Husk meg
Brukernavn
Passord

Évertons tid renner ut...

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 18 7

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 29 jul 09, 17:41

Men hva hjelper det egentlig om han skaper sjansene selv? Scorer gjør han jo ikke uansett.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 29 jul 09, 18:20
Endret: 29 jul 09, 18:32
Endret av: Knuty

Gidder i utgangspunktet ikke å engasjere meg i denne diskusjonen, ser ikke ut til at folk blir enige uansett.

Men, helt subjektivt: Jeg håper virkelig FFK (eller spillerinvest) tar seg råd til denne mannen. Han har potensiale som overgår resten av troppen (med unntak av Borges og Wallace) med god margin.

Greit nok, han er ikke noen storscorer, men likevel UTROLIG viktig for angrepsspillet i denne klubben. Hvem andre skaper målsjanser, og positivt offensivt spill for tiden? Hvem andre klarer å holde på ballen, binde opp forsvarere, og skape trøbbel på egenhånd?

Bedre at Everton brenner noen sjanser han skaper selv, enn at Trulsen/Tegstrøm eller hvem som helst blir tatt fulsltendig ut av kampen, og ikke skaper noenting.

Er det virkelig noen som har mer tro på Trulsen enn Everton f.eks?

 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 29 jul 09, 20:16

Nei, det er det ikke. Helt enig med du.

---------------------------

Heia FFK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 aug 09, 00:07

Everton har en kamp til å overbevise om han fortjener ny kontrakt, siden fristen for oppsjonen går 1.september.

Det blir nok hans siste kamp, tre mål på over 20.kamper, det sier sitt, kjøper FFK må de være gale.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 aug 09, 00:59

Opprinnelig postet av Knuty

Greit nok, han er ikke noen storscorer, men likevel UTROLIG viktig for angrepsspillet i denne klubben. Hvem andre skaper målsjanser, og positivt offensivt spill for tiden? Hvem andre klarer å holde på ballen, binde opp forsvarere, og skape trøbbel på egenhånd?

Er det virkelig noen som har mer tro på Trulsen enn Everton f.eks?

Utrolig viktig? Kom igjen da. Vi har spillt 2/3 deler av sesongen og ligger i sumpa. Tror du vi hadde lagt lenger nede om ikke Everton hadde bidratt med så UTROLIG mye? 

Michael Trulsen koster ikke 5 millioner klubben ikke har og 1,5 millioner i årslønn som  klubben heller ikke har.... La ham og gjerne flere unggutter få sjansen.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 aug 09, 01:05

Opprinnelig postet av Patrioten

 - kjøper FFK må de være gale.

Ja, men det er de muligens...?  


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 22 aug 09, 01:08

Signer Everton. Everton er helt i eliten i eliteserien når det gjelder basisferdigheter.

Basisferdigheter lik Everton's kan Fredrikstads nåværende unge og "lovende" desverre se langt etter.

Everton er en av spillerne i troppen med det største potensialet.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 aug 09, 10:00

Opprinnelig postet av Vitagen

Signer Everton. Everton er helt i eliten i eliteserien når det gjelder basisferdigheter.
Basisferdigheter lik Everton's kan Fredrikstads nåværende unge og "lovende" desverre se langt etter.
Everton er en av spillerne i troppen med det største potensialet.

Det er lett å like en kar som Everton. Jeg synes han var fantastisk morsom å se på når han begynte å spille hos oss. Var også rimelig sikker på at her hadde vi noe som kunne bli bra. Nå, ett år senere, med mange kamper og en hel vinter med trening ser jeg ikke lenger potensialet... Fortsatt god med ball i beina, fortsatt god innsats, men dessverre fortsatt håpløs taktisk.

- Syns du Everton har utviklet seg det året han har vært hos oss? 

- Hva slags makker mener du Everton eventuellt må "få" for at han skal sette sjanser han faktisk kommer til?

- eller: Hva slags makker må Everton ha for å begynne å lære basiske taktiske vurderinger i kamper?

- Hvor lenge skal en mann på godt over 23 år med en prislapp på 5 millioner få lov å ha potensiale uten å vise det?

Undrer på hvorfor ingen lag i TL (eller andre ligaer) med økonomi har meldt interesse for Everton.... For å være snille mot FFK? Trur nok årsaken er en annen....


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 22 aug 09, 10:57

100% enig med Ymer. Fotballkamper avgjøres innenfor 16-meteren. Der er Everton langt bak de beste spissene. Se hvordan Prica på RBK herjet i går. Der har du en god spiss. Synes Everton er overvurdert så det holder. Kommer det en sport med five-a-side skulle jeg derimot ha tatt med Everton som førstevalg.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 22 aug 09, 11:04

Ja, det er lett og se at det er klasseforskjell på Prica og Éverton. Prica er knallgod, Éverton er knallgod på å drible både motstanderen og seg selv. Som spiss er han ikke bra i det hele tatt synes jeg. En spiss må ha noen avslutningsegenskaper også, det har ikke Éverton.

Hvis FFK signerer Éverton bare bekrefter det at ledelsen i klubben er totalt på villspor. Det ville vært en skandale å betale så mye penger for en helt ordinær spiller.

Jeg er fortsatt spent på hvilken spiss TKK kunne dratt frem fra hatten sin, og for guds skyld; bruk Borges som offensiv midtbane!! Snakk om misbruk av gutten! I går var han rett og slett trist, lei og i dårlig humør utpå der.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 22 aug 09, 11:07

Opprinnelig postet av Vitagen

Signer Everton. Everton er helt i eliten i eliteserien når det gjelder basisferdigheter.

Basisferdigheter lik Everton's kan Fredrikstads nåværende unge og "lovende" desverre se langt etter.

Everton er en av spillerne i troppen med det største potensialet.

Everton må være drømmespissen å spille mot for et hvert motstanderforsvar. Et par mann i press og han finter fram og tilbake noen ganger og så har resten av motstanderlaget fått organisert seg i forsvar og allt løper ut i sanden.

Hvis Everton skal være FFK`s farligste offensive våpen så er det ikke forunderlig at FFK med stor sannsynlighet spiller Adecco neste år. Se tabellen og målforskjellen.

"Tarik skal erstattes" sa man og kjøpte Everton, "den beste spiss noensinne som har forlatt Brazil".

Hvis FFK fornyer med Everton så forstår jeg ingenting. Han presterer ikke, det blir aldri noen resultater av hans dribleraid.

 

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 22 aug 09, 11:12

Opprinnelig postet av Plankekæll

Ja, det er lett og se at det er klasseforskjell på Prica og Éverton.

Det var vel så stor forskjell på de to forsvarene som det overhodet er mulig i samme divisjon. RBK er overlegne denne kampen fordi de har en go forsvarsfirer, Annan og en meget god struktur i det defensive spillet sitt. FFK hadde ikke noen av delen, og den spilleren som ligner mes på Annan(som spillertype) sitter på benken.

Dessuten er det like greit å innse det, for de som ikke har fått det med seg, at FFK aldri vil kunne hente spillere på nivå med Prica og Iversen. Ikke har vi råd, og ikke er vi attraktive nok.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 aug 09, 11:22

Greit at ikke Everton er noen (stor)scorer, men likevel viser han ferdigheter som gjør at dersom FFK hadde hatt en spiss som kunne arbeide og skape seg sjøl rom inne i boksen samt avslutte hadde ferdigheten til Everton vært gull verd.

Dessverre har ikke FFK noen boksspiller, Borges er midtbanemann som kan avlutte etter løp, men han er ingen "spiss", tragisk at han ødelegges på denne måten.  I tillegg til at FFK mangler en avlutter som "spiss" mangler "midtbanen" slik den framstår de kvaliter som gjør at at spissene får brukbare arbeidsbetingelser.

Tror forsatt att Everton har både potesiale og ferdigheter, det samme med Borges. Men..... og det er et stort men er de for

gode fotballspillere for ett lag hvor resten av spillerne i det siste har framstått  som middelmåteligheter (bortsett fra Raio).

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 22 aug 09, 13:45

Helt enig med deg, og jeg vil gjerne svare ja på det siste åpne spørsmålet ditt. Ja, de er nok for gode fotballspillere for resten av laget.

Det som mangler i år er defensiv trygghet, og passninger på over 5 meter som treffer en medspiller. Det vi gjorde mye mål på i fjor var at backene kom på løp og overlappet med vingene slik at vi kom rundt på kantene.

Det som skjer nå er at vi ikke har noen hurtig og passningssikre backer fordi 5 forsvarspillere er skadet. Skulle likt å sett RBK uten hele forsvarsrekka si nesten halve sesongen. I ttillegg har vi hatt Basom forholdsvis langtidsskadet, så han mistet viktig oppkjøring. Wehrmann det samme,  Gardar har også fått en dårlig oppkjøring pga skade. 

Når man ikke har trygget i bakre fireren, og rustne midtbanespillere, så tør ingen helhjertet å gå på løp når muligheten for overganger/kontringer kommer. Det blir halvhjertet. Så flere ganger i går mot RBK at både Askar og Barsom nøler med å bli med på offensive løp. Hvis dere ser f eks molde så kommer hele laget øyeblikkelig med på løp og kun midforsvaret holder igjen og sikrer.

De andre lagene er alfor godt defensivt organsisert til at vi kan basere oss på å spille ut ett forsvar i balanse. De må taes på overganger i all hovedsak. Sånn som det er nå så må spissene våre møte og hente ballen på midtbanen og dra den med seg alene opp og skape sjanser. Det blir altfor forutsigbart og lett å lese.

Og de fleste av målene vi scoret i fjor ble faktisk ikke gjort av spissene men av andre spillere på laget tom forsvarsspillerene. Dette fordi de kom med på løp, og for å ikke snakke om Wallace sine frisparkspærler, både scoringer og godt plasserte innlegg.

Ja, det kan godt hende det hjelper litt å få ny spiss, men hvis han må skape sjansene på egenhånd han også så blir det ikke mange målene den spissen vil score heller.

Og ny trener, ja kan hende det hjelper og, men det som hadde hjulpet mer var å få første 11 ern tilbake fra skade. Vi mangler mer enn bare en spiss. Skulle vi vunnet i går f eks så skulle vi scoret 5 mål, ikke akkurat mange som slår RBK med det i år.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 aug 09, 14:07

Opprinnelig postet av dracula

Greit at ikke Everton er noen (stor)scorer, men likevel viser han ferdigheter som gjør at dersom FFK hadde hatt en spiss som kunne arbeide og skape seg sjøl rom inne i boksen samt avslutte hadde ferdigheten til Everton vært gull verd.

Dessverre har ikke FFK noen boksspiller, Borges er midtbanemann som kan avlutte etter løp, men han er ingen "spiss", tragisk at han ødelegges på denne måten.  I tillegg til at FFK mangler en avlutter som "spiss" mangler "midtbanen" slik den framstår de kvaliter som gjør at at spissene får brukbare arbeidsbetingelser.

Tror forsatt att Everton har både potesiale og ferdigheter, det samme med Borges. Men..... og det er et stort men er de for

gode fotballspillere for ett lag hvor resten av spillerne i det siste har framstått  som middelmåteligheter (bortsett fra Raio).

Borges blir nok stjerne med tiden. Everton? Ja han har jo utviklet seg voldsomt siden han kom til oss ifjor og spillte på et lag i medgang. NOT! Skulle Everton være for god for resten av laget? Mener du kanskje at vi skal bygge et nytt lag rundt Everton? Er ikke ende på galskapen her inne...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 aug 09, 15:17

Kjære Ymer, vær så vennlig å les starten på innlegget mitt engang til.

Forstår du fortsatt ikke hva jeg mener,send meg en mail, slik at jeg kan få forklart deg det. Uten å jeg tretter ut andre.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 aug 09, 16:19

Opprinnelig postet av dracula

Kjære Ymer, vær så vennlig å les starten på innlegget mitt engang til.

Forstår du fortsatt ikke hva jeg mener,send meg en mail, slik at jeg kan få forklart deg det. Uten å jeg tretter ut andre.

Jeg leste starten på innlegget ditt. (Tar gjerne sjansen på at du/vi tretter ut de andre her inne)Og hvordan hadde en spiss som det du beskriver gjort Everton mer nyttig? Skulle Everton servere ham ballen? Han er jo ingen passningslegger, ingen avslutter og eier ikke plasseringsevne. Mangler også killerinstinkt. Eksempel fra igår: På slutten av kampen ender et innlegg på bakerste stolpe. Der Everton er nærmest, men Gardar er også like ved. Så kommer 10tusenkronersspørsmålet: Hvem tror du angrep ballen og fikk til en avsluttning? Og hvem sto passivt å ventet på ballen?

Med en spiss som den du beskriver i innlegget ditt, så hadde vi ihvertfall ikke hatt bruk for Everton. Da hadde det vært fint med folk som kan slippe ballen, ikke gå med den til hele motstanderlaget er nede i forsvar. Everton får jo skryt for at han er god til å holde på ball. Stemmer det, og det er det forsvarende laget glade for tenker jeg...

Vi blir jo ikke enige om Everton, men det er jo greit å få luftet meninger. Hva som vil skje med ham ser vi sikkert om veldig kort tid... Laughing. Du må huske på at min vurdering av Everton også henger litt sammen med det han koster.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 22 aug 09, 19:41

Hadde lenge trua på Everton. Men uten progresjon på 1 år, så er det på tide å si hadetbra.

- Han er  nesten aldri i boksen når innlegga kommer. Og hvis han er det står han passiv. Angriper ikke ball.

- Når han går på dribleraid, går han inn i ufarlige rom. Bakover eller sidelengs.  Aldri mot mål.

- Han har skylapper. Dårlig evne til å legge gode pasninger.

- Spiller alltid på 10-30 touch. Mister flyten i angrepsspillet.

 

Det hjelper det ikke at han har fantastisk teknikk, når alt det andre svikter. 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 22 aug 09, 20:02

Opprinnelig postet av sklitakling

Hadde lenge trua på Everton. Men uten progresjon på 1 år, så er det på tide å si hadetbra.

- Han er  nesten aldri i boksen når innlegga kommer. Og hvis han er det står han passiv. Angriper ikke ball.

- Når han går på dribleraid, går han inn i ufarlige rom. Bakover eller sidelengs.  Aldri mot mål.

- Han har skylapper. Dårlig evne til å legge gode pasninger.

- Spiller alltid på 10-30 touch. Mister flyten i angrepsspillet.

 Det hjelper det ikke at han har fantastisk teknikk, når alt det andre svikter. 

Amen


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 22 aug 09, 23:03

Til sklitakling og Ymer. Lurer på om dere bare er negative eller at dere ikke helt skjønner hva moderne fotball er.

Ett lag hvor spillerne rundt spissen jogger i angrep på overganger scorer ikke mål, det er bare ikke mulig for spissen når han blir alene med å true forsvaret gang på gang. Da må han skape tin på engenhånd. Det er slutt på tiden hvor en spiss kan drible ett helt forsvar alene. Men hadde flere kommet på løp slik at forsvaret må dekke opp andre spillere også, da hadde Evertons kvaliteter kommet til syne.

Og Everton er aldri i boksen når innlegget slås? 

- kommer jo faen meg ingen innlegg fordi spillerene jobber  i angrep

- og fordi at som regel er det jo Everton som må slå innlegget til seg selv, eller forsøke seg mot etablert angrep

- Eller at Everton ikke er der fordi han må hjelpe hjelpeløse Wehrmann og Gashi som ikke klarer å slå en pasning på over 5 meter uten å slå den til en motspiller. 

Everton er jo sammen med Borges omtrent den eneste med utviklingspotensiale  av de som er utpå der om dagen. De andre er stort sett så gode de noen gang kommer til å bli, eller over the top. 



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 18 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f