Husk meg
Brukernavn
Passord

Gashi slakter direktøren!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 24 mai 09, 22:21

Kommer på tv2sporten nå

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 24 mai 09, 22:22

Hele intervjuet her

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 24 mai 09, 22:25

Det var at han slakta dommeren, ikke direktøren. har tv2 rota?

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 24 mai 09, 22:28

Se hele intervjuet. Først tar Gashi dommeren, deretter Henriksen.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 22:28

Er nok kanskje Per Egil som har "rota" litt. Hehe.

Wehrman er misfornøyd med Éverton i straffesituasjonen, og det med rette! Dårlig vinnervilje fra brassen rett og slett.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 22:29

Opprinnelig postet av Per Egil

Se hele intervjuet. Først tar Gashi dommeren, deretter Henriksen.

Ok sorry. Leste bare teksten under bildet.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 mai 09, 22:32

Opprinnelig postet av Per Egil

Se hele intervjuet. Først tar Gashi dommeren, deretter Henriksen.

... og denne saken er hvorfor han slakter Henriksen:

----

VG-papir 25. mai:

- Som å VINNE I LOTTO

FFK-direktøren om å ha 11 bosmanspillere

FREDRIKSTAD (VG) Etter å ha gått inn i sesongen med 11 bosmanspillere har Fredrikstad FK blitt beskyldt for kaosstyring. FFK-direktøren mener heller at de er ekstremt heldige.

- I dagens marked er det som å ha vunnet i lotto å ha så mange spillere med kontrakter som går ut etter sesongen, sier Runar W. Henriksen.

- Det betyr at vi selv kan bestemme hvem og hvor mange vi vil ha med videre, og at vi er i relativt god posisjon til å redusere en del av våre lønnskostnader.

For Fredrikstad-sjefen er klar på at kostnadene i Østfolds nivå en-lag må ned:

- Vi skal kutte minst 10 millioner kroner neste år. Jeg understreker minst. Og samtidig tenker vi å gjøre dette uten at det går ut over det sportslige.

Vil selge Pereira

Fredrikstad-direktøren tar fem millioner på sparken:

- De som i år er bosmanspillere, er ferdig avskrevet og det betyr fem millioner kroner for oss på neste års budsjett.

Av de 11 spillerne som hadde kontrakter som gikk ut etter sesongen. har 3 foreløpig signert nye kontrakter for FFK.

- Jeg har satt meg ned med Anders Grönhagen og diskutert hvilke spillere vi har i fremtidsplanene. I løpet av uken som kommer skal vårt forslag opp i styret, sier Henriksen, som forteller at Fredrikstad allerede i sommer vurderer å kutte antall spillere i stallen fra 25 til 20-22.

- Hvordan skal dere kutte ned antall spillere?

- Det kan skje både ved salg og at spillere blir løst fra sine kontrakter. Men det er ikke riktig at vi har budsjettert med 20 millioner kroner i spillersalg i år. Jeg vil ikke si nøyaktig hvor mye det er, men jeg kan si at beløpet er vesentlig mindre.

Henriksen bekrefter likevel at Wallace Fernando Pereira, brasilianeren med den fryktede venstrefoten, er et mulig salgsobjekt.

Vil ikke kutte lønn

Torsdag skulle en interessert utenlandsk klubb ha vært på Fredrikstad stadion og sett ham i aksjon mot Brann - derfor passet det ekstremt dårlig at Wallace er skadet og ifølge trener Anders Grönhagen heller ikke kommer til å spille mot Odd søndag.

- Er det aktuelt å kutte i spillerlønningene?

- Vi tenker å legge fram en tiltaksplan snart, og vi håper å løse dette uten lønnskutt. Jeg kan selvfølgelig ikke avvise det fullstendig, men det står i hvert fall langt nede på listen.

Runar W. Henriksen styrer nå Fredrikstad helt og fullt, etter at Tor-Kristian Karlsen i vinter sa takk for seg som sportsdirektør.

- Ettersom det er jeg som også styrer pengesekken, betyr det at vi slipper å kjøre et dobbeltløp, sier Henriksen, og mener det er en fordel.

Joacim Jonsson og Terje Jensen løser den øvrige delen av sportsdirektøroppgavene.

PS! Fredrikstad må registrere nedgang i publikumstallet. Ifølge FFK-direktør Henriksen handler det om 500-1000 i minus pr. kamp, med Brann-kampen Kristi himmelfartsdag som et positivt unntak.

---

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 24 mai 09, 22:34

Sitter med en litt flau smak i munnen etter dette intervjuet. Første delen av intervjuet mener jeg Gashi kunne ha spart seg for. Her renner det tydeligvis ut en hel haug med frustrasjon ut på samme tid. Føles nesten som han babler uten kontroll. Så tar han seg litt inn før han går rett i strupen på direktøren.

Greit nok at dette nok er berettiget, både kritikk mot dommer og direktøren. Men han går vel kanskje ikke frem som et godt eksempel på at man ikke skal ta "visse ting" i media, det er jo nettop det han gjør selv ved å kritisere så åpenlyst.

Huff..

---------------------------

Alltid FFK!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 24 mai 09, 22:37
Endret: 24 mai 09, 22:38
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Plankekæll

Er nok kanskje Per Egil som har "rota" litt. Hehe.

Wehrman er misfornøyd med Éverton i straffesituasjonen, og det med rette! Dårlig vinnervilje fra brassen rett og slett.

Tull, han blir holdt både over skulderen og i høyre armen.

Er det noen som bør gå i seg selv etter denne kampen er det Wehrman, igjen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 22:37

Idiotintervju av Gashi. Noen med litt vett i pappen får teipe igjen munnen hans før han kaster eder og galle utover skjermen. Blir flau over endel av spillerne våre merker jeg. (Gerrbrand, Wehrman, Gashi).

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 24 mai 09, 22:38

Forstår Gashi godt. Det er gunstig det at vi har mulighet til å kvitte oss med noen høye lønninger. Men det er ikke ok for en arbeidstaker å ikke vite om du har jobb eller må se deg om etter en jobb om 4-5 mnd. Når sjefen kaller det å ha vinni i Lotto, noe som for en arbeidstaker som skal prestere er en usikker framtid er ulurt. Vi trenger en Sportsjef...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 22:40

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Plankekæll

Er nok kanskje Per Egil som har "rota" litt. Hehe.

Wehrman er misfornøyd med Éverton i straffesituasjonen, og det med rette! Dårlig vinnervilje fra brassen rett og slett.

Tull, han blir holdt både over skulderen og i høyre armen.

Jada, klar straffe. Men fy faen så mye bedre om han hadde latt være å ta hoftefeste og istedet bare klappet den jævla ballen i mål!! Hvem som helst hadde klart å få til en avslutning der. Har jeg noengang sagt at det ikke er straffe?? Det er det jeg snakker om, noen spillere vil altfor lite!!


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 24 mai 09, 22:44

Opprinnelig postet av Plankekæll

Er nok kanskje Per Egil som har "rota" litt. Hehe.

Wehrman er misfornøyd med Éverton i straffesituasjonen, og det med rette! Dårlig vinnervilje fra brassen rett og slett.

Er det EN som burde holde kjeft om det nå om dagen så er det Wehrman. Han viste jo glimrende vinnervilje da han sørget for 2-0 mener jeg....Undecided


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 24 mai 09, 22:49

Joda. Wehrman kan gjerne klappe igjen. Men akkurat her treffer han spikeren godt på hodet.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 24 mai 09, 22:50

Jeg vet ikke helt. Jeg synes ikke at det gikk over streken. Greit nok at Gashi famler med Kosovo-trøndersken sin, ispedd litt fredrikstad-sleng her og der, han virket ærlig og opprinnelig og om ikke annet ble dette veldig god tv :) For meg virket dette som en sårt trengt utblåsning på vegne av spillergruppa. Noen ganger er det greit at det kommer mer til overflaten så man kan ta tak i dette. Det burde selvsagt aldri utviklet seg slik at dette skjedde, men når det en gang er slik så synes jeg det var helt greit. Gashi er en flott fyr (hehe.. jeg trodde jeg aldri skulle si dette under tiden hans i vif og brann), veldig "ekte" og mange artige ansiktsuttrykk :)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 mai 09, 22:58
Endret: 24 mai 09, 22:59
Endret av: Holters

Det er jo litt utrolig at Runar Henriksen bruker lotto-metaforen. For det første skaper han et inntrykk av at dårlig stallplanlegging er positivt, og - enda mer graverende - for det andre kunne han like godt sagt "det skal bli deilig å kvitte seg med denne haugen av drittspillere'.

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 24 mai 09, 23:04

Ja. Det er ikke heldig for å si det mildt. For å forsøke å tolke det positivt så  forsøkte han kanskje bare å vri en negativ situasjon om til noe positivt. Han skulle nok tenkt seg om bedre før han slurvet med leppa.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 24 mai 09, 23:09

Er det ikke da på tide å prestere da ? Når du ikke vet om du får ny kontrakt eller ikke ? Bevise at du faktisk har noe å gjøre i FFKs fremtid ? Det er jo som om en ansatt i et firma som har varslet oppsigelser/permiteringer går å surmuler og gjør en dårlig jobb pga usikker fremtid. Det er jo da man skal ta opp hansken og bevise for bedriften at det ikke han som skal slankes vekk....

---------------------------

Adecco neste sesong ?
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 mai 09, 23:10

Forsto bare halvparten av hva Gashi sa, jeg. Han har en artig måte å ordlegge seg på. Og en artig blanding av språk og dialekter.

At han reagerer skjønner jeg derimot veldig godt. Henriksen fremstår som en tulling med et sånt utsagn. Han har forsåvidt helt rett, men det burde han holdt helt for seg selv.. Men er vel ikke lett å være såpass mediekåt og linselus som han er..


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 24 mai 09, 23:11

Jeg vil gi Gashi full støtte for sitt utspill mot Henriksen. Vannvittig personalpolitikk, toppet av en farse av et intervju. Verbalt forventer jeg mere av en direktør enn av en fotballspiller. Administrasjonen bør straks informere de spillerne de skal ha med videre og hvem de vil ha vekk.

Gashi håper jeg forlenger med tre år til.

 

 

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340