Husk meg
Brukernavn
Passord

Ranheim - FFK, søndag 24. oktober

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 10, 20:00

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kratos

Forøvrig etterlyser jeg kommentarer fra FFK-ledelsen ang situsjonen, for å ikke snakke om Rafn som aldri la sjkul på sin misnøye med Nordlie, selv om han påstår noe annet her på forumet.

Tom Nordlie kostet alt for mye penger og det var årsaken til at han ble løst fra kontrakten. Det ble satset høyt på at han skulle snu skuta og FFK skulle beholde plassen. Regningen for dette må klubben slite for i lang tid fremover.

En utfordring til deg:

Du sier jeg aldri la skjul på min misnøye mot Nordlie.

Kan du finne frem noen sitater der jeg kritiserer og sier jeg ikke har tro på Tom Nordlie i den perioden han var trener her ?

.

 

Gidder ikke å lete igjennom forumet, men det kom stadige stikk fra deg her inne da du var trener for jr-laget....

Ang pengene, FFK måtte vel betale Tom & Co etterlønn vel ? Så den økonomiske situasjonen hadde vært akuratt den samme som den er nå. Desuten hvorfor ble ikke Tom spurt om han kunne tenke seg å redusere lønnen pga den økonomiske situasjonen ? Etter det jeg har hørt har stått i Fredrikstad Blad (papirutgaven), hadde han halvert lønna si uten å tenke en gang...

Nei, det er nok som jeg fryktet, og som flere allerede har skrevet over meg,  at spillerene ville ha ham vekk, og ledelsen ga etter.

Nedrykket i fjor var også spilleres feil, da de i stedet for å jobbe sammen mot et felles mål, dvs å berge plassen i tippeligaen, satte de seg på bakbeina før Tom hadde krysset komunegrensa. Du kan gjerne videresende denne linken til dem, om hvordan det skal gjøres i slike situasjoner...

http://www.dagbladet.no/2010/09/14/sport/uwe_rsler/molde/fotball/tippeligaen/13394542/

 

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 24 okt 10, 20:13

Opprinnelig postet av kratos

Gidder ikke å lete igjennom forumet, men det kom stadige stikk fra deg her inne da du var trener for jr-laget....

 

Når du skyter fra hofta bør du sjekke fakta.

Jeg har aldri trent jr-laget.

Jeg har aldri uttalt meg negativt i perioden Tom Nordlie fikk jobben og til han mistet den

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 10, 20:19

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kratos

Gidder ikke å lete igjennom forumet, men det kom stadige stikk fra deg her inne da du var trener for jr-laget....

 

Når du skyter fra hofta bør du sjekke fakta.

Jeg har aldri trent jr-laget.

Jeg har aldri uttalt meg negativt i perioden Tom Nordlie fikk jobben og til han mistet den

Du klagde ihvertfal stadig på at Tom "aldri" tok opp jr-spillere opp til hospitering. Kan seff ta feil, men vil gjerne høre dine kommentar til poengene min om Nordlie....

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 24 okt 10, 20:37

Opprinnelig postet av kratos

Du klagde ihvertfal stadig på at Tom "aldri" tok opp jr-spillere opp til hospitering. Kan seff ta feil, men vil gjerne høre dine kommentar til poengene min om Nordlie....

Gjør hjemmeleksa di.

Den kritikken har kommet i etterkant og var helt berettiget. Å ikke ha en hospiteringsordning i egen klubb er forkastelig uansett hvem som er trener.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 10, 20:54

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kratos

Du klagde ihvertfal stadig på at Tom "aldri" tok opp jr-spillere opp til hospitering. Kan seff ta feil, men vil gjerne høre dine kommentar til poengene min om Nordlie....

Gjør hjemmeleksa di.

Den kritikken har kommet i etterkant og var helt berettiget. Å ikke ha en hospiteringsordning i egen klubb er forkastelig uansett hvem som er trener.

Mulig jeg har missforstått, men samtidig legger jeg merke til at du ungår å svare på det jeg skriver om Nordlie, for å friske opp hukommelsen din gjentar jeg det her :

Opprinnelig postet av kratos

Ang pengene, FFK måtte vel betale Tom & Co etterlønn vel ? Så den økonomiske situasjonen hadde vært akuratt den samme som den er nå. Desuten hvorfor ble ikke Tom spurt om han kunne tenke seg å redusere lønnen pga den økonomiske situasjonen ? Etter det jeg har hørt har stått i Fredrikstad Blad (papirutgaven), hadde han halvert lønna si uten å tenke en gang...

Nei, det er nok som jeg fryktet, og som flere allerede har skrevet over meg, at spillerene ville ha ham vekk, og ledelsen ga etter.

Nedrykket i fjor var også spilleres feil, da de i stedet for å jobbe sammen mot et felles mål, dvs å berge plassen i tippeligaen, satte de seg på bakbeina før Tom hadde krysset komunegrensa. Du kan gjerne videresende denne linken til dem, om hvordan det skal gjøres i slike situasjoner...

http://www.dagbladet.no/2010/09/14/sport/uwe_rsler/molde/fotball/tippeligaen/13394542/

 

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 24 okt 10, 21:12

Opprinnelig postet av kratos

Mulig jeg har missforstått, men samtidig legger jeg merke til at du ungår å svare på det jeg skriver om Nordlie, for å friske opp hukommelsen din gjentar jeg det her :

Opprinnelig postet av kratos

Ang pengene, FFK måtte vel betale Tom & Co etterlønn vel ? Så den økonomiske situasjonen hadde vært akuratt den samme som den er nå. Desuten hvorfor ble ikke Tom spurt om han kunne tenke seg å redusere lønnen pga den økonomiske situasjonen ? Etter det jeg har hørt har stått i Fredrikstad Blad (papirutgaven), hadde han halvert lønna si uten å tenke en gang...

Nei, det er nok som jeg fryktet, og som flere allerede har skrevet over meg, at spillerene ville ha ham vekk, og ledelsen ga etter.

Nedrykket i fjor var også spilleres feil, da de i stedet for å jobbe sammen mot et felles mål, dvs å berge plassen i tippeligaen, satte de seg på bakbeina før Tom hadde krysset komunegrensa. Du kan gjerne videresende denne linken til dem, om hvordan det skal gjøres i slike situasjoner...

http://www.dagbladet.no/2010/09/14/sport/uwe_rsler/molde/fotball/tippeligaen/13394542/

 

 

Svare på hva ?

Det er en grunn til at Tom Nordlie og Arne K Hansen ble avsatt og det var økonomi.

Det regnestykket er presentert flere ganger her inne. Hvis du  ikke husker det så kan du ta Tom Nordlie lønn pluss Arne k Hansen og gange med 2 (kontrakten gikk ut 2012) og veie det opp mot den etterlønnen de fikk.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 okt 10, 20:21

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kratos

Gidder ikke å lete igjennom forumet, men det kom stadige stikk fra deg her inne da du var trener for jr-laget....

 

Når du skyter fra hofta bør du sjekke fakta.

Jeg har aldri trent jr-laget.

Jeg har aldri uttalt meg negativt i perioden Tom Nordlie fikk jobben og til han mistet den

Vel, nå bør overhodet ikke du eller styret taes, da dere måtte rydde opp i andres driit og vanstyre. Men jeg husker nå opplagt kritikken mot Nordlie da han hvilte noen benkespillere fra å dra til vestlandet og spare en hel tropp til usedvanlig viktige A kamper ifjor høst. Da var det en rovdrift av jr spillere. Den kritikken har ikke vært veldig stor i år. Nå vet jeg ikke hvor mange kamper jr spillerene har spilt i år, men jeg blir overrasket hvis ikke det overgår fjoråret med glans...


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 24 okt 10, 20:30

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Men jeg husker nå opplagt kritikken mot Nordlie da han hvilte noen benkespillere fra å dra til vestlandet og spare en hel tropp til usedvanlig viktige A kamper ifjor høst. Da var det en rovdrift av jr spillere. Den kritikken har ikke vært veldig stor i år. Nå vet jeg ikke hvor mange kamper jr spillerene har spilt i år, men jeg blir overrasket hvis ikke det overgår fjoråret med glans...

Det var ikke en kritikk som kom mens Tom Nordlie var trener. Men en oppsummering i etterkant.

Og det er veldig forskjell i belastning for en jr-spiller å spille 13 kamper på vestlandet kontra spill i en lokal 3.divisjon.

I fjor dro man tidlig morgen fra Gardermoen/Rygge og landet på Gardermoen kl 23.00 på kvelden. Så var de hjemme kl 01.00-02.00 og opp på skole igjen kl 07.00.

I år har flere av a-spillerne jevnlig deltatt på FFK2 kampene. ifjor var det stort sett bare Trulsen og Elvestad som deltok.

Så det er stor forskjell på belastning i år så der ble du nok overrasket ;)

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 okt 10, 20:49
Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Men jeg husker nå opplagt kritikken mot Nordlie da han hvilte noen benkespillere fra å dra til vestlandet og spare en hel tropp til usedvanlig viktige A kamper ifjor høst. Da var det en rovdrift av jr spillere. Den kritikken har ikke vært veldig stor i år. Nå vet jeg ikke hvor mange kamper jr spillerene har spilt i år, men jeg blir overrasket hvis ikke det overgår fjoråret med glans...

Det var ikke en kritikk som kom mens Tom Nordlie var trener. Men en oppsummering i etterkant.

Og det er veldig forskjell i belastning for en jr-spiller å spille 13 kamper på vestlandet kontra spill i en lokal 3.divisjon.

I fjor dro man tidlig morgen fra Gardermoen/Rygge og landet på Gardermoen kl 23.00 på kvelden. Så var de hjemme kl 01.00-02.00 og opp på skole igjen kl 07.00.

I år har flere av a-spillerne jevnlig deltatt på FFK2 kampene. ifjor var det stort sett bare Trulsen og Elvestad som deltok.

Så det er stor forskjell på belastning i år så der ble du nok overrasket ;)

Joda, ser noen av poengene. Men oppsummering i etterkant? FFK2 tråden 2009, side 27 og 28 sier vel noe om det. Skrevet rundt 10 okt ifjor. Står litt mellom linjene der. Overrasket:)

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 24 okt 10, 20:55

Men altså, hvis Tom Nordlie hadde vært her, så tror jeg vi hadde slitt enda mer økonomisk enn det vi gjør nå, bare se på de han henta i fjor høst: Alex Valencia og Mattias Andersson med millionlønn. Kunne fort sett at vi hadde hatt steinar pedersen, lars martin engedal osv i klubben her med slike lønner.

Det var mange på forumet her som ikke ville ha Tom Nordlie, jeg tror at hvis han hadde vært her så kunne 2 plassen vært vår for lenge siden, men men..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 24 okt 10, 21:10
Det er som nevnt tidligere her, " sutregutta " fikk viljen sin. Nordlie forsvant og Aune ( dette er vel den egentlige gymlæreren )fikk ansvaret for gymklassen. Dette har resultert i mye lek og morro, men lite fokus på fotball. For dette kunne de fra før av, sa de...! Det er topp, mente gymlærer Aune. Da kan vi bruke tiden på styrke samholdet og trivselen i gruppa..!! De vil nå lære seg mange nye leker gjennom vinteren og prioritere hyggekveldene på torsdager, så de er klare når alvoret slår til i artigfotballen neste høst..

---------------------------

You`ll never walk alone...


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 24 okt 10, 22:54
Når jeg har mer engasjert hjemme i stua enn mange av de på banen og benken til FFK kan en faen meg begynne å lure! Det er helt tragisk at det er mangel på innsats som gjør at vi ryker i hver viktig kamp!!!! Vekk med TFA og inn med en trener som tør i gjøre drastiske grep med de som aldri holder akseptabelt nivå (les Masalin, Thomassen, Ramberg, Askar og nå i det siste dessverre Raijo. Nå trenger vi hjelp fra Sandnes.... Tragisk.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5541

Lagt til: 25 okt 10, 08:44
Opprinnelig postet av Bærra
Når jeg har mer engasjert hjemme i stua enn mange av de på banen og benken til FFK kan en faen meg begynne å lure! Det er helt tragisk at det er mangel på innsats som gjør at vi ryker i hver viktig kamp!!!! Vekk med TFA og inn med en trener som tør i gjøre drastiske grep med de som aldri holder akseptabelt nivå (les Masalin, Thomassen, Ramberg, Askar og nå i det siste dessverre Raijo. Nå trenger vi hjelp fra Sandnes.... Tragisk.
Greit at Piroija igjen var svak, men når det gjelder de andre du nevner er jeg uenig. Ramberg var veldig god. Og så var det faktisk Borges som dreit seg ut i går først og fremst.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 25 okt 10, 11:04
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av Bærra
Når jeg har mer engasjert hjemme i stua enn mange av de på banen og benken til FFK kan en faen meg begynne å lure! Det er helt tragisk at det er mangel på innsats som gjør at vi ryker i hver viktig kamp!!!! Vekk med TFA og inn med en trener som tør i gjøre drastiske grep med de som aldri holder akseptabelt nivå (les Masalin, Thomassen, Ramberg, Askar og nå i det siste dessverre Raijo. Nå trenger vi hjelp fra Sandnes.... Tragisk.
Greit at Piroija igjen var svak, men når det gjelder de andre du nevner er jeg uenig. Ramberg var veldig god. Og så var det faktisk Borges som dreit seg ut i går først og fremst.
Raijo er god på kjerneoppgavene sine. Det han ikke er god på er å sette igang angrep ved først å passere et pressledd. Da lukter det svidd grevling lang vei. I tillegg er han så ivrig at han blander seg inn i medspilleres dueller med motstander. Dette er problemer som lett burde kunne løses av Aune og Raijo. På begge måla igår var det Celso som glapp Nordberg. Raijo hoppet riktignok inn i den ene duellen, men dette utgjorde ingen forskjell. Og Bærra: Hvis du synes spillerne og trener var uengasjerte igår, så har du garantert sett på feil kamp!

Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 25 okt 10, 14:53
Endret: 25 okt 10, 15:13
Endret av: Norip

Jeg orker snart ikke mer, syns gutta gjorde en bra kamp igår, bare synd at målene kommer på markeringsfeil..Og begge på dødball. 

Nå ser jeg frem imot Tromsdalen hjemme, jeg har fortsatt troa på direkte opprykk, selv om det ser veldig tungt ut akkurat nå! Kom igjen folkens, I MED OG MOTGANG!

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD


olav3232

Juniorspiller

Ble medlem: 12 sep 10
Innlegg: 191

Lagt til: 25 okt 10, 15:12

Opprinnelig postet av Norip

Jeg orker snart ikke mer, syns gutta gjorde en bra kamp igår, bare synd at målene kommer på markeringsfeil..Og begge på dødball. 

Nå ser jeg frem imot Tromsdalen hjemme, jeg har fortsatt troa på direkte opprykk, selv om det ser veldig tungt ut akkurat nå! Kom igjken folkens, I MED OG MOTGANG!

Helt enig der, rød hvit for alltid, uansett.
Direkte opprykk er ikke umulig det nei, tror uansett vi klarer kvallik!

---------------------------

lenge leve bluss på tribunen!


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 26 okt 10, 23:15
Det du skriver her er fullstendig feil. Når du i tillegg velger å kritisere Borges, som er den eneste "fotballspilleren" vi har, sier det litt om kunnskapsnivået. Det værste er inne nå er den konstante forsvarstalen hver gang noen kommer med kritikk av "lokale" spillere. Nå må folk se at de faktisk ikke engang holder middels "adecco"-nivå. Vil se dette laget mot Tromsdalen: Masalin Gamboa, Ophaug, Raijo, Vidar Valencia, Borges, Risholt, Thommassen Tegstrøm, Gunnar

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 27 okt 10, 00:52

Opprinnelig postet av Bærra
Vil se dette laget mot Tromsdalen: Masalin Gamboa, Ophaug, Raijo, Vidar Valencia, Borges, Risholt, Thommassen Tegstrøm, Gunnar

Støttes!

Angående "kritikken" av Borges, så regner jeg med at det var kritikk på det han gjorde på de to cornerene. Det er han som skal ha Nordberg i begge duellene. Og det er Nordberg som scorer begge måla (selv om han ikke blir kreditert for det siste). Men dette var to enkeltsituasjoner, kampen sett under ett, så er Borges blandt våre beste. Som vanlig!


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 24 okt 10, 21:26

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Joda, ser noen av poengene. Men oppsummering i etterkant? FFK2 tråden 2009, side 27 og 28 sier vel noe om det. Skrevet rundt 10 okt ifjor. Står litt mellom linjene der. Overrasket:)

 

Det er mulig du er flink til å lese mellom linjene men kan vel ikke se at dette rettes mot Tom Nordlie.

Til denne kampen måtte bl.a Simen spille fordi Tom N ga a-spillerne frihelg. Det var 9 dager til neste a-kamp. Simen ble tvunget av klubben til å spille. Han skulle vært i bryllup til søskenbarnet sitt, men fikk da ikke vært med på dette.

Vi reiste med 13 spillere. Tror det var bare jr-spillere faktisk.

Og hvis du leser hva jeg skriver :

Opprinnelig postet av Rafn

Jeg kunne sagt mye om hva jeg mener måten FFK håndterer dette på, men det blir feil sted og timing..:)

Her er det kritikk mot klubben og ikke en navngitt Tom Nordlie. Og tro meg, det ble tatt opp i rett forum i etterkant og det har bedret seg betraktelig.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 24 okt 10, 22:31

angående Nordlie: http://www.ffksupporter.net/artikler/historikk/2000-2009/2009_-_nedturen.php bare å lese..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340