Husk meg
Brukernavn
Passord

Klubbens økonomiske situasjon!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 13 jun 09, 08:32

Synes det er på sin plass å komme med litt ros av Runar Henriksen, og hans måte å takle den økonomiske situasjonen i klubben. Ja, klubben er presset rent økonomisk, men Runar ble overlatt et kaos, og virker til å være i ferd med å rette opp dette. Skulle likt å se (eller NEI, det skulle jeg ikke) hvilken forfatning klubben ville ha vært i med noen av de tidligere "hot shots" ved roret, tenker på Kværneng, Hvidtsten, Myklebust osv.

Stå på Runar, men la andre enn deg, og styret ta seg av ansettelser av sportsdirektører osv.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 jun 09, 08:48

Denne støtter jeg 100 %. Veldig bra skrevet

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jun 09, 08:56

Er som jeg skulle ha skrevet det selv, fine ord.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 13 jun 09, 10:26

Hører med til historien at klubben betaler ned dyre store summer på stadion. Dette eierskapet kan de ikke bruke som sikkerhet for lån da de kun eier 0,73 %. Dessuten mister de store inntekter på stadionreklame og annet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jun 09, 10:53

Rart at de ikke har prøvd å selge Stadionnavnet, fem millioner fra Terje Høili er for dårlig, her skulle det i hvertfall vært 10-20 på fem år.


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 13 jun 09, 12:35

Opprinnelig postet av Patrioten

Rart at de ikke har prøvd å selge Stadionnavnet, fem millioner fra Terje Høili er for dårlig, her skulle det i hvertfall vært 10-20 på fem år.

De har jo solgt stadionnavnet... Og den ble solgt for 5 år. Man kan ikke selge en vare 2 ganger...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jun 09, 13:42

Opprinnelig postet av jambo

Opprinnelig postet av Patrioten

Rart at de ikke har prøvd å selge Stadionnavnet, fem millioner fra Terje Høili er for dårlig, her skulle det i hvertfall vært 10-20 på fem år.

De har jo solgt stadionnavnet... Og den ble solgt for 5 år. Man kan ikke selge en vare 2 ganger...

Det jeg mener er at de skulle hatt mer ro og ikke solgt det med engang, synes avtalen med Terje Høli er for dårlig, i forhold til andre Stadioner som har fått mer penger for navnet sitt.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 jun 09, 13:49
Endret: 13 jun 09, 13:50
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Patrioten
Det jeg mener er at de skulle hatt mer ro og ikke solgt det med engang, synes avtalen med Terje Høli er for dårlig, i forhold til andre Stadioner som har fått mer penger for navnet sitt.

Nå må du ikke glemme at salg av andre stadionnavn har ført til at navnet har blitt endret da. En ganske stor forskjell det. Så vidt jeg vet er det ingen andre enn Høili som har kjøpt et stadionnavn og ikke endret dette. Summen hadde helt klart vært høyere om navnet hadde blitt endret til Europris stadion, men med hvilken stolthet ville folk gått til stadion med det navnet preget langs siden?

Såklart, det er bedre at stadionnavnet selges og endrer navn, enn at klubben går mot konkurs, men det bør være en av de siste høyborgene som står igjen i hvert fall.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 13 jun 09, 13:53

Da er det jo stadioner som har fått reklame navn din gjøk. Det var jo snilt av Høili og beholde navnet Fredrikstad stadion, og ikke Europris stadion eller no slikt tulle navn.

---------------------------

Heia FFK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jun 09, 13:59

Mener ikke noe galt om Terje Høli, klart vi er glade for de pengene vi har fått, det skjønner vel du også din suppegjøk.
Det er reklamenavnet på Stadion jeg mener, hvis vi kunne fått inn del millioner for et reklamenavn er det ikke noe å lure på, klubben trenger de pengene de kan få.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 jun 09, 14:04

FFK ber kommunen om ryggdekning

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 13 jun 09, 14:04

Det hadde nok blitt oppstandelse i Fredrikstad om det navnet hadde blitt endret, Garantert.

Men jeg skjønner at om noen år som, når de 5 åra har gått, så er det sikkert på trappene.

Gjøk er bedre med mange øèr Wink

---------------------------

Heia FFK


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jun 09, 14:15
Endret: 13 jun 09, 14:16
Endret av: Patrioten

Opprinnelig postet av Lex

Det hadde nok blitt oppstandelse i Fredrikstad om det navnet hadde blitt endret, Garantert.

Men jeg skjønner at om noen år som, når de 5 åra har gått, så er det sikkert på trappene.

Gjøk er bedre med mange øèr Wink

Da er vi kanskje konkurs og spiller langt nede i divisjonene, blir spennende å se hvem som vil kjøpe noe av en slik klubb. Det blir vel kun degSealed?


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 13 jun 09, 14:22

Mener at det er på en måte å selge sjela si, å selge stadion navnet. Blir ikke det samme å spørre kompisen om han skal være med på kamp, på europris stadion.

Reklame navn på stadion bør være en absolutt syk krisenødplan inntektskilde, mener da jeg.

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 13 jun 09, 14:31

Det som skjer nå er en konsekvens av lite virkelighets oppfatning i en budsjett prosess.

For å få en sunn økonomi i en bedrift må forsiktighetsprinsippet legges til grunn når man budsjetterer. Det er det blårussen lærer under studiene.

Dette både på hva man kan akseptere av kostnader, normalt så er de kjente . På inntektsiden så burde det være en selvfølge i hele fotball Norge at på sponsorsiden, tilskuerinnteksiden og på salg av andre ting så skulle man måtte være edruelige.

På den store posten som er ukjent , tilskuertall , burde det kun legges tilgrunn et beløp som er f.eks 80 %  av fjorårets inntekter. Spesiellt når hele verden er i resesjon. Hvordan man da tror at man skal selge mer sesog kort enn fjoråret er for meg en stor gåte, viser totalt mangel på dømmekraft både i ledelsen og styret.

Håper fotball forbundet snart tar ansvar over for de klubbene som fortsatt ikke har "landet". Når skal man lære !

At Henriksen nå tar grep er et stort pluss, men burde vært unødvendig. Hvor mange ganger i løpet av 5-6 år skal man la det skje ! Det ser i hvertfall ut som om styrende organer i FFK burde vurdere om de er de rette til å være med videre.

Når dette året skal gjøres opp vil vi sannsynligvis se virkelig stygge tall, ikke bare likviditetsmessig , men også regnskapsmessig, der også det skal ta høyde for diverse avskrivninger. De slutter ikke å komme fordi om de ikke påvirker likviditet på kort sikt, men når nye investeringer skal gjøres., vil dette skje. Da man må legge tilside midler. .

 

 

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jun 09, 14:33

Du sier vel ikke at du skal på Fredrikstaf Stadion, det er vel mer naturlig å si, skal du på Stadion?

Da er det vel ikke så farlig, om den  heter ditten, eller datten?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 jun 09, 14:52
Endret: 13 jun 09, 14:53
Endret av: keiko99

Opprinnelig postet av Patrioten

Du sier vel ikke at du skal på Fredrikstaf Stadion, det er vel mer naturlig å si, skal du på Stadion?

Da er det vel ikke så farlig, om den  heter ditten, eller datten?

ikke pokker om vi skal hete noe i likheten til stabæk eller Aafk...  Jeg blir kvalm av tanken..

Takk terje for at du sikret oss Fredrikstad stadion

kanskje ikke rart du vil bytte navn Wink

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 13 jun 09, 14:53

Opprinnelig postet av tomroar

Det som skjer nå er en konsekvens av lite virkelighets oppfatning i en budsjett prosess.

For å få en sunn økonomi i en bedrift må forsiktighetsprinsippet legges til grunn når man budsjetterer. Det er det blårussen lærer under studiene.

Dette både på hva man kan akseptere av kostnader, normalt så er de kjente . På inntektsiden så burde det være en selvfølge i hele fotball Norge at på sponsorsiden, tilskuerinnteksiden og på salg av andre ting så skulle man måtte være edruelige.

På den store posten som er ukjent , tilskuertall , burde det kun legges tilgrunn et beløp som er f.eks 80 %  av fjorårets inntekter. Spesiellt når hele verden er i resesjon. Hvordan man da tror at man skal selge mer sesog kort enn fjoråret er for meg en stor gåte, viser totalt mangel på dømmekraft både i ledelsen og styret.

Håper fotball forbundet snart tar ansvar over for de klubbene som fortsatt ikke har "landet". Når skal man lære !

At Henriksen nå tar grep er et stort pluss, men burde vært unødvendig. Hvor mange ganger i løpet av 5-6 år skal man la det skje ! Det ser i hvertfall ut som om styrende organer i FFK burde vurdere om de er de rette til å være med videre.

Når dette året skal gjøres opp vil vi sannsynligvis se virkelig stygge tall, ikke bare likviditetsmessig , men også regnskapsmessig, der også det skal ta høyde for diverse avskrivninger. De slutter ikke å komme fordi om de ikke påvirker likviditet på kort sikt, men når nye investeringer skal gjøres., vil dette skje. Da man må legge tilside midler. .

 

Jeg har en følelse av at FFK sin drift er sunn, og langt sunnere enn TL klubber flest. Det som sliter på økonomien er en svak likviditet. Noe av årsaken til dette, som  jeg nevnte tidligere, er nok at de betaler ned store beløp på stadion. Det faktum at de fortsatt eier kun 0,73 % av den samme stadion gjør at de ikke kan bruke dette som sikkerhet for lån.

Jeg tror du tar feil når du bebreider klubbledelsen. Det handler ikke om å feilbudsjettere eller styre mot underskudd.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 13 jun 09, 14:56

Opprinnelig postet av Patrioten

Rart at de ikke har prøvd å selge Stadionnavnet, fem millioner fra Terje Høili er for dårlig, her skulle det i hvertfall vært 10-20 på fem år.

Jeg mener å huske at klubben gikk ut med ett beløp de regnet med å kunne få inn ved å selge navnet. Det var dette beløpet Høili kjøpte for. Jeg velger å tro at man hadde sondert merkedet og sjekket hva man normalt fikk for dette dvs så på hva andre klubber hadde fått.

Hvis du da ikke vet at de kunne fått mye mer?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 jun 09, 15:32
Endret: 13 jun 09, 15:38
Endret av: Holters

Selvsagt kunne vi fått mye mer. Beløpet fra Høili var en symbolsk sum - tilnærmet ren pengegave fordi klubben trengte penger på det tidspunktet. Egentlig utrolig å i det hele tatt få penger uten å selge noe som helst - annet enn at klubben låste muligheten for salg de neste fem årene.

Synes det er håpløst at folk kritiserer klubben for å ikke ha solgt stadionnavnet når så sinnssykt mange var imot det på det tidspunktet salg var aktuelt. Sett i ettertid burde vi selvsagt solgt navnet, og det var også noen som argumenterte for det... Wink

Det er mange, mange tråder om salg av stadionnavnet her inne. Det er bare å søke!

Men kanskje vi skal la denne tråden forholde seg til tema? Inn på rett spor igjen:

Trådstarter har helt rett, og en dyktig bankmann er absolutt det FFK trenger i disse tider. Når det er sagt, så virket jo forgjengeren dyktig også, og han startet vel forhåpentligvis disse prosessene?

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f