Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Sarpsborg (1. playoffkamp)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 14 3

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 25 okt 09, 22:29

Når vi ser på hva som skjer i cupen, da er det kun en kamp med mye tilfeldigheter.

Å være brå kjekke her legger seg bare inn i rekken på hva utrolig mang naive supportere har  trodd hele sesongen, vi kan ikke rykke ned. Rett etter Norlie kom til klubbe snakket jeg med en i styret, når går vi for 5. plass !

Håper nå at flere får opp øya.

Uavhengig av hva som skjer i kvalikken, regner jeg med at Plankehaugen starter prosessen med å skifte ut noen å en hver i klubben, slik at vi ikke opplever sirkus "FFK" i gjen. Nedrykk kan skje mange klubber, men alt det andre kaoset rundt klubben bør ikke gjentas. 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 okt 09, 22:30

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Synes dagens kval er mye bedre en det gamle opplegget. Hvor 3 lag spilte serie uten å møte hverandre borte og hjemme...

Når ble dette gjort? Har det ikke alltid vært ett lag fra Tippeligaen mot ett fra Adeccoligaen til hjemme/borte-møtet?

Mulig jeg har glemt ett par mellom år her nå kanskje fler? Men det veldig gamle systemet var vel sånn at 3 lag lag gjorde opp i en 2 kampers serie. Eller er jeg helt på tur nå?


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 25 okt 09, 22:31

Må være før Tippeligaen ble stiftet, i så fall...


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 okt 09, 22:33

Opprinnelig postet av Acromion

Må være før Tippeligaen ble stiftet, i så fall...

Nå føler jeg meg jævlig gammel... Tror du har rett..


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 25 okt 09, 22:36

Husk at i "gamle dager" var det en Eliteserie, også var det to stk avdelinger i 1.divisjon.

Det var ett lag fra den øverste divisjonen, og nr 2 i begge de to 1.divisjonsavdelingene som møttes i kvalik. Altså tre lag. Jeg mener at det var en 3 lagsserie der vinneren spilte i toppserien sesongen etter.

Noen som husker når dette skjedde?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 okt 09, 22:37

Embarassed


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 okt 09, 22:41

Opprinnelig postet av Plankekæll
Noen som husker når dette skjedde?

Steinalderen?

Trodde først det var da Tippeligaen kom i 1991, men det viste seg visst at det var så sent som 1996. Altså ikke sååå lenge siden. Eller, jeg er omtrent dobbelt så gammel nå som jeg var da :p


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 25 okt 09, 22:42

Er nok derfor jeg husker det så godt. Jeg var da 17 år gammel og fulgte godt med også da. Smile


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 okt 09, 22:43

Opprinnelig postet av Plankekæll

Husk at i "gamle dager" var det en Eliteserie, også var det to stk avdelinger i 1.divisjon.

Det var ett lag fra den øverste divisjonen, og nr 2 i begge de to 1.divisjonsavdelingene som møttes i kvalik. Altså tre lag. Jeg mener at det var en 3 lagsserie der vinneren spilte i toppserien sesongen etter.

Noen som husker når dette skjedde?

Det var to avdelinger i 1. divisjon frem til 1996. Hm, jeg mener å huske at de to 1. divisjonslagene møttes først, og vinneren spilte mot laget som kom på kvalik i Tippeligaen. Kanksje jeg husker feil, begynner å bli noen år siden nå.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 okt 09, 22:48

SA tror kampen skal spilles lørdag 7 november..... noen som vet noe?

 

Fra SA.no :

"Det meste tyder på atkvalifiseringskampen mellom FFK og Sarpsborg 08 spilles lørdag 7. november. Det endelige oppsettet er ikke klart, men det er denne lørdagen som peker seg ut som den mest aktuelle."

 

 

---------------------------

Jørn Moum, frykter adeccoligaen i 2010
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 okt 09, 22:50

Tror det var noe sånn at i en 3 lag serie spilte taperen i den første kampen, den neste kampen mot det 3 laget i serien for deretter å få en avgjørende kamp i den siste kall det gjerne en finale. Eller?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 25 okt 09, 22:54

Jeg tror de prøvde ut begge deler, men husker ikke helt.

Står litt om det her, litt ned på siden.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 25 okt 09, 22:55

Det som er helt sikkert, er at i denne kampen alle særpinger bli henvist til bortesupporterfeltet. De kan ikke få lov til å blande seg med resten på hovedtribunen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 okt 09, 22:59

Opprinnelig postet av Rey
De kan ikke få lov til å blande seg med resten på hovedtribunen.

Satt en trøndersk drittunge med følge bak meg under RBK-kampen, midt på langsiden. I et kjedelig øyeblikk skrev jeg en aldri så liten tekstmelding og hørte brått han og foreldrene brøle til. Trodde selvsagt det var FFK-mål i et lite sekund før jeg skjønte at resten av stadion holdt kjeft.

Ble smått lei da det fjerde målet kom gitt. Men, nå skal vi neppe slippe inn fire mål mot særpingene.

Er det noen som vet hvordan det blir om det står uavgjort etter nitti minutter? Ekstraomganger og straffer eller omkamp?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 okt 09, 23:00

også en liten oppfordring til alle oss som er fra Fredrikstad men av ulike grunner bor i sarp:

 

OPP MED FFK VIMPELEN!!!

Jeg skal henge ut FFK vimpelen etter kampen mot Lyn, og der skal den henge til kvalikk faenskapet er over.....
....og FFK har sikret TL plass 2010... (håpe håpe håpe)

---------------------------

Jørn Moum, frykter adeccoligaen i 2010
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 25 okt 09, 23:02

Hva med alle sarpingene som har sesongkort på Fredrikstad Stadion da? Blir jo interessant om de kommer med FFK-lue og Sarpsborg 08-skjerf. De får det hvertfall vanskelig nok. Vi får håpe de stiller opp i rødt og hvitt. Jeg kjenner nemlig flere sarpinger som holder med både FFK og Sarpsborg og som har sesongkort i Fredrikstad.

Noe som jeg personlig ikke forstår bæret av.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 okt 09, 23:04

Nei det kan ikke være mulig? S08 supporter OG FFK supporter???!!!!

Jeg bor riktignok i sarp, og går på Fredrikstad stadion, men faen om jeg heier på sarp 08 eller sparta hockey for den saks skyld.. En kan veksle mellom mye, damer, jobber, biler og hus, men aldri, aldri fotball lag!!!

---------------------------

Jørn Moum, frykter adeccoligaen i 2010
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 okt 09, 23:06

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
også en liten oppfordring til alle oss som er fra Fredrikstad men av ulike grunner bor i sarp:

Oppfordrer alle til å drikke mye rød konditorfarge dagen før kamp. Så drar alle opp og gjør Sarpefossen rød før kampstart. Pipa på Borregaard burde det også være en smal sak å farge rød og hvit. Har vel hengt et FFK-flagg der tidligere?


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 25 okt 09, 23:59

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

SA tror kampen skal spilles lørdag 7 november..... noen som vet noe?

 

Vet hvertfall at Borges skal spille VM playoff mot Uruguay 11 og 14 november. Det er vel en mulighet at kan spille mot Særp 7 november, men han er nok ikke til stede når "finalene" spilles. Vi skal og bør uansett klare dette uten han.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 26 okt 09, 08:31

Fy faen, det er så forbanna håpløst å ha spillere fra andre verdensdeler som skal spille landskamper i tide og utide. Svært lite gunstig for FFK å ikke få brukt Borges i kvalifiseringen.

Siden det er VM-playoff har vel heller ikke FFK så mye de skulle ha sagt.

Jeg håper nesten at Adiyiah og Borges forsvinner og at FFK kan cashe inn 40 millioner på de to tilsammen. Så kan vi investere en stor del av disse pengene i talentarbeid og betale ned mye gammel moro.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 14 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f