Husk meg
Brukernavn
Passord

Få inn Eggen...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 apr 10, 21:01

Overhodet ikke ute etter å gi all skyld til Aune for prestasjone spillerene har gitt oss dem 3 første seriekampene. Men vi har en urutinert trener og spillet vi presterer har tilsynelatende ingen fasong eller struktur. Eggen står klar med en spillertropp eller ihvertfall med en ellever som er bedre enn den han førte oss til Tippeligaen med. Har vi råd til og stå på sidelinja i altfor mange kamper og blåse ett forventet opprykk. Få inn Eggen, gjerne i ett team med Aune. Muligheten er der...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 apr 10, 21:07

Og hvem skal betale det?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 apr 10, 21:12

Opprinnelig postet av Patrioten

Og hvem skal betale det?

Klubben, hvem ellers? Det er fortsatt sånn i fotball at å bruke penger kan være en innvestering....


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 18 apr 10, 21:15

Det er også sånn at hvis man bruker penger man ikke har så er det en fare for at man går konk. Vi har brukt penger vi ikke har i altfor mange sesonger. Får virkelig håpe at de ikke gjør det nå.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 apr 10, 21:16

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Få inn Eggen, gjerne i ett team med Aune. Muligheten er der...

Nei, muligheten er ikke der. Vi har ikke penger til å hente Eggen.

Vi har ikke råd. Jeg tror heller ikke det løser Fredrikstads verdensproblemer. De forbanna latsabbene utpå banen må først gå i seg selv, jobbe og kjempe, og legge igjen litt svette i drakta si. 

Forsvaret var i dag en gjeng kløner, jeg fatter ikke hvordan det kan være mulig. Klarer ikke å behandle ballen engang. I tillegg gjorde de sitt aller beste med å prøve å spille Lasse Staw drita dårlig med patetiske humpete tilbakespill. Litt av en kompisgjeng.

Midtbanen var også dårlig. Borges må bort fra dette nivået, han har det tydeligvis ikke mye gøy om dagen. I tillegg pådrar han seg IGJEN et fjollete gult kort for sabotasje av spillet. Handsen til Thomassen der han får gult kort virker også helt grei slik jeg kunne se det, han stikker tydelig ut hånda for å ta ballen.

Angrepet kom aldri inn i kampen.

BB - Andersson? Uten at det sier allverden.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 apr 10, 21:17

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Patrioten

Og hvem skal betale det?

Klubben, hvem ellers? Det er fortsatt sånn i fotball at å bruke penger kan være en innvestering....

Er du seriøs? Med HVILKE PENGER skal man hente nye spillere/trenere??? 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 apr 10, 21:19

Opprinnelig postet av Rey

Det er også sånn at hvis man bruker penger man ikke har så er det en fare for at man går konk. Vi har brukt penger vi ikke har i altfor mange sesonger. Får virkelig håpe at de ikke gjør det nå.

Eggen var sikkert dyr forrige gang dem hentet ham også, tipper det betalte seg.... Og så forferdelig dyr tror jeg faktisk ikke Eggen er pr idag. Tror faktisk vi ville fått mye for pengene. Ihvertfall mer enn ett par nye middelmådige spillere..


Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 18 apr 10, 21:39

Se link: EGGEN Skrek FFK til himmels

---------------------------

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 apr 10, 21:47

Eggen var på VIP idag.

Synd vi ikke satsa på han i fjor høst eller i vinter.

Aune er en klovn som ikke har noe respekt i gruppa. Hvorfor gidder ingen å jobbe??

En Mjøndalen spiller lå nede i ca 2 min med skade, vi lå under 3-2. Aune blir sittende på benken istedenfor å motivere/ gi råd til spillerene. For en klovn!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 apr 10, 21:55

Opprinnelig postet av Kilden

Se link: EGGEN Skrek FFK til himmels

Nå er vel ikke akkurat Eggen jr av typen som pleier å skrike til spillerne, så overnevnte link er jo atypisk ham. Eggen er en god motivator på andre områder, og er flink med det mentale hos spillerne. Sistnevnte er kanskje noe vi hadde trengt nå.

Jeg er ikke så sikker på om det er en ny trener vi trenger med det første. FFK spilte bra fotball i treningskampene, men virker å ha en mental blokk så langt i sesongen. Det er heller ikke til å legge skjul på at Aune & Co har en vanskelig jobb når stallen er så tynn som nå. Det er svært få grep de kan gjøre fra kamp til kamp, og man sitter ikke med innbyttere som kan komme inn og endre kampbildet.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 18 apr 10, 22:08

Opprinnelig postet av Holters

Jeg er ikke så sikker på om det er en ny trener vi trenger med det første. FFK spilte bra fotball i treningskampene, men virker å ha en mental blokk så langt i sesongen. Det er heller ikke til å legge skjul på at Aune & Co har en vanskelig jobb når stallen er så tynn som nå. Det er svært få grep de kan gjøre fra kamp til kamp, og man sitter ikke med innbyttere som kan komme inn og endre kampbildet.

Hovedproblemet med for liten stall slik jeg ser det, er at det blir for liten konkurranse om plassene. Dermed blir det ikke samme intenisteten på treningene. Da får en heller ikke noen utvikling.

Uten sammeligning forøvrig, så har jeg trent to håndballag i to år nå. Det ene laget er vi 22 spillere. Det andre laget 11 spillere. Har gjort veldig mye likt med de to lagene. Det ene laget har hatt en veldig bra utvikling, mens det andre har ikke utviklet seg noe i det hele tatt. Sier seg selv hvilket lag som har blitt best.

Men noe Aune må ta tak i er samspillet. Men her har også spillerene et ansvar. De må da se selv at det ikke går å smelle lange (upresise) balle fra forsvaret på førstebevegelsen på topp.

---------------------------

Fredd


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 apr 10, 22:08

Enig på generelt grunnlag Holters. Men utfra kampen idag er jeg fryktelig uenig.

Han har spillere som Ramberg og Rafn på benk. Døm burde kommet inn. Midtbanen var fraværende i dag. Agim kunne kommet inn i pausa. Piiroja blir flytta fram som spiss og vi står og pumper baller mot 10 mann...

At Vidar og Ophaug får spille så lenge idag er utrolig!

Og ikke bare kunne han gjort bytter, han kunne kanskje prøvd å motivere litt også!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 apr 10, 22:39

Problemet er ikke for tynn stall når vi er underlegne lag som vi spiller for spiller er bedre på alle plasser, når vi har enkelt spillere som tjener mer enn hele motstander laget gjør osv. Ja, det er ett problem ved skadeproblem, sålangt har vi vært kjemisk skåna for det....... Tynn stall er intet annet en en syltynn unskyldning inntil videre..


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 18 apr 10, 22:44

Da vi i høst/vinter hadde en uendelig lang diskusjon rundt Tom Nordlie og en eventuel ny trener var jeg skeptisk til at Aune skulle få hovedansvaret, dette fordi jeg bl.a var skeptisk til hans evner som motivator.

Jeg har vel ikke akkurat fått fornyet tillit til mannen etter de tre redselsfulle kampene vi har fått servert. Men jeg er villig til å gi mannen flere sjanser , FFK har startet på noe nytt med en ny trener vi må vise tålmodighet og gi Aune og laget tid, det har vært altfor mange trener bytter i FFK i det siste, det er tross alt 27 kamper igjen av serien og jeg føler at det nødvendigvis ikke er så mye som skal til for at laget skal prestere.

Aune må bare trykke på de rette knappene og få det inn i skallen på spillerne at selv om man nå spiller i Adeccoligaen så kreves det intet mindre enn 100%, ikke 99,5, men 100%.

---------------------------

alexx


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 18 apr 10, 23:21

Opprinnelig postet av ffkmufc

Enig på generelt grunnlag Holters. Men utfra kampen idag er jeg fryktelig uenig.

Han har spillere som Ramberg og Rafn på benk. Døm burde kommet inn. Midtbanen var fraværende i dag. Agim kunne kommet inn i pausa. Piiroja blir flytta fram som spiss og vi står og pumper baller mot 10 mann...

At Vidar og Ophaug får spille så lenge idag er utrolig!

Og ikke bare kunne han gjort bytter, han kunne kanskje prøvd å motivere litt også!

Hva faen skal Ramberg inn å gjøre? Slå ENDA flere støttepasninger, noe det florerte av fra før av? Skal Rafn få den utakknemlig oppgaven å komme inn og snu en slik kamp? Det funka jævlig dårlig for Mulac..

Når ikke vi klarte å spille dem ut langs bakken, gjør ikke treneren da grep ved å flytte opp Raio? Han vant mange baller han, men Tegstrøm trudde jo han var midtbane og lå 10 meter bak Raio når han vant duellene, noe Aune virket meget forbanna over etter kampen.

Agim? Er han noe sikrere med ballen? Han prega vel ikke akkurat kampen han heller?
Når det gjelder den motiveringa di, så er ikke det så lett å få gjort noe med under kampen, men skal det være nødvendig? Her spiller de for over 6000 som betaler 150-300 kroner for å bli underholdt, de kjemper for å rykke opp i tippeligaen. Bør ikke det være motivasjon nok? De som ikke er motivert for å prestere da kan bare pakke sekken og pelle seg til helvete vekk!Yell

Når det er sagt, dere sier vi ikke har penger til trener eller spillere. Hvor får vi hovedsaklig inntekter fra iløpet av sesongen? Joda, publikum! Hvor mye taper vi per kamp om det brått kommer 2-3000 færre på kamp? En halv million? Da er det ikke mange kampene som skal til før et trenerbytte vil bli lønnsomt. Jeg mener fortsatt vi heller bør konse om nye spillere og la Aune jobbe videre.


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 19 apr 10, 02:38

Opprinnelig postet av Gardarson

Når det er sagt, dere sier vi ikke har penger til trener eller spillere. Hvor får vi hovedsaklig inntekter fra iløpet av sesongen? Joda, publikum! Hvor mye taper vi per kamp om det brått kommer 2-3000 færre på kamp? En halv million? Da er det ikke mange kampene som skal til før et trenerbytte vil bli lønnsomt. Jeg mener fortsatt vi heller bør konse om nye spillere og la Aune jobbe videre.

Nå er vel overgangsvinduet stengt for denne gang,så da blir det å vente til 1august.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 apr 10, 06:03

Opprinnelig postet av Gardarson

Når det er sagt, dere sier vi ikke har penger til trener eller spillere. Hvor får vi hovedsaklig inntekter fra iløpet av sesongen? Joda, publikum! Hvor mye taper vi per kamp om det brått kommer 2-3000 færre på kamp? En halv million? Da er det ikke mange kampene som skal til før et trenerbytte vil bli lønnsomt. Jeg mener fortsatt vi heller bør konse om nye spillere og la Aune jobbe videre.

Vi har dendesidert beste stallen i Adecco! Det kan du ikke si noenting på. Og vi sliter ikke med skader. Har vi en plan over spillet?

Mulig Aune kan være mannen, og alle veit jo at han må fortsette, så er egentlig ingen grunn til å diskutere dette.


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 19 apr 10, 12:47
Endret: 19 apr 10, 12:49
Endret av: Lars 29

Ingen tvil om at KTE er mannen FFK trenger nå i den situasjonen laget og byen befinner seg i.

Vi trenger en trener som kan spre positivitet, etusiasme og få troen tilbake i spillerne. På det området er Eggen veldig dyktig. TFA har ingenting å vise til på dette nivået og jeg vet at han og jokke ikke har all verdens tillit i spillergruppa.

Jeg har ment lenge og mener fortsatt at KTE har mye ugjort i FFK. Hadde vært spennende å sett hva han kunne ha utrettet med en betraktelig bedre spillerstall enn hva han hadde til rådighet da han var her sist.

I motsetning til Nordlie og Aune så klarte han faktisk å holde FFK oppe i eliteserien de årene han var her, enda vi de første årene i tippeligaen var underdogs, så holdt vi oss og ble reddet av fantastiske høstsesonger med stor innsats og entusiasme.

Spillerne " blødde" for drakten og byen, i motsetning til hva som er tilfellet nå.

Ja FFK må spare penger, ingen tvil om det. Men man må samtidig ta et valg. Ønsker vi å bli et middels førstedivisjonslag med 3000 på tribunen, eller skal vi satse på opprykk med 7000 - 10000 mennesker på tribunen og dertil mer inntekter.

Det er nå vi trenger investorer og andre på banen. Utifra økonomien til FFK kan det bli veldig problematisk dersom vi ikke rykker opp i år.

FFK og byen trenger Eggen, ingen tvil om det. Er ikke umulig at KTE blir presentert som ny Hønefoss trener dersom ikke FFK er raske på labben. Ta ansvar nå  Rafn og " kosten ".     

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 13:05

Men er det realistisk å vurdere ny trener? Skjønner argumentet med at det kan bli dyrere og IKKE skaffe ny trener, pga vi da kanskje ikke rykker opp osv., men har vi i det hele tatt penger å ta av?

Eller er vi da avhengig av en investor som åpner sin lommebok øremerket "Ny trener" ?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 19 apr 10, 13:16

Opprinnelig postet av Welhaven

Men er det realistisk å vurdere ny trener? Skjønner argumentet med at det kan bli dyrere og IKKE skaffe ny trener, pga vi da kanskje ikke rykker opp osv., men har vi i det hele tatt penger å ta av?

Eller er vi da avhengig av en investor som åpner sin lommebok øremerket "Ny trener" ?

Det bør være realistisk dersom klubben har ambisjoner. Høili og andre som har hjerte for FFK bør se faresignalene allerede nå og ikke vente til sommeren som man pleier.

At FFK opptråde helt hodeløst i ansettelsen av T.Nordlie og assistenten trenger man ikke å diskutere engang. Utrolig mye penger som ble kastet ut av vinduet. Veldig spesielt når en trener nærmest kan bestemme sin egen lønn. Desperasjon gir sjelden gode løsninger.

Som jeg skrev istad. Klubben må ta et valg. Utifra min informasjon om tingenes tilstand i FFK så har ikke FFK råd til å miste mange publikummere for å si det slik. Fortsetter man slik man har startet sesongen nå, så er 3500 tilskuere raskt en realitet. Det har klubben ikke råd til.

KTE vil ikke bli en så dyr utgiftspost for FFK i 1 divisjon. Ikke dyrere enn om man mister x antall tilskuere ihvertfall.  

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 20:48 | d300b85a