Husk meg
Brukernavn
Passord

Ringberg på vei tilbake?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 aug 10, 19:40

Jeg trodde ffk skulle kjøpte ungt som man kunne selge om noen år igjen jeg.Men nå en 34år gammel kar som desverre er over the topp.Da er det bedre å la dino og odi få prøve seg mer siden av borges på topp!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 10 aug 10, 08:23
Opprinnelig postet av Lemmy

Enig med Costanza og Scheien; Ringberg er altfor lik Borges. Svensken vant en god del dueller mot oss for noen uker siden, og det er sterkt. Men det er bare det at Borges også er god på hodet.

 

Han vant alle dueller mot oss i den kampen faktisk. Ja til Ringberg, hn blir tilrettelegger for andersson på topp, et spisspar som bør utfylle hverandre godt, Borges tilbake på midtbanen hvor han hører hjemme, og Tegstrøm tilbake til Sverige hvor han hører hjemme. Vi får dermed et litt bedre lag, og sparer sannsynligvis litt penger.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 10 aug 10, 08:41
Endret: 10 aug 10, 08:43
Endret av: Holters

Hele tiden leser jeg at Borges er best på midten, er det bare jeg som er skeptisk til Borges i en flat firer?

Hadde vi spilt som Rosenborg - med en diamant på midtbanen, der kantspillerne fungerer mer som indreløpere - så hadde det trolig fungert. Da hadde Borges vært fremskutt midtbane / hengende spiss, og indreløperne hadde dekket store rom, slik at Borges kunne ha posisjonert seg der han er best.

Men slik FFK spiller - med to kantspillere, som aller helst skal holde bredden - så tror jeg ikke Borges hadde kommet til sin rett. Han hadde enten blitt liggende for dypt i banen, slik vi har sett tidligere, eller så hadde han blitt løpt i senk på midten. Borges har nemlig store tempoproblemer, men det blir ikke like avslørt som spiss.

I tillegg er det jo ikke til å legge skjul på at Andersson er død defensivt og dekker null rom, mens Valencia også har sine styrker offensivt. Jeg tror midtbanen ville ha vært altfor løpssvak med de tre på midten.

Nei, Ringberg ville nok ha vært tiltenkt en rolle som innbytter på tampen av kampene, der FFK sliter med å få hull på byllen. Da kunne Ringberg ha entret banen, og vi kunne ha lempet lange baller opp mot ham fremfor Piiroja.

Dersom Ringberg er villig til å spille mer eller mindre for knapper og glansbilder ut sesongen, så er det greit nok, og muligens verdt et forsøk.

Men å signere en 1,5 års kontrakt (eller mer) med habil årslønn vil være galskap, og helt feil bruk av klubbens svært begrensede midler.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 10 aug 10, 12:22
Godt du også bekrefter at Borges har tempoproblemer. Derfor vil han etter min mening aldri bli noen "farlig" spiss. Muligens jeg pisser i buksaå nå , men tempoproblemene hans er lett å se. Han har et godt overblikk som utfyller svakheten hans og det er vel derfor TFA lar han spille der han gjør. Tror ikke vi kan forvente så mye for Borges ved et salg ; det finnes bedre midtbanespillere over hele europa og scandinavia. Men for all del, han er absolutt en av våre beste på banen , men det forteller vel også en del om de andre. MA er etter min mening skandaløs med sitt defensive arbeid , Asgar blir dårligere og dårligere , det samme gjelder Thomassen ,Staw , Vidar ,Ramberg med flere. Hvorfor ????

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 10 aug 10, 13:13
Endret: 10 aug 10, 13:20
Endret av: Lex

Opprinnelig postet av 1947modell
Godt du også bekrefter at Borges har tempoproblemer. Derfor vil han etter min mening aldri bli noen "farlig" spiss. Muligens jeg pisser i buksaå nå , men tempoproblemene hans er lett å se. Han har et godt overblikk som utfyller svakheten hans og det er vel derfor TFA lar han spille der han gjør. Tror ikke vi kan forvente så mye for Borges ved et salg ; det finnes bedre midtbanespillere over hele europa og scandinavia. Men for all del, han er absolutt en av våre beste på banen , men det forteller vel også en del om de andre. MA er etter min mening skandaløs med sitt defensive arbeid , Asgar blir dårligere og dårligere , det samme gjelder Thomassen ,Staw , Vidar ,Ramberg med flere. Hvorfor ????

Hvorfor? Jeg tror ikke treneren er den rette. Kapteinen vår er den med minst selvtillit og mest feilpassninger. Han skal liksom gire opp gutta...phø... Hadde gutta bare greid og holde på holdningen de hadde mot Sogndal, da hadde ikke dette vært noe problem. Arbeidsmoral og gøts til langt over ørene. Blødde for drakta... kjempegøy å se..

---------------------------

Heia FFK


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 10 aug 10, 13:28

Opprinnelig postet av Lex

Opprinnelig postet av 1947modell
Godt du også bekrefter at Borges har tempoproblemer. Derfor vil han etter min mening aldri bli noen "farlig" spiss. Muligens jeg pisser i buksaå nå , men tempoproblemene hans er lett å se. Han har et godt overblikk som utfyller svakheten hans og det er vel derfor TFA lar han spille der han gjør. Tror ikke vi kan forvente så mye for Borges ved et salg ; det finnes bedre midtbanespillere over hele europa og scandinavia. Men for all del, han er absolutt en av våre beste på banen , men det forteller vel også en del om de andre. MA er etter min mening skandaløs med sitt defensive arbeid , Asgar blir dårligere og dårligere , det samme gjelder Thomassen ,Staw , Vidar ,Ramberg med flere. Hvorfor ????

Hvorfor? Jeg tror ikke treneren er den rette. Kapteinen vår er den med minst selvtillit og mest feilpassninger. Han skal liksom gire opp gutta...phø... Hadde gutta bare greid og holde på holdningen de hadde mot Sogndal, da hadde ikke dette vært noe problem. Arbeidsmoral og gøts til langt over ørene. Blødde for drakta... kjempegøy å se..

Godt å se at du og sikkert flere med deg har samme mening om dagens aktører både på og utenfor banen.


Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05
Innlegg: 78

Lagt til: 10 aug 10, 13:38
Endret: 10 aug 10, 13:42
Endret av: Gjerningsmannen

Opprinnelig postet av 1947modell

Opprinnelig postet av Lex

Opprinnelig postet av 1947modell
Godt du også bekrefter at Borges har tempoproblemer. Derfor vil han etter min mening aldri bli noen "farlig" spiss. Muligens jeg pisser i buksaå nå , men tempoproblemene hans er lett å se. Han har et godt overblikk som utfyller svakheten hans og det er vel derfor TFA lar han spille der han gjør. Tror ikke vi kan forvente så mye for Borges ved et salg ; det finnes bedre midtbanespillere over hele europa og scandinavia. Men for all del, han er absolutt en av våre beste på banen , men det forteller vel også en del om de andre. MA er etter min mening skandaløs med sitt defensive arbeid , Asgar blir dårligere og dårligere , det samme gjelder Thomassen ,Staw , Vidar ,Ramberg med flere. Hvorfor ????

Hvorfor? Jeg tror ikke treneren er den rette. Kapteinen vår er den med minst selvtillit og mest feilpassninger. Han skal liksom gire opp gutta...phø... Hadde gutta bare greid og holde på holdningen de hadde mot Sogndal, da hadde ikke dette vært noe problem. Arbeidsmoral og gøts til langt over ørene. Blødde for drakta... kjempegøy å se..

Godt å se at du og sikkert flere med deg har samme mening om dagens aktører både på og utenfor banen.

Jøss! Det var ikke mye positivt 1947 hadde å meddele om laget sitt, og mitt. Her har vi spilt veldig god fotball i en lang periode (med unntak av strømmen-kampen). Alt er plutselig så tragisk dårlig. Vi ligger på andreplass. Synes det er bra jeg. Drøyt å si at Askar, Thomassen, Staw, Vidar, Ramberg med flere blir dårligere og dårligere. Hva forventer du egentlig? Det skal kanskje mye til for at du skal gi ros? Her er det bryte ned for å bygge opp som gjelder.

Godt å se at jeg selv ikke har samme mening om dagens aktører både på og utenfor banen.

 

 

---------------------------

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 10 aug 10, 13:46
Endret: 10 aug 10, 13:47
Endret av: Lex

[/quote]

Jøss! Det var ikke mye positivt 1947 hadde å meddele om laget sitt, og mitt. Her har vi spilt veldig god fotball i en lang periode (med unntak av strømmen-kampen). Alt er plutselig så tragisk dårlig. Vi ligger på andreplass. Synes det er bra jeg. Drøyt å si at Askar, Thomassen, Staw, Vidar, Ramberg med flere blir dårligere og dårligere. Hva forventer du egentlig? Det skal kanskje mye til for at du skal gi ros? Her er det bryte ned for å bygge opp som gjelder.

Godt å se at jeg selv ikke har samme mening om dagens aktører både på og utenfor banen.[/quote]

 

 

 Håper virkelig du ser at det har manglet aggresivitet de siste kampene i forhold til Moss borte,Sogndal og Ranheim kampen, selv om vi tapte den sistnevnte.

---------------------------

Heia FFK


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 10 aug 10, 13:57

 

 

Det må gå an å komme med ytringer uten å bli kritisert. Det er helt normalt å spørre hvorfor formen er så dalende fra kampe til kamp. Men det er jo de samme som kommenterer og vrir alt til det negative. De burde forstå at all evaluering er på sin plass.


Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05
Innlegg: 78

Lagt til: 10 aug 10, 14:21
Endret: 10 aug 10, 14:23
Endret av: Gjerningsmannen

[quote=1947modell]Det må gå an å komme med ytringer uten å bli kritisert. Det er helt normalt å spørre hvorfor formen er så dalende fra kampe til kamp. Men det er jo de samme som kommenterer og vrir alt til det negative. De burde forstå at all evaluering er på sin plass.

 

 

Selvsagt går det ann å komme med yttringer uten å bli kritisert. Like selvsagt som som det må gå an å komme med ytringer og bli kritisert.

---------------------------

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 10 aug 10, 14:37

Opprinnelig postet av 1947modell

 

Det må gå an å komme med ytringer uten å bli kritisert. Det er helt normalt å spørre hvorfor formen er så dalende fra kampe til kamp. Men det er jo de samme som kommenterer og vrir alt til det negative. De burde forstå at all evaluering er på sin plass.

Det er helt ok å spørre om hvorfor formen er så dalende. Min mening der er at det er helt normalt. Det er ingen lang som holder toppform en hel sesong gjennom. Formen vil variere opp og ned. Det som ofte skille de beste fra de nest beste er at de beste vinner på dårlige dager. I adecco så er FFK et topplag og vi har da vunnet mange kamper på dårlige dager, men vi kan ikke vinne alle. Noen tap vil man gå på. Det med å jobbe inn en god vinnerkultur osv tar tid og er ikke gjort over en natt. Aune trenger lang tid på å bygge opp grunnmuren på nytt for den er revet i FFK. Om han spiller den type fotball folk ønsker vi skal spille er en annen sak, men jeg tror at får aune tid vil han kunne gi FFK den vinnerkulturen vi trenger å få tilbake

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05
Innlegg: 78

Lagt til: 10 aug 10, 14:09

Ok. Men det går vel ann å nyansere for en fotballsupporter også? Litt presisjon også på et forum? Noen er så altfor gode til å mene og synse om ting de ikke vet så altfor mye om.

Sogndalkampen vant vi fordi vi er et bedre lag. Vi har bedre fotballspillere. Er så lei av denne ensidige fokuseringen på aggressivitet . Selvsagt er det viktig å ha det, og kanskje den ikke har vært 100% i noen kamper, men herregud. Det er så ekstremt mye annet som skal til for å vinne fotballkamper.  Vi ligger ann til opprykk. Er ligaens formlag. Vi har vel vunnet sjansestatistikken i alle kampene i år.

Ingen kan komme å si at Aune har gjort noen annet enn en meget god jobb i år.   Hva hadde du forventet ? At vi skulle være klare for opprykk til ferien?

---------------------------

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 10 aug 10, 14:20

Det må da gå an å ta en diskusjon? Jeg respekterer fullt ut at du har en annen mening enn min, men jeg vil gjerne diskutere saken.

 

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 10 aug 10, 16:03

Opprinnelig postet av Lemmy

Det må da gå an å ta en diskusjon? Jeg respekterer fullt ut at du har en annen mening enn min, men jeg vil gjerne diskutere saken.

 

Hvor fant du det i mitt innlegg at TFA må gå ??? Det er jo du som alltid kommer med det som en fotnote utav et innlegg som ikke går helt på skinner.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 10 aug 10, 17:06

Opprinnelig postet av 1947modell

Hvor fant du det i mitt innlegg at TFA må gå ??? Det er jo du som alltid kommer med det som en fotnote utav et innlegg som ikke går helt på skinner.

Du mener at treneren ikke er den rette, og da regner jeg jo med at du syns vi bør ha en annen trener.

Jeg har aldri skjønt de som mener at kjeft er den rette tingen etter en dårlig kamp (denne er ikke til deg, 1947modell). Umiddelbart tror jeg det kan være gunstig med en kraftig utblåsning, men jeg har ikke noe tro på at det hjelper for spillerne dersom Aune er forbannet dagen etter en dårlig kamp.

En dyktig trener er kjapp med å gjennomgå kampen (dagen etter), og være klar på hva som ikke fungerte. Så må man ta det med seg videre i treningsarbeidet, og finne ut hva man kan gjøre isteden.

Hvis noen av spillerne ikke selv skjønner at de har spilt en dårlig kamp, så har det med holdninger å gjøre. Enhver spiller med litt yrkesstolthet kan ikke være fornøyd etter en kamp som på søndag, og har de ikke yrkesstolthet så hjelper det nok lite hva Aune sier dessverre.

 

---------------------------

http://twitter.com/banksy8


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 10 aug 10, 17:16

Opprinnelig postet av Lemmy

 

Jeg har aldri skjønt de som mener at kjeft er den rette tingen etter en dårlig kamp (denne er ikke til deg, 1947modell). Umiddelbart tror jeg det kan være gunstig med en kraftig utblåsning, men jeg har ikke noe tro på at det hjelper for spillerne dersom Aune er forbannet dagen etter en dårlig kamp.

 

100 % enig med deg Lemmy!! Fatter ikke at folk dømmer trenere etter hvor mye de kjefter på gutta.

Nei han kjefter ikke nok, han kan umulig være en god trener er det mange som sier.

Konstruktive tilbakemeldinger derimot, har alle godt av, og det trur jeg også Auner er flink til å gi.

Til dere som mener Aune må kjefte mer, trur dere spillerene får opp selvtillitten og tru på egne ferdigheter av sånt?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 aug 10, 17:40

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Lemmy

 

Jeg har aldri skjønt de som mener at kjeft er den rette tingen etter en dårlig kamp (denne er ikke til deg, 1947modell). Umiddelbart tror jeg det kan være gunstig med en kraftig utblåsning, men jeg har ikke noe tro på at det hjelper for spillerne dersom Aune er forbannet dagen etter en dårlig kamp.

 

100 % enig med deg Lemmy!! Fatter ikke at folk dømmer trenere etter hvor mye de kjefter på gutta.

Nei han kjefter ikke nok, han kan umulig være en god trener er det mange som sier.

Konstruktive tilbakemeldinger derimot, har alle godt av, og det trur jeg også Auner er flink til å gi.

Til dere som mener Aune må kjefte mer, trur dere spillerene får opp selvtillitten og tru på egne ferdigheter av sånt?

 

Kanskje en mellomting, hadde vært bra?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 10 aug 10, 18:04
Det handler ikke om han kjefter mye eller lite. Det handler om han har stor nok respekt og er god nok motivator... Er det mulighet for Ringberg ut sesongen, saa hent han. Presterer han kan han faa ett aar til. Da kan vi ogsaa bruke Borges sentralt paa midten. Motivasjonen til Ringberg vil faa seg ett loeft hvis han kommer til nye Fredrikstad Stadion. Litt mer sexy der enn 1200 paa Melloes og redusert stilling.. Min lille hilsen fra spain..

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 aug 10, 18:10
Endret: 10 aug 10, 18:15
Endret av: Rune Haugen

Kan liksom se for meg Ringberg og Odi på topp. Noe ala han og Brian West. :) Ringberg har vel fortsatt god fotballforståelse regner jeg med. At han er blitt brukt på midtbanen i andre klubber mener jeg er feil bruk av han. Er ikke der han har scora måla sine fra.

Borges bør brukes på midten. Har sett han mer enn nok kamper fra hjemlandet hans, og mener han brukes feil her de lux. Han dominerte omtrent hver bidige kamp der borte. Jeg ble kjempeoverraska at vi greide å signere denne spilleren. Her i Fredrikstad er han en skygge av seg selv. Han er utrolig mye bedre enn det han har vist her. Men dette har vel med spillerne rundt han å gjøre.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 6 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340