Husk meg
Brukernavn
Passord

Keepersituasjonen

Flat Trådet Nøstet
Totalt 12 sider Alle

Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 27 jun 09, 07:46

Jeg er litt skeptisk til denne keepersituasjonen vår. Altså; jeg er helt enig i at det nå var duket for Bråthen etter en ruskete periode av Staw. Men er dette godt nok på sikt?  De er forholdsvis unge og lovende begge to, og på den måten ganske like. Det er helt klart en fordel om en av to keepere er et naturlig førstevalg. Da er rollene mer avklart enn de er i FFK pr nå. Klubbens finansielle status åpner neppe for noe keeper-kjøp med det første, så man blir nok nødt til å innfinne seg med situasjonen. Burde vi forsøkt å selge en av dem, og få inn noe mer rutinert; en naturlig sjef i mål? Jeg ser en fare at de to blir evige talenter, som ikke vokser i hverandres selskap. 

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 jun 09, 08:18

Stamatopolus var jo svært missfornøyd med behandlingen han har fått av TIL, så kanskje det er en mulighet. En annen ting er at jeg hørte at Jerry Knutson har vært sykemdlt en lengre periode pga av en operasjon, men at han nå er tilbake. Kan forklare det ustabile med Lasse i år. I fjor var han jo bunnsollid de kampene han stod..

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 27 jun 09, 08:23

Stamatopolus skrev vel på en drømmekontrakt bare timer før finanskrisen skyllet inn over fotball-europa, så HAN burde vel ikke ha noe å klage over..

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 27 jun 09, 08:48

Du tenker vel ikke på Ramovic nå ?

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 27 jun 09, 08:53

Jo, selvfølgelig tenker jeg på Ramovic..

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 27 jun 09, 10:18

En ting er sikkert, vi blir ingen toppklubb før vi har en stabil keeper som behersker feltarbeid også.
Det blir litt som landslagskeeper diskusjonen, hvor Knutsen vant til tross for at andre har større potensiale. Det er viktigere med en som ganske god på alt, fremfor f.eks. god på streken og dårlig i feltet.
Jeg håper selvfølgelig at Staw tar steget, men er litt skuffet over utviklingen så langt.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 27 jun 09, 11:32

Lasse har vel vært ung og lovende i 5 år nå? Han har ikke klart å ta de siste stegene føler jeg. Da er det kanskje greit å la Bråthen få sjansen till å bevise om han har tatt noen steg i riktig retning? Så kan Lasse bruke all sin tid fremover på å øve seg på feltarbeid! Det kan da ikke være såååå vanskelig å holde seg på streken i dueller han IKKE skal ut i!


kiresralll

Bedriftsspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 5

Lagt til: 27 jun 09, 14:41

Hva med Tommy Runar da?? Noen som vet hvor det er blitt av han etter at han stakk fra FKK.. det var vel en av de største positive overraskelsene jeg kom over i fjor i allefall.. fra å være 3.keeper i Start til å stå så bra i FKK.. relativt bra hvertfall:)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 27 jun 09, 15:18

Opprinnelig postet av kiresralll

Hva med Tommy Runar da?? Noen som vet hvor det er blitt av han etter at han stakk fra FKK.. det var vel en av de største positive overraskelsene jeg kom over i fjor i allefall.. fra å være 3.keeper i Start til å stå så bra i FKK.. relativt bra hvertfall:)

Lasse Staw er milevis bedre enn Tommy Runar. Tommy Runar sto helt greit i FFK, men jeg ser ikke at mannen har noen spesielle styrker i det hele tatt. En hyggelig fyr er han dog.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 27 jun 09, 20:17

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen

 En annen ting er at jeg hørte at Jerry Knutson har vært sykemdlt en lengre periode pga av en operasjon, men at han nå er tilbake. Kan forklare det ustabile med Lasse i år. I fjor var han jo bunnsollid de kampene han stod..

Det hørte jeg og  Jeg tror det skal hjelpe med Jerry her.  Man bør ihvertfall vente og se før man handler

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 jun 09, 20:41

Velger å ha en 3-4 sesonger mer tålmodighet enn å begynne å mase på ny keeper. I lengden vil vi forhåpentligvis få godt betalt enten i Euro/Pund eller ved å ha TL's kansje beste keeper.

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 27 jun 09, 21:58

Folk glemmer at Staw sto som en gud sist sesong før han ble skadet. Noen vil vel til og med ha han inn på landslaget. var vel semb som snakket om det. Husk at hele FFK har slitt og det går da selvfølgelig også utover målvakten. Laget har slitt med selvtilitt osv osv og målvakten rammes av det., Når han da også er ung har han nok ikke taklet det like bra som han burde. Men å la staw og bråten bytte litt på er null problem men vi trenger ingen som skal dunke de ut av laget.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 27 jun 09, 22:07

Nå jar jo Bråten vært veldig god de kampene han har spilt. Og da er det bedre å la Lasse bygge opp litt selvtilit medd jerry på treningsfeltet. (Har vært skulder ?operert).  Lasse og Gardar var mine favoritter i fjor og jeg er sikker på at begge kommer sterkt tilbake.

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 27 jun 09, 22:39

Både Staw og Bråten er keeper emner av de sjeldne. Akkurat i øyeblikket burde Bråthen være første valget, og da blir det Staw sin tur til å spille på 2. laget og bygge opp selvtillitten. Håper han har samme tålmodigheten som Bråthen.

Har han det så har FFK begge landets toppkeepere om noen år.

Ha litt is i magen sjøl om det i år trolig har kosten 3-5 poeng.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 28 jun 09, 20:04

Bråthen kunne vel ha tatt begge målene idag ??? Har vi noen som er gode nok ?? Eller så kunne jeg tenkt meg en leieavtale med reservekeeperen til Tromsø S......palanos eller hva en mannen heter.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jun 09, 20:25

Opprinnelig postet av dracula

Både Staw og Bråten er keeper emner av de sjeldne. Akkurat i øyeblikket burde Bråthen være første valget, og da blir det Staw sin tur til å spille på 2. laget og bygge opp selvtillitten. Håper han har samme tålmodigheten som Bråthen.

Har han det så har FFK begge landets toppkeepere om noen år.

Ha litt is i magen sjøl om det i år trolig har kosten 3-5 poeng.

Er du full 3-5 poeng?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jun 09, 20:26

Opprinnelig postet av hasse33

Bråthen kunne vel ha tatt begge målene idag ??? Har vi noen som er gode nok ?? Eller så kunne jeg tenkt meg en leieavtale med reservekeeperen til Tromsø S......palanos eller hva en mannen heter.

Enig med deg, er ikke mye å lure på.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 28 jun 09, 20:41

Hverken Lasse Staw eller Erik Bråthen er pr. dags dato gode nok for eliterserien. Vi har sett det gang på gang denne sesongen, og seneste idag med Bråthen. FFK kommer aldrig til å bli å finne blant de topp 3-4 med disse 2 keperene, slik de spiller idag.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 28 jun 09, 20:54

Opprinnelig postet av oleberg

Hverken Lasse Staw eller Erik Bråthen er pr. dags dato gode nok for eliterserien. Vi har sett det gang på gang denne sesongen, og seneste idag med Bråthen. FFK kommer aldrig til å bli å finne blant de topp 3-4 med disse 2 keperene, slik de spiller idag.

Og løsningen er da å la de bytte på å spille i andre divisjon og la de sitte på benken, i håp om at de utvikler seg til toppkeepere i tippeligaen sånn plutselig? Dette mens vi øser ut noen millioner på en eller annen halvgod utenlandsk keeper.

 

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 jun 09, 21:37

Pr idag har de vel kosta FFK 5-7 poeng, legger da inn at også andre keepere kan ha en dårlig dag.

Mener fortsatt at Staw/Bråthen er keepere for framtiden. mener samtidig at Øhrlund ga FFK sølvmedalja ifjor.

Dessverre har ikke FFK nok kapital til å hente inn en toppkeeper prdato.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 28 jun 09, 21:42
Endret: 28 jun 09, 21:42
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av dracula

Dessverre har ikke FFK nok kapital til å hente inn en toppkeeper prdato.

Dette er helt korrekt. Derfor skjønner jeg heller ikke hvorfor folk gnåler og maser.

Hadde det vært opp til meg hadde vi hentet Gianluigi Buffon, men der kan tom ikke onkel T hjelpe til.

Unge spillere, keepere og utpåspillere er som regel ustabile. Også disse to. Vi som supportere får bare finne oss i det. Jeg klager hvertfall ikke, jeg synes vi har gode keepere med utviklingspotensiale til og med.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 jun 09, 23:47

Hei,  tilhører vel ikke de som gnåler, sjøl om jeg hevder at Sraw/Bråthen har kosta FFK poeng.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 jun 09, 00:02

Opprinnelig postet av dracula
Dessverre har ikke FFK nok kapital til å hente inn en toppkeeper prdato.

Kanskje et salg av en av dem kan bringe inn nok til å hente en mer erfaren keeper? Vil likevel tro at det vi mister i poeng nå, vil vi ta igjen senere ved at disse vil utvikle seg til toppkeepere. De lærer begge for hver kamp. Bråthen går neppe ut på et innlegg før han ser at det blir et innlegg en gang til.

Jeg tror vi rett og slett må bite i noen sure epler for å smake god eplekake til slutt.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 29 jun 09, 10:41

[quote=FFK1903]

Opprinnelig postet av dracula

Jeg tror vi rett og slett må bite i noen sure epler for å smake god eplekake til slutt.

Liker ikke eplekake Sealed


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 jun 09, 11:09

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av dracula
Dessverre har ikke FFK nok kapital til å hente inn en toppkeeper prdato.

Kanskje et salg av en av dem kan bringe inn nok til å hente en mer erfaren keeper? Vil likevel tro at det vi mister i poeng nå, vil vi ta igjen senere ved at disse vil utvikle seg til toppkeepere. De lærer begge for hver kamp. Bråthen går neppe ut på et innlegg før han ser at det blir et innlegg en gang til.

Jeg tror vi rett og slett må bite i noen sure epler for å smake god eplekake til slutt.

Kan vel ikke si at Lasse har lært av sine feil i år, det er jo ikke uten grunn at han har blitt benket.


Keano

Knøttespiller
Ble medlem: 19 sep 06
Innlegg: 45

Lagt til: 29 jun 09, 12:14

Nå skal du vel faktisk ikke se bort fra at grunnen til at Lasse er benket nå er at han sliter med hjernerystelse som han fikk i Molde.

---------------------------

There`s only ONE United


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 29 jun 09, 12:25

Opprinnelig postet av Patrioten

Kan vel ikke si at Lasse har lært av sine feil i år, det er jo ikke uten grunn at han har blitt benket.

Hvordan kan du si at ikke Lasse har lært av sine feil? Hvordan måler du det? Kan vel ikke forvente at han luker ut alle feil etter en gang og blir en keeper i verdensklasse med en gang vel?

Og nei, han blir ikke benket uten grunn selvfølgelig. Er enig i at Bråthen fortjente sjansen etter at Lasse har stått noen kamper under pari, noe som man absolutt ikke bør bli overrasket over at en ung keeper gjør innimellom.

Men hva synes du om Bråthen nå da? Han kunne jo tatt begge målene sist kamp... Utifra hva du har ment om keeperne før kan jeg ikke skjønne noe annet enn at du nå vil ha inn en av juniorere, for de to på a-laget har jo tabbet seg ut og ny keeper har vi ikke penger til.

 


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 29 jun 09, 12:51
Endret: 29 jun 09, 12:53
Endret av: Willy Renè

Jeg ser med skrekk og gru fram til den kampen hvor et lag skaper like mange målsjanser mot oss som vi gjorde mot Lyn. Med de keeperprestasjonene, eller nærere sagt mangel på sådanne, så vil nok baklengsmåla drelle inn.

Jeg har sett på sammendrag av FFK-Lyn og FFK-Glimt og synes Bråthen er ganske så passiv, ukonsentrert og paralysert. Ser ikke ut som han er klar for kamp i det hele tatt. Lyn-scoringen var selvfølgelig ikke lett å ta, men han bare snudde seg og så ballen gå inn, i det hjørnet han stod nærmest. Når FFK har slike sjangser som Lyn der, så redder ofte motstanderkeeperne. Vi ser vel nesten aldri at en FFK-keeper har en matchvinner-redning?

Det virker som om FFK-keeperne ikke er 100 % skjerpet, noe galt med oppladningen ?

Med bedre keeperprestasjoner i år så hadde FFK kjempet om Europe League-plass, det kan koste klubben dyrt å satse på to så unge keepere, Bråthen bør leies ut og FFK bør skaffe en rutinert og god keeper, ala Ølund, og la Staw komme inn i visse kamper.

Hverken Staw eller Bråthen har vist seg som noe førstevalg i år.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 jun 09, 13:40

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79

Hvordan kan du si at ikke Lasse har lært av sine feil? Hvordan måler du det? Kan vel ikke forvente at han luker ut alle feil etter en gang og blir en keeper i verdensklasse med en gang vel?

Fordi han tilsynelatende sliter akkurat like mye med feltarbeidet som han gjorde før sesongstart.  Eller mener du at du har sett forbedringer?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 jun 09, 14:28

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79

Opprinnelig postet av Patrioten

Kan vel ikke si at Lasse har lært av sine feil i år, det er jo ikke uten grunn at han har blitt benket.

Hvordan kan du si at ikke Lasse har lært av sine feil? Hvordan måler du det? Kan vel ikke forvente at han luker ut alle feil etter en gang og blir en keeper i verdensklasse med en gang vel?

Og nei, han blir ikke benket uten grunn selvfølgelig. Er enig i at Bråthen fortjente sjansen etter at Lasse har stått noen kamper under pari, noe som man absolutt ikke bør bli overrasket over at en ung keeper gjør innimellom.

Men hva synes du om Bråthen nå da? Han kunne jo tatt begge målene sist kamp... Utifra hva du har ment om keeperne før kan jeg ikke skjønne noe annet enn at du nå vil ha inn en av juniorere, for de to på a-laget har jo tabbet seg ut og ny keeper har vi ikke penger til.

 

Hvis du sjekker de kampene han har spilt i år, det være seg FFK, eller U21, så ser du at tabbene kommer igjen, ikke etter hver kamp, men innimellom og gjerne de samme feilene og da ute i feltet, der er han ikke mye trygg, da har han vel ikke lært?

Når det gjelder Erik har jeg mer tro på han og synes at han bør få like mange sjanser som Lasse har fått.

Han må jo få lov til å feile og få tillitt og trygghet han også. Mener, at han bør stå sesongen ut, hvis vi ikke får noen ny keeper.

Synes Erik er en bedre keeper, virker mer trygg på streken og i feltet, holder ballen fast, ser jo nesten ut som at  han har lim i hanskene, holder den bra.

Ellers, sier magefølesen at han er bra for FFK og magefølesen skal man vel stole på?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 29 jun 09, 17:08

Magefølelsen din sier vel at Lasse Staw alltid kommer til å suge, Patrioten. Det er ikke til å legge skjul på at du har bestemt deg for at Lasse Staw er elendig.

Jeg personlig mener vi er priviligerte som får lov til å ha to såpass gode keepere i stallen vår. Vi kan selge dem for en del penger etterhvert, og jeg vil tippe de ikke krever så sinnsykt høy lønn heller. Om vi kjøper inn en ny keeper mener jeg vi bare kan gi opp som fotballklubb. Om hverken Lasse Staw eller Erik Bråthen blir ansett som gode nok til å spille, så kommer vi til å dyrke frem 2-3 gode spillere hvert tiår om de må holde et høyere nivå...

Å være ung keeper er en veldig utakknemlig jobb. Feilene blir så fatale, og det er vanskelig for en unggutt å vite at fansen og media legger skylda for et tap på dine skuldre. Det var lettere for feks. Tarik... Det var ikke like forferdelig at han ikke scora, for det var det andre som gjorde. Han fikk da tid til å utvikle seg, og ble en toppspiller. Staw og Bråthen får, ganske naturlig, skylda om de slipper inn et tabbemål. Men om vi skal drive å bytte dem ut for å heller kjøpe inn en dyr keeper, så er det etter min mening bare tull.

FFK sliter på så mange andre områder, både sportslig og på ledersiden, at dette ikke kan bli en knallsesong uansett. Da mener jeg vi skal la keeperne våre fortsette å få tillit. Hadde vi vært i en situasjon hvor laget faktisk lå an til å gjøre en meget bra sesong, kunne jeg skjønt det bedre om enkelte hadde ropt etter ny keeper...


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 29 jun 09, 17:47

Opprinnelig postet av Lemmy

FFK sliter på så mange andre områder, både sportslig og på ledersiden, at dette ikke kan bli en knallsesong uansett. Da mener jeg vi skal la keeperne våre fortsette å få tillit. Hadde vi vært i en situasjon hvor laget faktisk lå an til å gjøre en meget bra sesong, kunne jeg skjønt det bedre om enkelte hadde ropt etter ny keeper...

Du fastslår at FFK sliter på ledersiden. Kan du konkretisere hva dette dreier seg om ? Er det noe mer håndfast enn de tabloide artiklene om "lottosaken" og liknende som deler av pressen elsker å hausse opp ? (en fjær til en hel hønsegard)

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 jun 09, 19:14

Opprinnelig postet av Willy Renè

Du fastslår at FFK sliter på ledersiden. Kan du konkretisere hva dette dreier seg om ? Er det noe mer håndfast enn de tabloide artiklene om "lottosaken" og liknende som deler av pressen elsker å hausse opp ? (en fjær til en hel hønsegard)

Jeg skal motstå fristelsen for å skrive listen med blundere og beskrive kompetansen til ledelsen, fordi denne tråden handler om keepersituasjonen. Men alvorlig taltCool


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 29 jun 09, 21:18

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79

Hvordan kan du si at ikke Lasse har lært av sine feil? Hvordan måler du det? Kan vel ikke forvente at han luker ut alle feil etter en gang og blir en keeper i verdensklasse med en gang vel?

Fordi han tilsynelatende sliter akkurat like mye med feltarbeidet som han gjorde før sesongstart.  Eller mener du at du har sett forbedringer?

Skulle hatt moro av å høre hvor mange mål lasse har sluppet inn på feiling i feltet i år, kanskje han har fått beskjed om at han skal gå, at treneren kanskje vil han skal gå og feile der fremfor og stå?? Det er faktisk den eneste måten en keeper kan utvikle dette spillet. Men vi får se hvordan Erik takler Brann borte kanskje også Odd borte samt Rosenborg hjemme. Først da kan vi se hva han står for. De kampene han har hatt til nå har ikke de kvalitestpillerene foran mål. Du vil også kanskje påstå at Lasse hadde sluppet inn de tre målene som Erik har sluppet inn de to siste kampene? Men enig, la Erik få prøve seg..


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 30 jun 09, 00:45

Opprinnelig postet av Willy Renè

Jeg ser med skrekk og gru fram til den kampen hvor et lag skaper like mange målsjanser mot oss som vi gjorde mot Lyn. Med de keeperprestasjonene, eller nærere sagt mangel på sådanne, så vil nok baklengsmåla drelle inn.

Jeg har sett på sammendrag av FFK-Lyn og FFK-Glimt og synes Bråthen er ganske så passiv, ukonsentrert og paralysert. Ser ikke ut som han er klar for kamp i det hele tatt. Lyn-scoringen var selvfølgelig ikke lett å ta, men han bare snudde seg og så ballen gå inn, i det hjørnet han stod nærmest. Når FFK har slike sjangser som Lyn der, så redder ofte motstanderkeeperne. Vi ser vel nesten aldri at en FFK-keeper har en matchvinner-redning?

Det virker som om FFK-keeperne ikke er 100 % skjerpet, noe galt med oppladningen ?

Med bedre keeperprestasjoner i år så hadde FFK kjempet om Europe League-plass, det kan koste klubben dyrt å satse på to så unge keepere, Bråthen bør leies ut og FFK bør skaffe en rutinert og god keeper, ala Ølund, og la Staw komme inn i visse kamper.

Hverken Staw eller Bråthen har vist seg som noe førstevalg i år.

 

Jeg er helt enig med det du skriver. Enten bør FFK handle inn en bedre keeper eller en måltyv av en spiss som kan kompensere for de tabbemål som måtte komme, og det tror jeg vil være billigere enn å rykke ned, noe jeg frykter hvis ikke situasjonen bedrer seg betraktelig forover og bakover..

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 30 jun 09, 01:26
Endret: 30 jun 09, 12:03
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Anne

Skulle hatt moro av å høre hvor mange mål lasse har sluppet inn på feiling i feltet i år, kanskje han har fått beskjed om at han skal gå, at treneren kanskje vil han skal gå og feile der fremfor og stå?? Det er faktisk den eneste måten en keeper kan utvikle dette spillet. Men vi får se hvordan Erik takler Brann borte kanskje også Odd borte samt Rosenborg hjemme. Først da kan vi se hva han står for. De kampene han har hatt til nå har ikke de kvalitestpillerene foran mål. Du vil også kanskje påstå at Lasse hadde sluppet inn de tre målene som Erik har sluppet inn de to siste kampene? Men enig, la Erik få prøve seg..

Jeg ventet på når du skulle komme, nå som vi diskuterer Staw igjenLaughing
Men å skylde på treneren for keeperens opptreden er vel litt drøyt?
Og hvorfor skal jeg kanskje påstå noe som dumt og usakelig som at Lasse har skyld i Erik sine mål?
Det eneste jeg har påstått er at Staw ikke har vist noen nevneverdig positiv utvikling i feltarbeidet i år. Men kanskje du kan opplyse meg?

Du tar dessuten feil når du sier at keepere kun kan uvikle sitt spill under kamp, også fotballkeepere trener fotball faktisk, og det gjerne fem dager i uka. Det er helst der spillere skal lære nye ferdigheter, ikke i tippeligakamperCool

Men ledelsen tok ett valg når Ørlund forsvant, satstet på to så unge keepere som alle visste naturlig nok, ville variere i prestasjoner og gjøre tabber. Og når keepere gjør tabber blir det gjerne mål og poengtap!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 jun 09, 07:04

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Du tar dessuten feil når du sier at keepere kun kan uvikle sitt spill under kamp, også fotballkeepere trener fotball faktisk, og det gjerne fem dager i uka. Det er hest der spillere skal lære nye ferdigheter, ikke i tippeligakamperCool

Nå er jo noe av problemet (ifølge Anne) at keeperne ikke får trent noe særlig på feltarbeidet under treningene, da det ikke er prioritert...

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 30 jun 09, 08:15

Opprinnelig postet av Lemmy

FFK sliter på så mange andre områder, både sportslig og på ledersiden, at dette ikke kan bli en knallsesong uansett. Da mener jeg vi skal la keeperne våre fortsette å få tillit. Hadde vi vært i en situasjon hvor laget faktisk lå an til å gjøre en meget bra sesong, kunne jeg skjønt det bedre om enkelte hadde ropt etter ny keeper...

Hel enig med Lemmy!  Ettersom sesongen av en rekke årsaker har blitt som den har blitt, bør vi forsøke å se på de mulighetene det gir. Vi må se på 08-09 som en "mellomsesong", med store muligheter til å spille inn et lag, og da er keeperplassen medregnet. La Erik og Lasse gjøre noen feil, la dem få 3 på børsen, og la dem måtte forklare seg for pressen etterpå. Man vokser på sånt!  Selvsagt må de oppleve NOE annet enn motgang for å vokse, men det kommer disse gutta til å gjøre. Dette er bare en trøblete overgang. De er enda store talenter, og personlig har jeg en magefølelse (og den magen er stor!) for at Staw kan bli en kandidat til landslaget når han kommer i flytsonen igjen, våren -10.

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 30 jun 09, 12:01
Endret: 30 jun 09, 12:14
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Holters

Nå er jo noe av problemet (ifølge Anne) at keeperne ikke får trent noe særlig på feltarbeidet under treningene, da det ikke er prioritert...

Mulig det er rett, men samtidig har jeg hørt fra flere hold at Jerry er blant de aller beste til å utvikle keepere!
Det uansett veldig lett å peke på andre når man ikke har den utvklingen man håper på. Og Anne kommer alltid på banen for å unnskylde Staw uansett hva.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 jun 09, 12:04

Lurer på hvem denne Anne er? Kanskje det er Lasse selv?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 jun 09, 13:06

Opprinnelig postet av Patrioten

Lurer på hvem denne Anne er? Kanskje det er Lasse selv?

herre gud..lurer på hvem du er ?

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 jun 09, 15:09

Kan jo begynne lure slik hun skriver om Lasse, tydeligvis kjenner hun han godt


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 30 jun 09, 15:16
Endret: 30 jun 09, 15:17
Endret av: Bedreviteren

Blir vel litt som paco og Morgan i sin tid.. Hvor har det blitt av han æ?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 jun 09, 15:56

Vi trenger en ny Paco,med rykter og sannheter.


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 30 jun 09, 16:09

Opprinnelig postet av Patrioten

Lurer på hvem denne Anne er? Kanskje det er Lasse selv?

Eller kjæresten han ?

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 30 jun 09, 16:20

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Holters

Nå er jo noe av problemet (ifølge Anne) at keeperne ikke får trent noe særlig på feltarbeidet under treningene, da det ikke er prioritert...

Mulig det er rett, men samtidig har jeg hørt fra flere hold at Jerry er blant de aller beste til å utvikle keepere!
Det uansett veldig lett å peke på andre når man ikke har den utvklingen man håper på. Og Anne kommer alltid på banen for å unnskylde Staw uansett hva.

Om du ser hva jeg skriver så har jeg ikke unskyldt noen, verken den ene eller andre. faktisk hender jeg at jeg er inne på en del andre temaer også. Men til saken, det er ikke sikkert dette går på Jerry. Feltarbeid med to keepere sammen på trening er noe helt annet en et fosrsvar samt angripende som er i et felt. Her er det vel heller snakk om at eventuelt keepertrener får bruke de resurser som trenges. Mulig en del her er på treningene og kan si hvordan keeperene, da gjelder det begge to får trent på ferdigheter i feltet. For helt enig i at dette ikke bør trenes på i kamp men på treningsfeltet. Men mener i tillegg uansett hvem av de som står Lasse, eller Erik at de bør bli spart for en del av hetsen fra noen her inne. Dette er som mange hevedre meget unge spillere som ikke skal være utviklet, og vil gjøre feil. Det er faktisk klubbledelsen som har tatt dette valget og de hvet at de to vil svinge. Også mulig begge to får med seg hetsen og dette er ikke noe som vil hjelpe de nevnverdig i utviklingen.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 30 jun 09, 16:28

Opprinnelig postet av Patrioten

Lurer på hvem denne Anne er? Kanskje det er Lasse selv?

I stenefor og lure kan du jo komme med de tallene jeg spurte deg om, men kanskje vanskelig da det allerede er en tabbe at lasse tar på seg fotballsko:-) Men du kan være sikker på en ting at Erik vil bli forsvart på samme måte om det er han du hetser. Og en del av de tingene du hevder er keepertabber, ja se de på nytt, det hender faktisk veldig ofte at feilen ligger et annet sted en hoss keeper. Som jeg også tiligere har sagt så er det meg klekkende likegyldig hvem som står, dette regner jeg med at trenerteamet fikser selv. Et spørsmål til, hvor mange B kamper har du sett i år???

Denne skulle kansklje vert sendt pm, men kan ikke noe for at jeg ikke har sansen for din måte og hetse spillere på, dette gjelder ikke bare keeperne, men også andre spillere. Vil moderator slette så er det ok:-)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 jun 09, 16:39

Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Patrioten

Lurer på hvem denne Anne er? Kanskje det er Lasse selv?

I stenefor og lure kan du jo komme med de tallene jeg spurte deg om, men kanskje vanskelig da det allerede er en tabbe at lasse tar på seg fotballsko:-) Men du kan være sikker på en ting at Erik vil bli forsvart på samme måte om det er han du hetser. Og en del av de tingene du hevder er keepertabber, ja se de på nytt, det hender faktisk veldig ofte at feilen ligger et annet sted en hoss keeper. Som jeg også tiligere har sagt så er det meg klekkende likegyldig hvem som står, dette regner jeg med at trenerteamet fikser selv. Et spørsmål til, hvor mange B kamper har du sett i år???

Denne skulle kansklje vert sendt pm, men kan ikke noe for at jeg ikke har sansen for din måte og hetse spillere på, dette gjelder ikke bare keeperne, men også andre spillere. Vil moderator slette så er det ok:-)

Hvorfor kan du ikke si noe om din tilknyttning til Lasse, flere jo på dette?

Skal sjekke tabbene for deg, siden du ikke vil det selv, kommer tilbake med det.

Har ikke hetset Lasse, sier bare min ærlige mening, trodde man kom lengst med å være ærlig?

Det er jo bra at du at også vil forsvare Erik, kommer til å sin mening om han også.

Men, vil ikke kritisere han på en stund, hvis han skulle gjøre like mange tabber som Erik, etter 10 kamper, da er det kanskje berettighet, inntil det, vil jeg gi han tillitt og trygghet til å prestere.

 


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 30 jun 09, 23:49

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Holters

Nå er jo noe av problemet (ifølge Anne) at keeperne ikke får trent noe særlig på feltarbeidet under treningene, da det ikke er prioritert...

Mulig det er rett, men samtidig har jeg hørt fra flere hold at Jerry er blant de aller beste til å utvikle keepere!
Det uansett veldig lett å peke på andre når man ikke har den utvklingen man håper på. Og Anne kommer alltid på banen for å unnskylde Staw uansett hva.

 

Dersom du har hørt dette om Jerry så ville du også visst at han ber gutta satste.

Som tidligere keeper vil jeg påstå at Staw har hatt sine skogturer i år, men det er fordi han ikke stoler på egne ferdigheter. Kan garantere deg at han har fått beskjed av trenerapparatet om å gå ut i feltet for å plukke balller, men av en eller annen årsak går han bare ut med 90% innsats. Dette er ting som kommer etterhvert, han må først finne flytsonen, så skal dere se at han kommer til å bli bunnsolid. Mulig Staw bør ta en tur til optiker eller lignende dersom han behøver linser med solbeskyttelse, ikke vet jeg. Kanskje han blir lurt av denne nye ballen de bruker i år, den er jo klin umulig å beregne, for med sine 190 og noen cm bør det ikke være den spissen i landet som kan måle seg mot ham i lufta så snart han timer opphoppene riktig...

Samme kan vel kanskje sies om Bråthen, men hans utfordring ligger i strekarbeidet, men det kommer, la gutta få føle litt på nivået, de beste keeperene nærmer seg 30, vel de beste har faktisk passert 30 også...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 01 jul 09, 06:56

Her har klubben 2 av de aller beste unge keepere i landet, så klager folk...???????????

Jeg ser det heller slik at vi sitter på gull, som vil glede både FFK og A-landslaget i fremtiden  Laughing.......og andre klubber i Norge og utlandet også.  Frown

 

---------------------------

You`ll never walk alone...


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 01 jul 09, 08:36

om det er gull er vel usikkert, det er gansek mange U21 spillere som har sluknet karriere messig. Detr gjenstår og se om de får den nødvendige utviklingen som skal til for å bli topp keepere


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 01 jul 09, 08:38

FFk har valgt å satse på 2 unge lokale keepere. Det synes jeg er veldig bra, og veldig riktig. Men, som jeg også skrev før denne sesongen, og før forrige sesong, det vil nok koste noen poeng. På trenbare ferdigheter er disse 2 keeperne på ett meget høyt nivå til tross for sin unge alder. Det de mangler er erfaring. Den beste måten de kan tilegne seg erfaring på er å få tillitt i Tippeligaen. Det er en grunn til at keepere stort sett er på sitt beste når de har passert 30 år.

Jeg hørte en gang en god definisjon på erfaring: Erfaring = summen av alle feil du har gjort.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 01 jul 09, 08:40

Opprinnelig postet av tomroar

 det er gansek mange U21 spillere som har sluknet karriere messig.

.....som har fått spilletid på norsk toppnivå? Og vi nevner i fleng?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 06 jul 09, 13:43
Endret: 06 jul 09, 14:17
Endret av: Per Egil

FFK bør satse videre på Staw og Bråthen.

MOD: Slettet noen kommentarer om utenomsportslige forhold.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 07 jul 09, 08:58

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av tomroar

 det er gansek mange U21 spillere som har sluknet karriere messig.

.....som har fått spilletid på norsk toppnivå? Og vi nevner i fleng?

Roger Eskeland, Terje Skjeldestad, Per Morten Kristiansen, Espen Johnsen, Tor Egil Horn, Jan-Kjell Larsen står vel i fare for å havne i den kategorien snart... Sikkert mange eksempler til også, tok de jeg kom på i farten uten å lete.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 07 jul 09, 09:51

Opprinnelig postet av TheDude

.....som har fått spilletid på norsk toppnivå? Og vi nevner i fleng?

Roger Eskeland, Terje Skjeldestad, Per Morten Kristiansen, Espen Johnsen, Tor Egil Horn, Jan-Kjell Larsen står vel i fare for å havne i den kategorien snart... Sikkert mange eksempler til også, tok de jeg kom på i farten uten å lete.

[/quote]

Roger Eskeland kan jeg ikke huske å ha hørt om så der kan jeg ikke uttale meg.

Terje Skjeldestad lyttet til gode rådgivere og ble i Sogndal. Det og mange skader har vel hemmet hans utvikling.

Per Morten Kristiansen har vel ikke mange Tippeligakampene? Han har vel holdt ett ok adecco nivå hele tiden?

Tor Egil Horn fikk vel en del TL kamper? Vet ikke hvor han er nå.

Espen Johnsen har mange TL kamper og landskamper. Tror de fleste norske keepere ønsker seg hans karriere, minus skadene.

Larsen er det nok for tidlig å avskrive.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 07 jul 09, 14:00

Horn, var ikke han aktuell for Arsenal en stund?

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 07 jul 09, 14:08

Opprinnelig postet av Liraren

Horn, var ikke han aktuell for Arsenal en stund?

tja, her står i alle fall noe

Horn

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 jul 09, 15:09

Opprinnelig postet av Liraren

Horn, var ikke han aktuell for Arsenal en stund?

Du tenker på Knut Borch.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 07 jul 09, 15:40

Kompiser og keeperrivaler i FFK

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 07 jul 09, 21:22
Endret: 07 jul 09, 22:01
Endret av: TheDude

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Roger Eskeland kan jeg ikke huske å ha hørt om så der kan jeg ikke uttale meg.

Terje Skjeldestad lyttet til gode rådgivere og ble i Sogndal. Det og mange skader har vel hemmet hans utvikling.

Per Morten Kristiansen har vel ikke mange Tippeligakampene? Han har vel holdt ett ok adecco nivå hele tiden?

Tor Egil Horn fikk vel en del TL kamper? Vet ikke hvor han er nå.

Espen Johnsen har mange TL kamper og landskamper. Tror de fleste norske keepere ønsker seg hans karriere, minus skadene.

Larsen er det nok for tidlig å avskrive.

Roger Eskeland: http://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Eskeland.

Mulig at Kristiansen ikke har så mange tipeligakamper og mulig Horn fikk en del. Er sikkert også gode grunner til at Skjeldestad har stagnert og Espen Johnsen har hatt en brukbar karriere. Men alle disse er eksempler på keepere som var store talenter og som ikke har nådd det nivået det ble forventet at de skulle. Espen Johnsen hadde vel formtoppen 10 år før det som er normalt for keepere. Jeg er helt enig at det er for tidlig å avskrive Jan-Kjell, men han har vel heller ikke hatt den forventede progresjonen.

Mod(Lemmy): Fikset siteringen din, og redigerte den litt også. Det er ikke nødvendig å sitere 3-4 innlegg bakover, det blir veldig tungvindt å lese. :-)

Takker og bukker! ;-)

 


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 12 jul 09, 20:42
Endret: 12 jul 09, 21:53
Endret av: Rey

Vi ha ny keeper, trener, spiss og forsvar.

MOD (Rey): Flyttet til eksisterende tråd om keepersituasjonen, da denne diskusjonen har lite å gjøre i tråden om Grønhagen

---------------------------

Heia FFK


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 21:27

Opprinnelig postet av Lex

Vi ha ny keeper, trener, spiss og forsvar.

Det holder lenge med en ny Keeper, det vil løse opp mange knuter :)

 

Keeperne vi har idag er tragisk dårlig.


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 jul 09, 21:41

Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Lex

Vi ha ny keeper, trener, spiss og forsvar.

Det holder lenge med en ny Keeper, det vil løse opp mange knuter :)

 

Keeperne vi har idag er tragisk dårlig.

Eller noen som scorer på 100% sjangsene, litt for lett å rope på keeper. Både Lasse og Erik vil bli meget gode. Om det blir scoret vil de senke skuldrene og spille knall..........


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 21:45
Endret: 12 jul 09, 21:57
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Anne

Eller noen som scorer på 100% sjangsene, litt for lett å rope på keeper. Både Lasse og Erik vil bli meget gode. Om det blir scoret vil de senke skuldrene og spille knall..........

Nå er jeg "dritt lei" og høre på at Staw og Bråthen snart vil bli gode, disse to spillrene vi koste oss TL spill.

Vi har ikke tid til at de skal bli gode. Når det ikke går ann og spille tilbake til keeperen uten at det skal bli farlig, er det ikke håp mer!

NEI, vi trenge en ny keeper PRONTO, så vil resten løse seg bra.


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 12 jul 09, 21:48
Endret: 12 jul 09, 21:49
Endret av: stampede

Opprinnelig postet av Tiger

NEI, vi trenge en ny keeper PRONTO, så vil resten løse seg bra.

VM i enkle løsninger!!

Du tror vel ikke på det du skriver her eller? Foot in mouth

La oss kjøpe en ny keeper så er ALLE FFK's problemer løst!

---------------------------

If I want your opinion I'll remove the duct tape!


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 jul 09, 21:51
Endret: 12 jul 09, 21:56
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Tiger

NEI, vi trenge en ny keeper PRONTO, så vil resten løse seg bra.

ja da vil spissene score mye merSurprisedSånn som laget spiller i dag må du opp i klasse bufon for at det skal holde


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 21:52

Opprinnelig postet av stampede

Opprinnelig postet av Tiger

NEI, vi trenge en ny keeper PRONTO, så vil resten løse seg bra.

VM i enkle løsninger!!

Du tror vel ikke på det du skriver her eller? Foot in mouth

La oss kjøpe en ny keeper så er ALLE FFKs problemer løst!

Tuller du, VM i enkle løsninger....Staw og Bråthen har vært dårlige i hele sesongen og har kostet oss MANGE poeng.

Sett den ned og se på tidligere kamper  de har spilt, så finner du også en rød tråd.

JA, en ny keeper vil løse et STORT problem for FFK.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 21:54
Endret: 12 jul 09, 21:56
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Anne

ja da vil spissene score mye merSurprisedSånn som laget spiller i dag må du opp i klasse bufon for at det skal holde

Spissene scorer de, men hjelper liten når målene renner inn bak keeprene.

MOD: Fjernet en haug med nøstede siteringer. Det er ikke nødvendig å ta med 110 nøstede siteringer i et svar


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 12 jul 09, 22:00
Endret: 12 jul 09, 22:06
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Tiger

Spissene scorer de, men hjelper liten når målene renner inn bak keeprene.

Hvor mange satte de i dag da???????? telte ikke jeg:-)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 jul 09, 22:01

Opprinnelig postet av Tiger

Spissene scorer de, men hjelper liten når målene renner inn bak keeprene.

Vi sliter over hele fjøla, både keeperne, forsvarsspillerne, midtbanespillerne og spissene sliter.

Å påstå at spissene scorer er vel å ta hardt i, vår mestscorende spiss er Gardar med hele 2 mål!! Tjoho! Borges er vår toppscorer med 4 mål, men han er ingen spiss. Joda, han har spilt spiss, men det er fordi vi har ubrukelige spisser.

Keeperne våre har utvilsomt kvaliteter, men et eller annet "virus" har forvillet seg inn i hjernebarken til begge to, de er jo livredde utpå der. Vondt å se på rett og slett. Men å hente inn en ny keeper (hvem skulle det vært i såfall?) er ikke løsningen tror jeg. Tiger og Patrioten kan jo finansiere kjøpet av feks Iker Casillas?


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 12 jul 09, 22:07

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Tiger

Spissene scorer de, men hjelper liten når målene renner inn bak keeprene.

Vi sliter over hele fjøla, både keeperne, forsvarsspillerne, midtbanespillerne og spissene sliter.

Å påstå at spissene scorer er vel å ta hardt i, vår mestscorende spiss er Gardar med hele 2 mål!! Tjoho! Borges er vår toppscorer med 4 mål, men han er ingen spiss. Joda, han har spilt spiss, men det er fordi vi har ubrukelige spisser.

Keeperne våre har utvilsomt kvaliteter, men et eller annet "virus" har forvillet seg inn i hjernebarken til begge to, de er jo livredde utpå der. Vondt å se på rett og slett. Men å hente inn en ny keeper (hvem skulle det vært i såfall?) er ikke løsningen tror jeg. Tiger og Patrioten kan jo finansiere kjøpet av feks Iker Casillas?

Er ikke dyre keeper`n vi trenger, skal ikke mye til for å gjøre det bedre enn slik som det er  i dag :)

Kan gjerne stå i mål jeg, men har ikke fått noen telefon enda :)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 jul 09, 22:10

Møt opp på trening så får du fort svar på om du er noe å satse på. Laughing


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 12 jul 09, 22:12

Opprinnelig postet av Tiger

Er ikke dyre keeper`n vi trenger, skal ikke mye til for å gjøre det bedre enn slik som det er  i dag :)

Kan gjerne stå i mål jeg, men har ikke fått noen telefon enda :)

Synes du blir en smule urimelig og usaklig egentlig! Foot in mouth

---------------------------

If I want your opinion I'll remove the duct tape!


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 12 jul 09, 22:18

Opprinnelig postet av Anne

Opprinnelig postet av Tiger

Spissene scorer de, men hjelper liten når målene renner inn bak keeprene.

Hvor mange satte de i dag da???????? telte ikke jeg:-)

Lasse er det deg?!?!?!?Surprised

Måte på å du skal forsvare keeperne a! Greit nok, nå har vi hørt leeeenge at keeperne våre er såååå talentfulle og gi de tid, så blir de fantastiske keepere! Det trur jeg faen meg ikke på lenger! Tabbe på tabbe på tabbe, men ikke bare det usikker opptreden HELE tia! Rart forsvaret ikke vet hva de skal gjøre a? Klarer jo ikke å sparke en balle 30 meter RETT fram etter enkle tilbakespill engang jo!

Man kan ikke fortsette med å si, la dem spille så de får erfaring! Hva slags erfaring er det de får? Driter seg ut gang på gang, kanskje en god redning i ny og ned, men ikke mer enn de fleste med 2 armer hadde gjort innimellom! Nei, jeg trur ikke på at noen av disse noen gang vil bli toppkeepere! La oss få en SOLID keeper før det er for sent!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 12 jul 09, 22:27

Sats på Lasse. Erik sprer utrygghet i forsvaret..

Lasse er heller ikke god for tida, men han har vist at han duger over tid..


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 13 jul 09, 13:03

Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av stampede

Opprinnelig postet av Tiger

NEI, vi trenge en ny keeper PRONTO, så vil resten løse seg bra.

VM i enkle løsninger!!

Du tror vel ikke på det du skriver her eller? Foot in mouth

La oss kjøpe en ny keeper så er ALLE FFKs problemer løst!

Tuller du, VM i enkle løsninger....Staw og Bråthen har vært dårlige i hele sesongen og har kostet oss MANGE poeng.

Sett den ned og se på tidligere kamper  de har spilt, så finner du også en rød tråd.

JA, en ny keeper vil løse et STORT problem for FFK.

Det burde vel si seg selv, at om laget offensivt hadde gjort jobben, kunne våre unge keepere senket skuldrene litt i visshet at en tabbe kanskje ikke ville vært matchavgjørende hver gang?

Slik det er nå, er for mye ansvar lagt på deres unge og talentfulle skuldre. Klart de blir skjelvende og usikre av slikt.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 13 jul 09, 13:14

Skjønner ikke at folk kun henger seg opp i målvakten. Sist sesong før lasse ble skadet var han regnet som en av de beste i TL. Noen inkludert semb snakket om at Lasse burde på A-landslaget og at han var den mest stabile målvakten i TL. Nå som det går dårlig for laget er det kun målvaktene som blir hudflettet. Det er aldri lett som målvakt å stå som bakerste mann når resten suger forran deg. En målvakt er aldri bedre en det de ute på banen gjør han. Når de ikke gjør jobben sin godt nok blir det umulig for en målvakt å gjøre det bra. Det med tillitt går også andre veien. Forsvaret må stole på at målvakten stopper skuddet, men målvakten må også stole på at forsvareren blokere det ene hjørnet slik at han kan konsentrere seg om det andre og ikke begge og dermed bli stående på halv distanse.

Poenget mitt er at jada målvaktene har vært dårlige, men hvorfor. Jo fordi laget gjør det dårlig og da er det ikke lett å som målvakt å briljere. Tro meg med en gang laget fungere som det skal så fungere også målvakten. Det er nå bare snakk om at det må løsne for gutta.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 13 jul 09, 13:37

Denne sesongen vinner  vi ikke serien. Med fare for å være veldig naiv så uroer jeg meg heller ikke for å rykke ned. Jeg tror virkelig på en oppadstigende formkurve, det har laget kvalitet til. Da mener jeg det blir dumt å hente inn en ny keeper. I en middelsesong er tiden vi skal satse på utvikling hos unggutta. Ja, det er fare for å bli hudflettet her av hysteriske supportere, men jeg mener at vi har så stor mulighet til å klare oss at vi må stole på at Erik eller Lasse klarer å holde unna og ikke koste oss så mange flere poeng. Positivitet tror jeg også er en avgjørende faktor. Selvfølgelig legger disse 21 åringene merke til negativiteten rundt deres posisjon. Da blir det vanskelig å unnlate høye skuldre. Og denne negativiteten kommer helt sikkert  fra flere hold, men det er av supportere de først og fremst trenger støtte! Vi må stole på trenerenes avgjørelser her folkens! Selvom jeg ikke stoler på byttene deres, men det er en helt annen sak. Har forstått det som at Jerry er rutinert og han sier helt sikkert fra om det ikke funker.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 13 jul 09, 13:52

Opprinnelig postet av ffkmats

Denne sesongen vinner  vi ikke serien. Med fare for å være veldig naiv så uroer jeg meg heller ikke for å rykke ned. Jeg tror virkelig på en oppadstigende formkurve, det har laget kvalitet til. Da mener jeg det blir dumt å hente inn en ny keeper. I en middelsesong er tiden vi skal satse på utvikling hos unggutta. Ja, det er fare for å bli hudflettet her av hysteriske supportere, men jeg mener at vi har så stor mulighet til å klare oss at vi må stole på at Erik eller Lasse klarer å holde unna og ikke koste oss så mange flere poeng. Positivitet tror jeg også er en avgjørende faktor. Selvfølgelig legger disse 21 åringene merke til negativiteten rundt deres posisjon. Da blir det vanskelig å unnlate høye skuldre. Og denne negativiteten kommer helt sikkert  fra flere hold, men det er av supportere de først og fremst trenger støtte! Vi må stole på trenerenes avgjørelser her folkens! Selvom jeg ikke stoler på byttene deres, men det er en helt annen sak. Har forstått det som at Jerry er rutinert og han sier helt sikkert fra om det ikke funker.

Jeg kjenner det på samme måte som deg, men frykten ligger der.

Hvis det går som du sier så vil sannsynligvis keeperne vokse stort påmotgangen de har hatt i år, og 2010 kan bli et flott år.

Nå er det sommerferie, tar nå fri fra alle tanker som har med FFK å gjøre, erkjenner at FFK er viktigst i verden av allt som ikke er viktig.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 13 jul 09, 14:19

Har vi leid Andreas Lie?

- Vi har Andreas Lie som er på utlån til Fredrikstad. Problemet er at han mangeler kamptrening, og vi trenger rutine i alle ledd, sier Rekdal til VG Nett.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 jul 09, 14:45

nei det kan jeg aldrig tenke meg.. mener han ble leid bort til en adecco klubb jeg

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 jul 09, 16:26

Andreas Lie er på utlån til Nybergsund han, men har vel ikke spilt noen kamper selv der. Bra det ikke var et ordrett sitat fra Rekdal, da kunne man jo begynt å lure.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jul 09, 16:44
Endret: 13 jul 09, 16:45
Endret av: Patrioten

Det jobbes med å forsterke med en keeper. Ser ut som ledelsen har skjønt at det må gjøres noe.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 jul 09, 17:41

Opprinnelig postet av Patrioten
Det jobbes med å forsterke med en keeper. Ser ut som ledelsen har skjønt at det må gjøres noe.

Ser at RBK kanskje er på jakt etter en iransk keeper. Da får de vel fire keepere i stallen som alle er på TL-nivå. Er det kanskje noen derfra som er på vei inn? Kan ikke akkurat si at noen av dem frister. Lund Hansen og Johnsen er vel de som er aktuelle. Sistnevnte klarer vel ikke å rive seg vekk fra Snorroeggen og Johnsen har vel ikke noe mer å tilføre laget enn Staw og Bråthen vil jeg tro.

Ligner vel litt på Staw i grunn. Utrolige reflekser, men ikke helt patent i feltet og har vel ikke verdens beste utspill. Går jo glipp av noen TV-redninger riktignok. Fyren slenger seg som en ballerinaløve selv på lomper...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jul 09, 18:17

Kanskje Snoreggen vil være med på satsingen til FBK?


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 13 jul 09, 19:08

Opprinnelig postet av Patrioten

Det jobbes med å forsterke med en keeper. Ser ut som ledelsen har skjønt at det må gjøres noe.

Jaha, og hvor skal så de pengene taes i fra. Om så i tillfelle skjer vil muligens klubben gå i baret.

Men klart keeperene når laget ikka kan score, i går 9-3 i sjangser og de fleste i første, en vilke som helst som har vært i nærheten av et mål skjønner at keepere som er så unge gjør feil, og de skjønner at tryggheten der blir større om det blir satt sjangsene i den andre enden..

Har ledelsen skjønt problemet, så kommer det to spisser, to midtbanespillere, samt to til tre nye forsvarere, samt keeper. Glad jeg ikke får regningen...


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 13 jul 09, 19:24

 Her kan vi jo se hvordan spillebørsen til suporternett frem til nå i sesongen er..

  • 5,66: Agim Shabani (3)
  • 5,47: Raio Piiroja (17)
  • 5,00: Celso Borges (10)
  • 4 poeng

    Om en ser bort fra agim som har tre kamper og det i starten av sesongen da det var litt flyt, og tar for seg de andre spilleren så ser det for meg ut som om Lasse er rangert som en av lagets beste spillere i år.

    Dette får det ikke helt til å rime med at det her er det største problemet, noe bra må jo ha skjedd i det bakre leddet?? Eller skal de som setter børs her også byttes.

    Om det blir sjekket i en del av riksavisene så vil dere finne mye av de samme tallene, Min mening om Lasse er at han var bra tilogmed runde 11 og at han i sine tre til fire siste kamper hadde en formsvikt.


    Plaskesak

    Juniorspiller

    Ble medlem: 17 jun 08
    Innlegg: 108

    Lagt til: 13 jul 09, 19:32

    [Det blir for dumt å rope etter keeper nå, folkens!  Da skulle vi ha gått i protesttog da Mellevold fomla inn den lompa for et par helger sida, ikke nå!  Alle som var på stadion igår så at problemet ikke er på den siden av banen. Vi vinner sjansestatistikken stort, og ingen av måla kan tilskrives Mellevold. Da er det i overkant å plante skylda på hans unge, men dog kraftige skuldre. Ser at det snakkes om RBK reservene, og at de liksom skal komme å frelse oss. Nei, skal det tynes ut noe penger til et spillerkjøp så bruk nå for ALL del de på et alternativ framover. Vi får ikke kjøpt oss til en trygg og god keeperløsning for knapper uansett..

    ---------------------------

    En konge; Tore Pedersen!


    Tiger

    A-lagspiller

    Ble medlem: 08 jan 06
    Innlegg: 660

    Lagt til: 13 jul 09, 20:06

    Opprinnelig postet av Anne

    Opprinnelig postet av Patrioten

    Det jobbes med å forsterke med en keeper. Ser ut som ledelsen har skjønt at det må gjøres noe.

    Jaha, og hvor skal så de pengene taes i fra. Om så i tillfelle skjer vil muligens klubben gå i baret.

    Men klart keeperene når laget ikka kan score, i går 9-3 i sjangser og de fleste i første, en vilke som helst som har vært i nærheten av et mål skjønner at keepere som er så unge gjør feil, og de skjønner at tryggheten der blir større om det blir satt sjangsene i den andre enden..

    Har ledelsen skjønt problemet, så kommer det to spisser, to midtbanespillere, samt to til tre nye forsvarere, samt keeper. Glad jeg ikke får regningen...

    Det holder lenge med en ny keeper, laget har god kvalitet ellers.

     


    solano2

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 30 mar 07
    Innlegg: 1217

    Lagt til: 13 jul 09, 20:10

    Opprinnelig postet av Tiger

    Opprinnelig postet av Anne

    Opprinnelig postet av Patrioten

    Det jobbes med å forsterke med en keeper. Ser ut som ledelsen har skjønt at det må gjøres noe.

    Jaha, og hvor skal så de pengene taes i fra. Om så i tillfelle skjer vil muligens klubben gå i baret.

    Men klart keeperene når laget ikka kan score, i går 9-3 i sjangser og de fleste i første, en vilke som helst som har vært i nærheten av et mål skjønner at keepere som er så unge gjør feil, og de skjønner at tryggheten der blir større om det blir satt sjangsene i den andre enden..

    Har ledelsen skjønt problemet, så kommer det to spisser, to midtbanespillere, samt to til tre nye forsvarere, samt keeper. Glad jeg ikke får regningen...

    Det holder lenge med en ny keeper, laget har god kvalitet ellers.

     

    Ja, spesielt på topp, hvor målene bare renner inn...


    keiko99

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 jul 04
    Innlegg: 11332

    Lagt til: 14 jul 09, 01:14

    jeg tror ny keeper vl ødlegge fot begge av våre keepere. jeg mener vi bør ha dem. kanskje dem også har gått av en liten pause nå så kommer dem tilbake i stor form... nei jeg er skeptisk til innkjøp av ny keeper. Ja jeg ser dem har tabber, men vi trenger mere en som sette sjangser mener jeg da

    ---------------------------

    Eu iubesc fredrikstad

    Imi este dor de Dagfinn


    Matiashs

    A-lagspiller

    Ble medlem: 30 jul 07
    Innlegg: 306

    Lagt til: 14 jul 09, 01:37

    Erik og Lasse har min fulle støtte. Hvem som bør spille av de to bør vurderes av de som jobber tettest med de, selv om jeg kanskje har størst tro på Lasse. 

     

    Lykke til begge to, jeg er ganske sikker  på at de hever seg i takt med FFK når serien begynner etter pausen nå!


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 14 jul 09, 01:41

    Opprinnelig postet av keiko99

    jeg tror ny keeper vl ødlegge fot begge av våre keepere. jeg mener vi bør ha dem. kanskje dem også har gått av en liten pause nå så kommer dem tilbake i stor form... nei jeg er skeptisk til innkjøp av ny keeper. Ja jeg ser dem har tabber, men vi trenger mere en som sette sjangser mener jeg da

    Ja enig i at det ikke nødvendigvis er bra for dem personlig, og kanskje ikke det viktigste vi kan gjøre nå.
    Men det er ganske mye dyrere og vanskeligere å finne en såkalt målgarantist enn en keeper som er stabil.

     


    stjernengutt

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 31 aug 05
    Innlegg: 826

    Lagt til: 14 jul 09, 11:53

    Vi får håpe den keeperen er en jævel på å score mål også da. Dette er noe av det verste tilfelle av skylapper jeg har sett på lenge. Eller er det noe personlig ute å gårTiger?

    ---------------------------

    1. Prio Stjernen
    2. Pri FFK
    3. Fârjestad
    4. ManU


    Patrioten

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 06 jun 03
    Innlegg: 9586

    Lagt til: 14 jul 09, 12:12
    Endret: 14 jul 09, 12:15
    Endret av: Patrioten

    Opprinnelig postet av keiko99

    jeg tror ny keeper vl ødlegge fot begge av våre keepere. jeg mener vi bør ha dem. kanskje dem også har gått av en liten pause nå så kommer dem tilbake i stor form... nei jeg er skeptisk til innkjøp av ny keeper. Ja jeg ser dem har tabber, men vi trenger mere en som sette sjangser mener jeg da

    Er det ikke mer ødeleggende om vi rykker ned, enn at vi skal tenke på hva som best for de?

    Trodde at laget var viktigere enn et par spillere?

    Det er jo ikke noe som skulle tilsi at de skal komme tilbake i storform, slik de har spilt fram til nå.

    Selvtilliten og tryggheten deres må jo være lik null til neste kamp og samtidig vet de sikkert at de ikke har lov til å gjøre flere bomerter, siden vi snart ligger i bunnen av tabellen og vær tabbe de gjør er et skritt nærmere nedrykk.

    Tror ikke de har nerver til å takle et slikt press framover. Nei, vi trenger en keeper som er rutinert og som har vært i uvær før og som takler press.


    keiko99

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 jul 04
    Innlegg: 11332

    Lagt til: 14 jul 09, 12:33

    så du ønsker og ødlegge hele dems fremtid med og hente inne en keeper (stor keeper) hvor skal vi ta penga fra.. tror du virkelig en stor keeper vil hit  for knapper og glansbilder ?

    skjønner ikke helt hvorfor du ikke kan ha troa. som tv 2 sier: det er lettere og se en keeper feil en forsvars feil. keepere blir alltid hengt ut. Jeg tror ikke vi rykker ned   om dem 2 står i mål. jeg tror begge er mere en gode nok, men at dem har vært u-heldig i en noen kamper ja, men Det skåres ikke mål på sjangser heller. hva hjelper det FFK om vi hadde hatt en klasse keeper når det ikke skåres mål ? 

    Så til slutt ingen keepere er perfekte selv om dem heter: Gianluigi Buffon

    ---------------------------

    Eu iubesc fredrikstad

    Imi este dor de Dagfinn


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 14 jul 09, 12:50

    Opprinnelig postet av keiko99

    så du ønsker og ødlegge hele dems fremtid med og hente inne en keeper (stor keeper) hvor skal vi ta penga fra.. tror du virkelig en stor keeper vil hit  for knapper og glansbilder ?

    skjønner ikke helt hvorfor du ikke kan ha troa. som tv 2 sier: det er lettere og se en keeper feil en forsvars feil. keepere blir alltid hengt ut. Jeg tror ikke vi rykker ned   om dem 2 står i mål. jeg tror begge er mere en gode nok, men at dem har vært u-heldig i en noen kamper ja, men Det skåres ikke mål på sjangser heller. hva hjelper det FFK om vi hadde hatt en klasse keeper når det ikke skåres mål ? 

    Så til slutt ingen keepere er perfekte selv om dem heter: Gianluigi Buffon

    Det scores mål, kun i 3 kamper har vi gått målløse av banen!
    Og i 3 kamper har vi holdt nullen.


    KeJ

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 21 apr 03
    Innlegg: 1756

    Lagt til: 14 jul 09, 13:14

    Opprinnelig postet av FFK pra sempre

    Det scores mål, kun i 3 kamper har vi gått målløse av banen!
    Og i 3 kamper har vi holdt nullen.

    Er jo hyggelig at det ikke er en sammenheng mellom disse hendelsene da...

    ---------------------------

    Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 14 jul 09, 13:18

    Opprinnelig postet av KeJ

    Opprinnelig postet av FFK pra sempre

    Det scores mål, kun i 3 kamper har vi gått målløse av banen!
    Og i 3 kamper har vi holdt nullen.

    Er jo hyggelig at det ikke er en sammenheng mellom disse hendelsene da...

    Selvfølgelig, men hva er det enklest å gjøre noe med?


    KeJ

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 21 apr 03
    Innlegg: 1756

    Lagt til: 14 jul 09, 13:43

    Opprinnelig postet av FFK pra sempre

    Opprinnelig postet av KeJ

    Opprinnelig postet av FFK pra sempre

    Det scores mål, kun i 3 kamper har vi gått målløse av banen!
    Og i 3 kamper har vi holdt nullen.

    Er jo hyggelig at det ikke er en sammenheng mellom disse hendelsene da...

    Selvfølgelig, men hva er det enklest å gjøre noe med?

     

    kort oppsummert?

    en forsvarsfirer som ikke har spilt opp mot sitt optimale grunnet store utskiftninger ved flere anledninger, en Piroja som ikke har vært like solid som tidligere, en Martinsen som er tydelig feilplassert ved flere tilfeller, men som ofte kompenserer med stor fart. En midtbane som langt på vei har manglet den Wehrman som vi alle har lært å elske, men som har fått inn en Borges som nok er bedre som offensiv drivkraft enn defensivt.

    Enkle årsaker, dog for lett å skylde på disse, men jeg mener at hovedårsaken ligger her...

    ---------------------------

    Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


    keiko99

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 jul 04
    Innlegg: 11332

    Lagt til: 14 jul 09, 15:32
    Endret: 14 jul 09, 15:33
    Endret av: keiko99

    Opprinnelig postet av FFK pra sempre

    Det scores mål, kun i 3 kamper har vi gått målløse av banen!
    Og i 3 kamper har vi holdt nullen.

    helt klart, men vi kunne hatt langt flere mål om bedre spiss og da hadde vi kanksje ikke tapt kamper, men alt er kanskje...

    ---------------------------

    Eu iubesc fredrikstad

    Imi este dor de Dagfinn


    Patrioten

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 06 jun 03
    Innlegg: 9586

    Lagt til: 16 jul 09, 12:46
    Endret: 20 jul 09, 16:25
    Endret av: Patrioten

    Flere norske klubber er på jakt etter Kenny Stamatopoulos,  Aalesund er forrøvrig en av de.

    VG.http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=568821

    Kanskje FFK er en av disse?

    Det stemte jo bra


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 16 jul 09, 12:51

    Det kunne vært noe, tror ikke våre gutter hadde hatt vondt av å modnes litt til før de får hovedansvaret.
    Spørsmålet er som vanlig om vi har penger.

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 16 jul 09, 13:15

    Lasse som reserve på årets flopplag i følge VG, bare slått av LSK's Fredrikson.

    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=568749

    Men jeg tar i akkurat det så tungt, synes det ofte er helt på tryne når den avisen triller terninger.

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    Plankekæll

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 03 okt 05
    Innlegg: 5991

    Lagt til: 16 jul 09, 14:47

    Opprinnelig postet av Patrioten

    Flere norske klubber er på jakt etter Kenny Stamatopoulos,  Aalesund er forrøvrig en av de.

    VG.http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=568821

    Kanskje FFK er en av disse?

    Det håper jeg virkelig ikke. Stamatopoulos er IKKE bedre enn de vi har. Skal vi ha noen ny keeper må vi opp på Daniel Örlund-nivå, men det har vi ikke råd til.

    Stamatopoulos har jeg sett i minst ti kamper for Tromsø, og 3-4 kamper for Lyn. Ja, han har vært glimrende i et par av dem, helt horribel i ennå fler av dem, og helt ordinær i resten.

    Lasse og Erik har også stått glimrende, men også vært helt på trynet. Poenget må være å prøve å skaffe en stabilt god keeper, det tror jeg ikke Stamatopoulos er. Da hadde jeg heller satset videre på Erik og Lasse.


    Matiashs

    A-lagspiller

    Ble medlem: 30 jul 07
    Innlegg: 306

    Lagt til: 16 jul 09, 17:30

    Jeg tror FFK vil klare å overleve i Tippeligaen med Staw og Bråthen. De er mer enn gode nok, Staw var i min, kanskje noe subjektive, mening den beste keeperen i tippeligaen ifjor før han ble skadet. 

     

    Hadde FFK fått Casillas hadde jeg foretrukket han som sisteskanse.


    Bedreviteren

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 14 sep 03
    Innlegg: 2585

    Lagt til: 16 jul 09, 17:58

    Uansett, forsvaret kan sikkert være bedre, midtbanen jobbe hardere og spissene score mer. Om vi ligger som nr 1, 6 eller på nedrykk. Aldri dumt å ha keepere som ruver i feltet, er som en tiger på streken, dirigerer forsvaret, redder baller som dem strengt talt ikke skal ta og aldri tabber seg ut alikevel vel?

                 Dem kan unnskyldes med at dem er unge, og kanskje bør dem få ennå mer tid, men dem må snart bevise at dem holder Tippeliga nivå(noe dem ikke har gjort iår) eller så blir det rett ned....

            


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 16 jul 09, 18:17

    Vi har uansett hvor gode dem er, kun 2 av dem.
    Når TKK var i klubben husker jeg at planen var at vi skulle hente en tredje, men på ett eller annet tudspunkt i våres, var ikke det så viktig lenger.

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    Bedreviteren

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 14 sep 03
    Innlegg: 2585

    Lagt til: 16 jul 09, 18:22

    Hadde vel sikkert noe med økonomi å gjøre. Synes det var helt riktig av klubben å satse på Staw og Bråthen i vinter. Problemet er desverre at dem ikke har prestert som forventet, håpet eller nødvendig...


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 16 jul 09, 19:23

    Men hvis to blir skadet på samme tid, gud forby..

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    Lex

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 03 feb 05
    Innlegg: 1446

    Lagt til: 16 jul 09, 19:45

    Jeg vil ha Daniel tilbake i buret. Da hadde gutta fått noe å jobbe i mot. 

    http://f-b.no/article/20090716/FFK/230247805/1220/NYHET

    Kanskje en av de også kunne tatt en utleie periode til adecco også.

     

    Hva faen skal RBK med Ørlund. De har keepere nok vel?

    ---------------------------

    Heia FFK


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 16 jul 09, 20:14

    De har skader på minst en, Lund Hansen.

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    Plankekæll

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 03 okt 05
    Innlegg: 5991

    Lagt til: 16 jul 09, 20:41

    Espen Johnsen har vært skadet omtrent hele sesongen. De har en jr-keeper på benken om dagen.


    Anne

    A-lagspiller
    Ble medlem: 03 mar 05
    Innlegg: 446

    Lagt til: 16 jul 09, 23:06

    Opprinnelig postet av FFK pra sempre

    Lasse som reserve på årets flopplag i følge VG, bare slått av LSK's Fredrikson.

    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=568749

    Men jeg tar i akkurat det så tungt, synes det ofte er helt på tryne når den avisen triller terninger.

    Når det er snakk om flopper, joda da har han bare tre stykker fra FFK foran seg på børsen, Piroja, kvisvik, og Garsi, sistnevnte med hele 0,03 poeng i snitt. Så da vet jeg ikke riktig hve resten av laget er.Wink

    Så blir nok en stor innkjøpsliste for FFK i høst..


    Bedreviteren

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 14 sep 03
    Innlegg: 2585

    Lagt til: 16 jul 09, 23:41

    Opprinnelig postet av Anne

    Opprinnelig postet av FFK pra sempre

    Lasse som reserve på årets flopplag i følge VG, bare slått av LSK's Fredrikson.

    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=568749

    Men jeg tar i akkurat det så tungt, synes det ofte er helt på tryne når den avisen triller terninger.

    Når det er snakk om flopper, joda da har han bare tre stykker fra FFK foran seg på børsen, Piroja, kvisvik, og Garsi, sistnevnte med hele 0,03 poeng i snitt. Så da vet jeg ikke riktig hve resten av laget er.Wink

    Så blir nok en stor innkjøpsliste for FFK i høst..

    Du og forstår at det er lettere for keepere å få poeng på børser, Anne? Hvor mange keepere har han foran seg av Tippeliga keeperene?

       Er du overhodet ikke kritisk til Lasses spill i år?

     Jeg håper inderlig ikke han er fornøyd selv. Og ja, jeg har fortsatt tro på han, men det han har visst i år er ett steg i feil retning...


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 16 jul 09, 23:52

    Opprinnelig postet av Plankekæll

    Espen Johnsen har vært skadet omtrent hele sesongen. De har en jr-keeper på benken om dagen.

    Den situasjonen kan vi plutselig være i også.

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    hasse33

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 18 jul 07
    Innlegg: 1672

    Lagt til: 17 jul 09, 00:05
    Endret: 17 jul 09, 00:06
    Endret av: hasse33

    Spekulasjoner på Kråkevingen forum at denne mannen kan være på vei til FFK

     

    http://www.mossfk.no/kat/000009.asp?ID=278


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 17 jul 09, 00:23

    Opprinnelig postet av hasse33

    Spekulasjoner på Kråkevingen forum at denne mannen kan være på vei til FFK

     

    http://www.mossfk.no/kat/000009.asp?ID=278

    Kan du si noe mer om de spekulasjonene, jeg fant bare en setning som sa "det tar vel ikke lang tid før Arnold er i glommen også"
    Også blir han nevnt som en av flere de kan få penger for..

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    Plankekæll

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 03 okt 05
    Innlegg: 5991

    Lagt til: 17 jul 09, 00:25
    Endret: 17 jul 09, 00:25
    Endret av: Plankekæll

    hasse33

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 18 jul 07
    Innlegg: 1672

    Lagt til: 17 jul 09, 00:41
    Endret: 17 jul 09, 00:45
    Endret av: hasse33

    Jeg jobber sammen med en kar som er i systemet rundt MFK som også nevnte det.... aner ikke hvor mye som ligger i det.Cool

     


    keiko99

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 jul 04
    Innlegg: 11332

    Lagt til: 17 jul 09, 03:00

    han er mile vis fra tippeliga da

    ---------------------------

    Eu iubesc fredrikstad

    Imi este dor de Dagfinn


    ffkmufc

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 24 des 04
    Innlegg: 4082

    Lagt til: 17 jul 09, 06:36

    Opprinnelig postet av keiko99

    han er mile vis fra tippeliga da

    Sett han mye??

    Jeg har ikke sett han noe særlig, så lurer på åssen keeper det er? Styrker og svakheter?


    Holters

    Ansvarlig redaktør

    Ble medlem: 23 mar 03
    Innlegg: 10060

    Lagt til: 17 jul 09, 08:17

    Opprinnelig postet av keiko99

    han er mile vis fra tippeliga da

    Ja. ca. 3,5 mil.

    ---------------------------

    @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
    @ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


    keiko99

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 jul 04
    Innlegg: 11332

    Lagt til: 17 jul 09, 09:00

    Opprinnelig postet av ffkmufc

    Sett han mye??

    Jeg har ikke sett han noe særlig, så lurer på åssen keeper det er? Styrker og svakheter?

    sett på kamper og svakheter er vel på strek. Har ikke klart og se styrken hans, men at dette er en tippeliga keeper tviler jeg på

    ---------------------------

    Eu iubesc fredrikstad

    Imi este dor de Dagfinn


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 17 jul 09, 09:29

    Har vi ikke nok "passe gode" mossinger i stallen nå? 
    Jeg tenker at det er en grunn til at de alltid er middelhavsfarer i adecco..

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    ecupeventyrsnart

    A-lagspiller
    Ble medlem: 15 jul 05
    Innlegg: 263

    Lagt til: 17 jul 09, 13:53

    hmm, da tror jeg heller vi legger på 1 mill og får han her: 

    http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=565632

    ...men lønna er kanskje for høy for FFK?

    Hvis man da i hele tatt skal handle ny keeper da;) 

     

     


    Rey

    Moderator
    Ble medlem: 22 okt 04
    Innlegg: 5387

    Lagt til: 17 jul 09, 14:31

    Han er allerede klar for Mainz.

    ---------------------------

    The colour of her eyes
    Were the colour of insanity


    Anne

    A-lagspiller
    Ble medlem: 03 mar 05
    Innlegg: 446

    Lagt til: 17 jul 09, 20:17
    Endret: 17 jul 09, 20:21
    Endret av: Per Egil

    Opprinnelig postet av Bedreviteren

    Opprinnelig postet av Anne

    Når det er snakk om flopper, joda da har han bare tre stykker fra FFK foran seg på børsen, Piroja, kvisvik, og Garsi, sistnevnte med hele 0,03 poeng i snitt. Så da vet jeg ikke riktig hve resten av laget er.Wink

    Så blir nok en stor innkjøpsliste for FFK i høst..

    Du og forstår at det er lettere for keepere å få poeng på børser, Anne? Hvor mange keepere har han foran seg av Tippeliga keeperene?

       Er du overhodet ikke kritisk til Lasses spill i år?

     Jeg håper inderlig ikke han er fornøyd selv. Og ja, jeg har fortsatt tro på han, men det han har visst i år er ett steg i feil retning...

    joda er kritsik jeg også, men synmtes det var bra til 10 serierunde, da ikke noe annet en normal svinging ut fra alderen. de siste han spilte har det vert en dirkte formsvikt som kan ha mange grunner.

    Når det gjelder om han er fornøyd selv, så tror jeg nok ikke det, han vet han har hatt formsvikt, og gjort feil. Ingen som vet det bedre en spilleren selv.

    Når det gjelder børsen mener jeg i utgangspunktet det uansett er bare sprøyt, og hvorfor skal det være lettere for keeper og få gode karakterer??? Alle spillerene blir vel vurdert ut fra prestasjoner og den jobben de skal gjøre. Dårlig jobb i sin posisjon, dårlig karakter, og motsatt.  Tror neppe keperene får karakterene bare for de står i mål, men fordi den som setter børsen kanskje har sin egen objektive mening


    Anne

    A-lagspiller
    Ble medlem: 03 mar 05
    Innlegg: 446

    Lagt til: 17 jul 09, 20:19

    Men nå skal jeg slutte og gi mine meninger, litt vasnkelig å gi den til den store ekspertisen på keeperspill her inne.

    Nytt mål blir nå forsvaret, for så å jobbe seg fremoverSmile


    ffkmufc

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 24 des 04
    Innlegg: 4082

    Lagt til: 17 jul 09, 20:21

    Opprinnelig postet av Anne

    Men nå skal jeg slutte og gi mine meninger, litt vasnkelig å gi den til den store ekspertisen på keeperspill her inne.

    Nytt mål blir nå forsvaret, for så å jobbe seg fremoverSmile

    Skal Lasse begynne å spille i forsvaret???Wink


    Anne

    A-lagspiller
    Ble medlem: 03 mar 05
    Innlegg: 446

    Lagt til: 17 jul 09, 20:23

    Nopp, men kanskje jeg ser en del av forsvaespillerene på laget også med andre øyne en ankelte andre her inne.. Kanskje en skal annalysere kunnskaper og ikke bare innsatts eller mangel på det der også:-)


    ffkmufc

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 24 des 04
    Innlegg: 4082

    Lagt til: 17 jul 09, 20:31

    Opprinnelig postet av keiko99

    Opprinnelig postet av ffkmufc

    Sett han mye??

    Jeg har ikke sett han noe særlig, så lurer på åssen keeper det er? Styrker og svakheter?

    sett på kamper og svakheter er vel på strek. Har ikke klart og se styrken hans, men at dette er en tippeliga keeper tviler jeg på

    Snakket med en Moss supporter idag. Han begynte å le når jeg sa at jeg hadde hørt at Origi er svak på strek.. Det var hans største styrke ved siden av en enorm spenst..


    Anne

    A-lagspiller
    Ble medlem: 03 mar 05
    Innlegg: 446

    Lagt til: 17 jul 09, 20:35

    Opprinnelig postet av ffkmufc

    Opprinnelig postet av keiko99

    Opprinnelig postet av ffkmufc

    Sett han mye??

    Jeg har ikke sett han noe særlig, så lurer på åssen keeper det er? Styrker og svakheter?

    sett på kamper og svakheter er vel på strek. Har ikke klart og se styrken hans, men at dette er en tippeliga keeper tviler jeg på

    Snakket med en Moss supporter idag. Han begynte å le når jeg sa at jeg hadde hørt at Origi er svak på strek.. Det var hans største styrke ved siden av en enorm spenst..

    Har sett han noen ganger, og det jeg har sett så er det nok riktig at han er god på strek, hurtig og spenstig, men litt mer rotetete i feltet


    ffkmufc

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 24 des 04
    Innlegg: 4082

    Lagt til: 17 jul 09, 20:37

    Det stemmer med det han jeg snakka med sa også.. Han nevnte at han sleit litt i feltet.. Da velger jeg å stole på dere to..


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 17 jul 09, 20:44

    Uansett lite forstålig hvis vi investerer i en ny keeper uten rutine på dette nivået, som neppe er spesielt bedre enn de vi har,  kanskje bedre da at vi bruker pengene på en Wemberg, hvis vi først skal kjøpe flere kråker mener jeg...

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    Bedreviteren

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 14 sep 03
    Innlegg: 2585

    Lagt til: 17 jul 09, 22:01

    Opprinnelig postet av Anne

    Nopp, men kanskje jeg ser en del av forsvaespillerene på laget også med andre øyne en ankelte andre her inne.. Kanskje en skal annalysere kunnskaper og ikke bare innsatts eller mangel på det der også:-)

    Tror dem fleste lagdeler blir rimelig bra diskutert herinne jeg. Er nok heller du som er usedvanlig hårsår når det gjelder kritikk av Lasse...

      Og når det gjelder børs, så er det enklere for en keeper å få poeng. I enkelte kamper har en keeper 0 å gjøre, det betyr 5 på børsen, andre ganger ett par publikumsredninger og vips en 6. Altså det finns kamper du og jeg kunne fått en 5 på børsen, det finns det ikke hvis vi hadde spilt utpå...


    Anne

    A-lagspiller
    Ble medlem: 03 mar 05
    Innlegg: 446

    Lagt til: 18 jul 09, 05:09

    Opprinnelig postet av Bedreviteren

    Opprinnelig postet av Anne

    Nopp, men kanskje jeg ser en del av forsvaespillerene på laget også med andre øyne en ankelte andre her inne.. Kanskje en skal annalysere kunnskaper og ikke bare innsatts eller mangel på det der også:-)

    Tror dem fleste lagdeler blir rimelig bra diskutert herinne jeg. Er nok heller du som er usedvanlig hårsår når det gjelder kritikk av Lasse...

      Og når det gjelder børs, så er det enklere for en keeper å få poeng. I enkelte kamper har en keeper 0 å gjøre, det betyr 5 på børsen, andre ganger ett par publikumsredninger og vips en 6. Altså det finns kamper du og jeg kunne fått en 5 på børsen, det finns det ikke hvis vi hadde spilt utpå...

    Snakk for deg sjølWink


    Patrioten

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 06 jun 03
    Innlegg: 9586

    Lagt til: 18 jul 09, 07:22

    Hvilken tilknytning har du til Lasse, tør du svare ærlig på det Anne?


    Lex

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 03 feb 05
    Innlegg: 1446

    Lagt til: 18 jul 09, 09:06

    Noe er det garantert...

    ---------------------------

    Heia FFK


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 18 jul 09, 10:59

    Jeg tipper Anne er keeper selv jegCool

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    Patrioten

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 06 jun 03
    Innlegg: 9586

    Lagt til: 18 jul 09, 14:46
    Endret: 18 jul 09, 14:49
    Endret av: Lemmy

    Utifra måten hun ordlegger seg, virker hun ikke gammel og kanskje ikke som ei jente heller?

    Mod(Lemmy): Diskuter keepersituasjonen vår, ikke Annes kjønn, alder etc. Det kan dere eventuelt ta på PM. Dette gjelder ALLE!


    Anne

    A-lagspiller
    Ble medlem: 03 mar 05
    Innlegg: 446

    Lagt til: 18 jul 09, 17:37

    Opprinnelig postet av FFK pra sempre

    Jeg tipper Anne er keeper selv jegCool

    Traff spikeren, men er nok verken lasse eller erik,

    Kan heller ikke skjønne at hvem jeg er er vesentlig, og om dere ser hva jeg skriver om de respektive så vil kanskje enkelte av dere se at jeg muligens har litt greie på det, i motsettning til patrioten som kun har en mening om at eventuelt spilere er dårlige uten og kunne si hva de har gjort feil, hva de burde ha gjort annerledea, ikke hvordan de er plassert i forhold til ball, hvem de er innom på veien, avstander, hvor returer går, eventuelt hva som skjer om de ikke går i felt. Står de på riktig ben, er de i bevegelse et annet sted.

    Som jeg har skrevet tidliger, kom med det konstruktive så tar jeg en diskusjon, men gidder ikke diskutere me de som kun kaommer med meninger som går ut på at en ikke liker person.

    Sitterer patrioten : Lasse er bare dårlig,

     En litt merkelig påstand da de fleste andre i fotballnorge ser han som et av de største talentene i landet. om du kommer og forteller hva han gjør galt det samme gjelder Erik. ja da skal jeg ta en diskusjon med deg men ikke på det grunnlaget du utaler deg. Det blir bare tåpelig.

    Så om du ser bort fra de feilene som de gjør grunnet alder og lite rutine på dette nivået så kan du kanskje fortelle meg hva begge har gjort galt i kampene???  Det greier du nemelig ikke for til det er kompentagsen på keepere for dårlig..

    Slett om dere vil, nå fikk jeg sagt det, men dette gjelder alle som kommer med kritikken, ta diskusjonen på det konstruktive.

     


    jambo

    A-lagspiller
    Ble medlem: 11 sep 07
    Innlegg: 314

    Lagt til: 20 jul 09, 10:17

    Det blir endringer i keepersituasjonen snart. Følg med, følg med...


    kanogvetalt

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 01 jul 04
    Innlegg: 5513

    Lagt til: 20 jul 09, 10:36

    Opprinnelig postet av jambo

    Det blir endringer i keepersituasjonen snart. Følg med, følg med...

    Har hørt rykter om det samme, og synes det blir for dumt. Før denne seongen, og forrige, så visste man at Staw og Bråthen var urutinerte. De har, etter min mening, ikke vist mangel på andre ferdigheter enn erfaring så langt. Hvis det ikke er pga av skader så bør man etter min mening "stick to the plan". Alle keepere som blir kastet til ulvene i ung alder skal gjennom dette.

    ---------------------------

    Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


    Lex

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 03 feb 05
    Innlegg: 1446

    Lagt til: 20 jul 09, 11:11

    Opprinnelig postet av jambo

    Det blir endringer i keepersituasjonen snart. Følg med, følg med...

    Når og hvem?

    ---------------------------

    Heia FFK


    keiko99

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 jul 04
    Innlegg: 11332

    Lagt til: 20 jul 09, 11:14

    Opprinnelig postet av jambo

    Det blir endringer i keepersituasjonen snart. Følg med, følg med...

    tror bare det er du som har sett deg lei av dette og ønsker det.. sorry, men dette vil ødlegge helt for våre unge keepere. er det noe dem trenger er det kamper og tilit ikke en som kommer og tar plassen dems. hva er poenget med og svi av så mye penger. skulle vi hatt en keeper måtte det vært en som har ett navn ikke bare hente noe for og tro det hjelper.

    hva med og heller henta en som kan skåre mål i stedet.

    ---------------------------

    Eu iubesc fredrikstad

    Imi este dor de Dagfinn


    jambo

    A-lagspiller
    Ble medlem: 11 sep 07
    Innlegg: 314

    Lagt til: 20 jul 09, 11:21

    Opprinnelig postet av keiko99

    Opprinnelig postet av jambo

    Det blir endringer i keepersituasjonen snart. Følg med, følg med...

    tror bare det er du som har sett deg lei av dette og ønsker det.. sorry, men dette vil ødlegge helt for våre unge keepere. er det noe dem trenger er det kamper og tilit ikke en som kommer og tar plassen dems. hva er poenget med og svi av så mye penger. skulle vi hatt en keeper måtte det vært en som har ett navn ikke bare hente noe for og tro det hjelper.

    hva med og heller henta en som kan skåre mål i stedet.

    Hallo, Keiko noen hjemme??? Hva vet du om å svi av mye penger? Hva vet du om vedkommende har et navn eller ikke? Hva vet du om hva våre egne keepere faktisk synes om dette? Hva vet du om hva som er tilgjengelig når det gjelder noen som kan bøtte inn med mål? Kanskje kan vi da heller bruke noen penger på å tette igjen i andre enden...


    insider

    Bedriftsspiller
    Ble medlem: 20 jul 09
    Innlegg: 1

    Lagt til: 20 jul 09, 11:47

    Idag er det mange som mener mye gitt :)


    jambo

    A-lagspiller
    Ble medlem: 11 sep 07
    Innlegg: 314

    Lagt til: 20 jul 09, 12:17

    Da kan du Keiko, og alle andre lese her.


    keiko99

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 jul 04
    Innlegg: 11332

    Lagt til: 20 jul 09, 12:21

    velkommen til klubben.. greit og ødlegge litt for lyn som har han og Aalesund som ville kjøpe han, men jeg mener at detta ødlegge for våre unge keepere. vi er desperate nå. mener vi trenger spiss frem for keeper

    ---------------------------

    Eu iubesc fredrikstad

    Imi este dor de Dagfinn


    jambo

    A-lagspiller
    Ble medlem: 11 sep 07
    Innlegg: 314

    Lagt til: 20 jul 09, 12:22

    Ja du har rett Keiko, de fleste lag trenger spissene sine frem for keeper. Blir ikke mange mål av å ha dem bak.


    keiko99

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 jul 04
    Innlegg: 11332

    Lagt til: 20 jul 09, 12:25

    vi for se om det vil hjelpe. lyn sliter og dem har hatt han

    ---------------------------

    Eu iubesc fredrikstad

    Imi este dor de Dagfinn


    FFKgutt1

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 04 mai 05
    Innlegg: 3754

    Lagt til: 20 jul 09, 12:28

    Opprinnelig postet av jambo

    Ja du har rett Keiko, de fleste lag trenger spissene sine frem for keeper. Blir ikke mange mål av å ha dem bak.

    Må se det sjøl vel.. Vi har sjanse på sjanse på sjanse på sjanse men klarer ikke å omsette dem i mål, Everton bommer og bommer og bommer.. Har vi råd til å la han spille? Jeg er enig med Keiko, vi trenger en spiss som scorer mål..

    Samtidig så er Kenny velkommen i klubben, han kan avlaste de to andre litt :)

    ---------------------------

    Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


    keiko99

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 jul 04
    Innlegg: 11332

    Lagt til: 20 jul 09, 12:32
    Endret: 20 jul 09, 12:33
    Endret av: keiko99

    Det du sier FFKgutt1 er som jeg sier og ole brum: ja takk begge deler. nå fikk vi keeper og la oss håper vi for spiss...

    du trekker frem Everton.. hva med tegan. eneste posetive jeg kan se med han er sølv medlajen han var med og gav oss både før og etter det gråt jeg over hvor dumme vi var som henta en spiss som kurven peka nedover på. 

    ---------------------------

    Eu iubesc fredrikstad

    Imi este dor de Dagfinn


    KeJ

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 21 apr 03
    Innlegg: 1756

    Lagt til: 20 jul 09, 12:33

    Opprinnelig postet av keiko99

    vi for se om det vil hjelpe. lyn sliter og dem har hatt han

    Noen ganger tenker du ikke så langt som nesa rekker engang.

    dersom du ser litt lengre enn enden av capsen din vil du skjønne at det ikke er grunnet dårlig keeperspill at Lyn ligger der de ligger. Et godt og ganske aktuelt eksempel er jo Lyn mot FFK på stadion. Her holder han Lyn i kampen til de grader, mye fordi han blir skutt god, men for en keeper er selvtilliten alt, og de redningene han serverte denne aftenen var tatt fra øverste hylle Keiko, men det skjønner vel du også???

    ---------------------------

    Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


    jambo

    A-lagspiller
    Ble medlem: 11 sep 07
    Innlegg: 314

    Lagt til: 20 jul 09, 12:36

    Opprinnelig postet av FFKgutt1

    Opprinnelig postet av jambo

    Ja du har rett Keiko, de fleste lag trenger spissene sine frem for keeper. Blir ikke mange mål av å ha dem bak.

    Må se det sjøl vel.. Vi har sjanse på sjanse på sjanse på sjanse men klarer ikke å omsette dem i mål, Everton bommer og bommer og bommer.. Har vi råd til å la han spille? Jeg er enig med Keiko, vi trenger en spiss som scorer mål..

    Samtidig så er Kenny velkommen i klubben, han kan avlaste de to andre litt :)

    Seriøst??? Ser du ikke ordspillet? Ha spissene sine frem for keeper, og ikke bak...

    Uansett er det her like mye snakk om å spare våre egne mot all kritikken som kommer når vi ligger der vi ligger på tabellen. Klubben ønsker vel her å ta affære før de blir ødelagt for livet. Det er tøft å etter kamp etter kamp få de spørsmålene de får. Derfor er det kanskje en genistrek å la de slippe mer ut sesongen, for så å gå på med nytt mot neste år. Når vi ikke har penger til å skaffe oss noen som "bøtter" inn med mål, så er dette et genialt trekk.

    Og Keiko... Jeg kan garantere deg at Lyn ikke ligger der de ligger pga. denne karen. Det hadde vel vært mye mye værre hadde de ikke hatt han bakerst. Altså keeperen bak for spissene.


    keiko99

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 jul 04
    Innlegg: 11332

    Lagt til: 20 jul 09, 12:39

    Til KeJ: vi missbruker sjangser.. rart du ikke ser det da Wink

    ja vi fikk en keeper, men jeg kan ikke se det er løsninga på alt. ja han ble banens beste da FFK tok i mot lyn, men hvem skal skåre om han slipper inn mål ?

    kommer måla lettere av at vi for en sånnen keeper ?

    blir alle bedre av dette ?

    ---------------------------

    Eu iubesc fredrikstad

    Imi este dor de Dagfinn


    jambo

    A-lagspiller
    Ble medlem: 11 sep 07
    Innlegg: 314

    Lagt til: 20 jul 09, 12:44

    Opprinnelig postet av keiko99

    Til KeJ: vi missbruker sjangser.. rart du ikke ser det da Wink

    ja vi fikk en keeper, men jeg kan ikke se det er løsninga på alt. ja han ble banens beste da FFK tok i mot lyn, men hvem skal skåre om han slipper inn mål ?

    kommer måla lettere av at vi for en sånnen keeper ?

    blir alle bedre av dette ?

    Keiko jeg beklager dette, men du er f... meg nedsnødd om det er slik du ser det. Hva med alt det negative Staw og Braathen nå slipper å oppleve??? Kanskje slipper vi inn litt færre mål i snitt med den nye karen. Fortsetter vi å score som før, ja så vil vi ta flere poeng. Vi må ikke slippe inn færre og SAMTIDIG score flere. Det holder med en av delene. Scorer vi ett og slipper inn ett, istedenfor 2, så er det ett poeng ekstra i lommen. Og det UTEN at vi har scora flere, genialt ikke sant Keiko?


    KeJ

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 21 apr 03
    Innlegg: 1756

    Lagt til: 20 jul 09, 12:59

    Opprinnelig postet av keiko99

    Til KeJ: vi missbruker sjangser.. rart du ikke ser det da Wink

    ja vi fikk en keeper, men jeg kan ikke se det er løsninga på alt. ja han ble banens beste da FFK tok i mot lyn, men hvem skal skåre om han slipper inn mål ?

    kommer måla lettere av at vi for en sånnen keeper ?

    blir alle bedre av dette ?

    Hadde bestemt meg på forhånd at jeg ikke skulle la meg provosere av deg Keiko, men jeg tror fanken ikke jeg har styrke nok til det.

    Ta på deg sko, gå en runde rundt huset og kom inn og gå gjennom postene dine, du må vel skjønne at du provoserer på deg gråstein med enkelte av postene dine?

    Ingen her som sier at alt blir bedre med ny keeper, ingen som ikke ønsker seg ny spiss heller, men de flere av oss poengterer er at keepersituasjonen i klubben p.t ikke har vært optimal. Ved å få inn en keeper som kan vise til gode resultater og relativt stabilt spill over tid, ja så har man skaffet seg en trygget i de bakre rekker som frem til nå i år har vært fraværende.

    Jeg har tidligere påpekt at Piroja har virket mer rusten enn tidligre i år, personlig er jeg helt overbevist om at det skyldes samarbeidet i bakre firer. En god keeper har overblikk, han kan dirigere spillerne med jernhånd. De to urutinerte keeperne til FFK har dessverre ikke den myndigheten pr dags dato og har i mine øyne mer enn nok med å tenke på seg selv, så jo jeg tror at mye kan være løst med en autoritær keeper bakerst, en som kan piske fireren og midtbanen litt rundt, få de til å plassere seg korrekt osv.

    Terje Svendsen, en god gammel traver, var en sånn keeper som dirigerte fra spissene på topp til bakerste mann. For en pondus og autoritet. Tar du en prat med Jerry så kan han også fortelle deg litt om dette...

    ---------------------------

    Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


    Dokka

    A-lagspiller

    Ble medlem: 21 nov 05
    Innlegg: 755

    Lagt til: 20 jul 09, 14:14

    Forøvrig har ikke Kenny stått så mange kamper for Lyn i år. Johan Dahlin var foretrukket. Kenny har stått 5 kamper

    ---------------------------

    Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


    Patrioten

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 06 jun 03
    Innlegg: 9586

    Lagt til: 20 jul 09, 16:26

    Opprinnelig postet av FFK pra sempre

    Det kunne vært noe, tror ikke våre gutter hadde hatt vondt av å modnes litt til før de får hovedansvaret.
    Spørsmålet er som vanlig om vi har penger.

    Det stemte jo bra.


    Patrioten

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 06 jun 03
    Innlegg: 9586

    Lagt til: 21 jul 09, 18:54

    Dette er en gladsak til Anne.

    TV2 har laget en sak på at de unge keeperne våres har blitt vraket.

    Tror det kommer på sporten i kveld.

    P.s. Du får kose deg AnneWink.


    Costanza

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 23 mar 03
    Innlegg: 6579

    Lagt til: 21 jul 09, 18:57

    Det var akkurat på TV 2 Sporten nå. Frode Olsen kritiserer FFK for ikke å satse på Staw og Bråthen - veldig forutsigbart fra Olsen, som naturligvis ser dette i et langt perspektiv for Norge og ikke bryr seg om det kortsiktige i FFK (som er viktigst for FFK). I tillegg kommenterer Staw at "det er ikke akkurat noen tillitserklæring". Det har han forsåvidt rett i, men forhåpentligvis kan det få en positiv effekt også på Staw (og Bråthen).


    FFK1903

    Moderator

    Ble medlem: 27 nov 03
    Innlegg: 7068

    Lagt til: 21 jul 09, 19:09
    Endret: 21 jul 09, 19:09
    Endret av: FFK1903

    Han nevnte vel knapt FFK med et ord, men fokuserte - som du skriver - på den langsiktige løsningen for Norge. Selv han må vel innse at dette er det beste for FFK, og at det er mer viktig for FFK å beholde plassen enn at to unge talenter får spilletid. Samme mann ville garantert kritisert FFK om de satset på Staw og Bråthen og rykket ned. Da ville han helt sikkert ment at disse to burde slippe det tunge ansvaret og at de ble gjort til syndebukker for nedrykket og at FFK burde hentet inn en erfaren keeper for å løfte ansvaret vekk fra to i begynnelsen av tjueårene.

    Tror FFK gjorde helt rett ved å hente inn en erfaren keeper og la de få slippe. Om FFK klatrer opp som middelhavsfarer mot slutten av sesongen, så tror jeg de vil få spilletid igjen. Neste sesong starter nok begge med blanke ark og fornyet selvtillit og tillit.


    Patrioten

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 06 jun 03
    Innlegg: 9586

    Lagt til: 21 jul 09, 19:16

    bazel

    Juniorspiller
    Ble medlem: 04 apr 07
    Innlegg: 82

    Lagt til: 21 jul 09, 20:23

    skjønner Lasse veldig godt, og syns egentlig ikke vi skulle ha leid inn Kenny.
    God keeper på sitt beste, uten tvil.. men han er også en litt av og på spiller, mye bedre og satse på våre egne unge,lovende keepere enn og hente inn Kenny.

     


    Plankekæll

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 03 okt 05
    Innlegg: 5991

    Lagt til: 21 jul 09, 20:32

    Kanskje Lasse eller Erik blir lånt ut til Lyn? Lyn sitter igjen med en islandsk 18-åring etter at Dahlin og Stamatopoulos forsvant/forsvinner fra klubben. De må da enten kjøpe (utelukket vil jeg tro) eller låne en keeper. Og hvorfor ikke en av våre?

    Tenk om Lasse eller Erik hjelper Lyn til fornyet plass i Tippeligaen på bekostning av FFK da, det hadde vært saker! Surprised


    Flemastro

    Juniorspiller
    Ble medlem: 06 apr 05
    Innlegg: 203

    Lagt til: 21 jul 09, 21:33

    Frode Olsen og TV2 har lagd en ny sak av tabbene til FFK hver runde og mener mangelen på en erfaren keeper er en av hovedforskjellene fra i fjor. Når vi så får på plass en ny keeper så snur de alt på hodet... En ting er i hvert fall sikkert, TV2 kan ikke fordra FFK og jeg kan ikke fordra TV2...


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 21 jul 09, 21:39

    Frode Olsen bommer kraftig, det er jaggu ikke FFK's ansvar alene å løfte frem keepere i Norge. Har ikke sett han kritisere alle de andre klubbene med utenlandske keepere. Typisk agurk sak.
    Dessuten burde han av alle vite hvor tungt ansvar som hviler på deres skuldre, og hvor ødeleggende det kan være for dem hvis tabbene fortsetter uten at de får pause fra Tippeligaen.

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    Anne

    A-lagspiller
    Ble medlem: 03 mar 05
    Innlegg: 446

    Lagt til: 21 jul 09, 21:42

    Opprinnelig postet av Patrioten

    Dette er en gladsak til Anne.

    TV2 har laget en sak på at de unge keeperne våres har blitt vraket.

    Tror det kommer på sporten i kveld.

    P.s. Du får kose deg AnneWink.

    bare en ting og si, kommentarene viser kun uvitenhet og idioti. Du kan ikke ha mye greie på keepere som kommer med dette. Uvithetene dine er så store at du angriper meg som person istedenfor og komme med sakelige kommentarer.

    Bare håpe at en eller begge guttene kommer seg bort og blir tapt for denne vinglette klubben. De kommer begge til og bli stjerner en dag om de får tillit.


    Bedreviteren

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 14 sep 03
    Innlegg: 2585

    Lagt til: 21 jul 09, 21:50

    Når keepertabber og svakt feltarbeid er på vei å sende oss rett ned i adeccoen må det gjøres grep. FFK har virkelig turt og satset. Desverre har det ikke blitt levert hva en må forvente på dette nivået. Nå får vi inn en keeper som forhåpentligvis kan løfte hele laget, vi så hva Øhrlund betydde, vi så hva Myhre betydde i noen få kamper. Dette er ett lån på 3 mnd, så dette må Staw tåle. Så får vi håpe han kommer sterkere tilbake og blir den keeperen vi håper på....


    Anne

    A-lagspiller
    Ble medlem: 03 mar 05
    Innlegg: 446

    Lagt til: 21 jul 09, 21:51

    Opprinnelig postet av FFK1903

    Han nevnte vel knapt FFK med et ord, men fokuserte - som du skriver - på den langsiktige løsningen for Norge. Selv han må vel innse at dette er det beste for FFK, og at det er mer viktig for FFK å beholde plassen enn at to unge talenter får spilletid. Samme mann ville garantert kritisert FFK om de satset på Staw og Bråthen og rykket ned. Da ville han helt sikkert ment at disse to burde slippe det tunge ansvaret og at de ble gjort til syndebukker for nedrykket og at FFK burde hentet inn en erfaren keeper for å løfte ansvaret vekk fra to i begynnelsen av tjueårene.

    Tror FFK gjorde helt rett ved å hente inn en erfaren keeper og la de få slippe. Om FFK klatrer opp som middelhavsfarer mot slutten av sesongen, så tror jeg de vil få spilletid igjen. Neste sesong starter nok begge med blanke ark og fornyet selvtillit og tillit.

    DE er allerede gjort til syndebukker, det har klubben vist. Se på tabbelen frem til 10 serierunde, da hadde jlubben under 1 mål i snitt bakover. Noe som ikke tyder på direkte dårlige keepere. Lasse hadde en formsvikt og røk på det. Erik litt uheldig også han ryker. Men hadde forsvaret gjort jobben sin, samt at det ble scoret hadde situasjonen vært helt annerledes.

    Det som nok har vært tøffest for guttene er vel å se at uansett hvor mye sjangser laget har så blir det ikke mål, og da vet de at den minste feilen kan bli skjebnesvanegre.

    Når det gjelder selvtilit og tilit neste år vil du ha to gutter som er ennå værre en i dag, da klubben har brutt all tillit og gått mot alt den har sagt til de, hvet de var i et møte med treneren for 2 uker siden der begge fikk beskjed om at de hadde uforbholden støtte og tillit. Så neste år vet de at om de gjør en eller flere feil så kommer en ny en.

    De vil ikke utvikle seg uten kamptrening og erfaring, den blir nå helt borte, og hvordan tror du de vil føle seg om de er bedre på trening en nyervervelsen og ikke får spilletid. For det vil ikke skje. Hva da med selvtiliten?????


    Anne

    A-lagspiller
    Ble medlem: 03 mar 05
    Innlegg: 446

    Lagt til: 21 jul 09, 21:55

    Opprinnelig postet av Bedreviteren

    Når keepertabber og svakt feltarbeid er på vei å sende oss rett ned i adeccoen må det gjøres grep. FFK har virkelig turt og satset. Desverre har det ikke blitt levert hva en må forvente på dette nivået. Nå får vi inn en keeper som forhåpentligvis kan løfte hele laget, vi så hva Øhrlund betydde, vi så hva Myhre betydde i noen få kamper. Dette er ett lån på 3 mnd, så dette må Staw tåle. Så får vi håpe han kommer sterkere tilbake og blir den keeperen vi håper på....

    Ja de fikk sølvet, og før øhrlund kom inn lå de på søvplass, sågar på gull en serierunde. Og ja enig i at mye kunne vært bedre, men det som har skjed nå vil svekke både Erik og lasse.

    Se deg selv så kraftig degradert på jobben så skjønner du det, du ville aldri hatt tillit til din bedrift igjenn og ville ønsket deg bort, redd det kan skje her også..


    Plankekæll

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 03 okt 05
    Innlegg: 5991

    Lagt til: 21 jul 09, 21:59

    Opprinnelig postet av Anne

    Bare håpe at en eller begge guttene kommer seg bort og blir tapt for denne vinglette klubben. De kommer begge til og bli stjerner en dag om de får tillit.

    Så du håper det ja? Si meg, holder du med FFK, LSFK eller EMBFK?

    Jeg håper begge to blir i klubben, og at de blir satset på videre neste sesong. I det mener jeg da også at jeg håper at Kenny er historie etter endt sesong. For jeg er også enig med deg Anne at Kenny ikke er noen bedre keeper enn de to vi har.

    Denne sesongen kan enten Lasse eller Erik lånes ut til feks Lyn, og hentes tilbake etter endt sesong.


    Anne

    A-lagspiller
    Ble medlem: 03 mar 05
    Innlegg: 446

    Lagt til: 21 jul 09, 22:01

    Opprinnelig postet av Plankekæll

    Opprinnelig postet av Anne

    Bare håpe at en eller begge guttene kommer seg bort og blir tapt for denne vinglette klubben. De kommer begge til og bli stjerner en dag om de får tillit.

    Så du håper det ja? Si meg, holder du med FFK, LSFK eller EMBFK?

    Jeg håper begge to blir i klubben, og at de blir satset på videre neste sesong. I det mener jeg da også at jeg håper at Kenny er historie etter endt sesong. For jeg er også enig med deg Anne at Kenny ikke er noen bedre keeper enn de to vi har.

    Denne sesongen kan enten Lasse eller Erik lånes ut til feks Lyn, og hentes tilbake etter endt sesong.

    Det jeg mener er at de må bort for og utvikle seg. den vil nå stoppe om de er her, de..... Holder nok med laget, men beklageligvis akurat i det som har skjed her setter jeg nok tallentene føre..


    Bedreviteren

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 14 sep 03
    Innlegg: 2585

    Lagt til: 21 jul 09, 22:09

    Opprinnelig postet av Anne

    Opprinnelig postet av Bedreviteren

    Når keepertabber og svakt feltarbeid er på vei å sende oss rett ned i adeccoen må det gjøres grep. FFK har virkelig turt og satset. Desverre har det ikke blitt levert hva en må forvente på dette nivået. Nå får vi inn en keeper som forhåpentligvis kan løfte hele laget, vi så hva Øhrlund betydde, vi så hva Myhre betydde i noen få kamper. Dette er ett lån på 3 mnd, så dette må Staw tåle. Så får vi håpe han kommer sterkere tilbake og blir den keeperen vi håper på....

    Ja de fikk sølvet, og før øhrlund kom inn lå de på søvplass, sågar på gull en serierunde. Og ja enig i at mye kunne vært bedre, men det som har skjed nå vil svekke både Erik og lasse.

    Se deg selv så kraftig degradert på jobben så skjønner du det, du ville aldri hatt tillit til din bedrift igjenn og ville ønsket deg bort, redd det kan skje her også..

    Fotball på øverste nivå er ett kynisk spill. Vi har da andre unggutter i stallen enn keeperene også. Hadde Elvestad spilt istedenfor Wehrman, Trulsen istedenfor Gardar, Becken istedenfor Vidar osv, ville alle fått bedre matching og utviklet seg raskere. For FFK vil det være fatalt å rykke ned, som for mange andre, og det vil vi gjøre hvis personlig utvikling for unggutter er absolutt viktigst.

       Aalesund fikk vel også kritikk ifjor da Rekdal skippet Lie, men det reddet antagelig med stor sansynlighet plassen deres i Tippeligaen. Ja, spissene har heller ikke levert. Og, ja det er sikkert ikke hyggelig å stå bakerst å se spissene sløse med sjansene. Antagelig like lite hyggelig som det er for spissene å se langt mindre målsjanser gå inn i den andre enden....


    KeJ

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 21 apr 03
    Innlegg: 1756

    Lagt til: 21 jul 09, 22:24
    Endret: 21 jul 09, 23:22
    Endret av: FFK1903

    Vi har de siste 24 timer opplevd at FFK med Spillerinvest i spissen har valgt å styrke keeperpossisjonen i klubben. De har valgt å hente inn en keeper på 29 år, altså en mannslader i keepersammenheng, fremfor å drive rovdrift på de to som allerede er i klubben. Ikke noe galt i det, så langt der i fra. Dette er med på å skjerpe sansene, hansken er kastet og profesjonaliteten vil vise sitt sanne ansikt.

    En keepers største mareritt er å gjøre tabber, en enslig liten bommert kan ødelegge det som ellers var en helt fabelaktig kveld mellom stengene. Akkurat dette scenarioet kan man ikke gardere seg mot være seg det Buffon eller Jørgen Hattemaker som står der bak, men man kan begrense effekten det har på den involverte. En mer merritert og rutinert keeper vil være mer omstillingsdyktig enn en ungfole som helst vil grave seg ned.

    Jeg vil peke på noe vesentlige punkter som behøves for en toppkeeper, og som skiller en sådan fra et strålende talent:

    • Stabilitet
    • Autoritær
    • Erfaren
    • Overblikk
    • Ro
    • Lydhør
    • Matchvinnende

    Er ingen grunn til at ovenfornevnte punkter ikke kan passe våre talenter Staw/Braathen, men kampene så langt i år viser vel at det mangler litt på alle punkter. De har vært stabilt ustabile fra kamp nr 1. De er ikke erfarene nok til å være autoritære. Overblikket er faktisk ikke så ille, men de har ikke vist ro nok til å omsette egenskapen riktig. De har begge hatt matchvinnende redninger, men disse har dessverre vært blitt ødelagt av noen skogturer og enkle mål som selvsagt har overskygget totalbildet.

    En dyktig keeper er i aller høyeste grad tilstedeværende. Han kommanderer troppene sine fra første spark på ball, han har et våkent blikk og lar spillerne høre det om han ikke er fronøyd. Shaaban var nesten sånn, skjønt ikke helt der. Ørlund var heller ikke ille. Men beste eksemplet vi har i dag er, selv om han er på hell, Thomas Myhre.

    Det jeg har sett av våre unggutter har dessverre ikke vært godt nok, de har ikke brukt nok kjeft når det glipper, de har ikke vært konkrete nok i sine ordre, og har de gått på en smell så har de knapt fortrukket en mine. Som keeper skal du være eksplosiv, aggressiv og aldri, og jeg sier aldri la deg styre av andre. Du er sjef innen for 16 meteren og de foran deg skal lytte til deg så fort ballen kommer inn på egen banehalvdel.

    Jeg synes Lasse Staw fremstår som skuffende defensiv når han går ut i Tv2 og klager på tilliten fra trenerapparatet. Har ikke noe problem med å forstå hva han mener, men i dette tilfellet synes det som om han velger å se glasset som halvtomt fremfor halvfult. Han er norges dessidert beste keeper på sitt alderstrinn og han bør forstå at dette er hans anledning til å kase hansen og ta opp kampen. Syns Lasse skal vise at han er den dyktige keeperen vi vet han kan være. Av motgang blir man sterkere og det er ingen som har sagt at Kyriakos «Kenny» Stamatopoulos kommer til å stå resten av kampene dette året. Dette er en konkurranseidrett og om Lasse eller Erik viser stabilitet på trening og i kamp for FFK2 så kan selv ikke Tom Freddy Aune holde de unna førstelaget.

    Så har vi denne Barbaren fra Sevilla da, Frode Olsen. Hva han måtte synes og mene er i grunn urelevant. Han er betalt av Tv2 for å komme med betraktninger, han og hans o’store venner har nå i 18 runder brukt våre keepere som lattervekkere. Før sesongen ble klubben kritisert for å bruke keeperne, de ble stemplet for unge, for ustabile, i grunn alt, men nå har han endret mening og klubben er den store stygge ulven. Er jo bare kverulering fra ende til annen...

    Mod: Måtte fikse litt på innlegget, håper det ingen oppleverer rariteter med det nå.

     

     

    ---------------------------

    Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


    Ymer

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 18 apr 06
    Innlegg: 2492

    Lagt til: 21 jul 09, 23:02

    Opprinnelig postet av Anne

    Se deg selv så kraftig degradert på jobben så skjønner du det, du ville aldri hatt tillit til din bedrift igjenn og ville ønsket deg bort, redd det kan skje her også..

    Sammenligningen med vanlig jobb blir rett og slett teit, men siden du gjør det har jeg et spørsmål eller to:

    -Hvor mange arbeidsplasser har folk på 20 år i stillinger som kan avgjøre skjebnen/framtiden for hele bedriften?

    - Om noen bedrifter har 20 åringer i slike stillinger og skuta er i ferd med å synke, tror du da at bedriften lar det gå til helvete uten å gjøre grep?

    Til slutt:
    Staw/Bråthen driver med (godt betalt) toppidrett. Det er konkurranse om alle plasser på et lag, også keepere. Hvorfor skal Staw/Bråthen være mer beskyttet enn andre talenter som spiller på andre plasser? Er du god nok får du spille, er du ikke god nok får du trene og spille B-fotball.


    Holters

    Ansvarlig redaktør

    Ble medlem: 23 mar 03
    Innlegg: 10060

    Lagt til: 21 jul 09, 23:31

    Opprinnelig postet av Anne
    Se på tabbelen frem til 10 serierunde, da hadde jlubben under 1 mål i snitt bakover. Noe som ikke tyder på direkte dårlige keepere. Lasse hadde en formsvikt og røk på det. Erik litt uheldig også han ryker. Men hadde forsvaret gjort jobben sin, samt at det ble scoret hadde situasjonen vært helt annerledes.

    Dette blir misvisende bruk statistikk vridd for å fremme sin ensidige sak. I den perioden du henviser til så var Staw på ingen måte så sikker som i de 11. kampene han spilte under fjoråret. Staw fremstod som langt mer rusten, samt han fremviste urovekkende tendenser han ikke hadde hatt tidligere. Blant annet slet han veldig med grepet og glapp ballen i farlig soner gjentatte ganger, og dette gjaldt ikke bare i feltarbeidet, men også ved redninger på strek. Dette var nytt av året, og jeg husker det ble diskutert at Staw ikke fremstod som like sikker som i fjor, og man bare ventet på at tabbene skulle komme, da det måtte straffe seg før eller siden.

    Faktisk vil jeg påstå at Staw ofte ble reddet av godt forsvarsspill i denne perioden. Etter hvert som forsvaret (spesielt Martinsen) også har fått en formsvikt, så har keepernes svakheter og tabber kommet enda tydligere frem i lyset. Det er tross alt ikke én eneste tabbe det er snakk om her, men gjentatte tabber som har hatt direkte innvirkning på resultater.

    I år har ikke Staw fremstått som en god skuddstopper engang. Dersom svakhetene bare hadde vært i feltarbeidet, så hadde nok klubben kunne levd med det.

    ---------------------------

    @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
    @ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


    ommb

    Juniorspiller

    Ble medlem: 29 jul 08
    Innlegg: 135

    Lagt til: 22 jul 09, 15:05

    Lasse kan i alle fall få klokka til å gå. Aftenposten viser detta i en video, knuser de andre konkurrentene rimelig greit...


    thorsen

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 aug 08
    Innlegg: 905

    Lagt til: 22 jul 09, 15:13

    Opprinnelig postet av ommb

    Lasse kan i alle fall få klokka til å gå. Aftenposten viser detta i en video, knuser de andre konkurrentene rimelig greit...

    Hihi.. konge, Staw er vel den eneste som ikke får ikke gult kort og klarer i tillegg og drøye et godt halvt minutt, mye lenger enn noen av de andre keeperene. Artig Laughing


    Lemmy

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 16 jul 05
    Innlegg: 2985

    Lagt til: 22 jul 09, 15:21
    Endret: 22 jul 09, 15:22
    Endret av: Lemmy

    Nå skal det jo sies at dommerne er ganske nazi mot de andre spillerne, og det virker som om de lar seg påvirke kraftig av publikum. Flere av de der kvalifiserer ikke til gult kort i det hele tatt. Tilfeldig at det nesten alltid er bortelagsspillerne som får kortene?

    Men stå på, og fortsett å være taktisk smart, Lasse. :-)


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 22 jul 09, 17:03

    Opprinnelig postet av Lemmy

    Nå skal det jo sies at dommerne er ganske nazi mot de andre spillerne, og det virker som om de lar seg påvirke kraftig av publikum. Flere av de der kvalifiserer ikke til gult kort i det hele tatt. Tilfeldig at det nesten alltid er bortelagsspillerne som får kortene?

    Men stå på, og fortsett å være taktisk smart, Lasse. :-)

    Det er vel gjerne bortelagene som har grunn til å drøye da.
    Det får meg til å tenke på regelen om at keeper kun kan holde ballen i 5 sek er det vel,  skjønner ikke hvorfor vi har den regelen, jeg har aldri noen gang sett det bli blåst på.

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    Costanza

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 23 mar 03
    Innlegg: 6579

    Lagt til: 22 jul 09, 17:07

    Opprinnelig postet av FFK pra sempre

    Det er vel gjerne bortelagene som har grunn til å drøye da.
    Det får meg til å tenke på regelen om at keeper kun kan holde ballen i 5 sek er det vel,  skjønner ikke hvorfor vi har den regelen, jeg har aldri noen gang sett det bli blåst på.

    10 sekunder. Eneste gang jeg har sett dommer håndheve den regelen var med Thomas Myhre i EM 2000...


    Holters

    Ansvarlig redaktør

    Ble medlem: 23 mar 03
    Innlegg: 10060

    Lagt til: 22 jul 09, 17:10

    Den regelen er vel avskaffet for lenge siden?

    Og det dreide seg vel om 6 sekunder? :)

    ---------------------------

    @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
    @ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


    ffkmufc

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 24 des 04
    Innlegg: 4082

    Lagt til: 22 jul 09, 17:31

    6 sekunders regelen ja


    Supreme NTM

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 okt 06
    Innlegg: 1601

    Lagt til: 22 jul 09, 17:46

    Uansett så er vel den tellinga der veldig merkelig. På Høie for eksempel starter klokka etter at dommeren har blåst av for at han skal ta frisparket og etter Høie har lagt på plass ballen. Hos Staw blir klokka starta mens ballen blir spilt langt utenfor målet og må hentes. Selve utsparket er det jo ikke noe særlig lang drøying på.

    ---------------------------

    BRH - http://www.brigaderodhvit.com


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 22 jul 09, 17:48

    Hva gjelder, er det ingen antall sekunder lenger?

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    Holters

    Ansvarlig redaktør

    Ble medlem: 23 mar 03
    Innlegg: 10060

    Lagt til: 22 jul 09, 17:51

    Opprinnelig postet av FFK pra sempre

    Hva gjelder, er det ingen antall sekunder lenger?

    Nei. Er vel bare generell drøying av tid det nå blir slått ned på.

    ---------------------------

    @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
    @ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


    Rey

    Moderator
    Ble medlem: 22 okt 04
    Innlegg: 5387

    Lagt til: 22 jul 09, 17:53
    Endret: 22 jul 09, 17:56
    Endret av: Rey

    De seks sekundene gjelder vel bare når ballen er i spill og keeper peller opp ballen med henda?

    EDIT: Spillereglene sier følgende: "Et indirekte frispark tildeles motstander hvis målvakten, innenfor eget straffesparkfelt begår en av 4 forseelser : bruker mer enn seks sekunder når han kontrollerer ballen med hendene før han frigjør den for spill"

    ---------------------------

    The colour of her eyes
    Were the colour of insanity


    KeJ

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 21 apr 03
    Innlegg: 1756

    Lagt til: 22 jul 09, 18:12

    Opprinnelig postet av Supreme NTM

    Uansett så er vel den tellinga der veldig merkelig. På Høie for eksempel starter klokka etter at dommeren har blåst av for at han skal ta frisparket og etter Høie har lagt på plass ballen. Hos Staw blir klokka starta mens ballen blir spilt langt utenfor målet og må hentes. Selve utsparket er det jo ikke noe særlig lang drøying på.

    ja vet du, hele den montasjen var helt på trynet... Ikke sammenlignbare tilfeller for fem flate kongler

    ---------------------------

    Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


    FFK pra sempre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 okt 08
    Innlegg: 1147

    Lagt til: 22 jul 09, 18:18

    Opprinnelig postet av Rey

    De seks sekundene gjelder vel bare når ballen er i spill og keeper peller opp ballen med henda?

    EDIT: Spillereglene sier følgende: "Et indirekte frispark tildeles motstander hvis målvakten, innenfor eget straffesparkfelt begår en av 4 forseelser : bruker mer enn seks sekunder når han kontrollerer ballen med hendene før han frigjør den for spill"

    Ja men det var det jeg tenkte på, denne regelen gjelder altså fortsatt?

    ---------------------------

    http://twitter.com/FFKprasempre


    eliot

    A-lagspiller

    Ble medlem: 26 mai 06
    Innlegg: 637

    Lagt til: 22 jul 09, 18:34

    Opprinnelig postet av KeJ

    Opprinnelig postet av Supreme NTM

    Uansett så er vel den tellinga der veldig merkelig. På Høie for eksempel starter klokka etter at dommeren har blåst av for at han skal ta frisparket og etter Høie har lagt på plass ballen. Hos Staw blir klokka starta mens ballen blir spilt langt utenfor målet og må hentes. Selve utsparket er det jo ikke noe særlig lang drøying på.

    ja vet du, hele den montasjen var helt på trynet... Ikke sammenlignbare tilfeller for fem flate kongler

       Det kommer heller ikke fram hvor mange ganger keeperene har drøyd ut tiden.  Kanskje det var Høie sin femte gang og Lasse sin første.


    Rey

    Moderator
    Ble medlem: 22 okt 04
    Innlegg: 5387

    Lagt til: 22 jul 09, 18:37

    I følge NFF ja :)

    ---------------------------

    The colour of her eyes
    Were the colour of insanity


    Supreme NTM

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 okt 06
    Innlegg: 1601

    Lagt til: 22 jul 09, 18:40

    Altså, Lasse Staw bruker jo egentig "kun" seks sekunder fra ballen ligger på fem-meteren til den blir spilt ut. Høie som jeg brukte som eksempel bruker jo faktisk omtrent det som Aftenposten hevder fra ballen ligger død, altså 12 sekunder.

    ---------------------------

    BRH - http://www.brigaderodhvit.com


    Holters

    Ansvarlig redaktør

    Ble medlem: 23 mar 03
    Innlegg: 10060

    Lagt til: 22 jul 09, 19:15

    Opprinnelig postet av Supreme NTM

    Altså, Lasse Staw bruker jo egentig "kun" seks sekunder fra ballen ligger på fem-meteren til den blir spilt ut. Høie som jeg brukte som eksempel bruker jo faktisk omtrent det som Aftenposten hevder fra ballen ligger død, altså 12 sekunder.

    Staw kunne (og skulle) ha tatt ballen som står på stativet bak mål fremfor å løpe langs hele kortlinja og hente ballen som hadde vært i spill. Klassisk drøying. :)

    ---------------------------

    @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
    @ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


    KeJ

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 21 apr 03
    Innlegg: 1756

    Lagt til: 22 jul 09, 19:20

    Opprinnelig postet av Supreme NTM

    Altså, Lasse Staw bruker jo egentig "kun" seks sekunder fra ballen ligger på fem-meteren til den blir spilt ut. Høie som jeg brukte som eksempel bruker jo faktisk omtrent det som Aftenposten hevder fra ballen ligger død, altså 12 sekunder.

    så har vi han duden fra Glimt, den husker vel de fleste? Han hadde jo drøyd tiden, flytta ballen og sosa rundt i nesten to minutter før han endelig fikk kortet...

    totalt talentløs agurkreportasje, selv til agurknytt å være faktisk

    ---------------------------

    Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


    Lemmy

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 16 jul 05
    Innlegg: 2985

    Lagt til: 22 jul 09, 19:22

    Om ballen er i spill, gjelder 6sekundersregelen. Den praktiseres fortsatt. Om en keeper for eksempel plukker et innlegg med hendene, skal han sette ballen i spill igjen etter maks seks sekunder. Ved å sette ballen i spill menes det at han ikke lenger holder ballen med hendene. Han kan enten velge å skyte ut ballen, eller legge den på bakken for så å drøye mer..

    Om ballen er ute av spill, dvs frispark eller femmeter, skal dommeren vurdere selv hva som er drøying av tid og ikke. Der er det ikke fastsatt noe bestemt tid.


    Plankekæll

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 03 okt 05
    Innlegg: 5991

    Lagt til: 22 jul 09, 19:30

    Det er helt korrekt Lemmy, men denne 6-sekundersregelen blir ikke praktisert. Jeg husker et par eksempler fra da den ble innført hvor dommeren blåste frispark mot keeper for drøying, bl.a mot Thomas Myhre i EM i 2000 som det ble sagt her inne. Dommerne var rimelig hissige på å blåse på den tiden.

    Nå for tiden kan keeperne gjøre hva f..n de vil, dommerne blåser ikke uansett.


    Supreme NTM

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 okt 06
    Innlegg: 1601

    Lagt til: 22 jul 09, 19:49
    Endret: 22 jul 09, 19:51
    Endret av: Supreme NTM

    Opprinnelig postet av Holters

    Staw kunne (og skulle) ha tatt ballen som står på stativet bak mål fremfor å løpe langs hele kortlinja og hente ballen som hadde vært i spill. Klassisk drøying. :)

    Stemmer det, men det er jo mye smartere taktisk å gjøre det på denne måten enn å bare stå å drøye tida.

     

    Forresten så er det ikke mulig å se noen ball bak mål for Staw å ta i det der videoklippet...

    ---------------------------

    BRH - http://www.brigaderodhvit.com


    Lemmy

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 16 jul 05
    Innlegg: 2985

    Lagt til: 22 jul 09, 19:56

    Det er også helt korrekt, Plankekæll. ;-)

    Blir nesten aldri praktisert, men er dog en regel. Jeg syns det er helt greit. Dommeren må se an situasjonen, og det er bare kjipe dommere som praktiserer den. Har faktisk opplevd at laget jeg spiller på fikk indirekte frispark mot på grunn av at keeperen angivelig drøyet. Han holdt den sikkert mer enn seks sekunder, men det var ikke noen klar drøying. Dessuten lå vi under...

    Slik dømming syns jeg bare er tull og tøys. Jeg mener kanskje det bør en regelendring til i forhold til hvor mye tid som skal legges til. Fjerdedommeren bør notere ned hvor mye tid som går bort til drøying. Si at det er 2 minutter, så bør det legges til det dobbelte. Altså blir det 4 minutter, pluss eventuelle mål og bytter..

    Er for dumt når det drøyes masse og dommeren bare legger til 2-3 minutter.. I de fleste kamper burde man nok lagt til 5-6 minutter.


    stjernengutt

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 31 aug 05
    Innlegg: 826

    Lagt til: 23 jul 09, 11:56

    2x40 minutter effektiv spilletid sier jeg.

    ---------------------------

    1. Prio Stjernen
    2. Pri FFK
    3. Fârjestad
    4. ManU


    Plankekæll

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 03 okt 05
    Innlegg: 5991

    Lagt til: 23 jul 09, 13:46
    Endret: 23 jul 09, 13:47
    Endret av: Plankekæll

    Da blir det lange kamper stjernengutt. Ballen er i spill maks 30-35 minutter i løpet av en omgang.

    Da måtte vi hvertfall gjort som i håndball og ishockey, hatt en egen kæll som styrte uret, og vi som publikum måtte også hele tiden hatt oversikt over den tiden som er igjen av omgangen/kampen. Når jeg tenker etter er det vel egentlig ikke effektiv spilletid i håndball heller, der stopper man stort sett bare tiden på slutten av andre omgang av en eller annen mystisk grunn.

    Men feks 2x30 minutter effektiv spilletid er kanskje ikke dumt? Laughing


    stjernengutt

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 31 aug 05
    Innlegg: 826

    Lagt til: 24 jul 09, 12:51

    Ja, mulig 2x30 hadde vært bedre. Tilleggstid etter dommers skjønn kan vel aldri ble helt rettferdig eller riktig?

    ---------------------------

    1. Prio Stjernen
    2. Pri FFK
    3. Fârjestad
    4. ManU


    Plaskesak

    Juniorspiller

    Ble medlem: 17 jun 08
    Innlegg: 108

    Lagt til: 27 jul 09, 22:55

    Dagens kamp la vel ikke akuratt noen demper på den evigvarende keeperdiskusjonen. Lasse, som nå liksom hadde fått tillitt igjen, sklir rundt som Bambi og fekter som Zorro. Nei, det vil seg ikke, og det er leit å måtte innrømme at vi må få Kenny i mål fort som fy!  Vi kan ikke leve med slik gambling lengre. Ok at de blir bedre med erfaring, men den kan fort bli svært dyrkjøpt. Usikkerheten sprer seg fra lagdel til lagdel, fra spiller til spiller. Vi må få en erfaren mann med hansker på, en klippe som kan stå opp når det trengs som mest. Per nå må jeg bare innse at verken Erik eller Lasse er kapable til å inneha den rollen. La oss bare håpe Kenny er det.. 

    ---------------------------

    En konge; Tore Pedersen!


    Bærra

    Juniorspiller
    Ble medlem: 15 aug 08
    Innlegg: 116

    Lagt til: 27 jul 09, 23:14

    Kampen i dag var nok et bevis på at Lasse ikke holder!! Kunne vært mer aggresiv på målet + alt det andre rare han driver med. I dag ble det heldigvis ikke noe baklengs av det men gud så mye usikkerhet det blir!!

     

    Lykke til Kenny!


    Lemmy

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 16 jul 05
    Innlegg: 2985

    Lagt til: 27 jul 09, 23:29

    Syns det blir feil å kritisere Staw etter dagens kamp.

    Målet skal han ikke ta. Og den feilen på slutten der skyldes nok mest sannsynlig et meget vått kunstgress. Det fokuseres av mange på at Aafk vanner gresset unødvendig mye, men det er ingen her som bruker det som unnskyldning på Staws lille uhell..

    Syns også han virker klok i feltet. Han står oftere på strek nå, og har ikke de helt fatale inngripnene i feltet. Han hadde en blunder hvor Aafk holdt på å score, men der syns jeg faktisk han var veldig tøff som turte å gå ut. Ballen hadde såpass høy bue at det var tøft gjort å gå ut, men samtidig ikke veldig dumt.

    Selve boksinga kunne vært bedre, men det går an å trene rent teknisk på treningsfeltet. Så lenge han tør å gå ut i feltet er jeg optimistisk!

    Likevel vil det forundre meg stort om ikke Stamatopoulos står mot Viking.


    Matiashs

    A-lagspiller

    Ble medlem: 30 jul 07
    Innlegg: 306

    Lagt til: 27 jul 09, 23:48

    Opprinnelig postet av Lemmy

    Syns det blir feil å kritisere Staw etter dagens kamp.

    Målet skal han ikke ta. Og den feilen på slutten der skyldes nok mest sannsynlig et meget vått kunstgress. Det fokuseres av mange på at Aafk vanner gresset unødvendig mye, men det er ingen her som bruker det som unnskyldning på Staws lille uhell..

    Syns også han virker klok i feltet. Han står oftere på strek nå, og har ikke de helt fatale inngripnene i feltet. Han hadde en blunder hvor Aafk holdt på å score, men der syns jeg faktisk han var veldig tøff som turte å gå ut. Ballen hadde såpass høy bue at det var tøft gjort å gå ut, men samtidig ikke veldig dumt.

    Selve boksinga kunne vært bedre, men det går an å trene rent teknisk på treningsfeltet. Så lenge han tør å gå ut i feltet er jeg optimistisk!

    Likevel vil det forundre meg stort om ikke Stamatopoulos står mot Viking.

     

    Iallefall 7-8 andre på FFKs lag i dag som var verre enn Staw ;) 


    Ymer

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 18 apr 06
    Innlegg: 2492

    Lagt til: 28 jul 09, 09:52

    Opprinnelig postet av Lemmy

     Han står oftere på strek nå, og har ikke de helt fatale inngripnene i feltet.  

    Ja han stod så lenge på strek ved ett tilfelle at det holdt på å gå riktig galt. Han slapp med skrekken igår, men jeg føler at tabbene hele tiden ligger på lur når Lasse står i mål.


    kanogvetalt

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 01 jul 04
    Innlegg: 5513

    Lagt til: 28 jul 09, 09:58

    Jeg synes generelt Staw gjør en god kamp, og fortjener å starte mot Viking.

    ---------------------------

    Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


    Ymer

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 18 apr 06
    Innlegg: 2492

    Lagt til: 28 jul 09, 10:01

    Opprinnelig postet av kanogvetalt

    Jeg synes generelt Staw gjør en god kamp, og fortjener å starte mot Viking.

    Vet ikke hvem som står mot Viking jeg, men jeg er glad du ikke tar ut laget. Blir forundret om Staw står...


    Rey

    Moderator
    Ble medlem: 22 okt 04
    Innlegg: 5387

    Lagt til: 28 jul 09, 10:14

    Uansett har Staw en kamp til å overbevise på ettersom Kenny ikke er klar til torsdag

    ---------------------------

    The colour of her eyes
    Were the colour of insanity


    Husgutt

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 08 aug 04
    Innlegg: 4381

    Lagt til: 28 jul 09, 14:29

    Opprinnelig postet av hasse33

    Spekulasjoner på Kråkevingen forum at denne mannen kan være på vei til FFK

     

    http://www.mossfk.no/kat/000009.asp?ID=278

     

    lols

     

    http://msn.tv2sporten.no/fotball/adeccoligaen/article2832085.ece 

    ---------------------------

    Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


    Lex

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 03 feb 05
    Innlegg: 1446

    Lagt til: 28 jul 09, 15:50

    Opprinnelig postet av kanogvetalt

    Jeg synes generelt Staw gjør en god kamp, og fortjener å starte mot Viking.

    Helt forbanna utrolig.

    Etter denne kampen her så er det vel klart at vi trengte ny keeper.

    ---------------------------

    Heia FFK


    hasse33

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 18 jul 07
    Innlegg: 1672

    Lagt til: 28 jul 09, 16:04

    Helt enig med Lex......Staw gjør EN kvalifisert redning og klarer desverre igjen å rote det til for seg. Det blir spennende å se Kenny S i aksjon


    TheDude

    A-lagspiller

    Ble medlem: 03 nov 04
    Innlegg: 402

    Lagt til: 12 apr 10, 11:59

    Kanskje litt drøyt å dra frem denne tråden etter kun to kamper, men i går var det etter min mening en ting som skilte lagene, keeperspillet. Der Staw var dårlig og slapp inn mål han burde tatt var særpingen god og tok det som kom. Jeg håper virkelig Staw hever seg og luker bort tabbene, men hvis han ikke skjerper seg og overbeviser denne sesongen så må FFK vurdere om han er verdt å satse videre på. Staw bør jo også vurdere om FFK er det rette stedet for han å fortsette sin utvikling. Vi ser jo at han har det som skal til, gjør jo noen klasseredninger av og til som tyder på at han bør kunne bli en glimrende keeper. Sitter problemet i hodet hans? Er han for redd for å tabbe seg ut, eller er han bare ukonsentrert?

    Husker i begynnelsen når Gomes spilte i Tottenham var man nervøs hver gang motstanderen var i nærheten av 16-m, men etter at keepertrener ble skiftet ut har han nå blitt en av de beste keeperne i PL. Sier ikke at FFKs keepertrener er dårlig, men bør de kanskje vurdere en annen tilnærming til Lasses problemer som keeper?


    freud

    Juniorspiller

    Ble medlem: 30 jan 07
    Innlegg: 115

    Lagt til: 12 apr 10, 12:21

    Opprinnelig postet av Lex

    Opprinnelig postet av kanogvetalt

    Jeg synes generelt Staw gjør en god kamp, og fortjener å starte mot Viking.

    Helt forbanna utrolig.

    Etter denne kampen her så er det vel klart at vi trengte ny keeper.

    Virker som du er litt blindet av "her-og-nå"-følelser etter kampen. Gir deg en utfordring:

    Rams opp de kampene som er avgjort etter keepertabber av Lasse Staw i fjorårssesongen.

    Deretter tar du samme øvelse for noen av de andre keeperne fra sammenlignbare lag. Da tror jeg du finner ut at det er ikke helt unormalt at keepere gjør noen feil.

    I FFK er det null-toleranse med påfølgende edder og galle (generelt inntrykk, ikke rettet mot ditt innlegg spesielt) når enkeltspillere gjør feil eller laget spiller dårlig. Vi må tåle å tape og se fram mot neste kamp.

    Og under kampens gang heller gi litt oppmuntring til spilleren som bommet enn å lire av seg "bunnslam"......

    ---------------------------

    Leeds beating Manchester United will be my best moment of 2010!


    IxiO

    Knøttespiller

    Ble medlem: 04 nov 09
    Innlegg: 68

    Lagt til: 12 apr 10, 12:58

    Opprinnelig postet av freud

    Opprinnelig postet av Lex

    Opprinnelig postet av kanogvetalt

    Jeg synes generelt Staw gjør en god kamp, og fortjener å starte mot Viking.

    Helt forbanna utrolig.

    Etter denne kampen her så er det vel klart at vi trengte ny keeper.

    Virker som du er litt blindet av "her-og-nå"-følelser etter kampen. Gir deg en utfordring:

    Rams opp de kampene som er avgjort etter keepertabber av Lasse Staw i fjorårssesongen.

    Deretter tar du samme øvelse for noen av de andre keeperne fra sammenlignbare lag. Da tror jeg du finner ut at det er ikke helt unormalt at keepere gjør noen feil.

    I FFK er det null-toleranse med påfølgende edder og galle (generelt inntrykk, ikke rettet mot ditt innlegg spesielt) når enkeltspillere gjør feil eller laget spiller dårlig. Vi må tåle å tape og se fram mot neste kamp.

    Og under kampens gang heller gi litt oppmuntring til spilleren som bommet enn å lire av seg "bunnslam"......



    Freud, det du quoter ble sagt i 2009, og har ingen sammenheng med kampen å gjøre.

    ---------------------------

    "If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*


    kanogvetalt

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 01 jul 04
    Innlegg: 5513

    Lagt til: 12 apr 10, 13:26

    FFK har Adeccoligaens beste keeper

    ---------------------------

    Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


    TheDude

    A-lagspiller

    Ble medlem: 03 nov 04
    Innlegg: 402

    Lagt til: 12 apr 10, 13:47

    Opprinnelig postet av kanogvetalt

    FFK har Adeccoligaens beste keeper

    håper det stemmer, men det var ihvertfall ikke tilfellet nå på søndag...


    freud

    Juniorspiller

    Ble medlem: 30 jan 07
    Innlegg: 115

    Lagt til: 12 apr 10, 14:14

    Opprinnelig postet av IxiO

    Freud, det du quoter ble sagt i 2009, og har ingen sammenheng med kampen å gjøre.

    EmbarassedEmbarassedEmbarassed

    ....men poenget mitt var at det er ingen grunn til å hive seg på en "bytt-ut-keeper'n" kampanje etter en tabbe.

    Lasse Staw er god!

    ---------------------------

    Leeds beating Manchester United will be my best moment of 2010!


    Bedreviteren

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 14 sep 03
    Innlegg: 2585

    Lagt til: 12 apr 10, 15:07

    Opprinnelig postet av kanogvetalt

    FFK har Adeccoligaens beste keeper

    Og det har du full kontroll på?


    Erikk

    Landslagsspiller
    Ble medlem: 20 jul 04
    Innlegg: 3490

    Lagt til: 12 apr 10, 15:10

    Jo men det kan være en ide å la vår finske venn få prøve seg neste kamp for vi har jo konkuranse om plassene i laget.


    endre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 27 mai 06
    Innlegg: 1753

    Lagt til: 12 apr 10, 16:28

    Hvorfor? Skal det også være en tabbe og så rett ut mentalitet?
    Det var ikke han som tapte kampen igår! Det var ineffektive spillere! Er det engang Lasse har muligheten til å ta steget, så er det jo nå! Hva gjør hylekortet hvis Masalin gjør den samme tabben neste helg? Skal vi leie inn en ny keeper da? Da vi ikke kan ha keepere som gjør en tabbe?

    Jeez

    ---------------------------

    Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
    (FFK1903 om Plankehaugen.no)
    ______________________________________
    http://twitter.com/endre82
    Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


    Rey

    Moderator
    Ble medlem: 22 okt 04
    Innlegg: 5387

    Lagt til: 12 apr 10, 16:35

    Syns Hoås sier noe veldig fornuftig noe til SA i dag. I Sarp er det lov til å feile. Man blir ikke bua ut av hvis man feiler slik vi har en stygg tendens til å gjøre i Fredrikstad. Man får heller applaus for at man prøver. Når man hele tiden blir buet på ved feil, så blir man etterhvert redd for å prøve også.

    Syns det er mye bedre å støtte opp om spillerne enn å skrike om bytter med en gang noen tabber seg ut.

    ---------------------------

    The colour of her eyes
    Were the colour of insanity


    ffkmufc

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 24 des 04
    Innlegg: 4082

    Lagt til: 12 apr 10, 16:40

    Opprinnelig postet av Rey

    Syns Hoås sier noe veldig fornuftig noe til SA i dag. I Sarp er det lov til å feile. Man blir ikke bua ut av hvis man feiler slik vi har en stygg tendens til å gjøre i Fredrikstad. Man får heller applaus for at man prøver. Når man hele tiden blir buet på ved feil, så blir man etterhvert redd for å prøve også.

    Syns det er mye bedre å støtte opp om spillerne enn å skrike om bytter med en gang noen tabber seg ut.

    Meget godt innlegg! Hjelper ikke å bytte ut halve laget etter en dårlig kamp


    Patrioten

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 06 jun 03
    Innlegg: 9586

    Lagt til: 12 apr 10, 17:03

    Det var jo en grunn til at vi leide inn Kenny S i fjor.

    Fordi Lasse var for ustabil og hadde flere tabber.

    Når han begynner med tabber alt i de to første kampene, lover ikke dette bra.

    Synes vi bør teste ut finnen og la det bli konkurranse mellom de to.

    Det er det Lasse trenger.


    thejester

    A-lagspiller

    Ble medlem: 30 jul 07
    Innlegg: 306

    Lagt til: 12 apr 10, 17:58

    Bortsett fra tabbemålet i går så stod Lasse Staw bra. Bl.a en redning av typen "slengemedpåskryte-dvd"..

    ---------------------------

    "Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

    @ Twitter: http://twitter.com/matiashs


    Holters

    Ansvarlig redaktør

    Ble medlem: 23 mar 03
    Innlegg: 10060

    Lagt til: 12 apr 10, 18:21

    Jeg synes det blir helt feil å vrake Lasse Staw allerede nå når vi vet at klubben ikke har råd til å hente en soleklar førstekeeper uansett. Har man først bestemt at Staw skal være førstekeeper i år, så er det altfor tidlig å vrake ham som det allerede etter to kamper. Greit, han har ikke stått som en bauta, men vi trenger ikke å ødelegge gutten helt heller. Staw har tross alt glimtet til med noen glimrende redninger, og han har faktisk ikke vært så verst i feltet heller. Det er andre tabber - helt unormale tabber - han har pådratt seg (tilbakespillet, og den klønete "redningen" på strek).

    ---------------------------

    @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
    @ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


    Liraren

    A-lagspiller

    Ble medlem: 20 mai 05
    Innlegg: 769

    Lagt til: 12 apr 10, 18:34

    Jeg er helt enig med deg Holters, Staw er en keeper som bør bli satset på! Han er fortsatt ung i keeper"alder". Vi har ikke råd til å hente nye spillere!

    ---------------------------

    Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

    Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


    endre

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 27 mai 06
    Innlegg: 1753

    Lagt til: 12 apr 10, 19:31

    Opprinnelig postet av Patrioten

    Det var jo en grunn til at vi leide inn Kenny S i fjor.

    Fordi Lasse var for ustabil og hadde flere tabber.

    Når han begynner med tabber alt i de to første kampene, lover ikke dette bra.

    Synes vi bør teste ut finnen og la det bli konkurranse mellom de to.

    Det er det Lasse trenger.

    Ja, for Kenny var jo en av de smarte trekka vi gjorde ifjor!
    Det er en grunn til at Håkon O og Bugge Pettersen er så gode som de er. Tillit over lengre tid!
    Men det er jo ikke noe sjokk at du og flere her inne slakter en stakkar før gresset har blitt grønt på stadion. Det er jo like sikkert som at julaften nok engang lander på den 24 desember.
    Staw har i det minste stått for et topplag, mer enn hva Masalin har! Hans lag er i 2 divisjon! Men for all del.....

    ---------------------------

    Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
    (FFK1903 om Plankehaugen.no)
    ______________________________________
    http://twitter.com/endre82
    Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


    Welhaven

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 09 nov 09
    Innlegg: 1697

    Lagt til: 12 apr 10, 19:37

    Enig med at Staw skal stå, men kunne ikke brydd meg mindre om hva slags lag de har spilt for.

    Den som gjør det best på trening og er verdig plassen, bør få den, samme hva. Staw skal ikke ha reservert plass der fordi Masalin kun har spilt i 2. divisjon eller what ever.

    ---------------------------

    2010: The new era begins.


    thorsen

    Landslagsspiller

    Ble medlem: 05 aug 08
    Innlegg: 905

    Lagt til: 12 apr 10, 20:43

    Opprinnelig postet av endre

    Ja, for Kenny var jo en av de smarte trekka vi gjorde ifjor!

    Det er en grunn til at Håkon O og Bugge Pettersen er så gode som de er. Tillit over lengre tid!
    Men det er jo ikke noe sjokk at du og flere her inne slakter en stakkar før gresset har blitt grønt på stadion. Det er jo like sikkert som at julaften nok engang lander på den 24 desember.
    Staw har i det minste stått for et topplag, mer enn hva Masalin har! Hans lag er i 2 divisjon! Men for all del.....

    Kunne ikke blitt mer enig.

    Jeg regner med at de fleste husker cupfinalen 2006, det gjør iallefall Bugge Pettersen. 1-0 - keepertabbe, 2-0 - keepertabbe, 3-0 - kunne nok tatt denne på en god dag, men dæven døtte om det var Lasse som sto, så hadde hyklekoret her inne hadde dømt keepertabbe på den også.

    Bugge Pettersen kom til Sandefjord i 2002 (tror jeg?) og har i følge altomfotball spilt 197 (83 i TL) kamper for klubben etter det. Med 197 kamper på baken, så kan jeg garantere at Lasse Staw er med i landslagsdiskusjonen.


    tgtgtgtg

    A-lagspiller

    Ble medlem: 28 des 08
    Innlegg: 550

    Lagt til: 12 apr 10, 20:51

    Alt i alt er den SUPPORT delen av ordet supporter fullstendig fraværende her

    Lasse var fantastisk i 2008

    i likhet med "alle" andre dårlig i 2009

    gi nå gutten en sjanse. Det er andre runde.

    ---------------------------

    There`s two opinions. Mine and the wrong one
    Jeremy Clarkson


    thejester

    A-lagspiller

    Ble medlem: 30 jul 07
    Innlegg: 306

    Lagt til: 13 apr 10, 00:33

    Opprinnelig postet av tgtgtgtg

    Alt i alt er den SUPPORT delen av ordet supporter fullstendig fraværende her

    Lasse var fantastisk i 2008

    i likhet med "alle" andre dårlig i 2009

    gi nå gutten en sjanse. Det er andre runde.

    Han var faktisk (i min mening) den desidert beste norske keeperen i tippeligaen i 2008 før han ble skadet.

    ---------------------------

    "Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

    @ Twitter: http://twitter.com/matiashs



    Flat Trådet Nøstet
    Totalt 12 sider Alle

    Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

    Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

    26/04/2024 21:35 | 06d4061f