Husk meg
Brukernavn
Passord

Herlige Tom Nordlie!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 09, 07:47

Jeg har ikke kritisert Nordlie for hva han har gjort hittil, jeg sier kun at jeg i utgangspunktet er skeptisk og at jeg savner argumenter for at han lykkes denne gangen. Det må da være en liten forskjell på dette?

Hadde egentlig tenkt å holde kjeft i denne diskusjonen, men måtte svare ettersom noen listet opp klubbene han har vært i som rene hyrdestunden da han var der, og at alt ble dritt etterpå - noe som er feil.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 09, 10:30

Opprinnelig postet av dracula

Arbeidsro, jammen fikk jeg en god latter.Laughing

Virker mer som en systematisk "mobbekampanje".

Se nå på hva TN har gjort de siste 10-12 åra og fortell meg, FFK1903 og alle andre hva som gjør at dere tror han blir en suksess i FFK over tid.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 23 okt 09, 10:45

Er vel et par her som på død og liv MÅ være uenige med de dumme, dumme moderatorene for alt det er verdt. Uansett pokkern hva det måtte være. Nå sier ikke jeg at moderatorene er noen fasit eller verdensmester på noen måte, men i denne saken er jeg veldig enig med dem.

Jeg mener som mange andre at Nordlie er god på kort sikt, og en katastrofe på lang sikt.

Hvorfor har ingen snakket om hans fantastiske Vålerengakarriere?

Og det at han blir kalt inn på teppet etter syv uker i klubben sier mer om Nordlie enn om klubben. Og ikke kom drassende med det "tøffe-Tom-pratet" om at FFK-spillerne er noen pyser som ikke tåler å bli snakket til. Som mange andre her inne nevner nytter det ikke å true folk til å prestere, og spesielt ikke yngre og litt mer usikre spillere.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 okt 09, 11:34

Opprinnelig postet av Plankekæll

Er vel et par her som på død og liv MÅ være uenige med de dumme, dumme moderatorene for alt det er verdt. Uansett pokkern hva det måtte være. Nå sier ikke jeg at moderatorene er noen fasit eller verdensmester på noen måte, men i denne saken er jeg veldig enig med dem.

 

Når det gjelder undergravinga av Tom Nordlie før han virkelig har fått sjansen, så er jeg ja uenig med moderatorene. TKK er Gud, Nordlie ubrukelig som snart alle diskusjoner handler om, så blir man jo ofte uenig. Utover det så er jeg enig med mye fra deres hold og at dem bidrar stort til nivået her inne.

   Kan jo snu det på hodet. Kan jo virke som du får ståpels hver gang dem skriver noe. Er det bedre?


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 23 okt 09, 11:39

Tv2 ba landlagsgutta stemme på hvem de ville ha som trener, og da fikk faktisk Tom Nordlie en stemme. Det som eneste norske trener i tippeligaen. Jeg velger å tro at det var en av hans gamle disipler, og da kan han vel ikke være SÅ ille


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 23 okt 09, 11:48

Opprinnelig postet av ffkmats

Tv2 ba landlagsgutta stemme på hvem de ville ha som trener, og da fikk faktisk Tom Nordlie en stemme. Det som eneste norske trener i tippeligaen. Jeg velger å tro at det var en av hans gamle disipler, og da kan han vel ikke være SÅ ille

Det var garantert Doffen. En mann som aldri burde vært på landslaget forøvrig.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 23 okt 09, 11:58

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det var garantert Doffen. En mann som aldri burde vært på landslaget forøvrig.

 

Uansett om Doffen burde være på landslaget eller ikke, så vil jo meningen hans være ganske viktig. Altså gutten har selv hatt Nordli i 2 sesonger(?) og lært han å kjenne. Greit at Doffen hadde en stor opptur under Nordli, men han var jo også vitne til Nordli sin ledestil og også hvordan andre i garderoben oppfattet han. Hadde alle andre i Start vært imot Nordli så hadde jo ikke Doffen ville hatt han på landslaget bare for sin egen skyld.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 09, 18:35

Opprinnelig postet av ffkmats

Uansett om Doffen burde være på landslaget eller ikke, så vil jo meningen hans være ganske viktig. Altså gutten har selv hatt Nordli i 2 sesonger(?) og lært han å kjenne. Greit at Doffen hadde en stor opptur under Nordli, men han var jo også vitne til Nordli sin ledestil og også hvordan andre i garderoben oppfattet han. Hadde alle andre i Start vært imot Nordli så hadde jo ikke Doffen ville hatt han på landslaget bare for sin egen skyld.

 Nå er det bare det at verken du eller andre vet om det var Doffen som ville ha Nordlie. Da blir det skikkelig teit å lage en sak til fordel for Nordlie ut av det...Eller..?


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 24 okt 09, 14:35

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av ffkmats

Uansett om Doffen burde være på landslaget eller ikke, så vil jo meningen hans være ganske viktig. Altså gutten har selv hatt Nordli i 2 sesonger(?) og lært han å kjenne. Greit at Doffen hadde en stor opptur under Nordli, men han var jo også vitne til Nordli sin ledestil og også hvordan andre i garderoben oppfattet han. Hadde alle andre i Start vært imot Nordli så hadde jo ikke Doffen ville hatt han på landslaget bare for sin egen skyld.

Nå er det bare det at verken du eller andre vet om det var Doffen som ville ha Nordlie. Da blir det skikkelig teit å lage en sak til fordel for Nordlie ut av det...Eller..?

Nei så absolutt ikke! Jeg kan garantere deg om at hver og en person i landslagsgarderoben har mer peiling på Tom Norlie enn både du og jeg har. Så uansett hvem det var, regner jeg med at vedkommende visste hva han stemte på.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 09, 18:31

Opprinnelig postet av ffkmats

Tv2 ba landlagsgutta stemme på hvem de ville ha som trener, og da fikk faktisk Tom Nordlie en stemme. Det som eneste norske trener i tippeligaen. Jeg velger å tro at det var en av hans gamle disipler, og da kan han vel ikke være SÅ ille

Spillerne slipper å trene med ham hver dag året rundt om han er landslagstrener. Hvordan NFFs ansatte ville taklet ham i dagliglivet kunne vært interessant å se Cool.
Tenk for en gedigen gavepakke det hadde vært til FFK om TN ble kjøpt fri av NFF for å ta over landslaget Laughing


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 23 okt 09, 11:45

Jepp, jeg får ståpels hver gang de skriver. Søren, der avslørte du meg.

Tom Nordlie har etter mitt skjønn fått sine sjanser, og trenger ikke ennå en sjanse her. Men det mener jeg. Jeg forguder heller ikke TKK, men jeg mener han sto/står for ting som jeg liker godt innenfor en fotballklubb, nemlig langsiktighet, hente folk med videresalgspotensiale (ikke gamle svensker), satse på ungdommen, lage en rød tråd i hele klubben osv. FFK har klart å gjøre stort sett stikk motsatt.

Hvis det virker som om jeg får ståpels hver gang de skriver noe må jo det bety at jeg stort sett er enig da. Wink Dæven, jeg skulle vært moderator altså, jeg med mine "andres" meninger.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 okt 09, 11:51

Ja, blir akkurat som du pålegger andre meninger bare for å være uenige... Tror dem som er uenige også klarer å tenke selv jeg da...


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 23 okt 09, 11:08

Nils A. Eggen startet sin trenerkariere med double i 1971,Det ga han legendestatus og han trente rbk i en mengde sesonger ,med avbrudd de neste 15åra.resultatene uteble,turbulensen og misnøyen var enorm,da rbk vant seriegull i 85 var nils trener for orkdal..Han var ikke ønsket av noen topplag,Vanligvis så ble han hentet som kriseløsning til rbk med jevne mellomrom,etter gullet var de uaktuelt foran 86,2divisjonslaget moss tok sjansen,med opprykk første år,seriegull neste.Det ble starten på eventyret.

                                Verdt å nevne er at selv med sucsess.så ble Nils nesten sparket hver sesong,Hans måte å behandle mennesker på er under enhver kritikk.Nordlies utblåsning mot spillere er blåbær,Nordlie er også enormt flink med oppbygning av spillerne.Det bryr ikke nils seg om..Som hoftun sa i 1993.(da en trakk seg noen dager) "med nils er det aldri noe positivt å høre"Jeg har selv snakket med spillere som har spilt under ham,De ler av episoden som blåses opp i fredrikstad nå.Eggen Var også kjent for aldri å gi unggutter sjansen,tvert imot.spillerutvalger hadde flere ganger møter med ham etter at han regerett mobbet spillere,bla C.George..Var det noe som tydet på at Eggen skulle bli en trenerlegende i 1984?De fleste regnet han som en one hit wonder.som ikke hadde annet å tilby enn skriking og utskjelling.

                       Så kan ikke det skje med Tom også?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 23 okt 09, 11:18

Antar at du ikke mener at om man er flink og har suksess, så er det ok at man oppfører seg som en drittsekk?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 23 okt 09, 11:28

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Antar at du ikke mener at om man er flink og har suksess, så er det ok at man oppfører seg som en drittsekk?

Nei.men man slipper unna med det! Og her var vel spørsmålet om Tom kunne få resultater? Men det er vel et faktum at veldig mange store trenere verden er drittsekker, og et paradoks er at ofte er de snille mer mislikt av gruppa,ifølge enkelte spillere ville de fleste i stallen ha ny trener etter sølvsesongen ifjor,Vi kan prestere bedre med en mindre lugn trener var gjennomgangsmelodien.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 23 okt 09, 12:25

Opprinnelig postet av GodeGeir

Men det er vel et faktum at veldig mange store trenere verden er drittsekker,

Mens en klar majoritet ikke er det.

 

Men det er greit, hvis klubbens filosofi er å kjøpe spillere som passer inn under trenerens kultur. Hvis man derimot er avhengig av å utvikle egne spillere, eller spillere som man knytter til seg for at de skal utvikle seg i klubben, av økonomiske årsaker så er det noe helt annet. Hvor tror du FFK er i dag?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 okt 09, 18:26

Opprinnelig postet av GodeGeir

 Men det er vel et faktum at veldig mange store trenere verden er drittsekker, og et paradoks er at ofte er de snille mer mislikt av gruppa,ifølge enkelte spillere ville de fleste i stallen ha ny trener etter sølvsesongen ifjor,Vi kan prestere bedre med en mindre lugn trener var gjennomgangsmelodien.

Jøss, du er jammen god du. Tror du Grønhagen var for snill?! Da er du ihvertfall heeeelt på jordet.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 23 okt 09, 20:02

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av GodeGeir

 Men det er vel et faktum at veldig mange store trenere verden er drittsekker, og et paradoks er at ofte er de snille mer mislikt av gruppa,ifølge enkelte spillere ville de fleste i stallen ha ny trener etter sølvsesongen ifjor,Vi kan prestere bedre med en mindre lugn trener var gjennomgangsmelodien.

Jøss, du er jammen god du. Tror du Grønhagen var for snill?! Da er du ihvertfall heeeelt på jordet.

  Dine svar taler for seg selv..Jeg tåler det,men trist å nærme seg 60år og ligge på dette nivået.Jeg siterte fra en samtale jeg hadde med en sentral spiller fra sølvsesongen,Han sa at han savna mere tempratur og pisking på treningene,og under kamp,"alt er lite for lugnt"Men du skal vel belære han om hva han skal mene også?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 23 okt 09, 20:09
Endret: 23 okt 09, 20:12
Endret av: FFK1903

Sånn for å få en liten oppklaring. I det første innlegget skriver du at i følge enkelte spillere så ville flere ha tøffere treninger. I det neste skriver du at du har hatt samtale med én spiller og at han ville ha tøffere treninger. Smurte vi litt tjukt på i første innlegg, eller nevnte han at flere var enige med han?

Småpirkete, men det er jo en viss forskjell om én spiller mente treningene var for snille eller om flere mente at enda flere ville ha det. Hvis mange ville ha tøffere trening, så skjønner jeg ikke hvorfor spillermisnøyen kom da "tøffeste mannen i gata" var aktuell for klubben.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340