Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem bør vi beholde (Pressekonferansen)?

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 01 jun 09, 02:53
Endret: 01 jun 09, 02:54
Endret av: Jens G Best

Opprinnelig postet av Patrioten

Hva skjer hvis FFK får ja fra de restrenede bosmannspillerne, da har klubben bare kvittet seg med  to, av de fem  som skal ut. Og da er vel mulighetene små for at vi kan håpe på noen spilleforsterkninger.

De kan vel ikke spare så mye penger på å kvitte seg med Levon, Lavele?

Noen av de restrende bosmannspillerne må ut, lurer på hvordan FFK gjør det?

 

 

 

FFK har ingen utgifter på meg.

Ergo; jeg blir. Det er jeg glad for.

 

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 01 jun 09, 08:21

Vi burde frigi Barsom etter endt sesong også hvis du veier nytten opp imot kost er ikke Barsom verdt sin rimelig høye lønn. Både Kvisvik og PAC får forhåpentligvis mer bonusrettede kontrakter etter antall matcher etc. Gardar er rett og slett en spiller vi "desperat" trenger videre, ønsker ikke å starte 2010 uten en eneste kvalitetsspiss...

FFK kan komme til å cashe inn på Tegan, men hvem har råd til å kjøpe, ikke minst ta over lønnen hans? (Undertegnede har forøvrig sansen for svensken, men akkurat nå er økonomien viktigs). Mulig vi kan få noen kroner for duoen Totte og Kasey i sommer, samt sparte lønnskostnader ut sesongen.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 01 jun 09, 09:01

Opprinnelig postet av Patrioten

Hva skjer hvis FFK får ja fra de restrenede bosmannspillerne, da har klubben bare kvittet seg med  to, av de fem  som skal ut. Og da er vel mulighetene små for at vi kan håpe på noen spilleforsterkninger.

De kan vel ikke spare så mye penger på å kvitte seg med Levon, Lavele?

Noen av de restrende bosmannspillerne må ut, lurer på hvordan FFK gjør det?

Ingen har vel sagt at det skal ut 5 Bosman-spillere?

 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 01 jun 09, 09:18

Opprinnelig postet av bateman

Vi burde frigi Barsom etter endt sesong også hvis du veier nytten opp imot kost er ikke Barsom verdt sin rimelig høye lønn. 

FFK kan komme til å cashe inn på Tegan, men hvem har råd til å kjøpe, ikke minst ta over lønnen hans? (Undertegnede har forøvrig sansen for svensken, men akkurat nå er økonomien viktigs). Mulig vi kan få noen kroner for duoen Totte og Kasey i sommer, samt sparte lønnskostnader ut sesongen.

Nå er det jo bestemt at Barsom skal tilbys ny kontrakt.... Blir kanskje ikke så lett å bli enige med ham...?

Tegan kan kanskje selges, men tviler. Ingen av klubbene som trenger spiss har vel særlig økonomi eller lyst til å ta over en som har vist lite de siste 2 sesongene. Frigis kanskje om en klubb kommer på banen og vil ha ham?
Vi spare mye i lønnsutgifter på Totte og Kasey som begge har høy lønn. Om de går i sommer er jeg rimelig sikker på at klubben lar dem gå uten å forlange særlig, om noe, i overgang...


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 01 jun 09, 10:22
Endret: 01 jun 09, 10:25
Endret av: thorsen

Opprinnelig postet av HotDream

Ingen har vel sagt at det skal ut 5 Bosman-spillere?

Henriksen sa på pressekonferansen at stallen skal krympes fra 23+2 til 18+2.

Dog godt mulig dette var snakk om litt fremover i tid.

 

Hvor mye er lønna til Tegan på egentlig?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 jun 09, 10:50

Hvor mange spillere må dere kvitte dere med?

- Det kan jeg ikke si nå. Både økonomi og sportslige hensyn vil ligge til grunn. Det kan bli fem ut og to nye inn, eller kanskje tre ut og ingen inn. Vi skal i hvert fall ha en tropp på 22 spillere etter sommeren, og kvaliteten på troppen skal fortsatt være god, sier Henriksen til f-b.no for  en uke siden.

Han får vist ikke bestemt seg for hvor mange de skal ha i troppen, blir 22, eller 20?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 jun 09, 11:15

Det går ikke an å være bombastisk å si at vi SKAL ha 22 spillere etter sommeren. Alle bosmanspillerne våre har fremdeles kontrakter ut denne sesongen. Det er ingen selvfølge at hverken Wehrman eller Gerrbrand forsvinner nå i sommer.

Men målet er nok å komme ned i 20+2 allerede denne sesongen.

Fra og med neste sesong vil de ned i 18+2, noe som jeg personlig synes kanskje er litt lite. Da er vi hvertfall nødt til å få tak i de beste juniorspillerne i distriktet, gjerne utenfor det nærmeste distriktet også. "Drømmen" hadde vært 18+2, pluss hvertfall 4-5 juniorer som banker hardt på døra til A-laget i bakhånd. Da tror jeg vi nærmer oss det ideelle for en klubb som FFK.

Mine ønsker for denne sommeren er hvertfall at vi klarer å kvitte oss med følgende spillere (Da er vi nede i 20+2):

  • Kasey Wehrman
  • Patrik Gerrbrand
  • Levon Patchaijan

Etter sesongen kan man gjerne kvitte seg med følgende (Da er man nede i 16+2):

  • Pål-André Czwartek
  • Éverton Santos da Costa
  • Andreas Tegström
  • Abgar Barsom

Da vil jeg ha inn to nye spillere, en høyre- eller venstreback og en spiss. I tillegg muligens forfremme Lala og Rafn. Elvestad, Shabani, Lala, Trulsen og Rafn må hvertfall få lov til å smake på Tippeliganivået oftere enn de gjør nå.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 01 jun 09, 12:28

Opprinnelig postet av thorsen

Opprinnelig postet av HotDream

Ingen har vel sagt at det skal ut 5 Bosman-spillere?

Henriksen sa på pressekonferansen at stallen skal krympes fra 23+2 til 18+2.

Dog godt mulig dette var snakk om litt fremover i tid.

Hvor mye er lønna til Tegan på egentlig?

Tidsperspektivet er vel "i løpet av året...?"

Vet jo det, men det betyr ikke at bare  Bosman-spillere skal ut. Vi har bl.a. 3 på lån som også kan forsvinne; Levon (forsvinner sikkert), Everton (forsvinner muligens) og Lalawele (forholdsvis billig i drift?)


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 01 jun 09, 14:50

Han snakka jo varmt om å låne ut Elvestad osv. også, dette er nok en del av regnestykket.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 01 jun 09, 18:37

Opprinnelig postet av schpa84

Tror de fleste har glemt at det tok en stund før Tarik begynte å score, men han fikk sjansen. Det ble en greie at ballen ikke ville inn, men når han først fikk det til så kom også målene. Jeg syns vi bør gi Everton litt mer tid. Jeg synes det er bedre å komme til sjanser enn ikke å skape noe i det hele tatt. Jeg er også utålmodig, men tror det snart løsner for Everton(Håper hvertfall).

Helt enig i ressonemanget ditt her. Eneste er at han kanskje ikke viser samme tendenser som avslutter som joTarik gjorde? Men enig i at han bør få mer tid på seg.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f