Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie har signert

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 13 3

madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 535

Lagt til: 29 aug 09, 12:44

evt. så blir man ikke hørt om man fører samtaler internt og derfor MÅ se seg nødt til å kjøre slike saker gjennom media for at FFK Administrasjonen skal gidde å bry seg med det.
kun spekulasjoner fra min side....

Kanskje dette forandres med TN? Hvem vet.

---------------------------

Ja Rekti...


- FFK / LFC / Østsiden -


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 29 aug 09, 12:10

Stå på Raymond!

Du sier det andre føler. Synes intervjuet var helt greit, og jeg er veldig enig med han. Men om det var noe vits i på dette tidspunktet kan vel diskuteres. Han kunne heller tatt det opp etter sesongen.

Var det ikke slik at Raymond hadde medieboikott da?


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 29 aug 09, 12:25

Opprinnelig postet av Plankekæll

Var det ikke slik at Raymond hadde medieboikott da?

 

Ja den er litt rar den der.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 aug 09, 12:34
Endret: 29 aug 09, 12:53
Endret av: Patrioten

Raymond er nok livredd for å bli utsllit under med treningene Nordlie og må vel si i fra før han blir detSealed.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 29 aug 09, 12:57

Vel, kanskje Raymond har lært seg når det er tid for å tie og når det er tid for å snakke.

Denne gangen mener jeg faktisk at det var på tide å prate. Alle skjønner at det ble murring etter ansettelsen. Da er det kanskje bra at noen av de forklarer grunnen. I alle fall når grunnen er at de mener de burde vært informert i forkant av media. Og at de vil lojalt gi Nordli en sjanse, og der regner jeg med og tror han snakker for alle

Videre så setter han også kanskje fingeren en av tingene som spillerene har manglet. Og det er det sosiale. Det at det ikke har vært gjort noen sosiale ting sammen er jo faktisk en av de største "skandalene" etter min mening. Ett team som skal prestere 100% må også være venner til en viss grad. Det å kun møtes på jobben, med den slitasjen det innebærer med irritasjon og klikkdannelser er ikke bra. 

Man trenger å møte hverandre som mennesker og, ikke bare som "proffesjonelle". Prate om gleder og sorger og dele disse og bare slappe av. Slik at man lettere kan forstå hvorfor en person gjør ditt eller datt på jobben, som uten sosial omgang kan virke helt umotivert. 

Vet man hvor feks ett raseriutbrudd egentlig kommer fra, er det lettere som kollega/medspiller å overse det slik at det ikke forsurer stemmninen f eks. Og det er mye vanskeligere å skuffe en venn en en kollega. Med det så mener jeg at man vil stå opp for hverandre og teamet og yte mer enn man ellers ville gjort. 

Og det virker jo som Raymond nesten har sansen for Nordli allerede, i alle fall at han har slike tiltak i programmet sitt.
Tror ikke Raymond misliker å trene jeg, men noen mennesker må dras i øra litt for å yte maks, ellers så gjør de kun det de MÅ for å få utbetalt lønna si. Dette gjelder for fotballspillere såvel som andre yrkesgrupper. 

Det merkelige er faktisk at de aller fleste mennesker liker å bli stilt harde krav til, og faktisk blomstrer i en sånn setting. For alle mennesker liker å prestere bra og få skryt for det, ingen liker å underprestere i forhold til sine evner. Men når man først har begynt på galeien med dårlig innsats så får man dårlig samvittighet, og får enda mindre lyst til å jobbe hardt. En nedadgående spiral kalles det, og er vanskelig å bryte for personen alene. 

Tror faktisk Raymond mfl vil blomstre igjen, akkurat som de gjorde da Grønhagen kom og "røsket opp i ting".


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 aug 09, 14:19

Jeg støtter vanligvis Kvisvik, men her prater han tull. For det første er det som Barsom sier bare i Norge hvor spillerne, skal ansette sin egen trener.( I næringslivet ser du faktisk de samme tendensene)
Hva skulle de da gjort, gått inn i garderoben og tatt avstemming?
For det andre så er det spillerrådet som eventuelt må bli involvert, noe som ble gjort i starten på prossesen, men der sitter ikke godeste Kvisvik.
Men han reddet seg godt inn, og jeg tror nok at han finner en god kamerat i Nordlie når det skal arrangeres grillfestLaughing

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 29 aug 09, 16:18
Endret: 29 aug 09, 16:19
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Jeg støtter vanligvis Kvisvik, men her prater han tull. For det første er det som Barsom sier bare i Norge hvor spillerne, skal ansette sin egen trener.( I næringslivet ser du faktisk de samme tendensene)
Hva skulle de da gjort, gått inn i garderoben og tatt avstemming?
For det andre så er det spillerrådet som eventuelt må bli involvert, noe som ble gjort i starten på prossesen, men der sitter ikke godeste Kvisvik.
Men han reddet seg godt inn, og jeg tror nok at han finner en god kamerat i Nordlie når det skal arrangeres grillfestLaughing

Det er ikke tull. Spillerne har som arbeidstakere rett til å vite hva som skjer av omstilninger i maktposisjonene. De har ikke rett til å bestemme hvem som skal inn, men en seriøs klubbledelse tar spillerene sine til råds når de ansetter en ny trener for dem. Det er jo helt naturlig.

 

EDIT: Forresten så lønner det seg å lese hele innlegget. Spillerrådet var involvert ja, nå tok jeg den. Cool

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 29 aug 09, 16:44

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

For det andre så er det spillerrådet som eventuelt må bli involvert, noe som ble gjort i starten på prossesen, men der sitter ikke godeste Kvisvik.

Avgjørelsen var allerede tatt da spillerrådet "ble involvert".

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 aug 09, 17:00
Endret: 29 aug 09, 17:02
Endret av: FFK pra sempre

Jeg bli veldig usikker på hvordan det menes man konkret skal innvolvere spillerne i en slik prosses?
Utover det å fortelle hva man jobber med og hvorfor.

Enig med Esten O Sæter som sier,
DERMED ikke sagt at FFK-spillernes skepsis skulle ha stoppet denne overgangen. Det er ikke spillerdemokrati som driver norsk fotball framover.

Samtidig som Tom Nordlie må tilpasse lederstilen sin slik at FFK blir en arbeidsplass som får det sportslig beste ut av de ansatte, bestemmer klubbledelsen alene over hvem som skal trene laget.

 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 29 aug 09, 17:25

Det er viktig på alle arbeidsplasser at man føler seg viktig,at man blir tatt med på råd.Som jeg sa i en annen tråd det var aldri spesiell motstand mot nordlie i FFKs spillergruppe,men man reagerte på at man ble satt i forlegenhet pga alle viste noe før de.Og når man ble informert,var det som vanlig det siste året.på en nedlatende måte,som gjorde at enkelte ble forbanna.Det paradoksale,som kvisvik er inne på,er at spillere bla han og ramberg forsto hvorfor en mann som Nordlie ville være aktuell,og ville antagelig vært positive.Men menneskebehandling er ikke direktøren i FFKs sin styrke.Av den grunn er alle i grunnen veldig glad for at nordlie tar over som sportsdirektør.RH,har en stil som enkelte med bakgrunn i andre kulturer ,humoristisk har sammenlignet med statspolitiet,det er ikke sikkert det er utelukkende positivt ment!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 aug 09, 17:36
Endret: 29 aug 09, 17:37
Endret av: FFK pra sempre

Jeg hører alle snakke om å bli tatt med på råd, men på råd om hva?
Om det er riktig å ansatte en ny trener?
Eller hvilken trener det skal være?
Jeg mener dette er typisk ola dunk, alle skal ha noe de skal ha sagt, men få vil ta ansvaret.

Og generelt mener  jeg at jo dårligere resultater du har, enten som ansatt eller spiller, jo mindre bør du legge deg i hva ledelsen mener er nødvendig.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 29 aug 09, 17:42

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Og generelt mener  jeg at jo dårligere resultater du har, enten som ansatt eller spiller, jo mindre bør du legge deg i hva ledelsen mener er nødvendig.

Så om ledelsen er årsaken til at du underpresterer over tid grunnet manglende tiltak, oppfølging osv, så er det din feil? Jo uttalt som en skikkelig leder... Flott jobba... På generelt grunnlag syns jeg du kommer med mange gode ting til bordet, mange gode meninger og vettuge uttalelser, men akkurat nå føler jeg at du skyter i blinde og på feil blink, beklager...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 aug 09, 17:50

Opprinnelig postet av KeJ

Så om ledelsen er årsaken til at du underpresterer over tid grunnet manglende tiltak, oppfølging osv, så er det din feil? Jo uttalt som en skikkelig leder... Flott jobba... På generelt grunnlag syns jeg du kommer med mange gode ting til bordet, mange gode meninger og vettuge uttalelser, men akkurat nå føler jeg at du skyter i blinde og på feil blink, beklager...

Helt enig at ledelsen må ta en stor del av skylden for årets prestasjoner, men spillernes ansvar er langt fra mindre.
Og jeg har vært en av Henriksens skarpeste kritikkere, men her mener jeg de har gjort det meste riktig. Hvis de informerte gruppa om at de ønsket ett skifte og at de var i en prosses, mener jeg det er alt spillergruppa kan forvente.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 29 aug 09, 18:08

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Helt enig at ledelsen må ta en stor del av skylden for årets prestasjoner, men spillernes ansvar er langt fra mindre. 

Og jeg har vært en av Henriksens skarpeste kritikkere, men her mener jeg de har gjort det meste riktig. Hvis de informerte gruppa om at de ønsket ett skifte og at de var i en prosses, mener jeg det er alt spillergruppa kan forvente.

Er i grunn helt umulig for oss lekmenn å uttale oss om de prosesser som har pågått i FFK året 2009, men jeg håper inderlig hoder vil rulle, uanvhengig av resultatet ved årslutt. Sier ikke at Henriksen må gå, men jeg mener noen bør plassere ham i et kott uten vinduer, med skylapper og beskjed om å se på økonomien og intet annet. Den mannen fremstår like karismatisk som en sokk etter ei uke i felten. Han er dyktig på økonomi, men personalpolitisk er han umulig.

 

Joda, dersom de informerte spillerutvalget i etterkant av styrevedtak så kan jeg være enig med deg, men jeg tror, og vektlegger tror, ikke at så ble gjort i den rekkefølgen som er mest naturlig. Selv TFA ble jo informert i ettertid, og da er det noe som ikke stemmer, i alle fall i min verden. At klubben måtte gjøre noe er hevet over enhver tvil, men det normale ville vært å informere spillerne om de pågående prosesser, gi de noen indikasjoner på hvem de ville kontakte, og hvem de med all sannsynelighet ville gå for. Er aldri morsomt når man får slike beskjeder, som faktisk får en konsekvens for ens arbeidsforhold via media og bekjente...

men det er selvsagt bare min mening...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 30 aug 09, 01:56

I disse dårlige tider med konsekvent stang ut forekommer det meg at jeg helst hadde sett den klassiske ansvarsmodellen á la NFFs lover om samarbeid mellom klubb/ASA: Klubben tar seg av det de er gode til, det sportslige, og ASA tar seg av det de er gode til (det økonomiske).

Det er vel ikke noen som betviler Henriksens egenskaper innen økonomi og økonomistyring. Og det er det han etter min mening burde ha befattet seg med. Han har ikke idrettsbakgrunn, rett og slett.

Jeg synes det blir merkelig og feil at ASA-ets direktør er den som skal inn og ta grep, i motsetning til at klubbens styre gjør det. ASA skal drive den kommersielle driften, mens klubben skal stå ansvarlig for den sportslige biten, eventuelt sette bort noe av ansvaret til ASA Det å ta grep og gå til skrittet å skaffe ny trener er et initiativ som er så fundamentalt og nært knytta til sportslige disposisjoner at klubben burde ha tatt full styring.

Det ser ut for meg som om Direktør Henriksen handler i mangel av noen andre, og det blir helt gæernt.

Klubbstyret er atlfor svakt. De er ikke på banen når de burde vært det. Faktisk er det for meg ut som om de ikke er på banen i det hele tatt. Det er klubben som skal forvalte klubbkulturen, ASA burde begrenses til å forvalte økonomien.

Jo mer usynlig og handligslamt klubbstyre, jo sterkere ser ASA ut gjennom sin direktør, og det er det jeg tror er tilfellet i prosessen som har ført til at TN er i klubben. Motgang må håndteres annerledes enn panikk-kjøp uten samarbeid med klubb og spillergruppe.

At A-lagstrener skal "svare for" en direktør som ikke har idrettsbakgrunn blir helt feil. Jeg orker ikke tanken om at Runar Henriksen skal gjøre sportslige vurderinger.

Når hadde sist FFK et velfungerende klubbstyre som var på banen i sportslige saker? Som var motor i ansettelser, gjorde sportslige vurderinger, samarbeida med spillergruppa? Hvordan en klubb skal styres er helt uinterressant så lenge de som burde styre ikke er interesserte. Hvis det er for mye å gjøre for klubbstyret som tross alt ikke får betalt for jobben de gjør, ja kanskje man burde ha en sportssjef da, som svarer for klubbstyret, og ikke ASA...


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 30 aug 09, 12:28

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Jeg hører alle snakke om å bli tatt med på råd, men på råd om hva?
Om det er riktig å ansatte en ny trener?
Eller hvilken trener det skal være?
Jeg mener dette er typisk ola dunk, alle skal ha noe de skal ha sagt, men få vil ta ansvaret.

Og generelt mener  jeg at jo dårligere resultater du har, enten som ansatt eller spiller, jo mindre bør du legge deg i hva ledelsen mener er nødvendig.

Ikke vanskelig å gjette at du er i en lederstilling, men relativt liten sans for at andre kommer med innspill eller blander seg i "dine"saker?Smile

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 30 aug 09, 14:24

Opprinnelig postet av stjernengutt

Ikke vanskelig å gjette at du er i en lederstilling, men relativt liten sans for at andre kommer med innspill eller blander seg i "dine"saker?Smile

Det er lett å kritisere Henriksen, men tydligvis veldig vanskelig å  være konkret på hva hva/hvordan spillerne skal invovleres?
Mitt inntrykk er nesten at du og andre mener Henriksen skal spille ett spill, slik at spillerne skal "føle" at de er blitt hørt på.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 30 aug 09, 14:59

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Mitt inntrykk er nesten at du og andre mener Henriksen skal spille ett spill, slik at spillerne skal "føle" at de er blitt hørt på.

Hmm... Ved å la de ansatte tro at de har kommet med forslagene og skapt en illusjon som tilsier at de har tatt en god avgjørelse har i alle fall jeg lyktes veldig bra enn så lenge... Jeg vet hvor jeg vil, jeg vet hva jeg vil ha gjort, og jeg vet hvordan oppgaven skal utføres, men i mange tilfeller lar jeg de ansatte tro at de har stått for den prosessen, også gir jeg de en klapp på skuldra for godt gjennomført arbeid. Funker hver gang, og jeg har nok av fornøyde ansatte...  Ved å bruke denne modellen kan jeg også ved høve kreve min mening fra tid til annen og slippe gnål om urettferdig behandling og overkjøring...

Så min gode mann, det handler om å bruke hue, stole på magefølelsen og spille kortene rett. Man kan ikke kreve respekt, den må fortjenes... Er i grunn veldig enkelt... Ved å kjøre hardt mot hardt og fortelle hele verden at du er sjef, ja så kommer du ikke langt. Du blir aldri bedre enn det svakeste leddet i kjeden, og du kommer deg aldri videre om du ikke har dyktige medarbeidere rundt deg...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 30 aug 09, 15:30

Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Mitt inntrykk er nesten at du og andre mener Henriksen skal spille ett spill, slik at spillerne skal "føle" at de er blitt hørt på.

Hmm... Ved å la de ansatte tro at de har kommet med forslagene og skapt en illusjon.....

Nettopp, denne strategien er velbrukt av mange norske ledere. Og jeg skal ikke nekte for at jeg selv også har gjort det til tider. Men all til sin tid.
I krisetider spesielt, mener jeg det er feil å innvolvere spillerne for mye når du står ovenfor avgjørelser som å ansatte ny trener.  Min erfaring er at da ønsker de fleste "ansatte" en som tar grep og loser dem igjennom krisa. Slik at de kan fokusere på sine arbeidsoppgaver, som de gjerne har mer enn nok med i nettopp krisetider.

Men det er bare min ydmyke meningCool

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 30 aug 09, 21:51

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Men det er bare min ydmyke meningCool

Tror nok at vi i bunn og grunn er ganske enige, jeg velger bare å gå litt lengre for ikke å tråkke noen på tærne Wink

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 13 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340