Husk meg
Brukernavn
Passord

Få inn Eggen...

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 13:22

Opprinnelig postet av Lars 29

Det bør være realistisk dersom klubben har ambisjoner. Høili og andre som har hjerte for FFK bør se faresignalene allerede nå og ikke vente til sommeren som man pleier.

Jeg er ganske sikker på at Lyn-kampen blir avgjørende for videre struktur i Fredrikstad FK.

 

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 apr 10, 13:37

Med ny trener i FFK, da Eggen, så ville det kommet 2500 flere tilskuere på kamp. Jeg for min del er ikke så begeistret for Eggen, men i bytte mot Aune så sier det seg vel selv.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 apr 10, 13:38

HVa med dagfinn enrely som trener...?

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 19 apr 10, 13:40

Opprinnelig postet av keiko99

HVa med dagfinn enrely som trener...?

Da må du nesten begrunne hvorfor, annet en at han er en sympatisk kar.

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 13:59

Opprinnelig postet av keiko99

HVa med dagfinn enrely som trener...?

Hørtes faktisk interessant ut. Tror han er bra streng, låt iallefall sånn under intervjuet med Rafn i pausa. Derimot feiler han vel på alt som har med trenererfaring o.l. å gjøre?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 19 apr 10, 14:17

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av keiko99

HVa med dagfinn enrely som trener...?

Hørtes faktisk interessant ut. Tror han er bra streng, låt iallefall sånn under intervjuet med Rafn i pausa. Derimot feiler han vel på alt som har med trenererfaring o.l. å gjøre?

Dagfinn Enerly er en flott og sympatisk fyr og har hatt en skjebne som har gått inn på meg. Men Enerly har absolutt ingen trenererfaring.Har all respekt for mennesker i rullestol, men tror vel ikke helt at det er forenelig med å være en topptrener i forhold til å vise spillerne øvelser etc. Blir ikke helt det samme dersom en assistent må gjøre alt.. Hvis alle her tenker seg litt om så ser vel alle de begrensningene håper jeg. Når det er sagt så tror jeg fint at Enerly kunne jobbet med analyser, motivasjon etc. Men hovedtrener i FFK er nok ikke så aktuelt.   

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 14:20

Opprinnelig postet av Lars 29

Når det er sagt så tror jeg fint at Enerly kunne jobbet med analyser, motivasjon etc. Men hovedtrener i FFK er nok ikke så aktuelt.   

Motivasjon og den biten der kunne han kanskje vært glimrende på, men samtidig er det vel en grunn til at han ikke har fått noe lignende engasjement allerede - eller?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 19 apr 10, 14:29
Endret: 19 apr 10, 14:29
Endret av: Lars 29

Enerly jobbet vel litt med råd etc til Eggen og Ahlsen. Enerly har et klokt fotballhode og innehar mye kunnskap.

Ingen tvil om at Enerly kunne jobbet med å analysere kamper etc. Men det igjen blir et kostnadspørsmål.

Hadde Eggen blitt ny hovedtrener, så er jeg ganske så sikker på at han ville ha benyttet seg av Enerly sin kompetanse

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 14:31

Hørtes spennende ut å engasjere Enerly altså. Iallefall med tanke på at han allerede er engasjert, og observerer jo det han skal for å fullføre en slik type jobb.

Creds til keiko99 for å ta han på banen da :-) Hadde jeg ikke tenkt på.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 apr 10, 15:39

Eggen kan sikkert ta oss opp i Tippeligaen igjen, men hvem skal ta oss videre til neste steg? Han har vel kun en åttendeplass å vise til. Med mindre ressurser enn hva FFK har/hadde riktignok, men man ser jo hvordan andre lag hevder seg i Tippeligaen med små budsjett. Og hvordan blir taltentutviklingen med Eggen? Det var vel Drillo som dro Tarik frem i lyset og som hentet Bertelsen. Eggen har vel kun brukt talenter når han ikke hadde alternativ?


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 19 apr 10, 15:47

Opprinnelig postet av ffk1903

Eggen kan sikkert ta oss opp i Tippeligaen igjen, men hvem skal ta oss videre til neste steg?

I forhold til bruk av unge så tror jeg dette har mye med kulturen i klubben å gjøre også, altså på et generelt basis uansett hvilket ledd av ansatt det er snakk om.

Nå som klubben har fått seg en smell, og vi har en såpass tynn stall, så må tidene endre seg. Nye folk er tatt inn i klubben som går god for bruk av unge, da spesielt må Rafn nevnes. I tillegg er det jo tatt bra under søkelyset at vi må lære litt av Sarp 08 på dette området.

Hadde kanskje endret litt tankemønster om Eggen hadde tatt over igjen - eller?

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!


ffk1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 apr 10, 15:58

Opprinnelig postet av Welhaven
I forhold til bruk av unge så tror jeg dette har mye med kulturen i klubben å gjøre også, altså på et generelt basis uansett hvilket ledd av ansatt det er snakk om.

Nå styrte vel Eggen det meste som både trener og sportsdirektør til å begynne med, og kunne vel fint satset på ungdommen allerede da om han ville det. Fokus på talenter i klubben er en ting, det er uansett Eggen som tar ut laget. Nå var kanskje hovedfokuset å rykke opp fortest mulig ettersom Høili ble med på gildet. Da ble det kanskje handlet inn mer etablerte som skulle spille oss raskt opp.

Det kommer over på et annet ankepunkt ved Eggen. Fyren har ikke det største nettverket, og det har vært mange bomkjøp og kjøp av gamle kjenninger for Eggen sin del. Det beste kjøpet under Eggen var vel kanskje Piiroja, og han fikk vi nesten i fanget. Zivkovic, Ringberg, Risholt med kanskje noen flere, det har blitt flere bomkjøp enn gode kjøp. Ofte har det vært panikkjøp også, i siste liten.

Skal Eggen bli trener så trenger han et større hjelpeapparat ved seg.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 apr 10, 18:52

Opprinnelig postet av Sulla

Da må du nesten begrunne hvorfor, annet en at han er en sympatisk kar.

trodde du skjønte at dagfinn har selv vært fotball spiller.. dagfin er klok og ikke minst bånn ærlig.. har kritiserte lasse staw og alex

Dagfinn trenger ingen begrunnelse.... Laughing

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 19 apr 10, 22:59

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av keiko99

HVa med dagfinn enrely som trener...?

Hørtes faktisk interessant ut. Tror han er bra streng, låt iallefall sånn under intervjuet med Rafn i pausa. Derimot feiler han vel på alt som har med trenererfaring o.l. å gjøre?

Han kunne godt vært i Teamet. 

Tror ikke det ville blitt en stor utgiftspost heller, Er han ikke der uansett

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 19 apr 10, 23:23
Endret: 19 apr 10, 23:23
Endret av: Sulla

Opprinnelig postet av keiko99

trodde du skjønte at dagfinn har selv vært fotball spiller.

Nei du store alpakka! Det har jeg ikke fått med meg, hvor da?

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 sep 10, 18:36
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Overhodet ikke ute etter å gi all skyld til Aune for prestasjone spillerene har gitt oss dem 3 første seriekampene. Men vi har en urutinert trener og spillet vi presterer har tilsynelatende ingen fasong eller struktur. Eggen står klar med en spillertropp eller ihvertfall med en ellever som er bedre enn den han førte oss til Tippeligaen med. Har vi råd til og stå på sidelinja i altfor mange kamper og blåse ett forventet opprykk. Få inn Eggen, gjerne i ett team med Aune. Muligheten er der...

Mitt innlegg fra 18 April vil jeg si står seg bra... Kan bare gjenta meg selv, så kanskje vi redder opprykket...

Kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 15 sep 10, 19:55

Glem det. Klubben sover. Når Kosten sier at han vil ha halvproffe spillere sier det litt hvor ambisjonsnoivået er... Vi må nok be til det som er av guder om at Aune (og guttane) klarer å stå løpet ut. Begynner også å bli lovlig sent å gjøre noe som har en virkning. Hadde feks Tom kommet noen uker før han gjorde, er jeg sikker på at vi ikke hadde hatt denne diskusjonen..

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 15 sep 10, 20:11

 Nordlie ble ansatt med penger som ikke fantes, halvproffe spillere og lønnskutt er veien og gå for norsk fotball nå. Lønnsnivået tok av på 2000tallet og det ble en boble som til slutt måtte sprekke. Det gjorde den og det er bare å være realistiske

Husk hvorfor det bare er 15 lag i adeccoligaen.

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 15 sep 10, 20:31

Om alle klubbene bruker penger som fulle sjømenn blir de degradert til ørtende divisjon.

Om alle tenker slik, kunne serien blitt som før, eneste forskjellen var at topplagene spillte i 8 divisjon :-)

La kjøpefesten begynne.... ;-)

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 15 sep 10, 21:14

Start kronerullingen og ansett Eggen igjen..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340