Husk meg
Brukernavn
Passord

Plankehaugenfeltet 2010

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 23 4

Erik_

Knøttespiller

Ble medlem: 06 nov 09
Innlegg: 37

Lagt til: 06 apr 10, 23:42

Jeg har ikke så veldig peiling på dette egentlig, bare står på PH og synger med det jeg kan. Men jeg lurer på en ting; er det vanlig med ultras grupper her i Norge? Hvilke Tippeligalag har det?


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 apr 10, 23:59

Opprinnelig postet av Erik_

Jeg har ikke så veldig peiling på dette egentlig, bare står på PH og synger med det jeg kan. Men jeg lurer på en ting; er det vanlig med ultras grupper her i Norge? Hvilke Tippeligalag har det?


11 av 16 lag i Tippeligaen har hvertfall minst 1 ultrasgruppering, og nesten så godt som samtlige lag har hatt en gruppe ungutter som har prøvd å dra i gang det.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 07 apr 10, 00:00
Endret: 07 apr 10, 00:00
Endret av: hedvalen

av ren nyskjerrighet ? hvem lag i norge har ultras? å hva heter de danan?

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 07 apr 10, 00:15

Opprinnelig postet av hedvalen

av ren nyskjerrighet ? hvem lag i norge har ultras? å hva heter de danan?


Sånn i farta...

Fredrikstad - Supras Fredrikstad og Brigade RødHvit
Lillestrøm - Ultras Felt C
Start - Ultras 1905
Stabæk - Ultras 1912 og Stabæk inferno
Rosenborg - Ultras Nidaros
Lyn - SAC
Ålesund - BBG (eller hva de nå kaller seg)
Tromsø - Har noe på gang
Odd Grenland - Hadde tidligere, men usikker om det er noe nå.
Godset - Har prøvd seg med en gruppe eller to, men de kjører mer Engelsk stil.
Brann - Også vært noen små forsøk. Satser mer Engelsk enn sydlansk
Viking - Er en gruppe der oppe, men de kan muligens regnes mer som casuals enn ultras
Vålerenga - Hadde grupperinga Unge Enga. Oslo Bajas er også en av flere grupperinger der borte.
Molde - Krattet Tifo har litt ultrasguppering over seg
Sarpsborg08 - Ultras Elite

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 07 apr 10, 00:20

Keiko kan si hva faen han vil! Stemningen forsvant med plankehaugens dummeste  valg noensinne! Utestenge Zoran!

Alle vet at du har noe personlig imot Zoran Keiko! Så du er nesten innhabil i den diskusjonen!

Av Ultras i norge, kan vi jo bare titte opp i Trøndelag. De har veldig god stemning på kampene sine, og kjernen som er den "offisielle" supporterklubben til Rosenborg. De legger mye av skylden for det over på Ultras Nidaros! 

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 07 apr 10, 00:40

ultras nidaros og kjernen har et veldig bra sammarbeid :)

jeg syns personelig sammarbeidet mellom plankehaugen og ultras grupperingene har blitt bedre i fredrikstad i vinter .

må si at jeg har veldig tru på at vi kan få stemmninga tilbake på feltet .. 

noen ting som kan gjøres er at supras , brigaden  og forsanger prøver å ha litt mere øyekontakt når man drar igang sanger..    brigaden og supras hadde en liten dialog om dette i pausa .. ble litt bedre.. men det kan finpusses enda mere .  :) 

syns vi alle skal gå i oss selv å fokusere mere på det posetive jeg .    kanskje også ta en liten pause mellom når det blir dratt igang sanger ..

merker det når det blir startet  sanger i stjernehallen  at det er deilig å ha noen pauser iblandt for å lade seg opp igjen .. å klinke til for fult! 

i stjernellen er det  ca 3 stykk fast som drar igang sanger.  det funker veldig bra egentlig . man slipper iertfall det at det går sport i å starte sanger først ..

 

DONT WORRY , BE HAPPY!!!! Innocent Cool

 

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 apr 10, 07:42
Endret: 07 apr 10, 07:44
Endret av: keiko99

Opprinnelig postet av Liraren

Keiko kan si hva faen han vil! Stemningen forsvant med plankehaugens dummeste  valg noensinne! Utestenge Zoran!

Alle vet at du har noe personlig imot Zoran Keiko! Så du er nesten innhabil i den diskusjonen!

Av Ultras i norge, kan vi jo bare titte opp i Trøndelag. De har veldig god stemning på kampene sine, og kjernen som er den "offisielle" supporterklubben til Rosenborg. De legger mye av skylden for det over på Ultras Nidaros! 

Da vet alle noe som er totalt feil så kutt ut det forbanna piss preike ditt og voks opp gutt... JEG HAR IKKE NOE I MOT ZORAN  (Du som ønsker at det er sånn det skal være)

 

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 apr 10, 08:54

Se til h.... å la den Zoran saken ligge nå. Han er borte ferdig med det. Se fremover og ikke bakover. Vi er nå ferdig med all den negative møkka og da hjelper det ikke å klage på at alt var så mye bedre før. Det er jo nettopp dette som er med på å dra stemmningen ned. Er jo samme holdning som var på station på 90 tallet når alle de gammle ekspertene gikk å klaget på at alt var bedre før i tiden når vi vant gull osv osv.

La Zoran ligge og prøv heller å komme med noe possitiv om dagens situasjon. PH er på vei opp så ikke trekk det ned å søla igjen nå. Dette gjelder da alle som er for eller mot. Saken er ferdig hjelper ikke å være sur bitter og grinete resten av livet.

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 apr 10, 09:09

Lite innspill til

Vi er et lag, en by og en gruppe supportere. Sammarbeid er nøkkelen. Dra i samme rettning. Grupper som skal stå på PH feltet bør sette seg ned å lage en felles kjøreplan og bli enige om ting. Det er først da vi hever stemmningen.

Folk lurer på hvorfor stemmningen var så mye bedre før vi fikk andre grupper jo da dro alle i samme rettning. Det gjør meg ingen ting å ha flere grupperinger på samme felt men kravet er da at man skal jobbe hele feltet sammen og det får man kun til om man snakker sammen og blir enige om en felles kjøreplan for hele feltet om hvordan man vil ha det.

Videre så MÅ man slutte med den mobbingen om tanter juletrær, fjortis og snakke nedsettende om de som er annerledes. Ja det er MANGE som har blitt mobbet bort fra feltet pga sant. De har blitt dritt lei alt sammen og fotball skal være glede.

Så et stort stort ønske inkluder alle og dra i felles rettning. Ikke se ned på noen fordi de går med en drakt og faktisk er stolt over drakta eller de som går i andre merkeklær. Vi skal klare å få tilbake en god possitiv stemming og synge motstanderen sønder og sammen. Vi kan hvis vi vil Laughing

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 apr 10, 09:29

ønsker bare og rose deg mysthical, for det du skriver

Opprinnelig postet av mysthical
Dette gjelder da alle som er for eller mot. Saken er ferdig hjelper ikke å være sur bitter og grinete resten av livet.

Jeg håper det samme som deg og takk igjen for at du skrev ett så bra innlegg

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 apr 10, 10:00

Opprinnelig postet av mysthical

Lite innspill til

Vi er et lag, en by og en gruppe supportere. Sammarbeid er nøkkelen. Dra i samme rettning. Grupper som skal stå på PH feltet bør sette seg ned å lage en felles kjøreplan og bli enige om ting. Det er først da vi hever stemmningen.

Folk lurer på hvorfor stemmningen var så mye bedre før vi fikk andre grupper jo da dro alle i samme rettning. Det gjør meg ingen ting å ha flere grupperinger på samme felt men kravet er da at man skal jobbe hele feltet sammen og det får man kun til om man snakker sammen og blir enige om en felles kjøreplan for hele feltet om hvordan man vil ha det.

Videre så MÅ man slutte med den mobbingen om tanter juletrær, fjortis og snakke nedsettende om de som er annerledes. Ja det er MANGE som har blitt mobbet bort fra feltet pga sant. De har blitt dritt lei alt sammen og fotball skal være glede.

Så et stort stort ønske inkluder alle og dra i felles rettning. Ikke se ned på noen fordi de går med en drakt og faktisk er stolt over drakta eller de som går i andre merkeklær. Vi skal klare å få tilbake en god possitiv stemming og synge motstanderen sønder og sammen. Vi kan hvis vi vil Laughing

 

Jo, men det er jo dette som er selve problemet,  De to grupperingene og PH drar ikke i samme retning, det har det ikke blitt gjort siden BRH gjorde sitt inntog for fullt i 07, og jeg ser ingen utsikt til at det skal skje i nærmeste fremtid heller..

---------------------------

To Telos Arheezee Torah


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 apr 10, 10:14

Opprinnelig postet av kratos

Jo, men det er jo dette som er selve problemet,  De to grupperingene og PH drar ikke i samme retning, det har det ikke blitt gjort siden BRH gjorde sitt inntog for fullt i 07, og jeg ser ingen utsikt til at det skal skje i nærmeste fremtid heller..

 

Slik jeg har skjønt det har det aldri vært noe seriøst forsøk på å sammarbeide med faste møter og sant, kun vært et møte her og der.

Alle må sette seg ned og være klare på at man ikke kan få gjennomslag for alt men at man må gi og ta. Rett og slett finne den gyldne middelvei.

Selvfølgelig går det så langt (noe jeg ikke tror) at enkelt grupper plent nekter å følge det resten blir enige om får denne gruppen da finne sitt eget sted på stadion å stå. Vi er et felt og da må alle grupper dra i samme rettning og hvis man vil finne en løsning så klarer man det alltids :)

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 apr 10, 11:49

Det har vært forsøk på samarbeid med at dem til og med har gått ut i media om dette, men så har noen klart og rote det til slik at samarbeidet igjen ble brudt og slik har det holdt på...

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 apr 10, 12:16

Opprinnelig postet av keiko99

Det har vært forsøk på samarbeid med at dem til og med har gått ut i media om dette, men så har noen klart og rote det til slik at samarbeidet igjen ble brudt og slik har det holdt på...

 

Akkurat der må jeg si meg uenig med deg. så Vidt meg bekjent har det aldri blitt satt ned en fast gruppe fra alle parter for å følge opp sammarbeidet.

Først før denne sesongen ble BRH tatt med på sikkerhetskurs eller hva de kaldte det noe PH har vært med på vært år. Mitt poeng er at man må prøve 110% prøver man bare 50% går det ikke.

Når man da har prøvd 110% og virkelig gått inn for det er det mye lettere å eventuelt i ettertid hvis man kommer så langt å si at hei dette funker ikke vi får heller dele oss.

Sammen er vi sterke og kan lage et sykt bra liv men da må vi også ville dra i sammen rettning og forsøke og bli enige. Det tror jeg vi kan klare og klarer man ikke det er det ikke flaut å si at det ikke gikk og heller dele seg. Har man prøvd er det mye lettere å akseptere at det ikke funker

---------------------------

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 07 apr 10, 16:09
Endret: 07 apr 10, 16:16
Endret av: Ramp

Opprinnelig postet av Norip

hvis vi samler kjernen på midten og snyltere og tanter ut på sidene blir det bedre.

 

Opprinnelig postet av HBL

Vi "juletrea, tanter og snyltere" som sang der har satt oss andre steder på stadion, da vi ikke følte oss inkludert i haugen lenger.

Personlig har jeg ingenting i mot juletrær, folk må få gå kledd som de vil, selv om jeg selv ikke velger å kle meg opp i rød/hvit dress, jeg kler meg i klær jeg også går i til vanlig, noe av det er "Terrace Fashion". Det jeg derimot har noe i mot er snylterne. Folk som går etter billigere billetter og ikke bidrar med noe tilbake som "takk" for de billige billettene. Jeg fattter og begriper ikke hvorfor de står på feltet, kan de ikke heller sette seg på en sitteplass? Hvis de er så veldig opptatt å stå på et felt hvor det er stemning, hvorfor kan de ikke bidra selv? Den eneste forklaringen jeg kommer opp med er at de sparer penger på å stå der og derfor gjør de det.

Videre sier du at du ikke lenger følte deg inkludert i haugen. Jeg regner med at du gir Brigaden skylden for dette, når du uttrykker deg som du gjør (Correct me if i'm wrong). Det jeg ikke skjønner er hvordan du føler det sånn, når Brigaden består av noen få personer mens PH består av flere hundre? Om det ikke var dem, hva gjorde resten av haugen som fikk deg til å føle det slik?

 

Opprinnelig postet av keiko99

Hvordan har PH i det hele tatt klart seg så godt i alle år ?

PH klarte seg veldig godt fordi det var en periode med oppturer på alle fronter. Entusiasmen var til å ta og føle på, det sportslige gikk kanonbra. Alle var rett og slett storfornøyde. I tilegg hadde man en forsanger vi aldri har sett maken til, og som vi trolig ikke kommer til å se igjen på stadion. Med sin erfaring og engasjement gjorde han det slik at  det  ble en glede å synge. I dag er det ikke sånn. Zoran er borte og vi preges av en sportslig og økonomis nedgang. Alikevel kommer det 7000 sjeler på stadion. Vi har et potensiale få andre byer har!

Opprinnelig postet av keiko99

som jeg spurte om: hvor var dem da det var steming ?

Jeg tipper noen av dem stod og sang og skrek, andre var på sitteplass, noen var kanskje ikke på stadion. De fleste av dem var unge og noen brydde seg kanskje ikke så mye om å synge andre var igjen 100% engasjerte. I dag står de og synger på stadion av full hals, sånn sett er Flishaugen et godt tiltak, forhåpentligvis står mange av dem og syner i haugen om noen år. Det er ikke flaut å synge!

---------------------------

Supras Fredrikstad

-FFK
-Manchester United
-Stjernen


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 apr 10, 16:22

Syns det virker som om alle "leirene" har hengt seg opp i ting. Plankehaugen SKAL være familiekoselig prega, Keiko har hengt seg opp i en sang og Ultras-folka roper etter Zoran.

Hvis det skal bli noe samarbeid, tror jeg det første man må gjøre er å glemme fortiden. Det er det FFK har gjort, og det er derfor de er på vei til å bli en profesjonell klubb igjen. Dersom Svein Johannessen skulle bruke tiden sin på å klage over det forrige styret, ville FFK vært en klubb med komplett kaos- akkurat som i 2009.

Etter dette ville jeg anbefalt at PH, Supras og BRH setter seg ned i et møte med en ekstern "megler". Her kan man sette seg ned og skape en felles visjon for tribunelivet, og lage noen retningslinjer for hvordan ting kan foregå. Hvis dere skal få til noe samarbeid, må alle gi og ta litt. Sånn som jeg ser det må dere møtes på halvveien, og skape en ordning som de aller fleste kan være fornøyde med.

Jeg er 100% sikker på at FFK-fansen potensielt kan bli blant de aller beste i Norge. Plankehaugen sitter på lang erfaring samt ressurser og en bra medlemsmasse, BRH og Supras på unge folk med engasjement og pågangsmot.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 apr 10, 19:04

Vi trenger ett møte og jeg håper det kommer fort som F.........................

 

Jeg vil møte opp

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 07 apr 10, 22:23

Opprinnelig postet av Lemmy

Etter dette ville jeg anbefalt at PH, Supras og BRH setter seg ned i et møte med en ekstern "megler".

Jeg er enig med deg Lemmy, men jeg tror helt ærlig at vi ikke trenger noen "megler". Kommunikasjonen mellom klubb, ultrasgrupper og PH er ganske ålreit slik jeg ser det for øyeblikket. Malurt(ene) i begeret er disse "hakk-i-plata"-folka som gjentar seg selv i det uendelige på dette forumet, heldigvis for oss som faktisk kan leve med et tribunedemokrati så har ikke disse så mye å si IRLWink

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 apr 10, 23:12

Opprinnelig postet av keiko99

 

Det var jo bra før i tiden, men jeg sier ikke at dette skylder Ultras om dere tror det, men noe må ha gått galt, for nå går det værfall feil vei

Feilen er kort sagt at man greide å fjerne Zoran.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 apr 10, 23:33

hakk i plata.. vi må forkusere på noe annet hjelper ikke noe.. les igjennom så finner du en som har skrevet ett godt poeng i denne tråden

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 23 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f