Husk meg
Brukernavn
Passord

Årskortaksjon?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 21 nov 09, 11:38
Endret: 21 nov 09, 11:39
Endret av: kjo

hva skal til for å bli kvitt den inkompetente, selvopptatte og destruktive ledelsen i FFK? Det går ikke an å åpne en avis eller se på en sportsendig uten at faenskapet i klubben blir smurt utover. Vi driter oss ut for full musikk. Jeg hatt gitt opp å følge med på hvem som er for og mot hvem, eller hva de sloss om. Faktum er at dagens ledelse, med Runar henriksen i spissen, er i ferd med å legge klubben i grus. Jeg har fulgt klubben i med- og motgang siden 60-tallet. Og bråk og konflikter har det vært i bøtter og spann. Men dette er det jævligste jeg har opplevd, det hele fremstår som et simpelt gateslagsmål for åpen scene. Det er ingen tvil om at disse folka setter sitt eget ego langt foran klubben. Hadde det enda endt med at de hadde maktet å tatt kverken på hverandre, og forsvunnet for godt hadde det vært et håp. Men de virker seiglivede, og gir seg faen ikke før alt ligger i ruiner. De skal trekke hverandre med ned i dritten, personlge motiv går foran alt. Klubben trenger ikke disse folka. Det klubben trenger, er en ledelse som vil gi alt for klubben, og som har kompetanse på å lede en fotballklubb, og som forstår at det er milevis forskjell mellom det å skape gode spportslige resultater i en fotballklubb, og å maksimere profitten i en bedrift.

Jeg må si at det byr meg i mot å fornye årskortet mitt, og dermed bidra til å holde liv i dette skrekkregimet. Kan en årskortaksjon være et virkemiddel som direktørmafian i klubben forstår?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 nov 09, 11:50

De gjennomgår en vanskelig, men uunngåelig prosess med å slanke og fornye klubben. Det er helt vanlig at det blir reaksjoner av slikt. Du trenger ikke å forstå dette og ingen tvinger deg til å kjøpe sesongkort.

Det vi ikke trenger fra deg er alle dommedagsprofetiene på tross av at du selv sier at du ikke forstår dette. Det gavner heller ikke klubben at sprer sympati for å vende klubben ryggen!

Forsto du virkelig ikke budskapet i innnlegget til Jan Rafn?


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 21 nov 09, 12:00

Hva alt faenskapet egentlig består i er uvesentlig. Det som teller er at dagens ledelse ødelegger klubben. Kom ikke snakk til meg om gode og onde dager. jeg har fulgt og støttet klubben kompromissløst i mer enn førti år. Og jeg kommer aldri til å vende klubben ryggen. Derimot har jeg lyst til å vende dagens ledelse ryggen, når de selv ikke forstår at det beste for klubben er at de forsvinner.  


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 nov 09, 12:13

Opprinnelig postet av kjo

Hva alt faenskapet egentlig består i er uvesentlig. Det som teller er at dagens ledelse ødelegger klubben. Kom ikke snakk til meg om gode og onde dager. jeg har fulgt og støttet klubben kompromissløst i mer enn førti år. Og jeg kommer aldri til å vende klubben ryggen. Derimot har jeg lyst til å vende dagens ledelse ryggen, når de selv ikke forstår at det beste for klubben er at de forsvinner.  

Det er ikke ledelsen du vender ryggen med å oppfordre til årskortaksjon, det er klubben!

Hva alt fanskapet består i ER vesentlig, for kanskje det du ser som ødeleggende er en nødvendig prosess og at ting kommer til å bli bedre selv om det stormer akkurat nå?

Det er ikke bare jeg som snakker om i gode og onde dager, jeg henviste til innlegget til Rafn på forsiden. Jeg har ikke fulgt klubben på langt nær like lenge som deg, og kanskje det er derfor jeg ikke er like lei ennå..

Det er kanskje greit med litt realisme i dette også; Henriksen forsvinner ikke da han er alt for dyr å fjerne. Hvem vet, kanskje han er alt for viktig akkurat nå også? Hva så da om folk hadde boikottet FFK til året. Store økonomiske tap, og ledelsen må gå fordi likviditeten er fullstendig trukket ned i dass. Hvor befinner FFK seg da? Hvor mange år tar det før FFK blir å finne i det gjeveste selskap da? 20 nye år? Kan vi si at det var verdt det i 2029? Er du der da?

Jeg vil på tross av at jeg er en del yngre enn deg mane til LITT edruelighet.

 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 21 nov 09, 12:26

Vi trenger en ny leder i FFK-styret. Jan Rafn er den mannen! Forslag allerede sendt til valgkomiteen. Møt opp på årsmøtet og stem på Jan!!


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 21 nov 09, 12:27

Det er jo Henriksen & co som ut fra et utrolig godt utgangspunkt har klart å gruse klubben, og som har SKAPT behovet for det du kaller nødvendig opprydding og snupoerasjon. Hva i all verden får deg til å tro at de samme folka skal være i stand til å få alt på rett kjøl? En fotballklubb som FFK et avhengig av tilllit. Den tilliten har de klart å fjerne, og jeg har 0,00 tro på at de kan bygge den opp igjen. Realismen ligger i klubben allerede er kjørt i dass, og at vi vil stå med dritt opp til øra sålenge Henriksen & co styrer. Få dem vekk, raskest mulig! Det er greit å ha forskjellige synspunkter, men folk behøver ikke være rusa for ikke å mene det samme som deg. Så jeg kan berloge deg med at jeg er klinkende edru...


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 nov 09, 12:52

At FFK tok et sølv i 2008 betyr ikke at Henriksen hadde et utrolig godt utgangspunkt. De økonomiske problemene var allerede eldendige. Samhold- og disiplin-problemer var allerede eksisterende før "lotto-utsagnet" [som er litt vel opphauset]. Administrasjonen var ikke velfungerende og Henriksen er ansatt for å rydde opp i dette, og det er det som skjer nå. Det er feil å peke på at Henriksen har skylda for dette. Det er rett og slett simpelt, feilaktig og bestefall naivt.

Jeg tror ikke det er mulig å dømme jobben Henriksen nå gjør i FFK før om et års tid. Å fjerne hele gjengen nå er å sette klubben langt tilbake i den nødvendige prosessen. Du hadde brolighet meg mer om du hadde sagt at du faktisk er full.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 21 nov 09, 18:29

RH ble ansatt for å ta tak i den økonomiske situasjonen og forbedre administrasjonen. Da TKK trakk seg gjorde RH den feilen å selv ta på seg Sportsdirektørhatten istedetfor å gi den til noen med fotballfaglig kompetanse. Den hatten beholdt han helt til Nordlie ble ansatt og fremsatte sitt krav om å ha all sportslig ledelse samlet i sitt eget navn. Igjennom 2009 sesongen er det i egenskap av å være sportslig leder (uten kompetanse) han har tråkket mest i baret.


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 21 nov 09, 18:51

Opprinnelig postet av aavdst

RH ble ansatt for å ta tak i den økonomiske situasjonen og forbedre administrasjonen. Da TKK trakk seg gjorde RH den feilen å selv ta på seg Sportsdirektørhatten istedetfor å gi den til noen med fotballfaglig kompetanse.

 

Var det RH som tok den på seg eller ble den plassert der av styret???

Om det er det siste så er det ganske stor forskjell.

PS.

Mener at RH aldri burde hatt den hatten på :-)

 


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 21 nov 09, 19:05

Støtter aavdsts innlegg. Helt enig. Meget bra skrevet.

Om han satt seg selv i posisjonen eller ble satt der av styret, føler jeg ikke har så altfor mye å si. Om styret ba ham ta jobben, ville det vært hans plikt å vite sine begrensninger og dermed takke nei.

Syns selv Henriksen fortjener mest kritikk for at han valgte å være sportsdirektør over en så lang tid og det faktum at han har hatt en dårlig personalbehandling, som har forsurnet arbeidsmiljøet i klubben kraftig.

Han har også hatt enkelte uheldige mediespill. I det siste har han derimot opptrådd meget godt media, og vært overraskende stille rundt maktkampen som har vært. Syns dette har styrket hans posisjon, og svekket Gjeldnes sin kraftig.

For meg er det uansett langt viktigere å få orden på den sportslige biten. Her må det både utvikles en god plan videre og ansettes folk som er dyktige nok. I klartekst: Lag en plan som fremmer talentutvikling og publikumsvennlig fotball, fjern Tom Nordlie og ansett en dyktig, svensk trener. :-)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 nov 09, 19:25

Hehe, ser at flere moderatorer stadig henviser til en dyktig svensk trener som bør ansettes. Jobber ikke informanten deres med det i det skjulte? Ikke nødvendigvis dumt for FFK, men anonyme rykter når også mitt øre...


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 21 nov 09, 20:04
Endret: 21 nov 09, 20:06
Endret av: hasse33

Egentlig blir jeg ganske dritt lei forslag om  "aksjoner" mot ledelse.

Jeg kommer fremdeles ta mine turer på stadion om trener heter Nordli og direktøren heter Henriksen, Det er vel nå det er viktig å støtte laget.

Ellers så er jeg enig i forslaget om Rafn i styret (sportsdirektør). Mannen virker på meg (uten at jeg kjenner han) som en fyr med meget god fotballfaglig innsikt, samt fornuftig og saklig i sine uttalelser.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 21 nov 09, 20:56

Ved å bli hjemme straffer man klubben. Det er klubben som taper og blir skadelidende. Drit i Henriksen. Slutt med intrigemakeriet og STØTT FFK.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 21 nov 09, 21:21

Opprinnelig postet av hasse33

Ellers så er jeg enig i forslaget om Rafn i styret (sportsdirektør). Mannen virker på meg (uten at jeg kjenner han) som en fyr med meget god fotballfaglig innsikt, samt fornuftig og saklig i sine uttalelser.

 

Jeg har vært så heldig å få oppleve Rafn som både trener og som "manager". Han har stor fotballfaglig forståelse og vet hva han prater om. Hadde vært morsomt å se han i en så stor lederrolle. Jeg tror han ville ha vokst i en slik rolle om vi hadde gitt ham tid.


bob page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 nov 09, 21:53

Opprinnelig postet av Lunddesign

 Jeg tror han ville ha vokst i en slik rolle om vi hadde gitt ham tid.

Tid er vel ikke det FFKsupportere har mest av vel ? Ellers er jeg enig i Toppscorer. Drit i hvem som sitter i ledelsen, møt opp på stadion til neste år og støtt klubben.. 

http://www.facebook.com/groups.php?ref=sb#/group.php?gid=336899675590

---------------------------

FFK og Sarp 08 i Tippeligaen 2011
--
facebook.com/FreddyGPaulsen


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 21 nov 09, 22:50

Opprinnelig postet av bob page

Opprinnelig postet av Lunddesign

 Jeg tror han ville ha vokst i en slik rolle om vi hadde gitt ham tid.

Tid er vel ikke det FFKsupportere har mest av vel ?

Mitt inntrykk av FFK-supportere er som ditt, at de skal ha det beste så raskt som overhodet mulig. Dog gjelder dette medgangssupportere og den vanlige mannen i gata som egentlig ikke har så altfor stort fotballfaglig reportoar. Trist nok, men det er dette som skinner igjennom når man ser på supporterne som én helhet.

Likevel så er det ikke riktig av klubben å la seg bestemme av dette, vi ser jo hvordan det endte... Ledelsen må legge opp en "Fredrikstad FK stil" som klubben til enhver tid skal følge. Alle som har noe med klubben å gjøre skal være innforstått med den og om den ikke følges så har man heller ingenting i klubben å gjøre. Det har blitt skrevet fine innlegg om dette temeat allerede. Det handler om (som Northug jr. selv sier) å gi litt faen. Det er ikke mannen i gata som styrer klubben og det er ikke mannen i gata som skal betale spillerlønninger og andre lønninger. Det er ikke mannen i gata som trenger å fostre opp egne talenter og hevde seg i Tippeligaen. Klubben må stole på seg selv og gi selvfølgelig lytte på de som har noen som helst peiling på fotball, de resterende kan man meget enkelt gi litt faen i.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 21 nov 09, 23:02

Jeg støtter årskortauksjonen 100%.

Derfor oppfordrer jeg alle, kjøp sesongkort, forny sesongkortene, la oss fylle stadion til året, la oss sette rekord i antall solgte sesongkort. La oss ha minst et snitt på 10000 i adeccoligaen, da bidrar vi til tippeliga i 2011.

Derfor, støtt årskortaksjonen og kjøp/forny sesongkortet.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 21 nov 09, 23:24

Opprinnelig postet av Willy René

Jeg støtter årskortauksjonen 100%.

Hvor vil denne auksjonen finne sted? Blir det lagt inn mange bud tror du? Smile

Ellers vil jeg selvsagt oppfordre ALLE til å kjøpe sesongkort og støtte KLUBBEN. Jeg kommer hvertfall det uansett hvor mye eller lite jeg er enig i ting og tang i klubben.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 22 nov 09, 00:03

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Willy René

Jeg støtter årskortauksjonen 100%.

Hvor vil denne auksjonen finne sted? Blir det lagt inn mange bud tror du? Smile

Ellers vil jeg selvsagt oppfordre ALLE til å kjøpe sesongkort og støtte KLUBBEN. Jeg kommer hvertfall det uansett hvor mye eller lite jeg er enig i ting og tang i klubben.

He-HeWink

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340