Husk meg
Brukernavn
Passord

Trenger FFK en ny trener ?

Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 17 13

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 24 okt 10, 17:22

Opprinnelig postet av egkrist

Dersom FFK har fortsatt ambisjoner om å bli en toppklubb igjen må det skaffes en ny og mye bedre trener snarest. En som kan gi laget gløden tilbake, gi laget et tydelig spillemønster og troen på egne ferdigheter. Hadde dette vært på plass hadde tippeligakontrakt vært på plass for lenge siden. Selv om økonomien ikke er bra, så vil det bare bli værre med et lag som ikke vinner.

Jeg er helt enig i det.

Det er dessverre bare et lite problem - mangel på penger. 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 okt 10, 19:00
Med det dyreste laget og høyeste budsjettet. Måtte vi vi virkelig ha en av den minst meriterte treneren i serien? Vi får som vi fortjener når spillerene sparker og ansetter trenere. Ære være være Molde spillerene som tok imot Røsler på en proffesjonell måte..

Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 26 okt 10, 17:45
" Ære være være Molde spillerene som tok imot Røsler på en proffesjonell måte.. !" Jepp helt korrekt, som om jeg skulle ha sagt det selv. Tenk hvis spillerne hadde holdt sutringa si mot Nordlie for seg selv og heller prøvd å dra lasset.

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 26 okt 10, 23:38
Endret: 27 okt 10, 00:42
Endret av: Jens G Best

Opprinnelig postet av Ståle
"..

Jepp helt korrekt, som om jeg skulle ha sagt det selv. Tenk hvis spillerne hadde holdt sutringa si mot Nordlie for seg selv og heller prøvd å dra lasset.

 

De som mener spillerene sutret under Nordlie, er i ferd med å vinne all diskusjon her inne fordi den påstanden blir gjentatt og gjentatt til den grad at den snart blir oppfattet som den fulle sannhet, det er den ikke. Den er i aller beste fall tvilsom.


Det som er sant, er derimot: (Jeg siterer vår største legende i nyere tid, Pål Andre Czwartek, som uten å ha noe personlig å tjene på sine uttalelser gikk ut med et offentlig brev i fb der han sier:)


"Jeg har vært vitne til et språkbruk og utskjelling av spillere som ikke hører hjemme verken på fotballbanen eller på andre arenaer i samfunnet. Jeg angrer den dag i dag på at jeg bare sto og så på dette uten å gripe inn. Dette har dessverre spesielt gått ut over de spillerne som er klubbens fremtid."


Det Nordlie bedrev, og som han selv kaller situasjonsbestemt ledelse, blir av andre som var tilstede og som har vært årevis i fotballmiljøet beskrevet som; rå og hensynsløs mobbing.

Jeg tror ikke Nordlie taklet presset med å trene FFK i den situasjonen de var i fjor høst, han ble ihvertfall direkte ufin og tok det brutalt ut på folk rundt seg til den grad at vår mest trofaste spiller gjennom hele 2000 tallet skrev det i ett åpent brev til hele byen. 

Klubben er ferdig med Nordlie, han kommer ikke tilbake.

Kan vi ikke være også være ferdig med Nordlie nå, et år etterpå, vær så snill?

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 06 nov 10, 13:39

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 06 nov 10, 14:02
Da tror jeg ikke han har sett mange kamper i år av FFK. Taktisk utspill er det eneste jeg kan se at det er. Aune er ssikkert hyggelig å grei, men derfra til å være en habil adeccotrener er det en lang vei

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3492

Lagt til: 06 nov 10, 14:13
Kanskje Johansen og Aune burde bytte jobb med hverandre :-)

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 06 nov 10, 14:56

Opprinnelig postet av tomroar
Da tror jeg ikke han har sett mange kamper i år av FFK. Taktisk utspill er det eneste jeg kan se at det er. Aune er ssikkert hyggelig å grei, men derfra til å være en habil adeccotrener er det en lang vei

Nå kjenner jo disse gutta hverandre godt fra tidligere også da. De er lokale begge to, og har vært sammen en hel masse i fotballmessige sammenhenger. Derfor vet Roar Johansen godt hva han snakker om når han beskriver Aune.

Roar Johansen (som har hatt gode resultater + godt spill) med Sarpsborg 08 i halvannen sesong nå er ikke mer faglig sterk enn Aune. Heller svakere. 

At Aune ikke får det til i FFK er jo synd, men jeg tror det er et sammensatt problem. Det er nok "enklere" å trene Sarpsborg 08 enn FFK også. Mye pga forventninger og publikum.

Jeg tror faktisk ikke Roar Johansen hadde fått til like gode resultater i FFK som i Sarpsborg 08. Her hadde han ikke fått tid på seg før vi hadde slaktet han. Jeg mener også Sarpsborg 08 har et mye mer homogent og godt sammensatt lag enn FFK. Mye mer spillende spillere (Breive, Wiig, Hoås, Berge, Jørgensen). Minst fire av disse hadde vært gode nok for FFKs førsteellever.

Dette er selvsagt ingen unnskyldning for at Aune ikke får maks ut av FFK. Men som sagt, FFK må være en av de vanskeligste klubbene å trene.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 06 nov 10, 15:34

Enig med Plankekæll her. Å kritisere Aune har blitt kult. Eller... det gjelder forsåvidt ikke bare Aune. Men FFK som klubb. Skal man være supporter virker det som man må klage og sutre på alt som er feil ved klubben 90 % av tiden. Og mye av dritten er det Aune som får slengt mot seg. Er det rart det er vanskelig å få til noe her?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 06 nov 10, 21:55
Eggen og Grønhagen har klart to opprykk, sølv i Tippeligaen og cupgull dem siste 7-8 åra, så helt umulig å gjøre det bra er det vel ikke...

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 06 nov 10, 22:19

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Eggen og Grønhagen har klart to opprykk, sølv i Tippeligaen og cupgull dem siste 7-8 åra, så helt umulig å gjøre det bra er det vel ikke...

2 trenere på 26 år med gode resultater synes jeg ikke er veldig imponerende...

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 nov 10, 09:39
Endret: 07 nov 10, 09:47
Endret av: Bedreviteren

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Eggen og Grønhagen har klart to opprykk, sølv i Tippeligaen og cupgull dem siste 7-8 åra, så helt umulig å gjøre det bra er det vel ikke...

2 trenere på 26 år med gode resultater synes jeg ikke er veldig imponerende...

 

Hvor interresant er det? Tar vi 30 år før det igjen har vi bare suksess trenere. Vi er faktisk historisk topp 3 igjennom tidene, noe jeg regner med at du vet. Ja, det er mulig. Så tror vi skal nøye oss med at vi har hatt 2 suksess trenere dem siste 6-7 åra og ikke gjøre det vanskligere. Er lissom ikke måte på hvordan Aune skal beskyttes av enkelte her inne. Særlig når det blir dem samme som gikk bananas mot Nordlie før han begynte blir det for dumt. Hovedproblemet til Aune og Jocke er at dem virker å ha brukt mest tid på i hele år å fortelle hvor vanskelig denne sesongen blir. Dem eneste dem har fått med seg til å tro på det er spillerene, dessverre... Og da blir det vanskelig..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 07 nov 10, 10:19

Glem ikke at både Eggen og Grönhagen hadde det mye romsligere enn Aune økonomisk. Ja, dagens økonomiske problemer skyldes til dels at klubbledelsen ga Grönhagen nok penger til å bygge sølvlaget. Det var ikke billig, og vi hadde ikke råd til å beholde det laget. Daniel Örlund, for eksempel, dro fordi vi ikke kunne matche lønnskravet hans.

Når det er sagt, det er vel ganske opplagt at både Eggen og Grönis har mer å vise til som trenere enn hva Aune har. Men så har de også ganske mye mer erfaring ... og denne sesongen har det vært klart for de fleste at klubben ikke hadde råd til en erfaren trener med en CV full av suksesshistorier.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 nov 10, 10:21

Opprinnelig postet av Tøfflus

Glem ikke at både Eggen og Grönhagen hadde det mye romsligere enn Aune økonomisk. 

Glem ikke at Grønis og Eggen møtte mye bedre motstand hver helg. Og glem ikke at Aune har disponert det beste mannskapet i adecco, noe Eggen ikke gjorde da han tok oss opp i TL..


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 07 nov 10, 11:38
Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Tøfflus

Glem ikke at både Eggen og Grönhagen hadde det mye romsligere enn Aune økonomisk. 

Glem ikke at Grønis og Eggen møtte mye bedre motstand hver helg. Og glem ikke at Aune har disponert det beste mannskapet i adecco, noe Eggen ikke gjorde da han tok oss opp i TL..

Mellom oss er det 45 år, men du verden vi har begge stått på vårt vedr trener. Og vi har vært sterke gjennom hele sesongen. Mye dritt har vi fått og gitt, men morro har det vært.

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 10, 14:46

Vi må rett og slett få inn en annen trener en Aune.Detta er flaut for Aune og spillerne har gjordt oss til lillebror i østfold nå!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 07 nov 10, 14:54
Slapp av, tror faktisk Aune sitter på oppsigelse uansett hva som skjer kvalikken.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 07 nov 10, 15:17

Opprinnelig postet av Anne
Slapp av, tror faktisk Aune sitter på oppsigelse uansett hva som skjer kvalikken.

Det tror jeg også, men vi ser neppe noe til Eggen... Det er et rykte i Martin Andresen-klassen.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 07 nov 10, 15:20

Greit nok å erstatte Aune, men kom bare ikke med Trond Amundsen som ny trener. Det blir bare for dumt.

Skal vi ha ny trener må vi ha en som er betydelig bedre enn Aune, spesielt på det å klare å motivere og engasjere. Gjerne en Petter Stordalen-type med knallgode trenerferdigheter.

Jeg er veldig usikker på om Knut Thorbjørn Eggen er riktig for FFK.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 07 nov 10, 15:21

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Anne
Slapp av, tror faktisk Aune sitter på oppsigelse uansett hva som skjer kvalikken.

Det tror jeg også, men vi ser neppe noe til Eggen... Det er et rykte i Martin Andresen-klassen.

Hvilken klasse er det? samme alder? samme kvalitet? tidligere spiller som blir spillende trener? Norsk?



Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 17 13

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340