe han, og folk sitter rett og slett og hånflirer når han gjør noe gæærnt på banen. Personlig blir jeg kvalm og flau av slike folk. Man skal støtte sine egne spillere, ikke drite ut og mobbe dem.

At mannen kanskje ikke er god nok for en førsteellever i FFK får så være. 

Å tro at ikke spillerne (særlig de lokale) får med seg hva som skrives her inne er i beste fall naivt. Om spillerne burde bruke energi på hva som blir skrevet her inne er en annen sak.

Nei, støtt opp om spillerne våre under kampene. Gjør man en dårlig pasning skal man rope "Kom igjen!", og ikke "Hællvete så ubrukelig du er Ramberg!!". Det siste blir dessverre ropt oftest. Sikkert kjempeoppmuntrende for FFK-spillerne.


RG

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 07 jul 11, 18:23

på kampen sto en kar ved siden av meg på pl feltet som jeg aldri har sett før, Jeg har stått på samme plassen siden vi ble flyttet fra midten i V formen til der vi er nå.

Når dommern blåste i fløyta til pause begynte dusten og bue og skrike masse dritt til spillerne om og skjerpe seg og spille skikkelig fotball,

for han hadde faen ikke betalt for og gå og se på dritt fotball sa han.

Jeg sa til han at vi står ikke i plankehaugen og buer på egne spillere.

Da klikket det i hodet hans og han lurte på hvem faen jeg var og hvor mange kamper jeg hadde vært på ! ( siden 1984)

Han ville ha meg med utafor og greier og knuse tryne mitt fordi jeg sa til han det jeg sa !!!

Er det blitt sånn på plankehaugen feltet at det ikke går ann og si noe uten og bli bydd opp til "dans"?

Synes det da er rart jeg i det hele tatt gidder og stå der og ikke være sammen om laget og skape god stemning,

blir sittetrubune fra neste år av !!!

---------------------------

# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006

”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.


Arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 jul 11, 07:56

Opprinnelig postet av RG
Er det blitt sånn på plankehaugen feltet at det ikke går ann og si noe uten og bli bydd opp til "dans"?

Det er da fem hundre andre fra Plankehaugen skulle ha snudd seg mot han og sagt "Det er greit det, bli med utenfor da". Da hadde vel vedkommende holdt greit kjeft vil jeg tro. Rart at flere ikke støttet deg akkurat der i grunn. Slike folk holder på med sitt helt til de får flere mot seg, da blir de ofte så pinglete at de (dessverre) stikker og finner seg en ny plass på stadion.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 jul 11, 12:12

Glad for at de som sitter rundt min plass er bare eldre supportere som vet hva fotball er og ikke buer og slenger dritt hele tiden! Men jeg hører altid en gubbe på andre feltet siden av der vi sitter som skriker hver kamp etter bare 4-5min spilt av kampen! Da skriker han kom igjen gutter,dere kan vell mye bedre en detta. Er det mulig?Bare 4-5min spilt av hver eneste kamp.Hehe

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry



Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f