Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Sarpsborg (1. playoffkamp)

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 14 10

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 okt 09, 22:05

Det er en runde igjen i Adecco, og Hønefoss og Haugesund har 55 poeng, mens Sogndal og Kongsvinger har 53. Hønefoss møter Sogndal, så det betyr vel at vinnern av den kampen rykker direkte opp, mens tapern da ryker ned på 3. eller 4. plass. Kongsvinger møter Mjøndalen, mens Haugesund møter 08...

Det er med andre ord helt åpent hvem vi møter...

Hvilket lag vi bør håpe å møte? Tja, jeg tror vi har gode sjanser mot Kongsvinger (vi har lokal kompetanse om dem), men jeg har vel egentlig ikke peil på hvordan de andre laga har spilt iår. Vi hadde dårlig tak på Hønefoss, husker, jeg, og egentlig ganske dårlig tak på Haugesund ævv. Men det begynner å bli noen år sida, selvfølgelig. Og enda lenger tilbake var Sogndal alltid et riktig utrivelig lag å møte...

 


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 25 okt 09, 22:01

Sarpsborg har alt å vinne, halve laget har spilt i FFK og laget er det beste i Adeccoligaen de siste 10-12 kampene. Nei denne kampen blir så visst ikke en "Walk in the park". Så intervju med Sarpsborg-leder Nilsen på TV2 sporten nå nettopp - det lyste opp et kjempesmil da han ble spurt om Østfoldderbyet. Dette sier mye om hvor mye klubben gleder seg. Jeg gleder meg ikke i det hele tatt, får inderlig håpe noen i FFK gjør det. Dette blir mer nervepirrende enn jeg tåler.....

Hvis FFK skulle stikke av med seieren er nok neste motstander lettere vil jeg tro. 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 okt 09, 21:54

Heldigvis har vi Barsom tilbake. Han har jo vært en av dem beste, kanskje den beste og viktigste spiller i dem kampene som har reddet kvalplassen vår....


HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 25 okt 09, 21:37

Denne kampen burde være gratis for alle, slik at vi kan fylle tribunene til randen. Full trøkk og støtte til guttæne.

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 25 okt 09, 21:39

Denne må da bli full uansett?

Så får vi sett litt hvordan det står til med "i tykt og tynt" blant folk også... Wink


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 okt 09, 21:39

Opprinnelig postet av HBL

Denne kampen burde være gratis for alle, slik at vi kan fylle tribunene til randen. Full trøkk og støtte til guttæne.

Hvis det ikke blir fulle tribuner til denne kampen med normal billettpris, så skjønner jeg ingenting.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5434

Lagt til: 25 okt 09, 22:55

Det som er helt sikkert, er at i denne kampen alle særpinger bli henvist til bortesupporterfeltet. De kan ikke få lov til å blande seg med resten på hovedtribunen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 okt 09, 22:59

Opprinnelig postet av Rey
De kan ikke få lov til å blande seg med resten på hovedtribunen.

Satt en trøndersk drittunge med følge bak meg under RBK-kampen, midt på langsiden. I et kjedelig øyeblikk skrev jeg en aldri så liten tekstmelding og hørte brått han og foreldrene brøle til. Trodde selvsagt det var FFK-mål i et lite sekund før jeg skjønte at resten av stadion holdt kjeft.

Ble smått lei da det fjerde målet kom gitt. Men, nå skal vi neppe slippe inn fire mål mot særpingene.

Er det noen som vet hvordan det blir om det står uavgjort etter nitti minutter? Ekstraomganger og straffer eller omkamp?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 okt 09, 23:00

også en liten oppfordring til alle oss som er fra Fredrikstad men av ulike grunner bor i sarp:

 

OPP MED FFK VIMPELEN!!!

Jeg skal henge ut FFK vimpelen etter kampen mot Lyn, og der skal den henge til kvalikk faenskapet er over.....
....og FFK har sikret TL plass 2010... (håpe håpe håpe)

---------------------------

Jørn Moum, frykter adeccoligaen i 2010
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 okt 09, 23:06

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
også en liten oppfordring til alle oss som er fra Fredrikstad men av ulike grunner bor i sarp:

Oppfordrer alle til å drikke mye rød konditorfarge dagen før kamp. Så drar alle opp og gjør Sarpefossen rød før kampstart. Pipa på Borregaard burde det også være en smal sak å farge rød og hvit. Har vel hengt et FFK-flagg der tidligere?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 25 okt 09, 23:02

Hva med alle sarpingene som har sesongkort på Fredrikstad Stadion da? Blir jo interessant om de kommer med FFK-lue og Sarpsborg 08-skjerf. De får det hvertfall vanskelig nok. Vi får håpe de stiller opp i rødt og hvitt. Jeg kjenner nemlig flere sarpinger som holder med både FFK og Sarpsborg og som har sesongkort i Fredrikstad.

Noe som jeg personlig ikke forstår bæret av.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 okt 09, 23:04

Nei det kan ikke være mulig? S08 supporter OG FFK supporter???!!!!

Jeg bor riktignok i sarp, og går på Fredrikstad stadion, men faen om jeg heier på sarp 08 eller sparta hockey for den saks skyld.. En kan veksle mellom mye, damer, jobber, biler og hus, men aldri, aldri fotball lag!!!

---------------------------

Jørn Moum, frykter adeccoligaen i 2010
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 25 okt 09, 21:32

Opprinnelig postet av teflon

Selvfølgelig må vi betale. Dette er ikke en seriekamp.

Like selvfølgelig er det at vi har førsterett på plassene våre.

Joda, det er det mest logiske.

Men er det bestemt? Står det noen steder? Fint om noen kommer opp med en link hvis det står et eller annet sted.


Graarud

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 25 okt 09, 21:22

Forøvrig helt på tryne at man kjører en semifinale og to finaler, er jo stikk motsatt av andre land.

Man bør enten kjøre 2 av hver, eller i det minste kjøre 2 semifinaler, og 1 finale på ullevål!

Men den gang ei!

Kommer uansett til å bli århundrets kamp ala Kvik Halden - FFK i 2. divisjon for et par år tilbake. For de som ikke husker ble det 7 - 1 og opprykk :D

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 25 okt 09, 21:20

Har sett mange Sarpsborg 08 kamper i år og kan komme med en liten analyse.

Sannsynlig lagoppstilling ved samtlige skadefrie:

                             Heier

Ødegaard - Berge - Heiern Hansen - Jufusi

                         Mathisen

Breive                                         Forsberg

                    Johannessen

                      Hoås - Wiig

Heier har etterhvert blitt en stabilt god keeper men kan fortsatt gjøre feil om han blir hard presset. Forsvaret kan være litt slurvete og spiller gjerne veldig risikofylt noe som vil kunne føre til enkle baklengsmål hvis feks Everton løper og presser mye.

Marthisen spiller defensiv midtbane og ligger mellom forsvaret og de andre 3 på midten. Breive er kanskje SFF 08s beste spiller på sine beste dager. Gode innlegg, god til å komme rundt på kant og gode dødballer. Forsberg på den andre siden er ikke akkurat den fødte ving men er god defensivt. Bjørnar Johannesen kjenner vi godt og han er fortsatt den samme. Løper utrolig mye, vinner baller i gunstige situasjoner, gode stikkere til spissene og scorer i tillegg en del mål selv.

Hoås og Wiig er også gamle kjenninger som ikke trengs så grundig analyse. Men kan nevne at Wiig scoret mye i starten av sesongen men vært langt unna samme form etter sommer'n. Hoås har spilt seg opp og scoret en del mål de siste kampene. Alt i alt et godt spisspar på en god dag.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 29 okt 09, 21:37
Endret: 29 okt 09, 21:39
Endret av: Acromion

Bestefaren min spilte for Sarpsborg før han gikk til Lyn...

Hadde han fortsatt levd, ville han nok vært fortvilet over at jeg holder med FFK de neste par ukene! Når var det vi møtte sarpsborg i cupen sist? Midten av 90-tallet? Vi gikk videre på straffer. Bestis ved siden av meg var irritert over at jeg sto oppreist under straffekonken. Laughing

Bare en liten digresjon. Håper jeg er ønsket i Plankehaugen fortsatt, uansett resultater fremover.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3496

Lagt til: 29 okt 09, 21:42

Jeg tror vi kommer til å presse uten å få mål, men at Sarp kommer til å score på de sjangsene de får.

 

 


ika

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 okt 09
Innlegg: 14

Lagt til: 29 okt 09, 22:03
Endret: 29 okt 09, 22:04
Endret av: ika

Opprinnelig postet av Acromion

Bestefaren min spilte for Sarpsborg før han gikk til Lyn...

Hadde han fortsatt levd, ville han nok vært fortvilet over at jeg holder med FFK de neste par ukene! Når var det vi møtte sarpsborg i cupen sist? Midten av 90-tallet? Vi gikk videre på straffer. Bestis ved siden av meg var irritert over at jeg sto oppreist under straffekonken. Laughing

Bare en liten digresjon. Håper jeg er ønsket i Plankehaugen fortsatt, uansett resultater fremover.

 

Hehe, morsom historie. Tror mange hadde vært overrasket over at Sarpsborg skulle spille kvalifisering mot FFK i 2009. Hadde noen sagt det er noen år tilbake hadde man nok trodd man ikke var til stede. Dette må være det første "derbyet" mellom disse to lagene på aldri så lenge.

Lukter skikkelig sjel og gamledager av disse oppgjørene, dog skulle jeg helst sett det var en cupkamp istedenfor en helt avgjørende kamp for videre eliteseriespill. Mange i Sarpsborg i dag er jo FFK-tilhengere, så for dem blir det ekstra rart. Dette blir et skikkelig østfoldsk lokaloppgjør med nerve og spenning. Det er helt sikkert.

---------------------------

Fotball er fotball


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 okt 09, 22:12

Sist gang FFK møte Sarpsnorg var seriesamenheng i midten av 70 tallet.

I cupen møtte vi dem tidelig på 80 tallet.

Er det noen som husker hva resultatene ble og hvem scoret?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 29 okt 09, 22:14

Vel, ikke helt riktig...

I toppseriesammenheng stemmer det, men jeg husker nå noen herlige oppgjør på 90-tallet også.



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 14 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340