Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 30 av 44 30

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 27 aug 09, 22:30

Opprinnelig postet av Dokka

Jeg syns vi burde følge med på denne karen Hugues Wembangomo, "Ygg"

Selvfølgelig følger vi med på han. Men han får bedre matching i S08 i Adecco enn i FFK på jr- og rekrutt i 2.divisjon. Samme med Magnar Ødegaard som er et ennå større talent.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 28 aug 09, 09:30

Leste på vg.no. at Nordlie har gitt FFK navnet på to spillere han gjerne vil ha før vinduet stenger. Hvem kan det være??

VG trodde han ene var Håland.  Bare den andre ikke er Midtun Lie!!  Noen som vet?

---------------------------

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 28 aug 09, 10:38

Kanskje det er Geir Ludvig Mortensbror?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 28 aug 09, 12:48

Det hadde i tilfellet vært en god signering, men ganske urealistisk. Tror heller ikke han passer inn i 4-3-3.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 28 aug 09, 13:02

Erling Knudtzon, Magne Simonsen og ny kontrakt til Gardar (som kan få en ny vår som spydspiss i 4-3-3) hadde jeg satt pris på. Egentlig har vi mange gode spillere allerede i stallen, og ikke minst har vi gode spillere som kommer fra egne rekker om ikke alt for lenge. La oss håpe at vi ikke glemmer det siste når vi kjøper.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 29 aug 09, 13:27
Endret: 29 aug 09, 13:31
Endret av: TheDude

under denne artikkelen i dagbladet er det en som skriver følgende i kommentarfeltet: "Fredrikstad sitter i intense forhandlinger med Morten Nordstrand fra FCK København".

Virker ikke veldig sannsynlig at han skulle være interessert i å gå til FFK men....

 

http://www.dagbladet.no/2009/08/29/sport/tippeligaen/fotball/fredrikstad_fk/7868009/#comments_container


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 aug 09, 13:47

 

Opprinnelig postet av TheDude

under denne artikkelen i dagbladet er det en som skriver følgende i kommentarfeltet: "Fredrikstad sitter i intense forhandlinger med Morten Nordstrand fra FCK København".

Virker ikke veldig sannsynlig at han skulle være interessert i å gå til FFK men....

 

http://www.dagbladet.no/2009/08/29/sport/tippeligaen/fotball/fredrikstad_fk/7868009/#comments_container

Hvis dette er riktig, da tror jeg buksa mi blir bløt! Tongue out

....men lite sannsynlig dessverre Cry

http://en.wikipedia.org/wiki/Morten_Nordstrand

 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


MLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 29 aug 09, 13:55
Endret: 29 aug 09, 13:55
Endret av: MLarsen

Virker vedig urealistisk, men...

Har moderatorene noe info om det stemmer eller ikke?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 aug 09, 14:02
Endret: 29 aug 09, 14:03
Endret av: Holters

Hvorfor i alle dager skulle en sånn spiller komme til Fredrikstad? Veldig bra spiller! Dersom FFK har tatt kontakt, så sitter han nok og ler ennå. Greit nok at FCK har to enda bedre spisser i Almeida og Santin, men dette er totalt urealistisk! På nivå med ryktene rundt Albäck, Grønkjær, Gudjohnsen, osv. som tidligere har florert her i byen.

I tillegg er det vel ingen tvil om at Tom Nordlie har en forkjærlighet for nordmenn...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 29 aug 09, 14:04

Gamle, avdanka og overbetalte nordmenn som har til gode å prestere eller være en spiller vi kan tjene på i fremtiden i form av videresalg..


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 29 aug 09, 14:06
Endret: 29 aug 09, 14:19
Endret av: Shadar

Hvis bare forsvaret blir friske så mener jeg at vi har en bra nok stall. Bare Tom får dem til å yte igjen..


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 29 aug 09, 14:19

Opprinnelig postet av Shadar

Hvis bare forsvaret blir friske så mene rjeg at vi har en bra nok stall. Bare Tom får dem til å yte igjen..

Helt enig! Hvis nordlie får laget til å forstå at man må få med mer folk framover til å støtte spissen(e) vil målene komme også, IMHO.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 29 aug 09, 14:30

Opprinnelig postet av Holters

Hvorfor i alle dager skulle en sånn spiller komme til Fredrikstad? Veldig bra spiller! Dersom FFK har tatt kontakt, så sitter han nok og ler ennå. Greit nok at FCK har to enda bedre spisser i Almeida og Santin, men dette er totalt urealistisk! På nivå med ryktene rundt Albäck, Grønkjær, Gudjohnsen, osv. som tidligere har florert her i byen.

I tillegg er det vel ingen tvil om at Tom Nordlie har en forkjærlighet for nordmenn...

Kanskje fordi FCK tapte 120 mill. på å bli slått ut av det kyprotiske laget og må selge spillere for å ha råd til å forsterke andre deler av laget?  De ønsker vel bla å kjøpe Rindarøy tror jeg.

Kanskje Høili & co made him an offer he couldnt refuse...? Hvem vet, jeg postet bare det jeg fant på db.no.


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 29 aug 09, 14:32

Opprinnelig postet av Holters

Hvorfor i alle dager skulle en sånn spiller komme til Fredrikstad?

 +  +  = WIN ?


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 29 aug 09, 14:41

Opprinnelig postet av Lemmy

Gamle, avdanka og overbetalte nordmenn som har til gode å prestere eller være en spiller vi kan tjene på i fremtiden i form av videresalg..

Vel, til en viss grad stemmer det, men synes å huske vi fikk 30 mill for en spiller i fjor;) Fort gjort å glemme;)

Lillestrøm solgte vel for noen mill i år, var norsk han og synes jeg å huske

I fjor ble det vel solgt noen fra Start og;) nordmann han og, selv om sørlendinger er noen sære jævler;)

Helstad ble vel solgt i fjor, Bråten og.

Flere var det og, men har vel vist mitt poeng.

Men jeg glemte det, finnes jo ikke talenter i Norge;)

En annen ting.. hvis dere ser dokumentaren fra da Nordlie trente start.. er det mange "gamlinger" i den faste 11 ern der?
Nordlie gir aldri ungutter sjansen han nei...  Valencia, Hestad, Strømstad etc, hvor gamle og avdanka var de;)

Dere har sett dere helt blinde på TKK sine tanker. Hvor mange bomkjøp fra utlandet skal man ikke gjøre før man treffer gullåren? Men dere velger alltid å dra frem suksesshistoriene fra slike kjøp. Men gud vet hvor mange bomkjøp som er gjort. Og hvor mye penger som er kastet bort. Er små marginer som skiller suksess fiasko i det gamet der.

Husk at TKK har vært speider for klubber som har råd til å kjøpe litt dyrere utenlandske spillere enn oss for så å selge videre for en enda større sum. Selv rådiamanter av kvalitet er dyre. Det som blir til overs for småklubber i Norge blir da lav-karat rådiamanter, som noen gang går ann å slipe til flotte diamanter andre ganger blir de vrak-gods. Dessuten er det lettere å gjøre de til storspillere, mer penger til utvikling og rekrutt-trenere samt at matchingen er er MYE bedre i f eks tyskland. Spiller man med gode spillere på trening og matcher, så blir man bedre enn man ellers ville blitt.  Dessuten er det lettere å få gode priser for en spiller som spiller i Tyskland, nettopp fordi nivået er mye større og dermed er risikoen for at den unge spilleren ikke tar nivået i f eks England eller Spania, vesentlig mindre.

Vanskeligere å gjøre det bra når man har lite til innkjøp og har en liga som ikke så mange land titter så mye til. Og er jo ikke bare positive tanker om TKK på blogger i klubbene han har vært i heller da hvis man googler. Selv om det virker som han er mer en blog-kjendis, enn en viden kjent mann i Tyskland. But then again, google er jo ikke noe vitenskaplig paramenter for kjendis og yrkesstatus.

Og det tar  selvsagt ikke fra han at han har superpeiling på hva som rører seg der ute, bare det at jeg tror kanskje hans lynne, personlighet og passer bedre for en klubb i Tyskland enn i Norge.

Men at noen i Fredrikstad FK bør holde kontakt med TKK og kjøpe tjenester fra han, det tror jeg er en bedre løsning enn at han jobber fulltid som leder i klubben. 

Nough said about TKK..gir meg nå jeg og håper egentlig andre gjør det og, for selv om det er engasjerende, så er det vel omtrent like produktivt som den gangen alle pratet om vår svenske venn som nå spiller i moss. He s gone and he s not coming back.

 

 

 


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 29 aug 09, 14:56

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Dere har sett dere helt blinde på TKK sine tanker. Hvor mange bomkjøp fra utlandet skal man ikke gjøre før man treffer gullåren? Men dere velger alltid å dra frem suksesshistoriene fra slike kjøp. Men gud vet hvor mange bomkjøp som er gjort. Og hvor mye penger som er kastet bort. Er små marginer som skiller suksess fiasko i det gamet der.

Det er vel bare Borges han har kjøpt fra utlandet til FFK? 1/1 med andre ord.

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Husk at TKK har vært speider for klubber som har råd til å kjøpe litt dyrere utenlandske spillere enn oss for så å selge videre for en enda større sum. Selv rådiamanter av kvalitet er dyre.

Vi hadde da råd til Borges? Det beviser vel at det kommer an på andre ting som innsikt og kunnskap osv.

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Og det tar  selvsagt ikke fra han at han har superpeiling på hva som rører seg der ute, bare det at jeg tror kanskje hans lynne, personlighet og passer bedre for en klubb i Tyskland enn i Norge.

Arrogant eller ei, han var for proff for amatørmessige FFK, rett og slett.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 29 aug 09, 19:34

Ja, men han er ikke solgt enda heller da, selv om jeg tror han blir solgt. Men vi har da hatt mange utenlandske spillere i stallen som ikke har prestert. Det samme har andre klubber i Norge.

Mitt poeng er ikke at det ikke går ann å finne gode utenlandske spillere, men de skal aklimatiseres til norske forhold. Da er det jo bedre å finne talenter i norge og videreutvikle de. Bruke fokus på egen produksjon og legge forhold som skole osv til rette for de. Slik som Lyn har gjort. De har klart å gjøre begge deler. Det hadde vært bra. 

Men samtidig så må man ha erfarne og det dere kaller dyre avdanka spillere på ett lag som skal prestere. Nytter ikke at alle er nybegynnere på en gang, da blir resultatene gode ene gangen, andre gangen bånn i bøtta, sånn er det bare. Unge spillere mangler ofte ikke "skills" de mangler erfaring og "kyla" til å takle medgangen og motgangen noe som gjør de ustabile i prestasjonene.

En god mix er det beste, men jeg føler vel at TTK var i ferd med å gjøre utskiftningen altfor raskt ved å ønske å kvitte seg med alle de erfarne spillerene.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 29 aug 09, 19:49

Karlsen prøvde vel å kvitte seg med Kvisvik, Ramberg og en til uten å informere dem. Men Gud så lei jeg er hele karlsen saken. Lurer egentlig på hvor innvolvert spillerene var når Eggen, Grønhagen og Karlsen for den sak skyld ble ansatt?


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 29 aug 09, 20:12

hehe er lei den selv, blir nesten som da Ringberg gikk til Hamkam, folk var helt fra seg i ett år etterpå, men akkurat det kan jeg skjønne mer enn en person som var i klubben 2 mnd og som vi faktisk vet veldig lite hva han faktisk ville bidratt eller hvor lenge han hadde giddet å blitt selv om han hadde fått viljen sin...

Skal prøve å ikke svare mer på innlegg ang. TTK nå, så jeg ikke bidrar til å dra saken ut like lenge som Ringberg-saken.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 29 aug 09, 21:20

Opprinnelig postet av benksliter`n

 

Opprinnelig postet av TheDude

under denne artikkelen i dagbladet er det en som skriver følgende i kommentarfeltet: "Fredrikstad sitter i intense forhandlinger med Morten Nordstrand fra FCK København".

Virker ikke veldig sannsynlig at han skulle være interessert i å gå til FFK men....

 

http://www.dagbladet.no/2009/08/29/sport/tippeligaen/fotball/fredrikstad_fk/7868009/#comments_container

Hvis dette er riktig, da tror jeg buksa mi blir bløt! Tongue out

....men lite sannsynlig dessverre Cry

http://en.wikipedia.org/wiki/Morten_Nordstrand

 

Hverken Fck, spillerens agent eller spilleren selv tok Fredrikstad seriøst.

Skriver denne karen nå?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!



Flat Trådet Nøstet
Side 30 av 44 30

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f