Husk meg
Brukernavn
Passord

Abgar Barsom og publikums oppførsel mot enkeltspillere

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 aug 09, 21:30

Nummer 2 er ikke bare destruktiv, den virker mot sin hensikt.

Det er faktisk forsket på. Når man mottar en beskjed om å "ikke" gjøre noe, vil sjansen være svært stor for at man faktisk gjør det man får beskjed om å ikke gjøre. Dette er på grunn av at hjernen ikke får med seg ordet "ikke". En beskjed som " ikke snakk så høyt" vil hjernen da oppfatte som "snakk høyt".

Grunnen til dette er at alle beskjeder vi får, visualiserer vi ubevisst inne i hodet vårt. Det er umulig å visualisere at man ikke gjør noe, derfor mottar kun hjernen "snakk høyt".

En håndballtrener (husker ikke hvem), gjorde et forsøk rundt dette en gang. Han delte opp laget sitt i to grupper og hadde en skuddøvelse. Den ene gruppen fikk beskjed om å ikke skyte høyt, for keeperen var lang. Den andre gruppen fikk beskjed om å skyte lavt. Ca. 8 av 10 skudd fra den første gruppen gikk høyt i mål, mens alle skuddene hos den andre gruppen var lave skudd.

Derfor er det viktig at trenere gir gode, klare og konstruktive tilbakemeldinger til spillerne sine. Håper at Aune gjør dette, men det gjør han sikkert. :-)


Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 04 aug 09, 21:38

Opprinnelig postet av tomroar

1., gangen hadde nok alt. 1 vært beste, men når Barsom 20.gangen gjør det motsatte, eller Kvisvik slår nok en dårlig løs corner, burde vi hatt han Nils Arne Eggen der, norges beste trener gjennom tidene, han pakket ikke inn mye, med de beste resultater.

Du er vel inne på noe her som mange er enig i. Det er treneren eller sjefen som skal komme med klare meldinger, ikke en såkalt supporter. Trur du virkelig at Barsom vil prestere bedre hvis hele stadion buer når han kommer inn, enn hvis han hadde fått applaus og godord?


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 04 aug 09, 21:42

Hadde du leste innlegget om noe som kuliminerer i frustrasjon, så er vel det svaret.

Aune er ikke Eggen , og kritikken var nok like mye direkte mot Barsom som indirekte til Aune.

Uten en sjef som tar ansvar ............


Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 04 aug 09, 22:02

Opprinnelig postet av tomroar

Hadde du leste innlegget om noe som kuliminerer i frustrasjon, så er vel det svaret.

Aune er ikke Eggen , og kritikken var nok like mye direkte mot Barsom som indirekte til Aune.

Uten en sjef som tar ansvar ............

Jeg har lest det, men det har jo egentlig ikke noe å si. Resultatet er det samme, Barsom blir ikke bedre av å bli buet ut før han entrer banen, uansett grunn for pipingen. Det kan jeg ikke forstå at det er noe tvil om. Og da er de som buer med på å gjøre laget de lissom skal støtte dårligere, og det henger jo ikke på grep.

Aune gjorde et ganske tøft valg ved å sette kapteinen på benken, føler det er å ta ansvar. At han velger å sette inn Barsom når det er 10 minutter igjen vil jeg si er forståelig, da ffk leder og Barsom er en rutinert mann. Stallen til ffk er ikke så stor så det bare er å finne frem andre å sette inn. Det er jo en grunn til at de som spiller spiller. Selvsagt kan man være uenig i laguttak o.l., men å hevde at de som skriver innlegg like gjerne kunne ledet laget, da forstår man ikke mye om jobben som fotballtrener. Det er mer enn å ta ut de 11 man mener er best.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 04 aug 09, 22:06

Det var klokt ! å sette inn på en spiller som utrolig mange ville satt på Rygge flyplass


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 04 aug 09, 22:06
Endret: 04 aug 09, 22:14
Endret av: djpete

Opprinnelig postet av tomroar

Hadde du leste innlegget om noe som kuliminerer i frustrasjon, så er vel det svaret.

Aune er ikke Eggen , og kritikken var nok like mye direkte mot Barsom som indirekte til Aune.

Uten en sjef som tar ansvar ............

Beklager tomroar, men du skriver utrolig mye dumt! Innimellom lurer man på om du bare kødder.

Hadde du vært spiller, så tror jeg du hadde møtt massiv buing på stadion pga alle dine idiotiske innlegg. Hadde du sluttet av den grunn, og begynt å ha litt mer kommersielle meninger? Nei, jeg tror ikke det, for du gjør vel så godt du kan, selv om det ikke virker sånn:-)

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 04 aug 09, 22:19

Vet jeg trekker det litt langt, men er noen uenig i  det siste innlegge om Rygge, ja da burde de i hvertfall bare være supporter 


Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 04 aug 09, 22:28

Det er stor forskjell på å vrake Barsom fra laget, til å sende han hjem. I situasjonen ffk er i nå, så trenger de alle spillerne de har tilgjengelig. Hvis de hadde gjort som du ønsker, så måtte de ha betalt lønn for en spiller de ikke kan bruke, som er fast i troppen. Det virker ikke for meg som en god løsning. Det kryr ikke av gode vinger i klubben


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 04 aug 09, 22:29

Opprinnelig postet av tomroar

Vet jeg trekker det litt langt, men er noen uenig i  det siste innlegge om Rygge, ja da burde de i hvertfall bare være supporter 

Jeg mener at vi ikke skal forlenge med Barsom, av div grunner. Oppførsel på banen, arbeidsinnsats og mest av alt pga mangel på ferdigheter som kantspiller. Han hefter veldig ofte spillet vårt, og virker til å være en litt "fuss i alt" type. Alikevel mener jeg at det var et korrekt bytte, og jeg pep definitvt ikke, det ville jeg aldri få meg til, og jeg ble regelrett flau på våres vegne. Vi var i sluttfasen av en kamp vi virkelig trengte å vinne, Raymond var sliten, og er kretiv offensivt, men vi trengte ikke en kreativ offensiv raymond, vi hadde mer bruk for en revansjesugen defensiv kriger, i Barsom. Derfor var byttet korrekt etter min mening. 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 04 aug 09, 22:34

Der er vi uenig, hva med f.eks Elvestad som ønsker å bidra, fortsatt på benken i den kampen, kom inn var da var  1-6 i E-cupen.   Tro fortsatt det var uklokt med Barsom, det var jo ikke første gangen at han spillte til strykkarakter


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 04 aug 09, 23:11

Opprinnelig postet av tomroar

Der er vi uenig, hva med f.eks Elvestad som ønsker å bidra, fortsatt på benken i den kampen, kom inn var da var  1-6 i E-cupen.   Tro fortsatt det var uklokt med Barsom, det var jo ikke første gangen at han spillte til strykkarakter

Du mener han spilte til stryk, i de 10 minuttene han fikk mot Viking? Nå kødder du igjen, eller??? Jeg så en spiller som var ivrig på å vise seg frem, og heller ikke gjorde noen feil, selv om han selvsagt ikke rakk å prege kampen.

Når det gjelder Elvestad så kjenner jeg han ikke nok til å uttale meg. Det lille jeg har sett av han når han har spilt for A-laget har han absolutt ikke imponert, snarere tvert om, uten at jeg dømmer han nord og ned for det. Er han god nok, så får han sjanser igjen, så får det være opp til han å utnytte de små sjansene han får.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 04 aug 09, 23:53

mente Barsom's kamp i e-cup , etter dette skulle han ikke kommet inn


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 04 aug 09, 23:57

Opprinnelig postet av tomroar

mente Barsom's kamp i e-cup , etter dette skulle han ikke kommet inn

Ok. "Agree  to disagree!" Er det ikke noe som heter noe sånt?

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 05 aug 09, 00:39

Opprinnelig postet av tomroar

1., gangen hadde nok alt. 1 vært beste, men når Barsom 20.gangen gjør det motsatte, eller Kvisvik slår nok en dårlig løs corner, burde vi hatt han Nils Arne Eggen der, norges beste trener gjennom tidene, han pakket ikke inn mye, med de beste resultater.



Helt fantastisk at DU med dine meninger bruker Nils Arne Eggen og hans tilbakemeldinger som argument. Dette blir jo bare totalt historieløst og kompetanseløst.

Nettopp Nils Arne Eggen er jo kjent for å være DIRKETE, men samtidig være KONSTRUKTIV. Han la ingenting i mellom. Det er helt riktig. Men han fortalte folk HVA de skulle gjøre, ikke hva de ikke skulle gjøre.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 aug 09, 07:59

Nå har svenskene fått med det med seg også.

Aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/norge/article5601526.ab


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 05 aug 09, 15:16

må bare si at jeg syns det er forferdelig at folk holder på sånn.

skal ikke si jeg er noe prakt eksemplar selv. har vært misfornøyd med barsom jeg også, sikkert kommet et utbrudd hvor jeg har sagt hvor dårlig han har vært i det siste, mens jeg har hoppet å bannet i frustrasjon. men har ikke på noen måte prøvd å vende meg ut på banen så han eller noen av de andre spillerne har mulighet til å høre det. rett å slett bare av ren frustrasjon. men det er en helt annen ting å skrike ut til han på banen å pipe på han. det kunne jeg aldri gjort med en ffk spiller. det syns jeg er forkastelig.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f