Husk meg
Brukernavn
Passord

Trenger FFK en ny trener ?

Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 16 12

wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 16 okt 10, 13:12

Litt dårlig formulert av meg. Men som Bedreviteren sier, nå har vi full fokus på å sikre et opprykk! Aune har spillerne, styret og treneraparatet i ryggen, og døm har trua!! Dette er noe jeg håper og tror resta av Fredrikstad folket er inneforstått med, og følger etter Smile

Kom igjen FFK!!

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 24 okt 10, 16:58
Jeg vil ha Uwe Rösler, koste hva det koste vil. Da rykker vi opp til neste år. Det gjør vi mest sannsynlig ikke i år

---------------------------

Heia FFK


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 okt 10, 17:01

Opprinnelig postet av Lex
Jeg vil ha Uwe Rösler, koste hva det koste vil. Da rykker vi opp til neste år. Det gjør vi mest sannsynlig ikke i år

Henter FFK Uwe Rösler blir det ikke noe sesongkort på meg hvertfall.

Hva mener du med "koste hva det koste vil"? At vi skal gjøre en slik genial manøver som vi gjorde da vi hentet Nordlie? Sprenge banken og ruinere klubben økonomisk i tiår fremover?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 24 okt 10, 17:04

Vi trenger en trener som forstår hvordan man skal spille mot lag som møter oss i 10-0-0 med full insats og en trener som klarer å skape entusiasme. Vi må også ha en trener som er god med yngre spillere siden vi kommer til å miste mange av de vi har pga dårlig økonomi.Tviler på vi har råd til Røsler eller en annen dyr løsning. Kanskje Juliussen???

 


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 24 okt 10, 17:09

Opprinnelig postet av Lex
Jeg vil ha Uwe Rösler, koste hva det koste vil. Da rykker vi opp til neste år. Det gjør vi mest sannsynlig ikke i år
det kan du glemme... han og hans familie bor i england og jeg sier som Rösler sa til tv 2: Vi du snakke med min kone

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 okt 10, 17:09

Opprinnelig postet av wergis

 Aune har spillerne, styret og treneraparatet i ryggen, og døm har trua!!

De trudde feil. Merkelig at styret ikke har sett hvor dette har bært. Kosten er tydeligvis bare flink til å kutte kostnader. Fotball har han ikke noe greie på..

---------------------------

wakka wakka wakka ( < o o o o o o o


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 okt 10, 17:09

Ja, Juliussen er nok løsningen.

Assistenten til assistenten til hovedtreneren.

Jeg vil ha en trener som klarer å formidle sitt budskap til spillerne, og som spillerne respekterer og tar på alvor. Jeg er usikker på hvor vi skal finne han. Det må være en ukultur i hele gruppa, ingen stoler på hverandre utpå banen, og det er det komplette kaos overalt. Vi spiller om mulig enda dårligere nå enn i fjor.


egkrist

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 64

Lagt til: 24 okt 10, 17:21

Dersom FFK har fortsatt ambisjoner om å bli en toppklubb igjen må det skaffes en ny og mye bedre trener snarest. En som kan gi laget gløden tilbake, gi laget et tydelig spillemønster og troen på egne ferdigheter. Hadde dette vært på plass hadde tippeligakontrakt vært på plass for lenge siden. Selv om økonomien ikke er bra, så vil det bare bli værre med et lag som ikke vinner.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 okt 10, 17:22

Opprinnelig postet av egkrist

Dersom FFK har fortsatt ambisjoner om å bli en toppklubb igjen må det skaffes en ny og mye bedre trener snarest. En som kan gi laget gløden tilbake, gi laget et tydelig spillemønster og troen på egne ferdigheter. Hadde dette vært på plass hadde tippeligakontrakt vært på plass for lenge siden. Selv om økonomien ikke er bra, så vil det bare bli værre med et lag som ikke vinner.

Jeg er helt enig i det.

Det er dessverre bare et lite problem - mangel på penger. 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 okt 10, 19:00
Med det dyreste laget og høyeste budsjettet. Måtte vi vi virkelig ha en av den minst meriterte treneren i serien? Vi får som vi fortjener når spillerene sparker og ansetter trenere. Ære være være Molde spillerene som tok imot Røsler på en proffesjonell måte..

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 24 okt 10, 19:53

Svaret til topicen er JAAAAA


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 24 okt 10, 20:00
Tror ikke klubben har noe valg, om ikke Aune skiftes ut tror jeg det blir lite salg av sesongkort til året. Hvem har trua fortsatt på denne treneren som fikk prøve seg i ifjor med lite hell, ny sesong med enda værre spill. Mulig Værste vil betale gildetselv uten så mange på tribunen. Jeg kommer uansett, tor det blir tynt rundt der jeg sitter i følge hva de sier.

Ståle

Juniorspiller
Ble medlem: 26 okt 10
Innlegg: 87

Lagt til: 26 okt 10, 17:45
" Ære være være Molde spillerene som tok imot Røsler på en proffesjonell måte.. !" Jepp helt korrekt, som om jeg skulle ha sagt det selv. Tenk hvis spillerne hadde holdt sutringa si mot Nordlie for seg selv og heller prøvd å dra lasset.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 26 okt 10, 18:35

Opprinnelig postet av egkrist

Dersom FFK har fortsatt ambisjoner om å bli en toppklubb igjen må det skaffes en ny og mye bedre trener snarest. En som kan gi laget gløden tilbake, gi laget et tydelig spillemønster og troen på egne ferdigheter. Hadde dette vært på plass hadde tippeligakontrakt vært på plass for lenge siden. Selv om økonomien ikke er bra, så vil det bare bli værre med et lag som ikke vinner.

Det hadde hjulpet med en midtbanemotor som hadde teknisk overskudd til å være trenerns forlengede arm utpå banen og.

Vi må bare innse det: Vi har ikke hatt noen velfungerende lav midtbane iår. Når vi leder 1-2 over drittlag, så må vi kunne stille krav til problemløsning utpå der som består i noe annet enn å kælke ballen oppover, og bli liggende igjen på egen sekstenmeter. Man klager over at TFA ikke har kustus på guttane, men vi har egentlig ikke hatt materiellet heller. Hjelper ikke med kustus når du ikke har spillere som kan levere.

Midtbanen vår har aldri hatt overskudd iår til å utgjøre en taktisk faktor, og jeg tror det er mye av grunnen til at vi har slitt angrepsmessig også. Roger Risholt er rett og slett ikke den motoren jeg hadde håpa på.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 okt 10, 18:37
Endret: 26 okt 10, 18:39
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av tomroar
Tror ikke klubben har noe valg, om ikke Aune skiftes ut tror jeg det blir lite salg av sesongkort til året. Hvem har trua fortsatt på denne treneren som fikk prøve seg i ifjor med lite hell, ny sesong med enda værre spill. Mulig Værste vil betale gildetselv uten så mange på tribunen. Jeg kommer uansett, tor det blir tynt rundt der jeg sitter i følge hva de sier.

Hvis FFK mot formodning skulle rykke opp så får man håpe at det ikke blir sett på som noen sportslig suksess og treneren blir fredet.

Sesongen til nå har vært en fiasko, det må man kunne kalle det når et tippeligalag rykker ned og beholder en brukbar stall og ett stort publikum, Norges 5. største publikum (itippeligaen) burde forvente å rykke opp med klar margin, ref. andre lag som har rykket opp de siste årene, året etter nedrykket.  En fiasko fordi man ikke har avgjort opprykket for lenge siden.

Laget mangler en leder både på banen og benken, det ser man på spillerstilen og på feigheten ved en ledelse over bunnlag. Og når treneren ikke har mer autoritet over spillerne i kampene som f.eks. mot Ranheim sier jo også sitt. Det jeg mener med det var at treneren forsøkte å få spillerne til å holde ballen i laget, men de trodde heller på kælking og utførte dette, flaut å se spillerne som kælket ballen opp mot Ranheims dødlinje hver gang de fikk tak i ballen.

Trenerapparatet bør byttes ut uansett opprykk eller ikke. Slike flaue forestillinger medfører at mange supportere gir opp og finner andre hobbies.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 26 okt 10, 23:38
Endret: 27 okt 10, 00:42
Endret av: Jens G Best

Opprinnelig postet av Ståle
"..

Jepp helt korrekt, som om jeg skulle ha sagt det selv. Tenk hvis spillerne hadde holdt sutringa si mot Nordlie for seg selv og heller prøvd å dra lasset.

 

De som mener spillerene sutret under Nordlie, er i ferd med å vinne all diskusjon her inne fordi den påstanden blir gjentatt og gjentatt til den grad at den snart blir oppfattet som den fulle sannhet, det er den ikke. Den er i aller beste fall tvilsom.


Det som er sant, er derimot: (Jeg siterer vår største legende i nyere tid, Pål Andre Czwartek, som uten å ha noe personlig å tjene på sine uttalelser gikk ut med et offentlig brev i fb der han sier:)


"Jeg har vært vitne til et språkbruk og utskjelling av spillere som ikke hører hjemme verken på fotballbanen eller på andre arenaer i samfunnet. Jeg angrer den dag i dag på at jeg bare sto og så på dette uten å gripe inn. Dette har dessverre spesielt gått ut over de spillerne som er klubbens fremtid."


Det Nordlie bedrev, og som han selv kaller situasjonsbestemt ledelse, blir av andre som var tilstede og som har vært årevis i fotballmiljøet beskrevet som; rå og hensynsløs mobbing.

Jeg tror ikke Nordlie taklet presset med å trene FFK i den situasjonen de var i fjor høst, han ble ihvertfall direkte ufin og tok det brutalt ut på folk rundt seg til den grad at vår mest trofaste spiller gjennom hele 2000 tallet skrev det i ett åpent brev til hele byen. 

Klubben er ferdig med Nordlie, han kommer ikke tilbake.

Kan vi ikke være også være ferdig med Nordlie nå, et år etterpå, vær så snill?

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 nov 10, 13:39

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 06 nov 10, 14:02
Da tror jeg ikke han har sett mange kamper i år av FFK. Taktisk utspill er det eneste jeg kan se at det er. Aune er ssikkert hyggelig å grei, men derfra til å være en habil adeccotrener er det en lang vei

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 06 nov 10, 14:13
Kanskje Johansen og Aune burde bytte jobb med hverandre :-)

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 nov 10, 14:56

Opprinnelig postet av tomroar
Da tror jeg ikke han har sett mange kamper i år av FFK. Taktisk utspill er det eneste jeg kan se at det er. Aune er ssikkert hyggelig å grei, men derfra til å være en habil adeccotrener er det en lang vei

Nå kjenner jo disse gutta hverandre godt fra tidligere også da. De er lokale begge to, og har vært sammen en hel masse i fotballmessige sammenhenger. Derfor vet Roar Johansen godt hva han snakker om når han beskriver Aune.

Roar Johansen (som har hatt gode resultater + godt spill) med Sarpsborg 08 i halvannen sesong nå er ikke mer faglig sterk enn Aune. Heller svakere. 

At Aune ikke får det til i FFK er jo synd, men jeg tror det er et sammensatt problem. Det er nok "enklere" å trene Sarpsborg 08 enn FFK også. Mye pga forventninger og publikum.

Jeg tror faktisk ikke Roar Johansen hadde fått til like gode resultater i FFK som i Sarpsborg 08. Her hadde han ikke fått tid på seg før vi hadde slaktet han. Jeg mener også Sarpsborg 08 har et mye mer homogent og godt sammensatt lag enn FFK. Mye mer spillende spillere (Breive, Wiig, Hoås, Berge, Jørgensen). Minst fire av disse hadde vært gode nok for FFKs førsteellever.

Dette er selvsagt ingen unnskyldning for at Aune ikke får maks ut av FFK. Men som sagt, FFK må være en av de vanskeligste klubbene å trene.



Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 16 12

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f