Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK - Mjøndalen Søndag 18. April 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 13 2

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 12 apr 10, 21:11

kameraderi avgjør nok uttaket på samme måte somi fjor. En viss R....... er nok med både hjemme og borte


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 13 apr 10, 00:40
Endret: 13 apr 10, 00:43
Endret av: kjo

Enda tidlig i sesongen, ingen har rukket å spille seg ut. Men en ting må det gå an å kreve: Full spiker og innsats. Innstilling er ikke noe som kommer etterhvert, det å blø for drakta kreves enten spilleren er i toppform eller ikke. Jeg synes de to spissene, og spes Tegan, virker forbanna sløve. Når ser vi Tegan spurter inn på keeper ved et tilbakespill for å stresse/ødelegge utspillet? Ser han at han ikke rekker ballen slår han rot der han står/går. Eller går i en duell så flisene fyker? Tar defensivt ansavar+++.  Tror ikke jeg vet om en spiller som GÅR så mye ute på banen som ham. Han virker så uinteressert at benking må til for at han skal forstå hva som forventes. Så får heller de som er sultne få prøve seg. Mye bedre å gjøre slike ting mens det gjenstår et tredvetallskamper, masse tid til å justere. Hvis det er slik at det så liten konkurranse om spissplass at de kan dasse rundt uten å bli tatt av er det skremmende. Spissen vi vraka foran songen, Trulsen, kommer inn og gjør et fint mål. Viser målteft og spilleglede Tegan ikke har vært i nærheten av ennå. Jeg tror han har mye mer inne, mangler rett innstilling, og er lazy. Uten 110 % innsats og vilje går det rett i dass.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 13 apr 10, 08:42

Opprinnelig postet av tomroar

kameraderi avgjør nok uttaket på samme måte somi fjor. En viss R....... er nok med både hjemme og borte

Dette er pissprat og ryktemakerei på sitt værste. Kutt ut!!!!!!!

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 08:47

Opprinnelig postet av Topscorer

Dette er pissprat og ryktemakerei på sitt værste. Kutt ut!!!!!!!

Enig. Har virkelig vansker for å se for meg at kameraderi utgjør hvem som spiller. Tror ikke Tom Freddy kunne brydd seg mindre om han kan ta seg en øl elller solo med de på banen eller ikke.

---------------------------

2010: The new era begins.


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 13 apr 10, 08:52

Syns Mathias eller Tegstrøm bør få smake skinnsete fra start mot Mjøndalen, la en av unggutta prøve seg istedet.

Makan til innsats som de (ikke) la ned mot Pæddekummen skal man lete lenge etter.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 09:00

Opprinnelig postet av guillermo

Syns Mathias eller Tegstrøm bør få smake skinnsete fra start mot Mjøndalen, la en av unggutta prøve seg istedet.

Enig. Ut med Tegstrøm, inn med Dino.

Thomassen inn på midten for Ramberg.

Også hadde det vært veldig artig å sett Wallace som ving og Shabani som bekk. Wallace må jo herje der?!

 

---------------------------

2010: The new era begins.


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 13 apr 10, 09:10

Jeg syns faktisk Andersson bør byttes med Dino, makan til oppførsel på banen i de to første kampene.. Helt latterlig at han pådrar seg kort mot Pæddekummen, og han skal være glad han ikke fikk kort mot Alta. (2-3 tilsikta albuer, og nedløping av keeper).

Er også enig med deg at jeg vil ha Thommasen inn sentralt i banen vedsiden av Borges. Jeg ville kanskje ha satt inn Rafn på kanten (dersom Valencia ikke blir spilleklar), og beholdt Wallace på back. Men det kan jo hende han er god på vingen :)

Ophaug ut på høyreback og Vidar inn sentralt sammen med Raio. Syns Vidar er mye bedre som stopper en back, og vi vet at Ophaug klarer seg fint på backen.

Syns forøvrig at det er håpløst å stille med Tegan og Andersson sammen på topp, i mine øyne er de altfor like i spillestilen. I tillegg er begge late.


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 13 apr 10, 09:12
Endret: 13 apr 10, 09:19
Endret av: IxiO

Opprinnelig postet av kjell-H

Opprinnelig postet av Welhaven

 men vil ha ut Tegan for Dino.

EDIT:

Når vi snakker om sola, så scoret Dino for FFK 2 nå.

Ja la dino få prøve seg.Tegan jobber så godt han kan men å putte måla sliter han litt på.FFK skulle jo satse på egne spillere og da er det greit at de oxo får spille da?Jeg regner ikke med at dino skal score mange mål med engang men får han ikke spille mer på a laget så blir han hel ikke bedre.Gi gutten sjangs!

Og andersson jeg har stor tro på deg men jobb litt mer a.pleas!Synes du har leika litt sånn stjerne aktig greier.Slutt med det!

Men jeg har sagt det før og sier det igjen, vi skulle ha spilt 4-3-3

 

                                                            staw

                                             Askar,ophaug,raio.wallace

                                                    rafn.borges.thommasen

                                                   valencia.Dino.Andersson

 

                    Sånn oppstilling tror jeg hadde funket mye bedre!



Vil vel egentlig ha Askar på venstre midt, da han har noe bedre løpskraft og innleggsfot enn hva Rafn har (TROR JEG, har ikke sett gutten).

EDIT: Blir vel høyre midt jeg vil ha Askar :P


Husker da Nordlie kom inn i høst, alle skrek NEI NEI ikke 4-3-3, nå skriker alle JO 4-3-3 ...
Rart det der.

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 09:16

Glad jeg ikke er Tom Freddy - det er jo så masse kombinasjoner føler jeg. Egentlig veldig positivt dette da, med denne tynne stallen vår.

River litt i hodet uansett, klarer ikke bestemme meg for hva som virker best, da det er mye forskjellig som frister.

Forresten IxiO: Var det NEI-NEI stemning her inne til 4-3-3 når Nordlie var trener? Hvorfor?

---------------------------

2010: The new era begins.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 13 apr 10, 09:19

Grunnen til at jeg skriker 433 er fordi spillerne vi har nå passer bedre i dette systemet. Vi har flere kantspillere siden vi kjøpte Valencia og Andersson og færre spisser og sentrale midtbanespillere. Jeg mener rett og slett at vi må bruke det systemet som gjør laget med de spillerne som er disponible best mulig. Med dagens lag er dette systemet 433.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 13 apr 10, 09:19

Ser gjerne dette laget:

                                       Staw

Askar           Ophaug           Piroija      Shabani

Ramberg      Borges         Thomassen  Wallace

                         Tegström     Andersson

 

Vi vil kunne komme rundt på kant med Wallace og en overlappende Askar. Hodespillet til Shabani er godt å ha, spesielt på offensiv dødball. Thomassen vil være en god ballvinner på midtbanen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


IxiO

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09
Innlegg: 68

Lagt til: 13 apr 10, 09:22

Opprinnelig postet av Welhaven

Glad jeg ikke er Tom Freddy - det er jo så masse kombinasjoner føler jeg. Egentlig veldig positivt dette da, med denne tynne stallen vår.

River litt i hodet uansett, klarer ikke bestemme meg for hva som virker best, da det er mye forskjellig som frister.

Forresten IxiO: Var det NEI-NEI stemning her inne til 4-3-3 når Nordlie var trener? Hvorfor?



Min teori er vel at det var selveste Tom Nordlie som gjorde endringen, og dette var det flere her inne som ikke var så glad i. Noe av dette skyldes nok også i at  endringene ble gjort så sent i sesongen, noe jeg er litt enig i.
Men som sagt, tror mye av negativiteten kommer av at det var Tom Nordlie som gjorde de, hadde det vært eggen vil det vel blitt regnet som en geni strek :P

Men men, "its all in the past" :)

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 13 apr 10, 09:29

Denne diskusjonen om 4-4-2 eller 4-3-3 er ganske uvesentlig. Oppstillingen er helt ubetydelig. Det som betyr noe er hvordan man spiller, hvilke oppgaver hver enkelt spiller har på banen og hvordan han løser disse.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 09:31

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ser gjerne dette laget:

                                       Staw

Askar           Ophaug           Piroija      Shabani

Ramberg      Borges         Thomassen  Wallace

                         Tegström     Andersson

 

Ramberg som ving altså?

Vil du ikke ha inn på Dino for en av svenskene?

IxiO: Da er jeg med! Tror 4-3-3 kunne fungert bra jeg altså, basert på tidligere innlegg om at stallen er annerledes enn det den var før.

---------------------------

2010: The new era begins.


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 13 apr 10, 09:40

 

4-4-2:

                        Masalin

Ophaug - Vidar - Raio - Wallace

Askar - Thommasen - Borges - Valencia

                 Mulac - Tegstrøm

 

4-3-3:

                   Masalin

Ophaug - Vidar - Raio - Wallace

 Thommasen - Borges - Askar

Valencia - Tegstrøm - Andersson

 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 13 apr 10, 09:52

Opprinnelig postet av Welhaven

Ramberg som ving altså?

Mer som breddeholder på midtbanen. Han fungerte bra i denne rollen i fjor, og Askar er flink til å komme på overlapp. Har tro på Tegström og Andersson etterhvert. Begge har vist tidligere at de kan score mye mål i Adecco ligaen. Har betydelig mindre tro på Valencia.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 10:10

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Mer som breddeholder på midtbanen. Han fungerte bra i denne rollen i fjor, og Askar er flink til å komme på overlapp. Har tro på Tegström og Andersson etterhvert. Begge har vist tidligere at de kan score mye mål i Adecco ligaen. Har betydelig mindre tro på Valencia.

Ah oki!

Men hva med at de er så sinnsykt like i spillerstil som jeg leser her? Greit de har potensiale til å score mye mål, men er det mulig at den ene hemmer den andre?

---------------------------

2010: The new era begins.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 13 apr 10, 10:25

Opprinnelig postet av Welhaven

Ah oki!

Men hva med at de er så sinnsykt like i spillerstil som jeg leser her? Greit de har potensiale til å score mye mål, men er det mulig at den ene hemmer den andre?

Er uenig i at de er like. Tegström er en spiller som helst skal ha ballen i beina, og har sin styrke på små flater. Fart er det dårlig med, men ok til å møte. Han ser ut til å trives best foran mål.

Andersson er best til å true bakrom og er best med fart og litt rom rundt seg. Han er relativt hurtig og søker gjerne rom ut mot kantene.

Her refererer jeg til hvordan jeg ser potensialet utfra hva de har gjort tidligere sesonger, og ikke nødvendigvis de to siste kampene.

Det jeg savner hos begge er viljen og evnen til å være gode førsteforsvarere. Everton var helt rå i denne sammenhengen. Det handler om å sørge for at motstanderenes midtstoppere ikke skal få ro til å prikke oppspill som de vil.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 13 apr 10, 10:28

Interessant. Takk for det.

---------------------------

2010: The new era begins.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 apr 10, 10:52

Hvis Aune allerede nå skal begynne å vingle mellom 4-3-3 og 4-4-2 vil det skape usikkerhet og lite trygghet. Aune må kjøre knallhardt på det han tror på. Ett tap kan ikke rokke på det, da blir det vilt fremover for flere tap vil komme, ihvertfall på kunstgress......



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 13 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f