Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 44 27

Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 aug 09, 15:36

Opprinnelig postet av A9$h

Fredrikstad signerer muligens Atle Roar Håland.

Jeg håper virkelig til klarer å huke tak i noe bedre enn han.

Se der begynner det alleredeja, da er det bare å sette seg rolig til i godstolen og vente på Steinar Pedersen og Jon Midtun-Lie, kansje Alex Valencia også.

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 26 aug 09, 15:53

Hehe.. Nå kommer de gamle start-"profilene" ja.. Grøss..


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 26 aug 09, 15:55

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Nå står det på f-b at trolig toppspilleren glipper, jaja...kunne man forventet noe annet egentlig.

Spilleren hadde uansett sprengt alt som heter lønnstak i klubben. I tillegg var det ikke en spiss som folk har skreket etter her inne. Når det er sagt, så var det en bra spiller i mine øyne, selv om folk her inne drømmer om internasjonale toppspillere (Gudjohnsen, osv).

Kan dere ikke likegodt avsløre navnet da..?

---------------------------

You`ll never walk alone...


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 26 aug 09, 16:06

Opprinnelig postet av Sulla

Opprinnelig postet av A9$h

Fredrikstad signerer muligens Atle Roar Håland.

Jeg håper virkelig til klarer å huke tak i noe bedre enn han.

Se der begynner det alleredeja, da er det bare å sette seg rolig til i godstolen og vente på Steinar Pedersen og Jon Midtun-Lie, kansje Alex Valencia også.

  Selvfølgelig,  Nordlie styrer jo alt i klubben allerede . Wink


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 26 aug 09, 16:11

Herregud, trur dere det er Tom Nordli som alt er igang med signeringer? Håland var vel aktuell for enga nå, men de gikk heller for Madsen, siden han var billigere. At Håland er bedre, MYE bedre enn Ophaug er det vel liten tvil om..


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 26 aug 09, 16:19

Håland er en stopper jeg har sansen for. Veldig god TL stopper!!

Eneste minuset her er alderen. Skulle gjerne sett at han var noen år yngre.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 aug 09, 17:04

Hvorfor hente en stopper nå? Det er vel ikke det vi trenger?

Førsteprioritet må etter min mening være en spiss med fart eller en rask dribleving som kan gjøre at vi får flere strenger å spille på offensivt. Det nytter ikke med to møtende spisser og to treige vinger/ en treig og en uten teknikk og innleggsferdigheter.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 aug 09, 17:17

Opprinnelig postet av Lemmy

Hvorfor hente en stopper nå? Det er vel ikke det vi trenger?

Førsteprioritet må etter min mening være en spiss med fart eller en rask dribleving som kan gjøre at vi får flere strenger å spille på offensivt. Det nytter ikke med to møtende spisser og to treige vinger/ en treig og en uten teknikk og innleggsferdigheter.

Det har du rett i Lemmy.

Det er ikke vanskelig å se at FFK er Norges mest impotente og kjedelige lag, skaper nesten ingen sjansjer. Det offensive reportoaret er så ensformig at det er en gru.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 26 aug 09, 17:26

Enig i at bakromspiss er det vi trenger mest. Håper på det også jeg :)

Men hvis vi nå skal hente stopper, er Håland ett bra valg.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 26 aug 09, 17:32

Håland er et meget godt valg. Han er en spillende stopper som utfyller Piiroja perfekt. 

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 aug 09, 17:52

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Nå står det på f-b at trolig toppspilleren glipper, jaja...kunne man forventet noe annet egentlig.

Spilleren hadde uansett sprengt alt som heter lønnstak i klubben. I tillegg var det ikke en spiss som folk har skreket etter her inne. Når det er sagt, så var det en bra spiller i mine øyne, selv om folk her inne drømmer om internasjonale toppspillere (Gudjohnsen, osv).

Kan dere ikke likegodt avsløre navnet da..?

http://www.dagbladet.no/2009/08/26/sport/tippeligaen/fotball/fredrikstad/7829910/

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 26 aug 09, 18:22

Faen, er det mulig.. Noe sier meg at en viss person med etternavn Karlsen kunne skaffet oss bittelitt mer spennende spillere enn Håland..

 

Å kaste vekk TKK til fordel for Grønis, er som å ha Megan Fox på fanget, for å dytte henne bort til fordel for Wenche FossYell

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 26 aug 09, 19:24

Nei....nå har jeg mistet trua på ordentlige forsterkninger. Så lenge det er JJ og RH som sonderer markedet, så blir det stusselig...

Faen...alt kunne vært så annerledes med TKK som sportssjef..!!!!

 

---------------------------

You`ll never walk alone...


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 26 aug 09, 19:52

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Nei....nå har jeg mistet trua på ordentlige forsterkninger. Så lenge det er JJ og RH som sonderer markedet, så blir det stusselig...

Faen...alt kunne vært så annerledes med TKK som sportssjef..!!!!

Sånn går det når man rekrutterer spillere etter innfallsmetoden
nøttær'rnte  å Wasse rundt på sensommerenCool

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 26 aug 09, 20:49

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Nei....nå har jeg mistet trua på ordentlige forsterkninger. Så lenge det er JJ og RH som sonderer markedet, så blir det stusselig...

Faen...alt kunne vært så annerledes med TKK som sportssjef..!!!!

Sånn går det når man rekrutterer spillere etter innfallsmetoden
nøttær'rnte  å Wasse rundt på sensommerenCool

Synes kanskje det er litt i overkant arrogant å insinuere at Jocke og resten av det sportslige apparatet ikke har gjort jobben underveis i sesongen og før sesongen med å kartlegge evt spillere. Det vet vi ingen ting om. Og for det andre så var lommeboka tom når overgangsvinduet åpnet seg.

Investorene håpet jo at sølvguttene fra ifjor skulle våkne og spille sitt beste. Men etterhvert som de innså at de ikke ble bedre så la Høili penger på bordet, all ære til han for det, men underveis har jo sikkert flere gode spillere man hadde på blokka fått andre tilbud.

Men igjen da, Fredrikstad er ikke verdens navle, FFK er ikke akkurat førstepri som utstillingsvindu for store talenter. Hvor mange talenter har vi eksportert de siste 20 årene? Ett og det er Tarik, og han går det jo som kjent ikke så bra for enda, han er benkesliter i Herenveen.  Spillere som er veldig gode unge talenter søker nok klubber med bedre track record, og eldre etablerte spillere ønsker ikke å bosette seg i småbyen Fredrikstad, hvis de har ett annet alternativ. Da gjenstår det sjanse-kjøp fra Afrika og andre fatitige land. Noen ganger blir det gull, langt de fleste er bomkjøp.

Men kanskje dere som har så utrolig god peiling burde begynne å sende tips til sportsapparatet. Tror seriøst de ville lest og tatt imot gode tips med åpne armer. FFK har hverken ressurser eller tid til å reise rundt på all verdens arenear og se talenter med egne øyne, og heller ikke råd til å ansette flere i det sportslige apparatet til å gjøre det. De fleste klubber må faktisk kutte kostnader fremover.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 26 aug 09, 20:53

Nei..ikke sant.

Men da burde de kanskje beholdt han som hadde oversikten ....eller..??

---------------------------

You`ll never walk alone...


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 26 aug 09, 21:03
Endret: 26 aug 09, 21:04
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Synes kanskje det er litt i overkant arrogant å insinuere at Jocke og resten av det sportslige apparatet ikke har gjort jobben underveis i sesongen og før sesongen med å kartlegge evt spillere. Det vet vi ingen ting om. Og for det andre så var lommeboka tom når overgangsvinduet åpnet seg.

Investorene håpet jo at sølvguttene fra ifjor skulle våkne og spille sitt beste. Men etterhvert som de innså at de ikke ble bedre så la Høili penger på bordet, all ære til han for det, men underveis har jo sikkert flere gode spillere man hadde på blokka fått andre tilbud.

Men igjen da, Fredrikstad er ikke verdens navle, FFK er ikke akkurat førstepri som utstillingsvindu for store talenter. Hvor mange talenter har vi eksportert de siste 20 årene? Ett og det er Tarik, og han går det jo som kjent ikke så bra for enda, han er benkesliter i Herenveen.  Spillere som er veldig gode unge talenter søker nok klubber med bedre track record, og eldre etablerte spillere ønsker ikke å bosette seg i småbyen Fredrikstad, hvis de har ett annet alternativ. Da gjenstår det sjanse-kjøp fra Afrika og andre fatitige land. Noen ganger blir det gull, langt de fleste er bomkjøp.

Men kanskje dere som har så utrolig god peiling burde begynne å sende tips til sportsapparatet. Tror seriøst de ville lest og tatt imot gode tips med åpne armer. FFK har hverken ressurser eller tid til å reise rundt på all verdens arenear og se talenter med egne øyne, og heller ikke råd til å ansette flere i det sportslige apparatet til å gjøre det. De fleste klubber må faktisk kutte kostnader fremover.

Det er ingen ting som tyder på at de har jobbet kontinuerlig med dette, rett nok pga økonomi og fordi både Jocke og Aune har vært opptatt av trenerjobben. Jeg fordeler med dette ingen skyld, bare konstanterer at det er en vanskelig oppgave å plutselig hive seg rundt.

Når det gjelder oppgavene med talentspeiding er det forstålig at klubben ikke har hatt råd til en egen ansatt.
Nettopp derfor var det fornuftig når Henriksen sa at de skulle benytte TKK sine tjenester på området. Men har de gjort det? Nei! Og det har meg bekjent heller ikke benyttet slike tjenester fra andre. Men mulig du kan opplyse meg?

Argumentet om at Fredrikstad nå plutselig er en så vanskelig by å rekruttere til, har først og fremst med det sportslige å gjøre. Det var jo ingen problemer før fjorårssesongen. Derfor tror jeg det blir lettere den dag vi har en profesjonell ledelse av klubben og sportslige resultater deretter.

 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 26 aug 09, 21:09

Opprinnelig postet av Ziggy Stardust

Nei..ikke sant.

Men da burde de kanskje beholdt han som hadde oversikten ....eller..??

Nå var det han som ville gå når han ikke fikk alt som han ville da men...ingen som tvang han til det.  Jeg nekter jo ikke for at det hadde vært fint å hatt TKK i klubben. Men han var jo ikke akkurat noe mindre arrogant og enerådende enn andre i ledelsen.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 26 aug 09, 21:14

På tide å spekulere litt om aktuelle kandidater igjen, jeg lanserer Memelli( ikke et rykte fra sikre eller usikre kilder, bare et forslag fra moi), albaneren som scorte 9 mål for Brann i 2007 sesongen men som var misfornøyd med spilletiden og gikk til GAIS, Brann hadde vel mange alernativer på topp da tror jeg. Han gjorde det vel ikke kjempebra i GAIS og ble lånt ut til en klubb i hjemlandet der han har bøttet inn med mål. Kan han være et kortsiktig løsning på våre problemer? Han er vel ihvertfall en spiller det burde være realistisk å kunne lokke til seg. Hva synes folket?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Migen_Memelli


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 26 aug 09, 21:25

Opprinnelig postet av TheDude

På tide å spekulere litt om aktuelle kandidater igjen, jeg lanserer Memelli( ikke et rykte fra sikre eller usikre kilder, bare et forslag fra moi), albaneren som scorte 9 mål for Brann i 2007 sesongen men som var misfornøyd med spilletiden og gikk til GAIS, Brann hadde vel mange alernativer på topp da tror jeg. Han gjorde det vel ikke kjempebra i GAIS og ble lånt ut til en klubb i hjemlandet der han har bøttet inn med mål. Kan han være et kortsiktig løsning på våre problemer? Han er vel ihvertfall en spiller det burde være realistisk å kunne lokke til seg. Hva synes folket?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Migen_Memelli

Interessant. Kanskje et lån med opsjon på kjøp?

Er litt skeptisk til å låne spillere med en opsjon på kjøp når de kun har seks-syv kamper å vise seg frem på. Har mer sansen for sånn vi har gjort det Everton, han har hatt nok tid til å bevise (IKKE lag en debatt om han har innfridd eller ikke, vi vet iallefall hvordan han står i motgang og medgang). Er det noe i veien for å låne en spiller i et kalenderår, fra sommer til sommer (i Norge altså)?

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no



Flat Trådet Nøstet
Side 27 av 44 27

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f