Husk meg
Brukernavn
Passord

Klubblisens/Finansiell oppfølging - FFK fortsatt i kategori I

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 11 mai 11, 16:15
Endret: 13 mai 11, 10:07
Endret av: Arte et labore

Som sikkert mange kjenner til har NFF og Klubblisensnemda i dag presentert resultatet av klubbenes regnskapstall for siste periode (30.6 til 31.12, 2010). Regner likevel med at en del ikke kjenner til dette systemet, så jeg har skrevet og klipt/limt en kjapp oversikt. Mye basert på presentasjonen til NFF over.

Tippeligaen og Adeccoligaen vurderes i forhold til det finansielle oppfølgingssystemet som ble tatt inn i klubblisensen i 2009. I tillegg ble kontinuerlig klubblisens innført for å sikre en tettere oppfølging av klubber som har en anstrengt økonomisk situasjon. Den tidligere ordningen med å søke lisens årlig (1. oktober) har man altså gått vekk fra.

Basert på poengene hver enkelt klubb oppnår i forhold til økonomiske nøkkeltall i det finansielle oppfølgingssystemet, blir klubbene plassert i kategori 1, 2 og 3. Gode økonomiske nøkkeltall gir høye poengsummer. Kategoriene blir tidvis også omtalt som rød, gul og grønn kategori.

Kategori I = under 65 poeng
Kategori II = opp til 130 poeng
Kategori III = over 130 poeng

Tippeligaklubbene:

Kategori I: Lillestrøm, Stabæk, Brann, Tromsø, Sogndal, Sarpsborg, Fredrikstad. (Stabæk inn i kategori I for første gang, og må lage handlingsplan).

Kategori II: Haugesund, Start, Molde, Odd, Viking.

Kategori III: Strømsgodset, Vålerenga, Ålesund, Rosenborg. (Alle disse er nye i kategori III siden forrige rapporteringsperiode).

(I Adeccoligaen er forøvrig hele 10 av 14 klubber i kategori I. Sandefjord er i Kategori III, mens Hødd, Strømmen og Sandnes-Ulf er i Kategori II.)

Klubber som er i kategori 1 er pålagt å utarbeide en handlingsplan som skal godkjennes av klubblisensnemnda. Planen er treårig, og skal hjelpe med å nå målet om en bærekraftig økonomi. For klubber i kategori I gjelder i tillegg et kontinuitetsprinsipp. Klubber som havner i Kategori I kan de neste 60 månedene ikke overstige 36 av disse i kategori I.

Handlingsplanen vil inneholde tidsfrister for når ulike delmål i handlingsplanen skal være oppnådd, og brudd på handlingsplanen kan medføre alt fra irettesettelse, poengtrekk og tilbakekalling av lisens:

Ved brudd mot delmål satt i handlingsplanen fungerer forhåndsdefinerte sanksjoner som følgende:

Første brudd - Irettesettelse. (Nå gitt til Hønefoss og Tromsø).
Andre brudd - Et poengs trekk (Nå gitt til Løv-Ham)
Tredje brudd - Tre poengs trekk.
Fjerde brudd - Seks poengs trekk.
Femte/sjette brudd - Åtte poengs trekk.

Oppnår man ikke målsetingen i handlingsplanen kan klubblisensen trekkes tilbake.

I forrige rapporteringsperiode (sommeren 2010) var det flere klubber som fikk irettesettelse: Brann, Strømsgodset, Bodø/Glimt, Løv-Ham og Moss. Det eneste laget med nytt brudd i denne perioden av disse var Løv-Ham, som altså da får et poengs trekk.

Hønefoss og Tromså kan altså risikere poengtrekk ved nye brudd i i neste periode (som baserer seg på informasjon fra 30.6.2011) Eventuelt poengtrekk vil bli gjort 1. september i år.

For å fri seg fra handlingsplanen kreves det så vidt jeg forstår minst to etterfølgende perioder med Kategori II eller bedre. To nye tippeligaklubber har etter denne perioden oppfylt det kravet - Vålerenga og Haugesund.

Hva med FFK?

For Fredrikstads del var vi i kategori II senest 31.12.09. Etter det ble klubben som kjent plassert i i kategori I etter rapporteringsperioden som sluttet 30.06.10. 

Også i den nyeste rapporteringsperioden (som i dag ble presentert) er FFK plassert i kategori I.

At klubben fortsatt havnet i kategori I er vel ikke akkurat uventet. Det positive er at det ikke er blitt gitt irettesettelse - med andre ord er ingen av de fastsatte delmålene i handlingsplanen brutt for FFKs del. Det innebærer også at faren for poengtrekk er mindre - i motsetning til for eksempel Tromsø. 

Ting går i det minste i riktig retning for klubben.

Men - vi må leve med denne handlingsplanen framover også. Det må som sagt minst to perioder på rad med kategori II eller bedre for å fri seg fra den.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 mai 11, 17:28

Det tyder på at vi neste periode er et skritt i riktig retning, siden FFK nå mener at de har fått orden på økonomien sin.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 mai 11, 07:01
Endret: 12 mai 11, 07:02
Endret av: Patrioten

– Har kontroll Leder i Fredrikstad Fotballklubb, Svein Johannessen mener imidlertid de har kontroll på situasjonen. – Vi kommer til å komme oss på riktig side i tide, sier Johannessen til NRK.no. Følger ikke klubbene opp egne økonomiske handlingsplaner innen tidlig høst, blir det poengtrekk. Men Johannessen er ikke bekymret for FFK. – Vi er i klasse 1 som en følge av det som skjedde i 2009, men per nå ligger vi foran vår egen handlingsplan. Så vi er bekvemme i forhold til situasjonen, sier klubblederen. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7629255


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 mai 11, 13:29
Norges Fotballforbund må gi sin velsignelse før FFK får lov til å bruke penger.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 jun 11, 13:56
Endret: 02 jun 11, 13:58
Endret av: Patrioten

Jeg har skrevet et, eller annet sted om FFKs tilskuersnitt og hvordan vi ligger an økonomisk etter det, noen som kan finne igjen det for meg?

 

- Vi budsjetterte nøkternt med 7.200 betalende per kamp, så vi er veldig godt fornøyd så langt. Det er viktig å huske på at cirka 10 prosent av publikumstallet er fribilletter, som klubben ikke får betalt for, sier FFKs driftssjef Thomas Torjusen.

FFK har profiler

Torjusen tror mangelen på profiler er mye av årsaken til publikumssvikten i norsk fotball.

- Fotballspillere har alltid tronet på listen over landets mest profilerte personer, men slik er det ikke lenger. Nå er det blant andre skistjerner som Nordtug og Bjørgen som topper listene. Men her i Fredrikstad har vi fått lokale profiler som trekker folk til stadion. Jeg tenker da blant annet på Tarik Elyounoussi, og på Jørgen Horn. Sistnevnte var jo langt ute i kulda, og vurderte å legge opp i fjor. Nå storspiller han for FFK og blir nevnt når det spekuleres rundt kommende landslagsspillere, sier Torjusen.

http://www.f-b.no/ffk/publikum-svikter-fotballen-1.6279383

 


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 02 jun 11, 14:25

Opprinnelig postet av Patrioten

Jeg har skrevet et, eller annet sted om FFKs tilskuersnitt og hvordan vi ligger an økonomisk etter det, noen som kan finne igjen det for meg?

Her. Smile


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 jun 11, 15:01

Med over 1,5 millioner over budsjett i forhold til tilskuere ligger vi i hvertall bra an der.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 02 jun 11, 16:10
Den viktige jobben med å ikke "miste hue" økonomisk blir viktig framover. Nei til rådyre spillere uten videresalgspotensiale eller direktører i 1.8 mill-klassen. Det er også viktig å sikre oss langsiktige kontrakter med de mest lovende spillerne våre slik at vi slipper Bosman-problemer.

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 aug 11, 14:24

 

Nytt millionunderskudd i FFK

 

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10089497

 

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 18 aug 11, 14:30


Dette sier egentlig sitt, Vi må være veldig forsiktige framover og da håper jeg mange vil være mer edrulige enn å rope på "Målgarantist" "Brenne" osv osv.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 aug 11, 14:40

Opprinnelig postet av Erikk


Dette sier egentlig sitt, Vi må være veldig forsiktige framover og da håper jeg mange vil være mer edrulige enn å rope på "Målgarantist" "Brenne" osv osv.

Brenne er nok en billigere mann en SørumSmileMen ja ser poenget ditt!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 18 aug 11, 15:29


Sørum er et meget godt eksempel på dyr avtale med spiller uten videresalgspotensiale. Kan en slik overgang sammenlignes med kjøpet av Tegstrøm i sin tid?


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 18 aug 11, 15:39

Opprinnelig postet av Erikk


Sørum er et meget godt eksempel på dyr avtale med spiller uten videresalgspotensiale. Kan en slik overgang sammenlignes med kjøpet av Tegstrøm i sin tid?

 

Jeg og tenkte den sammenlikningen med en gang, men det som var ille med Tegstrøm var at han satt på benken i Sandefjord det året vi bladde opp for han. Sørum viser hvertfall også i år at han putter som bare det.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 18 aug 11, 18:02

Opprinnelig postet av Erikk


Dette sier egentlig sitt, Vi må være veldig forsiktige framover og da håper jeg mange vil være mer edrulige enn å rope på "Målgarantist" "Brenne" osv osv.

Det er vel strengt tatt ikke så overraskende med tanke på publikumstallene i fjor, lavere sponsorinntekter, lavere inntekter fra tv-avtale samt relativt høy lønn på spillerstallen sett i forhold til hvilken virklighet vi tross alt befant oss i.

 

Derimot er det selvsagt viktig at klubben fremover viser økonomisk forsvarlighet for all drift.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 18 aug 11, 18:21


Er det noe særlig nytt med dette da?

Vi har jo vært klar over lenge hvordan resultatet for 2010 ville se ut.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 18 aug 11, 19:42

Opprinnelig postet av kjell-H

 

Nytt millionunderskudd i FFK

 

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10089497

 

 

Bra vi er i semifinalen MED hjemmekamp da......snakker fort et par millioner---som vel ikke er budsjetert med. Og klart......dette 'tullet' med Nordli/gymlæreren......etterlønn osv,osv......kostet oss mye penger.

 

Men nå ser vi framover Laughing


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 18 aug 11, 19:54

Jepp nå ser vi fremoverSmile

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 20 sep 12, 17:18
Endret: 20 sep 12, 17:28
Endret av: Knuty

Ny rapport ute, og vi er fortsatt i kategori I (for fjerde halvår på rad). Se sak på NFF.

Er det noen som sitter på de faktiske FOS-scorene våre de siste årene? Hadde vært interessant å vite mer om delscorer, og utvikling.

Det såkalte kontinuitetsprinsippet blir jo også stadig mer aktuelt: Over 60 måneder kan en klubb være maksimum 36 måneder i kategori I.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 20 sep 12, 21:17

Jeg skulle likt å vite hvor mye kostnader vi har i år pga "gammel moro" hvor mye vi har i gjeld av samme grunn og hvordan det er finansiert.

At vi med et nødskrik unngår poengtrekk for økonomien i en sesong hvor vi har solgt "stort sett alt vi har" og driver på "breddeklubbnivå" er skremmende spør du meg.


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 20 sep 12, 23:36

Surt å fortsatt være i kategori 1. Ser allikevel at Odd har blitt trukket ett poeng. Det hadde vært ett surt poeng for oss å miste. Nå er det om å gjøre å sikre videre TLspill for og fortsette økonomisk utvikling.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 21 sep 12, 08:57

Opprinnelig postet av Knuty

Er det noen som sitter på de faktiske FOS-scorene våre de siste årene? Hadde vært interessant å vite mer om delscorer, og utvikling.

 Vet ikke noe om delscorer, men kravet vi hadde nå var over 55 poeng. Vi fikk 56. Neste rapportering skal vi ha 60 og så 65 om et år.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 21 sep 12, 14:28

Synes det er bra jobba av klubb/A/S,at vi ikke ble trukket poeng. Viser vel at salget av Askar,Thoamssen og Hussain var viktige bidrag,til at vi klarte 1 poeng over hva vi måtte ha.

Viktig å ta med det posetive som faktisk A/S gjør også.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 21 sep 12, 16:04

Salget av Hussain har ikke noe å si for denne perioden. Her er det tall fram til 30 juni som teller. Salget av Hussain teller først for neste rapportering sammen med salget av Tarik

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 sep 12, 13:36


Fortsetter vi i rød sone to år til etterhverandre, mister vi lisensen skriver VG papir


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 22 sep 12, 13:51
Endret: 22 sep 12, 13:52
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Patrioten


Fortsetter vi i rød sone to år til etterhverandre, mister vi lisensen skriver VG papir

Det holder vel med halvannet år bare (tre perioder, 18 måneder)?  

Etter kontinuitetsprinsippet (som NFF kaller det) kan en klubb i en periode på 60 måneder maksimalt være 36 måneder i kategori I (rød sone). Nå har vi 24 måneder på rad.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 03 okt 12, 14:55

Forhåpentligvis vil dette hjelpe på den økonomiske situasjonen.

FFK ansetter Tommy Gundersen (34) i markedsavdelingen.

Jeg er positiv, selv om jeg ikke vet noe om mannen. Det jeg derimot vet er at FFK er underbemannet i denne avdelingen, og at klubben får inn altfor lite sponsorpenger. Da må det hjelpe med flere mann som skal jobbe i denne avdelingen.

Lykke til i ny jobb!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 04 okt 12, 12:23

Nå er det ihvertfall tatt et grep på markedssiden, får håpe det gir litt resultater!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 04 nov 12, 16:05

Spørsmål: er det sånn at hvis klubben havner i 'rød' gruppe ved regnskap 31/12,så har vi vært i rød gruppe 6 ganger på rad,og dermed rykker ned i 2 div?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 04 nov 12, 16:43
Endret: 04 nov 12, 16:57
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Kai Roger

Spørsmål: er det sånn at hvis klubben havner i 'rød' gruppe ved regnskap 31/12,så har vi vært i rød gruppe 6 ganger på rad,og dermed rykker ned i 2 div?

Etter kontinuitetsprinsippet (som NFF kaller det) kan en klubb i en periode på 60 måneder maksimalt være 36 måneder i kategori I (rød sone). Nå har vi 24 måneder på rad.

Vi tåler altså to perioder til, men ikke tre.

Neste rapportering er som du sier basert på tall per 31.12 (som rapporteres 15. mars).


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 04 nov 12, 17:11
Endret: 04 nov 12, 17:19
Endret av: Rey

Men sanksjonene er IKKE at vi rykker ned til 2. div. Vi får et poeng i trekk hvis vi havner i rød sone. Det var det som skjedde med Odd nå sist.

Vi kan likevel miste lisens, men ikke ene og alene på grunn av at vi er i rød gruppe

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 04 nov 12, 17:33
Endret: 04 nov 12, 18:48
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Rey

Men sanksjonene er IKKE at vi rykker ned til 2. div. Vi får et poeng i trekk hvis vi havner i rød sone. Det var det som skjedde med Odd nå sist.

Vi kan likevel miste lisens, men ikke ene og alene på grunn av at vi er i rød gruppe

Enig i at det gis poengtrekk hvis vi ikke klarer FOS-scorene som er satt i vår handlingsplan (som vel er 60 poeng per 31.12.12, og 65 poeng per 30.06.2013).

Her kan det godt hende jeg misforstår noe - men lisensen ryker vel hvis vi overstiger 36 måneder i rød gruppe i en femårsperiode? Ref plansje nr 13 fra NFF i denne presentasjonen.  

Satt helt på spissen - si at en klubb havner i rød gruppe for første gang, og setter opp en handlingsplan hvor de planlegger å gradvis forbedre sin poengsum (men fortsatt skal være i rød gruppe) over 36 måneder (for eksempel ved å forbedre poengsummen fra 20 til 60 over 36 måneder). Ved hver rapportering klarer klubben det fastsatte målet som er satt i handlingsplanen. Klubben vil vel da unngå poengtrekk disse 36 månedene? Ved den syvende rapporteringen (hvor klubben endelig skal over i gul gruppe etter handlingsplanen) klarer den ikke de 65 nødvendige poengene. Vil da klubben miste lisensen, siden de overstiger 36 måneder i rød gruppe?

NFF skriver også her (plansje 36) at  "En lisensinnehaver kan være klassifisert i kategori I i maksimum 36 måneder innenfor en 60 måneders periode."

--

Odd klarte ikke poengsummen de skulle i FOS per rapportering 30.6.2012 (etter vel tidligere å ha fått irettesettelse). Dermed er forhåndsdefinert straff et poengs trekk (og flere poengs trekk ved ytterligere brudd i senere perioder, se plansje 12 i presentasjon i link over).


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 04 nov 12, 18:09

Mulig du har rett, men jeg tolker det ikke slik. (Skal ikke være skråsikker)

Lisenskriteriene til NFF finner du her

Hvis man ser på økonomibiten, som er den som er relevant i vår situasjon og krav Ø.04 så står det at vi skal være i kategori to eller tre (gul/grønn). Hvis man ikke er det, så skal det lages en handlingsplan for hvordan vi skal være ute av kategori en innen tre år.

Jeg ser ingenting i lisenskriteriene som tilsier at vi mister lisensen ved fortsatt kategori en. Hvis vi bryter handlingsplanen så får vi straff og det siste straffenivået er at vi mister lisensen.

Mener også at dem sa det samme på medlemsmøtet sist uten at jeg husker 100%

Kom gjerne med noe som sier noe annet. Jeg er som sagt ikke skråsikker :-)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 04 nov 12, 18:53
Endret: 04 nov 12, 19:25
Endret av: Knuty

Her er jeg usikker selv, bare så det er sagt.

Opprinnelig postet av Rey

Jeg ser ingenting i lisenskriteriene som tilsier at vi mister lisensen ved fortsatt kategori en. Hvis vi bryter handlingsplanen så får vi straff og det siste straffenivået er at vi mister lisensen.

(...)

Kom gjerne med noe som sier noe annet. 

Litt utdrag fra klubblisensreglementet

§2-6 (3) om handlingsplan:

Klubblisensnemnda skal fastsette en sluttdato for handlingsplanen, som er siste frist for når klubben må oppfylle kriteriet. Sluttdatoen fastsettes ut fra en helhetsvurdering der det særlig legges vekt på hvor lang tid det er rimelig at klubben trenger for å oppfylle kriteriet. Dersom kriteriet ikke er oppnådd innen sluttdatoen, kan lisensen trekkes tilbake, jfr. § 2-8.

§2-8 om bortfall og tilbaketrekning av klubblisens

(2) Klubblisensnemnda kan trekke tilbake en lisens dersom

b) En lisensinnehaver fortsatt ikke oppfyller lisenskriteriet ved utløpet av en handlingsplan etter § 2-6.

--

Kan denne sluttdatoen settes lenger fram i tid enn tre år / 36 måneder?

§2-7 som hjemler poengtrekk gjelder vel kanskje mer brudd underveis i handlingsplanen, men før sluttdatoen er nådd?

 


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 05 nov 12, 17:42
Endret: 05 nov 12, 17:59
Endret av: Knuty


Jeg sendte noen spørsmål til Klubblisensansvarlig i NFF, Rune Nordhaug for å få klarhet i dette.

Hans svar i bold, kursiv.

1.     Satt helt på spissen - si at en klubb havner i rød gruppe for første gang, og setter opp en handlingsplan hvor de planlegger å gradvis forbedre sin poengsum (men fortsatt skal være i rød gruppe) over 36 måneder (for eksempel ved å forbedre poengsummen fra 20 til 60 over 36 måneder). Ved hver rapportering klarer klubben det fastsatte målet som er satt i handlingsplanen. Klubben vil vel da unngå poengtrekk disse 36 månedene? Ved den syvende rapporteringen (hvor klubben endelig skal over i gul gruppe etter handlingsplanen) klarer den ikke de 65 nødvendige poengene. Vil da klubben miste lisensen, siden de overstiger 36 måneder i rød gruppe?

a.       Korrekt. Klubbene får maks 36 måneder til å komme seg i gul sone. Når de da er i gul sone må de holde seg der (om de har brukt hele perioden på å komme seg dit)

2.      FFK følger vel så vidt sin handlingsplan, og har foreløpig ikke fått poengtrekk. Likevel vil de vel miste lisensen ved tre nye perioder i den røde gruppen?

b.       FFK fikk irettesettelse etter 31.12.2011 rapportering, det betyr at de ikke fulgte planen sin da. Når en klubb har brukt 36 måneder kan lisensen trekkes tilbake. Det er ikke et tilleggskrav, det er å sikre at klubber ikke faller tilbake når de har kommet seg opp i gul sone.

3.      Når det gjelder de konkrete poengsummene FFK har fått den siste perioden, er dette noe dere kan opplyse om?

c.       Nei, det gjør vi ikke

4.      Eller, vil denne klubben over da bare få irettesettelse i den syvende perioden, og i den åttende perioden få ett poengs trekk mv, hvis de fortsatt er i rød kategori?

d.       Irettesettelse og poengtrekk er kun i handlingsplansperiode på 36 måneder. Kontinuitetsprinsippet er regulert slik at lisens kan trekkes om dette brytes.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 05 nov 12, 18:22

Da er i hvert fall det avklart. Bra jobba Smile

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 05 nov 12, 21:25

ja..knallbra KnutyWink


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 19 nov 12, 13:44

Jeg er fortsatt bekymra for denne 'rød gruppe' saken. Vil det bli enklere å komme vekk i fra denne 'rød' gruppe nå,når vi er i Adecoen? Er det andre krav til Adeco enn TL? Noen som vet?

Når har vi vært i kategori 'rød' i sammenhengende 6 ganger?..er det regnskapet 31/12 2013? eller er det 30/6-2014?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 19 nov 12, 18:50

Skulle bare mangle at folk er bekymret, spør du meg.

Vi kom i 'rød gruppe' første gang basert på regnskapstallene for første halvår 2010.

Vi har altså vært i rød sone i fem perioder på rad nå (2,5 år), basert på rapporteringen for følgende regnskapsperioder:

  • 1.1.2010 - 30.6.2010
  • 1.7.2010 - 31.12.2010
  • 1.1.2011 - 30.6.2011
  • 1.7.2011 - 31.12.2011
  • 1.1.2012 - 30.06.2012

Se link til presentasjon med historien (side 4 viser historien).

 


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 23 nov 12, 16:25

Ser at VG har kommet med 'ny' Sports-bilag idag,der de setter grundig fokus på Gunnarson -Stabæk saken. Kanskje noen kunne sendt inn et tips til VG og bedt de se litt på Værste-FFK saken? 

Tatt for seg historien fra mann rykka opp i TL ,fram til idag...med avtaler,kontrakter,direktører,og maktspill? Dette er eneste måten å få alt opp på bordet,etter min mening.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 23 nov 12, 18:18


Det skrytes veldig av at vi går mot et (nær) nullresultat i år, på klubbens nettsider. At spillersalg redder oss fra nok et kjempeunderskudd nevnes ikke med et ord.


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 24 nov 12, 08:44

http://www.f-b.no/ffk/ffk-regnskapet-i-balanse-1.7657315

Utgifter ca 47 mill og inntekter ca 46 mill per 31/10

Noen som vet ca hvor mye av inntektene spillersalgene utgjør?

Synes ikke utgiftene isolert sett er så ille for en TL klubb, men hadde vært ille moro å visst hvor stor andel som har direkte tilknytning til stadionleie.

Inntektene vil garantert reduseres i adeccodassen, og trekker man fra spillersalg, må sikkert ugiftspostene ned ca 20 mill(tall hentet fritt fra fantasien) for at vi skal gå i 0 neste år. Ser ikke veldig lyst ut dette her. Glad det ikke er jeg som er økonomiansvarlig.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 24 nov 12, 12:05

Sørgelig at vi etter harde kostnadskutt i flere år går inn i en sesong med mye lavere kostnader enn tildilgere hvor vi selger en rekke spillere (selger tippeligaplassen?) og likvel går i minus.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 24 nov 12, 17:35

Jeg ser meget mørkt på på FFK`s fremtid. Cry

Med eierskapet og hemlig stadionavtale, så kan Værste AS kontrollerer FFK`s økonomi/eierskap totalt. De kan kontrollere hvor mye penger FFK får og hvor mye som havner i lommene til Værste AS til en hver tid. Værste AS vil selvsagt diriger mest mulig penger til seg, ettersom FFK er bare et middel for å utvikle området og tjene penger. Ikke mange sponsorer som vil sponse FFK med en slik opplegg. Publikum mister lysten på å gå på stadion. Resultatet blir katastrofalt for FFK. 

---------------------------

VÆRSTE AS TIL HÆLVETE UT AV FFK!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 25 nov 12, 21:06

i 2012 har vi solgt for ca 15 millioner.......og med ca 7000 i gjennomsnitt på kampene ,går vi i null.

Hvordan blir dette da i 2013? Har vi spillere å selge for den samme summen? Vi må forvente 2-3tusen færre på tribunen?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 des 12, 09:01

Svar i desember

31. oktober var imidlertid kun fristen for å sende inn rapportens hovedinnhold. Klubbene har fortsatt ut november på å ferdigstille den endelige rapporten de skal sende inn om tingenes tilstand.

– Man kan uansett ikke ha klart et resultat dagen etter en rapporteringsfrist. Det er bilag som må inn og de må ajourføres. Det er mange ting som ligger bak en slik rapportering. Etter at vi har ferdigstilt vårt regnskap skal vår revisor se på det og godkjenne det og først da, innen innsendingsfristen 30. november, sendes vår rapport til Norges Fotballforbund, hvor også lisensnemnda inngår. Det er umulig for oss å si noe mer om dette nå, men det er uansett lisensnemnda som sier ja eller nei til lisensen og det vil da naturlig nok ikke være klart før tidligst et godt stykke ut i desember, forklarer styremedlem i KIL Toppfotball, Baard Nordvang til Glåmdalen.

Det er jo ett stykke ute i desember nå, blir spennende å se hvordan det går


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 11 mar 13, 19:07

Ny spiller inn, og kort tid til vi skal bli "friskemeldt" i forhold til økonomi. Vil det kanskje si att dem føler dem er i god rute til å nå målene sine?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 11 mar 13, 19:10

Eventuelt at denne lønningen ikke vil være det som redder / senker klubben

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


malurt

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13
Innlegg: 499

Lagt til: 11 mar 13, 20:16

når man tenker seg om er vel kanskje mest sannsynlig att det kommer eksterne middler på banen.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 04 apr 13, 09:30


Synd at klubben ikke følger opp slik de gjorde i fjor med oppdatring med pressekonferanse hver mnd med den økonomiske situasjonen


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 04 apr 13, 10:10

Jeg tipper sistuasjonen bærer preg av at de velger å låne bort Landgren rett før seriestart.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 07 okt 13, 11:02

Da er det klart at FFK for andre gang på rad har havnet i Kategori II (gul) som gjør at FFK har jobbet seg ut av handlingsplanen for FOS.

http://www.fotball.no/Documents/PDF/2013/Klubblisens_mediapresentasjon_1halv%C3%A5r_2013.pdf
 


Vi er langt fra mål, men det her er hvertfall positive nyheter.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 07 okt 13, 12:07

Kan Hamkam få poengtrekk?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 07 okt 13, 12:28
Endret: 07 okt 13, 12:30
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Kan Hamkam få poengtrekk?

De kan vel ikke det før neste år. De har nådd maksgrensen og må komme i gul sone for denne perioden. Men denne perioden rapporteres jo ikke inn før 2014.

Det jeg synes er litt snodig er at de slipper unna de to periodene i rød sone før de rykket ned til 2.div. Kan se ut som det hadde lønt seg for dem å rykke ned nå.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 08 okt 13, 13:44


Kjempebra at vi unngikk rød sone denne gangen også. Godt jobba!!!

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f