Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad FK - Strømmen IF (Søndag 09. mai 18:00)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 9 sider Alle

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 mai 10, 08:36
Endret: 10 mai 10, 16:38
Endret av: Rey

En kamptråd for søndagens kamp mot Strømmen IF.

Håper på følgende lagoppstilling:

Staw

Martinsen - Ophaug - Piroja - Wallace

Askar - Borges - Thomassen - Rafn

Dino - Odi

For meg tjener jeg ingenting på å ha Andersson på banen. Skulle gjerne hatt Borges opp, men klarer ikke Ramberg utpå der.

 

 

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 mai 10, 08:46

Denne kampen gruer jeg meg for.

Tenk om vi skulle tape denne, da er vi nede i sumpa og begynner å lukte på 2.divisjon.

Bare vi ikke gjør som Ham Kam, de rykket jo ned to divisjoner etter hverandre.  

Kanskje vi bør se på bort på Ham Kam og ikke gjøre samme feilene som de gjorde, når de rykket ned i 2.divisjon.

For tiden ligger de under midten av tabellen i 2.divisjon.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 mai 10, 08:53

Uavgjort mot Nybegsund, kostet oss ikke bare to poeng tap, men at det også sikkert kommer mindre folk enn det har vært i det siste. Tipper at det kommer 1000 mennesker mindre og at det blir toppen 5500 mennesker.

Så innteksmessig, så svir det også.

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 mai 10, 08:53

Opprinnelig postet av Patrioten

Denne kampen gruer jeg meg for.

Touché.. Embarassed

Opprinnelig postet av Patrioten

Kanskje vi bør se på bort på Ham Kam og ikke gjøre samme feilene som de gjorde, når de rykket ned i 2.divisjon.

Vi må lære av historie altså. Hva førte til nedrykket dems da fra 1. til 2.? Trenerrelatert? Spillermessig?

Eneste positive tingen med søndagens kamp er at nr 1) Jeg skal på den og nr 2) Det er ikke en hel uke til.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 06 mai 10, 09:14
Endret: 06 mai 10, 09:16
Endret av: Lars 29

Opprinnelig postet av Welhaven

En kamptråd for søndagens kamp mot Strømmen IF.

Håper på følgende lagoppstilling:

Staw

Martinsen - Ophaug - Piroja - Wallace

Askar - Borges - Thomassen - Rafn

Dino - Odi

For meg tjener jeg ingenting på å ha Andersson på banen. Skulle gjerne hatt Borges opp, men klarer ikke Ramberg utpå der.

 

 

Enda en gang så klager alle på Ramberg og hvor dårlig han er. Men er han egentlig så dårlig? Hvis man ser på lagoppstillingen din så kan jeg rangere 5 spillere minst som har spilt dårligere enn Ramberg.

1. Din sentrale midtbanespiller Borges. Hva har han prestert i år? Etter min mening ingenting og har ved siden av å score mål, har han virket totalt uinspirert

2. Rafn: Kan ikke forvente mye av en ung spiller, men at han spiller fast er for meg en gåte.

3. Dino: Hva har han prestert som tilsier at han skal spille fast på topp? kom fra 3 divisjon og har på ingen måte overbevist.

4. Ophaug: Blir gang på gang rundet og lemper ballen inn mot 16 meter uten presisjon og mening.

5. Marthinsen: Beviser gang på gang at han ikke er en høyreback.

Tar med to til, Andersson: Greit, han er toppscorer, men latere og mer giddaløs spiller skal man lete lenge etter.

Odi:  sikkert en spennede spiller og har et potensial. Men det var Fofana, MacDonald etc også uten at de noensinne slo igjennom i Fredrikstad, ble bare mye dribling og det var det..

Så slutt å kun kritisere Ramberg, han er faktisk en bedre spiller enn mange av de andre ute på banen og på laget til FFK 

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 mai 10, 09:24

Opprinnelig postet av Lars 29

Enda en gang så klager alle på Ramberg og hvor dårlig han er. Men er han egentlig så dårlig? Hvis man ser på lagoppstillingen din så kan jeg rangere 5 spillere minst som har spilt dårligere enn Ramberg.

1. Din sentrale midtbanespiller Borges. Hva har han prestert i år. Etter min mening ingenting og har ved siden av å score mål, har han virket totalt uinspirert

2. Rafn: Kan ikke forvente mye av en ung spiller, men at han spiller fast er for meg en gåte.

3. Dino: Hva har han prestert som tilsier at han skal spille fast på topp, kom fra 3 divisjon og har på ingen måte overbevist.

4. Ophaug: Blir gang på gang rundet og lemper ballen inn mot 16 meter uten presisjon og mening.

5. Marthinsen: Beviser gang på gang at han ikke er en høyreback.

Tar med en til Andersson. Greit han er toppscorer, men latere og mer giddaløs spiller skal man lete lenge etter.

Odi - sikkert en spennede spiller og har et potensial. Men det var Fofana, MacDonald etc også uten at de noensinne slo igjennom i Fredrikstad, ble bare mye dribling og det var det..

Bare slutt å kun kritisere Ramberg, han er faktisk en bedre spiller enn mange av de andre ute på banen og på laget til FFK 

Forsåvidt så var ikke dette klaging, og det var ikke "alle" som har "klaget" nå; kun meg :-) Man har spillere man liker utpå der, og spillere man ikke liker. Er ikke noe fasitsvar på smak - get it?

Jeg velger lagoppstiling ut ifra hva jeg mener er mest fremtidsrettet. Borges har langt ifra prestert, men han er lovende og full av kvaliteter - synes personlig det er viktigere å satse på en 21 år gammelt talent, kontra Ramberg 30+ som jeg ikke kan forstå har spilt fotball i så mange år. Det er jo en rutinert spiller på midtbanen som BURDE gitt folket rundt seg ro - derimot ser jeg ingenting til flere års erfaring på baken.

Videre finner jeg ikke noen grunn til å liste opp noen andre spillere. Selvfølgelig kunne vi trengt en ny høyreback f.eks, men Martinsen skal ha det at han egentlig er stopper, så det går etter omstendighetene.

Står fint for den lagoppstillingen, uansett Ramberg, uansett spiss fra 3. divisjon, og med Odi (som faktisk ikke kan få noen prestasjonsbyrde på seg pga Fofana & MacDonald).

 

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 06 mai 10, 09:29

Opprinnelig postet av Lars 29]

Enda en gang så klager alle på Ramberg og hvor dårlig han er. Men er han egentlig så dårlig? Hvis man ser på lagoppstillingen din så kan jeg rangere 5 spillere minst som har spilt dårligere enn Ramberg.

1. Din sentrale midtbanespiller Borges. Hva har han prestert i år? Etter min mening ingenting og har ved siden av å score mål, har han virket totalt uinspirert

2. Rafn: Kan ikke forvente mye av en ung spiller, men at han spiller fast er for meg en gåte.

3. Dino: Hva har han prestert som tilsier at han skal spille fast på topp? kom fra 3 divisjon og har på ingen måte overbevist.

4. Ophaug: Blir gang på gang rundet og lemper ballen inn mot 16 meter uten presisjon og mening.

5. Marthinsen: Beviser gang på gang at han ikke er en høyreback.

Tar med to til, Andersson: Greit, han er toppscorer, men latere og mer giddaløs spiller skal man lete lenge etter.

Odi:  sikkert en spennede spiller og har et potensial. Men det var Fofana, MacDonald etc også uten at de noensinne slo igjennom i Fredrikstad, ble bare mye dribling og det var det..

Så slutt å kun kritisere Ramberg, han er faktisk en bedre spiller enn mange av de andre ute på banen og på laget til FFK 

 

Du har et poeng ang Ramberg men når det gjelder din omtale av øvrige spillere, spesielt unggutta så ser det ut til at du har urealistiske forventninger. Noe du definitivt ikke er alene om.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 mai 10, 09:43

Opprinnelig postet av Tom Freddy

Utrolig surt igår, men vi kan ikke synes synd på oss selv. Må jobbe stenhardt videre.

Ser iallefall frem til kampen på søndag, og jeg håper jo at TF & Co drar dette i land.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 mai 10, 09:43

Lasse Staw

Amin Askar - Jan Tore Ophaug - Raio Piiroja - Wallace F. Pereira

Alex Valencia - Celso Borges - Joachim Thomassen - Simen Rafn

Odillon Kashama - Andreas Tegström


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 06 mai 10, 09:48

Kjenner jeg begynner å bli lei av all klagingen på Ramberg. Ikke noe kritikk til deg Welhaven, men det er mange som klager på han.

Hvis man ser en kamp i reprise og bare følger med på han, vil man se at han faktisk vinner en del dueller og 2 baller, tar mange defansive løp, og demmer godt opp når f.eks en av bekkene eller stopperne har gått på løp fram. I tillegg har han en meget bra pasningsfot og et bra overblikk, og han er engasjert i klubben. Man vil og se at ALLE, inkludert Ramberg, hittil i Adeccon har slått jævlig mange feilpasninger, og det blir mye kølking fra forsvaret. Grunnen til det er blandt annet at spissene våre sitter i flukstol på topp og diskuterer hockey.

Han har og et meget klokt fotballhode, noe jeg mistenker er ganske fraværende hos en del andre spillere, men han får ikke brukt denne egenskapen noe særlig da vi stort sett spiller OVER midtbanen.

 Det er ingen bevegelse i laget for å skape pasnings alternativer, og når man finner ut at man skal bevege seg litt, blir stort sett ballen alltid slått på første initiativ, for det kommer ikke fler. Det blir veldig lett å forsvare seg mot. Hadde det derimot vært flere som beveget seg samtidig, kunne pasning blitt slått på 2 eller 3 initiativ, og dermed ville man fått mer rom. Dette tror jeg at jeg har tilgode å se denne sesongen.

 

Jeg bryr meg egentlig lite om hvem som starter denne kampen, men de som ikke løper bør tas av i pausen.(når det er sagt kan vel andersson like godt starte på venstre benk)

 Mer bevegelse=mer spill langs bakken=bedre underholdning=mer publikum.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 mai 10, 09:51

Opprinnelig postet av madserazzi

Kjenner jeg begynner å bli lei av all klagingen på Ramberg. Ikke noe kritikk til deg Welhaven, men det er mange som klager på han.

None taken :-)

Opprinnelig postet av madserazzi

Han har og et meget klokt fotballhode, noe jeg mistenker er ganske fraværende hos en del andre spillere, men han får ikke brukt denne egenskapen noe særlig da vi stort sett spiller OVER midtbanen.

Det hørtes jo logisk ut da. Eneste er at jeg ikke har fått sansen for han, men det kan jo hende det er fordi jeg ikke har fotballforståelse nok til å se og fatte hans bevegelsesmønster og handlinger.. Ikke vet jeg. Føler bare at han klarer å rote bort ballen noen ganger, og er litt vimsete.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


shivaaa

Knøttespiller

Ble medlem: 25 mar 10
Innlegg: 36

Lagt til: 06 mai 10, 10:30

Håper...     

 

                       Staw

Askar - Ophaug - Raio - Wallace

        Thomassen - Ramberg

Valencia - Borges - Andersson

                       Odi

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 mai 10, 10:53

Godt lag Shivaaa! 

En annen som også godt kan benkes er Wallace. Men jeg vil ha Thomassen på midtbanen, derfor er jeg villig til å gi Wallace en ny sjanse.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 mai 10, 11:01

Opprinnelig postet av Plankekæll

Godt lag Shivaaa! 

Det oppsettet ville faktisk vært interessant å sett!

Tror Thomassen og Ramberg kunne herjet litt der. Begge med bra overblikk og Thomassen alene dekker jo masse rom.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 mai 10, 11:09

Men på en annen side så er den formasjonen kun en lek med tall. Den ligner veldig på en 4-4-2 med Borges og Odi som spisser. Det viktigste med formasjonen er vel at kantene kommer høyere i banen, og at Borges kommer litt dypere i banen.

Uansett mener jeg at vi bør fortsette med 4-4-2, men gjerne prøve ut litt forskjellige spillere.


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 06 mai 10, 11:46

Opprinnelig postet av Lars 29

Opprinnelig postet av Welhaven

En kamptråd for søndagens kamp mot Strømmen IF.

Håper på følgende lagoppstilling:

Staw

Martinsen - Ophaug - Piroja - Wallace

Askar - Borges - Thomassen - Rafn

Dino - Odi

For meg tjener jeg ingenting på å ha Andersson på banen. Skulle gjerne hatt Borges opp, men klarer ikke Ramberg utpå der.

 

 

Enda en gang så klager alle på Ramberg og hvor dårlig han er. Men er han egentlig så dårlig? Hvis man ser på lagoppstillingen din så kan jeg rangere 5 spillere minst som har spilt dårligere enn Ramberg.

1. Din sentrale midtbanespiller Borges. Hva har han prestert i år? Etter min mening ingenting og har ved siden av å score mål, har han virket totalt uinspirert

2. Rafn: Kan ikke forvente mye av en ung spiller, men at han spiller fast er for meg en gåte.

3. Dino: Hva har han prestert som tilsier at han skal spille fast på topp? kom fra 3 divisjon og har på ingen måte overbevist.

4. Ophaug: Blir gang på gang rundet og lemper ballen inn mot 16 meter uten presisjon og mening.

5. Marthinsen: Beviser gang på gang at han ikke er en høyreback.

Tar med to til, Andersson: Greit, han er toppscorer, men latere og mer giddaløs spiller skal man lete lenge etter.

Odi:  sikkert en spennede spiller og har et potensial. Men det var Fofana, MacDonald etc også uten at de noensinne slo igjennom i Fredrikstad, ble bare mye dribling og det var det..

Så slutt å kun kritisere Ramberg, han er faktisk en bedre spiller enn mange av de andre ute på banen og på laget til FFK 

 


Ok, men hvilken av Tegan og Anderson har overbevist da ?

Ophaug kan byttes ut med Shabani,

Martinsen kan byttes ut med Becken. (med forbehold at han faktisk er høyre (eh)bekk)

Rafn, "alle" klaget jo på at de unge ikke slapp til, og nå som de gjør det, klages det faenimeg på det og....

 

Staw

Becken - Shabani - Piroja - Wallace

Askar - Borges - Thomassen - Rafn

Dino - Odi


Dette laget blir ihvertfall et lag med innsatsvilje, om ikke ferdighetene stemmer helt enda. Ser ingen grunn til å ikke prøve ihvertfall. Glem Tippeligaen, ihvertfall i år. Med dette laget bygger vi for fremtiden


Om 4-3-3 skal være formasjonen, så

Staw

Becken - Shabani - Piroja - Wallace

Borges - Thomassen - Rafn

Askar - Dino/Odi - Anderson


Anderson begrunner jeg med at der kommer han mer til sin rett enn spiss i 4-4-2

 

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 mai 10, 13:23

Er det noen spesiell grunn til at vi ikke har prøvd Becken ennå? Har ikke sett han i en lagoppstilling jeg.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 mai 10, 13:29

Opprinnelig postet av Welhaven

Er det noen spesiell grunn til at vi ikke har prøvd Becken ennå? Har ikke sett han i en lagoppstilling jeg.

Sikkert fordi han er 3. valg på høyreback, og 5. valg som stopper. Det kan ha noe med det å gjøre. Når det er sagt hadde han sikkert ikke gjort det noe dårligere enn Martinsen. Det hadde vært ålreit med spillere i den bakre fireren som kan slå enkle pasninger, ikke bare feilpasninger.


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 06 mai 10, 13:38

Min ønskeliste:

                       Staw

Martinsen - Ophaug - Piroja - Wallace

Askar - Borges  - Thomassen - Valencia

                  Tegæn - Odi


Med tanke på at tegææææn er treg, men er god med ball på foten, tror jeg han og odi kan bli et giftig par.
Bruke tegan som et oppspillspunkt til Odi, som med farten sin kan kjøre over forsvaret til strømmen. Men om odi greier å avslutte is yet to be seen.

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 mai 10, 13:38

Opprinnelig postet av Plankekæll

Sikkert fordi han er 3. valg på høyreback, og 5. valg som stopper. Det kan ha noe med det å gjøre. Når det er sagt hadde han sikkert ikke gjort det noe dårligere enn Martinsen. Det hadde vært ålreit med spillere i den bakre fireren som kan slå enkle pasninger, ikke bare feilpasninger.

Regner med at det har noe med det å gjøre ja, selvfølgelig, men tar ikke 1. valg og 5. valg etc. som god fisk slik det er idag. Andersson er tydeligvis 1. valg, noe som egentlig bare er piss.

Derfor jeg spurte, om det kunne vært interessant å la han ta Martinsen sin plass. Iallefall testet han ut.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 06 mai 10, 13:59

Han spilte jo i treningskampene, og etter hva jeg husker fikk han godt med skryt. Uansett dagens 1. elever funker ikke, så hvorfor ikke la andre få prøve seg..

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 06 mai 10, 14:01

Opprinnelig postet av kratos

Han spilte jo i treningskampene, og etter hva jeg husker fikk han godt med skryt. Uansett dagens 1. elever funker ikke, så hvorfor ikke la andre få prøve seg..

Nok en ting jeg vil stusse over framover da! Flott flott :-) Hehe..

Hvis en unggutt får godt med skryt så må han få prøve seg i minst én kamp altså. Drømmeverden er jo om vi rykker opp med å ha brukt mange unge spillere, og at de bidro til prosesssen. Tenk deg den sinnsyke stolthetsfølelsen..

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 06 mai 10, 16:08

Tror vi har noe på gang, og håper at det løsner skikkelig i denne kampen. Borges blir nok trukket ned på midtbanen igjen sammen med Thomassen som ser ut til å ha funnet formen. Ellers hadde det vært fint å se Odi og Tegstrøm på topp, håper Odi kan skape litt kaos i Strømmens forsvar, samtidig som det gir et signal til Andersson om at han må skjerpe seg. Vi må ta tak i kampen med en gang og presse høyt og aggresivt, da kommer de til å gjøre feil og vi vinner ballen høyt i banen. Denne kampen skal vinnes! (i likhet med alle andre kamper i år)


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 06 mai 10, 16:17

Håper at Aune tør og gjøre noen forandringer nå, så jeg håper på dette laget!


                       Staw

Askar - Ophaug - Piroja - Wallace

Valencia  - Borges  - Thomassen - Andersson

                  Tegström - Odi

---------------------------

Alltid FFK!


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 06 mai 10, 16:25

Opprinnelig postet av JonFT

Håper at Aune tør og gjøre noen forandringer nå, så jeg håper på dette laget!


                       Staw

Askar - Ophaug - Piroja - Wallace

Valencia  - Borges  - Thomassen - Andersson

                  Tegström - Odi

Om vi skal gjøre noen endringer i forsvaret syns jeg Wallace bør bli tatt ut, vært veldig svak de siste kampene.

Når det gjelder Andersson syns jeg har fortjener å smake litt benk, han må merke at han ikke har klippekort og begynne å yte lite innsats. (Både på kamp og trening)

Valencia er nok ikke 100% klar enda, men om han er det, så håper jeg han starter.

Spennende med Tegström - Odi på topp, Tegström er flink til å holde på ball og Odi.. Ja, han løper i fra det som er.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 mai 10, 17:36
Endret: 06 mai 10, 20:23
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av kratos

Ok, men hvilken av Tegan og Anderson har overbevist da ?

Ophaug kan byttes ut med Shabani,

Martinsen kan byttes ut med Becken. (med forbehold at han faktisk er høyre (eh)bekk)

Rafn, "alle" klaget jo på at de unge ikke slapp til, og nå som de gjør det, klages det faenimeg på det og....

 

Staw

Becken - Shabani - Piroja - Wallace

Askar - Borges - Thomassen - Rafn

Dino - Odi


Dette laget blir ihvertfall et lag med innsatsvilje, om ikke ferdighetene stemmer helt enda. Ser ingen grunn til å ikke prøve ihvertfall. Glem Tippeligaen, ihvertfall i år. Med dette laget bygger vi for fremtiden


Om 4-3-3 skal være formasjonen, så

Staw

Becken - Shabani - Piroja - Wallace

Borges - Thomassen - Rafn

Askar - Dino/Odi - Anderson


Anderson begrunner jeg med at der kommer han mer til sin rett enn spiss i 4-4-2

 

 

Dino har spilt i ca.28 minutter og de svenske superspissene våres har spilt fra start i hver kamp.

Vi har jo ikke sluppet inn mål på de to siste kampene, så utifra det, har vi ikke noe å tape på å starte med Dino på topp.

Når det gjelder forsvaret, hvorfor ønsker du å forandre på det, når de ikke har sluppet inn mål på de siste kampene?


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 06 mai 10, 19:56
Endret: 06 mai 10, 19:57
Endret av: kjell-H

Kunne tenkt meg 4-3-2-1

                                                staw

                             askar.raio.opphaug.wallace

                                  Rafn.Borges.thommasen

                             Valencia.              Andersson

                                           Odi

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 06 mai 10, 20:09

Opprinnelig postet av kjell-H

Kunne tenkt meg 4-3-2-1

                                                staw

                             askar.raio.opphaug.wallace

                                  Rafn.Borges.thommasen

                             Valencia.              Andersson

                                           Odi

Det der er en 4-3-3. Smile


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 06 mai 10, 20:15

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kjell-H

Kunne tenkt meg 4-3-2-1

                                                staw

                             askar.raio.opphaug.wallace

                                  Rafn.Borges.thommasen

                             Valencia.              Andersson

                                           Odi

Det der er en 4-3-3. Smile

Greit da er det 4-3-3Laughing

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 06 mai 10, 21:52

Opprinnelig postet av madserazzi

Kjenner jeg begynner å bli lei av all klagingen på Ramberg. Ikke noe kritikk til deg Welhaven, men det er mange som klager på han.

Hvis man ser en kamp i reprise og bare følger med på han, vil man se at han faktisk vinner en del dueller og 2 baller, tar mange defansive løp, og demmer godt opp når f.eks en av bekkene eller stopperne har gått på løp fram. I tillegg har han en meget bra pasningsfot og et bra overblikk, og han er engasjert i klubben. Man vil og se at ALLE, inkludert Ramberg, hittil i Adeccon har slått jævlig mange feilpasninger, og det blir mye kølking fra forsvaret. Grunnen til det er blandt annet at spissene våre sitter i flukstol på topp og diskuterer hockey.

Han har og et meget klokt fotballhode, noe jeg mistenker er ganske fraværende hos en del andre spillere, men han får ikke brukt denne egenskapen noe særlig da vi stort sett spiller OVER midtbanen.

 Det er ingen bevegelse i laget for å skape pasnings alternativer, og når man finner ut at man skal bevege seg litt, blir stort sett ballen alltid slått på første initiativ, for det kommer ikke fler. Det blir veldig lett å forsvare seg mot. Hadde det derimot vært flere som beveget seg samtidig, kunne pasning blitt slått på 2 eller 3 initiativ, og dermed ville man fått mer rom. Dette tror jeg at jeg har tilgode å se denne sesongen.

 

Jeg bryr meg egentlig lite om hvem som starter denne kampen, men de som ikke løper bør tas av i pausen.(når det er sagt kan vel andersson like godt starte på venstre benk)

 Mer bevegelse=mer spill langs bakken=bedre underholdning=mer publikum.

Veldig bra innlegg, 100% enig.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 06 mai 10, 22:55

Nå er det kun en ting som gjelder; 3 Poeng

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 mai 10, 08:21
Endret: 07 mai 10, 08:22
Endret av: Erikk

Vi har kniven på strupen og trenger desperat 3 poeng. Jeg tror vi vil spille bedre fotballl enn Strømmen, men jeg tror ikke vi får noen mål desverre. Vi er inne i en negativ spiral det er forferdelig vanskelig å komme ut av.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 07 mai 10, 08:51

Opprinnelig postet av Erikk

Vi har kniven på strupen og trenger desperat 3 poeng. Jeg tror vi vil spille bedre fotballl enn Strømmen, men jeg tror ikke vi får noen mål desverre. Vi er inne i en negativ spiral det er forferdelig vanskelig å komme ut av.

Synes du overdramatisere her. Det er all grunn til å tro at laget og enkeltspillere er i ferd med å venne seg til Adecco spillestilen, som består av langt mer duellspill, enn i tippeligaen. FFK sin stall er naturlig nok ikke tilpasset adeccoligaen og for flere spillere, spesielt på midtbanen, er dette en omstilling. Har tro på at dette går greit. Vi har spilt 1/5 av sesongen uten at noen har stukket fra oss på tabellen. Alle slår alle og da er det ufarlig at det har lugget litt i starten for våre gutter.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 07 mai 10, 09:00

Jeg var vel en av de første som bannet og svertet, og ønsket at Aune skulle gå på dagen, men som den evige optimisten jeg er så har jeg sett kampen på nytt. Og jeg må si, spille til FFK var ikke så grufullt som ved første øyekast.
Passningene går tiltider for og lett.

Tror derfor at hjemmekamp kan gjøre at vi vinner, rett og slett støtten fra fler enn 20 frekkstinger.

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 mai 10, 09:01

Patrioten; veldig suveren og enkel logikk du kommer med der - meget bra poeng. Vi har faktisk ikke sluppet inn noe, så vi har faktisk heller ingenting å tape på at Dino starter.

Skulle bare ønske det ble en holdningsendring i Fredrikstad. Viser man liten interesse og innsatsen er deretter, så har du ikke noe i start-elleveren å gjøre. Og klarer du ikke tenne deg selv etter å ha startet på benken for å få tilbake plassen din igjen heller, så bør du vel strengt tatt ta en skikkelig soul search og sjekke om det faktisk er dette her man vil. 

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 mai 10, 09:23

Når det gjelder Dino Mulac vet jeg ikke om han er god nok eller ikke, men han burde fått minst en omgang mot Strømmen slik at vi fikk sett hva han står for.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 mai 10, 09:25

Opprinnelig postet av Erikk

Når det gjelder Dino Mulac vet jeg ikke om han er god nok eller ikke, men han burde fått minst en omgang mot Strømmen slik at vi fikk sett hva han står for.

Jess... Enig.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 mai 10, 09:26

Opprinnelig postet av IxiO

Jeg har sett kampen på nytt. 

Hvor da? Går det å se Nybergsund-FFK på nytt?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 mai 10, 09:37

Ønsker en første 11er kjemisk fri for late svensker på topp;

Staw

Shabani  Piiroja  Ophaug  Wallace

Askar Thomassen  Ramberg  Rafn

Borges

Odi

Benk; Masalin, Martinsen, Becken, Valencia, Mulac, Andersson, Tegan.

 

Synd Elvestad mangler, han kunne virkelig fått sitt store gjennombrudd i Adeccon, og ville glidd perfekt inn i 11ern ettersom vi mangler en spiller til "ankerrollen". Vidar har spilt svakt lenge nå, og selvom Agim mangler fart var han meget lovende som hback i TL ifjor før han ble skadet for resten av sesongen. Ramberg spiller i mangel på bedre alternativer...Borges som trer igjennom superraske Odi? Oh yeah! Mulig om Valencia bør starte hvis 100%, trenger en spiller med teknikk som evner å finne medspillere langs bakken, samt en spiller som har stoisk ro. Men som vi vet kan Valencia ha horrible enkeltmatcher hvor han forsvinner fullstendig ut av kampen..

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 07 mai 10, 09:48

Ønsker dette laget på søndag :

"vegg"/hjerte

Innsats/hjerte-innsats/hjerte-Innsats/hjerte-innsats/hjerte

Innlegg/fart/hjerte-Duellspill/hjerte-Kreativitet/duellspill/hjerte-innlegg/fart/hjerte

Kreativitet/mål/fart/hjerte-Fart/mål/hjerte

 

Stiller vi med disse 11 så vinner vi garantert...

Gleder meg allerede

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 07 mai 10, 09:54

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av IxiO

Jeg har sett kampen på nytt. 

Hvor da? Går det å se Nybergsund-FFK på nytt?



Tatt opp med ett fraps liknende program som jeg ikke husker navnet på i farten.

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 mai 10, 09:56

Ok. Sånt skjønner ikke jeg noe av. Laughing


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 mai 10, 10:51
Det ville kanskje vært en idé? Kunne vært artig å tatt opp alle kampene og lagret dem på en dedikert hjemmeside da..

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 07 mai 10, 12:40

Opprinnelig postet av Welhaven
Det ville kanskje vært en idé? Kunne vært artig å tatt opp alle kampene og lagret dem på en dedikert hjemmeside da..


Men, da kommer spørsmålet om du bryter noen slags copyright lov. Det er helt fy fy når det gjelder TV2 Sumo, men hvordan det er med NRK vet jeg ikke.

Noen som vet ?

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 mai 10, 12:43

Er det vettu.. Hmm.. NRK er jo fritt og gratis uansett, så hvis man bruker det igjen uten å prøve å tjene penger på det, så skal det vel ikke være noe sak ser jeg for meg?

Og er det forresten NRK som i det hele tatt gjør filmingen? Bare ser for meg at jeg har lest et eller annet sted at FFK hadde eget web team som filmet - kan godt hende jeg tar ting ut i feil sammenheng.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 07 mai 10, 13:02

Det er ikke lov. Er det noen som skal legge det ut, så må det være NRK, som har rettighetene, eller noen som har inngått en avtale med NRK om det.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 07 mai 10, 13:03

Opprinnelig postet av Rey

Det er ikke lov. Er det noen som skal legge det ut, så må det være NRK, som har rettighetene, eller noen som har inngått en avtale med NRK om det.

Da forsvant jo den planen rett i dass! :-) Hehe..

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 07 mai 10, 13:10

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Rey

Det er ikke lov. Er det noen som skal legge det ut, så må det være NRK, som har rettighetene, eller noen som har inngått en avtale med NRK om det.

Da forsvant jo den planen rett i dass! :-) Hehe..

Uff, kjedelig. Jaja sånn er det, man betaler ikke tv lisens for ingenting... ehm eller ?

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


bennygullfot

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 08 mai 10, 02:20

Kunne tenke meg å benka både Andersson og Tegan! og prøvd dino og eventuelt odi på topp! Sånn som de to svenskene har prestert hittils, har vi ingenting å tape på dette. Dino kan vinne dueller mens odi bare løper ;)

Andersson viser en holdning som ikke er verdt drakta han har på! Om ikke han skjerper seg i løpet av de 2-3 neste kampene, kunne jeg seriøst tenke meg en degradering til 2 laget eller noe slikt. Og da kan det være det samme om han tjener 1 million i året! Slappe holdninger vil jeg ikke se!

---------------------------

Samhold


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 08 mai 10, 08:25

Man degraderer ikke toppscoreren vel, hallo... Men At han har en spillestil som ser slapp ut skal jeg være enig i.

La oss gi dem ro i de neste to "enkle" hjemmekampene. Der blir det 6 poeng og vi er i toppen.

Blir det ikke 6 poeng så.........

---------------------------

Heia FFK


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 08 mai 10, 09:01

Vil se detta laget:

                       Staw

Vidar   Ophaug  Rajo    Wallace

Valencia Hansi  Jokke  Askar

                      Borges

                      Tegan/Andersson

Vanskelig å bestemme seg for spiss, Andersson er jo tross alt toppscorer, og har en følelese av at han scorer i den kampen her også. Tegan er bedre til å holde på ball, og vi kan derfor komme etter med laget.

Det som blir viktig i denne kampen, er å få Borges oftere inn i boks, der han var så god i fjor. Hans beste kamper i fjor, spilte han som hengende spiss, vil gjerne se han der mot Strømmen også.

Valencia har vært positiv i det siste og tilfører laget mye offensiv kraft. Syns det blir litt for lite offensivt å stase på Rafns deffensive jobbing i denne kampen. Med Jokke og Askar på midten burde ikke det være noe i veien med jobbinga.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 08 mai 10, 09:25

Opprinnelig postet av Lex

Man degraderer ikke toppscoreren vel, hallo... Men At han har en spillestil som ser slapp ut skal jeg være enig i.

Jo så absolutt benker man toppscoreren hvis nødvendig (og det er det). Spillestilen hans ser ikke slapp ut, den er slapp.

Han trenger en kamp på benken for å bli litt revansjesugen. Hvis ikke det tenner han til å løpe noen hundre meter ekstra i kamp vet ikke jeg hva som skal til. Noe klippekort skal det ikke være i FFK, og hvertfall ikke til dem som ikke fortjener det.

Andersson virker dårlig trent, og i generell dårlig fysisk forfatning. Kanskje ikke så rart når han dulter rundt for halv maskin på treningene. Det har han jo innrømmet selv.

Når det er sagt, så ønsker jeg selvsagt at han banker inn 2-3 mål mot Strømmen og svarer på tiltale!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 08 mai 10, 09:43

Opprinnelig postet av Plankekæll

Andersson virker dårlig trent, og i generell dårlig fysisk forfatning. Kanskje ikke så rart når han dulter rundt for halv maskin på treningene. Det har han jo innrømmet selv.

Det har han aldri sagt nei! Han sa at han ikke gikk inn 100 % i dueller for å spare seg for skader. Han gikk jo ut dagen etter, å sa at den artikkelen i f-b var utydelig skrevet.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 08 mai 10, 12:33

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av Plankekæll

Andersson virker dårlig trent, og i generell dårlig fysisk forfatning. Kanskje ikke så rart når han dulter rundt for halv maskin på treningene. Det har han jo innrømmet selv.

Det har han aldri sagt nei! Han sa at han ikke gikk inn 100 % i dueller for å spare seg for skader. Han gikk jo ut dagen etter, å sa at den artikkelen i f-b var utydelig skrevet.

men du syns det grei holdning?

Og syns du virkelig at han tilfører så mye på banen?

Da syns jeg det er bedre å sette på en ung spiss som gir 100%, men kansje bommer på målet. Jeg syns det demotiverende og se på en spiss som kansje gir 50 % og forsatt bommer på målet.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 08 mai 10, 12:56

Opprinnelig postet av Plankehue

men du syns det grei holdning?

Og syns du virkelig at han tilfører så mye på banen?

Da syns jeg det er bedre å sette på en ung spiss som gir 100%, men kansje bommer på målet. Jeg syns det demotiverende og se på en spiss som kansje gir 50 % og forsatt bommer på målet.

Har jeg sagt det? Liker ikke spillere som ikke gir 100 % på banen jeg, men Andersson har aldri sagt at han duller rundt på halv maskin på trening.

Han er en målscorer, og tilfører derfor laget noe ja. Men spillemessig og innsatsmessig har han skuffa meg i de første kampene. Det er han ikke alene om å ha gjort.

Uansett om vi har vært aldri så dårlig til nå i år, trur jeg det snur i denna kampen. Regner med å se innsats fra samtlige, finspill offensivt, trygt og godt bakover og at vi tar 3 poeng hjemme mot Strømmen!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 08 mai 10, 13:14

For de som ikke har mulighet til å dra på stadion på søndag blir vel denne også overført på NRK`s utmerkede nett tv?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 mai 10, 13:28

Opprinnelig postet av hasse33

For de som ikke har mulighet til å dra på stadion på søndag blir vel denne også overført på NRK`s utmerkede nett tv?

jepp det blir den

det er kun 3 poeng som er godt nok

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 08 mai 10, 17:00

Bor i Trondheim for øyeblikket, gleder meg vilt og uhemmet til å nyte den superbe kvailiteten på NRK Nett tv i morgen.

Skal bli deilig å se en gjeng med pixler som hakker scååre mål og kapre 3 poeng.


Heia nrk... ehh

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 08 mai 10, 17:36

Kvaliteten til Nrk Nett tv er da ikke noe å klage på, har sett alle kampene der uten noen problemer (bortsett fra hjemme mot Mjøndalen). Så skaff deg heller en bedre linje Wink


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 08 mai 10, 18:27

ffksupporter.net: -Løsner det mot Strømmen?

Vi står med null mål på to kamper, og spillet har vært begredelig gjennom hele sesongen. Søndag møter vi nyopprykkede Strømmen på hjemmebane. Det lukter seier, og forhåpentligvis kommer finspillet også!


Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 08 mai 10, 19:09

Er det virkelig den forventede startellveren dere har satt opp der, er det på bakgrunn av treningen idag? Hadde vært veldig spennende synes jeg, men hvor reelt er det med Agim på back, Andersson på kant og Odillon framme?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 08 mai 10, 19:09
Endret: 08 mai 10, 19:10
Endret av: Erikk

Jeg er litt overasket over den forventede lagoppstilligen. Å sette ut Marhinsen som har gitt full innsats og er den enste forsvarspilleren vi har med fart høres rart ut. Er han skadet?  Vedr Odi er han klar for å starte? Jeg synes Mulac burde startet og kanskje Odi kommet inn. Jeg er imidlertid helt enig i at Andersson bør spille kant og at Tegstrøm bør vrakes.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 08 mai 10, 19:10

Samma for meg hvem som starter kampen.Det som teller er 3 poeng og bra spill uansett hvem som spiller!

Men hadde ikke vært dumt å flyttet Andersson til ventre midtbane og inn med Odi på toppSmile

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 08 mai 10, 19:43

Jeg har ikke overvært noen treninger selv, men skjønte på en som var på formasjonstrening i dag at dette er det mest sannsynlige laget. Muligens at Mulac går inn på topp, Borges på midtbanen og Ramberg på benken.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 08 mai 10, 19:57

Det er solgt 5500 billetter.


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 08 mai 10, 22:24

Opprinnelig postet av Subbie

Kvaliteten til Nrk Nett tv er da ikke noe å klage på, har sett alle kampene der uten noen problemer (bortsett fra hjemme mot Mjøndalen). Så skaff deg heller en bedre linje Wink

 

Sitter med fiber 20/20, ikke no problem der nei ^^

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 08 mai 10, 23:17

FFKs troverdighet står på spill søndag

FFK har god kontakt med tetklubbene og har tatt poeng jevnt og trutt. I de fleste andre klubber og omgivelser hadde det trolig vært greit. Sånn er det ikke her i by'n. Heldigvis. Vi har levd og vokst opp med fotball og vi lar oss ikke lure

http://www.demokraten.no/lokalsport/article5106758.ece


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 mai 10, 12:27

Aune siteres på at FFK hadde hatt en "himmelsk" sesongåpning hadde ikke Trysil keeperen stått som Gordon Banks...Det understreker det faktum at Aune ikke evner å se egne svakheter, og sier videre at han faktisk er "nesten" fornøyd med laget til nå...Skremmende! Nivået i Adeccon har vært meget svakt, især Trysil var elendige, så å kun ta 1poeng mot dem er horribelt for et lag som tok sølv i TL 2008.Videre har vi prestert under pari i samtlige kamper i år, selv mot Alta hvor 3-3 hadde vært riktig resultat sett kamper under ett.

Jeg er egentlig imot å sparke trenere så tidlig i ses, men avgir vi poeng mot Strømmen, med det samme traurige spillet og innsats, da bør Aune fjernes fra jobben som hovedtrener. Da vil en ny trener ha god tid til å snu trenden vi er inne i nå.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 mai 10, 13:11

Opprinnelig postet av bateman

Aune siteres på at FFK hadde hatt en "himmelsk" sesongåpning.

Er det sant?hehe.Ja da tyder det jo på at Aune lever i sin egen verden.hehe

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 09 mai 10, 13:29

Opprinnelig postet av bateman

Jeg er egentlig imot å sparke trenere så tidlig i ses, men avgir vi poeng mot Strømmen, med det samme traurige spillet og innsats, da bør Aune fjernes fra jobben som hovedtrener. Da vil en ny trener ha god tid til å snu trenden vi er inne i nå.

- Klubben har halvert budsjettet og jobber seg ihjel for å nesten klare den nye økonomiske virkeligheten i norsk fotball

- Spillerne har fått seg en saftig nedverdigelse og slag for baugen med tanke på egne evner gjennom nedrykk

- Vi har endelig bestemt oss for å satse på unge lokale spillere og har foreløpig i år tatt opp 3 juniorspillere i a-stallen

- Vi har en lokal trener som er i sin første fulle sesong som hovedtrener

- Vi har 1 tap på 10 kamper, og ligger 3 poeng bak direkte opprykk med 24 kamper igjen å spille

Og du mener det lureste er å sparke treneren nå?  Ja ja, det ikke bare Aune som har vanskelig med virkelighetsoppfatningen om dagen...

 

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 09 mai 10, 13:47

- På rett vei, sier Svein Johansen til fredrikstadfk.no

Noen kloke ord fra Svein som jeg trur alle kan tenke litt over


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 mai 10, 14:12

Opprinnelig postet av bateman

Nivået i Adeccon har vært meget svakt, især Trysil var elendige, så å kun ta 1poeng mot dem er horribelt for et lag som tok sølv i TL 2008.

Fra det laget som tok sølv i 2008 vil jeg trekke fram noen spillere:

Daniel Örlund. Solid i mål for oss, står nå fast for Rosenborg og gjør jobben bra der.

Patrick Gerrbrand: Den beste stoppermakkeren Raio har hatt i FFK. Bunnsolid og kompenserte godt for Raios svakheter.

Kasey Wehrman - han var enorm i vårsesongen, og bidro stort til at vi hadde overtaket på midten mot de fleste motstandere.

Tarik Elyounossi - trenger jeg si noe mer? Jeg har sett noen av Lillestrøms kamper, og selv om Tarik spiller svakere nå enn for oss i 2008, presterer han fortsatt så godt at det går utenpå kapasiteten til våre nåværende kantspillere. Han herjet den sesongen, og hadde vi beholdt ham våger jeg å påstå at vi kunne vunnet serien.

Gardar Johansson: Joda, han datt litt sammen etterhvert. Men han hadde en duellstyrke som Andersson og Tegan ikke er i nærheten av og var, i motsetning til de to nevnte, farlig også på innlegg fra sidene.

Dette utgjør en solid sentrallinje som dagens FFK-mannskap ikke er i nærheten av. Lasse Staw har talent, men ikke autoritet (ennå), Ophaug er ikke i nærheten av Gerrbrandt (dog antagelig mer profesjonell utenfor banen), å sammenligne Ramberg/Borges med 2008-utgaven av Wehrman/Gashi er virkelighetsfjernt og Tarik/Gardar ville antagelig stått med ti mål hver om de hadde spilt for oss nå.

Det er ikke så lenge siden 2008, men man kan jammen ikke forvente at de 11 som startet mot Nybergsund skal fremstå like gode som laget som ga LSK pryl med 4-0, vant på Alfheim og Lerkendal, og ga $tabæk kamp til døra i deres beste sesong.

Kontakt med virkeligheten er en fin bil.

Bateman, jeg valgte å svare deg fordi du eksplisitt nevnte sølvsesongen. Ikke dermed sagt at du er en versting i å skru forventningene over enhver virkelighet. Jeg er også enig i at dersom Aune har sagt noe om en "himmelsk" sesongåpning, så er det enten komplett tøv eller taktisk bruk av media. Men å begynne å spekulere i å sparke Aune om vi for eksempel spiller uavgjort i dag - etter SJU kamper av sesongen - det har lite med virkeligheten å gjøre. Vi kan ikke forvente at FFK skal leke seg gjennom Adeccoen. Om vi tar like mange poeng som f. eks. Hønefoss tok i fjor, så er ikke det noen kjempesesong, men dersom det holder til opprykk så driter jeg i det og kjøper napoleonskake uansett.

Dersom vi ikke rykker opp, så må Aunes stilling vurderes strengt. Foreløpig er vi fire poeng bak laget som leder hele Adeccodassen, og det er ingen lag som har vunnet mer enn fire av seks. Vi har nå tre hjemmekamper på de neste fire, og alle muligheter for å klatre på tabellen.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 09 mai 10, 15:07

Opprinnelig postet av Jens G Best

Opprinnelig postet av bateman

Jeg er egentlig imot å sparke trenere så tidlig i ses, men avgir vi poeng mot Strømmen, med det samme traurige spillet og innsats, da bør Aune fjernes fra jobben som hovedtrener. Da vil en ny trener ha god tid til å snu trenden vi er inne i nå.

- Klubben har halvert budsjettet og jobber seg ihjel for å nesten klare den nye økonomiske virkeligheten i norsk fotball

- Spillerne har fått seg en saftig nedverdigelse og slag for baugen med tanke på egne evner gjennom nedrykk

- Vi har endelig bestemt oss for å satse på unge lokale spillere og har foreløpig i år tatt opp 3 juniorspillere i a-stallen

- Vi har en lokal trener som er i sin første fulle sesong som hovedtrener

- Vi har 1 tap på 10 kamper, og ligger 3 poeng bak direkte opprykk med 24 kamper igjen å spille

Og du mener det lureste er å sparke treneren nå?  Ja ja, det ikke bare Aune som har vanskelig med virkelighetsoppfatningen om dagen...

 

 




Når du vinkler det sånn, begynner jeg nesten å se positivt på ting ^^

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 mai 10, 15:27

Blir seier idag, gutta! Føler det på meg ja. Sees på stadion!

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 09 mai 10, 15:47

Opprinnelig postet av bateman

Aune siteres på at FFK hadde hatt en "himmelsk" sesongåpning hadde ikke Trysil keeperen stått som Gordon Banks...Det understreker det faktum at Aune ikke evner å se egne svakheter, og sier videre at han faktisk er "nesten" fornøyd med laget til nå...Skremmende! Nivået i Adeccon har vært meget svakt, især Trysil var elendige, så å kun ta 1poeng mot dem er horribelt for et lag som tok sølv i TL 2008.Videre har vi prestert under pari i samtlige kamper i år, selv mot Alta hvor 3-3 hadde vært riktig resultat sett kamper under ett.

Jeg er egentlig imot å sparke trenere så tidlig i ses, men avgir vi poeng mot Strømmen, med det samme traurige spillet og innsats, da bør Aune fjernes fra jobben som hovedtrener. Da vil en ny trener ha god tid til å snu trenden vi er inne i nå.

Er det denne artikelen du mener?

http://www.f-b.no/ffk/kort-vei-fra-himmel-til-helvete-1.5240915

 

Kan ikke se at han sier at sesogen har vært himelsk eller at om vi hadde vunnet N/T så hadde vært himelsk.

Men han sier : Hvis vi eksempelvis Ikke hadde opplevd som under forrige kamp at keeperen til Nybergsund plutselig skulle finne frem evner som minner om Gordon Banks, så hadde vi ligget der oppe nå.


Erik_

Knøttespiller

Ble medlem: 06 nov 09
Innlegg: 37

Lagt til: 09 mai 10, 16:11

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 09 mai 10, 16:36

Opprinnelig postet av IxiO

Opprinnelig postet av Jens G Best

Opprinnelig postet av bateman

Jeg er egentlig imot å sparke trenere så tidlig i ses, men avgir vi poeng mot Strømmen, med det samme traurige spillet og innsats, da bør Aune fjernes fra jobben som hovedtrener. Da vil en ny trener ha god tid til å snu trenden vi er inne i nå.

- Klubben har halvert budsjettet og jobber seg ihjel for å nesten klare den nye økonomiske virkeligheten i norsk fotball

- Spillerne har fått seg en saftig nedverdigelse og slag for baugen med tanke på egne evner gjennom nedrykk

- Vi har endelig bestemt oss for å satse på unge lokale spillere og har foreløpig i år tatt opp 3 juniorspillere i a-stallen

- Vi har en lokal trener som er i sin første fulle sesong som hovedtrener

- Vi har 1 tap på 10 kamper, og ligger 3 poeng bak direkte opprykk med 24 kamper igjen å spille

Og du mener det lureste er å sparke treneren nå?  Ja ja, det ikke bare Aune som har vanskelig med virkelighetsoppfatningen om dagen...

 

 




Når du vinkler det sånn, begynner jeg nesten å se positivt på ting ^^

Klubben har i det minste, sånn som jeg ser det, tatt noen helt nødvendige men også positive grep det siden det forsmedelige nedrykket. Når det gjelder FFK er jeg aldri sikker på at det kun går fremover.

Men en ting er jeg sikker på, idag knuser vi Strømmen Cool

---------------------------

Svaberget for alltid!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 09 mai 10, 16:40

Opprinnelig postet av Erik_

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2945/372/

Odi fra start i dag.

Spennende! Resten av laget er ikke offentliggjort enda?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 mai 10, 16:46

I følge Lemmy og hans kilder blir vel laget slik:

1. Lasse Staw

5. Agim Shabani - 24. Jan Tore Ophaug- 9. Raio Piiroja - 17. Wallace Fernando Pereira

18. Amin Askar - 6. Hans Erik Ramberg - 15. Joachim Thomassen - 10. Mattias Andersson

22. Celso Borges - 28. Odillon Kashama


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 09 mai 10, 16:51
Endret: 09 mai 10, 16:56
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Plankekæll

I følge Lemmy og hans kilder blir vel laget slik:

1. Lasse Staw

5. Agim Shabani - 24. Jan Tore Ophaug- 9. Raio Piiroja - 17. Wallace Fernando Pereira

18. Amin Askar - 6. Hans Erik Ramberg - 15. Joachim Thomassen - 10. Mattias Andersson

22. Celso Borges - 28. Odillon Kashama

Andersson på venstre midtbane altså, foran en relativt rufsete Wallace..?

Det kan bli skummelt, hvis han ikke legger ned BETYDELIG mer innsats enn han pleier. Går kanskje greit mot forventet svakere motstand, men..

Fredrikstadfk bekrefter forøvrig at dette laget er korrekt. Smile


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 09 mai 10, 16:55

Opprinnelig postet av Knuty

Opprinnelig postet av Plankekæll

I følge Lemmy og hans kilder blir vel laget slik:

1. Lasse Staw

5. Agim Shabani - 24. Jan Tore Ophaug- 9. Raio Piiroja - 17. Wallace Fernando Pereira

18. Amin Askar - 6. Hans Erik Ramberg - 15. Joachim Thomassen - 10. Mattias Andersson

22. Celso Borges - 28. Odillon Kashama

Andersson på venstre midtbane altså, foran en relativt rufsete Wallace..?

Det kan bli skummelt, hvis han ikke legger ned BETYDELIG mer innsats enn han pleier..

 

Huff ja.. den venstresiden trenger hell og lykke defensivt...

Har derimot litt trua på komboen borges/odi

Borges som tilrettelegger for "Springaren fra Rakkestad".. kan blir interessant..

---------------------------

Svaberget for alltid!


Subbie

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 51

Lagt til: 09 mai 10, 17:52

i dag vinner vi med minst 4, det kan jeg love!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 mai 10, 18:11
Endret: 09 mai 10, 18:14
Endret av: Husgutt

hater flishaugenYell greit å synge mot de en gang, men ørten ganger. har jo helt sluttet å synge mot hoved..

 

edit; på'n igjen

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 09 mai 10, 18:29

Få den ballen i mål før pause nå da.. Ellers er jeg redd dette kan bli svært frustrerende.


Jonna

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 mai 10
Innlegg: 2

Lagt til: 09 mai 10, 18:30

Deilig å se at det faktisk er litt underholdning i spillet igjen hvertfall :-)

---------------------------

FFK for alltid! :-)


espeng

Knøttespiller

Ble medlem: 10 nov 04
Innlegg: 47

Lagt til: 09 mai 10, 18:32

Så langt syns jeg Shabani har klart seg meget bra på høyreback, virker mer offensivt anlagt enn Martinsen. Men FFK bør forsøke å involvere høyresida mer i angrepet, veldig mye går via Andersson på venstre. Føler det blir farligere hvis Askar kommer rundt og FFK kan fylle opp i boksen med Borges, Andersson, Ramberg og Odi.

Ellers var jo langskuddet til Thomassen tidenes skudd. Var Ahlsen og Prytz-klasse over den!

---------------------------

I must confess, I was born at a very early age.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 mai 10, 18:40

hvorfor får andersson lov til å spille gang på gang??  Yell

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 09 mai 10, 18:40

Morsomt  å se at FFK spiller kreativ fotbal lfor første gang i år. Odi er rå !!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 09 mai 10, 18:47

Endelig,ikke så mye måk og mæl.... Helt til Ophaug får ballen! Tongue out

Odi setter virkelig press på forsvaret så de stresser en del...Det er bra.. Få ut Andersson til pause??  Han fungerer jo overhodet ikke!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 mai 10, 19:03

Vi spiller mer langs bakken, men som vi mangler spillmønster og trøkk i boksen, er jo ingen spillere i boksen foruten Odi! Som forøvrig har vært frisk. Vi møter kanskje Adecco ligaens svakeste lag og vi må kunne kreve bedre takter enn det her (selv om det er en viss forbedring). Andersson er en svensk tragedie...Inn med Rafn eller Valencia!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 09 mai 10, 19:08

Nok en frustrende kamp? Ingenting vil inn...


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 mai 10, 19:09

Haha, utrolig morsom situasjon med Borges som "krever" å bli hjulpet opp fra gresset av en Strømmen spiller, og tæpper han litt på beina :p Begge med litt latter etterpå,slikt liker jeg å se!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 09 mai 10, 19:10

Obligatorisk corner trening !!!!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 mai 10, 19:10

Opprinnelig postet av Knuty

Nok en frustrende kamp? Ingenting vil inn...

That's what she said!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 mai 10, 19:10

på tide med cornertrening?

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


laris

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 aug 09
Innlegg: 2

Lagt til: 09 mai 10, 19:12

Har ikke sett at Ophaug pelmer mere enn noen andre.

---------------------------

john


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 mai 10, 19:13

Trøsten får være at Glimt tapte for Moss, Særp har gitt fra seg en 0-3 ledelse til 3-3 (samt fått rødt kort), Sogndal 0-0 hjemme mot Trysil (dessverre brente Ojo straffespark nettopp...).

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 09 mai 10, 19:16

Endelig!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 09 mai 10, 19:17

Endelig.. Må lompescoring til for å bryte forbannelsen Wink

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 mai 10, 19:19

Ingen som klarte å stusse? Go Wallace! Hehe, deilig. Mye mer trøkk fra guttane i 2omg. Forventer at vi går for å avgjøre kampen til 2-0 nå! Hadde vært utrolig moro med en Odi scoring.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 mai 10, 19:19

synes Ramberg bør få litt skryt idag. Synes han har vært bedre enn normalen

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 mai 10, 19:21

Taket letta når speaker leste opp Alta-Sarpsborg 4-3!Laughing

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 09 mai 10, 19:22

Fiiine Alta.. STERK opphenting...

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 mai 10, 19:24

Våknet nå. Chelsea vant seriegull med over 100 seriemål og United har kun Mikke Mus-troféet i år. Blackburn vant siste kamp. Så går brått FFK i 1-0, og så ligger jammen meg sarpingene under for Alta med 4-3, samt at vi fikk hjelp fra Moss i dag. Rett og slett en herlig dag så langt!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 mai 10, 19:26

Opprinnelig postet av ffk1903

Våknet nå. Chelsea vant seriegull med over 100 seriemål og United har kun Mikke Mus-troféet i år. Blackburn vant siste kamp. Så går brått FFK i 1-0, og så ligger jammen meg sarpingene under for Alta med 4-3, samt at vi fikk hjelp fra Moss i dag. Rett og slett en herlig dag så langt!

Pluss at Trysil utliknet mot Sogndal nå ;)

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 mai 10, 19:31

Særp.... )-:

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 mai 10, 19:40

Fredrikstad er like farlige på kontringer som en kattunge er i et løvebur for øvrig. Når scoret vi sist på en skikkelig kontring? Eneste jeg kommer på i farten er vel da Tarik driblet en haug med spillere i 2008 og ga så til Gardar som scoret. Usikker om det kan kalles kontring når man dribler 10 mann men...


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 mai 10, 19:49

Tre poeng, men det skulle ¤%#& bare mangle mot Strømmen også.

Hvorfor kan ikke FFK bruke kontringsspillet for å prøve å drepe kampene med et mål til? Vi har jo kant og backer til å bidra..


Jonna

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 mai 10
Innlegg: 2

Lagt til: 09 mai 10, 19:51

Opprinnelig postet av ffk1903

Tre poeng, men det skulle ¤%#& bare mangle mot Strømmen også.

Hvorfor kan ikke FFK bruke kontringsspillet for å prøve å drepe kampene med et mål til? Vi har jo kant og backer til å bidra..

Om ikke annet gjør det kampen j#¤# spennende :p

---------------------------

FFK for alltid! :-)


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 09 mai 10, 19:51

Ramberg er absolutt mer med idag. Jeg har aldri nevnt noe om hvilke spillere som bør spille, men dette her er ikke bra nok mot et så svakt lag som Strømmen. Jeg har forsatt mine mejinger om trener og apparatet rundt. De skal jeg denne gangen holde for meg selv, men fy f... så trist det er å se på. Mer sier jeg ikke for da kommer vel to av "yppersteprestene" her inne med diverse hogg.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 09 mai 10, 19:51

Viktig seier, dog helt nødvendig skal vi i det hele tatt kunne prate om opprykk.

Forøvrig deilig at vi tar tre poeng på glimt, og to på sogndal og særp i dag.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 mai 10, 19:52

Hva skal man si? Takk for 3 poeng og litt bedre spill. Men som vanlig stopper det opp ved 16 m. Hvor blir det av faendivolsken foran kassa som skal til for å score?   Bortsett fra FFK selv, har jeg ikke sett et så dårlig lag som Strømmen på stadion, og det er pinlig å se hvordan vi legger oss bakpå med en gang vi scorer..

Hvorfor ikke presse på for å punktere kampen?  I stedet får gutta panikk og  gjør det vanskelig for seg selv..

Mitt største ønske for neste helg er uansett å få andersson på benken..  

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 09 mai 10, 19:52

Deilig med 3 poenger i dag... Viktig også! Ramberg var stor på midten i dag..Jobbet som en hest!!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 09 mai 10, 19:55

Jeg er ikke den store tilhengeren av Ramberg, men idag får han godkjent pluss, plussCool


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 mai 10, 19:58

deilig seier ;) vi ligger fortsatt to poeng foran skjema i forhold til 2003 sesongen som vi rykka opp i sist gang :P  i 03 så hadde vi 10 poeng nå har vi 12 :D

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

21 August 2010 :-)
18 Uker :-)


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 mai 10, 19:58

TRAGISK TRAGISK KAMP IDAG, DETTE SKULLE FFK VUNNET MED 5 ELLER 6 MÅL OG HOLDT NULLEN, MOT ET NYOPPRYKKET LAG TIL 1.DIVISJONEN SOM VAR ELENDIG.....


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 mai 10, 20:00

Defensivt solid i dag, men så hadde også Strømmen lite å by på. Vi vinner en del baller på midten, men synes det alt for ofte blir støttepasninger i stedet for rask pasning ut på kant.

Dog er dette bagateller mot det at vi er totalt blodfattige inne i motstanderens 16-meter. Målet i dag er et litt heldig dødballmål, og de sjansene vi skaper i åpent spill er utelukkende vanskelige sjanser som sitter maksimalt én av fire ganger. Det er noe tamt over det offensive.

Men vi tok tre poeng, og det er ny hjemmekamp om en uke. Vi er med i toppen til tross for det labre spillet (tredjeplass nå).

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 09 mai 10, 20:06

Vi spiller bra i en time, har full kontroll på kampen og låner nesten ikke bort ballen. Skaper en del sjanser, skuddet til Thomassen hadde forresten fortjent en bedre sjebne. Etter scoringen skaper vi derimot ingentin, og det ser ut som om vi klapper helt sammen, skulle nesten tro at de trodde det var golden goal. Skjønner ikke hvorfor vi ikke bare fortsetter å kjøre på. Uansett positivt med seier og tre vikitge poeng! Nå tar vi den neste også så er vi skikkelig i gang Smile


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 09 mai 10, 20:15

Noen som vet hvor jeg kan se scoringa i reprise? Klarte jo selvfølgelig å ikke få det med meg.

---------------------------

"Går for Opprykk 2010" Go FFK!!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 09 mai 10, 20:18

Jeg synes dette var en spillemessig opptur, mye mer spill, bedre på midtbanen, Odi farlig fremme, trygt bak.....Jada jeg vet at Strømmen er et svakt lag, men de spilte vel uavgjort mot MFK som igjen i dag slo B/G???

 


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 09 mai 10, 20:23

Uansett hvordan man snur og vender på det, så har vi nå tre seire, tre uavgjort og ett tap på de første sju. Er helt enig i at det er mye å ønske seg når det gjelder spillet, men resultatmessig har vi lite å klage på. 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 09 mai 10, 20:24

Borges da folkens, og Thommasen. Må si de jobba bra i dag også. Hele laget blødde vel litt i dag, men de panikk klareringene etter målet er jo til å grine av. De er så redde for og tape så de ligner ikke grisen. Snakk om og legge seg.

Så mener jeg dommerene i dag var møøøøøøk dårlige...

---------------------------

Heia FFK


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 09 mai 10, 20:39

Jeg er utrolig takknemmlig for 3 poeng i dag, jeg synes også laget jobba bra, men vi sliter noe forferdelig innenfor motstanders straffefelt.


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 09 mai 10, 20:41

Enig. Borges var bedre i dag enn han har vært på lenge, men nå var det vel ikke veldig høyt nivå på forsvaret til Strømmen heller. Det er uansett unødvendig å fortsette å samle kort, selv om dommern ikke var all verden. Er vel oppe i 4 gule nå, betyr det at han må stå over etter neste gule? Isåfall er karantenesystemet helt håpløst.

Hvis vi etterhvert lærer å bruke farta til Odi riktig tror jeg han kan bli mye farligere, han var jo god i dag. Føler at han tilfører angrepet noe vi har savnet hittil i sesongen.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 09 mai 10, 20:48

Syns mange er undøvrndig negative her. KOM DERE PÅ STADION!!!! ikke sitt her på et forum og klag.

Vi tok en viktig seier, vi jobbet godt for den og jeg skal til og med Skryte av ramberg Surprised.

Det så virkelig ut til at gutta var nærvøse foran mål, og med den seieren og til og med et møkka mål til oss Tongue out

Jeg syns dette var full fortjent. Selv om det er mye forsatt kan rettes på Laughing


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 09 mai 10, 20:50

Opprinnelig postet av Husgutt

hater flishaugenYell greit å synge mot de en gang, men ørten ganger. har jo helt sluttet å synge mot hoved..

 

edit; på'n igjen

 

Syns det er kjempe koslig jeg at vi synger fram og til bake med Flisehaugen. Det er POKKER meg daut fra de andre tribunene på stadion.

 


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 09 mai 10, 20:58

Opprinnelig postet av Plankehue

Syns mange er undøvrndig negative her. KOM DERE PÅ STADION!!!! ikke sitt her på et forum og klag.

Vi tok en viktig seier, vi jobbet godt for den og jeg skal til og med Skryte av ramberg Surprised.

Det så virkelig ut til at gutta var nærvøse foran mål, og med den seieren og til og med et møkka mål til oss Tongue out

Jeg syns dette var full fortjent. Selv om det er mye forsatt kan rettes på Laughing

Kan ikke være mer enig!!!!!!!!!!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 09 mai 10, 21:01

Opprinnelig postet av Stoni

Noen som vet hvor jeg kan se scoringa i reprise? Klarte jo selvfølgelig å ikke få det med meg.

 

Får satse på at de viser litt på fotball xtra senere i kveld! Smile

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 mai 10, 21:14

Opprinnelig postet av Stoni

Noen som vet hvor jeg kan se scoringa i reprise? Klarte jo selvfølgelig å ikke få det med meg.

Pleier ikke NRK ha artikler om hver enkelt kamp, med en høydepunkter som video på toppen? Kommer kanskje utover kvelden i tilfelle.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 09 mai 10, 21:21

ffksupporter.nets spillerbørs

FFK vant 1-0 over Strømmen på hjemmebane, og vi har gitt vår dom over spillerne. Hvem mener du var den beste FFK-eren?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 09 mai 10, 21:33

Opprinnelig postet av Lemmy

ffksupporter.nets spillerbørs

FFK vant 1-0 over Strømmen på hjemmebane, og vi har gitt vår dom over spillerne. Hvem mener du var den beste FFK-eren?

Dere har glemt å føre opp BB. Regner med det skal være Thomassen.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 mai 10, 21:37

Opprinnelig postet av ffk-4ever

TRAGISK TRAGISK KAMP IDAG, DETTE SKULLE FFK VUNNET MED 5 ELLER 6 MÅL OG HOLDT NULLEN, MOT ET NYOPPRYKKET LAG TIL 1.DIVISJONEN SOM VAR ELENDIG.....

Wake up and smell the coffee! 

Vi er faktisk ikke så gode som det du innbiller deg. Wink


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 mai 10, 21:38

Opprinnelig postet av Stoni

Noen som vet hvor jeg kan se scoringa i reprise? Klarte jo selvfølgelig å ikke få det med meg.

TV Østfold kl 1730 i morra.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 mai 10, 21:42

Opprinnelig postet av Gonzales

Borges er vel oppe i 4 gule nå, betyr det at han må stå over etter neste gule? Isåfall er karantenesystemet helt håpløst.

Karantenesystemet er slik:

Karantene etter 3-5-7-9-11 osv... Jeg mener det burde vært etter 4-6-8-10-12 osv. Uansett må Borges prøve å unngå alle disse kortene. Det i dag var fullt fortjent. De tre første er "miste hodet"-kort som også har vært vel fortjent.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 mai 10, 21:44

Innsatsen var god i dag! Veldig bra!

Fortsatt har vi ikke noen plan over det offensive spillet, men det har vel Aune kontroll på, så det kommer nok.

Banens beste i dag er Ramberg. Jobber godt og spiller sikre og gode pasninger.

Nest best er Thomassen som viser sin hurtighet, og sitt driv ved flere anledninger. Også pluss for ett kjempeskudd.

Borges kom også mer til sin rett idag, da han endelig får være med i det offensive spillet.

Det negative i dag er kantene, som nesten er helt usynlige hele kampen igjennom. Kommer døm rundt så legger døm noen lomper inn i feltet. Blir aldri farlig.

Odi løper mye og fort, men med ballen i beina er han rævva. Langt fra banens beste som han blei kåra til.

16 mai vil jeg ha Valencia på høyre og Askar på venstre.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 mai 10, 21:51
Endret: 09 mai 10, 22:06
Endret av: Plankekæll

Min børs: 


Staw 5

Shabani 4
Ophaug 5
Piiroja 5
Pereira 3

Askar 4
Ramberg 7 BB
Thomassen 6
Andersson 2

Odi 4
Borges 6


Forslag til lag mot Løv/Ham:

Staw

Shabani - Ophaug - Piiroja - Pereira

Valencia - Ramberg - Thomassen - Askar

Borges - Odi


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 09 mai 10, 21:59

Opprinnelig postet av Knuty

Opprinnelig postet av Lemmy

ffksupporter.nets spillerbørs

FFK vant 1-0 over Strømmen på hjemmebane, og vi har gitt vår dom over spillerne. Hvem mener du var den beste FFK-eren?

Dere har glemt å føre opp BB. Regner med det skal være Thomassen.

Flott at du sa i fra, jeg hadde glemt det. Det er nå endret, og du hadde helt rett; det var Thomassen som etter vår mening var banens beste!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 mai 10, 22:49

først var dette en litt svak kamp som vi vant 1-0. så skjønner jeg ikke at vi skal ri inn 1-0 seier..

hvor mange cornere skal wallace ta ?

jeg syns han var svak å cornere...

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 09 mai 10, 22:53

Synes guttæne spilte en solid kamp idag, minimalt med feilpassninger og ikke alt for mye "Kælking".

Har en følelse på at Odi kan bli stor, han er ikke bare rask, har god ballkontroll også.


Terningkast : 4 (Adecco standard).

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 09 mai 10, 23:04

Opprinnelig postet av keiko99

først var dette en litt svak kamp som vi vant 1-0. så skjønner jeg ikke at vi skal ri inn 1-0 seier..

hvor mange cornere skal wallace ta ?

jeg syns han var svak å cornere...

Det at han misset på cornerene i 2. omg. ved hovedtribunen var at ballen ikke ville ligge der den skulle ligge. Han spurte linjedommer om han kunne flytte den ut 5 cm, men det var ikke aktuelt. Det var et potetjorde der så de cornerene der var ikke hans feil.

---------------------------

Heia FFK


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 mai 10, 23:21

Synes dagens kamp var veldig positivt.Virker som det kanskje kan snu nå.

Odi kommer til å bli kjempe god spissSmile

Jeg har klaget på at Aune sitter alt for mye rolig men idag skal du ha skryt Aune.Idag sto du på sidelinja nesten hele tiden.

Idag skal spillerne ha skryt for at de virkelig prøvde hele kampen.

Men kanskje man skal prøve Askar som høyre back og Valencia som høyre midtbane?

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 09 mai 10, 23:34

Opprinnelig postet av Plankehue

Syns det er kjempe koslig jeg at vi synger fram og til bake med Flisehaugen. Det er POKKER meg daut fra de andre tribunene på stadion.

 

Plankehaugen dro igang "Fredrikstad-Fredrikstad" 1 gang i løpet av kampen. Ikke en eneste "røde og hvite..."

Jeg trur dere får starte med dere selv der, ass.


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 10 mai 10, 08:09

Opprinnelig postet av Lex

Opprinnelig postet av keiko99

først var dette en litt svak kamp som vi vant 1-0. så skjønner jeg ikke at vi skal ri inn 1-0 seier..

hvor mange cornere skal wallace ta ?

jeg syns han var svak å cornere...

Det at han misset på cornerene i 2. omg. ved hovedtribunen var at ballen ikke ville ligge der den skulle ligge. Han spurte linjedommer om han kunne flytte den ut 5 cm, men det var ikke aktuelt. Det var et potetjorde der så de cornerene der var ikke hans feil.

Vel kan nok skylde seg sjøl, det er jo bare han som tar cornere. Dvs det er han som lager potet-jorde ved cornerflagget Wink


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 10 mai 10, 12:18

Dette her er den mest underholdende kampen jeg har vært på hittil i sesongen! Synes de faktisk hadde et lott moro spill denne gangen, pluss at det var skikkelig forbedringer å se på enkelte personer.

Aune skal ha creds først. Odi og Borges på topp, Andersson på kant, Shabani som bekk - synes dette var veldig bra avgjørelser. Andersson synes jeg fungerte bedre her, og han løp iallefall mye mer enn det han har gjort de siste kampene.

Odi og Borges fungerte bra sammen synes jeg! Prøvde seg raskt på noen stikkere, og tror disse kan fungere veldig bra sammen. Odi trenger å bli varm i trøya, og tærpe litt første touch!

Thomassen og Ramberg fungerte bra idag synes jeg! Nå har jo ikke jeg vært den største tilhengeren av Ramberg, men i går leverte han virkelig altså. Thomassen var også en kjempe på midtbanen, og han hadde fortjent mål på druseren fra rundt 35 meter. Knallskudd MIDT i tverrliggeren, selvom han hadde dårlig balanse når han dunket til. MORSOM FOTBALL!

Mest positive idag er vel forsvaret. Strømmen hadde vel strengt tatt ikke en eneste sjanse, så det er ganske bra å se. Ophaug er den eneste som leverte lang ball på lang ball idag.

Ser virkelig frem til neste kamp!!

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 10 mai 10, 15:42
Endret: 10 mai 10, 15:45
Endret av: Plankehue

Opprinnelig postet av JipJap

Opprinnelig postet av Plankehue

Syns det er kjempe koslig jeg at vi synger fram og til bake med Flisehaugen. Det er POKKER meg daut fra de andre tribunene på stadion.

 

Plankehaugen dro igang "Fredrikstad-Fredrikstad" 1 gang i løpet av kampen. Ikke en eneste "røde og hvite..."

Jeg trur dere får starte med dere selv der, ass.

Ser at den kan missforstå. Jeg står på plankehaugen og ikke noe spesielt å klage på det, selv om en del står forstatt Sealed

Men det jeg mente var Andre enn PH og FH. tenker på hovedtribunen og de på venstre siden av PH.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 10 mai 10, 16:05

Kan ikke fatte og begripe hva Andersson har ut på der å gjøre.. Makan til lat primadonna.. Fikk jo sjansen et par ganger, men viste ikke akkurat goalgetteregenskaper der heller.. Nei, ut på benken Mattias!

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 10 mai 10, 16:38

Opprinnelig postet av Plankehue

Opprinnelig postet av JipJap

Plankehaugen dro igang "Fredrikstad-Fredrikstad" 1 gang i løpet av kampen. Ikke en eneste "røde og hvite..."

Jeg trur dere får starte med dere selv der, ass.

Ser at den kan missforstå. Jeg står på plankehaugen og ikke noe spesielt å klage på det, selv om en del står forstatt Sealed

Men det jeg mente var Andre enn PH og FH. tenker på hovedtribunen og de på venstre siden av PH.

Tror du misforstod JipJap.

Det ble ikke dratt i gang mot hovedtribunen fra Plankehaugen en eneste gang i går. Flishaugen gjorde det en gang, men ikke Plankehaugen. Slik jeg forstod JipJap var det det han klagde på og jeg er helt enig med ham. Vi som er på hovedtribunen  må dras i gang og det ble ikke gjort i går.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 10 mai 10, 16:51

Enig. PH burde få med seg langsiden mye mer enn de har gjort i det siste. "Fredrikstad-Fredrikstad" og "røde og hvite..." pleier jo å skape bra trøkk, men i går ble det ikke gjort noen forsøk på å få med hovedtribunen.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 10 mai 10, 18:36

ok. Tongue out


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 mai 10, 18:42

Opprinnelig postet av Gonzales

Enig. PH burde få med seg langsiden mye mer enn de har gjort i det siste. "Fredrikstad-Fredrikstad" og "røde og hvite..." pleier jo å skape bra trøkk, men i går ble det ikke gjort noen forsøk på å få med hovedtribunen.

 

Vi prøvde det i forrige hjemmekamp, men iom at Flishaugen er nærmere, blir det umulig å forholde seg til både flishaugen og hovedtribunen samtidig, da må i tiflelle FH være stille, noe som ikke er lett å få til....

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 10 mai 10, 19:05

hadde bare resten av ph vært like ivrige som flishaugen..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 10 mai 10, 19:17

Noen som vet tilskuertallet i denne kampen?


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 10 mai 10, 19:19
Endret: 10 mai 10, 19:20
Endret av: JipJap

Opprinnelig postet av kratos

Vi prøvde det i forrige hjemmekamp, men iom at Flishaugen er nærmere, blir det umulig å forholde seg til både flishaugen og hovedtribunen samtidig, da må i tiflelle FH være stille, noe som ikke er lett å få til....

Hvor vanskelig er det å skrike "røde og hvite er de bester" også vente på svar fra hovedtribuna?

Trur dere kan vente lenge om dere forventer at hovedtribuna skal gjøre noe annet enn å svare, ev. være med å klappe (som vi var) når laget spiller bra.

Hadde kanskje vært greit med egne rop mot flishaugen, og ikke "låning" av ph-hovedtribune ropa?


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 10 mai 10, 19:22

Opprinnelig postet av Rey

Tror du misforstod JipJap.

Det ble ikke dratt i gang mot hovedtribunen fra Plankehaugen en eneste gang i går. Flishaugen gjorde det en gang, men ikke Plankehaugen. Slik jeg forstod JipJap var det det han klagde på og jeg er helt enig med ham. Vi som er på hovedtribunen  må dras i gang og det ble ikke gjort i går.

Du forstod meg rett. De tok faktisk ikke "Reis opp..." sangen heller.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 10 mai 10, 19:25

Den tok de faktisk en gang (halvhjertet), men på litt feil tidspunkt. Midt i en farlig kontring for FFK er ikke tingen hvis man skal ha med hovedtribunen. Da er det fleste opptatt med å følge med på hva som skjer. Noe du er et bevis på ettersom du ikke fikk det med deg ;-)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 10 mai 10, 20:35

Opprinnelig postet av Knuty

Noen som vet tilskuertallet i denne kampen?

ca 5400

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 10 mai 10, 20:42

Opprinnelig postet av kratos

Opprinnelig postet av Knuty

Noen som vet tilskuertallet i denne kampen?

ca 5400

Ble det ikke oppgitt at det var ca 5900?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 10 mai 10, 20:48

Opprinnelig postet av Gonzales

Ble det ikke oppgitt at det var ca 5900?

Stemmer det. 5937 for å være eksakt Smile

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 10 mai 10, 20:48

Opprinnelig postet av kratos

Vi prøvde det i forrige hjemmekamp, men iom at Flishaugen er nærmere, blir det umulig å forholde seg til både flishaugen og hovedtribunen samtidig, da må i tiflelle FH være stille, noe som ikke er lett å få til....

Et lite problem der, men det må vel være mulig å løse det på en måte. For eks. går det kanskje an å lage noen egne rop man synger mot Flishaugen, mens man bruker de gamle mot hovedtribunen?


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 10 mai 10, 20:53

Opprinnelig postet av Rey

Stemmer det. 5937 for å være eksakt Smile

Ok, vet du om dette er antall tilskuere som faktisk var på stadion, eller er det antall kjøpte billetter?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 10 mai 10, 21:39

Opprinnelig postet av Gonzales

Opprinnelig postet av Rey

Stemmer det. 5937 for å være eksakt Smile

Ok, vet du om dette er antall tilskuere som faktisk var på stadion, eller er det antall kjøpte billetter?

Det må ha vært antall kjøpte billetter. Aldri i verden om det var nesten 6000 der i går.


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 mai 10, 22:05

Opprinnelig postet av Gonzales
Ok, vet du om dette er antall tilskuere som faktisk var på stadion, eller er det antall kjøpte billetter?

Tallet er alltid antall solgte billetter, så noe misvisende at det overalt står tilskuere. Det er vel kun Enga på Ullevaal som faktisk teller om folk som kommer på kamp i Norge. Alle andre bruker tallene fra antall solgte billetter. Det var i hvert fall slik senest i fjor, og det har neppe blitt en endring på dette i år.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 11 mai 10, 00:00

Opprinnelig postet av ffk1903

Opprinnelig postet av Gonzales
Ok, vet du om dette er antall tilskuere som faktisk var på stadion, eller er det antall kjøpte billetter?

Tallet er alltid antall solgte billetter, så noe misvisende at det overalt står tilskuere. Det er vel kun Enga på Ullevaal som faktisk teller om folk som kommer på kamp i Norge. Alle andre bruker tallene fra antall solgte billetter. Det var i hvert fall slik senest i fjor, og det har neppe blitt en endring på dette i år.

Enga gjør vel dette fordi leia faktisk er avhengig av hvor mange tilskuere det er på kamp om jeg ikke husker feil.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 11 mai 10, 00:02

Opprinnelig postet av ffk1903

Opprinnelig postet av Gonzales
Ok, vet du om dette er antall tilskuere som faktisk var på stadion, eller er det antall kjøpte billetter?

Tallet er alltid antall solgte billetter, så noe misvisende at det overalt står tilskuere. Det er vel kun Enga på Ullevaal som faktisk teller om folk som kommer på kamp i Norge. Alle andre bruker tallene fra antall solgte billetter. Det var i hvert fall slik senest i fjor, og det har neppe blitt en endring på dette i år.

Det er jeg ikke sikker på at du har rett i fkk1903, de scanner jo inn billettene til de som møter opp, det er så vidt jeg har forstått antall tilskuere som faktisk møter opp de oppgir som tilskuertall. Er ikke som i stjernehallen hvor de oppgir litt over tusen tilskuere når det er kanskje 300 der. Vi må huske på at stadion tar 12450 tilskuere, da ser det fryktelig glissent ut når det er under 6000 tilstede, er tross alt under halvparten av fullsatt.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 11 mai 10, 07:46

De scanner jo billettene i Stjernehallen også...


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 11 mai 10, 08:45
Endret: 11 mai 10, 08:47
Endret av: ffk1903

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Det er jeg ikke sikker på at du har rett i fkk1903, de scanner jo inn billettene til de som møter opp, det er så vidt jeg har forstått antall tilskuere som faktisk møter opp de oppgir som tilskuertall. Er ikke som i stjernehallen hvor de oppgir litt over tusen tilskuere når det er kanskje 300 der. Vi må huske på at stadion tar 12450 tilskuere, da ser det fryktelig glissent ut når det er under 6000 tilstede, er tross alt under halvparten av fullsatt.

De scannet vel billettene i fjor også? Da sendte jeg en mail til Torjussen, som bekreftet at antall solgte billetter var tallet som ble oppgitt som tilskuere.

At de scanner billettene kan kanskje ha noe å gjøre med å hindre falske billetter for alt jeg vet.


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 11 mai 10, 21:46

info jeg her fra folk med tidligere tilknyttning til bilettsystemer er at det regnes antall solgte biletter. altså selges det 4000 sesongkort regnes de med i tilskuertallet uansett om de er der eller ei

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 mai 10, 21:48

Trodde det var nytt fra i år at alle klubber (i hvert fall i Tippeligaen) skal oppgi antall tilskuere på stadion fremfor antall solgte billetter (som mange har gjort før). Husker dog ikke hvor jeg leste det, ei heller om det også gjelder 1. divisjon.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 9 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f