Husk meg
Brukernavn
Passord

Sløsing av målsjanser

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jul 10, 15:24
Endret: 12 jul 10, 15:30
Endret av: Patrioten

Har sjekket de tre siste kampene og har funnet ut at FFK har hatt over 30 sjanser og scoret bare fire mål. Kan vi bare skylde på at vi har dårlige spisser, eller kan spillerne gå i selv og trene mer på avslutninger på treningene?

Kanskje er grunnen at vi ikke har noen konkurranse om spissplassene og at de samme spiller fast hver gang, samme hvor dårlig de er?


summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 12 jul 10, 15:28

Scoret bare?.....


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 12 jul 10, 15:39

Opprinnelig postet av Patrioten

 Kan vi bare skylde på at vi har dårlige spisser, eller kan spillerne gå i selv og trene mer på avslutninger på treningene?

Kanskje er grunnen at vi ikke har noen konkurranse om spissplassene og at de samme spiller fast hver gang, samme hvor dårlig de er?

Problemet er at vi ikke har spisser.FFK bruker midtbane spillere der oppe.Jeg synes det er rart at ikke Dino og Odi får prøve seg mer.De trenger sårt match trening på A-Laget.De blir hvertfall ikke bedre av å sitte på benken og se Andre spille!De sa før sesongen at de skulle satse på unge egne spillere.Ja så gjør det da.Jeg mener ikke at de skal spille hele tiden for de er unge men kan vell få spille litt mer en det de gjør!Så eks på tarik.Han var ikke supergod når han fikk spille første gang for oss men Eggen ga han tillit og mye match trening med A-Laget og nå er tarik proff spiller!

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 jul 10, 16:15

Det er en skam for Tarik at du i det hele tatt sammenligner han med Odi og Dino.

Tarik var mye yngre da han ble satset på i FFK.

Tarik var god, og var mye mer involvert i spillet enn de to andre.

Odi kan jo bare løpe fort. Hvis det er kriteriet for å bli spiss på FFK, ja da kunne faktisk jeg også spilt ganske fast..

Dino har vel ikke vist noe etter at han kom.

Nei fortsett å bruk Borges framover på banen. Så får Andersson eller Askar ta plassen ved siden av han.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 12 jul 10, 16:50

Opprinnelig postet av ffkmufc

Det er en skam for Tarik at du i det hele tatt sammenligner han med Odi og Dino.

Tarik var mye yngre da han ble satset på i FFK.

Tarik var god, og var mye mer involvert i spillet enn de to andre.

Odi kan jo bare løpe fort. Hvis det er kriteriet for å bli spiss på FFK, ja da kunne faktisk jeg også spilt ganske fast..

Dino har vel ikke vist noe etter at han kom.

Nei fortsett å bruk Borges framover på banen. Så får Andersson eller Askar ta plassen ved siden av han.

Nå er det ikke snakk om at jeg sammenligner tarik og Odi el dino men at tarik fikk fler sjangser på A-Laget en hva disse 2 gutta får.Tarik ble bedre av matchtrening med A-Laget noe som du forstår oxo!Uansett åssen talent hver spiller har så må de oxo få Riktig matchtrening!Så du mener at det er bedre å bruke Andersson på topp sammen med borges en å la enn av ungutta får prøve seg siden av borges?Jaja.Hver sin mening

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 12 jul 10, 17:01

Opprinnelig postet av kjell-H
Jeg synes det er rart at ikke Dino og Odi får prøve seg mer.De trenger sårt match trening på A-Laget.

Dino har vært mye skadet etter FFK 2 kampen mot Østsiden. Han fikk en ny skade mot Ranheim da han endelig var klar igjen.

Jeg tror Dino hadde spilt mye dersom han ikke hadde blitt skadet mot Øssia. Synes han var skikkelig i gang.

Odi har hatt litt motsatt formutvikling. Var veldig god for både junior og FFK 2. Han hadde også et par gode innhopp på a-laget. Ikke glem at dette er unge spillere og at de vil variere i prestasjoner. Odi er forøvrig med juniorlaget til Jet-turneringa som starter kl 17.00 idag. Dette nettopp for å gi ham noen positive opplevelser igjen. Det er nemlig ikke så gøy å værte unggutt og spille for et krevende og kritisk hjemmepublikum.

Live kan følges på denne linken. Odi og Sabah starter på topp. Scroll nedover til NOR JET og kampen.

Både Odi og Dino kommer sterkt tilbake !

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 12 jul 10, 17:09
Endret: 12 jul 10, 19:20
Endret av: Lex

Aune tør ikke satse på Dino eller Odi, for de er ikke gode nok. Ja, de trenger matchtrening, men det tør ikke Aune å gi de. Aune begynner og kjenne presset, og er redd for og tape. Han sier Laget er redde for og tape. Det er jo ikke rart når de merker at treneren er det. Håper det retter seg, men de er på vei inn i en ond sirkel er jeg redd for.

Vi vant heldigvis i går. Det gjør vi ikke Onsdag om ikke "spissene" treffer kassa.

---------------------------

Heia FFK


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 12 jul 10, 17:37

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kjell-H
Jeg synes det er rart at ikke Dino og Odi får prøve seg mer.De trenger sårt match trening på A-Laget.

Dino har vært mye skadet etter FFK 2 kampen mot Østsiden. Han fikk en ny skade mot Ranheim da han endelig var klar igjen.

Jeg tror Dino hadde spilt mye dersom han ikke hadde blitt skadet mot Øssia. Synes han var skikkelig i gang.

Odi har hatt litt motsatt formutvikling. Var veldig god for både junior og FFK 2. Han hadde også et par gode innhopp på a-laget. Ikke glem at dette er unge spillere og at de vil variere i prestasjoner. Odi er forøvrig med juniorlaget til Jet-turneringa som starter kl 17.00 idag. Dette nettopp for å gi ham noen positive opplevelser igjen. Det er nemlig ikke så gøy å værte unggutt og spille for et krevende og kritisk hjemmepublikum.

Live kan følges på denne linken. Odi og Sabah starter på topp. Scroll nedover til NOR JET og kampen.

Både Odi og Dino kommer sterkt tilbake !

Takk.Der fikk jeg svar på hvorfor de ikke har spilt mer.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 jul 10, 18:14
Opprinnelig postet av Lex

Aune tør ikke satse på Dino eller Odi, for de er ikke gode nok. Ja, de trenger matchtrening, men det tør ikke Aune å gi de. Aune begynner og kjenne presset, og er redd for og tape. Han sier Laget er redde for og tape. Det er jo ikke rart når de merker at treneren er det. Håper det retter seg, men de er på vei inn i en ond sirkel er jeg redd for.

Vi vant heldigvis i går. Det gjør vi ikke Onsdag om ikke "spissene" treffer kassa.

Største garantien for å få stjernestatus i FFK her inne er benken eller være langtidsskadd.Utrolig som spillere, som ikke spiller blir opphausa. Hvis Aune til enhver tid bruker det beste laget for at han er redd for å tape, så håper jeg han fortsetter med det...

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 jul 10, 18:20

100 % enig med Bedreviteren!

Virker som om noen mener at vi skal bruke unge spillere bare fordi de er unge. Jeg mener vi skal bruke en ung spiller hvis han er like god som eller bedre enn alternativene. Er han ikke det skal han selvfølgelig ikke starte kampene.

Odi er overhode ikke god nok for å spille fast i adeccoligaen!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jul 10, 18:31
Opprinnelig postet av Lex

Aune tør ikke satse på Dino eller Odi, for de er ikke gode nok. Ja, de trenger matchtrening, men det tør ikke Aune å gi de. Aune begynner og kjenne presset, og er redd for og tape. Han sier Laget er redde for og tape. Det er jo ikke rart når de merker at treneren er det. Håper det retter seg, men de er på vei inn i en ond sirkel er jeg redd for.

Vi vant heldigvis i går. Det gjør vi ikke Onsdag om ikke "spissene" treffer kassa.

Spissene? Vi stiller jo ikke med noen spisser, siden både Borges og Amin er midtbanespillere, så det er ikke rart, at det ikke scores.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jul 10, 18:33

Opprinnelig postet av ffkmufc

100 % enig med Bedreviteren!

Virker som om noen mener at vi skal bruke unge spillere bare fordi de er unge. Jeg mener vi skal bruke en ung spiller hvis han er like god som eller bedre enn alternativene. Er han ikke det skal han selvfølgelig ikke starte kampene.

Odi er overhode ikke god nok for å spille fast i adeccoligaen!

Men, det er vel ikke Mr.Andersson heller, men han spiller likevel?


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 12 jul 10, 19:08

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av Lex

Aune tør ikke satse på Dino eller Odi, for de er ikke gode nok. Ja, de trenger matchtrening, men det tør ikke Aune å gi de. Aune begynner og kjenne presset, og er redd for og tape. Han sier Laget er redde for og tape. Det er jo ikke rart når de merker at treneren er det. Håper det retter seg, men de er på vei inn i en ond sirkel er jeg redd for.

Vi vant heldigvis i går. Det gjør vi ikke Onsdag om ikke "spissene" treffer kassa.

Største garantien for å få stjernestatus i FFK her inne er benken eller være langtidsskadd.Utrolig som spillere, som ikke spiller blir opphausa. Hvis Aune til enhver tid bruker det beste laget for at han er redd for å tape, så håper jeg han fortsetter med det...

 

Haha godt sakt Laughing

Ser jo folk allerde begynner å si at maslin er bedre enn staw. Jeg har ikke peiling, for jeg har ikke sett maslin stå i mål, men han kan vel ikke være så god siden Staw forsatt er 1 keeper. (dette var ikke kritikk til noen av keeperene).


Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 12 jul 10, 21:17

Opprinnelig postet av Rafn

 Det er nemlig ikke så gøy å værte unggutt og spille for et krevende og kritisk hjemmepublikum.

Syns da folk har tatt godt i mot de to, eller er du blitt generelt kritisk til publikum, publikum som er en av hovedintektskildene til FFK ?

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 12 jul 10, 21:48

Opprinnelig postet av Kratos

Opprinnelig postet av Rafn

 Det er nemlig ikke så gøy å være unggutt og spille for et krevende og kritisk hjemmepublikum.

Syns da folk har tatt godt i mot de to, eller er du blitt generelt kritisk til publikum, publikum som er en av hovedintektskildene til FFK ?

Hvis du er usikker på hva jeg mener, og har ment hele tiden, så kan du jo lese disse artiklene

 http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1846

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2870/704/

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 12 jul 10, 22:58

Alle som blir skikkelig irritert på tribunen kan hel gjøre sånn som jeg gjør.Jeg holder sinne inni meg og hel klapper og så drar jeg etter kampen og spiller golf.Det hjelper myeSmilePå golfbanen glemmer man alt annet og bare koser seg med golf.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jul 10, 05:41
Endret: 13 jul 10, 05:50
Endret av: Patrioten

Når man tenker på at de fire målene som er scoret, er to av de scoret på straffe. Det er jo ganske utrolig å score to spillemål på over 30 sjanser. FFK har bare ikke råd til å la være å leie seg en spiss, ellers forsetter sjansesløseriet framover.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 13 jul 10, 20:04

Har FFK noensinne hatt en spiss som scorer mye mål (I Tippeligaen, og Nåtiden. Vet om Ringberg og biffen i 2. og Snæbbus) Å hente en som scorer mål er ikke så lett. Men det er jo litt rart at FFK ikke har en eneste spiss med en hel sesong i 1. eller 2. divisjon. (Akkuratt nå er det vel ingen med Tippeligakamper eller Adecco før 2010  sesongen)

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 14 jul 10, 21:23
Opprinnelig postet av Kratos

Opprinnelig postet av Rafn

 Det er nemlig ikke så gøy å værte unggutt og spille for et krevende og kritisk hjemmepublikum.

Syns da folk har tatt godt i mot de to, eller er du blitt generelt kritisk til publikum, publikum som er en av hovedintektskildene til FFK ?

Jeg river meg ihvertfall i håret når hundrevis av publikummere skriker nei og buer fordi Simen eller Odi prøver å dra forbi en spiller og mislykkes. Da er du bra tjukk i hodet som supporter. Alle burde vite at så ferske og unge spillere er ekstra mottagelig for responsen fra publikum. Generelt er FFK-publikummet OK, men når det gjelder unge spillere er vi rævva. Hvis vi klarer å dyrke fram unge spillere her er det mer på trass av enn på grunn av supporterne. De fleste andre klubber klamrer lokale ung-gutter til sitt bryst, men i Fredrikstad krever vi at de skårer mål fra dag 1. """"For det gjør jo Stokkelien, Børufsen og Markus Pedersen"""....................................

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 jul 10, 21:37

Enig, sklitakling. Jeg er så flau over å være på Fredrikstad Stadion at det heller frister å bli hjemme neste gang.

FFK-publikummet er, som du nevner, stort sett bra, men det fins enkelte idioter som burde vært nektet adgang. Jeg blåser i at de gir klubben kjærkomne inntekter, for de ødelegger så mye. Heldigvis er det bare en minoritet som er så hjernedøde.

Går ikke ballen i lengderetning, pipes det. Så blir enkelte spillere "skremte" til å spille den fremover for enhver pris, og det ender selvfølgelig innimellom i ballbrudd. Da pipes det også. Utfordrer en spiller på kant og mister ballen, pipes det. Utfordrer han ikke, men spiller ballen, pipes det fordi han ikke prøver å få slått innlegg.

Det er en vanskelig situasjon, for det er umulig for klubben å nevne dette. Da vil man få reaksjoner som Kratos viser, bare mye sterkere.

Håper enkelte går i seg selv. Men dessverre leser de sikkert ikke på forumet her. De har vel knapt nok IQ til å skru på en datamaskin.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 20:30 | 5865d93d