Husk meg
Brukernavn
Passord

Hets av egne spillere

Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 29 jan 10, 11:57
Endret: 29 jan 10, 14:05
Endret av: Rey

 

Opprinnelig postet av kjell-H

Mange som er inntressert i spillerne våres.Er det ingen som vil kjøpe Ramberg a?hehe

Dette er nok et eksempel på hvor gode supportere vi er.. (les IKKE er...)

Ramberg er en hedersmann som går i krigen for andre, og som er opptatt av andre spilleres ve og vel. Han kjemper ikke bare for seg selv og er av den årsak et naturlig valg for spillerne å bruke som tillitsvalgt.

Jeg kjenner Ramberg fra han var lilleputtspiller og har stor respekt for ham både som spiller og menneske. Det er leit å se at Hans Erik Ramberg, som FFK spiller med stort hjerte i klubben, blir hengt ut på vår supporterside.

Smak på ordet supporter og lev etter hva det betyr.

En supporter (eller fan, fra engelsk fanatic) er en som støtter et lag, gruppe eller en person. Supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr «å støtte».

Nå må det bli slutt på hetsing av egne spillere her inne.

MODERATOR (Rey): Splittet denne diskusjonen ut fra tråden om Thomassen da den hadde lite med overgangen til Stabæk å gjøre og begynte å gå over flere sider. Emnetittel er satt av moderator, ikke av trådstarter

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 29 jan 10, 12:21

Opprinnelig postet av Rafn

Noen kloke ord...

Meget bra innlegg Rafn. Er mye surmaga oppstøt som florerer. Støtter utsagnet ditt

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 29 jan 10, 12:21

Forøvrig genialt svar av Kosten. Liker han riktig riktig godt.

Rafn; enig i den der. Er fersk supporter selv etter nedrykket, men det der er helt klart noe å ta med seg.

---------------------------

2010: The new era begins.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 29 jan 10, 12:27

Helt enig. Spillerkritikk bør være helt på sin plass om man bruker et konkret eksempel, men hetser man egne spillere er man ikke noen supporter. At det ble dét innlegget Rafn reagerte på er tilfeldig - for det har vært masse drittslenging av spillere her tidligere. Det gjelder for øvrig også trenerapparatet, hvor nivået har lagt seg på totalt bunnivå med Nordlie - selv om de aller aller fleste av oss er enige om at Nordlie ikke var rett for FFK, så får man holde seg til saklig kritikk.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 29 jan 10, 12:30

Ja enig med deg Rafn. Nå må vi støtte de spillerne og trenerne vi har.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 29 jan 10, 12:43

Opprinnelig postet av Rafn

 

Opprinnelig postet av kjell-H

Mange som er inntressert i spillerne våres.Er det ingen som vil kjøpe Ramberg a?hehe

Dette er nok et eksempel på hvor gode supportere vi er.. (les IKKE er...)

Ramberg er en hedersmann som går i krigen for andre, og som er opptatt av andre spilleres ve og vel. Han kjemper ikke bare for seg selv og er av den årsak et naturlig valg for spillerne å bruke som tillitsvalgt.

Jeg kjenner Ramberg fra han var lilleputtspiller og har stor respekt for ham både som spiller og menneske. Det er leit å se at Hans Erik Ramberg, som FFK spiller med stort hjerte i klubben, blir hengt ut på vår supporterside.

Smak på ordet supporter og lev etter hva det betyr.

En supporter (eller fan, fra engelsk fanatic) er en som støtter et lag, gruppe eller en person. Supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr «å støtte».

Nå må det bli slutt på hetsing av egne spillere her inne.

Jeg stiller meg 100 % bak dette.

Og samtidig vil jeg si at Ramberg har hatt MANGE gode kamper de siste 2 åra, det å hetse en slik hedersmann er utålelig.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 29 jan 10, 12:49

Opprinnelig postet av Willy René

Og samtidig vil jeg si at Ramberg har hatt MANGE gode kamper de siste 2 åra, det å hetse en slik hedersmann er utålelig.


Sånne hedersmenn bør få egne band..... Vent litt..... Innocent

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 29 jan 10, 12:50

Opprinnelig postet av Rafn

 Mye fornuftig

Men, når det er sagt så er det vel ingen aldersgrense, eller modenhetstest, for å delta på dette forumet. At enkeltindivider kommer med pubertale, lite gjennomtenkte utsagn enkeltvis bør det være takhøyde for. Selv om jeg er mer tilårskommen kan jeg også skrive dumme ting i affekt. Men, så lenge dette er enkeltstående tilfeller så tror jeg heller ikke noen tar seg nær av det. Hverken de det gjelder eller andre.

Det er først når mengden hiver seg på at det blir skadelig. Her må bare alle gå i seg selv!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 29 jan 10, 13:38

Moderatorhatt: Da tror jeg vi stopper drittlslenginga forumbrukere i mellom her. Et par innlegg ble sendt til de evige jaktmarker.

(innlegget er forøvrig ikke myntet på kanogvetalts innlegg, selv om det er det jeg svarer på. Det er bare det at det innlegget er det siste i tråden)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 29 jan 10, 13:42
Endret: 29 jan 10, 13:43
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er først når mengden hiver seg på at det blir skadelig. Her må bare alle gå i seg selv!

Helt enig. Dessverre er det nok en stor mengde som allerede har hevet seg på. (Bare til å se på F-B.no og kommentarfeltet der). Er redd det kan bli veldig stygt for Ramberg hvis han ikke presterer de tre - fire første kampene i serien. Da kommer mobben garantert.

Håper virkelig vi klarer å unngå det, men er stygt redd Ramberg (og Czwartek hvis han kommer tilbake) kan få en del dritt fra tribunen i år på grunn av uttalelsene sine. Dessverre.

EDIT: Men dette blir nok veldig off-topic. Blir det noe videre diskusjon rundt dette temaet, så kan det nok være greit å skille det ut i en egen tråd

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 29 jan 10, 13:52

Selvfølgelig skal man ikke drive personhets av egne spillere og TRENERE. Mener at en dabatt om personhets her inne burde  vært på banen da vi ansatte ny trener i August.


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 29 jan 10, 13:59
Endret: 29 jan 10, 14:06
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Rafn

Dette er nok et eksempel på hvor gode supportere vi er.. (les IKKE er...)

Ramberg er en hedersmann som går i krigen for andre, og som er opptatt av andre spilleres ve og vel. Han kjemper ikke bare for seg selv og er av den årsak et naturlig valg for spillerne å bruke som tillitsvalgt.

Jeg kjenner Ramberg fra han var lilleputtspiller og har stor respekt for ham både som spiller og menneske. Det er leit å se at Hans Erik Ramberg, som FFK spiller med stort hjerte i klubben, blir hengt ut på vår supporterside.

Smak på ordet supporter og lev etter hva det betyr.

En supporter (eller fan, fra engelsk fanatic) er en som støtter et lag, gruppe eller en person. Supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr «å støtte».

Nå må det bli slutt på hetsing av egne spillere her inne.

 

Så enig så enig. Hvis ikke vi støtter spillerne, hva skal vi støtte da - draktene?

Thomassen er en av våre lokale alibi og jeg regner med at styret ser verdien i å beholde og bygge laget rundt gode lokale spillere.

- Ikke selg Thomassen

- Hent flere lokale spillere

 

MOD (Rey): Fikset siteringen

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 29 jan 10, 14:04

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Selvfølgelig skal man ikke drive personhets av egne spillere og TRENERE. Mener at en dabatt om personhets her inne burde  vært på banen da vi ansatte ny trener i August.

Ser poenget ditt, og er vel blant de som føler seg mest truffetEmbarassed

Fra mitt ståsted er Tom Nordlie mobberen fremfor noen, og var som FFK trener en særdeles høyt gasjert sådan. Jeg evner ikke å få noe sympati med den mannen og vil hevde at han har fått som fortjent(og da snakker jeg ikke om penger). Jeg har ingående kjennskap til Nordlies historie som trener fra garderobe nivå. Historien er ikke pen. Jeg har ikke gått hardt ut mot de som ansatte ham, igjen fordi de var lokale og ikke overbetalte.

Jeg mener det er stor forskjell på hva vi skriver her om godt voksne overbetalte leieesoldater, eller om det er lokale og/eller unggutter(les fotballspillere). Nordlie har vært som en omreisende gjøkunge i norsk fotball som har sugt ut penger og idrettsglede fra utøvere, støtteapparat og frivillige.

Han har definitivt lært noe underveis. Ikke når det gjelder fotball eller lederskap, men når det gjelder kontraktsinngåelser!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Lillebror

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 nov 09
Innlegg: 23

Lagt til: 29 jan 10, 15:36
Endret: 29 jan 10, 15:41
Endret av: Lillebror

Har ikke problemer med å slutte meg til uttalelsene fra Rafn, men stusser litt på tidspunktet for denne oppfordringen. Ser av sidene at du har brukt denne siden i lang tid og da har det ikke vært reagert på den åpenbare hetsingen av tidligere/nåværende spillere og TRENERE. Om det er en innleid spiller , trener,eller Ramberg for den saks skyld, som har vært her med jevne mellomrom fra lilleputtalder er for meg uvesentlig.

Ser at du har fått en mer formell rolle, men fra i går skal det tydeligvis være en kollektiv  ro. Er det tilfeldig at FB nå(endelig) har lagt inn rutiner for pålogging til kommentarfeltet, det manes til ro på denne supportersiden, doldisene(urokråkene) fra Plankehaugen fremstår som godt forlikte med administrasjonen osv osv.? Ser mer og mer resultatet av et spill som er fremført og hvor de destruktive kreftene innad i klubben/administrasjon(les muldvarper) og blandt spillerne har fått herje fritt og med tilhørende løpegutter i FB og Demokraten.

Jeg skal være den første til å innrømme at både Ramberg og også Cwartek har tjent klubben i lang tid og vært hedersmenn. Deres rolle i "konflikten" er det imidlertid all grunn til å kritisere. Det hjelper ikke å skylde på at Ramberg er talsmann for spillerne. Han har ingen rett til å  mate de destruktive kreftene som har herjet. Det er heller ingen menneskerett "fly til media" med interne saker. Det har åpenbart vært et for tett forhold mellom spillere og nettassistenten(e) i FB.

 Starten på den verste


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 jan 10, 16:39

Var vell ikke en hets jeg mente mot Ramberg personlig men jeg mener at han bør stille seg bak laget og støtte opp en å bare syte ut i media.Ja greit om Ramberg er uenig i ting og sånt men da får han holde det internt i klubben og holde media utenfor.

Er det jeg mener så den lille komentaren der skal jeg ikke ha for å hetse ramberg.!Merkelig Rafb du kunne ha sagt noe om all annet hetsing her men når jeg skriver noe som har med ramberg å gjøre så blir du sur.Hva med all annet hetsing her inne?

Men greit det Rafn.Bare heng meg ut her på forumet for å hetse Ramberg selv om det ikke var ment på den måten

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 jan 10, 16:43

Opprinnelig postet av Rafn

 

Opprinnelig postet av kjell-H

Mange som er inntressert i spillerne våres.Er det ingen som vil kjøpe Ramberg a?hehe

Dette er nok et eksempel på hvor gode supportere vi er.. (les IKKE er...)

Ramberg er en hedersmann som går i krigen for andre, og som er opptatt av andre spilleres ve og vel. Han kjemper ikke bare for seg selv og er av den årsak et naturlig valg for spillerne å bruke som tillitsvalgt.

Jeg kjenner Ramberg fra han var lilleputtspiller og har stor respekt for ham både som spiller og menneske. Det er leit å se at Hans Erik Ramberg, som FFK spiller med stort hjerte i klubben, blir hengt ut på vår supporterside.

Smak på ordet supporter og lev etter hva det betyr.

En supporter (eller fan, fra engelsk fanatic) er en som støtter et lag, gruppe eller en person. Supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr «å støtte».

Nå må det bli slutt på hetsing av egne spillere her inne.

MODERATOR (Rey): Splittet denne diskusjonen ut fra tråden om Thomassen da den hadde lite med overgangen til Stabæk å gjøre og begynte å gå over flere sider. Emnetittel er satt av moderator, ikke av trådstarter

Det er hel leit å se Ramberg med hjerte for klubben flyr ut til media med interne saker.!

---------------------------

You'll Never Walk Alone


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 29 jan 10, 17:06

Opprinnelig postet av kjell-H

Var vell ikke en hets jeg mente mot Ramberg personlig men jeg mener at han bør stille seg bak laget og støtte opp en å bare syte ut i media.Ja greit om Ramberg er uenig i ting og sånt men da får han holde det internt i klubben og holde media utenfor.

Men strengt tatt så var det jo nettopp det ramberg gjorde. Han stilte seg bak laget og var den som sa hva laget mente og følte. Altså har han gjort det du ønsket at han burde gjøre :)

Saklig konstruktiv kritikk som er begrunnet er bør det alltid være rom for men ren oppgulp slik fjas hører ingen steds hjemme.  godt innlegg Rafn :)

---------------------------

There's only one United. Leeds United


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 29 jan 10, 17:24

Opprinnelig postet av Lillebror

Har ikke problemer med å slutte meg til uttalelsene fra Rafn, men stusser litt på tidspunktet for denne oppfordringen. Ser av sidene at du har brukt denne siden i lang tid og da har det ikke vært reagert på den åpenbare hetsingen av tidligere/nåværende spillere og TRENERE.

Da får du sjekke denne !

 

Når det gjelder Rambergs og Cwarteks mediestunt så kan jeg ikke kommentere annet enn at dette ikke har hatt noen som helst innvirkning på Tom Nordlies avgang. Den skyldes kun økonomi og spillerne har ikke vært involvert i det hele tatt i prosessen.

Men jeg synes Ramberg får ufortjent mye pes både her og på f-b.no kommentarfelt. Så lenge Ramberg og hvilken som helst annen spiller ikler seg den rød/hvite trøya så velger jeg å støtte ham.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 29 jan 10, 17:39

Opprinnelig postet av kjell-H

  1. Var vell ikke en hets jeg mente mot Ramberg personlig men jeg mener at han bør stille seg bak laget og støtte opp en å bare syte ut i media.Ja greit om Ramberg er uenig i ting og sånt men da får han holde det internt i klubben og holde media utenfor.
  2. Er det jeg mener så den lille komentaren der skal jeg ikke ha for å hetse ramberg.!Merkelig Rafb du kunne ha sagt noe om all annet hetsing her men når jeg skriver noe som har med ramberg å gjøre så blir du sur.Hva med all annet hetsing her inne?
  3. Men greit det Rafn.Bare heng meg ut her på forumet for å hetse Ramberg selv om det ikke var ment på den måten

  1. Vet ikke hva det var ment som, men for meg så var det vel et ønske om å bli kvitt Ramberg... eller ?
  2. Se her om tidligere tråd, samme tema.
  3. Det var bare tilfeldig at det var din kommentar jeg tok tak i. Det er mange andre som bør se seg i speilet. Og jeg har ikke for vane å henge ut folk , så hvis du er hårsår for denne så er det bare å beklage. Men sammenlignet med alt det Ramberg har fått den siste tiden så er vel dette barnemat.

 

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 29 jan 10, 17:44

Opprinnelig postet av kjell-H

Det er hel leit å se Ramberg med hjerte for klubben flyr ut til media med interne saker.!

 

Ikke for å virke nedlatende, men er litt usikker på hva du mener her...

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 29 jan 10, 17:59
Endret: 29 jan 10, 18:52
Endret av: Goran Karlsen

Opprinnelig postet av Rafn

 

Opprinnelig postet av kjell-H

Mange som er inntressert i spillerne våres.Er det ingen som vil kjøpe Ramberg a?hehe

Dette er nok et eksempel på hvor gode supportere vi er.. (les IKKE er...)

Ramberg er en hedersmann som går i krigen for andre, og som er opptatt av andre spilleres ve og vel. Han kjemper ikke bare for seg selv og er av den årsak et naturlig valg for spillerne å bruke som tillitsvalgt.

Jeg kjenner Ramberg fra han var lilleputtspiller og har stor respekt for ham både som spiller og menneske. Det er leit å se at Hans Erik Ramberg, som FFK spiller med stort hjerte i klubben, blir hengt ut på vår supporterside.

Smak på ordet supporter og lev etter hva det betyr.

En supporter (eller fan, fra engelsk fanatic) er en som støtter et lag, gruppe eller en person. Supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr «å støtte».

Nå må det bli slutt på hetsing av egne spillere her inne.

MODERATOR (Rey): Splittet denne diskusjonen ut fra tråden om Thomassen da den hadde lite med overgangen til Stabæk å gjøre og begynte å gå over flere sider. Emnetittel er satt av moderator, ikke av trådstarter

Fint at vi har en folkelig representant i styre og stell i klubben, Rafn. Likevel er mitt tips at du må trå meget varsomt frem med innlegg på nettet fremover på grunn av din posisjon. Greit at du redgjør for forskjellige ting, men vær så snill å ikke ta parti her inne. Du vil garantert grave din egen grav, og ting vil bli brukt mot deg. Bare det at du har en sønn i spillergruppa, og at du nå viser en pro holdning ovenfor spillerne kan gi rom for spekulasjoner. Er du kanskje Plankehaugens forlenga hånd inn i styret??? Mitt råd er derfor at du må gå meget varsomt frem, og ikke legge igjen "blødende sår" her inne.

 

Så til saken.

En supporter bør etter min mening ikke støtte et lag blindt. FFK- organisasjonen handler ikke bare om spillergruppen, men også om styret, as og administrasjon. Noen ganger er det uenigheter mellom partene, og jeg kan dermed ikke støtte spillerne hvis jeg er uenig med dem. Greit at man ikke skal bedrive høylytt kritikk under en kampsituasjon, men det må være rom for kritikk av spillere hvis den er berettiget. Og noen av spillerne som man kan kritisere er for eksempel Ramberg. Han har gjentatte ganger brukt media som kanal for kritikk av mange ting i FFK-systemet.

At Ramberg har mange flotte sider bør ingen betvile. Det vet også jeg.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 29 jan 10, 18:08
Endret: 29 jan 10, 18:11
Endret av: Rey

Vil bare understreke at ordet HETS ikke er et ord Rafn har brukt i denne sammenhengen. Det var et ord jeg brukte i emnefeltet når jeg splittet diskusjonen ut fra tråden om Thomassen. Det får stå for min regning.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 29 jan 10, 18:26

Nå er det forskjell på å kritisere og drive personhets (håper jeg). Hvis ikke blir denne siden ganske kjedelig, hvis det kun skal gis ros og ikke ris. Har vært en av dem som har kritisert spillerenes rolle helt siden Nordlie kom (dette er ingen Nordlie diskusjon). Synes altså spillerene skal ta imot en ny trener med samme sinn som vi skal imot en ny spiller. Altså med ett åpent og positivt sinn. Det føler jeg absolutt ikke ble gjort, og tror også det kostet oss plassen.

        Som Karlsen er inne på er klubben mye mer  for meg en bare spillerene, men også i tillegg til dem han nevner er klubben alt fra spillere, trenere, ledere, styrer, hardbarka supportere til Bestemor som sitter hjemme og hører på radioen.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 29 jan 10, 18:32

Rafn burde vel vært her inne med ett lignende innlegg når det storma som værst rundt Nordlie..?

Enig i at egne spillere ikke skal hetses, men jeg vil også legge til trenere!

Syns det var synd Nordlie blei hetsa, og oppfordrer nå alle her inne til å ikke hetse Aune


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 29 jan 10, 18:39

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Fint at vi har en folkelig representant i styre og stell i klubben, Rafn. Likevel er mitt tips at du må trå meget varsomt frem med innlegg på nettet fremover på grunn av din posisjon. Greit at du redgjør for forskjellige ting, men vær så snill å ikke ta parti her inne. Du vil garantert grave din egen grav, og ting vil bli brukt mot deg.

Så til saken.

En supporter bør etter min mening ikke støtte et lag blindt. FFK- organisasjonen handler ikke bare om spillergruppen, men også om styret, as og administrasjon. Noen ganger er det uenigheter mellom partene, og jeg kan dermed ikke støtte spillerne hvis jeg er uenig med dem. Greit at man ikke skal bedrive høylytt kritikk under en kampsituasjon, men det må være rom for kritikk av spillere hvis den er berettiget. Og noen av spillerne som man kan kritisere er for eksempel Ramberg. Han har gjentatte ganger brukt media som kanal for kritikk av mange ting i FFK-systemet.

At Ramberg har mange flotte sider bør ingen betvile. Det vet også jeg.

Takk for tipset, men det er jeg veldig klar over og er veldig forsiktig med å "ta parti".

Skulle derimot jeg grave min egen grav fordi jeg støtter en av våre spillere fordi denne utsettes for massiv kritikk , så graver jeg med glede Wink 

Selv bestemte jeg meg for å gi meg i FFK pga av en kommentar slengt fra tribunen. Det var dråpen som fikk begeret til å renne over.

 

Og selvfølgelig skal det være takhøyde for å kritisere både styre, stell og spillere, men når det blir så massivt mot en spiller som det har blitt etter Nordlies avgang så er det på tide å si fra.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 29 jan 10, 19:03

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Fint at vi har en folkelig representant i styre og stell i klubben, Rafn. Likevel er mitt tips at du må trå meget varsomt frem med innlegg på nettet fremover på grunn av din posisjon. Greit at du redgjør for forskjellige ting, men vær så snill å ikke ta parti her inne. Du vil garantert grave din egen grav, og ting vil bli brukt mot deg.

Så til saken.

En supporter bør etter min mening ikke støtte et lag blindt. FFK- organisasjonen handler ikke bare om spillergruppen, men også om styret, as og administrasjon. Noen ganger er det uenigheter mellom partene, og jeg kan dermed ikke støtte spillerne hvis jeg er uenig med dem. Greit at man ikke skal bedrive høylytt kritikk under en kampsituasjon, men det må være rom for kritikk av spillere hvis den er berettiget. Og noen av spillerne som man kan kritisere er for eksempel Ramberg. Han har gjentatte ganger brukt media som kanal for kritikk av mange ting i FFK-systemet.

At Ramberg har mange flotte sider bør ingen betvile. Det vet også jeg.

Takk for tipset, men det er jeg veldig klar over og er veldig forsiktig med å "ta parti".

Skulle derimot jeg grave min egen grav fordi jeg støtter en av våre spillere fordi denne utsettes for massiv kritikk , så graver jeg med glede Wink 

Selv bestemte jeg meg for å gi meg i FFK pga av en kommentar slengt fra tribunen. Det var dråpen som fikk begeret til å renne over.

 

Og selvfølgelig skal det være takhøyde for å kritisere både styre, stell og spillere, men når det blir så massivt mot en spiller som det har blitt etter Nordlies avgang så er det på tide å si fra.

Han har til stadighet kommet med kritikk, så det er kanskje ikke så rart det stormer. Vi er uenig. Hvorfor kommenterte du ikke den hardtslående kritikken mot TN feks. Slike ting skaper spekulasjoner, som jeg personlig tror at du ikke er tjent med ved å ha et verv i styret. Jeg hadde hevet med øyebrynene hvis feks Kosten skulle begynt å mene her inne. Ergo mitt dyrbare tips er å være ytterst forsiktig.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 29 jan 10, 19:35

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Vi er uenig.

Da er vi enige om at vi er uenige...

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 29 jan 10, 20:01
Endret: 29 jan 10, 20:02
Endret av: ffkmufc

Hvorfor kom du ikke med ett lignende innlegg når Tom Nordlie blei hesta som værst her på forumet Rafn?

Syns du som er i styret at den hetsen var grei?

Regner med at du leste mye her da også, og jeg kan si deg at hetsinga av Nordlie var ca 100 ganger værre enn hetsinga av Ramberg.

Nordlie var tross alt en del av FFK på det tidspunktet han også..


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 29 jan 10, 20:09

Er ofte enig med Gøran Karlsen. Men tror nok Rafn skriver med omhu her inne, og at han har betet seg i tunga mer enn to ganger for ikke å svare på enkelte innlegg, og sålenge han gjør det synes jeg det er positivt at han bidrar på enkelte tråder. Tror det er en liten bit av mange biter i ett ønske av at FFK igjen skal bli en samlet folkeklubb... Det er jo litt unormalt og nytt at en i hans stilling gjør det. Personlig synes jeg det dristig og modig gjort..


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 jan 10, 20:19

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kjell-H

Det er hel leit å se Ramberg med hjerte for klubben flyr ut til media med interne saker.!

 

Ikke for å virke nedlatende, men er litt usikker på hva du mener her...

Det jeg skriver.Man skal ikke gå ut i media med interne saker.Nei jeg ønsker faktisk ikke Ramberg vekk ifra fredrikstad men supportere har rett til sin egen mening.Hadde alle vært enig om alt så hadde det vært litt merkelig.Og en ting til;jeg er supporter med et stort herte for laget.Har holdt med ffk hele mitt 26år lange liv og hatt sesong kort i manger år så kom ikke å foklar meg åssen supportere skal være.Akr den synes jeg du kan pent begklage.Jeg vil som alle andre at FFK skal ha det bra og jeg ser framover uansett hvem som spiller el ikke spiller for FFK

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 jan 10, 20:28

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av kjell-H

Det er hel leit å se Ramberg med hjerte for klubben flyr ut til media med interne saker.!

 

Ikke for å virke nedlatende, men er litt usikker på hva du mener her...

Det er skulle stå Veldig leit.Jeg har som jeg har sagt mange ganger her inne lese og skrive vansker så den begklager jeg

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 29 jan 10, 20:33

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hvorfor kom du ikke med ett lignende innlegg når Tom Nordlie blei hesta som værst her på forumet Rafn?

Syns du som er i styret at den hetsen var grei?

Regner med at du leste mye her da også, og jeg kan si deg at hetsinga av Nordlie var ca 100 ganger værre enn hetsinga av Ramberg.

Nordlie var tross alt en del av FFK på det tidspunktet han også..

Før Tom ble ansatt hadde jeg noen refleksjoner rundt Tom Nordlie. Dem finner du hvis du søker litt på forumet.

Men når Tom ble ansatt var han en av oss. Etter det har jeg behandlet ham som en FFK spiller.

Jeg har snakket mye med Tom og vet av 100% sikkerhet at han ikke leser ffksupporter.net.

Det er noe annet med våre spillere. De leser det som blir skrevet her inne, og jeg har også tidligere sagt ifra hva jeg mener om det. Jeg synes hetsen av Tom Nordlie i alle medier har vært over alle støvleskaft og det toppet seg under idrettsgallaen. Det skal mye til å tåle sånn.

 Men nå er det vel ikke sånn i denne verden at hvis jeg går ut og støtter en spiller så er jeg imot Nordlie....

 Som du sikkert også har fått med deg så er Tom Nordlie veldig fornøyd med den behandlingen han har fått av det nye styret.

Jeg anser meg med dette ferdig med diskusjonen rundt dette.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 jan 10, 20:35

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Fint at vi har en folkelig representant i styre og stell i klubben, Rafn. Likevel er mitt tips at du må trå meget varsomt frem med innlegg på nettet fremover på grunn av din posisjon. Greit at du redgjør for forskjellige ting, men vær så snill å ikke ta parti her inne. Du vil garantert grave din egen grav, og ting vil bli brukt mot deg.

Så til saken.

En supporter bør etter min mening ikke støtte et lag blindt. FFK- organisasjonen handler ikke bare om spillergruppen, men også om styret, as og administrasjon. Noen ganger er det uenigheter mellom partene, og jeg kan dermed ikke støtte spillerne hvis jeg er uenig med dem. Greit at man ikke skal bedrive høylytt kritikk under en kampsituasjon, men det må være rom for kritikk av spillere hvis den er berettiget. Og noen av spillerne som man kan kritisere er for eksempel Ramberg. Han har gjentatte ganger brukt media som kanal for kritikk av mange ting i FFK-systemet.

At Ramberg har mange flotte sider bør ingen betvile. Det vet også jeg.

Takk for tipset, men det er jeg veldig klar over og er veldig forsiktig med å "ta parti".

Skulle derimot jeg grave min egen grav fordi jeg støtter en av våre spillere fordi denne utsettes for massiv kritikk , så graver jeg med glede Wink 

Selv bestemte jeg meg for å gi meg i FFK pga av en kommentar slengt fra tribunen. Det var dråpen som fikk begeret til å renne over.

 

Og selvfølgelig skal det være takhøyde for å kritisere både styre, stell og spillere, men når det blir så massivt mot en spiller som det har blitt etter Nordlies avgang så er det på tide å si fra.

Ja jeg er selv imot hetsing men jeg synes det er merkelig at du ikke nevnte detta når det sto som værst mot Nordlie her inne oxo.For det var virkelig ille.Men jeg er ferdig med Nordlie saken og ser framover uansett hvem som trener laget.Som du selv sier man skal støtte den som er i klubben!!Nordlie var faktisk i klubben når det var bare dritt mot han

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 jan 10, 20:43

Men vi stopper denne tråden nå.Vi skal alle sammen stå sammen og se framover.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 29 jan 10, 20:51

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av ffkmufc

Hvorfor kom du ikke med ett lignende innlegg når Tom Nordlie blei hesta som værst her på forumet Rafn?

Syns du som er i styret at den hetsen var grei?

Regner med at du leste mye her da også, og jeg kan si deg at hetsinga av Nordlie var ca 100 ganger værre enn hetsinga av Ramberg.

Nordlie var tross alt en del av FFK på det tidspunktet han også..

Før Tom ble ansatt hadde jeg noen refleksjoner rundt Tom Nordlie. Dem finner du hvis du søker litt på forumet.

Men når Tom ble ansatt var han en av oss. Etter det har jeg behandlet ham som en FFK spiller.

Jeg har snakket mye med Tom og vet av 100% sikkerhet at han ikke leser ffksupporter.net.

Det er noe annet med våre spillere. De leser det som blir skrevet her inne, og jeg har også tidligere sagt ifra hva jeg mener om det. Jeg synes hetsen av Tom Nordlie i alle medier har vært over alle støvleskaft og det toppet seg under idrettsgallaen. Det skal mye til å tåle sånn.

 Men nå er det vel ikke sånn i denne verden at hvis jeg går ut og støtter en spiller så er jeg imot Nordlie....

 Som du sikkert også har fått med deg så er Tom Nordlie veldig fornøyd med den behandlingen han har fått av det nye styret.

Jeg anser meg med dette ferdig med diskusjonen rundt dette.

Takk for fint svar RafnSmile


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 29 jan 10, 21:00

Opprinnelig postet av Rey

Vil bare understreke at ordet HETS ikke er et ord Rafn har brukt i denne sammenhengen. Det var et ord jeg brukte i emnefeltet når jeg splittet diskusjonen ut fra tråden om Thomassen. Det får stå for min regning.

På slutten av innlegget bruker han vel akkurat det ordet så vidt jeg kan se.

Jeg synes det er flott ar Rafn fortsetter å delta på forumet etter at han har tatt en verv i klubben, men jeg er enig med Goran i at han bør være veldig forsiktig med å opptre som en slags moralvokter her inne. Det jeg vil anbefale deg å gjøre Rafn,  er å råde de av spillerne som er inne å leser på dette forum og kommentarfelt på nettaviser til å slutte med det. Det er ihvertfall steder jeg ville holdt meg langt unna hadde jeg vært de. Det er et forum for å utveksle meninger om alt som har med klubben å gjøre og da må man forvente at det kommer en del kritikk (sakelig og usakelig) av enkeltspillere også.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 jan 10, 21:19

Har nå skrevet med rafn nå.Og vi har blitt enige om ting vi har skrevet nå.Da legger vi denne saken vekk og vi står sammen og får Fredrikstad opp igjen.Synes det er fint Rafn er med på forumet.

Og Nordlie saken glemmer jeg nå og er helt ferdig med å diskutere noe ang Nordlie.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 29 jan 10, 21:32

"Er en med på leken, får en også tåle steken.... " Supportere gjør opp sin egen mening om FFK og mener det de vil selv om FFK eller enkelt spillere. Slik er det og slik vil det alltid være.


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 29 jan 10, 21:38

Opprinnelig postet av kjell-H

Og Nordlie saken glemmer jeg nå og er helt ferdig med å diskutere noe ang Nordlie.



Burde strengt tatt holdt meg for god for dette, men...

Er ikke du egentlig en ølkasse unna å være ferdig med Nordlie-saken? Laughing



Fra spøk til alvor:
Helt enig i at nå skal vi stå sammen og se fremover! Og hvis du vil gjøre opp for ølkasseveddemålet foreslår jeg følgende:
15 x 24 = 360. Jeg foreslår at du donerer 350 kroner til Leger uten grenser eller en annen organisasjon som har et oppegående støtteapparat på Haiti. Da anser jeg oss som skuls. Øl skal jeg alltid klare å skaffe meg selv...

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 29 jan 10, 21:41
Endret: 29 jan 10, 21:42
Endret av: kjell-H

Opprinnelig postet av A.Hegerfors

Opprinnelig postet av kjell-H

Og Nordlie saken glemmer jeg nå og er helt ferdig med å diskutere noe ang Nordlie.



Burde strengt tatt holdt meg for god for dette, men...

Er ikke du egentlig en ølkasse unna å være ferdig med Nordlie-saken? Laughing



Fra spøk til alvor:
Helt enig i at nå skal vi stå sammen og se fremover! Og hvis du vil gjøre opp for ølkasseveddemålet foreslår jeg følgende:
15 x 24 = 360. Jeg foreslår at du donerer 350 kroner til Leger uten grenser eller en annen organisasjon som har et oppegående støtteapparat på Haiti. Da anser jeg oss som skuls. Øl skal jeg alltid klare å skaffe meg selv...

HeheSmileDu skal få den ølkassa di.Står for det jeg lovet hvis jeg tapte.hehe

ok skal donere penger til en god sakSmile

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 29 jan 10, 21:47

Det må gå an å skille på om man kritiserer en spiller for utenomsporstlige saker eller for hva han presterer på banen.

De som har kommet med  kritikk av Ramberg og Pål Andre, så er det i hovedsak på grunn av utenomsportslige årsaker.

For de av oss som har jobbet en stund, er det de gjorde med å uttale seg til media helt ukakseptabelt uavhengig av om man er tillitsvalgt.

Bedriftsinterne saker behandles internt og holdes der, uavhengig av om man er enig, i mine over 20 år i arbeidslivet har jeg vært uenig i mange beslutninger, men når de  besluttet stiller man seg lojat bak og jobber mot felles mål, til de eventuellt endres.  Så enkelt er det for de fleste av oss.


erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 29 jan 10, 23:42

Opprinnelig postet av Rafn

 

Opprinnelig postet av kjell-H

Mange som er inntressert i spillerne våres.Er det ingen som vil kjøpe Ramberg a?hehe

Dette er nok et eksempel på hvor gode supportere vi er.. (les IKKE er...)

Ramberg er en hedersmann som går i krigen for andre, og som er opptatt av andre spilleres ve og vel. Han kjemper ikke bare for seg selv og er av den årsak et naturlig valg for spillerne å bruke som tillitsvalgt.

Jeg kjenner Ramberg fra han var lilleputtspiller og har stor respekt for ham både som spiller og menneske. Det er leit å se at Hans Erik Ramberg, som FFK spiller med stort hjerte i klubben, blir hengt ut på vår supporterside.

Smak på ordet supporter og lev etter hva det betyr.

En supporter (eller fan, fra engelsk fanatic) er en som støtter et lag, gruppe eller en person. Supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr «å støtte».

Nå må det bli slutt på hetsing av egne spillere her inne.

Unnskyld meg Rafn.

Dette posta du (Tror jeg) på Kråkevingen i august 2009 i forbindelse med en eventuelt  Kvisvik overgang til Moss:

Sitat:

"Er det noen som er bitre på Raymond Kvisvik ennå??

Han gikk til Brann, en storklubb i norsk sammenheng, på den andre siden av landet, i 1998! 1998! ELLEVE år sia! Han har riktignok spilt for erkefienden vår i ettertid, men jeg kan telle langt større Judaser enn han, fra de siste par åra, uten å nevne navn.

Han ville selvsagt vært en kjempeforsterkning for ethvert 1. divisjonslag.

Noe annet med Ramberg, som jeg synes det var en fornærmelse å være aktuell for Moss tidligere i år, klubben som gjorde han til toppspiller. Han vil jeg ikke ha tilbake.

Er dette samme Rafn? Jeg vet ikke, men ut fra at din sønn tidligere har spilt i Moss og nå i Fredrikstad, høres det sannsynlig ut. Du må selv avkrefte om det er deg eller en slektning eller en som heter det samme. "

På generelt grunnlag synes jeg styremedlemmer i FFK ikke skal inn her på forumet og synse. De skal ta avgjørelser i styrerommet og eventuelt komme med saklige opplysninger her på forumet.
Jeg gjentar: Hvis dette ikke er samme Jan Rafn, da beklager jeg.
Hvis det er deg Jan Rafn som har uttalt dette, blir den hallejulastemningen du etterstreber her inne litt hyklerisk. Jeg unnskylder hvis jeg tar feil. Du kan benekte eller bekrefte. Jeg skal velge å tro på deg.

 

 

---------------------------

erfo


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 jan 10, 23:45
Endret: 29 jan 10, 23:54
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av erfo

Dette posta du (Tror jeg) på Kråkevingen i august 2009 i forbindelse med en eventuelt Kvisvik overgang til Moss:

(...)

Er dette samme Rafn?

Det er IKKE samme person!

Det er en mossesupporter, som trolig ble fan av den ekte Jan Rafn under tida hans i Moss, som benytter navnet "Jan Rafn" på Kraakevingen.com, samt tidligere (?) her inne på ffksupporter.net. Denne brukeren har dog ikke vært aktiv i dette forumet på en god stund.

Den ekte Jan Rafn benytter utelukkende brukernavnet "Rafn" her på ffksupporter.net.

Jeg vet ikke om den ekte Jan Rafn eventuelt også har en bruker på kraakevingen.com, men det er i så fall IKKE "Jan Rafn".

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 30 jan 10, 00:13

Opprinnelig postet av erfo

Er dette samme Rafn? Jeg vet ikke, men ut fra at din sønn tidligere har spilt i Moss og nå i Fredrikstad, høres det sannsynlig ut. Du må selv avkrefte om det er deg eller en slektning eller en som heter det samme. "

På generelt grunnlag synes jeg styremedlemmer i FFK ikke skal inn her på forumet og synse. De skal ta avgjørelser i styrerommet og eventuelt komme med saklige opplysninger her på forumet.
Jeg gjentar: Hvis dette ikke er samme Jan Rafn, da beklager jeg.
Hvis det er deg Jan Rafn som har uttalt dette, blir den hallejulastemningen du etterstreber her inne litt hyklerisk. Jeg unnskylder hvis jeg tar feil. Du kan benekte eller bekrefte. Jeg skal velge å tro på deg.

 

Har egentlig lagt siste replikk , men kan ikke la denne være ubesvart.

Som prinsipp kritiserer jeg ikke enkeltpersoner. Innlegget mitt var ikke rettet mot Kjell-H

Og jeg ser ingen grunn til å ikke engasjere meg her inne selv om jeg sitter i styret.

Jeg har spilt for Moss, det har aldri min sønn gjort.

Hvem Jan Rafn på Kraakevingen er ser du i innlegget til Holters. Du finner noen tusen innlegg av ham både der inne, her inne og på VG forum.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 30 jan 10, 00:18
Endret: 30 jan 10, 01:19
Endret av: hasse33

La diskusjonen om hvem/hvilken Rafn sa hva/når/hvor ligge. 

Jeg har tillitt til Jan Rafn og det han skriver her inne i likhet med de fleste andre som ytrer sin mening, men det går  ann å ha forskjellige synspunkter og det er vel ikke alltid rett å vite hvem som har rett og hvem som har feil.

La oss forsøke å være saklige i vår "kritikk" av spillere, styret, administrasjonen etc.

 


erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 30 jan 10, 00:47

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av erfo

Er dette samme Rafn? Jeg vet ikke, men ut fra at din sønn tidligere har spilt i Moss og nå i Fredrikstad, høres det sannsynlig ut. Du må selv avkrefte om det er deg eller en slektning eller en som heter det samme. "

På generelt grunnlag synes jeg styremedlemmer i FFK ikke skal inn her på forumet og synse. De skal ta avgjørelser i styrerommet og eventuelt komme med saklige opplysninger her på forumet.
Jeg gjentar: Hvis dette ikke er samme Jan Rafn, da beklager jeg.
Hvis det er deg Jan Rafn som har uttalt dette, blir den hallejulastemningen du etterstreber her inne litt hyklerisk. Jeg unnskylder hvis jeg tar feil. Du kan benekte eller bekrefte. Jeg skal velge å tro på deg.

 

Har egentlig lagt siste replikk , men kan ikke la denne være ubesvart.

Som prinsipp kritiserer jeg ikke enkeltpersoner. Innlegget mitt var ikke rettet mot Kjell-H

Og jeg ser ingen grunn til å ikke engasjere meg her inne selv om jeg sitter i styret.

Jeg har spilt for Moss, det har aldri min sønn gjort.

Hvem Jan Rafn på Kraakevingen er ser du i innlegget til Holters. Du finner noen tusen innlegg av ham både der inne, her inne og på VG forum.

Da beklager jeg selvsagt det. Håper du forstår at det kan skape tvil. Oppfatter deg egentlig som en real person med fornuftige tanker, men måtte stusse med utgangspunkt i disse uttalelsene fra din navnebror.
Selv hadde jeg vært veldig ukomfortabel med situasjonen. Rafn er jo ikke et så vanlig navn.

Beklager så mye. Nå burde vel alle her inne vite hvem du er ihvertfal. Håper det kommer noe godt ut av det. Mitt synspunkt på styremedlemmer og dette forumet står imidlertid fast selv om du mener noe annet:)

---------------------------

erfo


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 30 jan 10, 02:34

At spillerne ikke bør lese innleggene på et forum som dette er jo helt klart! Det er jo som om å be om juling. Uansett om man preseterer eller ikke vil det jo alltid være delte meninger om en spillers bidrag til laget. Jeg er eksempelvis PAC-fan, mens han har fått "høre" her inne i årevis at: "vi trenger en ny høyreback", "Czwartek holder ikke nivået", "...for gammel" osv osv

Spillerne blir verbalt "skutt på" av ulike årsaker, berettiget eller ikke og om man velger å lese alt bør man være ekstremt sterkt mentalt.

Velger å snu litt på det i forhold til Rafn. Jeg vet at han er en sterk person som tåler mye, men hva om den dagen kommer at det er nettopp han som står i skuddlinjen her inne og folk ønsker ham fjernet fra hans verv. Hvordan takler forumbrukerne at de vet at den de skyter på leser hvert eneste ord?

Uansett, så ser jeg på det som svært positivt at Jan deltar aktivt her inne. Det gir forumet litt mer tyngde. (Ikke bokstavelig talt Jan. Du er jo selvsagt høy, mørk, slank og kjekk! Laughing) Takk for en god quiz på Torsdag!

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 30 jan 10, 03:48

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Vi er uenig.

Da er vi enige om at vi er uenige...

Den er grei, men glem aldri tipset.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 30 jan 10, 11:31

Syns det er glimrende at Rafn fortsetter å skrive her selv om han er blitt styremedlem.

Mange har klaget over at klubben har vært for lite folkelig og "hermetisk lukket", da er det vel ypperlig at nestlederen i styret faktisk tar seg tid til å diskutere med fansen?

Jeg ville selvfølgelig stusset om Rafn begynte å fyre løs mot enkeltspillere her etter en dårlig kamp, kritisere Aune for et laguttak osv, men det regner jeg med at han ikke gjør. Syns det er utelukkende positivt at han deltar på forumet som han gjør nå!

Vet ikke hva folk foretrekker; et styremedlem som engasjerer seg med supporterne i klubben, eller et styremedlem som leverer papirer til TV2?


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 30 jan 10, 12:03

Opprinnelig postet av Lemmy

Syns det er glimrende at Rafn fortsetter å skrive her selv om han er blitt styremedlem.

Mange har klaget over at klubben har vært for lite folkelig og "hermetisk lukket", da er det vel ypperlig at nestlederen i styret faktisk tar seg tid til å diskutere med fansen?

Jeg ville selvfølgelig stusset om Rafn begynte å fyre løs mot enkeltspillere her etter en dårlig kamp, kritisere Aune for et laguttak osv, men det regner jeg med at han ikke gjør. Syns det er utelukkende positivt at han deltar på forumet som han gjør nå!

Vet ikke hva folk foretrekker; et styremedlem som engasjerer seg med supporterne i klubben, eller et styremedlem som leverer papirer til TV2?

At han starter sitt styremedlemskap å tale spillernes sak ,får i hvertfall meg til å bli skeptisk. Spesielt når spillerne har  fått minst kritikk av alle. Det lukter litt forguding av spillergruppen her, noe som jeg mener er det dummeste vi kan gjøre. Når en mann tar på seg FFK-drakta må han bevise at han fortjener den, ikke bli støttet blindt for han går med den. Raio  har feks fortjent den, Kasey Wehrman har spottet den. Rafn bør selvfølgelig lese det som står her og ta det med seg inn på styrerommet, men å delta på diskusjoner blir for meg veldig fjernt.

Det verste er at det begynner å lukte en koalisjon situasjon her med www.ffksupporter.net, Rafn ,Plankehaugen og kanskje deler av spillergruppen. Arrester meg gjerne.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 30 jan 10, 12:19

Det er godt mulig at Ramberg kan betegnes som en hedersmann. Men gi den mannen et mediakurs. Han fremstår som forferdelig sutrete i media. Hadde han vært mer positiv, hadde vi vært mer positive.

Det må være lov å si at man ønsker Ramberg solgt, uten at det skal komme kritikk på det. Han er en profesjonell fotballspiller og han vil aldri kunne bli likt av alle.

Og er det riktig av klubben å satse på en spiller som stort sett kun spiller sine gode kamper på hjemmebane? På bortebane har han tilnærmet vært ubrukelig.

La folk få si hva de vil så lenge det ikke blir usaklig.

 

Synes etterlysningen etter klubber som ønsker kjøpe Ramberg var HELT ok.

 

Selv synes jeg Ramberg er en viktig brikke for klubben og at han derfor bør beholdes.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 30 jan 10, 12:19

Vi må se forskjellen mellom å barbere seg og skjære av seg hue. Jeg er enig i at spillere som spiller dårlig må tåle å lese her at de har spilt dårlig, men vi må la være å hetse spillerne våre. Vi ønsker jo alle at de skal gi alt og blø for drakta slik Raijo gjør men jeg tror ingen blir bedre av å bli hetset. Når det gjelder Rafn sitter han i styret og bør som han selv sier være forsiktig med å skrive negativt om spillerne våre fordi han har den possisjonen han har.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 30 jan 10, 12:41

Opprinnelig postet av Rafn

 

Opprinnelig postet av kjell-H

Mange som er inntressert i spillerne våres.Er det ingen som vil kjøpe Ramberg a?hehe

Dette er nok et eksempel på hvor gode supportere vi er.. (les IKKE er...)

Ramberg er en hedersmann som går i krigen for andre, og som er opptatt av andre spilleres ve og vel. Han kjemper ikke bare for seg selv og er av den årsak et naturlig valg for spillerne å bruke som tillitsvalgt.

Jeg kjenner Ramberg fra han var lilleputtspiller og har stor respekt for ham både som spiller og menneske. Det er leit å se at Hans Erik Ramberg, som FFK spiller med stort hjerte i klubben, blir hengt ut på vår supporterside.

Smak på ordet supporter og lev etter hva det betyr.

En supporter (eller fan, fra engelsk fanatic) er en som støtter et lag, gruppe eller en person. Supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr «å støtte».

Nå må det bli slutt på hetsing av egne spillere her inne.

MODERATOR (Rey): Splittet denne diskusjonen ut fra tråden om Thomassen da den hadde lite med overgangen til Stabæk å gjøre og begynte å gå over flere sider. Emnetittel er satt av moderator, ikke av trådstarter

 

Kudos til Rafn.

Personlig mener jeg at Ramberg uten tvil har fått urettferdig mye kritikk.


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 30 jan 10, 15:52

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Det verste er at det begynner å lukte en koalisjon situasjon her med www.ffksupporter.net, Rafn ,Plankehaugen og kanskje deler av spillergruppen. Arrester meg gjerne.

Her var det mye rart... Sett for mye på Robinson ? Wink

Jeg bruker ditt ferske råd og avstår fra å kommentere...

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 30 jan 10, 16:30

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Det verste er at det begynner å lukte en koalisjon situasjon her med www.ffksupporter.net, Rafn ,Plankehaugen og kanskje deler av spillergruppen. Arrester meg gjerne.

Her var det mye rart... Sett for mye på Robinson ? Wink

Jeg bruker ditt ferske råd og avstår fra å kommentere...

Hehe. Det var kanskje et skudd i blinde. Jeg synes nemlig moderatorene her inne nesten alltid støtter opp under deg. Du har skrevet mye bra, og har kommet med konstruktive innspill og referater her inne. Flott. Ditt første innlegg under dette temaet fikk meg til å føle at du kjemper for spillernes sak. Litt sånn Plankehaugenaktig fremgangsmåte. Det vet jeg mange i Fredrikstad er forbanna på.

 Når du føler at Ramberg får mye pes, så er det ingenting i forhold til TN,RH OG CMG. Føler at du ikke var på banen på samme måte da. Kanskje fordi du personlig ikke hadde helt sansen for de aktuelle personene selv, men det er selvfølgelig ren spekulasjon fra min side. Det er utrolig mange forskjellige meninger rundt i Fredrikstad, og hver gang du eventuelt skal slenge deg på en diskusjon vil du få mennesker i mot deg. Tror at du kan fungere veldig positivt som en redgjører på diskusjoner her inne, men å støtte fraksjoner innvendig i FFK-systemet bør etter min mening skje på styrerommet.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 30 jan 10, 18:19

Jeg spør igjen. Hvem er informanten til Supporternet? Denne siden er ikke hakke bedre enn de som flyr til media.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 30 jan 10, 23:38

Opprinnelig postet av ffk-4ever

Jeg spør igjen. Hvem er informanten til Supporternet? Denne siden er ikke hakke bedre enn de som flyr til media.

"Denne siden er ikke hakke bedre enn de som flyr til media."

Hva mener du egentlig med denne setningen?  At FFKsupporter.net er å sammenlikne med f.eks. FB? Og er det virkelig noe som får deg til å tro at noen her inne - moderator, forumskribent eller hvem som helst annen - vil røpe hvem sine kilder er? Og... ordet "informanten" tilsier at det er en kilde. Må det være én, kan det ikke være slik at FFKsupporter.net har tilgang til informasjon fra flere kilder? Flere personer?

Personlig mener jeg det er vesens forskjell på å være "kilde" til informasjon kontra det å gi media - eller oss her på FFKsupporter.net - fri tilgang til hemmelige dokumenter og annen hemmelig informasjon.  Det er forskjell på et par setninger og en hel bok.

Når det er slik at f.eks. Holters eller andre her inne presenter informasjon - iallefall i form av en artikkel - er det som regel gjort et grundig arbeid med å sikre kilden(e) og troverdigheten. Og det er vel kanskje det grundige arbeidet som legges ned av Holters som gjør at FFKsupporter.net fremstår som om vi har tilgang til all info som finnes i hele klubben...

Bits & Pieces... Kan til slutt bli en stor bit, serru.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 31 jan 10, 10:42

Synes ikke ffksupporter.net skal skamme seg for noe dem har lagt ut sålangt. Men dere har satt en standard som jeg forventer dere følger opp også i fremtiden, hvis ikke vil det vel se ut som dere fremstår kun som en part/fraksjon. Med såpass mange oppegående moderatorer med meningers mot, er dere også usedvanlig samstemte.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 31 jan 10, 11:15

Å ønske en av spillerne våre solgt er vel ikke hetsing.

Har selv skrevet ganske harde innlegg mot spillere som aktivt bruker media for å mele sin egen kake, og som tilsynelatende gir beng i klubben (ikke Ramberg). Det er ingen forutsetning for å være supporter  å uforbeholdent støtte spillere samme hvor destruktive de er for klubben. Jeg er en klubbsupporter, ikke en spillersupporter. 

Forumet er beregnet for supportere, og enhver spiller burde være smart nok til å ikke lese innleggene her inne. Det er her vi skal "blåse ut dritten", så får vi heller være lojale under kamp. Der skal det ikke slenges dritt etter spillerne.

 

 


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 31 jan 10, 11:52

Det er etter min menig stor forskjell på å være saklig negativ til en spiller og hetsing.
En hver spiller må tåle å bli vurdert - jfr. spillerbørs ol. Det må være helt ok å si at en spiller ikke passer inn i klubbens spillestil f.eks.

Hetsing er slik jeg forstår det ubegrunnet negativ skitkasting, gjerne hvor flere agerer i flokk, uten at det blir begrunnet. Ofte kan det virke som om det viktigste er å ta mannen og ikke ballen eller fremheve sin egen (u)dugelighet.

Negativ saklig begrunnet kritikk er og bør selvsagt være lov på et supporterforum, som det er andre steder.

Hetsing bør forbys og bør slettes av de som sitter med fløyta.

 

 


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 31 jan 10, 12:02

Opprinnelig postet av jag

Det er godt mulig at Ramberg kan betegnes som en hedersmann. Men gi den mannen et mediakurs. Han fremstår som forferdelig sutrete i media. Hadde han vært mer positiv, hadde vi vært mer positive.

Det må være lov å si at man ønsker Ramberg solgt, uten at det skal komme kritikk på det. Han er en profesjonell fotballspiller og han vil aldri kunne bli likt av alle.

Og er det riktig av klubben å satse på en spiller som stort sett kun spiller sine gode kamper på hjemmebane? På bortebane har han tilnærmet vært ubrukelig.

La folk få si hva de vil så lenge det ikke blir usaklig.

 

Synes etterlysningen etter klubber som ønsker kjøpe Ramberg var HELT ok.

 

Selv synes jeg Ramberg er en viktig brikke for klubben og at han derfor bør beholdes.

Kunne ikke vært mer enig........Bortsett fra siste setningen da, for jeg greier meg fint uten Ramberg....

---------------------------

You`ll never walk alone...


oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 31 jan 10, 20:36

Opprinnelig postet av Rafn

 

Opprinnelig postet av kjell-H

Mange som er inntressert i spillerne våres.Er det ingen som vil kjøpe Ramberg a?hehe

Dette er nok et eksempel på hvor gode supportere vi er.. (les IKKE er...)

Ramberg er en hedersmann som går i krigen for andre, og som er opptatt av andre spilleres ve og vel. Han kjemper ikke bare for seg selv og er av den årsak et naturlig valg for spillerne å bruke som tillitsvalgt.

Jeg kjenner Ramberg fra han var lilleputtspiller og har stor respekt for ham både som spiller og menneske. Det er leit å se at Hans Erik Ramberg, som FFK spiller med stort hjerte i klubben, blir hengt ut på vår supporterside.

Smak på ordet supporter og lev etter hva det betyr.

En supporter (eller fan, fra engelsk fanatic) er en som støtter et lag, gruppe eller en person. Supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr «å støtte».

Nå må det bli slutt på hetsing av egne spillere her inne.

MODERATOR (Rey): Splittet denne diskusjonen ut fra tråden om Thomassen da den hadde lite med overgangen til Stabæk å gjøre og begynte å gå over flere sider. Emnetittel er satt av moderator, ikke av trådstarter

Rafn, som nestleder i styret synes jeg det er rart du skal gå ut å forsvare en spiller som Ramberg. Det er av tre grunner:

1. Hans Erik har totalt underprestert på banen i år. Dette har han selv utalt. Da må han regne med kritikk. Derfor mener jeg han bør se på sin egen prestasjon iår, fremfor å skylde på trenere og andre utenomsportslige hendelser.

2. Sutrer til media om forholdene på arbeidsplassen. Det er ikke greit at han velger å gå ut med dette i media, derfor må han også regne med reaksjoner. Enhver annen mann med et snev av fornuft hadde tatt dette internt.

3. Undervurdering av supporterene. Vi som supportere kan ikke sette enkeltspillere foran klubben FFK. Ramberg valgte å gå ut til media, på et tidsspunkt det allerede stormet rundt FFK. Det ble av mange oppfattet illojalt. Dette gjelder både Ramberg og Czwartek. En supporter støtter klubben og dens helhet. Det er ikke vanskelig å velge når enkeltspillere setter seg selv foran klubben.

---------------------------

"I always said that it was an honour to serve Tottenham Hotspur and I feel the same every time I walk back into the stadium."

Sir Bill Nicholson


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 31 jan 10, 20:45

Hadde Ramberg gjort dette under sesongen, ville jeg vært enig med deg. Han sa imidlertid i fra etter sesongen, på et gunstig tidspunkt.

At noen mener at Ramberg burde bli solgt, er ikke å hetse ham. Men han har blitt hakket på over flere år, både på Stadion og her inne. Det samme gjaldt med Øyvind Hoås for noen år siden. Det er alltid lettere å ha èn syndebukk enn elleve når noe går galt.

Sannheten er at Hans-Erik er en av de mest profesjonelle spillerne vi har i klubben. Han holder nivået i Adeccoligaen, og til tider i Tippeligaen. I tillegg bidrar han med mye i spillergruppa, og har flotte holdninger som ungguttene kan lære av.

Jeg skal selv innrømme at jeg har kritisert Ramberg, og flere ganger ment han ikke er god nok. Men på sitt beste er han en spiller som er mer enn god nok til å spille på FFK.

Jeg tror ikke Rafn hadde reagert på samme måte om noen hadde ment at for eksempel Agim Shabani burde bli solgt. Det er noe med at Ramberg har fått hard medfart over en lengre periode.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 31 jan 10, 21:42

Har egentlig Ramberg blitt hetset?? Ja han har fått mye kritikk, men handler om at folk ikke har synes at han har prestert godt nok. Mulig at endel av kritikken også ikke har vært på et sakelig nivå, men denne plassen er også et sted hvor man kan få ut frustrasjoner. Det er vel ikke bare Ramberg som har fått "trøkk" fra oss her inne ???

Jeg tror det er viktig, som Gøran skrtiver, at det for folk som Rafn å holde tunga rett i munnen. Det er litt forskjell på å være tilhenger av FFK og være endel av et styret i klubben.Cool

 


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 31 jan 10, 22:15
Endret: 31 jan 10, 22:16
Endret av: Rafn

Opprinnelig postet av hasse33

Har egentlig Ramberg blitt hetset?? Ja han har fått mye kritikk, men handler om at folk ikke har synes at han har prestert godt nok. Mulig at endel av kritikken også ikke har vært på et sakelig nivå, men denne plassen er også et sted hvor man kan få ut frustrasjoner. Det er vel ikke bare Ramberg som har fått "trøkk" fra oss her inne ???

Jeg tror det er viktig, som Gøran skrtiver, at det for folk som Rafn å holde tunga rett i munnen. Det er litt forskjell på å være tilhenger av FFK og være endel av et styret i klubben.Cool

 

Hadde egentlig lagt denne død, men ser jo at en liten oppklaring er nødvendig. I utgangspunktet er kommentaren om at Ramberg ønskes solgt ikke så "farlig", men når denne kommer i tillegg til en mengde nedsettende kommentarer i de fleste medier Norge rundt så kan det bli litt mye. Når Ramberg i tillegg får 3 beskjeder av ekstrem grov art inn på sin telefonsvarer hvor han alene får skylden Toms avgang så kan det toppe seg.

Det jeg reagerer på her er at Ramberg nærmest får skylden for at Tom Nordlie er borte fra klubben. 

Spesielt når spillerne i prosessen ikke er rådført. Det handler kun om økonomi. alt annet blir rene spekulasjoner.

 

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 31 jan 10, 22:25
Endret: 31 jan 10, 22:28
Endret av: hasse33

Forumet her skal vel gi oss muligheten til å  spekulere litt Rafn................ men jeg ser poenget ditt. Cool


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 31 jan 10, 23:53

Fotball er fasinerende fordi alle kan ha sin mening.Selvsagt er det mer sansynlig at en lang rekke topptrenere har rett når de år etter år velger å bruke ramberg,og også kommer med uhemmet skryt av mannen.Jmf.KTE som peker på ramberg som den beste spilleren han har trent.At glade amatører skal få mene motsatt er en selvfølge,men da må selvsagt fagfolk få lov til å trekke på smilebåndet.

                           At man kritiserer Ramberg for å svare ærlig når han blir spurt av avisa-etter sesongslutt- er derimot ikke en ting man så lett skal få lov å gjøre.Det er rett og slett kunnskapsløst og dumt(man kan innvende at det ikke er ulovlig å være dum) En tillitsvalgt skal gjøre alt for  å ivareta  innteressene og bedre forholdene for de som har valgt han,at man begynner internt er en selvfølge,når man ikke fram må man fronte den utad.Her er jo Ramberg oppført seg uklanderlig,han prøvde å samarbeide nært med Nordlie,han nektet å komentere opplysningene om misnøye før evalueringen hadde blitt diskutert med Nordlie. Først når klubben så ut til å gå i oppløsning,da hans kolleger nektet å godta trakkaseringen og var i ferd med å forlate klubben,svarte han ærlig. Han kunne med loven i hånd gått mye lenger,Han kunne f.eks ha sagt at ingen møtte på trening pga helsefarlig arbeismiljø.Dette ville tvunget arbeidstilsynet på banen.Selv om deres gransking hadde frikjent Nordlie,hadde dette ikke fått noen konsekvens for Ramberg,Da han har plikt til  å reagere.Ramberg er så vidt jeg vet fungerende verneombud,og valgt etter arbeidmiløloven,som dere oppfordres til å lese!Det merkligste med denne kritikken er jo at Nordlie var og er svært fornøyd med Ramberg fordi all kritikken ble framsatt åpent,og ikke bak ryggen.

 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 01 feb 10, 08:49

Opprinnelig postet av hasse33

Har egentlig Ramberg blitt hetset?? Ja han har fått mye kritikk, men handler om at folk ikke har synes at han har prestert godt nok. Mulig at endel av kritikken også ikke har vært på et sakelig nivå, men denne plassen er også et sted hvor man kan få ut frustrasjoner. Det er vel ikke bare Ramberg som har fått "trøkk" fra oss her inne ???

 

Ja, det har han. Her inne såvel som på stadion. Og det handler om mer enn at han har spillt noen dårlige kamper. Og du har rett, det er ikke bare Ramberg som har fått pes her inne og/eller på stadion under kamp. At andre også har fått "pes", rettferdiggjør det hetsing av Ramberg?

På stadion, og særlig på gamle stadion hvor det var litt mer oversiktlig, skulle/skal du jammen ha flaks om du klarte å få plass et sted på hovedtribunen hvor det ikke satt en eller annen selvutnevnt "ekspert" (gjerne 2-3 isammen) å slang dritt om enkeltspillere stort sett under hele kampen. Er spilleren i tillegg lokal så virker det som om det er ekstra "stas" å slenge dritt. Kvalmt å høre på.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 feb 10, 11:31

Opprinnelig postet av tomroar

Det må gå an å skille på om man kritiserer en spiller for utenomsporstlige saker eller for hva han presterer på banen.

De som har kommet med  kritikk av Ramberg og Pål Andre, så er det i hovedsak på grunn av utenomsportslige årsaker.

For de av oss som har jobbet en stund, er det de gjorde med å uttale seg til media helt ukakseptabelt uavhengig av om man er tillitsvalgt.

Bedriftsinterne saker behandles internt og holdes der, uavhengig av om man er enig, i mine over 20 år i arbeidslivet har jeg vært uenig i mange beslutninger, men når de  besluttet stiller man seg lojat bak og jobber mot felles mål, til de eventuellt endres.  Så enkelt er det for de fleste av oss.

Når en spillergruppe blir overkjørt totalt i prosessen å få inn en ny trener i ren panikk, ja da har man faktisk gått utafor arbeidsmiljøloven i utgangspunktet. Men da ikke fra ansatt-sida, vel og merke.

Nå betyr ikke det at det er helt greit å gå ut i media med frustrasjon osv, men det forklarer ihvertfall hvorfor PAC og Ramberg har vært aktive i media, og det er ikke heller rart at det kommer fra de to spillerene med lang fartstid osv: Ramberg er de facto spillerenes talsmann og er således den som skal si noe, hvis noe skal sies. PAC har en udiskutabel posisjon som 100% klubblojal, og hadde en kontrakt som var ved veis ende: Det er klart han skal gjøre det han gjorde, å ta bladet fra munnen. Om det innebærer at brevet han skrev var et karakterdrap på TN er en annen sak, men den bærer TN skylda for sjøl.

Det er mange som mener at å kritisere hvordan sin leder er snakk om illojalitet. Jeg mener personlig at flere burde snakke om hvorvidt man skal ha lojalitet til sin leder eller om man skal være lojal mot den organisasjonen man jobber i. Dette kan nemlig være to vidt forskjellige ting: Jeg vil hevde at PAC skriver sitt brev først og fremst av lojalitet til FFK som klubb, og ikke som illojalitet overfor TN.

Det er åpenbart at spillere, medlemmer, styret, trenere og alle andre i det sportslige apparatet ikke bare skal få aksept og forståelse for lojale handlinger, de skal til og med ha en stor klapp på skuldra for det!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 01 feb 10, 11:46

Jeg mener det er to ting som er viktig her.

1, Ramberg er spillernes talsmann, og PAC var "ferdig" i klubben da han uttalte seg.

2, Dette var tatt opp internt først. Når det ikke nådde frem valgte disse å si i fra til "de som eier FFK" nemlig medlemmene. Det er jo medlemmene som velger styret i klubben.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 feb 10, 11:50

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

 Når du føler at Ramberg får mye pes, så er det ingenting i forhold til TN,RH OG CMG. Føler at du ikke var på banen på samme måte da. Kanskje fordi du personlig ikke hadde helt sansen for de aktuelle personene selv, men det er selvfølgelig ren spekulasjon fra min side. Det er utrolig mange forskjellige meninger rundt i Fredrikstad, og hver gang du eventuelt skal slenge deg på en diskusjon vil du få mennesker i mot deg. Tror at du kan fungere veldig positivt som en redgjører på diskusjoner her inne, men å støtte fraksjoner innvendig i FFK-systemet bør etter min mening skje på styrerommet.

Hvem kan angripe Rafn for at han mener at vi skal støtte våre egne spillere, og ikke hetse dem? Ærlig talt, det blir bare for dumt! Det er jo nettopp denne type holdninger vi skal slåss for: vi skal slåss for de som står opp for klubben sin, og ikke sparker den som ligger nede!

Hvis Rafn må passe på hva han skriver i så trivielle saker, ja da har FFK et stort problem. For det som skjer da er at klubben lukker seg for omgivelsene fordi det blir for stor belastning ellers.

Hvis ikke FFKs styre kan ta en og annen prinsipiell fight i det offentlige rom vil FFK lide på sikt, og det er vi ikke interesserte i.

Og vi har en lang historie som omhandler spillere som har blitt hetsa både her, på f-b.no og fra tribunene, og de aller, aller fleste mener at den type brønnpissing ikke hører noe steds hjemme.

Det å hevde at Rafn skal være forsiktig i sine uttalelser her inne om et så trivielt prinsipielt standpunkt blir bare latterlig fra A til Å.

Vi skal være sjeleglade for at noen i det hele tatt gidder å bruke tid på dette informasjonsinfernoet her inne, for det må virke som en uriaspost, virkelig. Aller skriker med høy stemme fra det mest høyverdige til det laveste en kan tenke seg, og så skal en dra noe fornuftig ut av det...


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 01 feb 10, 11:56

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

 Når du føler at Ramberg får mye pes, så er det ingenting i forhold til TN,RH OG CMG. Føler at du ikke var på banen på samme måte da. Kanskje fordi du personlig ikke hadde helt sansen for de aktuelle personene selv, men det er selvfølgelig ren spekulasjon fra min side. Det er utrolig mange forskjellige meninger rundt i Fredrikstad, og hver gang du eventuelt skal slenge deg på en diskusjon vil du få mennesker i mot deg. Tror at du kan fungere veldig positivt som en redgjører på diskusjoner her inne, men å støtte fraksjoner innvendig i FFK-systemet bør etter min mening skje på styrerommet.

Hvem kan angripe Rafn for at han mener at vi skal støtte våre egne spillere, og ikke hetse dem? Ærlig talt, det blir bare for dumt! Det er jo nettopp denne type holdninger vi skal slåss for: vi skal slåss for de som står opp for klubben sin, og ikke sparker den som ligger nede!

Hvis Rafn må passe på hva han skriver i så trivielle saker, ja da har FFK et stort problem. For det som skjer da er at klubben lukker seg for omgivelsene fordi det blir for stor belastning ellers.

Hvis ikke FFKs styre kan ta en og annen prinsipiell fight i det offentlige rom vil FFK lide på sikt, og det er vi ikke interesserte i.

Og vi har en lang historie som omhandler spillere som har blitt hetsa både her, på f-b.no og fra tribunene, og de aller, aller fleste mener at den type brønnpissing ikke hører noe steds hjemme.

Det å hevde at Rafn skal være forsiktig i sine uttalelser her inne om et så trivielt prinsipielt standpunkt blir bare latterlig fra A til Å.

Vi skal være sjeleglade for at noen i det hele tatt gidder å bruke tid på dette informasjonsinfernoet her inne, for det må virke som en uriaspost, virkelig. Aller skriker med høy stemme fra det mest høyverdige til det laveste en kan tenke seg, og så skal en dra noe fornuftig ut av det...

Amen!

Kunne ikke skrevet det bedre selv!

Kudos til Rafn!

---------------------------

We'll be back!!


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 01 feb 10, 12:42

[Når en spillergruppe blir overkjørt totalt i prosessen å få inn en ny trener i ren panikk, ja da har man faktisk gått utafor arbeidsmiljøloven i utgangspunktet. Men da ikke fra ansatt-sida, vel og merke.

[/quote]

Hvilken del av AML (Arbeidsmiljøloven) er det som er brutt? Kapittel 8 omhandler Informasjon og drøfting.

§8-1: I virksomheter som jevnlig sysselsetter minst 50 arbeidstakere skal arbedisgiver informere om og drøfte spørsmål av betydning for arbedistakernes arbeidsforhold med arbeidstakernes tillitsvalgte.

Og så står det at informasjon og drøfting skal skje så tidlig som mulig. Det er jo et litt løst begrep. Ble ansettelsen av Tom Nordli diskutert med spillerne før det skjedde? Hvis de fikk gitt sine synspunkter på ansettelsen før den skjedde er AML overholdt. det står ikke der at arbeidstakerne får bestemme. De har bare rett på informasjon og drøfting.

Hvis TN bare dukka opp på en trening og sa at nå er jeg treneren deres uten at spillerne hadde hørt et ord, hadde AML vært brutt.

Grunnen til at jeg pirker litt er at det blir slått rundt seg med store ord om brudd på lover og regler og da er det greit å kunne belegge påstandene sine.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 feb 10, 13:05

Opprinnelig postet av oasis

Rafn, som nestleder i styret synes jeg det er rart du skal gå ut å forsvare en spiller som Ramberg. Det er av tre grunner:

1. Hans Erik har totalt underprestert på banen i år. Dette har han selv utalt. Da må han regne med kritikk. Derfor mener jeg han bør se på sin egen prestasjon iår, fremfor å skylde på trenere og andre utenomsportslige hendelser.

2. Sutrer til media om forholdene på arbeidsplassen. Det er ikke greit at han velger å gå ut med dette i media, derfor må han også regne med reaksjoner. Enhver annen mann med et snev av fornuft hadde tatt dette internt.

3. Undervurdering av supporterene. Vi som supportere kan ikke sette enkeltspillere foran klubben FFK. Ramberg valgte å gå ut til media, på et tidsspunkt det allerede stormet rundt FFK. Det ble av mange oppfattet illojalt. Dette gjelder både Ramberg og Czwartek. En supporter støtter klubben og dens helhet. Det er ikke vanskelig å velge når enkeltspillere setter seg selv foran klubben.

Jeg er totalt, generelt og spesielt uenig i alt du sier.

1) Kritikk er en ting, hets er en helt annen ting. Når du sier eller skriver i affekt "selg den j**elen, han er bara møøøk", ja da er det faktisk hets. Når du sier at Ramberg har problemer med oppspill, eller ligger for høyt i banen, ja da er det kritikk. Men hva tror vi her inne at vår kritikk avstedkommer? En spiller går ikke på ffksupporter.net for å få input på hva han gjør feil, tross alt. Og hvorfor skal vi da kritisere? Når vi sier "Selg Ramberg", tror vi da at den sportslige ansvarlige da begynner prosessen med å selge Ramberg? Det skjer jo selvfølgelig aldri, verken direkte eller indirekte. Så hva oppnår vi da med å kritisere? Det å kritisere uten at noen tar hensyn til det gir jo ikke mening, for da antar kritikken bare rollen å få ut dampen. Hets kan ikke forsvares, det er bare negativt, og ikke bare for den det gjelder; det skaper i tillegg et utrolig kjipt, surt og destruktivt klima.

2) Hvis noen skal si noe må det blir Ramberg, siden han har blitt valgt i troppen som talsmann for spillergruppa. Det er således hans plikt å representere spillergruppa. Dernest: Tror du virkelig at Ramberg ikke har forsøkt de vanlige samarbeidskanalene før han gikk ut? Jeg har ikke oversikt over de indre prosessene i laget, så hvordan i svarte skal jeg klare å si at "det er feil å gjøre det"? Det ligger en mangel på respekt for andre mennesker der som er ganske formidabel, spør du meg! Hvem kan fordømme andre uten å kjenne til alt som inngår i saken? Det blir totalt feil. Ramberg gikk ikke ut med info om spillertroppen fordi han syntes det var gøy å gjøre det. Han gikk ut fordi han følte det var riktig overfor FFK! Hvem kan anklage ham for å være lojal mot FFK???

3) Hvem har sagt at Ramberg setter seg sjøl foran klubb? Det kommer an på øya som ser. Personlig ser jeg nemlig det motsatte, nemlig at han risikerer sitt eget navn og rykte for å gjøre det rette for FFK, og spillergruppa. Poenget er at du tolker Rambergs handlingsmønster som at han setter seg foran klubben. Og du foreslår å kritisere spillere på bakgrunnen av din høyst personlige tolkning? Nei, nei, nei.

 


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 01 feb 10, 13:07

Opprinnelig postet av Rafn

Når Ramberg i tillegg får 3 beskjeder av ekstrem grov art inn på sin telefonsvarer hvor han alene får skylden Toms avgang så kan det toppe seg.

Det jeg reagerer på her er at Ramberg nærmest får skylden for at Tom Nordlie er borte fra klubben. 

Først og fremst vil jeg si at det er helt på trynet at Ramberg skal måtte oppleve slikt. Det er tydeligvis ikke alle der ute som er like stabile som gjennomsnittet.

MEN: Ramberg pg PAC har selv valgt å fronte mistilliten mot TN utad mot media etc. Da må man også forvente at man blir mottakeren av det som måtte komme andre veien. Det er et tøft valg å ta av Ramberg å velge å fronte denne saken på vegne av resten av spillergruppa. Det valget innebærer også at man blir utpekt til syndebukk. Han burde forberedt seg på at en av konsekvensene var å måtte motta "dritt" fra folk utenfor den indre kjerne. Alle vet at det slikt kan forekomme samme hvor idiotisk det i bunn og grunn er.

 

DERFOR synes jeg det blir feil at du skal gå ut og støtte enkeltpersoner i klubben. Iallefall i en sak hvor man så til de grader "ligger som man reder". Ramberg bør vite/tenke gjennom konsekvensene av den børen han la på sine skuldre.

Og det blir også fryktelig fort slik at dersom Ramberg skulle ende opp som styresak, av en eller annen grunn, og du velger å støtte Ramberg. Ja så har "han der Rafn alltid hatt en forkjærlighet for Ramberg". Det vil undergrave din posisjon i styret. Desverre.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 feb 10, 13:14

Opprinnelig postet av Morgaine

Hvilken del av AML (Arbeidsmiljøloven) er det som er brutt? Kapittel 8 omhandler Informasjon og drøfting.

§8-1: I virksomheter som jevnlig sysselsetter minst 50 arbeidstakere skal arbedisgiver informere om og drøfte spørsmål av betydning for arbedistakernes arbeidsforhold med arbeidstakernes tillitsvalgte.

Og så står det at informasjon og drøfting skal skje så tidlig som mulig. Det er jo et litt løst begrep. Ble ansettelsen av Tom Nordli diskutert med spillerne før det skjedde? Hvis de fikk gitt sine synspunkter på ansettelsen før den skjedde er AML overholdt. det står ikke der at arbeidstakerne får bestemme. De har bare rett på informasjon og drøfting.

Hvis TN bare dukka opp på en trening og sa at nå er jeg treneren deres uten at spillerne hadde hørt et ord, hadde AML vært brutt.

Grunnen til at jeg pirker litt er at det blir slått rundt seg med store ord om brudd på lover og regler og da er det greit å kunne belegge påstandene sine.

Jeg kan ikke uttale meg om hva som faktisk har skjedd eller ikke, siden jeg ikke var flue på veggen når dette skjedde. Drøfting betyr at det blir gitt informasjon og om hva som skal skje, og diskutert FØR det skjer, og ikke etter. Hvis Nordlie har blitt ansatt og at man dermed har tatt dette opp med spillergruppa, ja da snakker vi ikke om drøfting, mao at AML har blitt brutt. Hvis det har blitt diskutert treneransettelse med spillergruppa før han ble ansatt, ja da har man sitt på det tørre. Men du skal jaggu ha baller, og være sikker på at du gjør det rett som leder hvis du trosser spillergruppas samla mening om saken og ansetter en trener som ingen vil ha.

Drøfting betyr at din stemme skal bli tatt hensyn til, som vanlig arbeidstaker, ikke at du bestemmer. Når det gjelder ansettelser bestemmer ledelsen, det er de som tar endelig avgjørelse. Men de ansattes stemme skal altså bli hørt, og inngå i et beslutningsgrunnlag.

Jeg er ganske sikker på at det ble begått arbeidsmiljølovbrudd i den saken, men jeg vet jo ikke, naturligvis. 

Så vi står her med en av to mulige konklusjoner:

1) TN ble ansatt uten drøfting med de ansatte

2) Klubbstyret ansatte TN etter drøfting med de ansatte, men valgte å overse den soleklare meldinga som kom derfra.

Jeg vet faktisk ikke hvilken av de to som er verst.

 


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 feb 10, 13:22

Opprinnelig postet av jag

MEN: Ramberg pg PAC har selv valgt å fronte mistilliten mot TN utad mot media etc. Da må man også forvente at man blir mottakeren av det som måtte komme andre veien. Det er et tøft valg å ta av Ramberg å velge å fronte denne saken på vegne av resten av spillergruppa. Det valget innebærer også at man blir utpekt til syndebukk. Han burde forberedt seg på at en av konsekvensene var å måtte motta "dritt" fra folk utenfor den indre kjerne. Alle vet at det slikt kan forekomme samme hvor idiotisk det i bunn og grunn er.

DERFOR synes jeg det blir feil at du skal gå ut og støtte enkeltpersoner i klubben. Iallefall i en sak hvor man så til de grader "ligger som man reder". Ramberg bør vite/tenke gjennom konsekvensene av den børen han la på sine skuldre.

Og det blir også fryktelig fort slik at dersom Ramberg skulle ende opp som styresak, av en eller annen grunn, og du velger å støtte Ramberg. Ja så har "han der Rafn alltid hatt en forkjærlighet for Ramberg". Det vil undergrave din posisjon i styret. Desverre.

Alt dette bunner ut i om du anser PAC og Ramberg sine handlinger som "illojale mot FFK", eller "lojale mot FFK". Det er faktisk så enkelt: Hvis du mener at Ramberg og PAC gjorde som de gjorde for å skade FFK for å mele sin egen kake, ja så mener du det er snakk om illjoalitet. Hvis du mener at de, til tross for alt de risikerte, gikk ut med info for klubbens beste, ja da blir det det motsatte.

Siden verken du eller jeg var flue på veggen de hektiske dagene da TN ble ansatt, og etterpå, så kan vi faktisk verken påstå det ene eller det andre. Og uansett ville våre påstander ikke i realiteten bety noe for FFK, siden vi ikke har noen som helst nærhet til beslutningene.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 01 feb 10, 13:32

[1) TN ble ansatt uten drøfting med de ansatte

2) Klubbstyret ansatte TN etter drøfting med de ansatte, men valgte å overse den soleklare meldinga som kom derfra.

Jeg vet faktisk ikke hvilken av de to som er verst. 

[/quote]

Tja, det kommer vel an på øynene som ser. Men når jeg tenker meg om har jeg aldri som tillitsvalgt blitt bedt om å uttale meg om hvem som skal være vår nye sjef. Vi blir informert litt på forhånd om at det skal skje endringer, men hvem som er ansatt som ny sjef har vi aldri noen påvirkning på. Sjefer er som årstider, de kommer og går. Noen er bra og noen er dårlige. Og sånn er det vel litt med trenere også? Wink

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 01 feb 10, 14:39

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

 Når du føler at Ramberg får mye pes, så er det ingenting i forhold til TN,RH OG CMG. Føler at du ikke var på banen på samme måte da. Kanskje fordi du personlig ikke hadde helt sansen for de aktuelle personene selv, men det er selvfølgelig ren spekulasjon fra min side. Det er utrolig mange forskjellige meninger rundt i Fredrikstad, og hver gang du eventuelt skal slenge deg på en diskusjon vil du få mennesker i mot deg. Tror at du kan fungere veldig positivt som en redgjører på diskusjoner her inne, men å støtte fraksjoner innvendig i FFK-systemet bør etter min mening skje på styrerommet.

Hvem kan angripe Rafn for at han mener at vi skal støtte våre egne spillere, og ikke hetse dem? Ærlig talt, det blir bare for dumt! Det er jo nettopp denne type holdninger vi skal slåss for: vi skal slåss for de som står opp for klubben sin, og ikke sparker den som ligger nede!

Hvis Rafn må passe på hva han skriver i så trivielle saker, ja da har FFK et stort problem. For det som skjer da er at klubben lukker seg for omgivelsene fordi det blir for stor belastning ellers.

Hvis ikke FFKs styre kan ta en og annen prinsipiell fight i det offentlige rom vil FFK lide på sikt, og det er vi ikke interesserte i.

Og vi har en lang historie som omhandler spillere som har blitt hetsa både her, på f-b.no og fra tribunene, og de aller, aller fleste mener at den type brønnpissing ikke hører noe steds hjemme.

Det å hevde at Rafn skal være forsiktig i sine uttalelser her inne om et så trivielt prinsipielt standpunkt blir bare latterlig fra A til Å.

Vi skal være sjeleglade for at noen i det hele tatt gidder å bruke tid på dette informasjonsinfernoet her inne, for det må virke som en uriaspost, virkelig. Aller skriker med høy stemme fra det mest høyverdige til det laveste en kan tenke seg, og så skal en dra noe fornuftig ut av det...

Jeg kan, Asgeir.  Og jeg er fryktelig uenig i dine synspunkter,både når det gjelder Ramberg og Rafn. Vi må også huske på at  Ramberg ikke bare har gått ut i media i det siste. Han har uttalt seg om det meste de 3-4 siste årene, og riset trenere, administrajon og annet FFK-stell gjentatte ganger. Det meste som handler om Ramberg her inne er konstruktiv kritikk,- ikke hetsing. Som sagt før; Ramberg har mange goder sider.

Når det gjelder Rafn, Asgeir, så mener jeg at  han ikke bør ta part i diskusjoner her inne. Vi er avhengige av et samlet styret, så hvis alle styremedlemmene skulle begynt å diskutere her ville det gått galt av sted. Diskusjoner skal skje på styrerommet, ikke i det offentlige rom. Så får dem heller redgjøre for sine meninger gjennom pressekonferanser/pressemeldninger eller lignende. At Rafn bruker forumet her til å redgjøre for forskjellig ting er selvfølgelig kjempe bra, men å ta parti med feks Ramberg eller andre kan etter min vurdering være svært uheldig. Og klubben blir selvfølgelig ikke lukket av at enkeltmedlemmer av styret holder en del saker på styrerommet istedenfor på et forum. Jo mer styret bruker denne siden til diskusjon, jo nærmere en masse tullball og skriverier i media. Ergo du er så langt fra mine synspunkter at vi må nesten være enige om å være uenige.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 01 feb 10, 14:41

Opprinnelig postet av jag

 Ramberg bør vite/tenke gjennom konsekvensene av den børen han la på sine skuldre.

 

Og det tror du han ikke har gjort? Han gjorde dette for KLUBBEN og har fått jævlig mye pepper fra folk med mer eller mindre lavt hårfeste, som tror Ramberg er ute etter å mele egen kake.

Det finns faktisk andre enn deg(?) som har et hjerte for FFK, Ramberg, PAC og Jan Rafn er 3 slike personer.


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 01 feb 10, 15:03

Det er en del som uttaler seg kun om Rambergs siste uttalelser i media. Han har vært notorisk i media i de siste årene, og mye av dette har skjedd når han ikke har vært talsmann. Og mange ganger har i hvertfall jeg sådd mine tvil om han prater spillernes sak(hvis vi ser bort i fra Raymond Kvisvik og PAC), eller seg selv.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 feb 10, 17:22

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Opprinnelig postet av Asgeir

Hvem kan angripe Rafn for at han mener at vi skal støtte våre egne spillere, og ikke hetse dem? Ærlig talt, det blir bare for dumt! Det er jo nettopp denne type holdninger vi skal slåss for: vi skal slåss for de som står opp for klubben sin, og ikke sparker den som ligger nede!

Jeg kan, Asgeir.  Og jeg er fryktelig uenig i dine synspunkter,både når det gjelder Ramberg og Rafn. Vi må også huske på at  Ramberg ikke bare har gått ut i media i det siste. Han har uttalt seg om det meste de 3-4 siste årene, og riset trenere, administrajon og annet FFK-stell gjentatte ganger. Det meste som handler om Ramberg her inne er konstruktiv kritikk,- ikke hetsing. Som sagt før; Ramberg har mange goder sider.

Så du kan ikke være enig med meg (og Rafn) at vi skal støtte våre egne spillere, og ikke hetse dem? Hva er det med deg, da? Jeg skjønner ingenting, jeg.

Syns du det er bra med hets mot enkeltspillere fra tribunen?

Når det gjelder Ramberg spesielt: Det er ikke snakk om det "meste som handler om Ramberg her inne" er konstruktiv kritikk. Det er snakk om vi i det hele tatt skal tillate hets av enkeltspillere her inne, ikke om det er mest eller minst konstruktiv kritikk. Hvor mange innlegg med konstruktiv kritikk vi har her inne pr. hetsemelding er totalt uinteressant.

Generelt vil jeg si at vi skal ha stor takhøyde, og så får vi heller kjøre litt sjøljustis på hva vi aksepterer og ikke.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 01 feb 10, 17:50

Blir vel litt for mye for Ramberg, imot Ramberg variant. Hva er som er vitsen ? Hva oppnår man med denne diskusjonen? Totalt meningsløst synes jeg. Det som har skjedd i FFK, har skjedd og dermed umulig å reversere.

På tide å se fremover? Det som er sikkert er at Ramberg er en FOTBALLSPILLLER som FFK trenger i sesongen som kommer uansett hva hva Rafn, Asgeir, Gøran mener !!!

(jeg vil også gjerne ha med PAC i 2010 sesongen) 


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 01 feb 10, 20:53
Endret: 01 feb 10, 21:05
Endret av: Goran Karlsen

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Opprinnelig postet av Asgeir

Hvem kan angripe Rafn for at han mener at vi skal støtte våre egne spillere, og ikke hetse dem? Ærlig talt, det blir bare for dumt! Det er jo nettopp denne type holdninger vi skal slåss for: vi skal slåss for de som står opp for klubben sin, og ikke sparker den som ligger nede!

Jeg kan, Asgeir.  Og jeg er fryktelig uenig i dine synspunkter,både når det gjelder Ramberg og Rafn. Vi må også huske på at  Ramberg ikke bare har gått ut i media i det siste. Han har uttalt seg om det meste de 3-4 siste årene, og riset trenere, administrajon og annet FFK-stell gjentatte ganger. Det meste som handler om Ramberg her inne er konstruktiv kritikk,- ikke hetsing. Som sagt før; Ramberg har mange goder sider.

Så du kan ikke være enig med meg (og Rafn) at vi skal støtte våre egne spillere, og ikke hetse dem? Hva er det med deg, da? Jeg skjønner ingenting, jeg.

Syns du det er bra med hets mot enkeltspillere fra tribunen?

Når det gjelder Ramberg spesielt: Det er ikke snakk om det "meste som handler om Ramberg her inne" er konstruktiv kritikk. Det er snakk om vi i det hele tatt skal tillate hets av enkeltspillere her inne, ikke om det er mest eller minst konstruktiv kritikk. Hvor mange innlegg med konstruktiv kritikk vi har her inne pr. hetsemelding er totalt uinteressant.

Generelt vil jeg si at vi skal ha stor takhøyde, og så får vi heller kjøre litt sjøljustis på hva vi aksepterer og ikke.

Ser at du har kommet sent inn i debatten. Les mine innlegg, så får du svar på dine påstander. Og som du så kjekt sier: "jeg skjønner ingenting". Du skjønner hvis du hadde tatt deg tid til å lese, antar jeg.Dette har vært en grei debatt, helt du kom opp med alt på nytt. Hets er selvfølgelig ikke greit, og det har jeg skrevet før.- Spesielt ikke fra tribunen mot egne.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 02 feb 10, 08:59

Opprinnelig postet av hasse33

Blir vel litt for mye for Ramberg, imot Ramberg variant. Hva er som er vitsen ? Hva oppnår man med denne diskusjonen? Totalt meningsløst synes jeg. Det som har skjedd i FFK, har skjedd og dermed umulig å reversere.

På tide å se fremover?

 

Nå skal jo FFK være veldig fremoverrettet og fokusere på fremtiden, men enkelte saker er det fortsatt viktige å ta med seg, og som denne diskusjonen nøste opp i.

Må jo ta for seg det man kan for å få bedret forholdene, slik at man virkelig kan fokusere så mye som mulig på fremtiden og gjøre den så bra som mulig.

Jeg har iallefall fått mye ut av dette emnet.

---------------------------

2010: The new era begins.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 feb 10, 20:31

Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Opprinnelig postet av Asgeir

Så du kan ikke være enig med meg (og Rafn) at vi skal støtte våre egne spillere, og ikke hetse dem? Hva er det med deg, da? Jeg skjønner ingenting, jeg.

Syns du det er bra med hets mot enkeltspillere fra tribunen?

Når det gjelder Ramberg spesielt: Det er ikke snakk om det "meste som handler om Ramberg her inne" er konstruktiv kritikk. Det er snakk om vi i det hele tatt skal tillate hets av enkeltspillere her inne, ikke om det er mest eller minst konstruktiv kritikk. Hvor mange innlegg med konstruktiv kritikk vi har her inne pr. hetsemelding er totalt uinteressant.

Generelt vil jeg si at vi skal ha stor takhøyde, og så får vi heller kjøre litt sjøljustis på hva vi aksepterer og ikke.

Ser at du har kommet sent inn i debatten. Les mine innlegg, så får du svar på dine påstander. Og som du så kjekt sier: "jeg skjønner ingenting". Du skjønner hvis du hadde tatt deg tid til å lese, antar jeg.Dette har vært en grei debatt, helt du kom opp med alt på nytt. Hets er selvfølgelig ikke greit, og det har jeg skrevet før.- Spesielt ikke fra tribunen mot egne.

Jeg har lest gjennom hele tråden, og har ikke fått svar på noen av mine "påstander". Hva er det jeg i dine øyne "påstår"? Det eneste jeg mener er at Rafn i dette tilfellet har stått opp for FFKs spillere, som en sann supporter. Så er det du som leser altfor mye ut av det Jan sier, du tolker nemlig at Rafn står på Rambergs "side".

Rafn setter fingeren på noe meget viktig: Supportere skal støtte sin spillere, ikke hetse dem. Vi må gjerne kritisere, men "selg Ramberg" er ikke kritikk, det er hets. At det var Ramberg som utløste Rafns innlegg er vel ikke det minste rart, for han har fankern meg fått utrolig mye usaklig juling her inne!!

Og jeg fatter ikke at det er mulig å være uenig i Rafns utsagn om at vi ikke skal hetse spillere! Og derfor er det også, i mine øyne, helt greit at han tar det opp, siden det burde være politisk helt, totalt uproblematisk og burde være helt selvfølgelig, at vi skal bygge våre spillere opp istedet for å bryte dem ned.

Jeg synes faktisk at det burde vært moderert litt hardere her, spesielt i innlegg som "selg Ramberg", for sånne innlegg, og den meninga de står for, burde vi ikke akseptere i det hele tatt verken her inne eller på tribunen eller i gågata! Saklig kritikk, joa, absolutt, men ren galle som kun fungerer som "desteam" for enkeltpersoner, ja det burde vært fjerna øyeblikkelig, IMØ.

Hvis det er slik at Rafn må veie sine ord på gullvekt sjøl i de mest trivielle og ufarlige sakene, ja da har vi et STORT problem i FFK. Det må da være helt greit at han deltar her på forumet, og kritiserer oss på en saklig måte, akkurat som vi skal ha anledning til å kritisere spillere, eller Rafn for den saks skyld her inne.

Og hvis Kosten hadde vært her inne og uttalt seg, og deltatt i diskusjonen? Jeg ser ikke noe problem i det! Hvis folk ikke er fornøyd med Kosten, ja så får de møte opp på årsmøtet og sørge for at det blir stemt inn en annen leder, da. Kosten uttaler seg til pressen hele tida, og jeg ser ikke forskjellen på å uttale seg her og i avisene.

Jeg tipper vel at grunnen til at eksempelvis Kosten ikke deltar her inne er rett og slett at det ikke er her inn på forumet ting blir avgjort. Jeg tror ikke forumet bidrar engang til beslutningsgrunnlaget i styret, så jeg mener bestemt vi overvurderer vår egen rolle vi som henger her inne og skriver i øst og vest.

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 03 feb 10, 22:53

Mener du virkelig at når vi inne på ett diskusjonforum til en profesjonell fotballklubb med profesjonelle fotballspillere mener at en spiller bør selges er hets?


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 03 feb 10, 23:01

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Mener du virkelig at når vi inne på ett diskusjonforum til en profesjonell fotballklubb med profesjonelle fotballspillere mener at en spiller bør selges er hets?

 

Det kommer helt an på hvordan det sies/uttrykkes. Gies det greie argumenter for at vedkommende bør selges er det helt ok. Går det mer i retning av "selg den h.... idioten" er det hets 

Jeg tror flesteparten faktisk er enige. Dog med en liten variasjon av hva en bør kunne tillate seg i ren frustrasjon.

En annen ting er at det er mengden med negative utsagn som oppleves som hetsing.

Cool

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 03 feb 10, 23:06

Opprinnelig postet av rød og hvit

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Mener du virkelig at når vi inne på ett diskusjonforum til en profesjonell fotballklubb med profesjonelle fotballspillere mener at en spiller bør selges er hets?

 

Det kommer helt an på hvordan det sies/uttrykkes. Gies det greie argumenter for at vedkommende bør selges er det helt ok. Går det mer i retning av "selg den h.... idioten" er det hets 

.

Cool

 

Nå var det selg x jeg svarte på, ikke selg den h....idioten..  Vesentlig forskjell..


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 04 feb 10, 08:52

Opprinnelig postet av Asgeir

Jeg har lest gjennom hele tråden, (veldig langt innlegg...)

Jeg var egentlig ferdig med denne Asgeir, men her synes jeg du mener mye rart! Det bør være strengere sensur mot "hets" av egne spillere? Ok, glad jeg ikke er moderator i timene etter at FFK har gått  på en kjempesmell og tapt 6-0 mot Alta (gud forby), da er det kun de postene med "hets" av dommer og motstander som får stå, nei forresten, de kan jo også være inne her å lese så det går jo ikke, sensurer de også.

Og er det ikke litt drøyt å sammenligne "hets" her inne med drittslenging fra tribunen eller gågata? Jeg synes ikke det kan sammenlignes i det hele tatt. Fotballspillere bør ikke være her inne å lese, de burde nesten ikke lese sportsidene i lokalavisa engang, ihvertfall holde seg til papirversjon.

Fra ordbok: "hets -en ondsinnet og usaklig agitasjon (mot noen); offentlig personforfølgelse; opphisselseskampanje: drive hets mot en / bli utsatt for hets"


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 feb 10, 12:59

Opprinnelig postet av TheDude

Opprinnelig postet av Asgeir

Jeg har lest gjennom hele tråden, (veldig langt innlegg...)

Jeg var egentlig ferdig med denne Asgeir, men her synes jeg du mener mye rart! Det bør være strengere sensur mot "hets" av egne spillere? Ok, glad jeg ikke er moderator i timene etter at FFK har gått  på en kjempesmell og tapt 6-0 mot Alta (gud forby), da er det kun de postene med "hets" av dommer og motstander som får stå, nei forresten, de kan jo også være inne her å lese så det går jo ikke, sensurer de også.

Og er det ikke litt drøyt å sammenligne "hets" her inne med drittslenging fra tribunen eller gågata? Jeg synes ikke det kan sammenlignes i det hele tatt. Fotballspillere bør ikke være her inne å lese, de burde nesten ikke lese sportsidene i lokalavisa engang, ihvertfall holde seg til papirversjon.

Fra ordbok: "hets -en ondsinnet og usaklig agitasjon (mot noen); offentlig personforfølgelse; opphisselseskampanje: drive hets mot en / bli utsatt for hets"

Siden du setter standard for definisjon av hva vi snakker om, så kan jeg referere til forumets regler:

1.8 - Begrunnelser og forklaringer
Ethvert innlegg som skrives skal ha en mening for leseren, så "han suger", "fint!" og tilsvarende innlegg uten videre forklaring vil føre til at innlegget slettes. Alle innlegg som gir uttrykk for at posteren ikke har brukt noe tid på å forberede og skrive svaret blir slettet.

Hvis dette ble fulgt i større grad ville innlegg som slenger skit til spillere uten at det er forklart eller begrunna bli sletta. Og dette synes jeg faktisk skulle vært håndheva i mye større grad, siden det faktisk bestemmer det generelle åndsnivået her inne: Det er faktisk ikke en rett å få sin melding offentliggjort her på forumet, det er et privilegium. På samme måte er det har moderatorene rett og plikt til å moderere forumet.

Og når en dust kommer med meningsløse utsagn som "Selg Ramberg", uten å si noe mer, ja så burde det vært fjerna fra meldinga, for det kan være andre fornuftige ting der som absolutt IKKE skal slettes.

Jeg tror forumet gjør lurt i det, for da vil ikke forumet anta den utrolig kjipe støyende formen som 99% av alle online-forum har lett for å anta, og dermed vil også legitimitet og notabilitet bedres sånn at forumet faktisk kan bli en av mange faktorer som inngår i beslutningsgrunnlag.

Om de det gjelder leser hetsen eller ikke spiller ingen som helst prinsipiell rolle - Det er det generelle prinsippet om ubegrunna utsagn som bør gjelde. En annen ting er det at vi bør skrive om folk som vi ville gjort det hvis de sto ansikt til ansikt foran oss, men det er en annen sak.

Moderatorene må arrestere meg hvis de synes jeg tar feil, men jeg tror ikke de vil gjøre det.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 04 feb 10, 13:54

Opprinnelig postet av Asgeir

Siden du setter standard for definisjon av hva vi snakker om, så kan jeg referere til forumets regler:

1.8 - Begrunnelser og forklaringer
Ethvert innlegg som skrives skal ha en mening for leseren, så "han suger", "fint!" og tilsvarende innlegg uten videre forklaring vil føre til at innlegget slettes. Alle innlegg som gir uttrykk for at posteren ikke har brukt noe tid på å forberede og skrive svaret blir slettet.

Hvis dette ble fulgt i større grad ville innlegg som slenger skit til spillere uten at det er forklart eller begrunna bli sletta. Og dette synes jeg faktisk skulle vært håndheva i mye større grad, siden det faktisk bestemmer det generelle åndsnivået her inne: Det er faktisk ikke en rett å få sin melding offentliggjort her på forumet, det er et privilegium. På samme måte er det har moderatorene rett og plikt til å moderere forumet.

Og når en dust kommer med meningsløse utsagn som "Selg Ramberg", uten å si noe mer, ja så burde det vært fjerna fra meldinga, for det kan være andre fornuftige ting der som absolutt IKKE skal slettes.

Jeg tror forumet gjør lurt i det, for da vil ikke forumet anta den utrolig kjipe støyende formen som 99% av alle online-forum har lett for å anta, og dermed vil også legitimitet og notabilitet bedres sånn at forumet faktisk kan bli en av mange faktorer som inngår i beslutningsgrunnlag.

Om de det gjelder leser hetsen eller ikke spiller ingen som helst prinsipiell rolle - Det er det generelle prinsippet om ubegrunna utsagn som bør gjelde. En annen ting er det at vi bør skrive om folk som vi ville gjort det hvis de sto ansikt til ansikt foran oss, men det er en annen sak.

Moderatorene må arrestere meg hvis de synes jeg tar feil, men jeg tror ikke de vil gjøre det.

Jeg setter standarden for definisjonen av..? Beklager, men jeg skjønner ikke hva du mener her.

Det generelle åndsnivået du prater om: Da bør det jo også lukes ut ethvert form for forsøk av sjikane av andre på forumet, som når noen feks påpeker andres skrivefeil, dårlige setninger eller feil bruk av fremmedord. Hvis det først og fremst er et høyt åndsnivå du er ute etter så er det sikkert andre forum der du kan få dekket den biten og så ta fotballdiskusjonen her.

Mener du at det er sammenlignbart å sjikanere/hetse/kritisere en spiller på stadion, eller i gågata, og å komme med en sleivete bemerkning her inne?

Jeg føler meg priviligert....


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 feb 10, 14:07

Opprinnelig postet av TheDude

Jeg setter standarden for definisjonen av..? Beklager, men jeg skjønner ikke hva du mener her.

Det generelle åndsnivået du prater om: Da bør det jo også lukes ut ethvert form for forsøk av sjikane av andre på forumet, som når noen feks påpeker andres skrivefeil, dårlige setninger eller feil bruk av fremmedord. Hvis det først og fremst er et høyt åndsnivå du er ute etter så er det sikkert andre forum der du kan få dekket den biten og så ta fotballdiskusjonen her.

Mener du at det er sammenlignbart å sjikanere/hetse/kritisere en spiller på stadion, eller i gågata, og å komme med en sleivete bemerkning her inne?

Jeg føler meg priviligert....

Jeg prøver igjen, fra reglene for dette forumet:

Ethvert innlegg som skrives skal ha en mening for leseren, så "han suger", "fint!" og tilsvarende innlegg uten videre forklaring vil føre til at innlegget slettes.

Hvis noen da kyler avgårde en kjip melding til en spiller eller trener uten begrunnelse så burde moderator fjerne det aktuelle utsagnet. Han skal ikke fjerne hele posten, men det som er ubegrunna, ufundert og bærer preg av trykklettelse...

Det å påpeke skrivefeil er jo ikke usaklig eller uforberedt? Da har man jo faktisk lest innlegget til den det er snakk om, dvs at påstanden om skrivefeil er begrunna osv, og ergo helt OK.

Og det er da klart at jeg er ute etter et eller annet åndsnivå??? Hvis vi hadde gitt beng i alle netikette-regler her inne ville jo forumet utspille sin rolle i løpet av 14 dager! Det er i alles interesse at vi holder en edruelig linje, er saklige, forbereder svar ordentlig, begrunner våre påstander. For hvis vi gjør det vil forumet faktisk bli en kanal for tilbakemelding, ideer osv, og vil således bidra til FFKs sukess over tid.

Alternativet er at vi bare har et sted å spre vår eder og galle, men DE fora har vi virkelig nok av på nettet. 

Jeg vet ikke hva slags forum du eller moderatorene vil ha, men jeg er i det minste 100% sikker på hvilke av de to JEG ville ha valgt!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 04 feb 10, 14:16

Ettersom du henger deg så veldig opp i moderatorenes regler. Bare av nysgjerrighet, asgeir. Hva synes du om at dem kaller Solheim for en klovn, og det at dem unisont har ropt på Nordlies hode på et fat fra første stund. Flere av dem ville vel også ha ut Grønhagen etter sølvsesongen?

For ordens skyld synes jeg det er en selvfølge at dem kan mene og skrive dette...


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 04 feb 10, 16:34

Opprinnelig postet av Asgeir

 

Det å påpeke skrivefeil er jo ikke usaklig eller uforberedt? Da har man jo faktisk lest innlegget til den det er snakk om, dvs at påstanden om skrivefeil er begrunna osv, og ergo helt OK.

Jeg vet ikke hva slags forum du eller moderatorene vil ha, men jeg er i det minste 100% sikker på hvilke av de to JEG ville ha valgt!

Nei, jeg synes det er omtrent like ok som å kommentere hudfarge, vekt, sosial status eller andre ting som ikke har noe med saken å gjøre. Personlig bryr jeg meg fint lite om noen henger seg opp i om jeg skriver galt, men det er sikkert folk med dysleksi som ikke synes det er like ok. Det begynner vel å skli veldig ut her nå, så jeg avslutter for min del med å si at jeg ønsker et forum der man kan dele begeistring, håp, skuffelse, optimisme, ønsker, frykt, følelser for og rundt FFK med en relativt stor takhøyde


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 04 feb 10, 22:19

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Ettersom du henger deg så veldig opp i moderatorenes regler. Bare av nysgjerrighet, asgeir. Hva synes du om at dem kaller Solheim for en klovn, og det at dem unisont har ropt på Nordlies hode på et fat fra første stund. Flere av dem ville vel også ha ut Grønhagen etter sølvsesongen?

For ordens skyld synes jeg det er en selvfølge at dem kan mene og skrive dette...

Det skal godt gjøres å begrunne utsagnet "Solheim er en klovn" sånn at det blir OK å skrive det, mener jeg.

Hvis den står alene, uten forklaring, uten begrunnelse? Absolutt ikke OK.

Hvis vedkommende begrunner utsagnet, helt OK. Men noen ting er utrolig vanskelig å begrunne/forklare.

Samma med Nordlie: Hvis man vil ha Nordlies hode på et fat må det begrunnes, og ikke bare kyles ut helt ukritisk. Jeg synes faktisk at vi kunne tenke oss om en gang ekstra før vi skriver, i det minste forsøker jeg sjøl å la være å skrive når jeg er full av drit, for å si det sånn, for hvorfor skal jeg påføre andre mine destruktive følelser.

Det "å bli kvitt Grönhagen" er helt greit, men det må forklares hvorfor, hvis ikke gir det ingen mening å gi uttrykk for at man vil bli kvitt ham. For hvis man ikke gir noen forklaring eller begrunnelse blir forumet her redusert til en trykkventil, og den trykkventilen fins nesten overalt ellers.

Høyt saklighetsnivå på internett er unntaket mer enn regelen, og vil derfor gjøre et forum mer verdifullt. 


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 feb 10, 22:23

Det var jeg som brukte formuleringen "klovn" om Solheim i vår artikkel.

Jeg var litt i tvil om folk ville skjønne at det ikke var bokstavelig ment, men med glimt i øyet. Ser i etterkant at det var vanskelig og forstå, og at den burde vært droppa.

Selvfølgelig var det et lite stikk i siden til Solheim som var sterkt delaktig i ansettelsesprosessen av Nordlie, men jeg mener på ingen måte at Solheim er en klovn- bokstavelig talt.

Ser at ord som "moromann" etc. ville passet bedre inn.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f