Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Aalesund - FFK 1-1

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 jul 09, 21:35

kjøp everton sier jeg om prisen ikke er for høy.. jeg har tro på han. Barsom var veldig svak tror han også bør ut av klubben

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 27 jul 09, 21:45

Flaut å høre Gashi ¨på TV2 at "Vi følte vi hadde god kontroll på kampen".

Ardian, er din vurderingsevne så dårlig så bør du ikke spille.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 jul 09, 21:59
Endret: 27 jul 09, 22:04
Endret av: Bedreviteren

Greit med 1 poeng. Men må si jeg overhodet ikke skjønner Aune idag. Kan ikke forstå at Wehrman som tydelig mistrivdes med underlaget og kanskje en liten skade ikke blir byttet ut i pause til fordel for en spiss og trekker Borges ned der han hører hjemme og alltid har spilt.

   Ja, det var kanskje årsværste, men den bløte jævla kunstgressdriten som etter min mening ødelegger norsk fotball skal nok ta en del av skylda...

Ophaug og Thomassen er vel dem eneste som kan få bestått..


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 27 jul 09, 22:15

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Greit med 1 poeng. Men må si jeg overhodet ikke skjønner Aune idag. Kan ikke forstå at Wehrman som tydelig mistrivdes med underlaget og kanskje en liten skade ikke blir byttet ut i pause til fordel for en spiss og trekker Borges ned der han hører hjemme og alltid har spilt.

   Ja, det var kanskje årsværste, men den bløte jævla kunstgressdriten som etter min mening ødelegger norsk fotball skal nok ta en del av skylda...

Ophaug og Thomassen er vel dem eneste som kan få bestått..

For Everton leverte ikke i dag heller?

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 27 jul 09, 21:33

Opprinnelig postet av sklitakling

Borges bør vel flyttes til midtbanen.

......

Enig, det er noe krampeaktig over å sette han som spiss.
Han har dessuten vist at han scorer fra midtbanen.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 jul 09, 21:11

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Nå er det vel portugisisk de snakker i Brasil.

Ja, men kampen gikk i Aalesund...Laughing


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 27 jul 09, 21:14

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Nå er det vel portugisisk de snakker i Brasil.

Ja, men kampen gikk i Aalesund...Laughing

Haha Laughing


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 27 jul 09, 21:45
Endret: 27 jul 09, 22:09
Endret av: Magnum

Opprinnelig postet av Per Egil

Fantastisk intervju med Wathne og Everton!

Referat?

Edit: Fikk vel referat nok når jeg fortsatte å lese... hvilket jeg burde ha gjort før jeg skrev. Embarassed

---------------------------

Hater hat!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 27 jul 09, 21:51

Évertons mål ble ikke plukket ut som kandidat til rundens mål på TV2...

Neida, Borgersens mål var visst bedre. S.g k..k TV2.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 27 jul 09, 21:55
Endret: 27 jul 09, 21:56
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Plankekæll

Évertons mål ble ikke plukket ut som kandidat til rundens mål på TV2...

Neida, Borgersens mål var visst bedre. S.g k..k TV2.

Tenkte akkurat det samme, og det eneste laget de ikke viser EL kampene fra,  begynner virkelig å håpe en annen kanal får rettigheten ved neste korsvei.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 27 jul 09, 21:52
Endret: 27 jul 09, 21:54
Endret av: Stoni

Tv2 liker fortsatt ikke FFK. Hvorfor er ikke Evertons mål med blandt kandidatene til rundens mål??!!??

Ufattelig......men de rakk vel ikke redigere målet kom jo for bare 75 min siden..Tongue out

---------------------------

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 jul 09, 21:54

De viser heller ikke kampen til torsdag heller.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 jul 09, 21:57

Skjønner ikke at Éverton ikke var blandt de nominerte.

At de viser Tromsø og ikke FFK, kan jeg derimot skjønne. Tromsø har faktisk noen profiler på laget sitt, og de ligger litt høyere enn oss på tabellen.

Om TV2 bare skal sende to kamper, kan jeg forstå at de valgte Tromsø- selvom det vel var et "close race".


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 27 jul 09, 22:23

Opprinnelig postet av Patrioten

De viser heller ikke kampen til torsdag heller.

Når jeg går inn for å lese hva folk mener om kampen regner jeg med at folk holder seg til tråden og hva den handler om.

 

 

Ikke at det er så jævlig viktig egentlig, men når du leker dommer og moderator i andre tråder, så prøv og lev opp til det?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 jul 09, 22:47

Fy faen for en gjeng!!!   Her stiller vi med nesten samme lag som tok sølv i fjor, og ingen gidder å løpe... Skulle tro det var bedriftskamp mellom Øra og Brynild vi så idag..

Kan noen rive det kapteinsbindet av Barsom og sende han ut av landet? Og få Borges ned på midten, han er ingen spiss..

+ at Ophaug er tilbake

+ at Wallace er tilbake

+ at Everton scora og virker mer besluttsom. Tidligere i sesongen hadde han ikke gått rett på mål, men heller havna ut på hjørneflagget, og om han hadde havnet foran mål, hadde han enten snublet eller sleiva ballen utafor.

+at Borges er tilbake

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


denspesielle1

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jun 09
Innlegg: 11

Lagt til: 28 jul 09, 01:46
Endret: 28 jul 09, 01:53
Endret av: denspesielle1

Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Per Egil

Fantastisk intervju med Wathne og Everton!

Referat?

_

Her er er en link til intervjuet med et tappert forsøk på en oversettelse fra min side. Hysterisk morsomt/pinlig/sjokkerende, iallfall for meg som er språkinteressert.

Må først understreke at min engelsk, spansk, tysk og fransk er mye bedre enn min portugisisk, og jeg er ingen oversetter. Dessuten er brasiliansk-portugisisk rimelig vanskelig, også for meg som er mest vant til portugisisk-portugisisk.

Hvis noen kan finne oversettelser av de engelske ordene jeg har funnet så er det fritt frem. Også hvis noen får med seg hva Celso sier, stående relativt langt i fra mikrofonen.

 

Intervjuet:


David Huey Wathne: Bel gol. [bel=fin/pen bl.a. på italiensk og fransk, gol=mål på spansk og italiensk]

Santos Sa(!) Costa Everton: Thank you.

Celso Borges: -

Davy: un, *und, *buonn *prestasjonn para ti. [*und=og på tysk, *buon=italiensk, *buen=spansk. prestação (portugisisk)=installment, prestación (spansk)=benefit]

- en, og, bra prestasjon til/for deg.

Celso: -

Éverton: Obrigado. Pela satisfação. Infelizmente a gente saiu(?) *algo* de aqui, ma(i)s um punto fora de casa é sempre importante.

- Takk. For gleden (tilfredsheten?). Uheldigvis forlater(?) folket(=gutta) *et-eller-annet* herfra, men et poeng på bortebane er alltid viktig.

Davy: *Multo, eeh, *multo importante *med, eeh, con la *tabell, la situasjonn de Fredrikstad. [*multo=molto=mye/veldig på italiensk]

- Veldig, veldig viktig med tabellen, situasjonen til Fredrikstad.

Éverton: Sim, é eso. A nossa situaçao não é muito boa, mas a gente fez um belo(?) jogo hoje. E agradecer a Deus que tive esta...(?)...de marcar um golo, e graças a Deus o/eu consegui.

- Ja, slik er det. Vår situasjon er ikke veldig bra, men gutta gjorde en pen/god(?) kamp i dag. Og takke til Gud så fikk jeg denne...(?)...til å score mål, og takk til Gud så oppnådde jeg det.

Davy: Obrigado.

Éverton: De nada. Thank you very much!

 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 28 jul 09, 11:16

Opprinnelig postet av denspesielle1

Hvis noen kan finne oversettelser av de engelske ordene jeg har funnet så er det fritt frem. Også hvis noen får med seg hva Celso sier, stående relativt langt i fra mikrofonen.

Hørte akkurat igjennom intervjuet  og du har fått med det viktigste, Ceslo som selv snakker litt portugisisk, oversetter bare fra Davy sin kombinasjon av spansk/portugisisk slik at "bygdegutten" Everton skjønner riktig.
Feks sier David um bon prestacione para ti, som Celso oversetter til Um bom prestacione pra voce...Laughing

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 27 jul 09, 21:04

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Opprinnelig postet av bjervell

Men hvorfor bruker vi Borges på topp??!! Han kommer jo ikke med i kampen i det hele tatt! Jeg vil ha Gardar eller Tegström sammen med Everton på topp og Borges inn for Gashi.

Tror det har med at treneren ikke ønsker Wehrmann eller Gashi på benken.

Har vel mer å gjøre med at vi har elendige spisser.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 27 jul 09, 21:07

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Opprinnelig postet av bjervell

Men hvorfor bruker vi Borges på topp??!! Han kommer jo ikke med i kampen i det hele tatt! Jeg vil ha Gardar eller Tegström sammen med Everton på topp og Borges inn for Gashi.

Tror det har med at treneren ikke ønsker Wehrmann eller Gashi på benken.

Har vel mer å gjøre med at vi har elendige spisser.

Joda, det er vel en mulighet det, men tror nok at det ønskes å benytte trioen Wehrmann, Gashi og Borges fra start.  Slik Wehrmann framstod i dag kunne de like godt ha bytta han ut til pause.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 27 jul 09, 21:15

Veldg veldig gøy å se Everton putte idag, vil gi han kreditt for å score to da den første var så marginal at jeg er sikker på mange ikke vil blåst på den. Dessuten hadde han et par giftige avslutninger til i tillegg.
Veldig morsomt og overraskende å høre Davy prate portugisisk/spansk med Everton, stor stas i stuaLaughing

Ellers var kollektivet det mest skuffende i dag, med Barsom og Wehrmann som banens dårligste.
Heller ikke Staw overbeviste før leiesoldaten kommer desverre.
Men meget positivt å se Opphaug, og godt å se Wallace tilbake på banen.
Celso imponerte med tanke på hva han har vært i gjennom i ferien, og de siste dagene.

Fredrikstads beste, Everton og Thomassen.

 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340