Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad FK - Løv-Ham (Søndag 16. mai 16:00)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 10 mai 10, 12:29
Endret: 17 mai 10, 17:57
Endret av: ffk1903

Til søndag møter vi da Løv-Ham, som for tiden ligger på 8. plass med 3 seiere, 1 uavgjort og 3 tap. I følge FFKSupporter.nets Tabelltips 2010, er de tippet på en 12. plass.

 

Ønsket lagoppstilling:

Staw

Shabani Ophaug Piroja Wallace

Askar Ramberg Thomassen Andersson

Odi Borges

Hadde vært artig å byttet Andersson med Valencia, men vet ikke helt hva slags form han er i da han bare fikk noen minutter på slutten igår.

Ramberg og Thomassen synes jeg klarte midtbanen veldig bra forrige kamp. Shabani er deilig å se på bekk, da jeg føler han er tryggere på seg selv med ballen i bena enn Martinsen, samt at han er litt mer offensiv.

Jeg gleder meg iallefall veldig nå!

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 10 mai 10, 13:53

Opprinnelig postet av Welhaven

Til søndag møter vi da Løv-Ham, som for tiden ligger på 8. plass med 3 seiere, 1 uavgjort og 3 tap. I følge FFKSupporter.nets Tabelltips 2010, er de tippet på en 12. plass.

 

Ønsket lagoppstilling:

Staw

Shabani Ophaug Piroja Wallace

Askar Ramberg Thomassen Andersson

Odi Borges

Hadde vært artig å byttet Andersson med Valencia, men vet ikke helt hva slags form han er i da han bare fikk noen minutter på slutten igår.

Ramberg og Thomassen synes jeg klarte midtbanen veldig bra forrige kamp. Shabani er deilig å se på bekk, da jeg føler han er tryggere på seg selv med ballen i bena enn Martinsen, samt at han er litt mer offensiv.

Jeg gleder meg iallefall veldig nå!



Er faktisk helt enig med den lagoppstillingen.

Thomassen gjør en vidunderlig defansiv jobb, minner meg faktisk litt om Doffen når han var ny i Start og på landslaget, løper noe helt vanvittig og vinner ball, pluss at han har ikke veldig mye feilpassninger.

Som du sier Welhaven var shabani en fryd og se tilbake på høyre beck, trygg med ball pluss at han er minst like offansiv som Wallace.

Synes derimot at Ramberg og Askar var de to som leverte den svakeste kampen i går. Har altid hatt veldig sans for Askar, god og rask spiller, men igår rotet han bort ballen litt for mye for min smak.

Odi og Borges tror jeg vil fungere veldig bra. Odi truer bakrommet veldig, en spiss vi ikke har hatt siden tarik.
Føler også at Andersson fungerte bedre venstre midtbane enn som spiss.


Detta går veien guttaaa ! Ses på kamp på søndag :)

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


Erik_

Knøttespiller

Ble medlem: 06 nov 09
Innlegg: 37

Lagt til: 10 mai 10, 15:35

MØT OPP!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 10 mai 10, 15:47

Opprinnelig postet av Erik_

MØT OPP!

 

SEFF. Man skal på kamp Cool


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 10 mai 10, 16:15

Opprinnelig postet av Welhaven

Ønsket lagoppstilling:

Staw

Shabani Ophaug Piroja Wallace

Askar Ramberg Thomassen Andersson

                                                                                                      Odi Borges

Jeg skulle gjerne ha sett Rafn på banen framfor Andersson. Er det én ting som er viktig i Adeccodassen er det innsats, tæl og vilje. Dette har, i mine øyne, ikke vært å se fra Anderssons side ved noen anledninger i år. Da føler jeg det er bedre med Rafn på venstre. En annen ting som ville vært spennende om Valencia er klar er å flytte Asker ned på back og Valencia inn på høyre.

Odi - Borges er en fin spissduo, men den er rimelig urutinert så jeg håper ikke "mannen i gata" forventer seg altfor mye av disse. Prestasjonene vil mest sannsynlig svinge veldig. Greit nok at Borges har mer rutine enn de aller fleste på hans alder, men han har likevel ikke mest rutine i form av å spille som spiss. Om Ramberg ikke klarer å opprettholde samme nivå som forrige kamp er vi nok nødt til å flytte Borges ned igjen. Da vil jeg gjerne se Dino på banen fremfor begge svenskene.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 10 mai 10, 16:31

                            Lasse

Agim        Ophaug    Rajo     Wallace

Valencia  Ramberg  Jokke   Askar

                             Borges

                             Odi/ Andersson 

Nå når vi endelig har Borges høyerer i banen, trenger vi litt gode innlegg. Derfor vil jeg ha Valencia på høyre framfor Askar. Askar legger inn noen lomper innimellom, men det blir det aldri noe ut av. Valencia har FFKs beste fot, og fortjener en sjanse snart nå.

Usikker på spissen også. Odi viste seg greit fram i går, men virker usikker foran kassa, og har for dårlig teknikk til å spille fram andre. Andersson er mer en målscorer, men jobber for dårlig. Mye dårligere førsteforsvarer enn Odi..


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 10 mai 10, 16:59

Borges fungerer bra som hengende spiss. Håper Odi får sjansen fra start på søndag også, når han får trent med laget denne uka tror jeg ting blir bedre. Ellers hadde det jo vært artig å ha Askar på høyre back og Valencia på høyre kant. Hadde heller ikke gjort noe om Rafn starter istedenfor Andersson, selv om sistnevnte hevet seg et lite hakk i går.


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 10 mai 10, 17:45

Opprinnelig postet av Plankehue

Opprinnelig postet av Erik_

MØT OPP!

 

SEFF. Man skal på kamp Cool

Er desverre ikke SEFF for de folka som bor i byen her, er så mange medgangssupportere at man kan kaste opp

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD!


havis

Knøttespiller
Ble medlem: 21 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 10 mai 10, 18:08

Opprinnelig postet av ffkmufc

                            Lasse

Agim        Ophaug    Rajo     Wallace

Valencia  Ramberg  Jokke   Askar

                             Borges

                             Odi/ Andersson 

Nå når vi endelig har Borges høyerer i banen, trenger vi litt gode innlegg. Derfor vil jeg ha Valencia på høyre framfor Askar. Askar legger inn noen lomper innimellom, men det blir det aldri noe ut av. Valencia har FFKs beste fot, og fortjener en sjanse snart nå.

Usikker på spissen også. Odi viste seg greit fram i går, men virker usikker foran kassa, og har for dårlig teknikk til å spille fram andre. Andersson er mer en målscorer, men jobber for dårlig. Mye dårligere førsteforsvarer enn Odi..

Liker laget. Er dog litt skuffa over Wallace til nå. Mener han selger seg ofte og er feilposisjonert, og dødballene er ikke til å kjenne igjen. Kan Vidar spille venstreback? Evt Agim, og Vidar på høyre?

Isåfall, mener jeg det er et trepoengslag med Odi framfor Andersson.

---------------------------

Sats på talentene!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 mai 10, 18:13

Det er solgt over 5000 billetter.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 mai 10, 18:43

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er solgt over 5000 billetter.

 

Er det med de ca 5000 sesongkorta eller utenom ?

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 10 mai 10, 18:48

Med alt.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 mai 10, 20:38

Opprinnelig postet av ffkmufc

                            Lasse

Agim        Ophaug    Rajo     Wallace

Valencia  Ramberg  Jokke   Askar

                             Borges

                             Odi/ Andersson 

Nå når vi endelig har Borges høyerer i banen, trenger vi litt gode innlegg. Derfor vil jeg ha Valencia på høyre framfor Askar. Askar legger inn noen lomper innimellom, men det blir det aldri noe ut av. Valencia har FFKs beste fot, og fortjener en sjanse snart nå.

Usikker på spissen også. Odi viste seg greit fram i går, men virker usikker foran kassa, og har for dårlig teknikk til å spille fram andre. Andersson er mer en målscorer, men jobber for dårlig. Mye dårligere førsteforsvarer enn Odi..

 

Jeg vil ha samme laget som mot Strømmen, dog uten Anderson

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 10 mai 10, 21:12

Staw

Askar Ophaug Piroja Wallace

Valencia Ramberg Thomassen Andersson

Odi Borges

 

Dette laget håper jeg at vi stiller med.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 10 mai 10, 21:30

Opprinnelig postet av ffkmufc

Usikker på spissen også. Odi viste seg greit fram i går, men virker usikker foran kassa, og har for dårlig teknikk til å spille fram andre. Andersson er mer en målscorer, men jobber for dårlig. Mye dårligere førsteforsvarer enn Odi..

Det med usikker foran kassa kan jeg være enig i, mulig også teknikken, men det han var best på igår var jo å spille gjennom andre, blant annet Andersson et par ganger. Hadde noen andre gitt ham de stikkerne han leverte hadde det blitt VELDIG farlig!

Nei, Odi må få prøve seg fra start nok en gang. Han skapte hele tiden panikk og om de andre er flinkere til å bruke ham blir det mål mål mål!!!

Ellers er jeg litt overraska over "halleluja" stemningen over Agim.. Jeg synes han gjorde en slett innsats. Han skulle komme inn og være mer spillende? Så ikke jeg mye til. Så derimot 2 veldig gode offensive løp av Vidar som han dessverre ikke fikk noe respons på.
Jeg vil se Vidar fra start.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 10 mai 10, 21:56
Endret: 10 mai 10, 22:03
Endret av: Scout

Opprinnelig postet av kratos

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er solgt over 5000 billetter.

 

Er det med de ca 5000 sesongkorta eller utenom ?

Det er vel alltid med sesongkort i slike beregninger. Jeg tror det i hvert fall blir 7000 på stadion mot Løv-Ham. Spillet sitter mer, det ble seier i går og det er tross alt 16. mai. Selv om vi spiller i adecco er dette en kampdag som tradisjonelt trekker litt ekstra tilskuere. Russen har vel også for "tradisjon" å gå på 16. mai kamp(?)

Hva startoppstilling angår ønsker jeg dette laget.

                        Staw

Shabani - Ophaug - Piiroja - Pereira

Askar - Thomassen - Ramberg - Valencia (hvis skadefri)

                 Odi - Borges

Nå synes jeg Andersson kan få smake litt benkesete og få klar beskjed om at langt større innsats forventes. Jeg vil egentlig ha Tegan på topp også, men han er kanskje usikker(?) og jeg vil aller helst ha Borges på banen. Selv om sistnevnte egentlig er midtbanespiller, vil jeg ha ham som spiss da Ramberg og Thomassen angivelig fungerte så bra på midten i går.

EDIT: Jeg ser at Svein "Kosten" er enda mer positiv angående tilskuertall enn undertegnede, og har satt i gang en aldri så liten kampanje opp mot lokale bedrifter. GO KOSTEN!

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 10 mai 10, 22:28

Kosten er helt sjef! Frisk pust for FFK.

Det jeg så av Shabani var bra - han virker som en spiller med bedre teknikk og mer ro enn Vidar, så det vil jeg gjerne se mer av.

Andersson kunne vært byttet ut med Rafn, eller når Valencia kommer i form så tar han høyresiden mens Askar tar Andersson sin plass, men Andersson jobbet greit nå synes jeg. Samtidig som han er veldig sterk i kroppen. Han fikk jo frispark mot seg fordi en eller annen småling løp inn i han for dunke han bort med skuldre, men spratt tilbake da han traff muren. Hehe... Sånt liker jeg å se.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 mai 10, 00:11

Dommer       Bjørn Hansen, OSLO
Assistentdommer 1     Ole Johnny Løfald, TRONDHEIM
Assistentdommer 2     Tom Kenneth Sandvold, MAURA
4. dommer     Espen Ramiro Kallerud, OSLO
Dommerveileder     Johnny Westby, TISTEDAL
Kampdelegat     Jan Roger Henriksen, SANDEFJORD

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 14 mai 10, 08:29
Endret: 14 mai 10, 08:31
Endret av: stjernengutt

Opprinnelig postet av Patrioten

Med alt.

Hvor mange sesongkort er solgt da?

Går det an å kjøpe sesongkort litt senere i sesongen og få det litt billigere? Kjøper man kort i juni/juli er det ikke verdt full pris mener jeg.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 mai 10, 17:36

Nå er det solgt ca.6500 billetter.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 mai 10, 17:37

Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av Patrioten

Med alt.

Hvor mange sesongkort er solgt da?

Går det an å kjøpe sesongkort litt senere i sesongen og få det litt billigere? Kjøper man kort i juni/juli er det ikke verdt full pris mener jeg.

Tror det solgt 4200 stk.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 mai 10, 18:34

Været ser ut til å bedre seg og det er ikke lenger meldt regn. Men, skyet og varmere.

http://www.storm.no/vaer/fredrikstad#dag=2


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 15 mai 10, 18:38

ffksupporter.net gleder seg til fotballfest 16. mai, og lader opp til kampen med litt synsing om både det ene og det andre.

Klar for fest

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 15 mai 10, 19:01

Opprinnelig postet av Per Egil

ffksupporter.net gleder seg til fotballfest 16. mai, og lader opp til kampen med litt synsing om både det ene og det andre.

Klar for fest

Ser dere tror at Valencia starter på benken igjen. Da blir jeg meget overrasket, etter at han herjet mot Trosvik!

Jeg er sikkert alene om det, men jeg synes han bør få sjansen på bekostning av Askar. Askar gjør mye bra, men når det kommer til siste pasningen og innlegg så synes jeg han sliter. 

En Valencia som hele tiden utfordrer motstanderens forsvar vil også skape rom for Odi.

Det aller beste er å sette en av dem inn sentralt for Ramberg, men vet ikke hvordan de er sentralt?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 mai 10, 19:23
Endret: 15 mai 10, 19:30
Endret av: Bedreviteren

Hvorfor ikke bruke Askar på back og Valencia på kant. Hadde kanskje vært selvmord i Tippeligaen. Men i addecco og hjemme bør det være fullt mulig og prøve å skape litt fler målsjanser fra kantene enn det vi har gjordt sålangt. Ser for meg at dem kan skape litt 2 mot 1 situasjoner ute på høyrekanten..


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 mai 10, 19:27

Jeg er enig vedr å bruke Askar som back og gi plass til Valencia i hjemmekampen mot Løv Ham. Men jeg håper Staw rekker kampen siden han har vært god i det siste.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 mai 10, 08:13

Opprinnelig postet av Gardarson

Jeg er sikkert alene om det, men jeg synes han bør få sjansen på bekostning av Askar. Askar gjør mye bra, men når det kommer til siste pasningen og innlegg så synes jeg han sliter. 

Håper for all del du ikke er alene om det.

Askar var ett stort talent, kanskje det største Moss noen gang har hatt. Dessverre har mange skader satt han langt tilbake, og han har foreløpig ikke kommet opp på forventa nivå. Askar kan godt spille, men på høyre kant bør vi ha en som kan komme rundt og slå gode innlegg. Der er Valencia langt bedre enn Askar. Det eneste som taler for Askar er den deffensive jobbinga hans, den er god!

Vil derfor ha Askar på venstre og Valencia på høyre hvis det spilles 4 4 2.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 mai 10, 09:13

jarleb

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 06
Innlegg: 90

Lagt til: 16 mai 10, 10:55

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg er enig vedr å bruke Askar som back og gi plass til Valencia i hjemmekampen mot Løv Ham. Men jeg håper Staw rekker kampen siden han har vært god i det siste.

Jeg snakket med Staw i går og han velger å ikke ta noen sjanser. Bedre å stå over en kamp nå, enn flere kamper senere i år.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 16 mai 10, 11:01

Kan jeg se eller høre kampen et sted ?


linbus

Knøttespiller

Ble medlem: 07 mai 03
Innlegg: 52

Lagt til: 16 mai 10, 11:07

Noen som vet om det er flere ledige billetter til PH-feltet?

---------------------------

708 - Vil alltid huske lange stå.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 mai 10, 11:16

Opprinnelig postet av 1947modell

Kan jeg se eller høre kampen et sted ?

http://www.nrksport.no/fotball/1_divisjon/1.6553095

 


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 16 mai 10, 11:18

Er Staw skada/usikker?!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 16 mai 10, 11:19

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av 1947modell

Kan jeg se eller høre kampen et sted ?

http://www.nrksport.no/fotball/1_divisjon/1.6553095

 

Takk skal du ha. Var litt surrete i hue og har bare tenkt cup. Det ble en del Mojito igår (idag).


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 mai 10, 11:22

Opprinnelig postet av thorsen

Er Staw skada/usikker?!

Lyskestrekk.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 mai 10, 12:13

Opprinnelig postet av Patrioten

Det er meldt strålende vær i dag.

http://www.sa.no/vis/vaeret/?city=Fredrikstad&longitude=10.94&latitude=59.21&moh=13

Nå bør godværet ditt snart komme for nå stikker jeg på brygga....


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 mai 10, 12:43

Noen som vet hvor mange billetter som er igjen? Burde det holde å være på Stadion en time-halvtime før å kjøpe billett?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 16 mai 10, 12:45

Opprinnelig postet av Lemmy

Noen som vet hvor mange billetter som er igjen? Burde det holde å være på Stadion en time-halvtime før å kjøpe billett?

Tror du det blir fullt? :o)


JonAG

A-lagspiller

Ble medlem: 18 aug 03
Innlegg: 295

Lagt til: 16 mai 10, 13:35

Nærmere seg 7000 solgte pr. 30 min siden.

---------------------------

Marching on together!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 16 mai 10, 13:43

Det skulle helst ha vært over 10000 på stadion idag.Er jo 16 mai og hvor er resten av fredrikstad folket??Nei kom dere ned på stadion og støtt lagetSmile

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 16 mai 10, 13:43

Opprinnelig postet av Lemmy

Noen som vet hvor mange billetter som er igjen? Burde det holde å være på Stadion en time-halvtime før å kjøpe billett?

Under Alta-kampen var det en evig kø forran "billettkontoret". Sto sikkert der i 30-45 min før vi fikk kjøpt. Dette medførte at vi gikk glipp av For Fredrikstad-sangen. Tragedie!

Hadde det vært meg så hadde jeg gått ned litt tidligere for å slippe litt av køen i alle fall


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 mai 10, 14:00

Nå har vi passert publikumsrekorden for i år og det er solgt 7300 billetter.

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 16 mai 10, 14:01

Opprinnelig postet av ommb

Hadde det vært meg så hadde jeg gått ned litt tidligere for å slippe litt av køen i alle fall

Det er vel mulig å kjøpe på nett og printe ut hjemme også? Slipper man den køen helt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 16 mai 10, 14:07

Opprinnelig postet av Rey

Det er vel mulig å kjøpe på nett og printe ut hjemme også? Slipper man den køen helt.

Det er så klart mulig. Du kan også stå på 7/11, bestille billett på nettet og hente den i kassa der. Den ene kompisen min gadd ikke detta, av en eller annen merkelig grunn. Han foretrakk å stå i køen i stedet...

Var bare det at Lemmy skulle ned på stadion å kjøpe billett, så vidt jeg forsto det.


Captain Oats

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 07
Innlegg: 65

Lagt til: 16 mai 10, 14:09

Lykke til idag! Idag blir det fest, før, under og etter kampenCool Setter gryna på 3-0!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 mai 10, 14:12

Det billettsystemet på billettservice.no suger jo balle da. Får bare plasser på de nederste radene, vil gjerne ha litt høyere. Nei, tror jeg får stikke ned på Stadion i stedet.

Men takk for tips! :-)


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 mai 10, 14:28

Opprinnelig postet av Patrioten

Nå har vi passert publikumsrekorden for i år og det er solgt 7300 billetter.

 

Klokken 13. var det et annet tall, har du info andre ikke har?

 

http://www.f-b.no/ffk/mot-arsbeste-pa-tribunen-1.5259786

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 mai 10, 14:44
Endret: 16 mai 10, 14:46
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av ffk-4ever

Opprinnelig postet av Patrioten

Nå har vi passert publikumsrekorden for i år og det er solgt 7300 billetter.

 

Klokken 13. var det et annet tall, har du info andre ikke har?

 

http://www.f-b.no/ffk/mot-arsbeste-pa-tribunen-1.5259786

Jeg skrev det, for over en time siden og da var det kø hos de og når køen forsvant, regnet de med at det var det solgt ca, 7300 billetter.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 mai 10, 14:48
Endret: 16 mai 10, 14:49
Endret av: Patrioten

thejester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 16 mai 10, 14:51

Staw skada?

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 mai 10, 14:54

Opprinnelig postet av thejester

Staw skada?

Jepp,lyskestrekk.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 mai 10, 15:15

Opprinnelig postet av Knuty

Opprinnelig postet av thejester

Staw skada?

Jepp,lyskestrekk.

Stemmer. Lasse har føling med en lyskeskade, mens Tegan er friskmeldt.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 16 mai 10, 16:16

Thomassen er jo helt rå til å strø passninger.... Makan til blikk!!!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 16 mai 10, 16:21

For en start! Det blir seier! :D


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 16 mai 10, 16:42

God dommer som ikke stykker opp spillet. Hvem og hvor kommer keeperen fra ? Agim er kongen av støttepasninger, ikke Ramberg. Ellers så virker det som de kjemper.


shivaaa

Knøttespiller

Ble medlem: 25 mar 10
Innlegg: 36

Lagt til: 16 mai 10, 16:47

Kom igjen nå ketchup effekt. Vil ha 4-3-3..


troy

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 apr 06
Innlegg: 23

Lagt til: 16 mai 10, 16:48

Vi la om til 4-3-3 midtveis i 1. omgang :)


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 mai 10, 16:50

Grei innsats de første 45, men blir mye støttepasninger og litt mye "kælking".


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 16 mai 10, 17:11

Hva i alle dager har skjedd med dødballene til Wallace? Latterlig svakt i dag ihvertfall.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 16 mai 10, 17:14

Ok at det kjempes, men det er jo mål som teller. Jeg synes forsatt at det er planløst, uansett hvor mye som synges og heies. Sarpsborg 08 scorer ihvertfall mål !!!!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 mai 10, 17:14

Tilskuertall: 8086.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 16 mai 10, 17:17

Nå ser vi hvor dyrt  det var med nedrykket. Alle lag har jo 11 mann bak hver jævla dødball. Slik vil det være på hver eneste hjemmekamp.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 16 mai 10, 17:23

Opprinnelig postet av 1947modell

Nå ser vi hvor dyrt  det var med nedrykket. Alle lag har jo 11 mann bak hver jævla dødball. Slik vil det være på hver eneste hjemmekamp.

Jeg blir så frustrert, men en tabell topper vi og det er ; nr 1 på dårligste trener i Adeccoligaen. Når blir det tatt tak på trenersiden. Dere kan si hva dere vil, men jeg står forsatt for at hverken trener eller assistenter fyller krava til FFK.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 16 mai 10, 17:30

Opprinnelig postet av 1947modell]

Jeg blir så frustrert, men en tabell topper vi og det er ; nr 1 på dårligste trener i Adeccoligaen. Når blir det tatt tak på trenersiden. Dere kan si hva dere vil, men jeg står forsatt for at hverken trener eller assistenter fyller krava til FFK.

Da burde du kanskje komme med noen argumenter? Om du i det hele tatt er interessert i en diskusjon.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 16 mai 10, 17:32

Jeg blir kvalm av publikumet vårt! Fy så utrolig flaut å pipe på egne spillere grunnet en støttepasning. Tenk at så mange av de som går på stadion ikke har peiling på fotball.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 mai 10, 17:42

Raio redder oss igjen! For en fyr!


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 16 mai 10, 17:53

Takk og pris for at vi har Raio!!!!!

---------------------------

"Går for Opprykk 2010" Go FFK!!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 16 mai 10, 17:56

Opprinnelig postet av Lunddesign

Jeg blir kvalm av publikumet vårt! Fy så utrolig flaut å pipe på egne spillere grunnet en støttepasning. Tenk at så mange av de som går på stadion ikke har peiling på fotball.

Enig :)

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 16 mai 10, 17:58

Opprinnelig postet av Lunddesign]

Opprinnelig postet av 1947modell

Jeg blir så frustrert, men en tabell topper vi og det er ; nr 1 på dårligste trener i Adeccoligaen. Når blir det tatt tak på trenersiden. Dere kan si hva dere vil, men jeg står forsatt for at hverken trener eller assistenter fyller krava til FFK.

Da burde du kanskje komme med noen argumenter? Om du i det hele tatt er interessert i en diskusjon.

Ingenting å argumentere om, jeg står på mitt. Det er ledelsen som skal ta grep, argumentere ? Nei vet du hva ; her inne kan vi diskutere, men da må det tåles kritïkk. Vi har ikke alle samme mening og oppfatning av det som foregår på banen, og gudskjelov for det. Men kritikk mot TFA står jeg inne for. Hadde Sandstø ledet FFK ville nok resultatet blitt anderledes. Vi kan ikke stole på at Piroja skal bli toppscorer i Adecco. Han er vel toppscorer nå ? Det er forsatt ingen likheter mellom Trosvik og LøvHam.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 mai 10, 17:59

Jaja hva skal en si, vi havner langt ned på tabellen snart, slike flaksemål vil vi ikke få hver kamp.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 16 mai 10, 18:00

Opprinnelig postet av 1947modell

Opprinnelig postet av 1947modell

Nå ser vi hvor dyrt  det var med nedrykket. Alle lag har jo 11 mann bak hver jævla dødball. Slik vil det være på hver eneste hjemmekamp.

Jeg blir så frustrert, men en tabell topper vi og det er ; nr 1 på dårligste trener i Adeccoligaen. Når blir det tatt tak på trenersiden. Dere kan si hva dere vil, men jeg står forsatt for at hverken trener eller assistenter fyller krava til FFK.

Klaging på deg æ 1947? Poeng er poeng, vi topper tabellen, spillet har bedret seg en del.. Du må forstå at FFK ikke har økonomi til å hente dyre spillere og/eller Trond Sollied.. Hvis du skal fortsette sånn, kan du jo gå og heie på Sarpsborg 08 :P Jeg fikk ihvertfall bryllupsønsket mitt oppfyltLaughing

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 mai 10, 18:00

Dagens lyspunkt:

  • Vi har 90% av banespillet.
  • Vi scorer nok en gang tross dårlig offensivt spill, og har dermed godt heng på teten. Typisk opprykkslag.
  • Borges jobber som en helt.
  • Piiroja scorer på en dødball, og er en bauta i forsvaret.
  • Masalin viser hvorfor han ble hentet inn.

Det er derimot veldig mange negative faktorer, men velger å trekke frem én:

  • Publikum!

Helt utrolig hvordan folk syter og klager over den minste ting. Det virker som om det er langt viktigere å ha rett i at laget er dårlig fremfor å støtte laget. Greit, spillerne presterer ikke champagnefotball for tida, men publikum har rykket ned flere divisjoner enn laget.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 16 mai 10, 18:04

Er så enig Holters!

Mye bedre at det kommer en støttepasning en at ballen måkes et eller annet meningsløst sted. Da har vi ballen i laget og kan fortsette å bygge opp.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 16 mai 10, 18:04

Vi leder tabellen dere, har ikke sluppet inn mål siden Lyn kampen, spillet har bedret seg og vi er med i toppen av adecco.. OG vi ligger to poeng foran opprykkssesongen 2003..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 16 mai 10, 18:06

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Opprinnelig postet av 1947modell

Opprinnelig postet av 1947modell

Nå ser vi hvor dyrt  det var med nedrykket. Alle lag har jo 11 mann bak hver jævla dødball. Slik vil det være på hver eneste hjemmekamp.

Jeg blir så frustrert, men en tabell topper vi og det er ; nr 1 på dårligste trener i Adeccoligaen. Når blir det tatt tak på trenersiden. Dere kan si hva dere vil, men jeg står forsatt for at hverken trener eller assistenter fyller krava til FFK.

Klaging på deg æ 1947? Poeng er poeng, vi topper tabellen, spillet har bedret seg en del.. Du må forstå at FFK ikke har økonomi til å hente dyre spillere og/eller Trond Sollied.. Hvis du skal fortsette sånn, kan du jo gå og heie på Sarpsborg 08 :P Jeg fikk ihvertfall bryllupsønsket mitt oppfyltLaughing

Gratulere. Jeg konventerte til katolismen i 63 og Sarp er jo bare noen km unna, ca 1560 km.. Det er rart folk er fornøyd med hva dem ser. Lempe,støtte, lempe, fly rundt.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 16 mai 10, 18:07

Holters sier i grunnen alt som trengs å si.

Arbeidsinnsatsen er upåklagelig i dag, fra alle 11. Det er godt å se.

Men når dette er på plass, så synes jeg virkelig laget fortjener at publikum belønner dem for det. Å pipe ut egne spillere for å slå en enkel støttepasning er ikke hva jeg kaller belønning for god arbeidsinnsats. Folk må stikke fingeren i jorda og innse at vi ikke er Arsenal anno 2004 - ja, selv de slo vel innimellom pasninger bakover på banen.

Men så lenge Raio står fram som matchvinner igjen, så klarer jeg ikke å være sur. Jeg er bare veldig lettet.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 16 mai 10, 18:22

Deilig med 3 poeng!

Lenge siden vi har scora spillemål i adecco nå, men hva gjør det når vi scorer på dødball?

Solide bakover idag også! Nesten ikke sjanser i mot, og nok en smultring! Deilig!

Virker som vi har vendt oss til adecco nivået, det er veldig bra.

Nå skal Moss knuses!


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 16 mai 10, 18:32

Opprinnelig postet av 1947modell]

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av 1947modell

Jeg blir så frustrert, men en tabell topper vi og det er ; nr 1 på dårligste trener i Adeccoligaen. Når blir det tatt tak på trenersiden. Dere kan si hva dere vil, men jeg står forsatt for at hverken trener eller assistenter fyller krava til FFK.

Da burde du kanskje komme med noen argumenter? Om du i det hele tatt er interessert i en diskusjon.

Ingenting å argumentere om, jeg står på mitt. Det er ledelsen som skal ta grep, argumentere ? Nei vet du hva ; her inne kan vi diskutere, men da må det tåles kritïkk. Vi har ikke alle samme mening og oppfatning av det som foregår på banen, og gudskjelov for det. Men kritikk mot TFA står jeg inne for. Hadde Sandstø ledet FFK ville nok resultatet blitt anderledes. Vi kan ikke stole på at Piroja skal bli toppscorer i Adecco. Han er vel toppscorer nå ? Det er forsatt ingen likheter mellom Trosvik og LøvHam.

Nå roter du vel noe veldig? Jeg vil be deg om å lese gjennom hva du har skrevet en gang til. Først mener du at det ikke trengs noen argumenter for en påstand og deretter mener du at forumet er til for å diskutere? Og at det må tåles kritikk? Jeg er helt enig i at samtlige individer i denne verden skal få ha sine helt egne meninger, men alle har en grunn for sine meninger. Det er dette som skaper diskusjoner. Er du klar over hva en diskusjon består av? To eller flere motparter som diskuterer begge siders argumenter... Jeg skal ikke nekte deg å si hva du vil for så uten å komme med hvorfor du sier det, men da kan du heller ikke regne med å bli tatt særlig seriøst, dessverre.

For å gi deg ett lite spark bak for å komme i gang så kan du starte med å fortelle om hvilke krav vi bør stille til en trener som skal trene byens stolthet? Eventuelt hvilke krav Tom Freddy ikke oppfyller?


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 16 mai 10, 18:46

Opprinnelig postet av ommb

Er så enig Holters!

Mye bedre at det kommer en støttepasning en at ballen måkes et eller annet meningsløst sted. Da har vi ballen i laget og kan fortsette å bygge opp.

Problemet er at det blir slått støtte, også måkes den oppover i neste.

Men de sliter med spillet dessverre. Stillestående, Når de kommer til 16 meteren får de sammenbrudd til tider.

Jag er kjempeglad for 3 poeng, men de må heve seg spillemessig flere hakk.

---------------------------

Heia FFK


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 16 mai 10, 18:50

Opprinnelig postet av Lex

Problemet er at det blir slått støtte, også måkes den oppover i neste.

Men de sliter med spillet dessverre. Stillestående, Når de kommer til 16 meteren får de sammenbrudd til tider.

Jag er kjempeglad for 3 poeng, men de må heve seg spillemessig flere hakk.

Problemet er at i de periodene hvor Agim slår støttepasningene er det ingen bevegelse på topp og ingen hjelp å få fra Askar på samme side. Da er det fullt forstålig at han slår en ball i støtte for kanskje å håpe på noe bevegelser.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 16 mai 10, 18:52

Mye positivt i dag, syntes det var bra spilemessig av de fleste med god innsats.

Når det slås "50" pasninger bakover av en og samme spiller, er det vel grunn nok til at mange reagerer.

Var vel også en eller to til som ikke hadde dagen.

Fortsatt enig med de som sier vi har en trener som ikke holder mål. Om han er adeccos dårligste kan jeg ikke uttale meg om, men at han vil vokse med oppgaven er jeg sterkt tvilende til.

 


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 mai 10, 18:54

Synes Wallace gjorde en bra jobb i dag, mye bedre enn tidligere kamper.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 16 mai 10, 18:58

Askar og Ramberg er ikke venn med ballen om dagen. Askar som jeg hadde venta meg så mye av i år... irriterende...

---------------------------

Heia FFK


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 16 mai 10, 19:02
Endret: 16 mai 10, 19:03
Endret av: hasse33

Synes faktisk Ramberg gjorde en god jobb i dag, klart ikke helt på nivå med forrige kamp hvor jeg synes han var en av de beste på FFK


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 16 mai 10, 19:03

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Vi leder tabellen dere, har ikke sluppet inn mål siden Lyn kampen, spillet har bedret seg og vi er med i toppen av adecco.. OG vi ligger to poeng foran opprykkssesongen 2003..

Vi leder IKKE tabellen, legger på 2.plass bak Ranheim med dårligere målforskjell, og dette før deres kamp er ferdig spilt. De leder i skrivende stund 2-1.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 16 mai 10, 19:04

Ramberg glimter til han, men han surrer og jogger alt for mye. Ikke bra er min mening.

---------------------------

Heia FFK


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 mai 10, 19:12
Endret: 16 mai 10, 19:13
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av guillermo

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Vi leder tabellen dere, har ikke sluppet inn mål siden Lyn kampen, spillet har bedret seg og vi er med i toppen av adecco.. OG vi ligger to poeng foran opprykkssesongen 2003..

Vi leder IKKE tabellen, legger på 2.plass bak Ranheim med dårligere målforskjell, og dette før deres kamp er ferdig spilt. De leder i skrivende stund 2-1.

Vi havner nok på 3. plass etter denne runden. Glimt går også forbi oss med seier i dag.


havis

Knøttespiller
Ble medlem: 21 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 16 mai 10, 19:13

Opprinnelig postet av hasse33

Synes Wallace gjorde en bra jobb i dag, mye bedre enn tidligere kamper.

Enig, men han kan ikke fortsette å ta dødballer. Vært utrolig skuffende på det punktet sammenlignet med tidligere sesonger. Med Raio på laget er det, per dags dato, FFKs farligste våpen. Da må det slås skikkelige dødballer.

Godt å se at det er to gode keepere i stallen. Borges sin beste kamp til nå, herlig! Dog synes jeg han fungerer bedre som dyp spiss i 4-4-2 enn enslig spiss i 4-3-3. Thomassen og Ramberg sentralt fungerer veldig bra nok en kamp.

Ble Ophaug skadet?

---------------------------

Sats på talentene!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 16 mai 10, 19:24

Opprinnelig postet av 1947modell

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Opprinnelig postet av 1947modell

Opprinnelig postet av 1947modell

Nå ser vi hvor dyrt  det var med nedrykket. Alle lag har jo 11 mann bak hver jævla dødball. Slik vil det være på hver eneste hjemmekamp.

Jeg blir så frustrert, men en tabell topper vi og det er ; nr 1 på dårligste trener i Adeccoligaen. Når blir det tatt tak på trenersiden. Dere kan si hva dere vil, men jeg står forsatt for at hverken trener eller assistenter fyller krava til FFK.

Klaging på deg æ 1947? Poeng er poeng, vi topper tabellen, spillet har bedret seg en del.. Du må forstå at FFK ikke har økonomi til å hente dyre spillere og/eller Trond Sollied.. Hvis du skal fortsette sånn, kan du jo gå og heie på Sarpsborg 08 :P Jeg fikk ihvertfall bryllupsønsket mitt oppfyltLaughing

Gratulere. Jeg konventerte til katolismen i 63 og Sarp er jo bare noen km unna, ca 1560 km.. Det er rart folk er fornøyd med hva dem ser. Lempe,støtte, lempe, fly rundt.

Tenk om alle kunne være som deg, og kun finne det negative i ALT Tongue out

Ja FFK har en del mer å gå på, men det vant en arbeids seier igjen.

Om TFA er addeco dårligeste trene ve3t jeg ikke, men vi ligger ihverfall ikke sist. vi har ikke fått mål i mot oss på en del kamper nå.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 16 mai 10, 19:25
Endret: 16 mai 10, 19:25
Endret av: Knuty

En annen positiv ting, midt i all elendigheten folk kommer med, det var vel ingen gule kort på FFK-spillere i dag?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 mai 10, 19:26

ffksupporter.nets spillerbørs: FFK - Løv-ham

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 16 mai 10, 19:48

Se på de spillerne vi har da TOM. Vær ærlig nå, du hadde sikkert ventet noe bedre. --negativ ?, ok, men det er flere som er sterkt enige med meg, men viser det litt mer forsiktig.


Sarpingen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 okt 06
Innlegg: 88

Lagt til: 16 mai 10, 19:49

Jeg vil faktisk påstå at Sarpsborg er det laget som ser farligst ut av de lagene som før sesongen var tippet i toppen. Riktignok har FFK og Glimt henholdsvis ett og to poeng mer, men de to lagene har tross alt spilt fem hjemmekamper og tre borte. For Sarp er tilfellet motsatt, og lag som Løv-Ham, Alta og Tromsdalen plukker ofte 70-80 % av poengene sine på hjemmebane. I tillegg har utvilsomt sarpingene vært hardest rammet av skader. Hoås har vært utilgjengelig i halvparten av kampen, Røn i seks. I tillegg har spillere som Jørgensen, Heieren, Ygg og Magnar stått over enkeltkamper. Både mot Follo og i dag mot Tromsdalen var tre-fire i ellever`n ute. Ja, i dag var fatisk åtte av troppens 21 spillere utilgjengelige, og man måtte søke dispensasjon for juniorspiller Jørgen Andersen. Da hadde man to utespillere på benken. På tross av det, og med fire tenåringer fra start, klarte man å slå Tromsdalen 3-1. Et Tromsdalen-lag som i fjor kun tapte to hjemmekamper, og som plukket 33 poeng på eget gress.

 

Sannsynligvis vil vel både utilgjengeligheten i spillerstallen og terminlisten jevne seg ut. Da kan det bli spenndene å være sarping!!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 mai 10, 20:55
Endret: 16 mai 10, 20:57
Endret av: Patrioten

Synes Odi skuffet i dag, ser mindre og mindre til farten hans.

Hva tror dere at det kommer av, at spiller svaker nå enn i de første kampene spilte?

Neste kamp, starter vel Tegstrøm igjen og da blir det vel lenge til Odi starter igjen, eller?

Raio er stor, tenk om han hadde gjort alvor og forlatt oss i fjor, da hadde vi faktisk ligget på nedrykksplass.

Vi mar mye å takke han for.

 


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 16 mai 10, 20:56

Opprinnelig postet av Lunddesign

Er du klar over hva en diskusjon består av? To eller flere motparter som diskuterer begge siders argumenter...

No, it isn't!

---------------------------

NM 2006. Seriesølv 2008. The double 2010?


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 16 mai 10, 20:56

Opprinnelig postet av Sarpingen

Jeg vil faktisk påstå at Sarpsborg er det laget som ser farligst ut av de lagene som før sesongen var tippet i toppen.

 

Overhodet ikke enig!! Vil faktisk påstå at det farligste laget så langt er Glimt... Sarp imponerer,men ikke på samme nivå som det Glimt har gjort så langt...

Slipper inn lite,og scorer mye Wink

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 mai 10, 21:00

Kan vel ikke si at Glimt imponerer, hjemme er de ok, men det er jo fordi de har fordelen av å spille på kunstgress, mens borte spiller de svakt, noe vi fikk se både mot oss og Moss.

 


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 16 mai 10, 21:03

Opprinnelig postet av Lex

Askar og Ramberg er ikke venn med ballen om dagen. Askar som jeg hadde venta meg så mye av i år... irriterende...

Synnes Ramberg var god i dag og mye bedre med ball. Han hadde godt  overblikk og sente mange gode pasninger.

Er enig med at Askar var veldig svak i dag.

At Aune setter Valencia ut på banen fatter jeg ikke.  Nok en elendig kamp av Valencia og håper det blir lenge til jeg ser han på banen igjen. Han er FFK`s dårligste spille.....mener nå jeg.

Det var mange som var gode idag og Borges og Raio var to av dem.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 16 mai 10, 21:03

Opprinnelig postet av Patrioten

Synes Odi skuffet i dag, ser mindre og mindre til farten hans.


Ikke så jævli rart når de andre spillerne ikke klarer å bruke han. Nå har vi spilt 2 kamper på rad uten å bruke han riktig en eneste gang. Det virker som om resten av laget bare slår blindt i bakrommet og forventer at Odi skal gjøre resten.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 16 mai 10, 21:05

Opprinnelig postet av DrDRE

Opprinnelig postet av Lunddesign

Er du klar over hva en diskusjon består av? To eller flere motparter som diskuterer begge siders argumenter...

No, it isn't!

- Look, I came here for a good argument!
- No, you didn't, you came here for an argument.

Det oppsummerer vel ganske bra dette forumet her også... Wink

---------------------------

Hater hat!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 mai 10, 21:25
Endret: 16 mai 10, 21:38
Endret av: Costanza

Arne Sandstø før kampen:

- De har fått en del pepper i pressen, samtidig som de har vært kritiske til seg selv etter kampene. Likevel har de halt i land 1-målsseire, noe som er typisk for et opprykkslag.

Han har de ordene i behold. Riktignok leverer vi tidvis veldig god fotball de første 20 minuttene, men etter hvert mister vi balltempoet og presisjonen i pasningsspillet. Det er vi helt avhengig av å ha hele tiden mot en motstander som ligger så lavt og kompakt som Løv-Ham i dag. Det var i de periodene vi klarte å holde høyt tempo med få touch per spiller de største mulighetene ble skapt. Når vi mistet tempoet, mistet vi også vår sjanseskapende offensive kraft. Vi fikk igjen noe av dette mot slutten, men det var heller ikke uventet at scoringen måtte komme på en dødball.

Ellers har jeg lyst til å fremheve to ting fra dagens kamp med ulike fortegn:

+ Celso Borges. Legger ned en vanvittig innsats for dagen. Løper på absolutt alt av baller, kjemper i duellene og er teknisk god med ball. Beveger seg mye hele tiden, og har en vilje som er smittende på lagkameratene og oppildner publikum. Veldig viktig symboleffekt. Når Borges utfyller sine herlige basisferdigheter med denne innsatsen, blir det også veldig tydelig at han befinner seg på et helt annet nivå enn alle andre på banen. Soleklart banens beste. Så kan man (kanskje litt stygt) spørre seg hvorfor Borges plutselig går fra å fremstå direkte umotivert i tidligere kamper, og er helt lysende i dag med 110 prosent innsats hele veien. La oss håpe det ikke er fordi noen har visket ham i øret at det sitter talentspeidere på tribunen med et overgangsvindu rett rundt hjørnet - men at han på profesjonelt vis gjort en selvransakelse, tatt seg selv i nakken og vil vise seg frem fra en bedre side.

- Publikum. Godt fremmøte og strålende stemningen i begynnelsen. Men etter hvert tar negativiteten overhånd, og de minst fotballkyndige og de med dårligst impulskontroll overtar styringen. Det bues og skrikes mot enkeltspillere, ofte totalt usaklige kommentarer som avslører en fraværende fotballforståelse. I dag fikk spesielt Agim Shabani gjennomgå. Hva er forresten greia med stadionpublikum som ikke tåler å se støttepasninger? Misnøyen sprer seg jo som ild i tørt gress hver gang en FFK-spiller slår ballen bakover til en medspiller. Skjønner virkelig ikke folk at støttepasninger ofte er en fornuftig løsning? Agim Shabani kan selvsagt velge å slå en lang ball opp i angrep uten adresse når det på grunn av elendig bevegelse ikke er andre tydelige alternativer i lengderetningen. Men i motsetning til andre forsvarspillere, så besitter Shabani en ro og spilleforståelse som gjør han i stand til å ta andre valg enn å måke ballen opp og håpe på det beste (slik Ophaug gjør 20 ganger i løpet av en kamp). Ved å slå ballen tilbake til medspiller som kan vri spillet eller finne en annen midtbanespiller i annet rom, kan vi beholde ballen i laget og bygge opp et angrep via en omvei. Selvsagt kan enkelte støttepasninger unngås, men det irriterer grenseløst at publikum er så til de grader på hugget hver gang ballen sendes bakover i banen. Publikum fremstår jo som fundamentalister verre enn Drillo når det gjelder at ballen alltid skal slås i lengderetning. Tøv, sier jeg.

Måtte bare få det ut.

Jo, et minustegn deles også ut til en veldig vinglete hoveddommer. Lite konsekvent og overser noen soleklare forseelser i form av stygge taklinger og håndbruk. Av enkeltspillere setter jeg også minustegn ved Wallace som stadig ligger for høyt i banen og etterlater store rom for Løv/Ham på høyresiden. Mot bedre motstand ville vi blitt straffet hardt i dag. I tillegg slår han systematisk dårlige dødballer. Mitt ønsker er at Wallace tar seg av frispark i skuddsektor, mens andre cornere og frispark overlates til Valencia og Thomassen. Begge slo gode cornere i dag når Wallace fikk en velfortjent pause. I tillegg synes jeg Hans Erik Ramberg igjen avslører at han ikke lenger har tilstrekkelig tempo i kroppen. Blir joggende veldig mye mellom spillet, og det går for sakte når han vinner ball. Et siste minustegn settes ved Alex Valencia som gjør et provoserende slapt innhopp. Vi vet han har en god pasningsfot, men han er åpenbart blitt smittet av Kvisvik-syndromet som lat og stillestående ute på kanten. Svak innsats.

Konklusjon: En varierende fotballkamp med fint resultat. Celso Borges i særklasse best, mens Raio Piiroja også er knakende god og viktig (matchvinner). Ganske mange i publikum bør revurdere sin oppførsel på Stadion.


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 16 mai 10, 21:30

Må bare si meg hundre prosent enig med Holters: For en sutregjeng av et publikum vi har - FÅR en gjeng med bønder!!! Det virker som om mange ikke har tatt innover seg det ragnarok klubben har vært gjennom det siste året.

Tror de at nedrykket bare var et hendelig uhell, og at vi nå egentlig er et sølvlag i tippeligaen som bare skal rulle over alt som kryper og går i adecco??

Hva med å innse at vi var fotballens Paradise Hotel, var hårfint fra konkurs, hadde en trener som var på kollisjonskurs med alt og alle, at vi nå har en i hvert fall anstendig trener som kan ha spillernes og byens respekt,  at vi uansett ikke har råd til å hente inn Murinho (selv om han sies å være ledig i markedet) og at Raio for et halvt år siden sverget på at han aldri mer skulle spille for Fredrikstad.  Nå er han vår redningsmann, og stiller opp for laget. Så da får inn i helvete vi "supportere" gjøre det samme. 

 

  • Nei, overgangen fra bunnlag i Tippeligaen til forhåndsfavoritt i nest øverste divisjon ville aldri bli lett
  • Nei, sesongåpningen har ikke vært perfekt. Men hva med å holde litt på troen på at FFK kan bli formlaget utover sesongen?
  • Nei, vi er ikke noe slam-dunk lag offensivt for tiden, men vi har blitt et smultring-lag. Slipper jo faen ikke inn mål!
  • Nei, vi spiller ikke som Barcelona, men vi ligger på 3. plass på tabellen, og foran skjema i forhold til forrige opprykssesong.

 

Stolt av gutta, glad i byen - gir laget det de trenger: Støtte!


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 16 mai 10, 21:52

Opprinnelig postet av 1947modell

Jeg blir så frustrert, men en tabell topper vi og det er ; nr 1 på dårligste trener i Adeccoligaen. Når blir det tatt tak på trenersiden. Dere kan si hva dere vil, men jeg står forsatt for at hverken trener eller assistenter fyller krava til FFK.

FFK er en klubb uten penger, og har valgt å satse på en ung og uerfaren (og billig) trener. Det er et valg vi som supportere egentlig ikke har annet å gjøre enn å ta inn over oss!

Og jeg synes at man skal gi en ung trener samme slækk som man skal gi en ung spiller. Han er ikke på noen som helst måte utlært, og som med en ung spiller vil kvaliteten på det han gjør variere. Man jeg tror han vil lære og vokse på å lede et adeccolag.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 16 mai 10, 22:27

Opprinnelig postet av Costanza

Alt du skrev....

Er 100% enig i alt du skrev Costanza, spesielt den delen med publikum, de skjønner ikke poenget med støttepasninger, tror det eneste de tenker når ballen blir slått i støtte er at det blir ikke mål av det, og vi MÅ HA MÅL!! Var spesielt når utålmodigheten og frustrasjonen begynte å bred seg at publikum var ekstra på hugget, pinlig og irriterende syns jeg.

 

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 16 mai 10, 22:44

Opprinnelig postet av Espen

Må bare si meg hundre prosent enig med Holters: For en sutregjeng av et publikum vi har - FÅR en gjeng med bønder!!! Det virker som om mange ikke har tatt innover seg det ragnarok klubben har vært gjennom det siste året.

Tror de at nedrykket bare var et hendelig uhell, og at vi nå egentlig er et sølvlag i tippeligaen som bare skal rulle over alt som kryper og går i adecco??

Hva med å innse at vi var fotballens Paradise Hotel, var hårfint fra konkurs, hadde en trener som var på kollisjonskurs med alt og alle, at vi nå har en i hvert fall anstendig trener som kan ha spillernes og byens respekt,  at vi uansett ikke har råd til å hente inn Murinho (selv om han sies å være ledig i markedet) og at Raio for et halvt år siden sverget på at han aldri mer skulle spille for Fredrikstad.  Nå er han vår redningsmann, og stiller opp for laget. Så da får inn i helvete vi "supportere" gjøre det samme. 

 

  • Nei, overgangen fra bunnlag i Tippeligaen til forhåndsfavoritt i nest øverste divisjon ville aldri bli lett
  • Nei, sesongåpningen har ikke vært perfekt. Men hva med å holde litt på troen på at FFK kan bli formlaget utover sesongen?
  • Nei, vi er ikke noe slam-dunk lag offensivt for tiden, men vi har blitt et smultring-lag. Slipper jo faen ikke inn mål!
  • Nei, vi spiller ikke som Barcelona, men vi ligger på 3. plass på tabellen, og foran skjema i forhold til forrige opprykssesong.

 

Stolt av gutta, glad i byen - gir laget det de trenger: Støtte!

Støttes! Både deg og Holters sitt innlegg. Den som trodde at FFK skulle cruise gjennom adeccoen på 1 - 2 - 3, den må ta seg sjøl i nakken og våkne opp nå hvertfall..

Det at publikum buer mot spillerne våre gjør at jeg rett og slett blir flau og irritert! Hørte det var noen som slang dritt når jeg så det på nettet. Nei jeg var ikke på stadion idag, men hadde en del andre ting å gjøre..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

18.08.2010


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 16 mai 10, 22:46

Opprinnelig postet av Costanza

 

Jo, et minustegn deles også ut til en veldig vinglete hoveddommer. Lite konsekvent og overser noen soleklare forseelser i form av stygge taklinger og håndbruk.

Adeccodommere er noe av det værste jeg har sett, man kan kanskje si det er det FFK har fortjent men det er til nå bare elendighet og har enda ikke vært en GOD dommer i år.

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 16 mai 10, 22:53

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Opprinnelig postet av Costanza

Alt du skrev....

Er 100% enig i alt du skrev Costanza, spesielt den delen med publikum, de skjønner ikke poenget med støttepasninger, tror det eneste de tenker når ballen blir slått i støtte er at det blir ikke mål av det, og vi MÅ HA MÅL!! Var spesielt når utålmodigheten og frustrasjonen begynte å bred seg at publikum var ekstra på hugget, pinlig og irriterende syns jeg.

 

Nå er det greit med en støttepasning når det er nødvendig. MEN når det første en spiller gjør når han får ballen, er å se etter hvem han kan slå støttepasning til istedet for alternativer framover, DA er det nok. Heldigvis fikk TFA med seg det etterhvert også. år i tillegg den man SVÆRT ofte slår støttepasning til kun måker ballen opp, da er vel poenget borte?

Shabani har for øvrig ingenting å gjøre på FFK etter min mening. En meget begrenset fotballspiller som gror fast på egen banehalvdel! Var han over midten idag?

Når Askar tok over på backplass ble det fort mange flere baller i bakrom, særlig mot Valencia. Bare synd ballen spratt litt for fort på den våte matta. Det er sånn en back skal være. Han skal se etter muligheter framover og bli med i spillet selv! Se på backene til RBK....


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 mai 10, 23:28

Opprinnelig postet av Patrioten

Synes Odi skuffet i dag, ser mindre og mindre til farten hans.

Hva tror dere at det kommer av, at spiller svaker nå enn i de første kampene spilte?

Neste kamp, starter vel Tegstrøm igjen og da blir det vel lenge til Odi starter igjen, eller?

Enkelt og greit fordi Løv/Ham lå veldig lavt med hele laget. Det var null bakrom for Odi. Men ja, han var svakere enn mot Strømmen. Uansett, unggutter som han varierer som regel veldig i prestasjonene. Han er intet unntak der.

Flott at Tegan gjør et fint innhopp, vi trenger flere folk som melder seg på foran der.

Opprinnelig postet av Patrioten

Raio er stor, tenk om han hadde gjort alvor og forlatt oss i fjor, da hadde vi faktisk ligget på nedrykksplass.

Du er ikke seriøs nå håper jeg??

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 16 mai 10, 23:33

Opprinnelig postet av Tiger

At Aune setter Valencia ut på banen fatter jeg ikke.  Nok en elendig kamp av Valencia og håper det blir lenge til jeg ser han på banen igjen. Han er FFK`s dårligste spille.....mener nå jeg.

Valencia gjorde en strålende jobb mot Trosvik, og viser garantert på treningene at han nærmer seg god form. At han spiller dårlig etter at han kom inn er vel ikke Aune sin feil? Hadde Aune visst at Valencia skulle være møk hadde han vel aldri satt han innpå? 

Et av de store problemene til Valencia er at han er så voldsomt ustabil, det er helt umulig å vite når han skal spille bra. Men at han er FFKs dårligste spiller synes jeg er helt feil. En Valencia i form forsvarer lett en plass i førsteelleveren.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 16 mai 10, 23:44

En Valencia i dårlig form forsvarer vel egentlig også en plass på dagens FFK lag... Han slår MYE bedre dødballer enn Wallace. Når han får litt mer enn 30 min vil han garantert skape mange farlige sjanser. han er vel den eneste vi har som faktisk kan utfordre og slå innlegg på egen hånd...

Som plankekæll sier, så var han utrolig leken og spilte meget bra mot Trosvik!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 16 mai 10, 23:45
Endret: 16 mai 10, 23:46
Endret av: Erikk

Jeg synes det virker som at alle spillerne våre ønsker å vinne kampen, men at mange ikke forstår hvordan. Synes det ser ut som det ligger tjukke lag med nerver utenpå flere og at de ikke tør/vet hva de skal gjøre. Støttepasniger og ubeslussomhet i angrep er noe vi ser mye nå. Mange hadde håpet at det endelig skulle løsne med 16. mai og en motstander som med all respekt å melde må kunne kalles overkommelig, hvor det ble scoret 5 mål og skapt mye slik av har sett i gode stunder tidligere. Vi fikk ikke dette men heldigvis og takk til vår kjære Raio for 3 poeng, god keeper hadde vi også.

Til dere som sier at det jeg sier her ikke blir bedre når publikum oppfører seg som i dag vil jeg bare si at jeg er enig.

Neste kamp i serien blir borte mot Moss og kommer vi derfra med poeng blir jeg sjeleglad.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 mai 10, 01:02

ffksupporter.net: -Tjuvstartet feiringen

Takket være en sen scoring ble oppladingen til 17.mai glimrende. I morgen kan FFK-spillerne gå med hevet hode i 17.mai-toget, mens enkelte publikummere bør sitte hjemme og skamme seg.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 mai 10, 01:07

Forresten litt ros til en dame.

Etter en dårlig Wallace-dødball var det en idiot som utbrøt: "Så jævlig ræva", hvorpå denne damen svarte "her heier vi, vi buer ikke. Da kan du gå et annet sted". Dette høstet masse applaus.

Altfor mange tullinger uten peiling på stadion, dessverre. De høres godt også.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 17 mai 10, 08:21

Å holde på ballen er vel en fin ting? Se på Barca, de spiller ballen seg i mellom (veldig kjedelig til tider) men så plutselig - bang - er det fart og mål. Personlig må jeg revevurdere mine oppfatninger av Ramberg og Aune til det positive. Ramberg spiller små, lure passninger istedetfor å måke langt. Er ikke den mest håpløse på laget lenger. Aune tar seg opp synes jeg. Tør å ta bytter, ofte fornuftige også. Er mer engasjert. Begynner å tro han kanskje kan få det til.

Liker Valencia. Har en god passningsfot og legger fine cornere og innlegg. Uten ham hadde det ikke blitt noe mål i går. Han fikk seg en smell i går som han brukte noen minutter på å få rista av seg. Betyr ikke at innsatsen var dårlig for det. Wallace er en stor skuffelse. Treg og dårlige frispark. Cornerne er enten for lange og harde, eller for løse og lave.

Hadde en diskusjon med fysioterapeuten min om fart. Han sa at Hoftun og Brattbakk hadde trent med sprinterne i Trondheim friidrett for å bli raskere. Uten den treninga sa Hoftun hadde han ikke klart de to siste åra. Hva med å få inn noen sprinteksperter på FFK-treninga? Litt mer fart kunne dem trenge.

Lurer på om en del av gårsdagens publikum hadde vært på fest siden onsdag kveld. En bak oss hadde ihvertfall mye usakelig han skulle ha sagt og han har ikke vært der før.......... Lykkelig over 3 poeng, men tror jeg må begynne å ha med valium på lomma.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 mai 10, 09:26

Opprinnelig postet av Tiger

At Aune setter Valencia ut på banen fatter jeg ikke.  Nok en elendig kamp av Valencia og håper det blir lenge til jeg ser han på banen igjen. Han er FFK`s dårligste spille.....mener nå jeg.

Ja dumt med den målgivende corneren! Skulle heller sett at det blei 0-0 og poengdeling.

Valencia jobber dårlig og virker uinteressert, men foten hans er gull verdt i kamper vi presser på for scoring. Det så vi igjen i går..


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 17 mai 10, 10:42

Opprinnelig postet av Lemmy

Forresten litt ros til en dame.

Etter en dårlig Wallace-dødball var det en idiot som utbrøt: "Så jævlig ræva", hvorpå denne damen svarte "her heier vi, vi buer ikke. Da kan du gå et annet sted". Dette høstet masse applaus.

Altfor mange tullinger uten peiling på stadion, dessverre. De høres godt også.

Dødballene til Wallace var jo forferdelige i går. Helt skandale faktisk.Og er man engasjert, så er det vel ikke mer enn normalt å uttrykke sin skuffelse når corner nr 5,6 og 7 igjen ender i førsteforsvarer eller ut til innkast på motsatt side.


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 mai 10, 10:51

En del positivt å se i går, og en del negativt.

Flott å se at laget nå spiller ballen langs bakken og ikke måker uadresserte langballer. Kommer en del rundt på kanten, men da er det veldig synd at det ofte ikke er en kjeft foran mål når innleggene fra dødlinjen kommer. Savner Gardar på topp! God på hodet, og ruslet ikke bortover gresset når kantene stormer mot linja.

Syns også Løv-Ham fikk altfor god tid når de gikk i angrep. Kunne enkelt spille ballen i mellom seg nesten ut press frem til sekstenmeteren. I andre omgang derimot så er ballen knapt på FFKs banehalvdel. Å holde nullen i fem kamper på rad er meget bra!

Som flere har nevnt, så er ikke publikum spillernes beste venn. Det skal ikke så veldig mye til før ukvemsordene hagler fra enkelte. Ikke overraskende er det de samme som snurper igjen kjeften når feltet setter i gang sanger. Da står de som noen saltstøtter som om de nesten protesterer mot å synge. Hva i all verden gjør slike folk på PH-feltet?

Syns faktisk Valencia hadde en positivt innhopp i dag. Kanskje på grunn av dødballene til Pereira. Valencia sin innlegg og cornere holdt i hvert fall en bedre klasse enn brasilianerens. Sistnevnte virker litt motløs og lei egentlig.

Var for øvrig en tur innom Kjellær'n for første gang i går. Kudos til Plankehaugen for dette. Bra sted! Eneste er at når en hel gjeng fotballsupportere kommer tilbake fra kamp, så er det et fåtall som ønsker å se Canada spille ishockey, Federer spiller tennis eller gamle skipsprogram på NRK2 ;) Fikk til slutt se RBK spille i det minste! Ja, forresten. For lite øl! Skulle ha meg Newcastle Brown Ale, men det var jo tomt! Det var også Fredrikstad-ølet - begge på tank. Vi er tørste må vi vite ;)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 mai 10, 10:54

Opprinnelig postet av solano2

Dødballene til Wallace var jo forferdelige i går. Helt skandale faktisk.Og er man engasjert, så er det vel ikke mer enn normalt å uttrykke sin skuffelse når corner nr 5,6 og 7 igjen ender i førsteforsvarer eller ut til innkast på motsatt side.

Jeg blir også frustrert, men klarer fint å holde det inni meg. Jeg vet hvertfall at å bue ikke hjelper spillerne så veldig mye.

Nå skal det også sies at dette var en dødball etter fem minutter...

Det handler også om folkeskikk, etter min mening. Greit å "sukke" i fortvilelse, men å reise seg opp og skrike høyt til en annen spiller syns jeg er relativt sært.

Men jeg er enig i at dødballene til Wallace var dårlige.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 17 mai 10, 10:59

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Adeccodommere er noe av det værste jeg har sett, man kan kanskje si det er det FFK har fortjent men det er til nå bare elendighet og har enda ikke vært en GOD dommer i år.

Vel, dommeren var ille, og jeg sendte mange sinte ord etter ham i løpet av kampen, men  det er fortsatt et stykke igjen til hva Kristoffer Helgerud presterte i Kristiansand i går:

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article169716.ece

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 17 mai 10, 18:47
i går braste ute et par "hva driver dere med" men det er da en stemme inne en folke mengde og jeg pleier ikke å rope det så ille høyt. det blir bare de som er rundt meg ;) MEN jeg buer ALDRI ut egne spillere, den frustrasjonen går ut over DOMMER og motspillere :D hehe Men syns linje dommerene på venstre side for PH var virkelig svak.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 18 mai 10, 10:35

Spontane utbrudd av typen "hva i h'lvete er det for slags drittpasning" må tåles. Men dersom man sitter på rad 2 og en spiller står to meter unna så roper man ikke til ham "f**n så ræva du er i dag æ!". Jeg tror alle spillere tåler helt fint et unisont "nei!" når de slår en pasning ut over sidelinja. Det som er problemet er når en stor del av publikum har en negativ tone gjennom store deler av kampen.

Det virker som om noen tror at laget skal ha aggressiviteten til Manchester United, gjennombruddshissigheten til Arsenal, pasningssikkerheten til Barcelona og en forsvarsdisiplin som Inter. Gjerne alt på en gang. Og når de ikke får det så skal det sytes og klages fordi man har betalt i dyre dommer for å se på. Det er ikke rart spillerne våre har høye skuldre til tider.

 

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 mai 10, 05:51
Endret: 24 mai 10, 05:59
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Gardarson

Jeg er sikkert alene om det, men jeg synes han bør få sjansen på bekostning av Askar. Askar gjør mye bra, men når det kommer til siste pasningen og innlegg så synes jeg han sliter. 

Håper for all del du ikke er alene om det.

Askar var ett stort talent, kanskje det største Moss noen gang har hatt. Dessverre har mange skader satt han langt tilbake, og han har foreløpig ikke kommet opp på forventa nivå. Askar kan godt spille, men på høyre kant bør vi ha en som kan komme rundt og slå gode innlegg. Der er Valencia langt bedre enn Askar. Det eneste som taler for Askar er den deffensive jobbinga hans, den er god!

Vil derfor ha Askar på venstre og Valencia på høyre hvis det spilles 4 4 2.

Det var vel det offensive som han var god på i går mot Moss. Dette er kanskje et takk for sist fra Askar til de av dere som har klaget på Askar, at han ikke holder mål.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 mai 10, 05:52
Endret: 24 mai 10, 05:58
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Patrioten

Synes Odi skuffet i dag, ser mindre og mindre til farten hans.

Hva tror dere at det kommer av, at spiller svaker nå enn i de første kampene spilte?

Neste kamp, starter vel Tegstrøm igjen og da blir det vel lenge til Odi starter igjen, eller?

Enkelt og greit fordi Løv/Ham lå veldig lavt med hele laget. Det var null bakrom for Odi. Men ja, han var svakere enn mot Strømmen. Uansett, unggutter som han varierer som regel veldig i prestasjonene. Han er intet unntak der.

Flott at Tegan gjør et fint innhopp, vi trenger flere folk som melder seg på foran der.

Opprinnelig postet av Patrioten

Raio er stor, tenk om han hadde gjort alvor og forlatt oss i fjor, da hadde vi faktisk ligget et poeng fra  nedrykksplass.

Du er ikke seriøs nå håper jeg??

 

Er du uenig ennå?

Raio herjer jo både i forsvar og i angrep.

Hadde ikke han scoret de viktige vinnermålene mot Lyn og Løv Ham og de viktige avklaringene i de andre kampene forsvarsmessig.

Hadde vi i hvertfall hadde ni poeng mindre og ligget et poeng fra  nedrykksplass.

Ja, jeg er seriøs.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 10, 09:33

Ja, jeg er fortsatt uenig.

Hadde feks Shabani eller Martinsen spilt istedet for Piiroja hadde vi mest sannsynlig ligget der vi ligger nå. Det blir altfor enkelt å si at vi hadde hatt ni poeng mindre uten Piiroja, slik går det ikke an å regne. 

Piiroja (og andre) har derimot hevet seg kraftig de siste kampene, og nå om dagen fremstår han som en klippe i forsvaret. Det er slik vi liker å se han.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 24 mai 10, 09:42

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Gardarson

Jeg er sikkert alene om det, men jeg synes han bør få sjansen på bekostning av Askar. Askar gjør mye bra, men når det kommer til siste pasningen og innlegg så synes jeg han sliter. 

Håper for all del du ikke er alene om det.

Askar var ett stort talent, kanskje det største Moss noen gang har hatt. Dessverre har mange skader satt han langt tilbake, og han har foreløpig ikke kommet opp på forventa nivå. Askar kan godt spille, men på høyre kant bør vi ha en som kan komme rundt og slå gode innlegg. Der er Valencia langt bedre enn Askar. Det eneste som taler for Askar er den deffensive jobbinga hans, den er god!

Vil derfor ha Askar på venstre og Valencia på høyre hvis det spilles 4 4 2.

Det var vel det offensive som han var god på i går mot Moss. Dette er kanskje et takk for sist fra Askar til de av dere som har klaget på Askar, at han ikke holder mål.

Han spilte ikke høyre kant, da han herja som værst i går PatriotenWink  Leser du hva jeg har skrevet, ser du at det var der jeg ikke ville ha han..

Men ja, Askar var veldig god i går, og det var moro å se!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 mai 10, 15:24
Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Gardarson

Jeg er sikkert alene om det, men jeg synes han bør få sjansen på bekostning av Askar. Askar gjør mye bra, men når det kommer til siste pasningen og innlegg så synes jeg han sliter. 

Håper for all del du ikke er alene om det.

Askar var ett stort talent, kanskje det største Moss noen gang har hatt. Dessverre har mange skader satt han langt tilbake, og han har foreløpig ikke kommet opp på forventa nivå. Askar kan godt spille, men på høyre kant bør vi ha en som kan komme rundt og slå gode innlegg. Der er Valencia langt bedre enn Askar. Det eneste som taler for Askar er den deffensive jobbinga hans, den er god!

Vil derfor ha Askar på venstre og Valencia på høyre hvis det spilles 4 4 2.

Det var vel det offensive som han var god på i går mot Moss. Dette er kanskje et takk for sist fra Askar til de av dere som har klaget på Askar, at han ikke holder mål.

Han spilte ikke høyre kant, da han herja som værst i går PatriotenWink  Leser du hva jeg har skrevet, ser du at det var der jeg ikke ville ha han..

Men ja, Askar var veldig god i går, og det var moro å se!

Ops, det stemmer. Men poenget mitt, var å få fram det positive med Askar.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 mai 10, 15:32

Opprinnelig postet av Plankekæll

Ja, jeg er fortsatt uenig.

Hadde feks Shabani eller Martinsen spilt istedet for Piiroja hadde vi mest sannsynlig ligget der vi ligger nå. Det blir altfor enkelt å si at vi hadde hatt ni poeng mindre uten Piiroja, slik går det ikke an å regne. 

Piiroja (og andre) har derimot hevet seg kraftig de siste kampene, og nå om dagen fremstår han som en klippe i forsvaret. Det er slik vi liker å se han.

Er fortsatt uenig med deg, men vi blir tydeligvis ikke enig, så da får vi ha vær vår meningSmile.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f