Husk meg
Brukernavn
Passord

Sløsing av målsjanser

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

summarius

A-lagspiller

Ble medlem: 25 aug 09
Innlegg: 289

Lagt til: 15 jul 10, 00:40

Jeg var på Stadion idag, og jeg følte at på enden hos oss motsatt for Plankehaugen så var det mer positivt enn det har vært på lenge. Stort sett bare applaus og spenning. Det var noen "Neeeeei!" men ferdig-scora mål bør jo scores...Wink

 

Synes det var en flott kamp, hvor de jeg tidligere har kritisert har hevet seg VELDIG. Alle jobbet bra idag, selv om jeg fortsatt ikke liker støttepasninger til keeper.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 15 jul 10, 09:22

Opprinnelig postet av summarius

 Alle jobbet bra idag, selv om jeg fortsatt ikke liker støttepasninger til keeper.

Hvorfor ikke det? Fatter ikke at så mange piper over at vi slår støttepasninger. Har dere i det hele tatt rørt en ball sjøl? Alle skjønner vel at ballen ikke kan gå framover til en hver tid. Pasninger på tvers og bakover er helt nødvendig for at vi kan rundspille lag, sånn som vi gjorde mot Sogndal i går.

Jeg vi mye heller se at vi spiller bakover og på tvers for å få ett eget spill, enn at vi bare står bak og slår langt, som ofte er alternativet!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 15 jul 10, 09:50

Opprinnelig postet av ffkmufc

Jeg vi mye heller se at vi spiller bakover og på tvers for å få ett eget spill, enn at vi bare står bak og slår langt, som ofte er alternativet!

Spot on.

Kampen i går var et godt eksempel på viktigheten av tålmodighet i eget spill. I adeccoligaen bør og skal FFK være gode nok til å styre kamper med etablert angrepsspill, og da er pasninger på tvers/bakover helt naturlig. Det hindrer unødvendige balltap, trekker motstanderlaget opp i banen, og skaper rom.

Det er så ufattelig mye bedre enn meningsløse langballer hundre ganger i løpet av en kamp.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 15 jul 10, 11:45

Problemet til FFK slik jeg ser det er at det ofte blir FOR MYE spill frem og tilbake i forsvaret, slik at det ender med at motstanderen kommer så høyt i press at enten Raio eller Ophaug må slå en lang, meningsløs ball enten utover sidelinja, eller rett i beina på stopperne til motstanderen.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 15 jul 10, 12:31

Opprinnelig postet av solano2

Problemet til FFK slik jeg ser det er at det ofte blir FOR MYE spill frem og tilbake i forsvaret, slik at det ender med at motstanderen kommer så høyt i press at enten Raio eller Ophaug må slå en lang, meningsløs ball enten utover sidelinja, eller rett i beina på stopperne til motstanderen.

Det stemmer, og det hjelper ikke at midtbanen er dårlige til gjøre seg spillbare for å spille seg fram langs bakken (igår var et skritt i riktig retning). Selv håper jeg at dette kan forbedres ved Gilmak på midten og Gamboa i forsvaret. Sånn som Wallace spilte igår trenger vi for å lykkes. Har litt forventninger til disse to spillerne.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 jul 10, 13:17
Endret: 15 jul 10, 13:18
Endret av: Husgutt

Opprinnelig postet av Patrioten

Har sjekket de tre siste kampene og har funnet ut at FFK har hatt over 30 sjanser og scoret bare fire mål. Kan vi bare skylde på at vi har dårlige spisser, eller kan spillerne gå i selv og trene mer på avslutninger på treningene?

Kanskje er grunnen at vi ikke har noen konkurranse om spissplassene og at de samme spiller fast hver gang, samme hvor dårlig de er?


ingen sier vel nei til en superspiss, men det største hintet man kan gi om at man ikke har så mye peiling på fotball, er å rope på ny spiss hver gang det butter litt imot. Det er så mange flere faktorer som spiller inn på hvor mye et lag scorer. Det kan være selvtillit,flyt i laget osv osv..

Jeg tror FFK vil få en formkurve som går oppover, mens våre konkurrenter vil oppleve en nedover kurve. Vi er fortsatt ikke halvveis i sesongen. Det er på høsten hvor skadene og karantenene kommer at FFK kommer til å rykke fra.

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 15 jul 10, 14:50

Problemet er overhodet ikke for mye spill i det bakre leddet, selv om jeg helst hadde sett at pasningssikkerheten blant Ophaug & co hadde vært noe bedre. Folk på stadion må tåle at ballen tar seg en runde bakover innimellom når man ikke har pasningsalternativer fremover, eller rett og slett for tone ned spillet.

Motstanderne legger seg ofte bakpå på vår stadion. Når man står og stanger og stanger så må man for å trekke de noe ut sende ballen hjemover for å løse opp ogtrekke motstanderlaget lenger frem. Spilt gymsalfotball før og hatt notstandere der det andre lag ikke kan få nok personer inn foran "kvadratmålet" ? Litt av det samme blir det her.

Problemet er at FFK ikke har en ordentlig tungvekter i midten framme, ala Gardar J. som kan løse disse flokene og være mottaker av høye innlegg.  Med mindre Piroja flyttes frem for å få en hodespiller inn i boksen så har vi for få dimensjoner å spille på (i og med at vi "aldri" får den ledelsen vi trenger som lokker motstander opp på banen. Det er en helsikes oppgave å bryte gjennom slik kampene blir, det har vi sett før, vi så det igår mellom det 10. minutt og til det 70.de når målet kom.

Motstanderne følger samme oppskrift, legger seg lavt, trenerer tid og alle blir frustrerte.

Det skal bli mye poeng fremover, men matchene blir nok veldig like der motstanderne legger seg lavt og trenerer tid. Hva gjør da TFA? Han må få gutta til å skyte mye mer istedetfor de evige gjennomspillene. Kort ball tilbake for skudd fremfor gjennomspill, mer variasjon. Øk tempo ved utkast, innkast, gjennomspill, flere ballgutter, tempo-tempo når de andre trenerer.

Til slutt en honnør til Ramberg som virkelig trodde på egne ferdigheter igår! Men du må også skyte, det har du vist at du kan tidligere selv om stengene ikke har vært på din side. 10-15  skudd fra laget i hver omgang bør være målet mot baktunge lag. Returer, retningsendringer går aldri av mote og er like aktuelt i Adecco.....

Nå går vi for "gull".

 



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340