Husk meg
Brukernavn
Passord

Sarpsborg signerer veldig god spiss

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 9 3

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 14 jan 11, 19:31

Opprinnelig postet av Fossekællen:)
PS: det finnes idioter i begge leire :)

Det har du VELDIG rett i.

Ytterligere kommentar overflødig. 


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 19:32

Opprinnelig postet av Fossekællen:)
Og hovere er greit for en underdog eller "lillebror" om du vil. Vi kan også gjøre det fordi vi har oppnådd noe stort. At vi gjorde det før ffk er for oss veldig gøy og da synes jeg det kan være greit og hovere. Sesongen 2010 vil alltid være sesongen vi var bedre enn ffk i vår bok. Sesongen 2011 kan jo allt bli snudd på hodet. PS: det finnes idioter i begge leire :)

Hovere eller ikke hovere. Dere er hvertfall velkomne for å heie laget frem på stadion i år også :) Blir moro med lokaloppgjør i 2011 også! Lykke til :)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 14 jan 11, 19:36

Vil bare nevne en ting.

Når jeg leser historiene fra 40-50 og 60 åra og forholdet mellom klubbene den gang så tenker jeg at fotballen har mistet noe på veien.

Det kan hende jeg tar feil men den sportsånden som råda den gang skulle jeg ønske man klarte og stable på beina igjen. Det synes og være mye mer jovial stemning og en "lettere" stmning mellom suporterne selv om man var patriot til beinet.

Det virker rett og slett som det var mer morsomt i lokalfotballen på den tiden.

Til året venter det noen lokaloppgjør mange gleder seg til. Håper dette blir festdager med litt av fordumstider storhet i seg.

---------------------------

Ford eller Fiat?


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 14 jan 11, 20:00

Opprinnelig postet av Fossekællen:)
Og hovere er greit for en underdog eller "lillebror" om du vil. Vi kan også gjøre det fordi vi har oppnådd noe stort. At vi gjorde det før ffk er for oss veldig gøy og da synes jeg det kan være greit og hovere. Sesongen 2010 vil alltid være sesongen vi var bedre enn ffk i vår bok. Sesongen 2011 kan jo allt bli snudd på hodet. PS: det finnes idioter i begge leire :)

Joda, men det å hente Tarik hjem er faktisk ganske gøy for oss også, så sånn sett burde det finnes godt med hoveringsammunisjon på begge sider?

At det finnes idioter i begge leire kan vi være enig om ja, og det er vel også litt av fotballens natur at den favner over deler av befolkningen som ikke ellers kommer så godt overens eller har så mye med hverandre å gjøre. Sånn er det, selv om noen kan være litt vel provoserende fra tid til annen.

Men velkommen til tippeligaen skal dere være. Vi har vært der før, vet litt om hva det dreier seg om, og føler vel på en måte at vi kan ønske dere velkommen etter? Tippeligaen er noe annet enn resten av fotballnorge, til og med kvalifiseringen til/fra Adecco.. og endelig skal vi kunne få knuse naboen ettertrykkelig mens resten av Norge ser på ;-)

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 14 jan 11, 20:34
Endret: 14 jan 11, 22:12
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Q

Dere skal gjerne få tro at dere er attraktive ovenfor andre fotballspillere, men dere kom nettopp på tredjeplass i Adeccoligaen, det har vært mye negativt rundt dere og byen er heller ikke mye å skryte av. Hadde det ikke vært for pengene, hadde aldri Tarik kommet til dere. Hadde det ikke vært for pengene dere fikk, hadde dere handlet spillere på samme hylle som oss. Ikke sitt der og tro at dere er en så attraktiv klubb, med gode supportere, godt lag og mange muligheter.

Hvorfor ønsker Mads Hansen seg heller til Fredrikstad fremfor Kalmar, Haugesund, Strømsgodset og Aalesund da? Hva er din forklaring på det?

DET hadde han ingen forklaring på! Wink

Sorry for at jeg har annet å gjøre enn å henge her inne. I Særp har man ting å gjøre vettu.

Mads Hansen velger selvfølgelig klubb etter både mulighet for spilletid og lønn. Står vel greit nok i denne linken; http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/godset-vil-ha-mjoendalenkapteinen-3382034.html

Han likte ikke at Godset skulle ha ham på prøvespill - de burde kjenne han godt nok til å vite at han er god nok. Det var også veldig viktig for ham å gå til en klubb der han fikk mer spilletid, og der er utsikten bedre i Fredrikstad enn Godset. Godset har, naturlig nok, en bedre stall.

 

 


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 21:16

Vel mr Q, det har man også i Fredrikstad. Jobb og ungær har ikke gitt mye tid til å være her Wink men på kveldstid er det herlig å sitte her og surfe litt rundt når stillheten i huset har senket seg Tongue out

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 14 jan 11, 21:26
Endret: 14 jan 11, 22:12
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Q


Opprinnelig postet av FFKgutt1

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Q

Dere skal gjerne få tro at dere er attraktive ovenfor andre fotballspillere, men dere kom nettopp på tredjeplass i Adeccoligaen, det har vært mye negativt rundt dere og byen er heller ikke mye å skryte av. Hadde det ikke vært for pengene, hadde aldri Tarik kommet til dere. Hadde det ikke vært for pengene dere fikk, hadde dere handlet spillere på samme hylle som oss. Ikke sitt der og tro at dere er en så attraktiv klubb, med gode supportere, godt lag og mange muligheter.

Hvorfor ønsker Mads Hansen seg heller til Fredrikstad fremfor Kalmar, Haugesund, Strømsgodset og Aalesund da? Hva er din forklaring på det?

DET hadde han ingen forklaring på! Wink

Sorry for at jeg har annet å gjøre enn å henge her inne. I Særp har man ting å gjøre vettu.

Mads Hansen velger selvfølgelig klubb etter både mulighet for spilletid og lønn. Står vel greit nok i denne linken; http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/godset-vil-ha-mjoendalenkapteinen-3382034.html

Han likte ikke at Godset skulle ha ham på prøvespill - de burde kjenne han godt nok til å vite at han er god nok. Det var også veldig viktig for ham å gå til en klubb der han fikk mer spilletid, og der er utsikten bedre i Fredrikstad enn Godset. Godset har, naturlig nok, en bedre stall.


Så du fant en halvdårlig forklaring på godset, hva med de andre fire klubbene? Ingen av de er nyopprykkede klubber...

 

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 14 jan 11, 21:57

Hvorfor var den forklaringen halvdårlig? Mads Hansen, om man skal tro sitatene som har gått sin gang i mange aviser, har sagt at han avviste prøvespill for Strømsgodset fordi han mener at han er god nok til å slippe det, samt at han tenker på spilletid. Og det er ikke til å stikke under stol at Godset har en bedre stall enn dere, og at sjansen for spill er mindre der enn hos dere. Dere stiller vel med Ramberg og en 17-åring fra Sierra Leone på den plassen, mens Godset har litt tyngre skyts.

Når det kommer til de andre klubbene, så har jeg ikke funnet noenting om Aalesund, verken her på forumet eller i andre aviser. Fint om du kunne linket til en sak der de konkret sier at det er interesse. Med Haugesund er det samme visa som med Godset. Haugesund kom på 6.-plass i Tippeligaen i fjor, mens dere endte på 3.-plass i Adeccoligaen, og rykket opp via kvalikk. Samtidig, etter det jeg har skjønt på flere Haugesund-supportere, bruker ikke de så mye penger heller, og holder lønninger til et minimum. Man skal ikke se bort i fra at lønna blir bedre i Fredrikstad, spesielt om dere får inn noen gaver fra snille sponsorer.

Kalmar aner jeg ingenting om. Eneste jeg vet er at de havnet på en 9.-plass i en jevn Allsvenskan i fjor. Det eneste jeg fant var dette sitatet; "– Det stämmer att han varit här. Men jag tror inte det går att lösa hans sociala situation. Vi har inte räknat bort honom men det ser ut som att han blir kvar i Norge, säger sportchefen Svante Samuelsson till Barometern."

Hva de mener med hans sosiale situasjonen vet jeg ikke, men det er godt mulig Mads Hansen synes at dere er mer attraktive enn en middels Alsvenskan-klubb. Selv om tankene går til at han ikke er så keen på å dra til Sverige i en alder av 27 år, men det blir bare synsing, så ikke noe konkret der.

Det er godt mulig at dere er mer attraktive enn Kalmar FF, men dere er ikke mer attraktive enn Godset og Haugesund. Dere som tror det bør ta dere en reality-sjekk.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10063

Lagt til: 14 jan 11, 22:04
Endret: 14 jan 11, 22:14
Endret av: Holters

Alle klubbene er interesserte, inkludert Strømsgodset, men Mads Hansen ønsker seg til FFK. Linker får du ikke, da det ikke finnes linker på dette. To av disse klubbene er villige til å betale det som kreves, men likevel har ikke overgangen gått i orden... Du får velge selv om du vil ta mitt ord på det eller ei. Det bryr jeg meg fint lite om.

Poenget er uansett at FFK er en over snittet attraktiv klubb i norsk målestokk, selv om du kanskje ikke vil innrømme det. Og dette til tross for alt bråket som har vært rundt klubben et par år.

Sarpsborg skal ha all ære for hva de har fått til med små midler, men det betyr ikke at Fredrikstad heller ikke er gode på noe. I tillegg er det ikke til å legge skjul på at det er Fredrikstad som er laget folk sværmer til i Østfold. Det er FFK som ubestridt har den største appellen.

Å sutre over sugerdaddies og at det flommer over penger er rett og slett bare smålig. Disse pengene kommer som en følge av at FFK har et godt navn og er en attraktiv klubb. FFK er et sterkt merkenavn, og det er populært å være FFK-supporter. Reality checken bør du kanskje selv vurdere...

PS! Tarik valgt FFK fordi han ville vende hjem til trygge omgivelser. Han hadde tilbud fra ut- og innland, men valgte likevel å spille for FFK. Familien ønsket det. Tarik hadde tjent mer penger andre steder, men det betyr ikke at han ikke har råd til salt i maten med lønna i FFK.

 

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 14 jan 11, 22:37

Opprinnelig postet av Holters

Alle klubbene er interesserte, inkludert Strømsgodset, men Mads Hansen ønsker seg til FFK. Linker får du ikke, da det ikke finnes linker på dette. To av disse klubbene er villige til å betale det som kreves, men likevel har ikke overgangen gått i orden... Du får velge selv om du vil ta mitt ord på det eller ei. Det bryr jeg meg fint lite om.

Poenget er uansett at FFK er en over snittet attraktiv klubb i norsk målestokk, selv om du kanskje ikke vil innrømme det. Og dette til tross for alt bråket som har vært rundt klubben et par år.

Sarpsborg skal ha all ære for hva de har fått til med små midler, men det betyr ikke at Fredrikstad heller ikke er gode på noe. I tillegg er det ikke til å legge skjul på at det er Fredrikstad som er laget folk sværmer til i Østfold. Det er FFK som ubestridt har den største appellen.

Å sutre over sugerdaddies og at det flommer over penger er rett og slett bare smålig. Disse pengene kommer som en følge av at FFK har et godt navn og er en attraktiv klubb. FFK er et sterkt merkenavn, og det er populært å være FFK-supporter. Reality checken bør du kanskje selv vurdere...

PS! Tarik valgt FFK fordi han ville vende hjem til trygge omgivelser. Han hadde tilbud fra ut- og innland, men valgte likevel å spille for FFK. Familien ønsket det. Tarik hadde tjent mer penger andre steder, men det betyr ikke at han ikke har råd til salt i maten med lønna i FFK.

 

Godt skrevet nok en gang av Holters Wink

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 14 jan 11, 22:38

Nei, jeg tar nok ikke ditt ord for god fisk uten videre. Jeg innrømmer glatt at Haugesund, Godset og Kalmar er interesserte, for det er det kilder på, men Aalesunds (det heter faktisk Aalesund, morsomt nok) Fotballklubb står det ingenting om.

Jeg har da aldri sutret over snille sponsorer som spytter inn penger, heller. Fredrikstad som fotballklubb tar selvfølgelig gledelig i mot når det kommer slike snille folk, på samme måte som Tromsø tar i mot når Bergensmannen kommer med penger. Men det er ikke til å stikke under stol at penger selvfølgelig er en faktor når det kommer til klubbvalg for fotballspillere. Det er mye enklere å velge klubben som gir mest penger, og nom man legger på at man mest sannsynlig får mer spilletid der, er det klart at man velger den klubben. Det er myntet på Haugesund.

Og det samme vil jeg tro er med Tarik. Til tross for at han sier han ikke kom for pengene, vil jeg tro at han hadde gått til Molde om forskjellene i lønn hadde vært veldig store. Legger man til familiære årsaker, følelser for klubben og en akseptabel lønn var nok valget enkelt. Men ta bort lønn i den setningen, og se hvor enkelt det ville vært. Det er klart slike ting spiller inn - han er bare et menneske han også.

Og jeg har aldri sagt at Fredrikstad ikke er gode til å få til noe med små midler heller. Og det er klart at Fredrikstad har størst appell i Østfold, men det er ikke noe å sammenligne med. For å ta en sammenligning; Grandiosa har klart mye større appell som middagsmat enn kattesand, men det betyr ikke at Grandiosa er noe attraktivt som middagsmat. Det betyr bare at det er mer attraktivt enn kattesand.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 14 jan 11, 22:47

Opprinnelig postet av Q

Og det samme vil jeg tro er med Tarik. Til tross for at han sier han ikke kom for pengene, vil jeg tro at han hadde gått til Molde om forskjellene i lønn hadde vært veldig store. Legger man til familiære årsaker, følelser for klubben og en akseptabel lønn var nok valget enkelt. Men ta bort lønn i den setningen, og se hvor enkelt det ville vært. Det er klart slike ting spiller inn - han er bare et menneske han også.

Nå må du nesten slutte å drite deg ut. Tarik gikk aldri til FFK pga lønn. Tarik tenker kun langsiktig med dette valget. Han vet at sjangsene for å lykkes, gjøre det bra og komme ut i europa igjen er mye større i FFK, en klubb som kjenner han, en klubb han kjenner og ett sted han har venner og familie. Han tjener ikke dårlig i FFK sammenheng men tviler ikke ett sekund på at han kunne tjent det dobbelte i en annen klubb.

Hvis du hadde løfta nesa de litt og sjekket saker og ting hadde du merket at FFK har lagt seg på en annen lønsslinje nå. Det er mer moderate lønninger på de nye som kommer til klubben. FFK er ikke lenger klubben som tilbyr mer lønn, men FFK har en dårligere stall enn mange så vi kan tilby mer spilletid det stemmer nok, men en spiller som Mads Hansen hadde nok tjent mer i Godse en i FFK

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 14 jan 11, 23:35

Opprinnelig postet av mysthical

Opprinnelig postet av Q

Og det samme vil jeg tro er med Tarik. Til tross for at han sier han ikke kom for pengene, vil jeg tro at han hadde gått til Molde om forskjellene i lønn hadde vært veldig store. Legger man til familiære årsaker, følelser for klubben og en akseptabel lønn var nok valget enkelt. Men ta bort lønn i den setningen, og se hvor enkelt det ville vært. Det er klart slike ting spiller inn - han er bare et menneske han også.

Nå må du nesten slutte å drite deg ut. Tarik gikk aldri til FFK pga lønn. Tarik tenker kun langsiktig med dette valget. Han vet at sjangsene for å lykkes, gjøre det bra og komme ut i europa igjen er mye større i FFK, en klubb som kjenner han, en klubb han kjenner og ett sted han har venner og familie. Han tjener ikke dårlig i FFK sammenheng men tviler ikke ett sekund på at han kunne tjent det dobbelte i en annen klubb.

Hvis du hadde løfta nesa de litt og sjekket saker og ting hadde du merket at FFK har lagt seg på en annen lønsslinje nå. Det er mer moderate lønninger på de nye som kommer til klubben. FFK er ikke lenger klubben som tilbyr mer lønn, men FFK har en dårligere stall enn mange så vi kan tilby mer spilletid det stemmer nok, men en spiller som Mads Hansen hadde nok tjent mer i Godse en i FFK

OK...

Siden du er så bastant på at Tarik lett velger FFK selv om han ble tilbudt det dobbelte i lønn andre steder, må du jo naturligvis vite hvordan lønnsavtalen hans ser ut. Og akkurat det er jeg veldig nysgjerrig på,har du lyst til å dele opplysningene med meg?

Eller kan det være at du egentlig ikke har den ringe anelse om lønnsbetingelsene, og at det kan tenkes at Værste så på dette som en signering med store positive ringvirkninger og dermed strakk seg et stykke utover "mer moderate lønninger"?

Hva er "moderat lønn" i dagens TL for deg? 500 000? 1 000 000?

---------------------------

Evig blå


Q

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 10
Innlegg: 17

Lagt til: 14 jan 11, 23:44
Endret: 14 jan 11, 23:45
Endret av: Q

En moderat lønn er, i følge f-b, mye høyere enn en moderator lønn i klubber med lik sportslig suksess de to siste sesongene. Finner ikke igjen nyheten de la ut, med liste over det alle tjente (med skattelistene som tjeneste), men husker at jeg lo godt da jeg så at Raijo Piiroja var den som tjente minst av de gode spillerne (mao; ikke regnet med juniorspillere som får minimalt med tid).

Uansett, de som tror at ikke fotballspillere tenker penger, tror jeg tar skammelig feil. Det er rett og slett menneskelig, og om Tarik får luselønn (det de andre tydeligvis tjener når dere har lagt dere på en mye mer moderator linje) tviler jeg sterkt på at han ville valgt Fredrikstad. Etter spillet han viste i Lillestrøm tidligere i fjor hadde han enkelt sklidd inn på de fleste Tippeliga-lag, og i hvert fall Molde. Fredrikstad tilbyr nok ikke mye mindre lønn enn dere enkelte her tror. Det er bare om å gjøre å tenke logisk.

Men klubben har sikkert skaffet seg noe slikt om at en sponsor (eventuelt flere) sponsorer deler eller hele lønnen hans. Slik som Sarpsborg 08 har gjort med Meto, der vel en sponsor betaler 40% av lønna.

 

EDIT: Rasle; det var for å statuere et eksempel så motdebattanten skulle forstå hva jeg mente. Du burde virkelig ikke trekke noen konklusjon ut av det - da er du langt ute på viddene.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 15 jan 11, 00:37
Endret: 15 jan 11, 00:41
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av Q

EDIT: Rasle; det var for å statuere et eksempel så motdebattanten skulle forstå hva jeg mente. Du burde virkelig ikke trekke noen konklusjon ut av det - da er du langt ute på viddene.

Tror nok Grandiosa/kattesand varianten din ikke er et spesielt godt eksemel på å gi noen økt forståelse  for hva du mener. Smile 

Jeg bør vel også nevne at jeg synes du har noen gode poenger i noe av det du sier, dog ikke mange, men noen få er det


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 14 jan 11, 23:11

Opprinnelig postet av Q

 For å ta en sammenligning; Grandiosa har klart mye større appell som middagsmat enn kattesand, men det betyr ikke at Grandiosa er noe attraktivt som middagsmat. Det betyr bare at det er mer attraktivt enn kattesand.

Dypt ...meget dypt......... en metafor som virkelig satte diskusjonen på plass for min del. Cool


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 14 jan 11, 23:38

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av Q

 For å ta en sammenligning; Grandiosa har klart mye større appell som middagsmat enn kattesand, men det betyr ikke at Grandiosa er noe attraktivt som middagsmat. Det betyr bare at det er mer attraktivt enn kattesand.

Dypt ...meget dypt......... en metafor som virkelig satte diskusjonen på plass for min del. Cool

At en sarping velger å sammenlikne sitt eget lag med kattesand er jo bare komisk... Men likevel ikke overraskende.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 jan 11, 23:44
Endret: 14 jan 11, 23:52
Endret av: Knuty

Hehe, artig lesing dette.

Faktum er at Tarik valgte Fredrikstad. Roberts valgte Sarpsborg. Klasseforskjellen er enorm.

Jeg er strålende fornøyd - det er resten av FFK-supporterne også. At sarpingene oser av misunnelse lang vei gjør det enda bedre. Alle bortforklaringene gjør heller ingenting. Smile


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 15 jan 11, 01:20

Opprinnelig postet av Knuty

Hehe, artig lesing dette.

Faktum er at Tarik valgte Fredrikstad. Roberts valgte Sarpsborg. Klasseforskjellen er enorm.

Jeg er strålende fornøyd - det er resten av FFK-supporterne også. At sarpingene oser av misunnelse lang vei gjør det enda bedre. Alle bortforklaringene gjør heller ingenting. Smile

Helt riktig at klasseforskjellen er enorm,men:

Grunnen til slike "valg" skyldes i første rekke klubbers forskjell i muligheten til signeringer. For å si det enkelt; hadde Tarik rent hypotetisk ønska seg til Sarp,hadde han likevel ikke vært Sarpespiller nå. Helt utrolig at noen ikke ser at det er en klar,rød tråd mellom tilgjengelig kapital og kvalitet på forsterkninger. Selvfølgelig er også smartness,ved utenlandske kjøp også nettverk, viktige faktorer,men attraktive forsterkninger er umulig å hente uten tilstrekkelig kapital. Om Tarik er aldri så glad i hjembyen sin; ØKONOMI er fortsatt et svært sentralt tema selv om endel av dere tydeligvis ønsker å tro noe annet. Hadde Tarik fått 2 000 000 i årslønn i Molde (pluss mulighet til å kjempe om seriegull) hadde han SELVFØLGELIG valgt dette framfor,la oss si, 650 000 i FFK. Gutten er ikke stokk dum heller... Hele poenget her er at det blir håpløst trangsynt å bruke forsterkningene som en mal på hvor "attraktiv" klubben er, selv om dere ønsker å tro det.

Og det misunnelsespjattet er det bare å legge fra seg. Tarik er Fredrikstadgutt,og i Norge er det bare en drakt som kler den gutten. Jeg kunne gjerne vært den første til å gratulere dere med en SOLID tilvekst! Det jeg derimot reagerer på er den økonomiske nøkternheten det hele tiden ropes om nede ved elveutløpet ("nå er det andre tider"), og økonomi blir til og med brukt som argument for at unggutta ikke tilbys nye kontrakter. Så plutselig signeres Tarik som HELT sikkert også er godt fornøyd med lønnsslippen han mottar fra FFK selv om dere prøver å innbille dere at han stort sett bare spiller for knapper,glansbilder og et rødhvitt hjerte.

Det må være sinnsykt frustrerende å være unggutt som ikke får fornya kontrakt grunnet, i følge styret, trang økonomi, for så å stå på gjerdet å se på at klubben henter Horn,Tarik og muligens snart en ny utlending, i tillegg til et bud på 300 000 for Mads Hansen og evt også hans lønn (som naturligvis ikke er av de minste siden han er ønska av flere klubber og dermed er i en god forhandlingsposisjon).

 Jeg håper bare for deres del at dere ikke går på samme smell som sist, og at dere evt tåler et nedrykk om alt skulle gå stang-ut i 2011 og samtlige rike onkler slutter å dope klubben.

---------------------------

Evig blå


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 15 jan 11, 09:45

Nå har ffk nettopp kvittet seg med spillere som har hatt god lønn også. At de heller velger å bruke de midlene på spillere de tror tar nivået i tippeligaen fremfor unge spillere er vel intet annet enn forståelig. Så jeg tror til og med de yngre spillerne du nevner har forståelse for at Tveter, Horn og Tarik blir hentet fremfor de. Angående  tema to vil jeg bare gratulere med kjøpet av Roberts! Roberts var opp til jr nivå norges største talent i 88 kullet (Ja, jeg vil si større enn Tarik også). Innbiller meg kanskje at holdninger var en grunn til at han ikke ble en topp, topp spiller, men det blir bare spekulasjoner. Jeg har tro på at han kan blomstre, og håpet faktisk litt at han skulle gjøre det i FFK.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 9 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340