Husk meg
Brukernavn
Passord

sarpsborg død

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Greaker

A-lagspiller

Ble medlem: 13 mai 06
Innlegg: 521

Lagt til: 20 jan 11, 17:29

http://www.f-b.no/nyheter/sarpsborg-og-halden-dor-i-lopet-av-20-ar-1.5971

 

Hvem vil ha den møkka byen ???

---------------------------

Stjerne på drakta

Blø for drakta

Rødt og hvit for alltid


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 jan 11, 18:46

Opprinnelig postet av Greaker

http://www.f-b.no/nyheter/sarpsborg-og-halden-dor-i-lopet-av-20-ar-1.5971

 

Hvem vil ha den møkka byen ???

Jeg synes vi skal være litt rettferdig med Sarpsborg jeg. De har en vakker natur rundt seg som Sølvstufoss og Børtevann og den noe illeluktende Karlsøya.

Men desverre så må jeg si som et av Sarpsborgs bysbarn sa, Nils Ole Oftebro var det vel, Sarpsborg blir aldri vakker, og det er sant.

Fredrikstads store lykke er at Herr Hals heiset det hvite flagget for noen hundre år siden og bidro da sterkt til bevaringen av Vakre Gamlebyen, noe som gjør Fredrikstad by unik, denne lille flekken av en sjarmerende byperle er noe som de fleste norske byer misunner oss.

Og godt er det at de forflatede idioter som foreslo å rive hele herligheten like etter 2. verdenskrig ikke fikk gjennomslag for sine utekkelige tanker og ideer.

La sarpingene kose seg med sin østre bydel og den selvutnevnte flotte gågata hvor den dårligste arkitektur blomstrer, mens vi Fredrikstadfolk får håpe at utviklingen på "forstadssiden" går i rett retning, med en brygge som vi kan være stolte av, (det kan vi desverre ikke være i dag), et Isengran som utvikles som kulturarena, et Værste-område som vil øke vår stolthet av å være borger av denne byen, og ikke minst handlingsvillige investorer og framsynte politikere (finnes de?) som "makes our dreams come true".

At Fredrikstad som by har den naturgitte gave å ha, ikke bare en elv, men to elver rennende gjennom byen, og i tillegg ha perlen Gamlebyen, da bør vi vel aldri legge oss flate for fossefolket, la oss heve oss i vår storhet og glemme dem for en stakket stund, i allefall fram til den 13. juni.

At Sarpsborg noen gang skal kunne ha muligheten til å utfordre Fredrikstad som Byen med stor B ser jeg helt bort i fra.

Så får vi håpe at byen vil ha en politisk ledelse som foretar rette valg og ikke opptrer som en servil høne når de gjelder å beholde viktige institusjoner og infrastruktur. Jernbanen f.eks.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Blir det mer MENNESKAPT TEMPERATURØKNING nå så fryser jæ`hjæl!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 20 jan 11, 21:01

[quote=Greaker]

http://www.f-b.no/nyheter/sarpsborg-og-halden-dor-i-lopet-av-20-ar-1.5971

 

hva er det som er nyheten her???


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 20 jan 11, 21:57

Dokk Holm har et par ganske relevante poeng, selv om han som vanlig også er en tur i tåkeheimen..

Det han imidlertid misser mest på er ignoransen av hva humankapitalen har å bety for en by/kommunes fremtid..

Når man er naboby og man ser Fredrikstads borgere utevne svein roald koffertbærer, ole håpet og toppen av kransekaka bandidos-eva, da kan man være relativt trygg på hvem som blir nedre glommas lokmotiv..

mørbradn og zinfandel venter, så anerkjennende kommentarer for innertier får vente en time



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f