Husk meg
Brukernavn
Passord

Klubbens økonomiske situasjon!

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 14 jul 09, 18:36

Opprinnelig postet av Patrioten

Synes administrasjonen er ganske stor nå, her er sju stk fra bare markesavdelingen, uten Torjussen han er jo ITsjef.

Må vel gå an å fjerne noen av dem, for å bedre den økonomiske situasjonen i klubben?

Fredrikstadfk.http://www.fredrikstadfk.no/images/stories/diverse/crmgjengen530.jpg

Jeg forstår i alle ikke i min villeste fantasi hvorfor en liten bedrift som FFK trenger en IT sjef, grafiker og informasjonsansvarlig. Hvis de er fast ansatte, vet jeg hvor jeg ville kuttet i alle fall.
De fleste andre stillinger har heldigvis resultatansvar og skal sånn sett bære seg selv. Og en så liten markedsavdeling som den, bør i alle fall ALLE ha direkte resultatansvar, men er redd det ikke er sånn.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jul 09, 11:42

I følge VGpapir brukte FFK over 2,6 millioner kroner på å lønne daglig leder i fjor. Foruten Morgan Andersen etterlønn, fikk Morten Huth nærmere 800 000 kroner for jobben han gjorde frem til 1. oktober, mens Runar W.Henriksen fikk en halv million for de tre siste månedene inkludert "sign on fee".

Morgan hadde forrøvrig 1,3 milloner i lønn i FFK. Han var en av Tippeligaens best betale, bare slått av Nils Skutle i Rosenborg med en lønn på 1,7 millioner kroner.

Lurer på denne direktøren våres nå, halv million for tre måneder, han kan ikke tjene lite.

Han er opptatt av spare i klubben, men han selv melker tydeligvis så mye han kan få ut av klubben, "sign on fee" er jo helt utrolig for en leder.

Er ikke rart at klubben sliter, når man ser hvilke lønninger disse lederne har.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 15 jul 09, 11:57

Ja sign on fee er ikke akkurat vanlig kost i næringslivet, det er vel først og fremst aksjemeglere som må avstå fra fremtidig bonus der de jobber som vanligvis får det. Men han ligger nok godt under Skutles nivå når 500' på tre mnd er inkludert sign on fee. Alt annet ville være skandaløst når man sammenligner kompetanse og størrelse på klubben.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jul 09, 12:04

Men, husk at FFK er flinke til å bruke penger, så du blir vel ikke forundret?


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 15 jul 09, 12:08

Ingen ting overrasker meg over hva styret finner på, det må være de mest inkompetente i tippeligaen. Det gjelder både klubb- og ASA styret. Det går aldri ett kvartal før det er noe tull på nytt.
Men hva kan man forvente av en haug lokalpolitikere og småbedriftsledere?
Skulle man brukt penger på noe, var den en dyktig og aktiv styreleder. Det kunne spart oss for mye penger og frustrasjon.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 15 jul 09, 12:12

Artikkelen om lederlønningene finnes her:

http://e24.no/oppogfrem/article3169735.ece


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 15 jul 09, 22:28

Opprinnelig postet av Patrioten

Synes administrasjonen er ganske stor nå, her er sju stk fra bare markesavdelingen, uten Torjussen han er jo ITsjef.

Må vel gå an å fjerne noen av dem, for å bedre den økonomiske situasjonen i klubben?

Fredrikstadfk.http://www.fredrikstadfk.no/images/stories/diverse/crmgjengen530.jpg

Det sitter tydeligvis en hel haug med unødvendig daukjøtt i administrasjonen. Javisst, alle har sikkert noe å pludre med, men FFK er ingen stor "bedrift" - hva i helv... skal vi med syv (!) i markedsavdelingen?

Er som å kjøpe inn 15 midtbanespillere ekstra bare for å ha noen å lønne...

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 15 jul 09, 22:36

Er vel bare fem i markedsavdelingen? Står så på sidene til FFK. En av de syv på bildet er ihvertfall Torjusen som er IT-Sjef.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 15 jul 09, 22:47

Jeg håper bare at alle i markedsavdelingen har personlige salgsbudsjett, alle inkludert lederen.
Hvis ikke, hiver vi penger rett ut i Glomma.


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 15 jul 09, 23:00

Opprinnelig postet av Rey

Er vel bare fem i markedsavdelingen? Står så på sidene til FFK. En av de syv på bildet er ihvertfall Torjusen som er IT-Sjef.

"Bare" fem? Må være tre-fire for mange...

Er sikkert koselige mennesker som gjør en god jobb, men det kan da umulig være lønnsomt?

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 jul 09, 07:05

I følge Demokraten får Runar W.Henriksen 1,8 millioner kroner i årslønn.

Mens, ingen nye spillere får mer enn 80000 i månedslønn.

Er vist forskjell på folk gett.


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 16 jul 09, 10:33

Det går ikke an! Dette må klubben gjøre noe med så raskt som mulig.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 jul 09, 10:41

Opprinnelig postet av Patrioten

I følge Demokraten får Runar W.Henriksen 1,8 millioner kroner i årslønn.

Mens, ingen nye spillere får mer enn 80000 i månedslønn.

Er vist forskjell på folk gett.

Da tviler jeg faktisk på at Demokraten har rett, at styret betaler han mer en hva RBK, Brann, VIF, Viking betaler sine.
Hvis det er rett, skjønner jeg godt hvorfor han sliter med reforhandling av spillekontrakter.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 jul 09, 11:15

Er nå ikke så sikker på at Demokraten tar helt feil, FFK pra sempre.

I følge E24 og VG fikk Henriksen en halv million + sign on fee for de tre månedene han jobbet i fjor. 500 000x4= 2 millioner, som ikke er så langt unna hva Demokraten hevder.

Er isåfall sykt..


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 16 jul 09, 11:18
Endret: 16 jul 09, 11:18
Endret av: dracula

Mao, det første FFK bør gjøre er å slanke de økonomiske utgiftene på adm. siden.

Dette er vel ikke noe nytt i denne klubben, den har vel vært topptung økonomisk i flere år.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 jul 09, 11:20

Opprinnelig postet av Lemmy

Er nå ikke så sikker på at Demokraten tar helt feil, FFK pra sempre.

I følge E24 og VG fikk Henriksen en halv million + sign on fee for de tre månedene han jobbet i fjor. 500 000x4= 2 millioner, som ikke er så langt unna hva Demokraten hevder.

Er isåfall sykt..

Men da kan han jo ikke fått særlig til sign on fee?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 jul 09, 11:22

Nei, sikkert ikke. Kan jo være at han har gått ned litt i lønn også.. Eller at alle tallene ikke stemmer, sånn helt eksakt.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 jul 09, 11:27

Jeg tipper han har fått 200' i sign on fee, og 100' pr mnd. Det er fortsatt meget meget godt betalt som leder av en mellomstor bedrift i Østfold.  Men langt fra lønnsledende i fotball Norge. Legger merke til at Demokraten skriver "erfarer" og ikke henviser til kilder eller lignende.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 jul 09, 11:54
Endret: 16 jul 09, 11:58
Endret av: FFK1903

Hvor vanlig er det egentlig at ledere får sign on fee i næringslivet generelt? Jeg trodde det var kun fotballspillere som hadde slike - i mine øyne - tullete avtaler. Først skal de ha stor grunnlønn, så skal de jammen meg ha penger bare for å begynne i jobben, og hvis de ikke gjør jobben godt nok, så får de jammen meg penger for å slutte også...


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 jul 09, 12:02

Opprinnelig postet av FFK1903

Hvor vanlig er det egentlig at ledere får sign on fee i næringslivet generelt? Jeg trodde det var kun fotballspillere som hadde slike - i mine øyne - tullete avtaler. Først skal de ha stor grunnlønn, så skal de jammen meg ha penger bare for å begynne i jobben, og hvis de ikke gjør jobben godt nok, så får de jammen meg penger for å slutte også...

Som jeg har skrevet tidligere, det er ikke veldig vanlig. Det gjelder først og fremst ansatte som har opparbeidet seg en årsbonus de må gi avkall på ved å slutte før bonusutbetaling/årsslutt. Feks aksjemeglere og spesielle selgere. Noen ledere får det også men det er relativt sjeldent. 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f