Husk meg
Brukernavn
Passord

Nordlies elendige (mangelfulle) bytter og merkelig kamptaktikk

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Graarud

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 05 okt 09, 12:36

Nå har Tom Nordlie fått vist seg fram i 5 kamper og man begynner kanskje å se påvirkningen han har hatt på spillegruppen og det taktiske.

Delvis har det fungert med 4 - 3 - 3 men etter min mening har det bare vist seg veldig tydelig at våre spillere egentlig ikke passer til denne taktikken. Vi har ingen _veldig_ gode midtbanespillere som kan dominere midtbanen med en mann mindre. I tillegg er våre kanter altfor lite defansive og løpsvillige noe som for eksempel i går resulterte i altfor store rom i mellomleddene. Det trengtes kun to pasninger så sto Kobajashi (eller noe sånt) alene forann fireren. Synes også at TV2 viste et veldig godt eksempel med Wallace/Ramberg i går hvor Wallace møter. Det er etter min mening sånn det må være når midtbanen ikke rekker over hele banen, men da må man sikre, ikke stå og vente på siden slik Ramberg gjorde!

Poenget mitt er vell det at når man ser slike ting, som i går at ting rett og slett ikke fungerer. Og man ser tydelig hvor det svikter. Hvorfor gjør man ikke taktiske endringer mye tidligere og hvorfor utnytter man ikke det vakre som heter bytter. Jeg synes at TN undervurderer effekten av nye bein. (Bare se på Gardar og Thommassen) når de kom inn. (Valencia bør ikke nevnes). Velger å se bort i fra de tre første kampene men tilfellene er det samme:

  • Valencia går inn for Barsom i det 67 minutt. Dette byttet hadde aldri kommet hvis Abgar ikke hadde vært skadet. I tillegg stiller jeg uforståelig til at Askar som gjør en veldig god kamp blir flyttet ned for Valencia. 
  • Gardar inn for Borges i det 80 minutt. Igjen bare pga skade. Dette byttet burde vært gjort mye mye tidligere, og en eventuell dårlig spillekarakter til Borges må ikke gå på hans kappe. Vi har en spiller som er mye bedre enn FFK noen gang kommer til å bli, og som om noen år mest sansynlig er gull verdt i en stor klubb. Hvorfor brukes en tung, lite akselrerende og treg spiller som eneste spiss. Dette er en spiller som passer glimrende som indreløper med raske spillere rundt seg. Og ved å bruke Borges feil vil vi ende opp med å måtte selge han for halv pris fordi han ikke viser seg frem! 
  • Thommassen inn for Vidar i det 85 (!) minutt. Igjen pga skade. Fantastisk eksempel på hvordan friske ben har så enormt mye å si når vi har forsvart oss i flere timer (føltes det som)

Nå skal det sies at vi er heldige. Alle byttene er skader og hadde man byttet tidligere hadde vi måtte spilt med skadede spillere. Men da dette har gjentatt seg i de fleste kampene TN har regjert må jeg bare sette spørsmålstegn med hans taktiske evner og altfor rigid spillesystem.

For eksempel strømsgodset kampen: 2 bytter i 87 minutt hvor vi ligger under 4 - 1 . Totalt merkelig!

Jeg var en av de som var positiv til TN og hans spillestil, og jeg skal ikke være bombastisk før TN har fått en vinter og nye spillere å øve seg på. Men slik det ser ut nå føler jeg bare at han ødelegger det meste sportslige vi har bygd opp gjennom tidende med 4 - 4 - 2 (Drillo ødela oss med 4 - 5 - 1 mener nå jeg) og flere gode spillere blir tilsidesatt. Vi hadde aldri trengt verken svensken eller Valencia spørr du meg. I tillegg til å kaste bort penger der, kaster vi bort penger i eventuelle salg av Kvisvik, Borges, Elvestad, og mange fler! (Kvisvik er jo ikke store sumen allikevell men ;-)

Vil bare si at dette er min personlige mening men lurær på om noen andre føler det samme? Hva mener dere om TN spillestil i forhold til Fredrikstad.

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 05 okt 09, 13:05

Må vel si meg fryktelig enig. At ikke Gashi ble byttet ut igår er for meg en gåte. Borges burde ha gått ned, og gardar inn.

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 05 okt 09, 13:23

Nordlie kommer til å fucke opp alt..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 10 okt 09, 12:25

Opprinnelig postet av Husgutt

Nordlie kommer til å fucke opp alt..

 

Jeg overhørte en samtale meollom noen profilerte sportsjournalister fra bl.a. fredrikstad Blad og demokraten her om dagen. (ingen nevnt,ingen navn glemt;)

De snakket om at det sies Nordlie var bra på kort sikt, hvorav en sa at den korte tiden så ut til å allerede være brukt opp. De fleste hadde fått mer enn nok allerede.

Her ble de brutt ved at pressekonferansen startet, så hvem de mente fikk jeg ikke tak i. Selvsagt kan jeg ha missforstått, da jeg ikke hørte hele samtalen, men dette var omtrent ordrett av hva jeg fikk tak i.

Opp til den enkelte å tolke dette.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 10 okt 09, 13:10

Opprinnelig postet av stjernengutt

Opp til den enkelte å tolke dette.

Ja takk Gud for at du plukket opp dette. Hørte også naboen min snakket om at Tom Nordlie mobber Kvisvik for at han begynner å bli like feit som han selv, og at han ofte plager de mørkhudede i klubben. Tolk det som du vil. Nok får være nok altså...

 

Herregud. Det her får meg til å tenke på en sang som tidvis blir sunget i Stjernehallen, du vet sikkert hvilken jeg mener når jeg sier at dette virker på meg som noe man ville sagt under en kaffekveld for skravlekjerringene i bygda.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 17 okt 09, 19:46

I alle fall så hørte jeg riktig da. ørene mine har det aldri vært noe feil med. Jeg får tillegge desverre. Detter er trist lesning

http://www.demokraten.no/lokalsport/article4648106.ece

 

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 okt 09, 20:58

Nå er problemet lite. Det som virkelig er problemet er at vi skal ha Nordli i 2 år til...


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 okt 09, 21:03

alle visste at det var galskap å ansette nordlie.. Ledelsen er jo helt frareist.. Fuck Dag Solheim i Canal + som kom på det geniale forslaget..   Bare kjipt at det her kom så raskt..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 okt 09, 21:30

Det er dessverre journalister som Knut Johannesens privilegium å spy ut sine personlige standpunkt som objektive sanheter,

Pressens makt er stor og det vet dessverre enkelte å benytte til å mele egen kake eller egne standpunkt!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 18 okt 09, 01:06

Opprinnelig postet av dracula

Det er dessverre journalister som Knut Johannesens privilegium å spy ut sine personlige standpunkt som objektive sanheter,

Pressens makt er stor og det vet dessverre enkelte å benytte til å mele egen kake eller egne standpunkt!

Enten er du utrolig naiv, eller så er du særdeles navlebeskuende dersom du tror dette kun er Johannesens subjektive og personlige mening. De fleste som har eller har hatt et forhold til treneren TomN vet at dette faktisk er en veldig reell hverdag...

 

Den mannen skulle aldri fått lov til å sette sine bein på stadion som trener, kanskje ikke som ekspert for Tv2 engang...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 18 okt 09, 01:24

For en elendighet. Kanskje det kunne opprettes en egen tråd hvor man kunne fått ut all negativ tankevirksomhet man har rundt FFK for tiden. Kampen for å overleve overskygges av all annen skit som daglig kommer ut fra kaoset nede på værste. Dette er hvordan jeg føler det iallefall. Makan....


palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04
Innlegg: 202

Lagt til: 18 okt 09, 04:01

Herregud....hvordan kan man forsvare denne artikkelen?

Uansett om det er sannheter i ting han skriver,dette blir jo bare helt patetisk. En artikkel som klart går på "journalistens" egne meninger...og et herlig tidspunkt å komme med slike oppgulp på.....spar meg


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 okt 09, 08:27
Endret: 18 okt 09, 08:45
Endret av: Bedreviteren

Det var nok lettere å redde KIL og Viking. Først og fremst fordi dem hadde spillere som brukte speil innimellom og tåler en utblåsning. Desverre har vi en gjeng med kjerringer og som overhodet ikke har evnen å gå i seg sjøl. Herregud er det så vanskelig å kun jobbe for å redde plassen dem 2-3 siste ukene? Nei, tydeligvis ikke... Buhuu, Tom kjefta på meg... Buhuu, vi trener for hardt.... Buhuu, jeg må følge med på treninga... Buhuu, jeg kan ikke ta ut laget....... Buhuuuuuuuuuuu

     Tenk om vi hadde ansatt Sir Alex. Han som sparket en sko på Beckham i pausen, og som ved jevne mellomrom får raserianfall. Han kunne jo ikke holdt lenge i FFK. Nei, få tilbake Aune og legg makta til garderoben...

 

 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 18 okt 09, 09:02

Bra det ikke bare er meg. For meg så virker det som de er noen pyser ut av en annen planet. Blir det adecco håper jeg inderlig at alle pinglene forsvinner og inn med noen som kan blø for drakta, og ikke bare sutre.

---------------------------

Heia FFK


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 okt 09, 09:12

Tom ordner opp han. Får håpe vi får luka bort litt daukjøtt etter sesongen. Johannessen i Demokraten vil vel ikke akkuratt FFK godt når han skriver en sånn artikkel i disse dager.


Slettet
Slettet av bruker eller moderator

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 18 okt 09, 10:16

Hei KEJ, snakker du her om navlebeskuelse og manglende objektivitet må du heller gå i deg sjøl.

Uenighet javel, men værså snill arrester meg gjerne, dersom det er ikke er ett sanhetsgehalt i at journalister kan skrive personlige meninger og ikle de som fakta.

Mao kan vi være uenige om innholdet i artikkelen i Demo, uten at noen av lesere verken er navlebeskuende, naive eller subjektive for den saks skyld.

Please ta poenget ikke mannen.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 18 okt 09, 11:07

Dette topper vel all den elendigheten denne tåpelige Johannesen har skrevet noen gang! Eneste fremgangen var vel at det denne gang var under 5 skrivefeil i en av artiklene hans, det bruker jo være vanskelig å lese dem pga alle skrivefeilene!

Det høres jo ut som om det er samme person som får kjeft hvert jævla kvarter på hver trening! Er det ikke en oppvekker disse overbetalte spillerne trenger nå? Askar har vært søppel siden sommeren og bør få høre det også på trening! 
Man kan ikke si Nordlie har ledet laget i 5 kamper når han omtrent  ikke hadde hilst på guttane før Tromsøkampen. Da står han med 4 kamper og 2 seire. Før han kom hadde vi 6 seire på 22 kamper. Vinner vi i morra har han 3 seire på 5 kamper!

Problemet med FFK er alle de sutrekjerringene som ikke er villig til å gi folk en sjanse!  Det gjelder særlig mange supportere. At Nordlie har gått ut og sagt at noe må gjøres helt opp i toppen av FFK systemet burde applauderes, for det er vel noe de fleste er enige i?! La denne mannen røske opp i det som må røskes opp i og starte på "scratch"

 


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 18 okt 09, 11:10

Ja la oss enderlig få noe mer vi kan klage og sutre over. Nå har vi tre kamper igjen av serien. Alle like livsviktige for klubben. Så nå er tiden inne for å ta treneren og fortelle hvor jævelig det er å være spiller i FFK.

Fy faen så patetisk. Noen ganger lurer jeg virkelig på hvor enkelte er i hue sitt.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 18 okt 09, 11:14

Johannessen burde lagt denne ballen død til etter sesongen er ferdig, først da kunne han fortalt om tingenes tilstand i klubben. Dette hjelper ikke FFK på noen måte.

Jeg skal ikke si noe om hva jeg mener om artikkelen, men jeg har en følelse om at dette vil vi høre mer om etter denne miserable sesongen er ferdig.

Mine meninger om Tom Nordlie som fotballtrener er ingen hemmelighet, men nå håper jeg bare at FFK redder plassen.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f