Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: FFK - Vålerenga (24 serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 9 5

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 04 sep 09, 08:30

Boges blir midtspiss i denne kampen, RAmberg vurderes som defensivt  anker


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 04 sep 09, 09:42

Opprinnelig postet av tomroar

Boges blir midtspiss i denne kampen, RAmberg vurderes som defensivt  anker

 

Kan være ok med Borges som spiss. Nå har vi endelig to vinger som kommer til krittet for å slå inn, og da er vel Borges en av de beste vi har til å gjøre noe med innleggene. Mer kritisk til Ramberg som defensivt anker


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 04 sep 09, 11:16

Opprinnelig postet av tomroar

Boges blir midtspiss i denne kampen, RAmberg vurderes som defensivt  anker

Og midtbanen blir da Ramberg, Gashi og Kvisvik?

Hvis Ramberg likevel ikke blir defensivt anker, evt må av med skader e.l.,  hvem er da alternativet i øyeblikket?

Har liksom en følelse av at Wehrman etterlater et like stort tomrom som han fylte da han kom, selv om han har vært svak i år.

---------------------------

Alt og ingenting er like umulig,
resten er innen rekkevidde.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 04 sep 09, 11:24

Kaesy har vel ikke vært noe annet enn ett tomrom i år egentlig!!

 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 04 sep 09, 11:31

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hvis Ramberg likevel ikke blir defensivt anker, evt må av med skader e.l.,  hvem er da alternativet i øyeblikket?

La Martin Elvestad spille midtbaneanker!!!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 sep 09, 11:36

Nå er det en gang slik at i en 4-3-3 formasjon spiller man med tre spillere på sentral midtbane med to indreløpere og da er ikke nødvendigheten av et utpreget midtbaneanker så stor. Det meste av det defensive ansvaret hviler ikke kun på ankeret, men blir mer fordelt på de tre i midten.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 04 sep 09, 11:43
Endret: 04 sep 09, 11:45
Endret av: thorsen

Med Wallace tilbake synes jeg Thomassen er soleklar indreløper hvis han blir skadefri. Evt. Borges også, hvis han ikke spiller på topp.

Så får Elvestad, Gashi, .. Ramberg, ...... Barsom og Askar(?) krige om de siste plassene på midten. Kvisvik kan vi vel anse som ferdig på FFK's midtbane...


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 04 sep 09, 11:46

Men om den sentrale spillern er god på å dekke rom, takling og passnings sterk og leser spillet godt er ikke den kombinasjonen å forakte. Det var med en slik spiller vi hadde suksess på slutten av 2006, Wehrmann er jo ute så det er mest naturlig att denne plassen nå dekkes av Elvestad, mtp at han innehaqr mest av de kvaliteten som trengs. Men mtp hvilken trener vi har ender vi nok opp med Hansi i den rollen, som er en god nr 2.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 sep 09, 11:53
Endret: 04 sep 09, 12:05
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av tomroar

Boges blir midtspiss i denne kampen, RAmberg vurderes som defensivt  anker

Og midtbanen blir da Ramberg, Gashi og Kvisvik?

Kvisvik blir selvsagt ikke midtbanespiller (indreløper) i Tom Nordlies 4-3-3. Kvisvik er et alternativ til vingen, men får neppe særlig med spilletid om Andersson er skadefri.

At Ramberg skal være defensivt midtbaneanker bekymrer meg. Mangler bare at Abbe er alternativet.

Borges som midtspiss? Over hodet ikke overraskende, da Gardar har vært forferdelig dårlig i det siste. Litt synd, da det hadde vært artig å se Borges der han hører hjemme på midtbanen, men laget kommer foran enkeltspillere.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 04 sep 09, 12:39

Ramberg er den eneste alternativet på sentral midtbane i 4 3 3. Eller vi har Elvestad, men han er fortsatt ett stykke unna TL spill.. Så Ramberg bør bli den sentrale.

Men det overrasker meg litt at det allerede nå er bestemt hvem som skal spille hvor, kampen er jo ikke før om ei uke.. Håper fortsatt at Gardar får tillitt på topp, så kan Borges og Gashi/Thomassen bekle indreløperplassene.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 04 sep 09, 16:07

Opprinnelig postet av ffkmufc

Men det overrasker meg litt at det allerede nå er bestemt hvem som skal spille hvor, kampen er jo ikke før om ei uke..

Hvem har sagt at laget er bestemt?

---------------------------

Heia FFK


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 sep 09, 16:27
Endret: 04 sep 09, 16:35
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av ffkmufc

Ramberg er den eneste alternativet på sentral midtbane i 4 3 3. Eller vi har Elvestad, men han er fortsatt ett stykke unna TL spill.. Så Ramberg bør bli den sentrale.

Hvorfor er Ramberg det eneste alternativet?

Det går an å bruke Gashi som et rent uromoment/terrier i den rollen også, en fattigmanns Gattuso. Ankeret må ikke for enhver pris være en spillende midtbanestrateg. Tidligere i år da Ramberg og Gashi spilte sammen i en toer på midten, så har jo stort Ramberg tatt den offensive rollen (gått på løp), mens Gashi har tatt seg av det defensive, selv om rollefordelingen ikke alltid har vært like tydelig som med Wehrman på banen (flatere firer).

Greit, Ramberg er flink til å lese spillet og bryte foran, men jeg bare ser for meg at han blir for veik og puslete i den rollen. I tillegg har han akkurat fremvist noen blendende treffsikkerhet på pasningene sine som tilsier at han skal være et så mye bedre alternativ i den rollen enn Gashi.

Det beste alternativet hadde vært Gislason! Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 04 sep 09, 16:31

Helt klart!

---------------------------

Heia FFK


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 04 sep 09, 18:15

Jeg ser ikke for meg Gashi som den sentrale, da jeg helst vil at den i midten skal kunne styre seg litt. Tviler på at Gashi klarer å holde igjen, han presser på alt som er.. Hvis Gashi spiller i midten kommer det til å bli veldig lite struktur på midtbanen. Ramberg har også mye bedre spilleforståelse enn Gashi, noe som er veldig viktig i den rollen.

Men når det er sagt, så er ikke Ramberg noe bra alternativ hellerSmile


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 04 sep 09, 20:33

Jeg mener at når spillere konsekvent underpresterer på bortebane,og konsekvent er avhengig av gode førsteinnvolveringer for å spille toppkamper-ja da sitter problemet mellom øra! Ramberg har et veldig høyt toppnivå,og jeg har tro på at Tom kan få han til å prestere på et høyere nivå.The sky is the limit!-Nordlie har jo sagt til Ramberg at han blir svært sentral i hans lagbygning.Og de snakker svært mye sammen for tiden.


obbink

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 05 sep 09, 11:27

jeg liker Ramberg! 

men laget har underprestert i hele år, så nå er det på tide at de begynner å levere varene.

mulig det sitter en psykisk sperre iår for å spille god fotball men det tror jeg Tom kan fjerne. 

For eksempelvis barsom som går ut å sier at vi er for gode til å rykke ned. hører ingen sted hjemme.

de må nå tenke 1 kamp frem å ta frem gutsen å jobbe som ett lag da VINNER FFK.

 

btw: off topic. få signert Everton.

---------------------------

Stå på guttæne


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 05 sep 09, 11:58

Kjøpte nettopp 4 billetter til meg og noen kompiser til kampen, fikk plasser spredt over hele G feltet så tydeligvis nærmer det seg fullt! Regner med at de "enkle" billettene er vanskeligst å få solgt så har gjort klubben en tjeneste ogsåWink

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 05 sep 09, 17:33

 

Håper på :

Kenny

PAC     Ophaug     Piiroja     Wallace

Wass     Borges     Lala

Valencia     Everton     Andersson

---------------------------

You`ll never walk alone...


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 05 sep 09, 17:50

tror ikke Andersson rekker kampen.. tror ikke dem gambler med skaden. så det kvisvik spiller er mitt tips

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 05 sep 09, 17:54

Jeg tør vedde mange penger på at Ramberg spiller.

---------------------------

Heia FFK



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 9 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f