Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Odd Grenland - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 11 10

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 jul 09, 22:24

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg syns han er bedre, faktisk.. Så en del kamper av Haugesund for 1-2 år siden hvertfall, da var han knallgod.

Men likevel skrev jeg at dette kun er om de faktisk skal hente en keeper. Jeg syns ikke de bør gjøre det. Økonomi er selvfølgelig også med i bildet, han er jo ikke den keeperen jeg på død og liv ønsker meg..

Hvis de skal hente en keeper må de hente en keeper i Örlund-klassen, og det har de ikke råd til. Jeg har fulgt PM Kristiansen siden han var 15-16, han har alltid vært et stort talent, omtrent som Staw og Bråthen. Han har vel ikke blitt noe bedre siden han var 21-22, og er nå 28. Det kan vel hende han er mer jevn enn våre keepere, men noe bedre er han absolutt ikke.

Jeg har sett Kristiansen både i FFK, Øssia, Moss og FKH. Han er god ja, men som sagt ikke noe bedre enn de vi har. Wink


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 09 jul 09, 22:24

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Jeg er dessverre pessimist fra helveteCry

Det er ikke sunt vettu. Man må klare å tenke positivt. Tenk om alle Fredrikstads innbyggere skulle tenkt som deg, da kunne vi bare gitt opp. Nei for faen, tenk positivt! Det er faktisk masse kvalitet i denne troppen, og jeg er sikker på at vi får se mye av det som bor i laget utover høsten. Laughing

Blir litt mer positiv innen morgendagen tenker jeg.  Men fy f*** så nervös jeg kommer til å vaere på söndag.  Ellers hjelper det faktisk å lese innlegg fra andre som ikke er like negative som meg selvSmile


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 09 jul 09, 22:24

Opprinnelig postet av Willy Renè

Uenig når det gjelder keeperne, prisen er for dyr når man snakker om nedrykk. Forsøk å tell opp tapte poeng på dårlige keeperprestasjoner i år, det er en del. Disse gutta virker ikke modne for oppgaven, de virker utrygge, og hvem skal gi de tryggheten ? Trygghet ved å få ytterligere tillit og kanskje underprestere fortsatt ? Jeg tror at disse gutta må bli "dratt opp" av en rutinert og god keeper, slik det er nå føler de at de svikter hele byen og klubben, det synes også på kroppsspråket dems.

Enig at Everton er meget god, men vil han noen gang en notorisk målscorer ? Og det vil ingen av spissene heller bli, FFK trenger en målgjører.

At du mener jeg tar feil med unge talenter mener jeg at du tar feil. Kan du underbygge påstanden noe bedre ?

Og hvis keeperne blir vraket grunnet kjøp av en trygg eldre keeper tror jeg heller at de vil føle trygghet og at ansvaret ikke ligger på deres unge skuldre hele tiden.

Det å mislykkes er sunt, men ikke over lang tid og med alvorlige konsekvenser. Det ser ikke ut som keeperne vokser på sine feil, så i dette tilfellet har du ikke rett.

Om FFK  rykker ned, så kan man ikke skylde kun på keeperne. Da kan vi like godt begynne å påstå at det medisinske teamet har ansvaret, fordi vi har hatt mye skader. Vi kan faktisk også skylde på Grönhagen, Runar Henriksen og klubben forøvrig.. Vil si at Grönhagen har større ansvar for nedgangen i år enn keeperne, selvom jeg misliker å gi trenere fullt ansvar.

Jeg kan ikke skjønne hvordan de skulle få mer selvtillit av at klubben henter en ny keeper. Jeg personlig ville blitt frustrert.. Tror du Elvestad har bedre tillit enn Staw og Bråthen fordi vi har en midtbane som er godt forspent?

Jeg kunne skjønt argumentet ditt litt bedre om det gjaldt en annen posisjon. Men om FFK kjøper en god førstekeeper, så er det ikke sånn at litt av ansvaret tas vekk. Da tas alt ansvaret vekk, og våre unge keepere vil ikke få spilletid. En keeper som presterer blir aldri byttet ut.

Jeg er enig i at keeperne ikke har vokst på sine feil. Eller, de har ikke hatt ønsket fremgang i feltarbeidet. Hva dette skyldes, vet jeg ikke. Men det tar også lang tid å forbedre noe. Jeg tror at det beste rådet de har fått, er å være modige og tørre å gå ut i feltet hver gang. Da lærer de seg etterhvert sin egen begrensning...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 09 jul 09, 22:27

Regner med at du har bedre scouting-kontroll på PMK enn meg, Plankekæll. ;-)

Jeg er enig i innkjøpspolitikken din. Men FFK har ikke råd til en keeper i Örlund-klassen. Mtp økonomi syns jeg PMK ville vært et greit alternativ om de skulle ønske seg en ny keeper. Har som sagt bare sett ham i FKH, men der var han meget god.

Min personlige mening er derimot at FFK ikke skal hente noen ny keeper.


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 09 jul 09, 22:28
Endret: 09 jul 09, 22:29
Endret av: Jens Henrik

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hvis de skal hente en keeper må de hente en keeper i Örlund-klassen, og det har de ikke råd til. Jeg har fulgt PM Kristiansen siden han var 15-16, han har alltid vært et stort talent, omtrent som Staw og Bråthen. Han har vel ikke blitt noe bedre siden han var 21-22, og er nå 28. Det kan vel hende han er mer jevn enn våre keepere, men noe bedre er han absolutt ikke.

Jeg har sett Kristiansen både i FFK, Øssia, Moss og FKH. Han er god ja, men som sagt ikke noe bedre enn de vi har. Wink

 Per Morten Kristiansen er spör du meg, talentet som aldri slo ut i full blomst.  Jeg har både spilt med og mot han, og synes han var knall god i slutten av tenårene, men etter det har han i beste fall stått på stedet hvil.  Arrester meg om jeg tar feil, men det er dog mitt inntrykk.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 09 jul 09, 22:28

Opprinnelig postet av rød og hvit

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Opprinnelig postet av Thor Gunnar

 

 

 

 

Jeg tror Barsom går i sommer - han har ikke bidratt med så mye i år selv om han har en meget god innstilling. Everton synes jeg jobber og jobber og legger ned en utrettelig innsats. Skulle gjerne sette at det ble en spissmaker sammen med Evrton hvor ferdighetene kunne utnyttes bedre. Da ville Everton ha skåret mål også.

 

Veldig enig.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 09 jul 09, 22:29

Opprinnelig postet av Jens Henrik

JA, det er krise.  Vi er ett fattig poeng fra kvalikk.  Da er det faktisk krise.

Hvis man har urealistiske forventninger er det fort gjort å bli overasket av realiteten

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 jul 09, 22:29

Opprinnelig postet av Lemmy

Min personlige mening er derimot at FFK ikke skal hente noen ny keeper.

Da er vi utrolig enige!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 09 jul 09, 22:31

FFK har to meget gode keepere. Vil påstå at ingen er bedre ferdighetsmessig i TL. Det eneste de mangler er erfaring. Det får de av å spille. Å hente en annen keeper uten TL erfaring ville være helt hodeløst.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 09 jul 09, 22:33

Tommel opp til kanogvetalt!


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 09 jul 09, 22:33
Endret: 09 jul 09, 22:36
Endret av: Jens Henrik

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Jens Henrik

JA, det er krise.  Vi er ett fattig poeng fra kvalikk.  Da er det faktisk krise.

Hvis man har urealistiske forventninger er det fort gjort å bli overasket av realiteten

Realiteten, piss meg i öret.  Det er greit at man ikke skal kunne forvente medalje og europacup hvert år, eller i år for den sak skyld.  Men at klubben har underprestert tatt spillermateriellet vi har til betraktning, ja, det har vi så absolutt gjort.

Er vi for gode for å rykke ned? Nei, det er det etter min mening ingen av de lagene som befinner seg fra midten og ned som er.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 09 jul 09, 22:37

Ungdomshysteriet her inne herjer videre. Vi må tenke økonomi, økonomi og økonomi. Jada, fint det. Koster det ingenting å rykke ned? Det en grunn til at LSK hadde 2 poeng etter en 6-7 kamper. Elvestad er ikke i nærheten like god som Wehrman eller Ramberg pr dags dato, Adi er ikke i nærheten av Barsom eller Kvisvik. Trulsen er mest sansynlig ikke på nivået til Gardar eller Tegan, selvom dem ikke imponerer... Er du ung nok er du god nok gjelder hos mange her. Personlig liker jeg det motsatt.

   Må også si jeg blir skuffet når jeg ser Aune gir Adi beskjed i klare ordelag at det vil han ikke han noe mer av etter å ha fått gult for en tackling. Greit nok det. Men når Gashi nok en gang gjør så godt han kan for å prate på seg rødt og ikke får høre ett pip av treneren begynner jeg å undre på om han er rett mann til å få tilbake på sporet...


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 09 jul 09, 22:41
Endret: 09 jul 09, 23:26
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Lemmy
Om FFK  rykker ned, så kan man ikke skylde kun på keeperne. Da kan vi like godt begynne å påstå at det medisinske teamet har ansvaret, fordi vi har hatt mye skader. Vi kan faktisk også skylde på Grönhagen, Runar Henriksen og klubben forøvrig.. Vil si at Grönhagen har større ansvar for nedgangen i år enn keeperne, selvom jeg misliker å gi trenere fullt ansvar.

Jeg kan ikke skjønne hvordan de skulle få mer selvtillit av at klubben henter en ny keeper. Jeg personlig ville blitt frustrert.. Tror du Elvestad har bedre tillit enn Staw og Bråthen fordi vi har en midtbane som er godt forspent?

Jeg kunne skjønt argumentet ditt litt bedre om det gjaldt en annen posisjon. Men om FFK kjøper en god førstekeeper, så er det ikke sånn at litt av ansvaret tas vekk. Da tas alt ansvaret vekk, og våre unge keepere vil ikke få spilletid. En keeper som presterer blir aldri byttet ut.

Jeg er enig i at keeperne ikke har vokst på sine feil. Eller, de har ikke hatt ønsket fremgang i feltarbeidet. Hva dette skyldes, vet jeg ikke. Men det tar også lang tid å forbedre noe. Jeg tror at det beste rådet de har fått, er å være modige og tørre å gå ut i feltet hver gang. Da lærer de seg etterhvert sin egen begrensning...

He-He Lemmy, nå bremser vi litt hva ? Hvis FFK rykker ned så skylder heller ikke jeg bare på keeperne, det bør du vel se at inneggene mine ? Ansvaret tas ikke vekk fra keepernes skuldre, men de vil dele det med en erfaren keeper ala Øhrlund. Økonomien i dette står andre for, hvis FFK bare skulle gjøre det de har råd til så blinker det blå lyset blåere og blåere.

Og så er vel ikke Elvestads mangel på spilletid og evt. trygghet på den godt forspente midtbanen noe argument i så måte. Allikevel, Elvestad KAN ha fremtiden foran seg, og forvalter FFK ham rett så kan han bli meget god.

Jeg tror det snart er "nok er nok" jeg for FFK`s keepere, kanskje for Martinsen og Everton også, (jeg sier ikke at Everton skal benkes!), noen ganger kan det hende man trenger en trygghet ved erfarne oppdragere. Og lære etterhvert sin begrensing som du sier, etterhvert når er det, når katastrofen er et faktum ?

Allikevel ros til deg Lemmy, ung og veltalende og ressurssterk meningsytrer.  Og med et vidsyn og ydmykhet  som vil utvikle seg ennå mer etterhvert.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Jens Henrik

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06
Innlegg: 279

Lagt til: 09 jul 09, 22:41

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Ungdomshysteriet her inne herjer videre. Vi må tenke økonomi, økonomi og økonomi. Jada, fint det. Koster det ingenting å rykke ned?

Jo, det koster forbanna mye... Men man kommer likevel ikke unna ökonomien i klubben.  Skulle man bruke penger som en full sjömann på horehus er veien kort til å havne i den ökonomiske tilstanden Lyn er midt oppe i.


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 09 jul 09, 22:46

Opprinnelig postet av Willy Renè

Økonomien i dette står andre for, hvis FFK bare skulle gjøre det de har råd til så blinker det blå lyset blåere og blåere.

Hva mener du med dette? Virker ikke akkurat som investorene står i kø om dagen, og de som er aktuelle vil vel kun stå for deler av kjøpesummer. Hovedproblemet til FFK er vel at de ikke har råd til å betale mer lønn enn de gjør nå, snarere tvertimot.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 09 jul 09, 22:49

Jeg tror ansvaret ville blitt tatt vekk fra dem. Se på Aalesund. De tok vek alt ansvaret fra Lie og lot Novakovic og Lindegaard stå. Ingen tvil om at det ga umiddelbart sportslig suksess. Men tror du Lie nå vil ha god seltvillit om han skal stå igjen? Det tror ikke jeg.

Som sagt kunne vi feks. ha hentet inn en spiss for å ta av litt av presset på Tarik da han ikke scoret. For en spiss får ofte sjansen litt her og nå, men det gjør ikke en keeper. Som tidligere nevnt så vrakes aldri en keeper som står godt...

Jeg har også trua på Elvestad, men mener at Wehrman skal spille fordi han er mye bedre. Jeg mener imidlertid at Elvestad skulle hatt langt mer spilletid tidligere i år, og at det var dårlig gjort av klubben og gi ham masse spilletid og tillit i vintersesongen, for så å la ham slite benken til tross for gode kamper i vinter. (Det ble en ufattelig dårlig setning, orker ikke endre på den :P)

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 09 jul 09, 22:51

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Ungdomshysteriet her inne herjer videre. Vi må tenke økonomi, økonomi og økonomi. Jada, fint det. Koster det ingenting å rykke ned? Det en grunn til at LSK hadde 2 poeng etter en 6-7 kamper. Elvestad er ikke i nærheten like god som Wehrman eller Ramberg pr dags dato, Adi er ikke i nærheten av Barsom eller Kvisvik. Trulsen er mest sansynlig ikke på nivået til Gardar eller Tegan, selvom dem ikke imponerer... Er du ung nok er du god nok gjelder hos mange her. Personlig liker jeg det motsatt.

  

Det er en mellomting mellom diare og forstoppelse. Unge spillere er mer uerfarne og presterer derfor mindre stabilt en de som er mer rutinerte. Det en får igjen er pågangsmot og litt fandenivoldsk udødelighet. De kjenner ikke sine egne begrensninger, på godt og vondt. 

Min vurdering er at Elvestad(som jeg sikkert har sett i 20 kamper de siste sesongene) er en mye bedre ballvinner og duellspiller enn Ramberg(hvem er ikke det). Han er ikke like taklingssterk som Wehrman, men har langt større løpsstyrke og dekker dermed større flater. Elvestads store svakhet er at han har lite fremdrift i spillet sitt, men mister sjelden ballen eller slår feilpasninger. Spiller på sikkerhet. Den defensive midtbanespilleren han kan minne mest om i TL er Annan, selv om han ikke er på samme nivå enda.

Bruk gjerne unge spillere, men ikke flere unge urutinerte på en gang.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 09 jul 09, 22:57

Satt ringside på Skagerak arena idag, kanogvetalt. Elvestad var ok verken mer eller mindre, og blir sikkert en god spiller. Men hadde Wehrman stått oppi skoene til Elvestad idag, hadde du garantert gitt han terningkast 1...


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 10 jul 09, 12:25

Opprinnelig postet av Planken

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg syns det er rødt.. Piiroja gjør ikke noe, så kommer han og dytter Piiroja overende. Det var ikke småknuffing, men et ganske hardt dytt..

Har ikke noe å si hva man synes... Jeg mener bestemt at retningslinjene sier at dytt i brystet kun skal straffes med gult.

Tull. All form for angrep på motstander som ikke har noe med spillet å gjøre skal straffes med rødt kort. Det gjelder hvis man sparker lett etter en spiller og bommer også.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 jul 09, 13:02

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Satt ringside på Skagerak arena idag, kanogvetalt. Elvestad var ok verken mer eller mindre, og blir sikkert en god spiller. Men hadde Wehrman stått oppi skoene til Elvestad idag, hadde du garantert gitt han terningkast 1...

Dette var vel Elvestads første kamp som sentral midtbanespiller på dette nivået? Han er vel fortsatt bare 19 år? tror du ikke han har potensiale?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 11 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f