Husk meg
Brukernavn
Passord

Sponsing ffksupporter.net og andre ting

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 jul 09, 08:49
Endret: 01 jul 09, 18:31
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av tomroar
har du ikke bakkekontakt, selvfølgelig vil det kunne bli samlet inn et stort beløp, jeg stiller om det er aktuellt med noen tusen. tro rdet er mange med mes som kan tenke seg det.

Det tviler jeg egentlig på. Det har vel ikke kommet inn drøss av penger til Holters etter at jeg spurte om folk kunne sette over 50/100 kroner, slik at en student ikke ble alene om regningen for å drifte siden. Og uten å være altfor innbilsk: Jeg tror de fleste her setter større pris på forumet og denne siden, enn nok et feilslått spisskjøp ;)

Mod: Ettersom responsen ble større enn forventet, skiller jeg like godt ut denne i egen tråd :o)


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 01 jul 09, 09:01
Endret: 01 jul 09, 18:30
Endret av: FFK1903

Overførte 300,- for et par minutter siden.

Foreslår at dere gjør et forsøk på å selge inn noe reklame som kan være med å finansiere denne siden


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 jul 09, 09:29
Endret: 01 jul 09, 09:30
Endret av: Patrioten

Jeg sponset en del kroner, oppfordrer andre til å gjøre det samme.

Men, penger til denne siden, bør vel legges i annen tråd, moderater?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 jul 09, 09:34

Opprinnelig postet av Patrioten

Jeg sponset en del kroner, oppfordrer andre til å gjøre det samme.

Men, penger til denne siden, bør vel legges i annen tråd, moderater?

Jepp, jeg bare nevnte det sånn til sammenligning egentlig. Blir det flere innlegg om emnet så kan det skilles ut i egen tråd.


loyd

Knøttespiller
Ble medlem: 10 okt 06
Innlegg: 61

Lagt til: 01 jul 09, 09:57

Penger donert.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 01 jul 09, 15:24

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av tomroar
har du ikke bakkekontakt, selvfølgelig vil det kunne bli samlet inn et stort beløp, jeg stiller om det er aktuellt med noen tusen. tro rdet er mange med mes som kan tenke seg det.

Det tviler jeg egentlig på. Det har vel ikke kommet inn drøss av penger til Holters etter at jeg spurte om folk kunne sette over 50/100 kroner, slik at en student ikke ble alene om regningen for å drifte siden. Og uten å være altfor innbilsk: Jeg tror de fleste her setter større pris på forumet og denne siden, enn nok et feilslått spisskjøp ;)

Synes absolutt at de som hygger seg her inne bør sponse driften. Har selv gitt noen kroner og forstod at alt er velkomment. Så, kom igjen,spøtt i noen kroner.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 01 jul 09, 18:18

Opprinnelig postet av 1947modell

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av tomroar
har du ikke bakkekontakt, selvfølgelig vil det kunne bli samlet inn et stort beløp, jeg stiller om det er aktuellt med noen tusen. tro rdet er mange med mes som kan tenke seg det.

Det tviler jeg egentlig på. Det har vel ikke kommet inn drøss av penger til Holters etter at jeg spurte om folk kunne sette over 50/100 kroner, slik at en student ikke ble alene om regningen for å drifte siden. Og uten å være altfor innbilsk: Jeg tror de fleste her setter større pris på forumet og denne siden, enn nok et feilslått spisskjøp ;)

Synes absolutt at de som hygger seg her inne bør sponse driften. Har selv gitt noen kroner og forstod at alt er velkomment. Så, kom igjen,spøtt i noen kroner.

Jeg kan godt tenke meg å være med å sponse litt, men jeg kunne tenke meg å få svar på noe jeg lurer på. Jeg gikk inn på siden "Om oss"  og fikk en del info der, men allikevel:

Har supporternettet noen formell tilknytning til FFK, administrativt og eller økonomisk ?

Har supporternettet inntekter av noe slag ?

Er eiere og medarbeidere lønnet via supporternettet?

 

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 01 jul 09, 18:31
Endret: 01 jul 09, 18:31
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av Willy Renè

Jeg kan godt tenke meg å være med å sponse litt, men jeg kunne tenke meg å få svar på noe jeg lurer på. Jeg gikk inn på siden "Om oss"  og fikk en del info der, men allikevel:

1. Har supporternettet noen formell tilknytning til FFK, administrativt og eller økonomisk ?

2. Har supporternettet inntekter av noe slag ?

3. Er eiere og medarbeidere lønnet via supporternettet?

1. Les denne tråden for utdypning.

2. Nei. Det er vel så vidt jeg vet ingen inntekt på FFKsupporter.net av noe slag (ingen annonser, osv) utover de som måtte føle for å sponse noen kroner

3. Hverken journalister/skribenter, programmerere, utviklere, designere, daglig leder eller eier får noen som helst form for lønn. Holters bruker vel det som kommer inn som sponsepenger for å unngå å tape penger på å leie server og slik, så det er vel et tapsprosjekt av dimensjoner for de fleste som bruker tid og ressurser her...




 

Mod: Jeg tok meg friheten av å legge til nummer på spørsmåla til Willy Renè

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 01 jul 09, 19:23

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Willy Renè

Jeg kan godt tenke meg å være med å sponse litt, men jeg kunne tenke meg å få svar på noe jeg lurer på. Jeg gikk inn på siden "Om oss"  og fikk en del info der, men allikevel:

1. Har supporternettet noen formell tilknytning til FFK, administrativt og eller økonomisk ?

2. Har supporternettet inntekter av noe slag ?

3. Er eiere og medarbeidere lønnet via supporternettet?

1. Les denne tråden for utdypning.

2. Nei. Det er vel så vidt jeg vet ingen inntekt på FFKsupporter.net av noe slag (ingen annonser, osv) utover de som måtte føle for å sponse noen kroner

3. Hverken journalister/skribenter, programmerere, utviklere, designere, daglig leder eller eier får noen som helst form for lønn. Holters bruker vel det som kommer inn som sponsepenger for å unngå å tape penger på å leie server og slik, så det er vel et tapsprosjekt av dimensjoner for de fleste som bruker tid og ressurser her...




 

Mod: Jeg tok meg friheten av å legge til nummer på spørsmåla til Willy Renè

Jeg likte svarene, og jeg tar en overføring på kr. 2000.- til kontoen til FFKsupporternet.

Slik ideel virksomhet fortjener at vi brukere gir et bidrag. Grunnen til at jeg ønsket utfyllende opplysninger var at jeg er "dritt lei" av tiggerAS på telefonen som vil ha bidrag fra mitt lille AS til allverdens "gode" tiltak, bl.a. revmatikerforeningen som jeg selv personlig burde ha et stort incitament for å støtte, men ettersom de bruker et profesjonellt tiggerselskap som lar kun noen få prosenter av inntektene gå til dette forbundet, og resten går til, ja faktisk Edda Media, da stoppet jeg bidragene til revmatikerforbundet. Tigging er stor business desverre.

Jeg gir, og oppfordrer andre forumdeltakerne til også å gi etter evne, vi har alle glede av forumet. Jeg har stor glede av bl.a. de profesjonelt skrevne artiklene før kamp og etter kamp, artikler som viser stor skriverferdighet og innsikt, og humoristisk skriverglede hos skribentene, rett og slett imponerende. Videre er moderatorfunksjonen meget tilfredstillende, i skarp kontrast til det tidligere FB-forumet, og dagens forum i SA.

Og så tilbake til tråden;

Håper overgangsvinduet vil styrke FFK både med hensyn til tilgang og avgang.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 02 jul 09, 21:26

Kan jo lufte en ide jeg har sett brukt på et annet forum.

Mod teamet lodder ut et forumrelevant objekt (i vårt tilfelle en ny FFK drakt feks.), og krever 50-100 spenn av hver bruker for å delta i lotteriet. Brukerne ser at de kan få seg ny drakt for en billig penge hvis de er heldige, og samtidig at de sponser en god sak.

Estimert at 20 brukere deltar, kan man da få inn 2000 spenn. 700 ca. går til innkjøp av drakt og frakt for å poste til vinner. Forumet sitter igjen med den nette gevinst av 1300,- blanke, så venter man en måned eller to og gjenntar prosjektet.

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 06 jul 09, 19:54

Jeg biter meg merke i at ingen har respondert på forslaget. Er det ikke gjennomførbart/realistisk?

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 08 jul 09, 22:09

Jeg synes det virker som et brukbart forslag. Enda bedre er det om noen med litt ekstra tid kanskje kunne tatt ansvaret for det? Hva med å ikke kjøpe gjenstanden, men få den sponset fra en bedrift? F.eks. om Euronics går inn med 1 iPhone eller tilsvarende?

Har du tid og lyst Snæbbis?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 aug 09, 09:10
Endret: 12 aug 09, 09:41
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Patrioten

Jeg ønsker også bidra mer økonomisk, hvis dere trenger mer penger til driften.

Opprinnelig postet av tomroar

Stå på videre, meld ifra om dere trenger mer midler til driften.

Veldig hyggelig at folk ønsker å bidra, slik at vi sammen kan dra lasset rent økonomisk. Det bedrer studentøkonomien min. Smile

En stor takk til de som har bidratt så langt!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 aug 09, 09:30

Opprinnelig postet av Willy Renè

Har supporternettet noen formell tilknytning til FFK, administrativt og eller økonomisk ?

I utgangspunket  nei. ffksupporter.net er et nettsted for FFK-supportere startet, drevet og formidlet av FFK-supportere.

Når det er sagt, så har tidene forandret seg. Etter at den nye medieavtalen ble klar (før årets sesong), så ble det opprettet en "digital pott", der klubbene skal bli utdelt en andel basert på besøkstall på klubbenes hjemmesider og diskusjonsfora. I den anledning ble vi kontaktet av FFK ved Tomas Torjusen om vi kunne være så vennlige å "donere" trafikken her på ffksupporter.net til FFK.

Denne avtalen har vi gått med på. "Ulempen" som følger med er at FFK må stå som ansvarlig redaktør (nok en gang ved Thomas Torjusen) for at trafikken skal gjelde. Det skal dog påpekes at Torjusen fortsatt ikke har forsøkt å gjøre noen inngrep i vår daglige drift, da vi allerede har et velfungerende moderatorteam som rensker unna de verste tilfellene.

Klubben er ikke ansvarlig redaktør for andre siden enn forumdelen her på ffksupproter.net. Nyhetsbiten, historikk, og så videre står vi selv som ansvarlige redaktører for.

Vi har per dags dato ikke mottatt noe økonomisk fra FFK, men vi har en muntlig avtale om en beskjeden kompensasjon basert på mertrafikken vi genererer for FFK gjennom overnevnte avtale. I tillegg har vi fått 6 stk sesongkort for 2010-sesongen som går rett til våre brukere gjennom premier i våre konkurranser.

Opprinnelig postet av Willy Renè

Har supporternettet inntekter av noe slag ?

Vi har sporadiske "inntekter" gjennom donasjoner, sponsing og reklame.

I utgangspunktet ønsker vi å holde siden så minimalistisk, ren og reklamefri som over hodet mulig, men dersom det ikke lar seg gjøre å drifte nettstedet på donasjoner og sponsorgaver alene, så må vi med jevne mellomrom innføre reklame. Sistnevnte begynner det å bli en god stund siden vi hadde.

Opprinnelig postet av Willy Renè

Er eiere og medarbeidere lønnet via supporternettet?

 

Nei.

Alt arbeid med ffksupporter.net er drevet på frivillig, dugnadsbasert innsats.

Målsettingen er at drifte skal gå i null, slik at ingen av oss blir økonomisk belemret av å ha nettsiden oppe og gå.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 aug 09, 09:33

Opprinnelig postet av Snæbbis

Jeg biter meg merke i at ingen har respondert på forslaget. Er det ikke gjennomførbart/realistisk?

Synes forslaget ditt var bra!

Bare usikker på hvordan jusen bak det hele er... Noen som har peil? :)

FB osv. elsker jo å følge med her inne for å pirke i det som skjer, F.eks. blåste FB det opp da noen lastet opp kamper og linket til det via Piratebay, selv om de ikke er noe bedre selv bl.a. ved å linke til rettighetsbeskyttet material i youtube-videoer mm. i sine egne artikler.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 22 aug 09, 00:50

Opprinnelig postet av denialsander

Jeg synes det virker som et brukbart forslag. Enda bedre er det om noen med litt ekstra tid kanskje kunne tatt ansvaret for det? Hva med å ikke kjøpe gjenstanden, men få den sponset fra en bedrift? F.eks. om Euronics går inn med 1 iPhone eller tilsvarende?

Har du tid og lyst Snæbbis?

Flott at dere synes forslaget var braSmile

I utgangspunktet har jeg nok tid og lyst til å administrere en slik ordning, hvis jeg bare får administrert tiden min bedre (krever litt omstrukturering siden jeg er på siste studieåret). kan uansett ikke tenke meg at det tar såååå mye av min verdifulle tid.

jeg vil imidlertid trenge litt hjelp til å sjekke opp jussen som Holters nevner, skal høre med noen juristvenner om de har peil, men fint om flere bruker sitt nettverk til å høre om dette.

Hva om vi feks. hadde tilbudt aristokraten å få et gratis banner på siden, i bytte mot å få et produkt månedlig som vi kan lodde ut? det er tross alt mange lurkere her som kan bli fristet.

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f