Husk meg
Brukernavn
Passord

Évertons tid renner ut...

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 18 6

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 28 jul 09, 23:50
Endret: 28 jul 09, 23:53
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Willy Renè

Det er nesten blitt en religion i Fredrikstad by dette med Everton. Han er jo så god så "FFK MÅ kjøpe". Tror noen at andre tippeligaklubber står i kø for å kjøpe ham ?

Jeg vil påstå at vel så mange er fanatisk opptatt av å kun se på antall mål scoret, uten å evne å se bak resultatene og uten å se potensialet gutten har.
Jeg tror FFK aldri har hatt en mer talentfull spiller i klubben, og da regner jeg med Tarik også.
Når Everton har tilpasset seg europeisk/norsk måte å spille på, scorer jevnlig, vil vi tjene minst like mye på han. Og da snakker vi 6 gangeren i fortjeneste eller mer.

Alle tippeligaklubber og spillere kjenner veldig godt til hans kvaliteter, men selvfølgelig vil de alle avente å se om han får ut sitt potensiale her hos oss.
Og da vil de alle stå i kø, selv om de ikke har råd, og en større liga da er det eneste riktige for han.

Kjøper vi han, har vi tippeligaens beste spiss i comeback sesongen 2010

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 29 jul 09, 00:20

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Kjøper vi han, har vi tippeligaens beste spiss i comeback sesongen 2010

Er du spåmann? Eller vet du noe vi andre ikke vet? Lån noen millioner til dagens gode rente og kjøp Everton og betal lønnen hans, selg ham så med fortjeneste på 6 ganger investert beløp. God butikk og ingen risikoLaughing


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 jul 09, 00:29
Endret: 29 jul 09, 00:30
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Ymer

Er du spåmann? Eller vet du noe vi andre ikke vet? Lån noen millioner til dagens gode rente og kjøp Everton og betal lønnen hans, selg ham så med fortjeneste på 6 ganger investert beløp. God butikk og ingen risikoLaughing

Jeg regner med at den komentaren er en spøk..

Nei for guds skyld, sats på Tegan og Gardar.  Det er det talent og potensiale for videresalgWink

 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 jul 09, 07:43

Ikke glem alle de kampene vi har tapt poeng for måten Everton har sløst med sjansene også, det er flere av de.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 29 jul 09, 09:29

Opprinnelig postet av Patrioten

Ikke glem alle de kampene vi har tapt poeng for måten Everton har sløst med sjansene også, det er flere av de.

Dette blir en håpløs påstand. Han får ofte ballen og utfordrer alene mot 3-4 forsvarsspillere, og kommer ofte til avslutning. Å kalle det sjansesløseri er for dumt. han skaper disse sjansene/halvsjansene helt på egenhånd. Hadde det vært slik at han stadig mottok ballen i klare scoringsposisjoner og brant sjansene ville det vært noe annet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 29 jul 09, 09:51

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette blir en håpløs påstand. Han får ofte ballen og utfordrer alene mot 3-4 forsvarsspillere, og kommer ofte til avslutning. Å kalle det sjansesløseri er for dumt. han skaper disse sjansene/halvsjansene helt på egenhånd. Hadde det vært slik at han stadig mottok ballen i klare scoringsposisjoner og brant sjansene ville det vært noe annet.

He he, så sjanser han (og andre) skaper selv og brenner skal ikke regnes som brente sjanser? Det er jo til å le seg skakk av Laughing 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5512

Lagt til: 29 jul 09, 09:53

Opprinnelig postet av Ymer

He he, så sjanser han (og andre) skaper selv og brenner skal ikke regnes som brente sjanser?

Var det det jeg skrev?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 jul 09, 10:48

Han har sikkert hatt 20 - 30 målsjanser og scoret kun 3. mål, hvordan kan du forsvare det?


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 29 jul 09, 10:57

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Ymer

Er du spåmann? Eller vet du noe vi andre ikke vet? Lån noen millioner til dagens gode rente og kjøp Everton og betal lønnen hans, selg ham så med fortjeneste på 6 ganger investert beløp. God butikk og ingen risikoLaughing


Jeg regner med at den komentaren er en spøk..
Nei for guds skyld, sats på Tegan og Gardar.  Det er det talent og potensiale for videresalgWink

Jeg regner med at det du skrev også var en spøk? Eller så spør jeg igjen om du vet noe ingen i FFK / FSI vet om Evertons framgang på fotballbanen i 2010 og salgsummer i 50 millionerklassen? Bombastiske påstander om en spillers utvikling og framtidig pris er bare dumt....Hadde Everton vært en risikofri investering med sikre salgsinntekter, ja så hadde han vært FFKs eller FSIs eiendom for lenge siden. Sitter oppegående folk i begge disse leirene...

Tegan kan vi ikke få gjort noe med. Han har dessverre kontrakt ut neste år. Gardar har kontrakt ut året og bør vel kanskje finne seg ny klubb etter endt sesong. Vi har Trulsen og Adiyah som er klubbens eiendom. Det er kanskje på tide å satse på spillere vi eier og ikke de vi låner? Så får vi prøve å supplere stallen med nytt blod som ligger i en prisklasse vi kan leve med både i innkjøp og lønn....

Om FSI velger å spenne 5 millioner på å kjøpe Everton vet jeg ikke. Det jeg tror er at FFK ihverfall ikke har penger å spenne på slike kjøp. I tillegg skal han ha god lønn iflg oppsjonen. Lønn som vil ligge i toppen i FFK. Vi får se...

 


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 29 jul 09, 11:05

Opprinnelig postet av Patrioten

Han har sikkert hatt 20 - 30 målsjanser og scoret kun 3. mål, hvordan kan du forsvare det?

Alle med litt vett i huet skjønner at det er mye lettere å lære seg å score på sjansene enn det er å lære seg å komme til dem. Derfor kan det forsvares...

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 29 jul 09, 11:06

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Ymer

He he, så sjanser han (og andre) skaper selv og brenner skal ikke regnes som brente sjanser?

Var det det jeg skrev?

Ikke ordrett, men kan det tolkes på noen annen måte?

Du skrev:

Han får ofte ballen og utfordrer alene mot 3-4 forsvarsspillere, og kommer ofte til avslutning. Å kalle det sjansesløseri er for dumt. han skaper disse sjansene/halvsjansene helt på egenhånd. Hadde det vært slik at han stadig mottok ballen i klare scoringsposisjoner og brant sjansene ville det vært noe annet.

Viss det ikke er sjansesløseri, hva er det da??? Er du ikke helt våken på formiddagen? Cool


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 29 jul 09, 11:13

Opprinnelig postet av Rasle

Alle med litt vett i huet skjønner at det er mye lettere å lære seg å score på sjansene enn det er å lære seg å komme til dem. Derfor kan det forsvares...

Ja, men da er spørsmålet mitt: Hvor mange år skal det ta å lære seg å score på målsjanser? Everton er ikke 12 år lenger, han har spillt fotball i mange mange år i Brasil og nå i Norge. Han har aldri vært noe målscorer, og hva er det som indikerer at han skal bli det nå? Tror du han har blitt utleid fra klubb til klubb og stadig blitt flyttet nedover i liganivå fordi han er så jævlig god? Tror ikke jeg...


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 29 jul 09, 11:23
Endret: 29 jul 09, 11:29
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Ymer

Ja, men da er spørsmålet mitt: Hvor mange år skal det ta å lære seg å score på målsjanser? Everton er ikke 12 år lenger, han har spillt fotball i mange mange år i Brasil og nå i Norge. Han har aldri vært noe målscorer, og hva er det som indikerer at han skal bli det nå? Tror du han har blitt utleid fra klubb til klubb og stadig blitt flyttet nedover i liganivå fordi han er så jævlig god? Tror ikke jeg...

Det er helt riktig at Everton aldri har vært noen storscorer, og det kommer han sikkert heller aldri til å bli. Men at han fort kan bli en spiller som putter over 10 mål hver sesong er jeg ikke i tvil om. Mye av det sitter i hodet men jeg tror det kan være i ferd med å løsne for han nå. Hvis han også får et bedre overblikk og blir bedre til å slippe ballen i rett tid kan han virkelig bli god.

Husk at han bare har vært i Norge i ca 1 år. Det tar tid å lære seg den norske spillestilen, som ikke ligner den brasilianske i det heletatt.

Gutten har fått tid på seg, han har vist fremgang i det siste og da ser jeg ingen grunn til å ikke satse videre.

MOD (Rey): Flyttet en haug med innlegg om Everton og fremtiden hans fra Lech Poznan tråden til tråden om Everton. Fint om vi klarer å få samlet diskusjonen et sted Smile

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 jul 09, 11:31

Opprinnelig postet av Patrioten

Han har sikkert hatt 20 - 30 målsjanser og scoret kun 3. mål, hvordan kan du forsvare det?

med at han skaper mye på egenhånd
gir 100% i 90 minutter
er meget rask og bevegelig og ett uromoment for forsvaret som igjen skaper rom for andre
har en balanse/ballkontroll/teknikk som ingen andre på laget er i nærheten av
med troen på at det har sittet i hodet, og en viss uflaks på et lag totalt uten flyt, og ikke mangel på hans ferdigheter
og det er faktisk mye mye bedre å komme til 20 målsjangser og score 3, enn å komme til 5 og score 2
med at de områdene han må utvikle er mye lettere å lære i voksen alder, kontra det han er god på

Viktigst av alt, han har fremgang, det er en helt annen Everton vi har sett i de siste 5-6 kampene, sammenlignet med fjoråret og starten på sesongen.

 

 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 jul 09, 11:40
Endret: 29 jul 09, 11:41
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Ymer

Ja, men da er spørsmålet mitt: Hvor mange år skal det ta å lære seg å score på målsjanser? Everton er ikke 12 år lenger, han har spillt fotball i mange mange år i Brasil og nå i Norge. Han har aldri vært noe målscorer, og hva er det som indikerer at han skal bli det nå? Tror du han har blitt utleid fra klubb til klubb og stadig blitt flyttet nedover i liganivå fordi han er så jævlig god? Tror ikke jeg...

Vi skal være forsiktige med å dømme fordi han ikke spilte seg inn på Gremio, vi snakker da om ett nivå som er så mye høyere en tippeligaen at det ikke kan sammenlignes, som jevnlig selger spillere for 100-200 mill og mer, fra ett land som eksporter mer enn 1000 spillere i året.  Og som ikke minst har ubegrenset antall talenter, og da mener jeg ubegrenset.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 jul 09, 12:00
Endret: 29 jul 09, 12:14
Endret av: Patrioten

Ser ut som at FFK har bestemt seg angående Evertons fremtid, de vil gjerne beholde han, men det kommer an på pris. I følge FFKs direktør Henriksen har de ikke startet jobben med eventuelt kjøp av Everton enda, men har tiltro til at det kan løse seg, skriver FB.

 

 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5386

Lagt til: 29 jul 09, 12:04

Og det både i drift og innkjøp i tilfelle.

Hadde vært lettere å få til hvis dem hadde klart å bli enige med han om lav grunnlønn og en scoringsbonus

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 jul 09, 12:26

Opprinnelig postet av Rey

Og det både i drift og innkjøp i tilfelle.

Hadde vært lettere å få til hvis dem hadde klart å bli enige med han om lav grunnlønn og en scoringsbonus

Har sagt det før og sier det igjen, ingen vet hva man forhandle frem i dag.
Han eies som kjent av ett mer eller mindre profesjonelt sellskap.
Gutten vil sikkert bli i Europa da det er lettere å få jobb og tjene penger her enn på de to øverste nivåene hjemme.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 jul 09, 12:27

Opprinnelig postet av Ymer

Jeg regner med at det du skrev også var en spøk? Eller så spør jeg igjen om du vet noe ingen i FFK / FSI vet om Evertons framgang på fotballbanen i 2010 og salgsummer i 50 millionerklassen? Bombastiske påstander om en spillers utvikling og framtidig pris er bare dumt....Hadde Everton vært en risikofri investering med sikre salgsinntekter, ja så hadde han vært FFKs eller FSIs eiendom for lenge siden. Sitter oppegående folk i begge disse leirene...

Tegan kan vi ikke få gjort noe med. Han har dessverre kontrakt ut neste år. Gardar har kontrakt ut året og bør vel kanskje finne seg ny klubb etter endt sesong. Vi har Trulsen og Adiyah som er klubbens eiendom. Det er kanskje på tide å satse på spillere vi eier og ikke de vi låner? Så får vi prøve å supplere stallen med nytt blod som ligger i en prisklasse vi kan leve med både i innkjøp og lønn....

Om FSI velger å spenne 5 millioner på å kjøpe Everton vet jeg ikke. Det jeg tror er at FFK ihverfall ikke har penger å spenne på slike kjøp. I tillegg skal han ha god lønn iflg oppsjonen. Lønn som vil ligge i toppen i FFK. Vi får se...

 

5 x 6 = 30, ikke 50
De fleste har nok sett hans har fremgang, med unntak av deg og andre som ikke ser bak talla
Alle investerorer vet at risikofrie investeringer ikke eksisterer, og det er ingen grunn for å kjøpe han før leieperioden er ute
Jeg tror faktisk det er grunnen til at FSI ikke har kjøpt en spiss, de aventer prisen på Everton
Tegan og kanskje Gardar kan gis bort nå, de binder opp en ikke ubetydelig lønn
Og vi må satste på de som er gode nok, ingen andre kriterier bør gjelde
Hvilke prisklasser kan vi leve med? 2-3 millioner eller tror du vi kan finne spisstalenter gratis?
Om vi har penger eller ei, handler om prioriteringer. Jeg ser gladelig at de pengene jeg bruker på klubben  går til han, kontra en Barsom, Wehrmann, Gashi eller Tegan.

 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 29 jul 09, 17:17

Herregud Ymer og patrioten! Er det mulig å være så jævla trangsynt og negative???! Samme hva andre sier kommer dere med sjanseløseri, for dyr bla bla bla!

Har Everton feia over dama deres eller? Noe annet enn det fotballmessige må det være som irriterer dere! Er det det at han ikke er norsk? At han har regulering? Vet ikke jeg, men makan til negativitet og trangsynthet!!!Yell

JA, han sløser en del med sjanser, MEN det er sjanser han stort sett skaper HELT på egenhånd som INGEN andre i vår klubb kunne skapt på egenhånd! Det er fakta og det vet dere innerst inne!

Ymer: Du må se forskjellen på sjanser som Evrton brenner og sjanser Tegstrøm brenner? Sjansene til Tegan er det noen andre som skaper i 98% av tilfellene, sjansene Everton brenner er det i 98% av tilfellene han SELV som har skapt. Dvs. uten Everton hadde ikke de sjansene han får blitt skapt, mens i Tegan og andre spissers tilfelle ville noen ANDRE fått de samme sjansene.
Ser du ikke den vesentlige forskjelle foreslår jeg at du tar turen bort fra skjermen og faktisk ser en fotballkamp.....Surprised



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 18 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f